1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ask why
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:16 schreef Tijger_m het volgende:
Weggeven van geld word niet belast. Ontvangen wel. Het is niet moeilijker dan dat.
Daar denkt de fiscus anders over.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan

highbrow marxist
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen die geen moeite doen om een opleiding te volgen, of zelfs maar proberen een baan te vinden, net zoveel geld moeten krijgen als mensen die jaren studeren om een goedbetaalde baan te kunnen bemachtigen? En dan is het ook nog zo dat je over je inkomsten belasting moet betalen, hetgeen ik terecht vind. Maar als je het deel dat je niet direct gebruikt op een spaarrekening zet en het wordt meer dan 50.000 euro, moet je er weer belasting over betalen. Als je dan je geld wilt gebruiken om je zoon te helpen een huis te kopen, moet je weer schenkbelasting betalen. Ga je dood, moeten je kinderen weer erfbelasting betalen, omdat het oh zo oneerlijk is dat zij geboren zijn als kinderen van een advocaat, en een ander als kind van een bijstandstrekker.
Stel je een superrechtse maatschappij voor: Roderick-Jan het zoontje van een notaris rolt een beetje door het vwo heen en na acht jaar lanterfanteren heeft hij zijn rechtenbul en wordt advocaat. Omdat hij nauwelijks belasting hoeft te betalen kan hij lekker veel huizen kopen en deze verhuren aan geschiedenisdocent Frank of verpleegster Marijke tegen woekerprijzen. Roderick-Jan heeft zo 6000 euro extra aan inkomsten en Frank en Marijke voor het luttele bedrag van 3000 euro per maand een leuk eenpersoonsappartementje op een steenworp afstand van Winkelcentrum Almere Muziekwijk.

Gerrit, het zoontje van staalarbeider Henk en kassamedewerkster Gerda dat wat minder goed kon leren werd vrachtwagenchauffeur. Helaas kon hij geen huis kopen (vrindjes van RJ overbieden steeds zijn bod) of die 3000 euro per maand ophoesten die Roderick-Jan vraagt en moet helaas in het kleine arbeiderswoninkje bij zijn ouders blijven wonen.

Roderick-Jan een rijk en gelukkig man, Frank en Marijke een dak boven hun hoofd voor amper 3/4e van hun nettosalaris en Henkie, Gerrit en Gerda kunnen de tering krijgen. Wat een heerlijke wereld.

Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 21-01-2024 19:36:44

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.

Ik hoop het toch niet. Die Rebecca Timmer trekt me nu al het bloed onder de nagels vandaan.
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:13 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik hoop het toch niet. Die Rebecca Timmer trekt me nu al het bloed onder de nagels vandaan.
Dat kan toch alleen als jij aandacht aan die mensen besteed? Ik heb geen last van BIJ1 en ik volg die club ook niet omdat ik er totaal geen raakvlaak mee heb. Ik weet niet eens wie er nog bij die partij actief zijn en of ze uberhaupt nog actief zijn.
Ik zat er laatst aan te denken een partij op te richten die de bij weer een prominente plek in de natuur geeft.

Dus misschien.
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik zat er laatst aan te denken een partij op te richten die de bij weer een prominente plek in de natuur geeft.

Dus misschien.
De partij voor hoofd- en bijzaken?
Je moet sterk zijn.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden van niet.

Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.

Groene Dictator
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:10 schreef Beathoven het volgende:

Dus misschien.
Waarom een partij oprichten als daar plek voor is.. bij de Partij voor de Dieren? Dan zou je toch als kamerlid in die partij voor kunnen pleiten neem ik aan.
Eng zeg, die woke-dreiging. Goed gezien van Yesilgöz hoor. Echt net zo gevaarlijk als extreemrechts.

"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."

0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:23 schreef Gibson88 het volgende:
De enige kaart die zijn kunnen/konden trekken, met in het bijzonder Simons, was de Bruine kaart. Alles was en is racisme. En oh-o-h-oh- wat zijn ze zielig. Nee, laat ze alsjeblieft lekker wegblijven. Mis je helemaal niks aan.
Maar die zieligheid wordt er via slechte opvoeding en matige scholen ingegooid.

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."

0s.gif Op zondag 21 januari 2024 19:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Stel je een superrechtse maatschappij voor: Roderick-Jan het zoontje van een notaris rolt een beetje door het vwo heen en na acht jaar lanterfanteren heeft hij zijn rechtenbul en wordt advocaat. Omdat hij nauwelijks belasting hoeft te betalen kan hij lekker veel huizen kopen en deze verhuren aan geschiedenisdocent Frank of verpleegster Marijke tegen woekerprijzen. Roderick-Jan heeft zo 6000 euro extra aan inkomsten en Frank en Marijke voor het luttele bedrag van 3000 euro per maand een leuk eenpersoonsappartementje op een steenworp afstand van Winkelcentrum Almere Muziekwijk.

Gerrit, het zoontje van staalarbeider Henk en kassamedewerkster Gerda dat wat minder goed kon leren werd vrachtwagenchauffeur. Helaas kon hij geen huis kopen (vrindjes van RJ overbieden steeds zijn bod) of die 3000 euro per maand ophoesten die Roderick-Jan vraagt en moet helaas in het kleine arbeiderswoninkje bij zijn ouders blijven wonen.

Roderick-Jan een rijk en gelukkig man, Frank en Marijke een dak boven hun hoofd voor amper 3/4e van hun nettosalaris en Henkie, Gerrit en Gerda kunnen de tering krijgen. Wat een heerlijke wereld.
Deze discussie is wel infantiel zwart wit op deze manier.

Iedereen kan studeren en hard werken in dit land en MBO praktijkwerk gaat rap omhoog in salaris omdat iedereen maar moet studeren tegenwoordig.

Daarnaast heeft Gia helemaal gelijk, betalen betalen betalen.

Wat je terugkrijgt voor je belastingen wordt steeds minder.

Daarnaast is het een links idee dat iedereen die kan werken zich ook inzet en niet teert op het collectief. Dat gaat behoorlijk fout mbt immigratie en dat niet op slechts 1 generatie.

Rechts en links zouden elkaar op veel van die onderwerpen goed moeten kunnen vinden.

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."

Alles komt goed.
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 03:22 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, het is echt een kwestie van wachten op de volgende regenboogholocaust.
:')

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam

0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, kom op man. Je slaat toch compleet door met die onzin...

"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."

Alles komt goed.
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:38 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, kom op man. Je slaat toch compleet door met die onzin...
Welke onzin?

Misschien dat fimpje eens kijken.

Het categorisch indelen van mensen in groepen op basis van vaststaande eigenschappen om daar vervolgens waarde aan te koppelen is t.a.t. verderfelijk.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam

Vreemd Fenomeen
Waar het vooral om gaat is dat die Bij1-woke gekkies marginale politieke invloed hebben momenteel. Al wil extreem rechts ons dat laten denken om mensen bang te maken.
Alles komt goed.
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:45 schreef Hexagon het volgende:
Waar het vooral om gaat is dat die Bij1-woke gekkies marginale politieke invloed hebben momenteel. Al wil extreem rechts ons dat laten denken om mensen bang te maken.
Dat woke geen invloed zou hebben is een geruststellertje voor mensen die vooral wegkijken van wat er thans al enige tijd gaande is aan universiteiten, scholen, bedrijven en de media.

Al genoeg voorbeelden van gegeven; kennelijk blijft het toch lastig intolerantie te veroordelen wanneer het een 'progressief' smaakje heeft.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam

Vreemd Fenomeen
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat woke geen invloed zou hebben is een geruststellertje voor mensen die vooral wegkijken van wat er thans al enige tijd gaande is aan universiteiten, scholen, bedrijven en de media.

Al genoeg voorbeelden van gegeven; kennelijk blijft het toch lastig intolerantie te veroordelen wanneer het een 'progressief' smaakje heeft.
Wat is er precies gaande dan? Mensen maken keuzes die jou niet bevallen?
Alles komt goed.
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is er precies gaande dan? Mensen maken keuzes die jou niet bevallen?
Licht die keuzes eens toe. Beschrijf ze eens.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam

Vreemd Fenomeen
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Licht die keuzes eens toe. Beschrijf ze eens.
Nou heel simpel. Een bedrijf kiest er op eigen gelegenheid om bijvoorbeeld negerzoenen niet meer zo te noemen. Of een bedrijf kiest er voor een sprookje te produceren met een sneeuwwitje die zwart is. Als ze denken dat dat een goed idee is, dan is dat hun vrije keuze.

Wat vervolgens vaak volgt is een krijsende internetmenigte die roept dat ze niks meer mogen van woke. En er worden allerlei mensen (vaak zonder man en paard te noemen) beschuldigd van van alles.

Maar onder de streep is het deze krijsmenigte die de ophef maakt en vind dat de bedrijven in kwestie die keuze niet zouden mogen maken. Dat is natuurlijk gewoon autoritair gedrag.
Alles komt goed.
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou heel simpel. Een bedrijf kiest er op eigen gelegenheid om bijvoorbeeld negerzoenen niet meer zo te noemen. Of een bedrijf kiest er voor een sprookje te produceren met een sneeuwwitje die zwart is. Als ze denken dat dat een goed idee is, dan is dat hun vrije keuze.

Wat vervolgens vaak volgt is een krijsende internetmenigte die roept dat ze niks meer mogen van woke. En er worden allerlei mensen (vaak zonder man en paard te noemen) beschuldigd van van alles.

Maar onder de streep is het deze krijsmenigte die de ophef maakt en vind dat de bedrijven in kwestie die keuze niet zouden mogen maken. Dat is natuurlijk gewoon autoritair gedrag.
Dit gaat niet over negerzoenen of sneeuwwitje.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo