quote:Op donderdag 7 december 2023 10:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat ze beter de hand in eigen boezem kan steken in plaats van de zwarte piet aan de Telegraaf toe te spelen.
En het geld is kennelijk helemaal niet uitgegeven. Het was bedoeld voor plannen die niet gerealiseerd zijn en er was in de boekhouding al rekening mee gehouden dat het terug moet. Oftewel: een 'strop' is het ook niet echt.quote:Op donderdag 7 december 2023 10:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sylvana Simons laat Bij1 achter met financiële strop
Dat is dus simpelweg onwaar want die strop is niet te danken aan het handelen van Sylvana.
Alleen in december nog gehoord dat ze 127.000 aan subsidie moeten terugbetalen. Kan me voorstellen dat er weinig animo meer is om op die basis met de club verder te gaan, al hebben ze natuurlijk nog wel raadsleden in Utrecht, Rotterdam en Almere en in een aantal stadsdeelraden in Amsterdam.quote:Op zondag 21 januari 2024 10:05 schreef Hexagon het volgende:
Het is wel heel stil rondom deze club. Iemand nog ooit iets van ze vernomen? Of zijn ze na de verkiezingsdag vanzelf gedesintegreerd?
Als jij een betalingsregeling moet afspreken om die centen terug te betalen en geen goedkeurende verklaring kan overleggen voor je wetenschappelijk instituut, je jongerenorganisatie én je buitenlandinstelling, is er gewoon sprake van een financiële strop hoor, hoeveel bloemetjes je er ook op plakt.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En het geld is kennelijk helemaal niet uitgegeven. Het was bedoeld voor plannen die niet gerealiseerd zijn en er was in de boekhouding al rekening mee gehouden dat het terug moet. Oftewel: een 'strop' is het ook niet echt.
je zou dan denken dat DENK groter wordt.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Als PVV groot blijft, en migratie een van de grotere verkiezingspunten blijven is de kans wel aanwezig dat er juiste aan de andere kant van het spectrum ruimte bestaat voor een tegengeluid zou ik denken. Nu is er misschien veel van de stemmen richting Timmermans gegaan om te voorkomen dat Wilders de grootste zou worden, nu dit toch al een feit is zou dat vokgende keer wel anders kunnen zijn.
Ik moet zeggen dat ik zijn analyse over de PVV winst, en vooral de rol van de media wel een goede vind.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen in december nog gehoord dat ze 127.000 aan subsidie moeten terugbetalen. Kan me voorstellen dat er weinig animo meer is om op die basis met de club verder te gaan, al hebben ze natuurlijk nog wel raadsleden in Utrecht, Rotterdam en Almere en in een aantal stadsdeelraden in Amsterdam.
Edit: hier een interview met de partijleider: https://dekanttekening.nl(...)-het-nieuwe-jaar-in/
Denk lijkt zich meer te ontwikkelen als een islamitische variant van de ChristenUnie. Dat is niks voor het Bij1 publiek.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je zou dan denken dat DENK groter wordt.
Maar DENK is ook weer heel conservatief, ik denk vooral hun lhbtq punten heel erg tegenstaan voor veel mensen.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je zou dan denken dat DENK groter wordt.
precies daarom denk ik aan DENK en niet bij1quote:Op zondag 21 januari 2024 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk lijkt zich meer te ontwikkelen als een islamitische variant van de ChristenUnie. Dat is niks voor het Bij1 publiek.
Hoezo? Zo'n 4 procent van de Nederlanders is moslim en daarvan zal maar een deel op een islamitische partij willen stemmen (zoals ook niet iedere christen op een christelijke partij wil stemmen) of zich thuis voelen bij Denk. Ook niet al die 4% zijn echt actief moslim. Dan is 4/5 zetels voor een partij die een islamitische variant is van de CU denk ik wel ongeveer de bovengrens.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies daarom denk ik aan DENK en niet bij1
Waarom zou bij1 dan anders zijn? De pvv roept niks over de achterban van bij1 namelijkquote:Op zondag 21 januari 2024 13:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo? Zo'n 4 procent van de Nederlanders is moslim en daarvan zal maar een deel op een islamitische partij willen stemmen (zoals ook niet iedere christen op een christelijke partij wil stemmen) of zich thuis voelen bij Denk. Ook niet al die 4% zijn echt actief moslim. Dan is 4/5 zetels voor een partij die een islamitische variant is van de CU denk ik wel ongeveer de bovengrens.
Ik zie bij1 eerlijk gezegd ook niet echt terugkeren.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom zou bij1 dan anders zijn? De pvv roept niks over de achterban van bij1 namelijk
Niet heel belangrijk maar DENK zit dichter tegen de PvdA aan dan CU, dus ik zou ze meer een islamitische versie van de PvdA zien, zijn op ethisch vlak ook net wat minder conservatief dan CUquote:Op zondag 21 januari 2024 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk lijkt zich meer te ontwikkelen als een islamitische variant van de ChristenUnie. Dat is niks voor het Bij1 publiek.
Sylvana is verdwenen op social media omdat ze dagelijks bedreigingen en andere drek over zich heen kreeg. Heeft niet zo veel met de vraag of ze nog betrokken is bij Bij1 te maken.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:21 schreef Cruzinats het volgende:
Gezien het feit dat Sylvana Simons compleet van social media is verdwenen denk ik dat ze ook teleurgesteld is wat er van haar partij is geworden.
DENK had onder Azarkan tot een uitstekend vehikel voor de integratie en emancipatie van de Turkse/Marokkaanse gemeenschap kunnen uitgroeien. Nu zijn ze verworden tot een conservatief relpartijtje, ironisch genoeg mede uit angst dat de achterban zou overlopen naar de FvD.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Niet heel belangrijk maar DENK zit dichter tegen de PvdA aan dan CU, dus ik zou ze meer een islamitische versie van de PvdA zien, zijn op ethisch vlak ook net wat minder conservatief dan CU
Ik interpreteerde het dan ook als 'wat CU voor gereformeerde christenen is, kan Denk voor (gematigde, actieve) moslims zijn'. Ik zie Denk rustig groeien naar een partij die een vaste basis hebben van een zetel of 4, uitschieters naar 5 of 6 zetels en een ondergrens van 3 zetels. Een veilige haven voor haar stemmers, die geen andere partij overwegen. Dat is wat de CU dus ook is voor een specifieke groep christenen.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Niet heel belangrijk maar DENK zit dichter tegen de PvdA aan dan CU, dus ik zou ze meer een islamitische versie van de PvdA zien, zijn op ethisch vlak ook net wat minder conservatief dan CU
'ik heb recht op meer geld' is geen ideologische opvatting maar het behartigen van het eigen belang. De linkse (sociaal-democratische) opvatting is dat een relatief egalitaire welvaartsverdeling de meest rechtvaardige is (want verschillende mensen hebben ongelijke mogelijkheden in het leven), het rechts-liberalisme neigt eerder naar een samenleving waar een ieder de vruchten van de eigen arbeid mag houden (want eigen verdienste). Gedurende de (eind) 19e en 20e eeuw zijn de arbeidersbeweging en de werkgevers/zelfstandige beroepen aan weerszijden ingehaakt.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:19 schreef Blastbeat het volgende:
Ik vond het vroeger altijd moeilijk om te begrijpen dat 'ik heb recht op meer geld' zowel een linkse als een rechtse opvatting kan zijn, afhankelijk van hoeveel geld je al hebt. Maar eigenlijk is dat geen linkse of rechtse opvatting, maar een conservatieve.
Waarom zouden mensen die geen moeite doen om een opleiding te volgen, of zelfs maar proberen een baan te vinden, net zoveel geld moeten krijgen als mensen die jaren studeren om een goedbetaalde baan te kunnen bemachtigen? En dan is het ook nog zo dat je over je inkomsten belasting moet betalen, hetgeen ik terecht vind. Maar als je het deel dat je niet direct gebruikt op een spaarrekening zet en het wordt meer dan 50.000 euro, moet je er weer belasting over betalen. Als je dan je geld wilt gebruiken om je zoon te helpen een huis te kopen, moet je weer schenkbelasting betalen. Ga je dood, moeten je kinderen weer erfbelasting betalen, omdat het oh zo oneerlijk is dat zij geboren zijn als kinderen van een advocaat, en een ander als kind van een bijstandstrekker.quote:Op zondag 21 januari 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'ik heb recht op meer geld' is geen ideologische opvatting maar het behartigen van het eigen belang. De linkse (sociaal-democratische) opvatting is dat een relatief egalitaire welvaartsverdeling de meest rechtvaardige is (want verschillende mensen hebben ongelijke mogelijkheden in het leven), het rechts-liberalisme neigt eerder naar een samenleving waar een ieder de vruchten van de eigen arbeid mag houden (want eigen verdienste). Gedurende de (eind) 19e en 20e eeuw zijn de arbeidersbeweging en de werkgevers/zelfstandige beroepen aan weerszijden ingehaakt.
Hoe trek je die grens precies?quote:Op zondag 21 januari 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:
'ik heb recht op meer geld' is geen ideologische opvatting maar het behartigen van het eigen belang.
Wat je constant negeert is het feit dat het inkomen is voor degene die het ontvangt. Het is totaal niet relevant of het eerlijk of oneerlijk is in jouw ogen, het is INKOMEN en in ons systeem word inkomen belast en dat is wel degelijk fair en eerlijk. Weggeven van geld word niet belast. Ontvangen wel. Het is niet moeilijker dan dat.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen die geen moeite doen om een opleiding te volgen, of zelfs maar proberen een baan te vinden, net zoveel geld moeten krijgen als mensen die jaren studeren om een goedbetaalde baan te kunnen bemachtigen? En dan is het ook nog zo dat je over je inkomsten belasting moet betalen, hetgeen ik terecht vind. Maar als je het deel dat je niet direct gebruikt op een spaarrekening zet en het wordt meer dan 50.000 euro, moet je er weer belasting over betalen. Als je dan je geld wilt gebruiken om je zoon te helpen een huis te kopen, moet je weer schenkbelasting betalen. Ga je dood, moeten je kinderen weer erfbelasting betalen, omdat het oh zo oneerlijk is dat zij geboren zijn als kinderen van een advocaat, en een ander als kind van een bijstandstrekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |