Ja, dat Wilders als premier geen optie is kan ik me indenken.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
True. Maar ze gaf hiermee (een dag voor de verkiezingen) toch wel een duidelijk signaal af.
Yesilgöz: VVD niet in kabinet met Wilders als premier
Maar vind het nogal vreemd om na zulke opmerkingen VVD te stemmen, in de verwachting dat een kabinet met de PVV in het verschiet ligt. Stem dan gewoon meteen PVV.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat Wilders als premier geen optie is kan ik me indenken.
Eens, de dag voor de verkiezingen leek een VVD-GL/PvdA kabinet, evt aangevuld met NSC, meer waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar vind het nogal vreemd om na zulke opmerkingen VVD te stemmen, in de verwachting dat een kabinet met de PVV in het verschiet ligt. Stem dan gewoon meteen PVV.
Omdat die stemmer een kabinet-Yesilgoz wilde? Dat lijkt me niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar vind het nogal vreemd om na zulke opmerkingen VVD te stemmen, in de verwachting dat een kabinet met de PVV in het verschiet ligt. Stem dan gewoon meteen PVV.
Tja, het zegt ook wel iets over de VVD-stemmers. Die denken en kijken veelal niet verder dan hun neus lang is.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, kan. Ik vind het een nogal stupide manier van stemmen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat die stemmer een kabinet-Yesilgoz wilde? Dat lijkt me niet zo vreemd.
Dank.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, kan. Ik vind het een nogal stupide manier van stemmen.
Die aanval op de burgermaatschappij werd ook al aangekaart door Reporters without borders:quote:
https://rsf.org/en/country/netherlandsquote:Media landscape
In the Netherlands, the media are traditionally independent and highly trusted by a majority of the population. There is a diverse media landscape with a high level of pluralism and a wide range of national (Volkskrant, Telegraaf…) and regional (Leidsch Dagblad, Gooi en Eemlander…) daily newspapers and magazines. A well-established independent public broadcasting service, NOS, works alongside several big commercial broadcasting companies. Russian media in exile, such as the Moscow Times and TV Dozhd, have found a safe haven in Amsterdam.
Political context
Press freedom is actively protected by the state and the government, albeit more efficiently in continental Netherlands than in their overseas territories. The media are under attack from populist parties on the far right and far left of the political spectrum. A majority of Dutch journalists are members of the Dutch Federation of Journalists (NVJ), an active union that fights for safe working conditions and fair pay.
Mijn punt is vooral dat wanneer je als kiezer hoopt een kabinet met daarin de PVV je op Wilders had moeten stemmen, en niet op de VVD of NSC. Want ik mag toch hopen dat kiezers weten dat de meeste andere partijen niet bepaald staan te springen om met Wilders in zee te gaan.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Dank.
Maar om eerlijk te zijn had niemand een landslide van déze omvang aan zien komen natuurlijk. Y. als premier met ongeveer gelijke zetelaantallen was een vrij plausibele uitkomst op voorhand.
Maar misschien dat jouw lijn van redenering juist tot die laatste verschuiving heeft geleid. Het was in ieder geval allemaal bepaald niet tactisch van de zijde van de VVD.
Ik vind het helemaal niet gek dat je, wanneer je op een rechtse partij stemt, kan hopen op een kabinet over rechts zonder direct aansluiting te vinden met de PVV en daar je stem aan te verbindenquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is vooral dat wanneer je als kiezer hoopt een kabinet met daarin de PVV je op Wilders had moeten stemmen, en niet op de VVD of NSC. Want ik mag toch hopen dat kiezers weten dat de meeste andere partijen niet bepaald staan te springen om met Wilders in zee te gaan.
Lief dagboekquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:12 schreef Jazeg het volgende:
[ twitter ]
Een echte altruïst, deze man.
Jammer.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:12 schreef Jazeg het volgende:
[ twitter ]
Wat jammer. Kost hem een lekker nachtje het bruisende leven van Buenos Aires ontdekken met Javier, Viktor en Giorgiaquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:12 schreef Jazeg het volgende:
[ twitter ]
Natuurlijke bondgenoten?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad denken, maar die heeft z'n tijd besteed aan een stukje met als doel Omtzigt onder druk te zetten:
NSC-kiezers over een eventuele coalitie met Geert Wilders: NSC en PVV zijn natuurlijke bondgenoten
Lezen mensen verkiezingsprogramma´s, kijken mensen naar debatten, andere verslaggeving op TV?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad denken, maar die heeft z'n tijd besteed aan een stukje met als doel Omtzigt onder druk te zetten:
NSC-kiezers over een eventuele coalitie met Geert Wilders: NSC en PVV zijn natuurlijke bondgenoten
Ik heb recent geleerd dat blijkbaar veel kiezers gewoon niet verder denken dan hun onderbuik.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Lezen mensen verkiezingsprogramma´s, kijken mensen naar debatten, andere verslaggeving op TV?
Net alsof mensen Omtzigt enkel als tegenstem zien.
Nouja wel zorgwekkend als zoveel mensen enkel met de onderbuik stemmen en vooral met idee anderen te dwarsbomen in iets.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik heb recent geleerd dat blijkbaar veel kiezers gewoon niet verder denken dan hun onderbuik.
Recentelijk pas?quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik heb recent geleerd dat blijkbaar veel kiezers gewoon niet verder denken dan hun onderbuik.
Uiteindelijk komt groot gedeelte van de stemmers ook wel uit 1 grote hoop wanende Nederlanders die beetje rond corona zijn ontstaan. Kleinere delen onderverdeeld bij BBB en Sjerry, deel Omtzigt, groter deel Wildersquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijke bondgenoten?![]()
De man met een Turkse vrouw en half-turkse kinderen is een natuurlijke bondgenoot van de man die ze wil deporteren en hun staatsburgerschap wil afnemen. Vast en zeker.
Bij tegenslag zijn veel mensen geneigd een zondebok te zoeken, populisten bieden ze meestal een zondebok aan. Marriage made in heaven.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja wel zorgwekkend als zoveel mensen enkel met de onderbuik stemmen en vooral met idee anderen te dwarsbomen in iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |