Ik zie juist een beetje de dynamiek voor me die je bij Balkenende en Fortuyn heel erg zag, die bleken het verrassend goed met elkaar te kunnen vinden destijds. Volgens mij is dat nu ook het geval, ik vind Omtzigt geen moment vijandig richting de PVV. Die gaat gewoon meeregeren.quote:Op zondag 26 november 2023 16:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch ook wel weer heel bijzonder dat die twee, Omtzigt en Wilders, tot elkaar veroordeeld worden. Een betere tegenstelling van karakters kun je niet bedenken.![]()
De ene heeft de rechtstaat zo hoog in het vaandel staan dat dat de raison d'être van zijn partij is, de ander wil hem zo snel mogelijk afschaffen om de godsdienstvrijheid om zeep te helpen.
De ene moet over van alles lang nadenken en wil serieuze hervormingen, de ander komt met oneliners als 'Heks' en 'kopvoddentax'.
Als het niet zo serieus was allemaal, zou ik hier hartelijk om kunnen lachen. Wat een klucht.
*proest*quote:Op zondag 26 november 2023 16:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zie juist een beetje de dynamiek voor me die je bij Balkenende en Fortuyn heel erg zag, die bleken het verrassend goed met elkaar te kunnen vinden destijds. Volgens mij is dat nu ook het geval, ik vind Omtzigt geen moment vijandig richting de PVV. Die gaat gewoon meeregeren.
Omtzigt en dynamiek?quote:Op zondag 26 november 2023 16:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zie juist een beetje de dynamiek voor me die je bij Balkenende en Fortuyn heel erg zag, die bleken het verrassend goed met elkaar te kunnen vinden destijds. Volgens mij is dat nu ook het geval, ik vind Omtzigt geen moment vijandig richting de PVV. Die gaat gewoon meeregeren.
Hij zit in een spagaat, denk ik. Niets zo leuk en makkelijk als van buitenaf schoppen, hou je de harde kern ook lekker mee binnenboord maar ja, nu ligt de hoofdprijs die hij altijd heeft willen hebben ineens op tafel.quote:Op zondag 26 november 2023 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ik blijf erbij dat Wilders helemaal niet de intentie heeft om mee te regeren. Gedogen leek hem wel wat, dan heeft hij immers een dikke vinger in de pap en kan hij intussen volop blijven fulmineren.
Maar daadwerkelijke kabinetsdeelname, daar voelt hij volgens mij niets voor. Hij heeft de mensen niet en hij daarmee hetgeen dat hem voor kiezers aantrekkelijk maakt: de mogelijkheid om overal tegenaan te schoppen.
Tja, dit is natuurlijk altijd het probleem geweest van de strategie van Wilders. Zo gauw hij moet gaan leveren valt hij door de mand.quote:Op zondag 26 november 2023 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
Ik blijf erbij dat Wilders helemaal niet de intentie heeft om mee te regeren. Gedogen leek hem wel wat, dan heeft hij immers een dikke vinger in de pap en kan hij intussen volop blijven fulmineren.
Maar daadwerkelijke kabinetsdeelname, daar voelt hij volgens mij niets voor. Hij heeft de mensen niet en hij daarmee hetgeen dat hem voor kiezers aantrekkelijk maakt: de mogelijkheid om overal tegenaan te schoppen.
Ik vermoed dat men maandag YesulGuZ wel heeft omgepraat en ze haar telerurstelling heeft verwerktquote:Op zondag 26 november 2023 15:46 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Horen we maandag weer wat Yesilgoz uiteindelijk wil doen of zal ze zeggen dat er nog een reactie van de vvd komt?
quote:DEN HAAG - In een ongekend harde brief heeft voormalig PvdA-Kamerlid en oud-partijbestuurslid Lutz Jacobi uitgehaald naar PvdA/GL-leider Frans Timmermans.
Volgens haar is de linkse samenwerking uitgelopen op een fiasco. ,,
De partij die was opgericht om de lagere klassen te dienen, is door die lagere klassen verlaten en wordt omarmd door de hoogste klassen."
quote:Andere linkse partijen verloren inderdaad flink afgelopen week.
Daarover zegt Jacobi: ,,
En dat gebeurde in de campagne met het argument 'maak ons de grootste want anders dreigt de catastrofe van rechts'.
Die boodschap had effect, want op de dag van de verkiezingen was maar liefst een derde van de op de GL-PvdA-lijst uitgebrachte stemmen een strategische stem."
'Geen deuk in boter'
Volgens Jacobi is lijsttrekker Frans Timmermans er niet in geslaagd om voldoende kiezers 'weer de centrumlinkse PvdA-tent in te krijgen'. ,,
In de wijken waar de lagere klassen wonen (lager opgeleid of opleiding op mbo-niveau en met een lager of modaal inkomen) schiet de combinatie van GL en PvdA geen deuken in de boter."
Dat heeft te maken met de samenwerking met GL: een partij voor hoger opgeleiden
🤯quote:Op zondag 26 november 2023 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Naar rechts swipen over de titel om 'm helemaal te zien.
Bijzonder dat Jetten aanschuift en niet Omtzigt.quote:Op zondag 26 november 2023 17:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verkenner Van Strien begint zijn onderzoek naar mogelijk regeringscoalities morgen met gesprekken met PVV-leider Wilders, GroenLinks-PvdA-leider Timmermans, VVD-leider Yesilgöz en D66-voorman Jetten. Wilders is morgen aan het eind van de ochtend als eerste aan de beurt.
https://nos.nl/artikel/24(...)s-yesilgoz-en-jetten
en wilders en dan Timmermans krijgen we toch een kabinet PVV GLquote:Op zondag 26 november 2023 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijzonder dat Jetten aanschuift en niet Omtzigt.
Wat een aanname jemig. Dit is gewoon een verkenningquote:Op zondag 26 november 2023 17:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en wilders en dan Timmermans krijgen we toch een kabinet PVV GL
Ja, best wel. Misschien gewoon een conflicterende agenda?quote:Op zondag 26 november 2023 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens de meest geupvote reacties op nu.nl is het een groot links complot. Mijn hemel.quote:Op zondag 26 november 2023 18:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Journaal opent met van Strien.
Ik moet zeggen, het is ook wel knap van de PVV dat zelfs hun 'betrouwbaarste' mensen onbetrouwbare mafketels blijken te zijn.
Zal eerder een kalender issue zijn dan wat anders, hij moet met alle partijen spreken, he?quote:Op zondag 26 november 2023 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is het altijd. Linksom of rechtsomquote:Op zondag 26 november 2023 18:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens de meest geupvote reacties op nu.nl is het een groot links complot. Mijn hemel.
Hij is nu eenmaal gekozen laat hem dat werk gewoon doen. Dion Graus is ook nog gewoon kamerlid, niemand die daar echt heel veel bezwaar aan heeft geleverd.quote:Op zondag 26 november 2023 18:11 schreef Jojoke het volgende:
Ik begrijp dat deze informatie bovenkomt nu de man in de spotlights staat. Hij had dit zelf ook kunnen bedenken. Ik neem aan dat hij wist van de aangifte.
Aan de andere kant hoeft het zijn functioneren als verkenner niet in de weg te staan, want hij moet gewoon opschrijven wat iedereen tegen hem zegt en dan een voorstel doen en bespreken met de Tweede Kamer.
Maar dat is het echte probleem niet, het echte probleem is dat hij het voor Wilders, naar eigen zeggen, verzwegen heeft en dat is toch wel wat anders, de zaak die bij het OM ligt is niet meteen problematisch, hij kan onschuldig zijn, tenslotte.quote:Op zondag 26 november 2023 18:11 schreef Jojoke het volgende:
Ik begrijp dat deze informatie bovenkomt nu de man in de spotlights staat. Hij had dit zelf ook kunnen bedenken. Ik neem aan dat hij wist van de aangifte.
Aan de andere kant hoeft het zijn functioneren als verkenner niet in de weg te staan, want hij moet gewoon opschrijven wat iedereen tegen hem zegt en dan een voorstel doen en bespreken met de Tweede Kamer.
Denk dat Wilders er geen minuut om wakker ligt. Hij heeft hem niet voor niets gekozen en zal denk ik wel alles doen om te voorkomen dat dhr v strien voor moet komen bij de rechter.quote:Op zondag 26 november 2023 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is het echte probleem niet, het echte probleem is dat hij het voor Wilders, naar eigen zeggen, verzwegen heeft en dat is toch wel wat anders, de zaak die bij het OM ligt is niet meteen problematisch, hij kan onschuldig zijn, tenslotte.
Het verzwijgen van informatie? Dat lijkt mij wel relevant.
Het is niet relevant of WIlders er wakker van ligt, het is relevant wat de 2e Kamer er van denkt. Dat Wilders geen probleem heeft met mensen met een strafblad is al 20 jaar geen nieuws maar hij is wel flink wantrouwig qua karatker en gedrag.quote:Op zondag 26 november 2023 18:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk dat Wilders er geen minuut om wakker ligt. Hij heeft hem niet voor niets gekozen en zal denk ik wel alles doen om te voorkomen dat dhr v strien voor moet komen bij de rechter.
Wat wil ie doen dan?quote:Op zondag 26 november 2023 18:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
en zal denk ik wel alles doen om te voorkomen dat dhr v strien voor moet komen bij de rechter.
Dat lijkt mij vooral relevant voor het vertrouwen van Wilders in hem. Maar hij mag door, dus blijkbaar heeft Wilders dat vertrouwen nog wel.quote:Op zondag 26 november 2023 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is het echte probleem niet, het echte probleem is dat hij het voor Wilders, naar eigen zeggen, verzwegen heeft en dat is toch wel wat anders, de zaak die bij het OM ligt is niet meteen problematisch, hij kan onschuldig zijn, tenslotte.
Het verzwijgen van informatie? Dat lijkt mij wel relevant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |