Sowieso onverstandig, want de beste kans om van de PVV af te komen is door ze het nu maar gewoon te laten doen ook. Men komt er vanzelf wel achter dat de soep bij nader inzien niet zo heet is, en getuige zijn recente Twitter gedrag weet Wilders dit ook.quote:Op zondag 26 november 2023 10:55 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland kiest inderdaad rechts, lijkt me niet verstandig dit te negeren want dan daalt het vertrouwen in de politiek nog verder omlaag
En dat is toch prima? Dit is de conflictpolitiek waar Wilders het over had. We hebben een coalitiepolitiek je moet altijd water bij de wijn doen. Waarom dan niet met extreme standpunten inschieten om vervolgens in het midden te eindigen. Heb je toch wat bewerkstelligd.quote:Op zondag 26 november 2023 11:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Sowieso onverstandig, want de beste kans om van de PVV af te komen is door ze het nu maar gewoon te laten doen ook. Men komt er vanzelf wel achter dat de soep bij nader inzien niet zo heet is, en getuige zijn recente Twitter gedrag weet Wilders dit ook.
YselguZ moet wel eerst 12 keer slikken voor ze MP tegen wilders gaat zeggen, haar beoogde functie in het torentjequote:Op zondag 26 november 2023 11:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Sowieso onverstandig, want de beste kans om van de PVV af te komen is door ze het nu maar gewoon te laten doen ook. Men komt er vanzelf wel achter dat de soep bij nader inzien niet zo heet is, en getuige zijn recente Twitter gedrag weet Wilders dit ook.
Juist , PVV heeft niet de meerderheid, zelfs niet de meerderheid in een te vormen coalitie, dus hij kan niet veel anders dan de adviezen van Omtzigt uitvoerenquote:Op zondag 26 november 2023 11:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En dat is toch prima? Dit is de conflictpolitiek waar Wilders het over had. We hebben een coalitiepolitiek je moet altijd water bij de wijn doen. Waarom dan niet met extreme standpunten inschieten om vervolgens in het midden te eindigen. Heb je toch wat bewerkstelligd.
quote:Zijlstra en Hoogervorst doen hun oproep in een ingezonden brief in De Telegraaf. De twee hekelen de 'defensieve houding' van Yesilgöz na de verkiezingsuitslag.
Vrijdag liet de VVD-leider weten dat haar partij niet in een nieuw kabinet stapt, vanwege het zetelverlies van de liberalen. Wel wil Yesilgöz een centrumrechts kabinet gedogen.
Maar daar zien oud-ministers Zijlstra en Hoogervorst geen heil in
Dat roep je nou wel maar het sentiment kan echt nog wel draaien, ik denk dat we ook even vergeten waren wat voor rotzooi Wilders allemaal geroepen heeft de laatste jaren.quote:Op zondag 26 november 2023 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er komen nog eerder verkiezingen dan dat dat gaat gebeuren.
Zet je gekleurde bril even af. De VVD pleegt politieke zelfmoord door in zo'n kabinet te stappen, en ook GLPvdA staat voor lul.quote:Op zondag 26 november 2023 11:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat roep je nou wel maar het sentiment kan echt nog wel draaien, ik denk dat we ook even vergeten waren wat voor rotzooi Wilders allemaal geroepen heeft de laatste jaren.
Mee eens. Maar dan wel met de PVV in de regering. Bij een centrumrechts kabinet met enkel gedoogsteun van de PVV zou de PVV er te makkelijk van af komen en weer elke verantwoordelijkheid kunnen afschuiven.quote:Op zondag 26 november 2023 11:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Omtzigt heeft bast een heel mooi lijstje klaar liggen met ministers die weten wat ze doen en waarover ze praten, die het coalitiebeleid gaan uitvoerenquote:Op zondag 26 november 2023 11:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik kan amper een PVV-er bedenken die geschikt zou zijn als minister. Maar laat dat maar duidelijk worden voor de kiezer.
Fijn. Maar de PVV moet nu gewoon ook ministers leveren. Zij zijn toch de grootste geworden?quote:Op zondag 26 november 2023 11:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omtzigt heeft bast een heel mooi lijstje klaar liggen met ministers die weten wat ze doen en waarover ze praten, die het coalitiebeleid gaan uitvoeren
dat heeft nergens iets mee te makenquote:Op zondag 26 november 2023 11:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Fijn. Maar de PVV moet nu gewoon ook ministers leveren. Zij zijn toch de grootste geworden?
Waarom? Is dat niet het slechtste van twee werelden? Je krijgt en de onberekenbare, onstabiele PVV in de meerderheid en je geeft ‘Henk en Ingrid’ nog steeds het idee dat hun stem er niet écht toe doet van hun man mag het niet worden.quote:Op zondag 26 november 2023 11:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben nog steeds voor de extraparlementaire variant waarbij de PVV mee mag doen maar Wilders niet de premier gaat zijn.
Dat het over links gaat?quote:Op zondag 26 november 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:
Halbe ‘was erbij’ Zijlstra en Hans Hoogervorst (ja die leeft kennelijk ook nog) openen in de T. de aanval op Yezilgöz. @:hanca gaat gelijk krijgen
Die heeft een partij met 37 zetels toch vast wel in huis? Of ga je mij nou vertellen dat je ook wel inziet uit wat voor kneuzenkermis de PVV bestaat?quote:Op zondag 26 november 2023 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat heeft nergens iets mee te maken
we moeten vakministers hebben, mensen die weten wat ze doen, niet welk speldje ze op hebben
Dat Dilan nav kritiek uit de partij haar standpunt moet gaan terugnemen of in ieder geval nuanceren.quote:
Nee. Die hebben ze niet.quote:Op zondag 26 november 2023 11:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die heeft een partij met 37 zetels toch vast wel in huis? Of ga je mij nou vertellen dat je ook wel inziet uit wat voor kneuzenkermis de PVV bestaat?
het speldje is niet relevant voor een goede ministerploegquote:Op zondag 26 november 2023 11:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die heeft een partij met 37 zetels toch vast wel in huis? Of ga je mij nou vertellen dat je ook wel inziet uit wat voor kneuzenkermis de PVV bestaat?
Ernst Kuipers en Robbert Dijkgraaf kunnen dus blijven zitten als vakministers? Niet erg dat ze lid zijn van D66 toch?quote:Op zondag 26 november 2023 11:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het speldje is niet relevant voor een goede ministerploeg
Dat zou goed kunnen jaquote:Op zondag 26 november 2023 11:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ernst Kuipers en Robbert Dijkgraaf kunnen dus blijven zitten als vakministers? Niet erg dat ze lid zijn van D66 toch?
Ja dat snap ik, Wilders die geeft Omtzigt maximale ruimte en ze verstaan elkaar zeer goed ook in hun gezamelijke afkeer van Ruttequote:Op zondag 26 november 2023 11:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vanochtend ook weer wat analyses gelezen over NSC. Pieter neigt eigenlijk best wel naar de PVV.
quote:140 km/u en goedkoper tanken: dit zijn de PVV-plannen voor automobilisten
Wij vinden dat iedereen zelf moet bepalen op welke manier iemand naar zijn of haar bestemming reist. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien", meent de partij van Geert Wilders.
Wie zijn "we"?quote:Op zondag 26 november 2023 11:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat roep je nou wel maar het sentiment kan echt nog wel draaien, ik denk dat we ook even vergeten waren wat voor rotzooi Wilders allemaal geroepen heeft de laatste jaren.
De eerste PVV prominent ooit is een bestuurder op een universiteit en voormalig VVD'er uit het altijd corrupte Limburg, leuk. Fijn, zo'n partij van het gewone volk, dat zich afzet tegen de achterkamertjes en de graaiende elite.quote:Op zondag 26 november 2023 11:54 schreef trein2000 het volgende:
Naar aanleiding van de affaire-Van Strien heb ik vandaag mijn four seasons total landscaping trui aan. Wat een trainwreck.
"Nederland heeft de VVD harder nodig dan ooit.."quote:Op zondag 26 november 2023 11:49 schreef Toby56 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l-in-kabinet-met-pvv
Ik vind de boosheid van VVD-ers en prominenten over Yeşilgöz wel amusant.
Waar waren al die lieden toen Rutte de afgelopen 10 jaar continu aangaf "de VVD gaat nooit (meer) met de PVV in zee!"?
Yeşilgöz heeft vlak voor de verkiezingen duidelijk aangegeven dat de VVD niet gaat meeregeren als Wilders premier wordt. Bij mijn weten bleef het toen bij al die VVD-prominenten oorverdovend stil. En de VVD-kiezers hadden op die momenten blijkbaar ook gehoorproblemen.
Hoogervorst en Zijlstra, het mocht wat.
Nou we kunnen best zonder de VVD, die hebben al genoeg geslooptquote:Op zondag 26 november 2023 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
"Nederland heeft de VVD harder nodig dan ooit.."
Ja echt een verbetering!!1quote:Op zondag 26 november 2023 11:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De eerste PVV prominent ooit is een bestuurder op een universiteit en voormalig VVD'er uit het altijd corrupte Limburg, leuk. Fijn, zo'n partij van het gewone volk, dat zich afzet tegen de achterkamertjes en de graaiende elite.
Volgens de partijprominenten hebben we de steady hand van de VVD nodig.quote:Op zondag 26 november 2023 12:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou we kunnen best zonder de VVD, die hebben al genoeg gesloopt
Ja en dan die Hoogervorst ook nogquote:Op zondag 26 november 2023 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens de partijprominenten hebben we de steady hand van de VVD nodig.
Wij van wc-eend.
Ik denk dat ze gelijk hebben D66 en de Pvda gaan de huidige problemen op wonen en migratie niet oplossen, de VVD ook niet met hun minister voor stikstofquote:Op zondag 26 november 2023 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang was Halbe er bij in de Tręveszaal?quote:Op zondag 26 november 2023 12:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en dan die Hoogervorst ook nog
Nee hoor kan best zonder de VVDquote:Op zondag 26 november 2023 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
Het is ook kut om toe te geven, maar de VVD is van cruciaal belang in de formatie.
We hebben de VVD broodnodig.
Geen ideequote:Op zondag 26 november 2023 12:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe lang was Halbe er bij in de Tręveszaal?
Wat een mooie verkiezingsslogan heb jij daarquote:Op zondag 26 november 2023 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gelijk hebben D66 en de Pvda gaan de huidige problemen op wonen en migratie niet oplossen, de VVD ook niet met hun minister voor stikstof
als dit stelletje zo door was gegaan in dit gave land, dan zitten we over 5 jaar met 100 cruisschepen asielzoekers, 1 miljoen werkwilligen achter tralies, wordt er geen woning meer gebouwd en de vleermuizen en de wolven zijn de baas in Nederland
Is wel zo.quote:Op zondag 26 november 2023 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
PVV NSC BBB ??quote:Op zondag 26 november 2023 12:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee hoor kan best zonder de VVD
Half jaartje. Toen bleek hij gelogen te hebben over een bezoekje aan Poetinquote:
Het is de laatste overgebleven volkspartij uit het midden.quote:Op zondag 26 november 2023 12:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee hoor kan best zonder de VVD
Ik ook niet maar ik huiver bij de gedachte.quote:Op zondag 26 november 2023 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Hij lijkt zelf vast voornemens om het wel degelijk te worden. En men kan niet zomaar om hem heen, uiteraard. Die andere twee punten lijken me inderdaad wel eisen van mogelijke coalitiepartners.
Punt a is het geen volkspartij naar mijn meningquote:Op zondag 26 november 2023 12:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is de laatste overgebleven volkspartij uit het midden.
ja verenigd Nederland noemen we ide en de opposiite opsluiten op het wolvenplein of het luie end utrechtquote:Op zondag 26 november 2023 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is om nieuwe volkspartijen te bouwen op basis van nieuwe verhoudingen in de samenleving.
Wanneer de gulden terug?quote:Op zondag 26 november 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
Sorry, ik kan het niet onderdrukken: wanneer weer 140 kmh rijden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |