Ja dat kan want burgerking en macdonalds voedsel is in smaak en structuur altijd hetzelfde en groente is elke net keer net iets anders. Dat maakt voor een gezond persoon weinig uit maar voor iemand met ARFID wel.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van ARFID lust je geen enkele groente, maar wel Burger King en McDonalds?
Ik geloof er niet zo in. Net zoals met veel te dikke mensen zullen er best wel mensen zijn bij wie het een medische oorzaak heeft, maar vaak ook niet.
Zonder welles nietes discussie over arfid te voeren.. Kan het niet gewoon zo zijn dat die vriendin haar kinderen wél slecht had opgevoed qua eten en dat er nog een gulden middenweg is zonder meteen helemaal aan de andere kant van het spectrum te gaan zitten (dwz gezond eten willen opleggen)?quote:Op maandag 5 februari 2024 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van ARFID lust je geen enkele groente, maar wel Burger King en McDonalds?
Ik geloof er niet zo in. Net zoals met veel te dikke mensen zullen er best wel mensen zijn bij wie het een medische oorzaak heeft, maar vaak ook niet.
Helemaal eens hoor. Mijn punt is denk ik vooral dat het me onzin lijkt dat er kieskauwers bestaan doordat ouders niet vaak genoeg: 'eet je eten op en vind het lekker!' hebben geroepen of te weinig lepels voedsel in monden gepropt hebben.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ja dat kan want burgerking en macdonalds voedsel is in smaak en structuur altijd hetzelfde en groente is elke net keer net iets anders. Dat maakt voor een gezond persoon weinig uit maar voor iemand met ARFID wel.
Ik maak dat in mijn directe omgeving mee tot sondevoeding aan toe en dan merk je echt heel snel dat het onmogelijk is om een kind te dwingen gezond te eten.
Gewone kieskauwers bestaan natuurlijk ook nog, het is echt niet zo dat iedereen met een eenzijdig eetpatroon een eetstoornis heeft maar oordeel niet te snel en besef je vooral dat je een echte strijd om eten niet kan winnen.
Dat eerste is mijn indruk ook.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Zonder welles nietes discussie over arfid te voeren.. Kan het niet gewoon zo zijn dat die vriendin haar kinderen wél slecht had opgevoed qua eten en dat er nog een gulden middenweg is zonder meteen helemaal aan de andere kant van het spectrum te gaan zitten (dwz gezond eten willen opleggen)?
Mijn kleuter at altijd alles en nu haast niks meer. Maar wel nog erwtjes, tomaatjes en dikke groentesoep. Nou, dan staat dat maar wat vaker op het menu en eet hij de rest van de keren maar iets anders dan wij. Mijn dreumes eet nog minder dan de kleuter en dat is altijd al zo. Die kan ik echt nog niks opleggen hoor. Uitleggen snapt hij nog niet en stronteigenwijs zijn des te beter![]()
En ik was vroeger zelf een heel slechte eter maar moest wel altijd een paar happen nemen. En deed dat ook, half kokhalzend. Dat hielp helemaal niks. Nu eet ik ook alles en dat kwam vanzelf in mijn puberteit. De aanpak of de kookstijl van mijn moeder was niks veranderd.
Daar had ik het ook niet over.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:12 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dat gaat dan toch helemaal niet over 'mijn kind moet z'n bord leeg eten' maar over gezonde randvoorwaarden rondom maaltijden
Nou ja, je reageerde op mijn vraag aan een user waarom hij eten (als in: een minimum hoeveelheid door hem te bepalen voedsel) zo essentieel vond, met een antwoord dat je dat ook belangrijk vindt. Zodoende.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar had ik het ook niet over.
Ik ga mijn kinderen overigens niet onder dwang voedsel toedienen. Als ze echt niet meer willen eten, dan houdt het op. Maar dan niet meteen daarna de snoepkast in.
Ja, ik had het meer over het grote geheel. Als ze een keer niet willen eten, c'est la vie. Maar - met 3 kinderen - elke dag drie verschillende menu's maken, vanwege allerlei wensen, dat zou ik minder vinden. Ben verder ook wel van het principe eerst een keer proberen en dan zeggen of je het lekker vindt in plaats van meteen roepen dat je iets niet lust.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ja, je reageerde op mijn vraag aan een user waarom hij eten (als in: een minimum hoeveelheid door hem te bepalen voedsel) zo essentieel vond, met een antwoord dat je dat ook belangrijk vindt. Zodoende.
Hahaha ja ik heb vaak 1 ding dat ze dan wel mee mag sjouwen van mij. En wat hier helpt is zo’n kinder winkelwagentje. Vind het zelf wel heel zoet, zo samen met je dreumes op pad.quote:Op maandag 5 februari 2024 22:01 schreef Lokasenna het volgende:
Schattig.
De mijne had ik vandaag voor het eerst lopend mee in de winkel. Wanneer stopt dat ze denken dat alles van hun is en in het mandje gelegd moet worden?
Dat is het ook. Hij is dan bekaf. Meestal belt de opvang om hem vroeger te halen, omdat hij in slaap valt. Als hij straks naar de kleuterschool gaat, dat duurt nog wel even natuurlijk, zal hij ook vroeg op moeten staan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:45 schreef Lokasenna het volgende:
Wat een normale bedtijd is ligt maar net aan je levensstijl, maar het lijkt me wel belangrijk dat hij genoeg slaap krijgt wanneer hij naar de opvang moet. Ik vind het wel zielig als hij zo laat naar bed wordt gebracht wanneer hij er zo vroeg uit moet.
Ja, ze is Roemeens.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:10 schreef Lokasenna het volgende:
Is er misschien een cultuurverschil dat ze hier niet aan wil? Ik vind het namelijk zo on-Nederlands klinken.
Nee, wel geprobeerd, maar ze zegt dat ze hem niet naar bed brengt als hij niet moe is. Verder natuurlijk lastig voor een klein kind als hij, ook al kan hij uitslapen, de ene dag van 23 uur tot 10 uur slaapt en de dag erop van 20 uur tot 7 uur, omdat hij naar de kinderopvang gaat.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:11 schreef DjVero het volgende:
Kun je niet afspreken dat wanneer hij naar de opvang moet hij max acht uur in bed legt? Alle andere dagen maakt het niet uit, want uitslapen.
Onze kleine ligt ook uiterlijk acht uur in bed. Soms wat eerder, naargelang ze moeilijk doet of alleen nog maar in d'r ogen aan het wrijven is. Of mega-druk gaat doen, zoals afgelopen zaterdag op de bowlingbaan.
Eens! En later naar de kinderopvang, is dat nog een optie? Die van ons slaapt ook uit tot een uur of 8, soms zelfs half 9, in de ochtend. Dan is ze rond 9 op de opvang. Vinden ze daar niet prettig, maar ze hebben het er maar mee te doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, wel geprobeerd, maar ze zegt dat ze hem niet naar bed brengt als hij niet moe is. Verder natuurlijk lastig voor een klein kind als hij, ook al kan hij uitslapen, de ene dag van 23 uur tot 10 uur slaapt en de dag erop van 20 uur tot 7 uur, omdat hij naar de kinderopvang gaat.
Ze wil 'm eigenlijk helemaal niet meer naar de opvang brengen en dat doet ze ook niet meer als hij bij haar is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Eens! En later naar de kinderopvang, is dat nog een optie? Die van ons slaapt ook uit tot een uur of 8, soms zelfs half 9, in de ochtend. Dan is ze rond 9 op de opvang. Vinden ze daar niet prettig, maar ze hebben het er maar mee te doen.
Vreselijk. Als ik dit zo lees, snap ik waarom ze nu je ex-partner is...quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze wil 'm eigenlijk helemaal niet meer naar de opvang brengen en dat doet ze ook niet meer als hij bij haar is.
Opvang begint om 8.30 en ze bracht 'm meestal al rond 9.Ze bleef er dan ook zitten tot de mensen van de kinderopvang zeiden dat ze nu toch echt moet gaan. Als hij om 10 uur wakker is, dan is het half 12 voor hij op de opvang is en die is tot half 1.
Haar andere kinderen heeft ze pas naar school gedaan op de dag dat de leerplicht begon. En dan blijven ze nu ook nog om elk wissewasje thuis. Als de dochter op de kleine 'moet' passen, blijft ze thuis. Ze hebben geregeld hoofd- en buikpijn en dan blijven ze thuis. Huwelijk van een broer of neef? Dan vraagt ze 10 dagen vrij van school voor haar kinderen.
Ze vindt het simpelweg niet zo heel belangrijk en vooral een hinderlijke onderbreking van de dag.
Ik vind zelf 19:00 uur ook wel vroeg. Dan is hij ook nooit moe. Ook niet als hij naar de opvang is geweest en 's middags heeft geslapen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:57 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een normale bedtijd is, is voor iedereen anders (of in ieder geval voor elke cultuur, de kinderen van de broers van mijn vriend gaan voor mijn gevoel ook veel te laat naar bed en zij vinden 19:00u dan weer heel erg vroeg), maar genoeg slaap en structuur lijkt me wel essentieel. Dat er tussen zijn bedtijd bij jou en bij haar zoveel verschil zit lijkt me ook niet helemaal wenselijk (naast het feit dat ie natuurlijk veel te weinig slaap krijgt bij haar als ie de dag erna naar de opvang moet). Lastig hoor. En een middenweg voor nu? Hoewel 21:00/21:30u me ook al laat lijkt…
Aangezien het alleen ochtenden zijn, snap ik wel dat ze daar geen slaapvoorziening hebben. Soort PSZ?quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:24 schreef Bottoms_up het volgende:
We houden redelijk vaste tijden aan. In het weekend laten we het vaak ietsje losser. We proberen ze 19u30 op bed te hebben, vooral voor de oudste is dat nodig. Maggie slaapt vaak pas tegen 20u30. Eerder als ze niet geslapen heeft overdag. Veel later als ze later dan 14u is opgehaald.
Ik snap het issue van het kdv ook niet zo. Als Maggie moe is gaat ze gewoon eerder naar bed daar. Als ze een slechte nacht heeft gehad geven we dat aan en dan slaapt ze daar iets meer.
Wat lastig om op zo'n manier co-ouderschap te moeten doen. Was ze altijd zo? Want cultuurverschil ok, maar thuis houden van school want geen zin in? Ze lijkt weinig moeite te willen doen voor het welzijn van haar kinderen.
Ah overgelezen ik zag alleen kdv. Ik heb zelf geen ervaring met een psz maar dan moet die vermoeidheid wel heel erg zijn als ze dan bellen om eerder op te halen als het maar een halve dag is. Of ze bellen gewoon erg snel.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Aangezien het alleen ochtenden zijn, snap ik wel dat ze daar geen slaapvoorziening hebben. Soort PSZ?
Hij gaat alleen in de ochtend naar de kinderopvang en er is daar geen slaapgelegenheid. Dus dan moet je 'm op komen halen als hij echt moe is of gewoon in slaap is gevallen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:24 schreef Bottoms_up het volgende:
We houden redelijk vaste tijden aan. In het weekend laten we het vaak ietsje losser. We proberen ze 19u30 op bed te hebben, vooral voor de oudste is dat nodig. Maggie slaapt vaak pas tegen 20u30. Eerder als ze niet geslapen heeft overdag. Veel later als ze later dan 14u is opgehaald.
Ik snap het issue van het kdv ook niet zo. Als Maggie moe is gaat ze gewoon eerder naar bed daar. Als ze een slechte nacht heeft gehad geven we dat aan en dan slaapt ze daar iets meer.
Wat lastig om op zo'n manier co-ouderschap te moeten doen. Was ze altijd zo? Want cultuurverschil ok, maar thuis houden van school want geen zin in? Ze lijkt weinig moeite te willen doen voor het welzijn van haar kinderen.
Hij was toen bezig in slaap te vallen. Laat 'm dan een paar minuten in je armen liggen en dan slaapt hij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:57 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ah overgelezen ik zag alleen kdv. Ik heb zelf geen ervaring met een psz maar dan moet die vermoeidheid wel heel erg zijn als ze dan bellen om eerder op te halen als het maar een halve dag is. Of ze bellen gewoon erg snel.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:11 schreef B.ertha het volgende:
Wie heeft er allemaal een babboe? Wij dus wel. Ik hoop dat er echt een terugroepactie komt want echt lekker fiets ik er nu niet meer op en de restwaarde is nu natuurlijk ook 0 (we gingen uit van ¤500-700)
Horen lijkt wel goed te zijn, ze maakt bijhorende gebaren als ze een liedje hoort en vanmiddag riep oma haar nog even van achteren 'dag' achterna en begon ze meteen te zwaaien.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:08 schreef B.ertha het volgende:
Kan het zijn dat ze echt niet goed hoort? Of hoort ze de interessante dingen wel?
Onze jongste hoort alles, maar is het er heel vaak niet mee eens. De oudste leek vaak mijlenver weg maar reageerde wel altijd op chocoladetaart
(en bleek buisjes nodig te hebben)
Dat zou ook nog kunnen. Daar hebben we minder zicht op sinds ie soms gewoon stilletjes in bed ligt te spelen overdag. Daarvoor was wakker vaak ook meteen huilen. Nu vermaakt ie zich prima. Plus de nachten zijn wat onrustig met een verkoudheid die wel op zn einde loopt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:50 schreef Lokasenna het volgende:
Klinkt vooral alsof hij heel moe is!
Het komt niet helemaal overeen met hoe we hem kennen als ie moe is. Dat gefrustreerde wel maar dat gillen en grootse drama is iets nieuws maar past mss ook wel bij de leeftijd. Hij heeft zijn stem inmiddels ook wel ontdekt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:15 schreef Bami het volgende:
Bij ons betekent dat idd dat Pukje moe is, dan is alles wat we 's avonds van haar vragen net teveel. Na opvangdagen is het vaak erger, dan heeft ze zich op de opvang groot gehouden denk ik en komt de emotie er 's avonds meer uit.
Spelen in de achtertuin, samen naar de speeltuin, kinderboerderij, binnen een parcourtje maken samen, op de loopfiets naar de winkel.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:43 schreef Lokasenna het volgende:
R zit in een klimfase, het is net een aapje hoe ze de hele dag overal op klautert.
Ook een paar keer van de tripp trapp gevallen, zo zielig.
Vanmorgen moesten we weer naar het cb, alles prima, de verpleegkundige vond haar wel erg druk.
Hoe zorgen jullie dat de dreumesen hun energie kwijt kunnen? Ik vind het buiten laten rennen toch nog een beetje eng nu ze nog geen benul van gevaar heeft, ze loopt nog alle kanten op en kijkt niet uit voor andere kindjes enzo.
Verrek, wat een vernuftig idee! Lees alleen niet voor het slapengaan, maar op willekeurige momenten op de dag. Ze pakt nog te vaak het boekje af of wil middenin het boekje beginnen, of zo.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:20 schreef Lokasenna het volgende:
Misschien de knuffels gebruiken bij het voorlezen uit een boekje?
Knuffel naar bed brengen. Opstaan. Schone luier. Eten. Naar de opvang. Stout laten doen, terecht wijzen. Kleren van kind aantrekken. Ingewikkelder dan dat komt niet eens over denk ik, gezien dreumes. Ik zou heel dicht bij de belevingswereld van het kind in kwestie blijvenquote:Op woensdag 27 maart 2024 10:11 schreef DjVero het volgende:
Mijn creativiteit en fantasie laten me in de steek. Dochter heeft inmiddels aardig wat knuffels in bed en soms maak ik daar een poppenkast van vlak voor het slapen. Beetje gekke stemmetjes opzetten enzo. Alleen, ik heb wat moeite om het gevarieerd te houden. Ik hoef uiteraard geen hele scripts om een speelfilm na te kunnen spelen, maar gewoon wat simpele oneliners, anders dan "hallo, ik ben Aapie, wie ben jij?"
Dat heeft even geduurd. Spugen vanwege de buikgriep stopte na donderdag wel al kreeg hij daarna er ook nog een luchtweginfectie bij waardoor hij za en zo ook nog heeft gespuugd omdat ie tijdens het eten zo'n hoestaanval kreeg dat zijn maag dat niet trok. Zo sneu. Luchtweginfectie is inmiddels ook weg maar al met al wel een weekje zoet.quote:Op maandag 15 april 2024 12:42 schreef margaretha_01 het volgende:
Dankjewel, @:alpeko !Ik hoop dat jouw kleine inmiddels ook weer helemaal fit is!
Kiezen voor de hoektanden is wel normaal denk ik, dat heeft R ook.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:20 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier ook met vreemde volgorde van tandjes?
Net voordat hij 1 werd kwamen alle 4 voor de voortanden tegelijk. Dan zou je de tanden daarnaast verwachten maar hij is nu 15 maanden en heeft die nog altijd niet. Wel breekt er nu een kies door.
Ja maar hij heeft pas 2 tanden boven en 2 onder.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kiezen voor de hoektanden is wel normaal denk ik, dat heeft R ook.
Kindje van mijn collega heeft de voorste nog niet en die ernaast wel, dat is net een vampiertjequote:Op vrijdag 26 april 2024 17:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft pas 2 tanden boven en 2 onder.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 19:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kindje van mijn collega heeft de voorste nog niet en die ernaast wel, dat is net een vampiertje
Is bij elk kind op een andere volgorde denk ik.
Die volgorde hebben wij ook. We zien al wel kleine puntjes dus het zal niet heel lang meer duren.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:20 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier ook met vreemde volgorde van tandjes?
Net voordat hij 1 werd kwamen alle 4 voor de voortanden tegelijk. Dan zou je de tanden daarnaast verwachten maar hij is nu 15 maanden en heeft die nog altijd niet. Wel breekt er nu een kies door.
Linksboven is al door. Linksonder op dezelfde plek ook. Heeft er met eten echt wel last van. Zeker met een lepel eten. Hoop huilpartijen tussendoor. Brood gaat wel.quote:Op zaterdag 27 april 2024 07:10 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Die volgorde hebben wij ook. We zien al wel kleine puntjes dus het zal niet heel lang meer duren.
Ahh dan is het inderdaad lastig, kan me voorstellen dat nog vaker je moeder vragen dan een drempel is. En met je zus en broers is dan idd ook geen makkelijke optie. Hoop voor je dat dat wel komt inderdaad! En leuk dat ze jullie richting op verhuizen, denk ik? Of jullie juist hun kant op? Maar daar heb je nu dan natuurlijk niks aan.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:17 schreef Bami het volgende:
@:vlindertje89 Bedankt voor je reactie en het meedenken! Ze gaat af en toe wel eens bij mijn moeder logeren, alleen start die nu met om de week een dag oppassen bij ons dus elke maand logeren is dan wel wat heftig. Pukje is daar vorig weekend nog wezen logeren en dat was heel fijn, maar met name de afgelopen week zijn de dutjes echt dramatisch moeilijk.
Mijn zus heeft MS dus die wil heel graag maar dat is wat ingewikkelder plannen, en mijn broers zijn niet dermate vertrouwd dat ik haar daar met een gerust hart uit logeren doe. Maar hopelijk wordt dat steeds beter naarmate ze wat ouder wordt, en ze straks allebei mega dichtbij wonen.
Ik was wel instant jaloers op je broer en schoonzus toen ik ergens las dat je nichtje elke maand komt logeren.![]()
We hebben de afgelopen dagen gelukkig wel weer betere dagen gehad, dus ik zie het allemaal al wel weer wat positiever in. Maar ben gewoon zo klaar met dat het slapen maar niet verbeterd terwijl ik haar al zoveel van mezelf geef daarin.
Knuffel voor jou @Bami Die fase hebben wij net achter de rug. Vanaf begin van het jaar tot en met april zo'n beetje. Dwars gedrag met verschonen, tanden poetsen, eten. Het komt goed maar daar heb je niks aan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:21 schreef Bami het volgende:
Haha dat is lekker Loka!
Ik zit er een beetje doorheen momenteel. Zowel man als ik zijn al wekenlang aan het snotteren, Pukje is tegenwoordig tussen 6 en half 7 wakker maar ook nog steeds meerdere malen per nacht en nu zijn de dutjes ook nog drama op het moment.
Al dat slaapgedoe begint het plezier in het ouderschap soms echt te overschaduwen. Helpt het niet dat het man allemaal best zwaar valt dus ik hem moet helpen relativeren ipv dat je samen relativeert. En het helpt ook niet dat Pukje nogal een mening heeft die ze graag gillend uit, en dat veel van de dagelijkse moetjes (tanden poetsen, luiers) steeds voor grof protest zorgen.
Buiten die frustraties om is het echt een heerlijk kind, maar dat vergeet ik soms gewoon een beetje met de dagelijkse struggles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 23-05-2024 08:46:31 ]
Daar moet je dan nog wel 2 maanden mee wachten he, met die overstap.quote:Op zondag 30 juni 2024 21:56 schreef archito het volgende:
Ik stap ook over naar dit topic!
B. wordt over een week 13 maanden.
Maar van een baby kunnen we al langer niet echt meer spreken. Sinds een week of 3 kan ze los lopen en sinds vorige week doet ze alles lopend en kruipt ze nauwelijks nog. Van het ene op het andere moment ging de knop om dat lopen toch wel handiger is dan kruipen. Met schoenmaatje 17/18 was het nog wel even zoeken naar goede schoenen om buiten te lopen.
Ze is bijna altijd wel vrolijk en ondernemend. Ze leert nu ook stapeltorens maken en vooral de holle blokjes weer in elkaar doen. Houten ringen om een staafje doen etc.
Enige wat jammer is dat ze wagenziek wordt, daarom stappen we nu over van de maxi cosi naar een stoeltje waarin ze vooruit kijkt. Hopelijk helpt dat. Iemand ervaring mee?
We hebben zelf geen auto maar lenen af en toe die van mijn schoonouders. Daar zit ook het stoeltje in. Ik denk dat we komende twee maanden dan even geen auto gebruiken behalve als het echt noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 07:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet je dan nog wel 2 maanden mee wachten he, met die overstap.
Althans, niet met het stoeltje, wel met de rijrichting.
Veel i-sizestoeltjes kan je in twee richtingen plaatsen. Die van ons in ieder geval wel. Mijn dreumes is niet wagenziek maarhij zit wel liever in de grote stoel. Hoger en dus meer overzicht.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 07:11 schreef archito het volgende:
[..]
We hebben zelf geen auto maar lenen af en toe die van mijn schoonouders. Daar zit ook het stoeltje in. Ik denk dat we komende twee maanden dan even geen auto gebruiken behalve als het echt noodzakelijk is.
Mijn oudste lieten we met 13 maanden, na overleg met de leverancier, naar voor gericht kijken, omdat hij gewoon niet meer achterwaarts paste. Het zijn adviezen, geen keiharde wetten.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 07:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet je dan nog wel 2 maanden mee wachten he, met die overstap.
Althans, niet met het stoeltje, wel met de rijrichting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |