Hallo!

Mijn kleine T. is gister 1 jaar geworden, dus vanaf nu lees en schrijf ik hier ook af en toe mee!
Hier eerst een kleine intro/update over ons.

Ben zelf eerder een onregelmatige poster; af en toe schrijf ik heel actief mee en dan gaat er opeens een maand voorbij zonder dat ik het zelf in de gaten heb gehad! Misschien dat het ooit weer regelmatiger wordt!
Met T. gaat het goed! Het is een groot meneertje van ongeveer 11kg en 80 cm lang (tenminste, hier in Oostenrijk vindt iedereen hem altijd super groot, maar volgens de Nederlandse groeicurve valt het wel mee, geloof ik) :p
Hij kan goed staan, maar durft nog geen stapjes te zetten, zelfs niet langs de bank. Hij leert nu wel langzaam zelf vanuit het staan weer naar beneden te komen. Hij heeft heel lang alleen maar getijgerd, maar nu hij ook af en toe in de tuin is geweest, heeft hij gemerkt dat hij zich buiten niet zo snel kan voortbewegen op zijn buik, omdat het er niet zo glad is. Dus nu sinds een week is hij ook begonnen met kruipen!
Zijn fijne motoriek heeft zich tot nu toe altijd een stuk sneller ontwikkeld! De pincetgreep en wijzen kon hij al relatief vroeg. Nu vindt ie het sinds twee weken leuk om schaaltjes op elkaar te plaatsen en sinds een week stapelt hij met gemak ringen op elkaar! Met de vormenstoof gaat vooral het ronde blokje heel goed, maar de andere vormpjes vindt hij nog moeilijk!
Hij heeft nog geen woordjes gezegd, maar ik verwacht dat dat nog wel even op zich laat wachten, omdat hij tweetalig wordt opgevoed.
Dat was het zo ongeveer!
[ Bericht 4% gewijzigd door margaretha_01 op 10-04-2024 11:57:56 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...