Spelen in de achtertuin, samen naar de speeltuin, kinderboerderij, binnen een parcourtje maken samen, op de loopfiets naar de winkel.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:43 schreef Lokasenna het volgende:
R zit in een klimfase, het is net een aapje hoe ze de hele dag overal op klautert.
Ook een paar keer van de tripp trapp gevallen, zo zielig.
Vanmorgen moesten we weer naar het cb, alles prima, de verpleegkundige vond haar wel erg druk.
Hoe zorgen jullie dat de dreumesen hun energie kwijt kunnen? Ik vind het buiten laten rennen toch nog een beetje eng nu ze nog geen benul van gevaar heeft, ze loopt nog alle kanten op en kijkt niet uit voor andere kindjes enzo.
Verrek, wat een vernuftig idee! Lees alleen niet voor het slapengaan, maar op willekeurige momenten op de dag. Ze pakt nog te vaak het boekje af of wil middenin het boekje beginnen, of zo.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:20 schreef Lokasenna het volgende:
Misschien de knuffels gebruiken bij het voorlezen uit een boekje?
Knuffel naar bed brengen. Opstaan. Schone luier. Eten. Naar de opvang. Stout laten doen, terecht wijzen. Kleren van kind aantrekken. Ingewikkelder dan dat komt niet eens over denk ik, gezien dreumes. Ik zou heel dicht bij de belevingswereld van het kind in kwestie blijvenquote:Op woensdag 27 maart 2024 10:11 schreef DjVero het volgende:
Mijn creativiteit en fantasie laten me in de steek. Dochter heeft inmiddels aardig wat knuffels in bed en soms maak ik daar een poppenkast van vlak voor het slapen. Beetje gekke stemmetjes opzetten enzo. Alleen, ik heb wat moeite om het gevarieerd te houden. Ik hoef uiteraard geen hele scripts om een speelfilm na te kunnen spelen, maar gewoon wat simpele oneliners, anders dan "hallo, ik ben Aapie, wie ben jij?"
Dat heeft even geduurd. Spugen vanwege de buikgriep stopte na donderdag wel al kreeg hij daarna er ook nog een luchtweginfectie bij waardoor hij za en zo ook nog heeft gespuugd omdat ie tijdens het eten zo'n hoestaanval kreeg dat zijn maag dat niet trok. Zo sneu. Luchtweginfectie is inmiddels ook weg maar al met al wel een weekje zoet.quote:Op maandag 15 april 2024 12:42 schreef margaretha_01 het volgende:
Dankjewel, @:alpeko !Ik hoop dat jouw kleine inmiddels ook weer helemaal fit is!
Kiezen voor de hoektanden is wel normaal denk ik, dat heeft R ook.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:20 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier ook met vreemde volgorde van tandjes?
Net voordat hij 1 werd kwamen alle 4 voor de voortanden tegelijk. Dan zou je de tanden daarnaast verwachten maar hij is nu 15 maanden en heeft die nog altijd niet. Wel breekt er nu een kies door.
Ja maar hij heeft pas 2 tanden boven en 2 onder.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kiezen voor de hoektanden is wel normaal denk ik, dat heeft R ook.
Kindje van mijn collega heeft de voorste nog niet en die ernaast wel, dat is net een vampiertjequote:Op vrijdag 26 april 2024 17:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft pas 2 tanden boven en 2 onder.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 19:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Kindje van mijn collega heeft de voorste nog niet en die ernaast wel, dat is net een vampiertje
Is bij elk kind op een andere volgorde denk ik.
Die volgorde hebben wij ook. We zien al wel kleine puntjes dus het zal niet heel lang meer duren.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:20 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier ook met vreemde volgorde van tandjes?
Net voordat hij 1 werd kwamen alle 4 voor de voortanden tegelijk. Dan zou je de tanden daarnaast verwachten maar hij is nu 15 maanden en heeft die nog altijd niet. Wel breekt er nu een kies door.
Linksboven is al door. Linksonder op dezelfde plek ook. Heeft er met eten echt wel last van. Zeker met een lepel eten. Hoop huilpartijen tussendoor. Brood gaat wel.quote:Op zaterdag 27 april 2024 07:10 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Die volgorde hebben wij ook. We zien al wel kleine puntjes dus het zal niet heel lang meer duren.
Ahh dan is het inderdaad lastig, kan me voorstellen dat nog vaker je moeder vragen dan een drempel is. En met je zus en broers is dan idd ook geen makkelijke optie. Hoop voor je dat dat wel komt inderdaad! En leuk dat ze jullie richting op verhuizen, denk ik? Of jullie juist hun kant op? Maar daar heb je nu dan natuurlijk niks aan.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:17 schreef Bami het volgende:
@:vlindertje89 Bedankt voor je reactie en het meedenken! Ze gaat af en toe wel eens bij mijn moeder logeren, alleen start die nu met om de week een dag oppassen bij ons dus elke maand logeren is dan wel wat heftig. Pukje is daar vorig weekend nog wezen logeren en dat was heel fijn, maar met name de afgelopen week zijn de dutjes echt dramatisch moeilijk.
Mijn zus heeft MS dus die wil heel graag maar dat is wat ingewikkelder plannen, en mijn broers zijn niet dermate vertrouwd dat ik haar daar met een gerust hart uit logeren doe. Maar hopelijk wordt dat steeds beter naarmate ze wat ouder wordt, en ze straks allebei mega dichtbij wonen.
Ik was wel instant jaloers op je broer en schoonzus toen ik ergens las dat je nichtje elke maand komt logeren.![]()
We hebben de afgelopen dagen gelukkig wel weer betere dagen gehad, dus ik zie het allemaal al wel weer wat positiever in. Maar ben gewoon zo klaar met dat het slapen maar niet verbeterd terwijl ik haar al zoveel van mezelf geef daarin.
Knuffel voor jou @Bami Die fase hebben wij net achter de rug. Vanaf begin van het jaar tot en met april zo'n beetje. Dwars gedrag met verschonen, tanden poetsen, eten. Het komt goed maar daar heb je niks aan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:21 schreef Bami het volgende:
Haha dat is lekker Loka!
Ik zit er een beetje doorheen momenteel. Zowel man als ik zijn al wekenlang aan het snotteren, Pukje is tegenwoordig tussen 6 en half 7 wakker maar ook nog steeds meerdere malen per nacht en nu zijn de dutjes ook nog drama op het moment.
Al dat slaapgedoe begint het plezier in het ouderschap soms echt te overschaduwen. Helpt het niet dat het man allemaal best zwaar valt dus ik hem moet helpen relativeren ipv dat je samen relativeert. En het helpt ook niet dat Pukje nogal een mening heeft die ze graag gillend uit, en dat veel van de dagelijkse moetjes (tanden poetsen, luiers) steeds voor grof protest zorgen.
Buiten die frustraties om is het echt een heerlijk kind, maar dat vergeet ik soms gewoon een beetje met de dagelijkse struggles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 23-05-2024 08:46:31 ]
Daar moet je dan nog wel 2 maanden mee wachten he, met die overstap.quote:Op zondag 30 juni 2024 21:56 schreef archito het volgende:
Ik stap ook over naar dit topic!
B. wordt over een week 13 maanden.
Maar van een baby kunnen we al langer niet echt meer spreken. Sinds een week of 3 kan ze los lopen en sinds vorige week doet ze alles lopend en kruipt ze nauwelijks nog. Van het ene op het andere moment ging de knop om dat lopen toch wel handiger is dan kruipen. Met schoenmaatje 17/18 was het nog wel even zoeken naar goede schoenen om buiten te lopen.
Ze is bijna altijd wel vrolijk en ondernemend. Ze leert nu ook stapeltorens maken en vooral de holle blokjes weer in elkaar doen. Houten ringen om een staafje doen etc.
Enige wat jammer is dat ze wagenziek wordt, daarom stappen we nu over van de maxi cosi naar een stoeltje waarin ze vooruit kijkt. Hopelijk helpt dat. Iemand ervaring mee?
We hebben zelf geen auto maar lenen af en toe die van mijn schoonouders. Daar zit ook het stoeltje in. Ik denk dat we komende twee maanden dan even geen auto gebruiken behalve als het echt noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 07:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet je dan nog wel 2 maanden mee wachten he, met die overstap.
Althans, niet met het stoeltje, wel met de rijrichting.
Veel i-sizestoeltjes kan je in twee richtingen plaatsen. Die van ons in ieder geval wel. Mijn dreumes is niet wagenziek maarhij zit wel liever in de grote stoel. Hoger en dus meer overzicht.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 07:11 schreef archito het volgende:
[..]
We hebben zelf geen auto maar lenen af en toe die van mijn schoonouders. Daar zit ook het stoeltje in. Ik denk dat we komende twee maanden dan even geen auto gebruiken behalve als het echt noodzakelijk is.
Mijn oudste lieten we met 13 maanden, na overleg met de leverancier, naar voor gericht kijken, omdat hij gewoon niet meer achterwaarts paste. Het zijn adviezen, geen keiharde wetten.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 07:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar moet je dan nog wel 2 maanden mee wachten he, met die overstap.
Althans, niet met het stoeltje, wel met de rijrichting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |