Ja dat kan want burgerking en macdonalds voedsel is in smaak en structuur altijd hetzelfde en groente is elke net keer net iets anders. Dat maakt voor een gezond persoon weinig uit maar voor iemand met ARFID wel.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van ARFID lust je geen enkele groente, maar wel Burger King en McDonalds?
Ik geloof er niet zo in. Net zoals met veel te dikke mensen zullen er best wel mensen zijn bij wie het een medische oorzaak heeft, maar vaak ook niet.
Zonder welles nietes discussie over arfid te voeren.. Kan het niet gewoon zo zijn dat die vriendin haar kinderen wél slecht had opgevoed qua eten en dat er nog een gulden middenweg is zonder meteen helemaal aan de andere kant van het spectrum te gaan zitten (dwz gezond eten willen opleggen)?quote:Op maandag 5 februari 2024 20:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van ARFID lust je geen enkele groente, maar wel Burger King en McDonalds?
Ik geloof er niet zo in. Net zoals met veel te dikke mensen zullen er best wel mensen zijn bij wie het een medische oorzaak heeft, maar vaak ook niet.
Helemaal eens hoor. Mijn punt is denk ik vooral dat het me onzin lijkt dat er kieskauwers bestaan doordat ouders niet vaak genoeg: 'eet je eten op en vind het lekker!' hebben geroepen of te weinig lepels voedsel in monden gepropt hebben.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ja dat kan want burgerking en macdonalds voedsel is in smaak en structuur altijd hetzelfde en groente is elke net keer net iets anders. Dat maakt voor een gezond persoon weinig uit maar voor iemand met ARFID wel.
Ik maak dat in mijn directe omgeving mee tot sondevoeding aan toe en dan merk je echt heel snel dat het onmogelijk is om een kind te dwingen gezond te eten.
Gewone kieskauwers bestaan natuurlijk ook nog, het is echt niet zo dat iedereen met een eenzijdig eetpatroon een eetstoornis heeft maar oordeel niet te snel en besef je vooral dat je een echte strijd om eten niet kan winnen.
Dat eerste is mijn indruk ook.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Zonder welles nietes discussie over arfid te voeren.. Kan het niet gewoon zo zijn dat die vriendin haar kinderen wél slecht had opgevoed qua eten en dat er nog een gulden middenweg is zonder meteen helemaal aan de andere kant van het spectrum te gaan zitten (dwz gezond eten willen opleggen)?
Mijn kleuter at altijd alles en nu haast niks meer. Maar wel nog erwtjes, tomaatjes en dikke groentesoep. Nou, dan staat dat maar wat vaker op het menu en eet hij de rest van de keren maar iets anders dan wij. Mijn dreumes eet nog minder dan de kleuter en dat is altijd al zo. Die kan ik echt nog niks opleggen hoor. Uitleggen snapt hij nog niet en stronteigenwijs zijn des te beter![]()
En ik was vroeger zelf een heel slechte eter maar moest wel altijd een paar happen nemen. En deed dat ook, half kokhalzend. Dat hielp helemaal niks. Nu eet ik ook alles en dat kwam vanzelf in mijn puberteit. De aanpak of de kookstijl van mijn moeder was niks veranderd.
Daar had ik het ook niet over.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:12 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dat gaat dan toch helemaal niet over 'mijn kind moet z'n bord leeg eten' maar over gezonde randvoorwaarden rondom maaltijden
Nou ja, je reageerde op mijn vraag aan een user waarom hij eten (als in: een minimum hoeveelheid door hem te bepalen voedsel) zo essentieel vond, met een antwoord dat je dat ook belangrijk vindt. Zodoende.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar had ik het ook niet over.
Ik ga mijn kinderen overigens niet onder dwang voedsel toedienen. Als ze echt niet meer willen eten, dan houdt het op. Maar dan niet meteen daarna de snoepkast in.
Ja, ik had het meer over het grote geheel. Als ze een keer niet willen eten, c'est la vie. Maar - met 3 kinderen - elke dag drie verschillende menu's maken, vanwege allerlei wensen, dat zou ik minder vinden. Ben verder ook wel van het principe eerst een keer proberen en dan zeggen of je het lekker vindt in plaats van meteen roepen dat je iets niet lust.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ja, je reageerde op mijn vraag aan een user waarom hij eten (als in: een minimum hoeveelheid door hem te bepalen voedsel) zo essentieel vond, met een antwoord dat je dat ook belangrijk vindt. Zodoende.
Hahaha ja ik heb vaak 1 ding dat ze dan wel mee mag sjouwen van mij. En wat hier helpt is zo’n kinder winkelwagentje. Vind het zelf wel heel zoet, zo samen met je dreumes op pad.quote:Op maandag 5 februari 2024 22:01 schreef Lokasenna het volgende:
Schattig.
De mijne had ik vandaag voor het eerst lopend mee in de winkel. Wanneer stopt dat ze denken dat alles van hun is en in het mandje gelegd moet worden?
Dat is het ook. Hij is dan bekaf. Meestal belt de opvang om hem vroeger te halen, omdat hij in slaap valt. Als hij straks naar de kleuterschool gaat, dat duurt nog wel even natuurlijk, zal hij ook vroeg op moeten staan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:45 schreef Lokasenna het volgende:
Wat een normale bedtijd is ligt maar net aan je levensstijl, maar het lijkt me wel belangrijk dat hij genoeg slaap krijgt wanneer hij naar de opvang moet. Ik vind het wel zielig als hij zo laat naar bed wordt gebracht wanneer hij er zo vroeg uit moet.
Ja, ze is Roemeens.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:10 schreef Lokasenna het volgende:
Is er misschien een cultuurverschil dat ze hier niet aan wil? Ik vind het namelijk zo on-Nederlands klinken.
Nee, wel geprobeerd, maar ze zegt dat ze hem niet naar bed brengt als hij niet moe is. Verder natuurlijk lastig voor een klein kind als hij, ook al kan hij uitslapen, de ene dag van 23 uur tot 10 uur slaapt en de dag erop van 20 uur tot 7 uur, omdat hij naar de kinderopvang gaat.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:11 schreef DjVero het volgende:
Kun je niet afspreken dat wanneer hij naar de opvang moet hij max acht uur in bed legt? Alle andere dagen maakt het niet uit, want uitslapen.
Onze kleine ligt ook uiterlijk acht uur in bed. Soms wat eerder, naargelang ze moeilijk doet of alleen nog maar in d'r ogen aan het wrijven is. Of mega-druk gaat doen, zoals afgelopen zaterdag op de bowlingbaan.
Eens! En later naar de kinderopvang, is dat nog een optie? Die van ons slaapt ook uit tot een uur of 8, soms zelfs half 9, in de ochtend. Dan is ze rond 9 op de opvang. Vinden ze daar niet prettig, maar ze hebben het er maar mee te doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, wel geprobeerd, maar ze zegt dat ze hem niet naar bed brengt als hij niet moe is. Verder natuurlijk lastig voor een klein kind als hij, ook al kan hij uitslapen, de ene dag van 23 uur tot 10 uur slaapt en de dag erop van 20 uur tot 7 uur, omdat hij naar de kinderopvang gaat.
Ze wil 'm eigenlijk helemaal niet meer naar de opvang brengen en dat doet ze ook niet meer als hij bij haar is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Eens! En later naar de kinderopvang, is dat nog een optie? Die van ons slaapt ook uit tot een uur of 8, soms zelfs half 9, in de ochtend. Dan is ze rond 9 op de opvang. Vinden ze daar niet prettig, maar ze hebben het er maar mee te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |