abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211379963
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 12:32:06 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211379970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:11 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Visegrad laat voor het gemak maar even weg dat in die uitspraak ook de tijd waarin slachtoffers gevallen zijn meegenomen is. Dus relatief in verhouding met conflicten sinds zijn aantreden in 2017. Niet een geheel onbelangrijke nuance.

Maar goed, Visegrad, framing en cherrypicking is niet nieuw en blijkbaar lijkt die opzet nog steeds te werken ..
Oorlog in Tigray duurde twee jaar, van 2020 tot 2022. Geschatte aantal doden volgens sommige bronnen: 600.000

Da's gemiddeld per dag meer dan in Gaza.

Conservatievere schattingen: 150-200K. Da's ook nog steeds meer dan 250 doden per dag. In Gaza staat het op 240 als de nummers kloppen. En dat is inclusief Hamas leden. Tigray is burgers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:33:54 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211379996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oorlog in Tigray duurde twee jaar, van 2020 tot 2022. Geschatte aantal doden volgens sommige bronnen: 600.000

Da's gemiddeld per dag meer dan in Gaza.
Afrikanen tellen niet.
Raar maar waar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211379998
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:28 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Volgens dit artikel zal de tijd worden gebruikt om troepen af te wisselen, zich beter 'in te graven' en de ingenomen omgeving beter te verkennen. Reparaties aan voertuigen en dat soort dingen.

Of ze daar ook echt een kans voor gaan krijgen valt te bezien, het blijft wel een gebied met figuren die zichzelf graag opofferen voor een God.
Ty! Kon zelf niets vinden.
Geeft wel een goede voorstelling
pi_211380012
De Amerikanen vinden het geen ekle probleem dat Isral al 7 wekenlang journalisten doelbewust vermoordt, maar ze maken zich zorgen over dat journalisten hun werk doen en het resultaat van de aan Isral geleverde Amerikaanse bommen tonen :Y)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 12:36:56 #6
3928 Ulx
pi_211380039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Afrikanen tellen niet.
Raar maar waar.
Natuurlijk, no jews no news.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 12:40:56 #7
3928 Ulx
pi_211380089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:34 schreef Slayage het volgende:
De Amerikanen vinden het geen ekle probleem dat Isral al 7 wekenlang journalisten doelbewust vermoordt, maar ze maken zich zorgen over dat journalisten hun werk doen en het resultaat van de aan Isral geleverde Amerikaanse bommen tonen :Y)

[ twitter ]
Het werkt wel twee kanten op.

Misschien moeten journalisten onaangekondigd Hamas ziekenhuizen en scholen gaan inspecteren. Gewoon naar de verboden zones wandelen met de camera's aan. Zou dat zonder gevaar kunnen?
pi_211380153
quote:

[..]
Visegrad laat voor het gemak maar even weg dat in die uitspraak ook de tijd waarin slachtoffers gevallen zijn meegenomen is. Dus relatief in verhouding met conflicten sinds zijn aantreden in 2017. Niet een geheel onbelangrijke nuance.

Maar goed, Visegrad, framing en cherrypicking is niet nieuw en blijkbaar lijkt die opzet nog steeds te werken ..
Hmm, dat klopt niet. Ook sinds 2017 ligt het aantal slachtoffers in bv. Syri of Oekrane ver boven het aantal slachtoffers dat Hamas zegt dat er nu zijn gevallen in de Gazastrook.

Kortom, het heeft helemaal niets met Visegrd 24 te maken. En het blijft ook opvallend om te zien hoe sommigen zich aan dat account blijven ergeren. En dit dan omdat het niet aansluit op hun eigen vooringenomen en ideologische wereldbeeld.

Het zijn dezelfde mensen die meteen vallen voor een narratief van bijvoorbeeld de BBC of de NOS als die melden dat Isral een ziekenhuis zou hebben aangevallen of dat er eigenlijk helemaal geen tunnels onder het Al-Shifa ziekenhuis zijn. Maar zogenaamd zou een account als Visegrd 24 het grote probleem zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211380194
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Afrikanen tellen niet.
Raar maar waar.
Het leed wat zwarte Afrikanen en Arabieren elkaar aandoen krijgt de minste airtime.

Het boeit mensen pas als er joden betrokken zijn.

No jews no news, and if it bleeds it leads.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:56:18 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211380276
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:48 schreef Homey het volgende:

[..]
Het leed wat zwarte Afrikanen en Arabieren elkaar aandoen krijgt de minste airtime.

Het boeit mensen pas als er joden betrokken zijn.

No jews no news, and if it bleeds it leads.
Dat alle Armeniers uit Nagorno Karabach zijn weggezuiverd en verdreven hoor je ook vrijwel niets over.
pi_211380297
quote:

[..]

Ik weet niet welke visegrad tweet je hebt gezien. Ik heb het deels van een antisemitische dagblad, de Volkskrant
pi_211380326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:34 schreef Slayage het volgende:
Bla
Je post wel, nog steeds geen antwoord gegeven:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
@:Slayage

Vergoelijk dit eens dan.

Kan er ook nog wel bij:

1: Je mening over Turkse nederzettingen in Koerdisch gebied
2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)
SPOILER
Doe het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 13:03:58 #13
3928 Ulx
pi_211380372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat alle Armeniers uit Nagorno Karabach zijn weggezuiverd en verdreven hoor je ook vrijwel niets over.
Je hoort ook niet heel veel over de slachtingen op Azeri's van begin jaren negentig.
pi_211380388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Idd. En dat China honderden moskeen sluit boeit moslims in Nederland, en verder, ook geen reet.

Het gaat dus niet moslims, maar puur om joden. Joden in een assertieve rol, die terugslaan, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Hoe durven ze!
pi_211380400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Over VN resoluties gesproken. Volgens Resolutie 1706 die een einde maakte aan de oorlog in Libanon van 2006, moet UNIFIL zorgen dat Hezbollah geen raketten meer kan afvuren op Isral. Zoals je weet lijkt dat niet te gebeuren. Isral heeft er nu iets over gezegd.

Wat is je mening? Moet de VN Hezbollah desnoods met geweld ontwapenen of mag het door de VN Veiligheidsraad gestuurde UNIFIL VN-veiligheidsraad resoluties negeren? En indien ja: Mag Isral dat deel van die VN resolutie dan zelf uitvoeren?

[ twitter ]
Ingewikkelde vraag, ik draai hem om. Als Israel resoluties negeert, Mag Isral de Palestijnse Autoriteit dat deel van die VN resolutie dan zelf uitvoeren?
pi_211380494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Idd. En dat China honderden moskeen sluit boeit moslims in Nederland, en verder, ook geen reet.

Het gaat dus niet moslims, maar puur om joden. Joden in een assertieve rol, die terugslaan, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Hoe durven ze!
Joden en het Westen.

En dan helpt het natuurlijk ook niet dat men Isral, de enige Joodse staat ter wereld, als een onderdeel van het Westen ziet. Het is dus een combinatie van antiwesterse en antisemitische sentimenten die voor de selectieve verontwaardiging zorgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211380498
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, dat klopt niet. Ook sinds 2017 ligt het aantal slachtoffers in bv. Syri of Oekrane ver boven het aantal slachtoffers dat Hamas zegt dat er nu zijn gevallen in de Gazastrook.

Kortom, het heeft helemaal niets met Visegrd 24 te maken. En het blijft ook opvallend om te zien hoe sommigen zich aan dat account blijven ergeren. En dit dan omdat het niet aansluit op hun eigen vooringenomen en ideologische wereldbeeld.

Het zijn dezelfde mensen die meteen vallen voor een narratief van bijvoorbeeld de BBC of de NOS als die melden dat Isral een ziekenhuis zou hebben aangevallen of dat er eigenlijk helemaal geen tunnels onder het Al-Shifa ziekenhuis zijn. Maar zogenaamd zou een account als Visegrd 24 het grote probleem zijn.

De kraai noemt de raaf zwart. Bronnen als NGO's en diverse media als NOS en BBC steevast wegwuiven als onzin en sprookjes, omdat die zouden aansluiten op een bepaald wereldbeeld. Maar het vervolgens omdraaien als er kritiek komt op bronnen die aansluiten op het door jouw veronderstelde superieure wereldbeeld.

Klakkeloos overnemen van accounts die bekend staan om het verspreiden van fakenews* en daar kortzichtige conclusies uit trekken vind ik nou niet bepaald getuigen van een superieur wereldbeeld. Mij prima, je roept maar, maar echt geloofwaardig maakt het je niet. Zegt eigenlijk vooral dat je eenzijdig kritisch bent op bronnen.

Hierboven wordt Tigray aangehaald, 600k doden en je haalt zelf een ander conflict met vele slachtoffers aan. De quote waar het hier om gaat ging over burgerslachtoffers die een relatief korte periode gevallen zijn. De cijfers die jullie inbrengen omhelzen onder andere ook militaire slachtoffers, en in geval van Tigray covid-doden, slachtoffers van een hongersnood en gebrek een medische middelen.

Die uitspraak had van mij ook niet gehoeven, deze oorlog is nog gaande en het voegt wat mij betreft niets toe om zulke vergelijkende uitspraken te doen. Het is een bak ellende en daar veranderen cijfers uit andere conflicten die hier los van staan helemaal niks aan. Maar wanneer je zo'n uitspraak denkt te moeten quoten, wees dan op z'n minst volledig. Nu is het niet meer dan stemmingmakerij.

SPOILER: *
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211380756
Muv enkele EU landen is dat wel duidelijk ja :Y)

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 november 2023 @ 13:38:49 #19
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211380824
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:33 schreef Slayage het volgende:
Muv enkele EU landen is dat wel duidelijk ja :Y)

[ twitter ]
Het is wat meid
  woensdag 22 november 2023 @ 13:39:45 #20
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211380838
twitter

Zie dan! Genocide!

Oh wacht, zelfs strijders krijgen een kans zich over te geven.
  woensdag 22 november 2023 @ 13:42:15 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211380870
Die man zal wel zeer binnenkort ergens in een goot gevonden worden. Maar dan is het geen probleem, want hamas doet het.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211381027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:13 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
De kraai noemt de raaf zwart. Bronnen als NGO's en diverse media als NOS en BBC steevast wegwuiven als onzin en sprookjes, omdat die zouden aansluiten op een bepaald wereldbeeld. Maar het vervolgens omdraaien als er kritiek komt op bronnen die aansluiten op het door jouw veronderstelde superieure wereldbeeld.

Klakkeloos overnemen van accounts die bekend staan om het verspreiden van fakenews* en daar kortzichtige conclusies uit trekken vind ik nou niet bepaald getuigen van een superieur wereldbeeld. Mij prima, je roept maar, maar echt geloofwaardig maakt het je niet. Zegt eigenlijk vooral dat je eenzijdig kritisch bent op bronnen.

Hierboven wordt Tigray aangehaald, 600k doden en je haalt zelf een ander conflict met vele slachtoffers aan. De quote waar het hier om gaat ging over burgerslachtoffers die een relatief korte periode gevallen zijn. De cijfers die jullie inbrengen omhelzen onder andere ook militaire slachtoffers, en in geval van Tigray covid-doden, slachtoffers van een hongersnood en gebrek een medische middelen.

Die uitspraak had van mij ook niet gehoeven, deze oorlog is nog gaande en het voegt wat mij betreft niets toe om zulke vergelijkende uitspraken te doen. Het is een bak ellende en daar veranderen cijfers uit andere conflicten die hier los van staan helemaal niks aan. Maar wanneer je zo'n uitspraak denkt te moeten quoten, wees dan op z'n minst volledig. Nu is het niet meer dan stemmingmakerij.

SPOILER: *
Media zoals de BBC en de NOS of activistische NGO's worden bekritiseerd omdat zij erg invloedrijk zijn en doelbewust liegen of feiten verdraaien vanuit ideologische motieven en dit vervolgens doodleuk presenteren als 'neutraal' en 'objectief'.

Dat heeft dus niet te maken met een zogenaamd 'superieur wereldbeeld', wel met dat de door hun gefabriceerde narratieven hun uitwerking hebben in de Westerse samenlevingen en zorgen voor meer polarisatie, Isral-haat en antisemitisme.

Dat is dus van een totaal andere orde dan een of ander random account op Twitter, dat gedemoniseerd wordt omdat het een centrumrechtse en wat conservatievere lens heeft en daarom bijv. ook kritisch is op migratie en de problemen die dat brengt.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:13 schreef KinKiJan het volgende:
Nee hoor, dit is zeker erg relevant, want als mensen zeggen zich zo ontzettend druk te maken om burgerslachtoffers, maar dit in talloze andere oorlogen niet of amper doen, kunnen we concluderen dat er sprake is van selectieve verontwaardiging en de burgerslachtoffers niet de echte onderliggende aanleiding zijn van die verontwaardiging.
  woensdag 22 november 2023 @ 13:58:37 #23
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211381038
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef ExTec het volgende:
Die man zal wel zeer binnenkort ergens in een goot gevonden worden. Maar dan is het geen probleem, want hamas doet het.

[ twitter ]
Ik vind het mensonterend hoe ze die man afkappen zodra hij het lef heeft de onwelgevallige waarheid uit te spreken.

Om inderdaad nog maar te zwijgen van het gevaar dat deze man zal lopen voor diezelfde waarheid.

Wat zou @Slayage vinden van deze vorm van journalistiek?
pi_211381147
Geen enkele moslim spreker was aanwezig bij deze "islam" conference in Duitsland, maar dat ter zijde.

Mooi hoe de Duisters copen met de trauma van de ene genocide door een andere genocide te steun.

#NeverAgain

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 november 2023 @ 14:16:05 #25
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211381176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:12 schreef Slayage het volgende:
Geen enkele moslim spreker was aanwezig bij deze "islam" conference in Duitsland, maar dat ter zijde.

Mooi hoe de Duisters copen met de trauma van de ene genocide door een andere genocide te steun.

#NeverAgain

[ twitter ]
Welke genocide bedoel je precies? Dat blijft wat vaag en onduidelijk.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:20:17 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211381222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:16 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Vast niet de armeense O-)
&lt;signature here&gt;.
pi_211381263
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Ja maar Hamas", hoor ik @ alle "Welke genocide?" fokkers al zeggen. De beste man zegt overigens ook het volgende over de aanslag op 7 oktober, Raz Segal specifically describes Hamas' atrocities on 7th October as an "act of horrendous mass murder", a "case of war crime", and as constituting "crimes against humanity."

[ twitter ]
Ja hoop gelul over intent van personen in authority, geen enkel bewijs geleverd overigen noch dat dat in officile militaire orders terechtkomt.

Dat er een hoop krachttermen en generalisaties voorkomen begrijpt iedereen overigens, en nee dat moet ook niet, maar de Oekrainers noemen de Russen ook Orks en hebben een hekel aan Rusland, ook al heeft gemiddeld persoon uit Rusland geen fuck te maken met die oorlog en willen zij ook vrede.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 november 2023 @ 14:30:41 #28
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211381338
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vast niet de armeense O-)
Wat je mening ook is, casual strooien met de term genocide gaat niet helpen. Sterker nog, het maakt de aversie groter.

Als ik lees over de enorme aantallen burgerslachtoffers in Gaza dan neem ik dat zeker serieus. Niet alles is per definitie geoorloofd. Onschuldige slachtoffers zullen onoverkomelijk zijn maar moeten nooit normaal worden.

Maar genocide? Nee. Daar hebben we ook geen enkel bewijs voor gezien. Sterker nog, we zien eerder bewijs van het tegenovergestelde. Zou Israel nog meer kunnen doen om onschuldige slachtoffers te voorkomen? Ja, natuurlijk. Maar dat zou (veel) meer slachtoffers geven aan eigen zijde. Niet geheel vreemd dat ze daar matig voor te motiveren zijn, zeker op dit moment niet.

Hamas heeft ook een hele grote rol in het voorkomen van onschuldige slachtoffers. Door zich bijvoorbeeld niet schuil te houden tussen diezelfde onschuldige slachtoffers In het ultieme geval geven ze zich over. Dat zou de zogenaamde genocide ook direct een halt toe roepen. Vreemd genoeg. ;)
  woensdag 22 november 2023 @ 14:31:09 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211381344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je hoort ook niet heel veel over de slachtingen op Azeri's van begin jaren negentig.
Alleen gebeurde het verdrijven van de Armeniers uit Nagorno Karabach in September en Oktober dit jaar. Dank je voor het bewijzen van mijn punt
  woensdag 22 november 2023 @ 14:35:58 #30
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211381401
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Alleen gebeurde het verdrijven van de Armeniers uit Nagorno Karabach in September en Oktober dit jaar. Dank je voor het bewijzen van mijn punt
Ik heb daar zat van meegekregen. Daarom weet ik bv dat alle armenen daar hun spullen hebben gepakt en zelf zijn opgerot. Kwam geen azeri bij kijken. Mss eens wat andere media consumeren?

Ik snap die houding van: ik kijk alleen het staatsjournaal, waar ze dagelijks behandelen welke BN'er een scheet heeft die dwars zit, maar voor de rest behandelen ze dat en dat helemaal niet! - niet.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 22 november 2023 @ 14:38:44 #31
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211381437
quote:

[ twitter ]
Dapper dat hij zo eerlijk is over Hamas. Ik heb geen idee waarom hij wordt afgekapt. Misschien ook wel voor zijn eigen veiligheid? Hij zit alsnog in het hol van de leeuw, toch?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 22 november 2023 @ 14:44:23 #32
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211381496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dapper dat hij zo eerlijk is over Hamas. Ik heb geen idee waarom hij wordt afgekapt. Misschien ook wel voor zijn eigen veiligheid? Hij zit alsnog in het hol van de leeuw, toch?
Al Jazeera ken je niet?
  woensdag 22 november 2023 @ 14:55:03 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211381622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Al Jazeera ken je niet?
Van de qatarese hoofdsponsoren van Hamas inderdaad. Al zal die journalist waarschijnlijk ook wel wat zorgen over zijn eigen veiligheid hebben. Hamas schiet hem net zo makkelijk overhoop en dan kunnen Hamas en @Slayage weer zeggen dat Isral doelbewust journalisten doodschiet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211381649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:33 schreef Slayage het volgende:
Bla
Blijkbaar heb je hem gemist

quote:

[..]

Vergoelijk dit eens dan.

Kan er ook nog wel bij:

2: het ontvoeren van een 4 jarig meisje door hamas, probeer het eens goed te praten
3: De manier van bizarre moord-. Verkrachtings- en levendverbrandingspartij op nova festival (speciaal voor miss_sly in spoiler)
SPOILER
Doe het.
1947-2016
pi_211381775
De vrouw die langsloopt, "relax I can see your bum hole" _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211381819
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Media zoals de BBC en de NOS of activistische NGO's worden bekritiseerd omdat zij erg invloedrijk zijn en doelbewust liegen of feiten verdraaien vanuit ideologische motieven en dit vervolgens doodleuk presenteren als 'neutraal' en 'objectief'.

Dat heeft dus niet te maken met een zogenaamd 'superieur wereldbeeld', wel met dat de door hun gefabriceerde narratieven hun uitwerking hebben in de Westerse samenlevingen en zorgen voor meer polarisatie, Isral-haat en antisemitisme.

Dat is dus van een totaal andere orde dan een of ander random account op Twitter, dat gedemoniseerd wordt omdat het een centrumrechtse en wat conservatievere lens heeft en daarom bijv. ook kritisch is op migratie en de problemen die dat brengt.
[..]
Nee hoor, dit is zeker erg relevant, want als mensen zeggen zich zo ontzettend druk te maken om burgerslachtoffers, maar dit in talloze andere oorlogen niet of amper doen, kunnen we concluderen dat er sprake is van selectieve verontwaardiging en de burgerslachtoffers niet de echte onderliggende aanleiding zijn van die verontwaardiging.
Je zegt dat men kritiek heeft op accounts als visegrad omdat het niet zou aansluiten op hun wereldbeeld. Wanneer je hier regelmatig de maat neemt aan het wereldbeeld van users die komen met bronnen die niet in jouw straatje passen omdat jij denkt dat ze bewust desinformatie verspreiden, zeg je daarmee eigenlijk dat je jouw eigen wereldbeeld superieur acht. Dergelijk wereldbeeld heeft inderdaad niets te maken met wat die bronnen delen, maar dat zei ik ook niet, ik bekritiseerde je eenzijdige kritische blik ermee. Te meer omdat je nu zelf met een dubieuze bron komt aanzetten.

Je aanname dat mijn kritiek op visegrad o.a. gebaseerd zou zijn op hun centrumrechtse en conservatieve lens is vals. Als een bron aantoonbaar met regelmaat bullshit verspreidt doet het er voor mij niet toe of die bullshit links-, of rechtsdraaiend ter aarde gevallen is. Kritiek op dergelijke bron meteen demoniseren noemen gaat ook wel erg ver.

Verder zei ik dat cijfers uit andere oorlogen niets kunnen veranderen aan de situatie daar in Gaza. Jij laat daar de whataboutisme in puurste vorm: 'ja maar de slachtoffers in andere oorlogen die hier geen kut mee te maken hebben dan?' op los. Dit doet niet meer dan opnieuw 'selectieve verontwaardiging' als ander onderwerp aan te snijden. Hoewel ik nieuwsgierig ben naar in hoeverre selectieve verontwaardiging of cijfers uit andere oorlogen iets aan die situatie in Gaza kunnen veranderen, laat ik dat verder voor wat het is. Dat is simpelweg niet relevant voor het feit dat het een ongenuanceerd bericht van een aantoonbare dubieuze bron was.
pi_211381852
Ben wel benieuwd of die deal stand gaat houden. Ik lees op verschillende plekken dat andere groeperingen gesteund door Iran gewoon door zullen gaan met bombarderen.

Heb eigenlijk gemist of PIJ ook onderdeel is van de deal. Als Hamas zich daadwerkelijk houdt aan een staakt-het-vuren en PIJ gaat wel gewoon door, hoe moet het IDF dan weten of een Hamas of PIJ malloot op ze schiet in de Gazastrook?
pi_211381904
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:09 schreef Slayage het volgende:

Je ziet m wel ;)
Doe er dan ook wat mee. Zal Cuendillar ook leuk vinden.

quote:

[..]

Vergoelijk dit eens dan.

Kan er ook nog wel bij:

SPOILER
Doe het.
1947-2016
pi_211381910
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:09 schreef Slayage het volgende:
De vrouw die langsloopt, "relax I can see your bum hole" _O-

[ twitter ]
Hahaha wie is deze irritante gast? Ze zegt trouwens niet “relax I can see your bum hole”, ze zegt “loop verder naar het trappenhuis” als antwoord op zijn vraag waar een veilige ruimte tegen raketten is
  woensdag 22 november 2023 @ 15:40:29 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211382027
quote:

[ twitter ]
Denk dat ie er al ligt want dit filmpje is van vorige week...
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 15:49:46 #41
3928 Ulx
pi_211382086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:21 schreef KinKiJan het volgende:
Ben wel benieuwd of die deal stand gaat houden. Ik lees op verschillende plekken dat andere groeperingen gesteund door Iran gewoon door zullen gaan met bombarderen.

Heb eigenlijk gemist of PIJ ook onderdeel is van de deal. Als Hamas zich daadwerkelijk houdt aan een staakt-het-vuren en PIJ gaat wel gewoon door, hoe moet het IDF dan weten of een Hamas of PIJ malloot op ze schiet in de Gazastrook?
Daar zal Isral geen boodschap aan hebben denk ik. Dat moet Hamas dan maar regelen.

Maar ik denk dat ze hun proxies in Gaza wel rustig houden. Als Hamas hun eigen gebied niet eens kan controleren is dat voor die groep slechte PR. Dat toont interne zwakheid aan. Gaan jengelen dat ze de zaak niet onder controle hebben en dat iemand anders aan het schieten was straalt nou niet echt kracht uit.
  woensdag 22 november 2023 @ 15:50:49 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211382101
twitter

De verwachting is dus niet heel hoog aan Isralische kant wat betreft het staakt-het-vuren.

Niet dat het veel uitmaakt, want Isral zal meteen de schuld krijgen als het misgaat natuurlijk, ook al komt er letterlijk iemand in een bomvest uit een tunnel. Dat is geen spontane of onbezonnen actie geweest destijds en Hamas plant alles.
  woensdag 22 november 2023 @ 15:54:11 #43
438527 MissButterflyy
pi_211382128
Ok, dus ze gaan er morgen mee beginnen? Ben benieuwd.
pi_211382191
Bad optics, zodra je het hebt over deportaties van 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen naar o.a. Europa ipv 2 miljoen Palestijnen allemaal te vermoorden zal je de steun van menig Fok!ker verliezen
twitter
pi_211382366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:00 schreef moby_jones het volgende:
Bad optics, zodra je het hebt over deportaties van 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen naar o.a. Europa ipv 2 miljoen Palestijnen allemaal te vermoorden zal je de steun van menig Fok!ker verliezen
[ twitter ]
Waarom europa?
Stuur ze lekker naar turkije en egypte. ^p^
1947-2016
pi_211382386
quote:
[ twitter ]
Madagascar?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 16:29:11 #47
3928 Ulx
pi_211382475
quote:
[ twitter ]
Hamas is dol op de Russen. Dus misschien is dit een ideetje?

twitter

En de Arabische wereld doet niet zo moeilijk over wat de Chinezen daar doen. Ik hoor ze er nooit over.
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 16:30:15 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211382485
Ja dag jan, dit ons probleem niet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211382555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas is dol op de Russen. Dus misschien is dit een ideetje?

[ twitter ]

En de Arabische wereld doet niet zo moeilijk over wat de Chinezen daar doen. Ik hoor ze er nooit over.
Hamas is dol op de Russische oppositie tegen Poetin? En nog een whataboutismpje er boven op, waarom ook niet
  woensdag 22 november 2023 @ 16:38:40 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211382565
twitter

De politie is kapot bezuinigd dus ik snap het van hun kant wel, maar ik vind het zorgelijk dat dit niet beveiligd kan worden en voetbalwedstrijden, pro-Palestina-protesten (waar mensen met Isralische vlaggen fluks weggestuurd worden), Sinterklaasintochten, kickboksfestijnen, het Drakenbootfestival etc. wel.

Maar een plein met lichtjes gaat niet lukken? :?
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 16:40:06 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211382579
De Russen kunnen ook nog wel wat kanonnenvoer gebruiken

En ze hebben nog ervaring met vechten tegen een superieure vijand ook _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211382595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:38 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
De politie is kapot bezuinigd dus ik snap het van hun kant wel, maar ik vind het zorgelijk dat dit niet beveiligd kan worden en voetbalwedstrijden, pro-Palestina-protesten (waar mensen met Isralische vlaggen fluks weggestuurd worden), Sinterklaasintochten, kickboksfestijnen, het Drakenbootfestival etc. wel.

Zeer slechte zaak.

Iedereen particuliere beveiligingsbedrijven in gaan huren voor openbare veiligheid is ook niet echt de bedoeling denk ik. Daar is de politie voor.

Wat gaat er toch een hoop fout in dit land op het moment.
1947-2016
pi_211382600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daar zal Isral geen boodschap aan hebben denk ik. Dat moet Hamas dan maar regelen.

Maar ik denk dat ze hun proxies in Gaza wel rustig houden. Als Hamas hun eigen gebied niet eens kan controleren is dat voor die groep slechte PR. Dat toont interne zwakheid aan. Gaan jengelen dat ze de zaak niet onder controle hebben en dat iemand anders aan het schieten was straalt nou niet echt kracht uit.
Ook weer zo. Hoop alleen niet dat ze dat dan zo draaien dat IDF zich niet aan de deal zou houden en daarom niet over zullen gaan tot vrijlating van de gijzelaars.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:44:08 #54
438527 MissButterflyy
pi_211382621
quote:
[ twitter ]

Wel jammer inderdaad. Triest hoor.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 16:45:31 #55
3928 Ulx
pi_211382640
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:37 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Hamas is dol op de Russische oppositie tegen Poetin? En nog een whataboutismpje er boven op, waarom ook niet
Oppositie schmoppositie daar h. Ze leeft en ze zit niet in Siberi. Dus zo verschrikkelijk tegen Poetin zal ze niet zijn.
pi_211382686
quote:
[ twitter ]

Die dingen die je opnoemt zijn enkele uren / een dag. Dit duurt toch dagen. Groot verschil.

Wel jammer, ja.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:53:00 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211382707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Die dingen die je opnoemt zijn enkele uren / een dag. Dit duurt toch dagen. Groot verschil.

Wel jammer, ja.
Dat is wel zo, maar ik vind het nogal wat om openlijk de handdoek in de ring te gooien bij zoiets.
pi_211382711
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oppositie schmoppositie daar h. Ze leeft en ze zit niet in Siberi. Dus zo verschrikkelijk tegen Poetin zal ze niet zijn.
The Kremlin’s Lack of Control Has Made Me Flee Russia (Op-ed) ???
Ik moet eerlijk wezen dat ik nog steeds geen flauw idee heb welk doel je voor ogen had toen je opeens over een willekeurig russische oppositiefiguur begon waarvan ik nog nooit gehoord had in reactie op mijn post over een Israelische ex-minister van binnenlandse zaken en justitie
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 16:55:36 #59
3928 Ulx
pi_211382735
twitter

Dat zal inderdaad ongeveer zo gegaan zijn:

WHO-inspecteur: Waarom staat daar iemand met een geweer op wacht?
WHO-leider: Onbelangrijk. Focus op artsen!
WHO-inspecteur: Een arts zei dat dat Hamas was.
WHO-leider: Focus je op andere artsen!
WHO-inspecteur: Waarom is die afdeling off-limits?
WHA-leider: Focus op patinten!
WHO-inspecteur: Deze patient vertoont sporen van marteling!
WHO-leider: Nee, die is van een keukentrap gevallen. Focus op een ander.
WHO-inspecteur: Hee, op die brancard ligt een granaatwerper.
WHO-leider: Nee, dat is een rolstoel. Focus op artsen!
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 16:57:35 #60
3928 Ulx
pi_211382749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:53 schreef moby_jones het volgende:
ex
Oh, gewoon de mening van een burger dus?
pi_211382752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeer slechte zaak.

Iedereen particuliere beveiligingsbedrijven in gaan huren voor openbare veiligheid is ook niet echt de bedoeling denk ik. Daar is de politie voor.

Wat gaat er toch een hoop fout in dit land op het moment.
Gewoon weer rechts stemmen dan komt het vast in VVD CDA kabinet nr 10 wel goed.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:59:29 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211382759
twitter

Geen bloed, maar nog niet eerder vertoonde beelden van de ontvoering van een jongetje, later ook die twee kindjes met dat opvallende rode haar plus hun moeder. Je ziet tientallen mensen plunderen.

"Verzetsdaad".

En nog dit:
twitter

30 jaar in je omgeving :{
pi_211382765
quote:
[ twitter ]

De politie en de gemeente zijn doodsbang naar wat er zichtbaar zou kunnen worden aan antisemitisme.
pi_211382852
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:16 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De genocide op joden op 7 oktober, gepleegd door Hamas. Plus de duizenden raketten die Hamas op Isral heeft afgevuurd.
pi_211382878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:59 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Geen bloed, maar nog niet eerder vertoonde beelden van de ontvoering van een jongetje, later ook die twee kindjes met dat opvallende rode haar plus hun moeder. Je ziet tientallen mensen plunderen.

"Verzetsdaad".

En nog dit:
[ twitter ]
@Slayage, misschien kan je hier ook wat over zeggen?
1947-2016
pi_211382882
Politie is natuurlijk veel te druk met de strijd tegen "Islamofobie".

twitter
pi_211382925
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
In van origine een Joods-Christelijke staat...
Schaamteloos dit.

Dan ook geen beveiliging voor moslims bij het suiker- en offerfeest. Wel tegen, want het wordt een zooitje anders. Maar niet voor.
1947-2016
pi_211382982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:59 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

"Verzetsdaad".

En nog dit:
[ twitter ]
dat is toch gewoon een raar verhaal? Gaza heeft geen toegang tot Google maps en wel contact met deze man, deze man slaapt bij buurtgenoten en hoe weten ze dat die man een plattegrond heeft gemaakt?
pi_211383014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Schaamteloos dit.

Dan ook geen beveiliging voor moslims bij het suiker- en offerfeest. Wel tegen, want het wordt een zooitje anders. Maar niet voor.
Worden er berhaupt symbolen voor suiker- en offerfeest geplaatst in de publieke ruimte in Amsterdam?
pi_211383021
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
dat is toch gewoon een raar verhaal? Gaza heeft geen toegang tot Google maps en wel contact met deze man, deze man slaapt bij buurtgenoten en hoe weten ze dat die man een plattegrond heeft gemaakt?
Op maps staan geen baby- en kinderslaapkamers vermeld waar je als eerste naartoe kan gaan als je een huis binnen bent.
Want ja, kinderen moet je als eerste pakken als je mensen in de vechtleeftijd wil stoppen. Want voor het leven van z'n kind doet iedereen alles.
Of schuilkelders waar je handgranaten in kan gooien als je de luchtschacht weet te vinden. Of de juiste deur.

Wees blij dat je dit niet zelf kan verzinnen.
1947-2016
pi_211383029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:23 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Worden er berhaupt symbolen voor suiker- en offerfeest geplaatst in de publieke ruimte in Amsterdam?
Over symbolen weet ik het niet zo goed. Als dat zo is mogen die oprotten uit het straatbeeld.
Er zijn toch bijeenkomsten? Daar doelde ik eerder op.
1947-2016
pi_211383059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Over symbolen weet ik het niet zo goed. Als dat zo is mogen die oprotten uit het straatbeeld.
Gelderlandplein dan ook?
pi_211383078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Schaamteloos dit.

De schrikbarende realiteit is dat de Joodse gemeenschappen in Nederland (die helaas sowieso steeds kleiner worden) de religieuze en culturele achtergrond meer en meer zullen moeten verbergen, dit waar de Islam alle vrijheid krijgt.

Ik denk dat het Suikerfeest binnen tien jaar een officile feestdag zal zijn. Misschien wel sneller mochten bijv. GroenLinks/PvdA vanavond winnen. Er is in Nederland (en in meer West-Europese landen) helaas weinig toekomst meer voor Joden.

En n van de twee landen die Joden veiligheid zou moeten garanderen (Isral), wordt aan alle kanten aangevallen, zowel in terroristische zin als via activisme vanuit een politiek en ideologisch wereldbeeld.
pi_211383113
quote:
13s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk dat het Suikerfeest binnen tien jaar een officile feestdag zal zijn. Misschien wel sneller mochten bijv. GroenLinks/PvdA vanavond winnen.
Heb je hem weer hoor, deze dooddoener.
Dat het land ondertussen half allochtoon is hebben we net zo goed aan de VVD te danken. "Goed voor de arbeidsmarkt".
pi_211383132
Zijn er al massale demonstraties wereldwijd aangekondigd?
quote:
'China sluit honderden moskeen in noordelijke regio's'
https://nos.nl/artikel/24(...)-noordelijke-regio-s
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 22 november 2023 @ 17:43:23 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211383189
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:38 schreef Aether het volgende:
[..]

Oh oh, dat wordt wat met Chinees Nieuwjaar, al die restaurants waar vlaggen vanaf getrokken zullen worden, stenen door de ruiten zullen gaan. Niemand durft nog met een loempia over straat!
pi_211383230
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211383245
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:38 schreef Aether het volgende:
[..]

Kijk uit dat je de mensen hier niet bekeerd tot Xi-aanhangers
  woensdag 22 november 2023 @ 18:01:05 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211383339
quote:
Despite that effort many humanitarian sites have been bombarded used for military actions by Hamas, making them a legitimate target.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:01:26 #80
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211383345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De politie en de gemeente zijn doodsbang naar wat er zichtbaar zou kunnen worden aan antisemitisme.
Ach, ik heb de afgelopen dagen op social media geleerd dat strooien met genocide, zuiveringen en concentratiekampen allemaal niet erg is. Wat die mensen wel onder antisemitisme verstaan? Geen flauw idee.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211383400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, ik heb de afgelopen dagen op social media geleerd dat strooien met genocide, zuiveringen en concentratiekampen allemaal niet erg is. Wat die mensen wel onder antisemitisme verstaan? Geen flauw idee.
Elon Musk die niet op Twitter doet wat men wil of opmerken dat George Soros veel progressieve organisaties of politici steunt. Maar daadwerkelijk antisemitisme kijkt men van weg of doet er zelfs vrolijk aan mee.
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hier op Fok vindt men dit vast geen probleem, want moslims.
Het is vooral de vraag waarom dit niet tot zulke grote publieke verontwaardiging leidt zoals er wel is over de oorlog in Isral.
pi_211383492
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vooral de vraag waarom dit niet tot zulke grote publieke verontwaardiging leidt zoals er wel is over de oorlog in Isral.
Als je wil gaan demonstreren bij de Chinese ambassade doe ik wel mee hoor. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 18:19:30 #83
3928 Ulx
pi_211383505
quote:
Die locaties zullen inderdaad geheim zijn geweest. Je wil tenslotte absoluut niet dat men weet waar hulpverleners zitten. Het is knap dat de bewoners van Gaza het geheim wisten te houden en dat de informatie nooit over de grens is gekomen. Nee, zonder deze Amerikaanse informatie had Isral ze nooit gevonden.

Wat een schande.
pi_211383539
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je wil gaan demonstreren bij de Chinese ambassade doe ik wel mee hoor. ^O^
Wel oppassen dat ze je niet de ambassade inslepen.

pi_211383690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Op maps staan geen baby- en kinderslaapkamers vermeld waar je als eerste naartoe kan gaan als je een huis binnen bent.
Want ja, kinderen moet je als eerste pakken als je mensen in de vechtleeftijd wil stoppen. Want voor het leven van z'n kind doet iedereen alles.
Of schuilkelders waar je handgranaten in kan gooien als je de luchtschacht weet te vinden. Of de juiste deur.

Wees blij dat je dit niet zelf kan verzinnen.
Wel gedetailleerde tekeningen van huizen regelen en ondertussen wist Hamas niet dat er een festival plaatsvond. Hij is enige met dit verhaal, ik kan nog nergens iets soortgelijks vinden.

De twitteraar heeft het misschien aangedikt?
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 19:12:43 #86
3928 Ulx
pi_211384030
twitter

twitter

Draadje met beelden van de terreurtunnels onder het Hamasziekenhuis. Er zijn bezittingen van gijzelaars in en onder het ziekenhuis gevonden.
pi_211384107
twitter
pi_211384191
quote:

[ twitter ]
Toch mooi die tolerantie van links Nederland.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2023 @ 19:31:13 #89
3928 Ulx
pi_211384306
quote:

[ twitter ]
We willen toch al sinds de jaren negentig een kleine overheid? Lekker weinig ambtenaren? Dan moet je niet klagen als je ze op een gegeven moment niet meer hebt natuurlijk.
pi_211384394
quote:
4s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:18 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Een schuilplaats onder het ziekenhuis, zodat de vrijwillig overgestoken joden snel toegang tot medische voorzieningen kunnen krijgen en een keuken om poffertjes voor ze te bakken!
pi_211384410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
We willen toch al sinds de jaren negentig een kleine overheid? Lekker weinig ambtenaren? Dan moet je niet klagen als je ze op een gegeven moment niet meer hebt natuurlijk.
Kleine overheid maar harde aanpak van de criminaliteit want veiligheid bieden aan burgers is essentieel. Het heeft dus met prioriteiten te maken, het een sluit het ander niet uit. Maar dat dit op verschillende plekken niet goed gaat mag duidelijk zijn.
pi_211384804
150 Palestijnen ruilen tegen 50 Israli’s…
What
The
F
  woensdag 22 november 2023 @ 20:02:27 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211384879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kleine overheid maar harde aanpak van de criminaliteit want veiligheid bieden aan burgers is essentieel. Het heeft dus met prioriteiten te maken, het een sluit het ander niet uit. Maar dat dit op verschillende plekken niet goed gaat mag duidelijk zijn.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 november 2023 @ 20:06:10 #94
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211384945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 19:58 schreef quirina het volgende:
What
The
F
De vorige keer was de verhouding 1027 voor n gijzelaar...
pi_211384953
quote:
What
The
F
Het is ooit 1 Isralische soldaat voor 1027 terroristen geweest. Dus dit is al een verbetering. De realiteit is dat het leven van Palestijnse terroristen hoger wordt aangeslagen dan dat van Isralirs, zoveel mag wel duidelijk zijn. En een aanzienlijk deel van de internationale gemeenschap staat te trappelen met deze deal in het verschiet, ook dat is zorgwekkend.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:10:47 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211385040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 18:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Die heb ik ook allemaal voorbij zien komen tijdens corona, de 'nieuwe Joden', weet je nog? Elke betrokken minister, wetenschapper, ziekenhuismedewerker, journalist, en ga zo maar door zijn toen bedreigt, op internet ook constant (hier ook op Fok bijvoorbeeld in BNW) neergezet als Hitler ed, sommige hebben een zeer kort geheugen.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:24:50 #97
330914 Sherlock_Holmes
pi_211385349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die heb ik ook allemaal voorbij zien komen tijdens corona, de 'nieuwe Joden', weet je nog? Elke betrokken minister, wetenschapper, ziekenhuismedewerker, journalist, en ga zo maar door zijn toen bedreigt, op internet ook constant (hier ook op Fok bijvoorbeeld in BNW) neergezet als Hitler ed, sommige hebben een zeer kort geheugen.
Ik dacht dat China van de Corona was of is er een andere connectie die ik mis?
pi_211385352
"The. Worst. Ever. And I don't say that lightly. I mean I started off in my twenties dealing with Khmer rouge and you remember how bad that was. But 68% of the people killed in Gaza are women and children. They stopped counting the number of children killed. Nobody goes to school. Nobody knows what their future is. Hospitals have become places of war. No, I don't think I have seen anything like this before. It's complete and utter carnage."

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 november 2023 @ 20:25:07 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211385353
twitter

Lijst met gijzelaars die in aanmerking zouden komen voor de deal. Geen totaal schot in het donker want uitgegeven door het ministerie van Netanyahu, maar ook geen garantie dat deze het daadwerkelijk worden.

Die kindjes met dat opvallende rode haar zijn de bovenste, (met hun moeder maar zonder vader). Een groot deel laat dus een gezinslid achter bij de dappere verzetshelden van Hamas.

Vooral benieuwd hoe ze eraan toe zijn.
pi_211385444
quote:
What
The
F
De kinderen hadden een betere opvoeding gehad in Isralische gevangenissen inderdaad.

twitter
twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door Slayage op 22-11-2023 20:37:48 ]
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 november 2023 @ 20:34:06 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211385565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:29 schreef Slayage het volgende:

[..]
De kinderen hadden een betere opvoeding gehad in Isralische gevangenissen inderdaad.

[ twitter ]
quote:
Five are 14 years old, imprisoned for offenses ranging from hurling firebombs to arson
Ik weet niet hoor, wil jij met vuurbommen smijtende pubertjes in jouw buurt los hebben lopen?
Die bergen we in Nederland ook gewoon op hoor, en terecht.
  woensdag 22 november 2023 @ 20:35:33 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211385604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik dacht dat China van de Corona was of is er een andere connectie die ik mis?
Leefde jij niet tijdens corona? Nee, dan was je er wel bij. Ik heb genoeg mensen met die termen zien strooien omdat ze zich de 'Nieuwe Joden' noemden, als referentie aam de Tweede Wereldoorlog.
pi_211385630
quote:

[..]

[ twitter ]
De opvoeding door de eigen ouders is in elk geval niet geslaagd .. of misschien juist wel natuurlijk. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Dit soort terreur gericht op Joden wordt onder de Palestijnen immers hoger aangeslagen dan normaal onderwijs.
pi_211385697
Authorities say they’ve identified body of Shani Gabay, 25, who had been presumed hostage
https://www.timesofisrael(...)en-presumed-hostage/
  woensdag 22 november 2023 @ 21:06:52 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211386976
October 7 survivor just told me: “I used to believe in peace, but I don’t anymore. I used to trust Arabs, but I don’t anymore. A guy named Khaleel lived in our village for 30 years. We called him our brother. He slept in our homes. He ended up drawing a map of our homes in the village and gave it to Hamas to slaughter us. How can I trust after this?”
twitter
pi_211387276
quote:

[..]

[ twitter ][ twitter ]
twitter

Bijzonder dat er toch zware gevallen bij zitten terwijl er net 3.000 Palestijnen opgepakt zijn en er al 5.000 gevangen zaten, waaronder veel kinderen.
  woensdag 22 november 2023 @ 21:13:45 #107
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 22 november 2023 @ 21:41:56 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211388638
twitter
pi_211390340
quote:
Ik heb enigszins geruststellend nieuws.
Palestijnen in de west bank komen zoals jij weet voor een militaire rechtbank. En daar: 95% of cases in the military courts end in conviction.
Dus hopelijk worden er een hoop stumperts geruild die al lange tijd vastzaten
  woensdag 22 november 2023 @ 23:56:37 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211392427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 21:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ondergrondse keukentje, toilet en een grote kamer
[ twitter ]
Tuurlijk en heel noodzakelijk onder een ziekenhuis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 november 2023 @ 00:00:12 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211392485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:39 schreef Aether het volgende:
Authorities say they’ve identified body of Shani Gabay, 25, who had been presumed hostage
Een paar weken terug werrd al gezegd dat ze ws dood was dat adhv DNA van een schedelsplinter, werd vastgesteld.
Die meid (rip) is voor mij n van de personen die het brute geweld toont waar hamas er bewust niet voor terugdeinsde om een aanslag te plegen op festivalgangers.
  donderdag 23 november 2023 @ 01:04:04 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211393051
Morgen ook nog geen zon(sopgang).
quote:
bron: cnn.com
The starting time of the pause in fighting would be announced within the next 24 hours, the statement added. An Israeli official told CNN Wednesday that the truce is slated to begin at 10 a.m. local time (3 a.m. ET) on Thursday.
....
....
Israel and Hamas reached a deal for a four-day pause in fighting and the release of hostages held in Gaza – but none will be freed before Friday, according to the Israel National Security Council.
Whatelse will and go wrong.....
pi_211393677
Van uitstel komt afstel?

"Israel-Hamas hostage deal delayed until Friday, Israeli official says"
https://www.cbsnews.com/n(...)deal-delayed-friday/
pi_211394022
Nederlandse ambassade naar Jeruzalem?
pi_211394100
quote:

[..]

[ twitter ][ twitter ]
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Isral heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.

Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
Intolerant voor intolerantie
pi_211394141
quote:
Huiszoekingen in verschillende Duitse deelstaten
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73600017

Veiligheidstroepen hebben verschillende panden in Berlijn, Nedersaksen, Noordrijn-Westfalen en Sleeswijk-Holstein doorzocht. Dat gebeurde in verband met het verbod op de terroristische organisatie Hamas en het pro-Palestijnse netwerk Samidoun in Duitsland. In totaal gaat het om vijftien locaties waar wordt gezocht naar bewijsmateriaal en bezittingen die het verbod overtreden.

De Berlijnse politie werkt met 350 agenten mee aan de huiszoekingen, schrijft de Berliner Zeitung. Ook is er een speciale politie-eenheid voor speciale operaties aanwezig. Alleen in Berlijn worden al elf locaties doorzocht.
quote:
Vanavond opnieuw demonstraties op verschillende stations
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73599201

Op verschillende stations wordt vanavond gedemonstreerd om aandacht te vragen voor de situatie in Gaza. Vanaf 18.00 uur houden onder andere hulporganisatie MiGreat en een aantal pro-Palestijnse bewegingen zogenoemde sit-ins. Onder meer in de centraal stations van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Alkmaar, Roermond en Enschede komen mensen bij elkaar.
  donderdag 23 november 2023 @ 09:23:54 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 23 november 2023 @ 10:19:46 #119
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211395586
@Qarrad ik denk dat de verkiezingsuitslag je ergste inschatting nog overtroffen heeft of niet? Ik denk wel dat het opgevat kan worden als een flinke uitspraak van steun voor Isral. (voor de relevantie mbt dit topic)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  donderdag 23 november 2023 @ 11:25:00 #120
438527 MissButterflyy
pi_211396449
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:19 schreef nixxx het volgende:
@:Qarrad ik denk dat de verkiezingsuitslag je ergste inschatting nog overtroffen heeft of niet? Ik denk wel dat het opgevat kan worden als een flinke uitspraak van steun voor Isral. (voor de relevantie mbt dit topic)
Ik hoor er om me heen helemaal niemand over. Alleen dat ze een stop willen aan immigratie en geen asielzoekers meer willen in NL.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:35:20 #121
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211397553
quote:
@:Qarrad ik denk dat de verkiezingsuitslag je ergste inschatting nog overtroffen heeft of niet? Ik denk wel dat het opgevat kan worden als een flinke uitspraak van steun voor Isral. (voor de relevantie mbt dit topic)
Dat weet ik niet, eerder de angst voor moslimfundamentalisten en de idioten die daar zo makkelijk achteraan rennen.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:47:35 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211397698
quote:
Ja, dit is wel een stuk hoger dan ik dacht. Ik begrijp wel waar het vandaan komt gezien bijvoorbeeld de woningnood, die nu aan immigranten wordt opgehangen terwijl het echt wel breder en dieper gaat dan alleen deze factor. Komen de taferelen in Budel en Ter Apel er nog bij, de veiligelanders, het onvermogen mensen uit te zetten, allemaal stokpaardjes van de PVV.

Ik denk echt dat de grote katalysator de pro-Palestina-protesten en het gedrag van een hoop deelnemers daaraan is geweest. Als er geen zichtbare reactie komt op openlijke intimidatie, agressie, oproepen tot geweld of zelfs Intifada en Jihad, dan gaan mensen zich zorgen maken en nu was het moment waarop ze iets konden met die zorgen.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:49:23 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211397717
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Triest… ;(

https://www.reddit.com/r/(...)s_martyred_daughter/
A Palestinian embraces his martyred daughter
Vreselijk ja. En van dit tafereel zijn er duizenden. Staakt het vuren is uitgesteld ook nog. Bleh. Rotwereld.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:54:48 #124
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211397777
-

[ Bericht 100% gewijzigd door damsco op 23-11-2023 12:55:10 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 13:29:56 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211398156
Opvallend ook trouwens dat de PVV geen spotjes of andere campagne behalve de publieke optredens heeft hoeven uitvoeren. Zoals overal gezegd werd bij deze demonstraties: radicaal rechts kan achterover leunen en de stemmen lachend tegemoet zien.

En dat is denk ik echt uitgekomen hiermee.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:33:16 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211398212
https://www.independent.c(...)-union-b2452221.html

Ook geen staakt het vuren voor Hamas-aanhangers in Duitsland ^O^
pi_211398229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als er geen zichtbare reactie komt op openlijke intimidatie, agressie, oproepen tot geweld of zelfs Intifada en Jihad, dan gaan mensen zich zorgen maken en nu was het moment waarop ze iets konden met die zorgen.
Heel triest. Ik volg vanuit Israel het nieuws in Nederland en men kan maar niet ophouden over de oorlog hier, maar bijna geen aandacht voor wat er op Nederlandse bodem en in Europa gebeurt. Antisemitisme is gestegen in absurde aantallen, joden voelen zich niet meer veilig.

En ondertussen:
twitter
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 13:39:27 #128
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211398292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:29 schreef Qarrad het volgende:
Opvallend ook trouwens dat de PVV geen spotjes of andere campagne behalve de publieke optredens heeft hoeven uitvoeren. Zoals overal gezegd werd bij deze demonstraties: radicaal rechts kan achterover leunen en de stemmen lachend tegemoet zien.

En dat is denk ik echt uitgekomen hiermee.
Timing van gebeurtenissen was "perfect" en wat zich vandaag de dag als links profileert is al heel lang stuurloos.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 november 2023 @ 13:58:53 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211398553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:51 schreef Ebinas het volgende:
Van uitstel komt afstel?

"Israel-Hamas hostage deal delayed until Friday, Israeli official says"
https://www.cbsnews.com/n(...)deal-delayed-friday/
Zal nog ingewikkeld worden waarbij hamas alle kans krijgt/heeft om bij een mislukking, Isral daarvan de schuld te geven. De media en NGO's zullen daar graag aan meedoen.

Zoals bekend is bij ontvoering het uiterst complex eisen ingewilligd te krijgen zonder dat daders daarbij worden getraceerd en/of (op)gepakt.
Of en hoe hamas denkt te voorkomen dat Isral of wie dan ook niet luchtig gaat meegluren is iets voor seeing-is-believing.
Ik ga er 100% vanuit dat Isral zich niet de kans zal laten ontnemen om na te gaan waar de ratten uit hun holen gaan opduiken.
Gelukkig hoeft iemand in dit soort afpersing onderhandelingen op geen enkele wijze een woord als juridische belofte te houden.

Ik blijf mij afvragen wat hamas - buiten tijd - feitelijk opschiet met haar eisen en vrees dat er onderliggend wel eens iets anders zal (mee)spelen.
De gedachte dat iemand middels ontvoering de rechtstaat kan besturen of afwingen, is pure fantasie.
Vroeger of later zal de rekening daarvan worden vereffend wanneer daders worden opgepakt en berecht.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:05:29 #130
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211398630
Uit het artikel van net:

quote:
Germany’s domestic intelligence service estimates that Hamas has around 450 members in the country.
Ik dacht eerst dat er aanhangers bedoeld werden, maar er zitten dus 450 leden van Hamas in Duitsland. Geven ze verblijfsvergunningen uit bij pakken melk of zo daar? Het is niet dat dit een niet echt in het oog springende onbekende organisatie is waarvan de bedoelingen niet helder zijn.

Hoe kan dit?
  donderdag 23 november 2023 @ 14:17:18 #131
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211398824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:05 schreef Qarrad het volgende:
Uit het artikel van net:
[..]
Ik dacht eerst dat er aanhangers bedoeld werden, maar er zitten dus 450 leden van Hamas in Duitsland. Geven ze verblijfsvergunningen uit bij pakken melk of zo daar? Het is niet dat dit een niet echt in het oog springende onbekende organisatie is waarvan de bedoelingen niet helder zijn.

Hoe kan dit?
Stuur gsg9 maar rond om deuren in te gaan trappen dan. Kun je ze meteen aan Isral overdragen en kunnen die beslissen of ze ze willen ruilen voor gijzelaars.
pi_211398971
Directeur en artsen Al-Shifa-ziekenhuis opgepakt door Isral
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73603350

De directeur van het Al-Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad, Mohammed Abu Selmia, is aangehouden door het Isralische leger. Ook een aantal andere artsen is meegenomen, zegt arts en afdelingshoofd Khaled Abu Samra in het ziekenhuis tegen persbureau AFP. Ook andere media melden het nieuws, waaronder een correspondent van Al Jazeera .
pi_211399258
Ministerie Gaza: cordinatie evacuaties met WHO opgeschort
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73608069

Het ministerie van Gezondheid in Gaza, dat onder leiding staat van Hamas, heeft besloten de cordinatie over evacuaties met de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) voorlopig op te schorten. Dat meldt een woordvoerder van het ministerie.

Onder meer de directeur van het Al-Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad, Mohammed Abu Selmia, is aangehouden door het Isralische leger. Samen met ander medisch personeel werd hij aangehouden tijdens hun evacuatie. Volgens het ministerie is dat de reden voor de opschorting.

Een woordvoerder zegt Isral en de Verenigde Naties verantwoordelijk te houden voor de arrestatie van medisch personeel.
pi_211399266
twitter
pi_211399350
Ze hebben die oud medewerker van Obama/Madelaine Albright opgepakt _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211399558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Aether het volgende:
Ministerie Gaza: cordinatie evacuaties met WHO opgeschort
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73608069

Het ministerie van Gezondheid in Gaza, dat onder leiding staat van Hamas, heeft besloten de cordinatie over evacuaties met de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) voorlopig op te schorten. Dat meldt een woordvoerder van het ministerie.

Onder meer de directeur van het Al-Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad, Mohammed Abu Selmia, is aangehouden door het Isralische leger. Samen met ander medisch personeel werd hij aangehouden tijdens hun evacuatie. Volgens het ministerie is dat de reden voor de opschorting.

Een woordvoerder zegt Isral en de Verenigde Naties verantwoordelijk te houden voor de arrestatie van medisch personeel.
Jammer, dat is de verkeerde reactie. Ze hadden ook constructief kunnen reageren dat het evacueren het belangrijkste is. Dat zit er bij die mensen niet in, altijd dat agressieve
pi_211399608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Goed nieuws, tegen haat moet je hard optreden.
pi_211399638
Morgen staakt het vuren va 7 uur am, 4 pm vrijlaten gijzelaars.
Verschillende Youtube newskanalen melden het nu.
Zoals Fox news en i24 news
  donderdag 23 november 2023 @ 15:16:33 #139
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211399664
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 20:39 schreef Aether het volgende:
Tja, slachtoffers van verkrachting komen echt niet levend terug.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 november 2023 @ 15:41:40 #140
3928 Ulx
pi_211399949
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef Aether het volgende:
Directeur en artsen Al-Shifa-ziekenhuis opgepakt door Isral
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73603350

De directeur van het Al-Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad, Mohammed Abu Selmia, is aangehouden door het Isralische leger. Ook een aantal andere artsen is meegenomen, zegt arts en afdelingshoofd Khaled Abu Samra in het ziekenhuis tegen persbureau AFP. Ook andere media melden het nieuws, waaronder een correspondent van Al Jazeera .
Terecht. Die zullen wel even wat mogen uitleggen. Benieuwd of ze vertellen wat de VN/WHO en andere clubs wisten. Ik denk dat een aantal mensen in een aantal organisaties nu wel nerveus zullen worden.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:43:55 #141
438527 MissButterflyy
pi_211399972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:14 schreef Ebinas het volgende:
Morgen staakt het vuren va 7 uur am, 4 pm vrijlaten gijzelaars.
Verschillende Youtube newskanalen melden het nu.
Zoals Fox news en i24 news
Ik ben benieuwd, hopelijk loopt alles volgens plan.
pi_211400088
Aldus een prominent individu in de pro-Palestijnen beweging.

twitter
  donderdag 23 november 2023 @ 15:57:36 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211400122
quote:
13s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Die Hijab is natuurlijk een onverbeterlijke idioot waarvan je je afvraagt waarom hij niet allang vastzit na het roepen om bloed van Joden, al weer een dikke maand geleden :{
  Overall beste user 2022 donderdag 23 november 2023 @ 16:02:16 #144
3928 Ulx
pi_211400183
quote:

[ twitter ]
Oh, dan is Isral dus geen terroristenstaat.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 november 2023 @ 16:02:41 #145
3928 Ulx
pi_211400188
Anyway....

twitter
pi_211400436
"Oorlog tegen Hamas" _O- _O- _O-

twitter

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door Slayage op 23-11-2023 16:34:28 ]
-Rabia Al-Basri
pi_211400447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh, dan is Isral dus geen terroristenstaat.
Exactly
-Rabia Al-Basri
pi_211400529
Mr "free speech is heilig y'all" moet de Zionistische lobby tevreden houden, dus onderdrukt hij Isral kritische stemmen. Ik kreeg haar ook niet als suggestie.

twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 23 november 2023 @ 16:34:56 #149
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211400564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:31 schreef Slayage het volgende:
Mr "free speech is heilig y'all" moet de Zionistische lobby tevreden houden, dus onderdrukt hij Isral kritische stemmen. Ik kreeg haar ook niet als suggestie.

[ twitter ]
Rot toch gewoon op met je hypocriete gelul.

Wat voor punt je eventueel ook hebt, door je hypocrisie blijft er niets van over.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:55:19 #150
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211400796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:34 schreef Cpt.Crow het volgende:
Wat voor punt je eventueel ook hebt,
Geen. Every man+dog krijgt om niks een search suggestion ban. En dat weet die heus wel.

Maar om z'n bagger maar te blijven posten liegt die dus net zo graag zichzelf voor. Helder. :')
&lt;signature here&gt;.
pi_211400881
Gazadebat Tweede Kamer over de oorlog tussen Isral en Hamas begonnen
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-73610679

Om 14.00 uur is in de Tweede Kamer het debat begonnen over de oorlog tussen Isral en Hamas. Hier debatteren de oude Kamer en het demissionaire kabinet over de situatie in het gebied. Demissionair minister Bruins Slot (Buitenlandse Zaken) is daar ook bij aanwezig. Zij was maandag nog in Isral en de Palestijnse gebieden.

In het debat zal het gaan over het aandringen door Nederland op een lang staakt-het-vuren in plaats van een kortere gevechtspauze. Daarnaast komt ook de beoogde levering van onderdelen van F-35-gevechtsvliegtuigen aan de orde.
pi_211400895
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:31 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Dit is een radicale activiste die zichzelf voordoet al een neutrale 'human rights lawyer'. Daar heb je er meerdere van. Hoe deze vrouw al jarenlang dag en nacht bezig is met het demoniseren van Isral, is werkelijk schrikbarend.

Onder meer dat 'Joodse lobbygroepen' de eigenlijke controle over de VS en Europa hebben en ook allerlei wapenindustrien naar hun hand zetten. Landen ook te veel schuldgevoelens hebben over de Holocaust en natuurlijk het inmiddels bekende bloedsprookjes over dat Isral een apartheidsstaat en genocide zou plegen.

En dit werkt dan bij de VN, het is weer veelzeggend.
pi_211400923
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:23 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]
Wat voor oplossing zie jij eigenlijk? Welk deel van Israel is Israel? Ik bedoel hoe moet de verdeling eruitzien?
pi_211401052
Wanneer Isral mensen ontvoert wordt het "administratieve detentie" genoemd. Wanneer Hamas het doet is het ontvoering. Ondertussen heeft Isral 3000 random onschuldige mensen ontvoerd. Vertel me hoe is Isral anders dan Hamas?

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211401080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wat voor oplossing zie jij eigenlijk? Welk deel van Israel is Israel? Ik bedoel hoe moet de verdeling eruitzien?
Niks verdelen. 1 staat gelijke rechten voor elke burger, from the river to the sea.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 donderdag 23 november 2023 @ 17:34:12 #156
3928 Ulx
pi_211401119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:29 schreef Slayage het volgende:

[..]
Niks verdelen. 1 staat gelijke rechten voor elke burger, from the river to the sea.
Dus Isral moet de Westbank en Gaza weer bezetten?
pi_211401250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus Isral moet de Westbank en Gaza weer bezetten?
Hoe kwalificeer jij de huidige situatie in de west bank?
  donderdag 23 november 2023 @ 17:53:34 #158
330914 Sherlock_Holmes
pi_211401332
quote:

[ twitter ]
Hebben ze (toch) nog een ding gemeen met de alfabet familie :D
  donderdag 23 november 2023 @ 20:01:40 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211403037
Vreemd, volgens de BBC en Nieuwsuur was het helemaal niet zeker of er eigenlijk wel tunnels zouden zijn.
pi_211403168
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:23 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]
Ja tot nu tot 0 hamas strijders gedood toch, aldus de 'Palestijnse autoriteit'?

Weer een burgerdoden gevonden zonder wapen in z'n buurt:
https://www.reddit.com/r/(...)rom_downed_militant/
pi_211403171
https://9gag.com/gag/aREpgPj
Misschien al geplaatst, maar dit is misschien wel het meest idiote stukje televisie dat ik ooit heb gezien.
pi_211403198
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
Vreemd, volgens de BBC en Nieuwsuur was het helemaal niet zeker of er eigenlijk wel tunnels zouden zijn.
Niet iedereen heeft tunnelvisie.

Education for Terrorism in Palestinian Schools: 2023 Israel-Hamas War
https://www.impact-se.org(...)estinian-Schools.pdf

twitter
pi_211403224
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:19 schreef Aether het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft tunnelvisie.

Education for Terrorism in Palestinian Schools: 2023 Israel-Hamas War
https://www.impact-se.org(...)estinian-Schools.pdf

[ twitter ]
Ik lees ook niet het hele topic, maar ik kijk altijd wel naar de laatste post.
pi_211403673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
quote:

[..]
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas heeft de wil Isral te vernietigen, maar heeft niet de middelen.
Isral heeft de middelen om Palestina te vernietigen, maar heeft niet de wil.

Als deze partijen elkaar aanvallen, wie van de twee heeft dan genocide als doel?
  donderdag 23 november 2023 @ 21:06:20 #166
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211403719
https://www.timesofisrael(...)ank-missile-attacks/
Hezbollah hits Israel with heavy rocket barrages, anti-tank missile attacks
Some 80 rockets fired by terror groups at Israel on Thursday; IDF strikes rocket launchers, terror cells and infrastructure in response
pi_211403767
Mooi, morgenochtend een pauze. En dan uitruilen en door met het ontruimen van die tunnels!

🇮🇱
  donderdag 23 november 2023 @ 21:42:36 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 23 november 2023 @ 22:05:36 #169
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211404393
https://www.reddit.com/r/(...)ollowing_a_group_of/
NYC - a man is caught on film following a group of residents into a Union Square building shouting “you’re gonna die … die Jews die”.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 november 2023 @ 22:36:24 #170
3928 Ulx
pi_211404771
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe kwalificeer jij de huidige situatie in de west bank?
Niet geannexeerd. Dus geen Isral. Maar ik begrijp uit de opmerking waar ik op reageerde dan er n staat moet komen met gelijke rechten. Dat is vrij breed. Dat zou ook betekenen dat bijvoorbeeld het homohuwelijk moet worden erkend door de Arabieren aangezien die worden erkend in de Isralische wet. En natuurlijk dat inwoners dan land moeten kunnen kopen waar ze willen. Ik zie zeker geen reden voor het inleveren van vrijheden. En daardoor verwacht ik dat veel Arabieren het liever niet willen.
pi_211404781
quote:
In meerdere steden is gedemonstreerd naar aanleiding van de grote verkiezingswinst van de PVV. In onder meer Amsterdam en Utrecht gingen mensen de straat op.

In Amsterdam waren volgens AT5 vanavond ruim duizend actievoerders bijeen op de Dam. Op een podium kwamen mensen aan het woord die uithaalden naar de PVV en naar Isral. Betogers scandeerden ook geregeld de omstreden leus From the river to the sea, Palestine will be free.

De actie was georganiseerd door een krakerscollectief. Volgens de groep heeft Nederland gisteren "te midden van een genocide in Gaza" massaal voor islamofobie gekozen.

"Maar links is nog niet verslagen in de straten", stond in de oproep op sociale media. "Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen queerhaat. Spreek je uit voor de klimaatstrijd!"
https://nos.nl/artikel/24(...)am-vanwege-winst-pvv
  Overall beste user 2022 donderdag 23 november 2023 @ 22:41:30 #172
3928 Ulx
pi_211404833
twitter
pi_211404862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet geannexeerd. Dus geen Isral. Maar ik begrijp uit de opmerking waar ik op reageerde dan er n staat moet komen met gelijke rechten. Dat is vrij breed. Dat zou ook betekenen dat bijvoorbeeld het homohuwelijk moet worden erkend door de Arabieren aangezien die worden erkend in de Isralische wet. En natuurlijk dat inwoners dan land moeten kunnen kopen waar ze willen. Ik zie zeker geen reden voor het inleveren van vrijheden. En daardoor verwacht ik dat veel Arabieren het liever niet willen.
Je had het over 'weer bezetten'. Sinds welke jaar is de West Bank dan onbezet als 't nu niet bezet is?

Palestijnen op de west bank gaan nooit gelijke rechten krijgen dus maak je geen zorgen dat de Israli vrijheid moeten inleveren
  Overall beste user 2022 donderdag 23 november 2023 @ 23:19:24 #174
3928 Ulx
pi_211405203
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je had het over 'weer bezetten'.
Als het n land moet worden zal Isral die gebieden toch moeten bezetten en annexeren? Dan gelijke rechten invoeren. Wat anders?

De Palestijnen zijn zo tegen apartheid en genocide dat ze de joden niet als tweederangs burgers willen zien of verjagen. Dan lijkt het me niet nodig om de hele staat Isral met alle instituties eerst te vernietigen. Of wel?
  donderdag 23 november 2023 @ 23:19:59 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211405210
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je had het over 'weer bezetten'. Sinds welke jaar is de West Bank dan onbezet als 't nu niet bezet is?

Palestijnen op de west bank gaan nooit gelijke rechten krijgen dus maak je geen zorgen dat de Israli vrijheid moeten inleveren
Israel heeft zich in 2005 teruggetrokken uit de Gazastrook, sindsdien is het niet bezet geweest.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_211405253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het n land moet worden zal Isral die gebieden toch moeten bezetten en annexeren? Dan gelijke rechten invoeren. Wat anders?

De Palestijnen zijn zo tegen apartheid en genocide dat ze de joden niet als tweederangs burgers willen zien of verjagen. Dan lijkt het me niet nodig om de hele staat Isral met alle instituties eerst te vernietigen. Of wel?
Zou voor de eindeloze oorlog het beste zijn. De huidige situatie op de West Bank (wat gewoon al bezet is) bewijst dat het alleen niet kan. Beide partijen kunnen en willen 't niet en dan is Isral nog de meest redelijke partij
pi_211405273
quote:

[..]
En hoe zie je dat voor je zonder massamoord onder de joodse gelijke burgers? Het is niet alsof het Palestijnse deel veel verdraagzaamheid laat zien namelijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 23:31:05 #178
56749 BlaZ
pi_211405313
quote:

[..]
Dit kan natuurlijk niet, moslims zijn onverdraagzaam. Dit kan enkel leiden tot, wat waarschijnlijk ook je doel is, de massamoord op alle Joden.
pi_211405517
Voor de mensen die nog twijfelen of Netanyahu goede intenties heeft en moreel handelt, hier een mooi inkijkje hoe hij er in stond in 2001:

twitter

SPOILER
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 00:43:22 #180
3928 Ulx
pi_211405686
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 00:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voor de mensen die nog twijfelen of Netanyahu goede intenties heeft en moreel handelt, hier een mooi inkijkje hoe hij er in stond in 2001:

[ twitter ]

SPOILER
Ik zie weinig mensen dat roepen. De meesten zeggen dat hij toast is en weg moet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 00:53:45 #181
3928 Ulx
pi_211405711
twitter

Iemand hier iets over gehoord? Ik kan me voorstellen dat de vrouwen die verkracht zijn niet levend terugkomen vanwege de slechte PR die dat veroorzaakt, maar die lijken kunnen ze wel lozen ergens. Dus ik begrijp deze actie niet.
pi_211405724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 00:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Iemand hier iets over gehoord? Ik kan me voorstellen dat de vrouwen die verkracht zijn niet levend terugkomen vanwege de slechte PR die dat veroorzaakt, maar die lijken kunnen ze wel lozen ergens. Dus ik begrijp deze actie niet.
Iedereen weet ondertussen dat de verkrachtingen hebben plaatsgevonden, dus 1 getuige extra gaat het verschil volgens mij niet meer maken voor ze.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 01:05:22 #183
3928 Ulx
pi_211405746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 00:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iedereen weet ondertussen dat de verkrachtingen hebben plaatsgevonden, dus 1 getuige extra gaat het verschil volgens mij niet meer maken voor ze.
Natuurlijk, maar die zijn ook afgeslacht. Als vrouwen en meisjes wekenlang zijn verkracht in de tunnels gaat dat moeilijk ontkennen worden. Ze kunnen details gaan vertellen als ze nog leven. En niet iedere Arabier zal dat soort verhalen waarderen. Toen IS dat bij Yezidi's deed vond niet iedereen dat zo tof. Dan kun je ze beter executeren, kun je Israel de schuld geven.
pi_211405764
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef Slayage het volgende:
Wanneer Isral mensen ontvoert wordt het "administratieve detentie" genoemd. Wanneer Hamas het doet is het ontvoering. Ondertussen heeft Isral 3000 random onschuldige mensen ontvoerd. Vertel me hoe is Isral anders dan Hamas?

[ twitter ]
Isral gebruikt ziekenhuizen om te genezen, niet als schild.
In Isral staan moskeen, in Hamas gebied geen synagoge.
Homo's worden in Isral niet gexecuteerd, tenzij Hamas de grens over vliegt.
Verkrachting is voor Isral geen wapen.
Isral martelt de eigen bevolking niet, Hamas wel.
Politieke tegenstanders worden niet vermoord in Isral, wel door Hamas.
Het Isralische leger schoot niet op festival gangers om het dodental verder op te drijven. Hamas schiet wel op eigen burgers om de menselijke schilden op de plek te houden.
Hamas zet al haar wapens in om zoveel mogelijk burgerdoden te maken. Isral niet.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
pi_211406154
twitter
pi_211406163
Pamfletten vanochtend verspreid boven Gaza:

"Met de inwerkingtreding van de tijdelijke opschorting van het vuur zullen onze strijdkrachten worden gestationeerd bij de staakt-het-vuren-linies binnen de Strook en zullen zij daarheen verhuizen. Onze strijdkrachten zullen worden gestationeerd in dunbevolkte gebieden en zullen de administratieve en logistieke bewegingen op de Netzarim-as en de kustweg voortzetten.
Inclusief dat zal de verplaatsing van inwoners van het zuiden van de Gazastrook naar het noorden op geen enkele manier worden toegestaan, maar alleen van het noorden naar het zuiden. Ongecordineerd verkeer van vrachtwagens van het zuiden van de Strip naar het noorden is niet toegestaan."

twitter
pi_211406363
Toch een paar minuten dat bestand.
quote:
Luchtalarm gaat af in Isral
https://nos.nl/l/2499045

Kort na het ingaan van het bestand tussen Isral en Hamas is in twee Isralische dorpjes bij de grens het luchtalarm afgegaan. Het Isralische leger waarschuwde daarmee voor een raketaanval uit Palestijnse gebied, maar het is niet duidelijk of er ook daadwerkelijk projectielen zijn afgeschoten vanuit Gaza. Er zijn vooralsnog ook geen meldingen van schade of slachtoffers binnengekomen.
pi_211406793
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:06 schreef Aether het volgende:
Toch een paar minuten dat bestand.
[..]

Het waren drie fantastische minuten *O*
pi_211406821
Het is al heel lang stil nu.
En het is enorm druk bij Rafah Border met mensen en vrachtwagens

-edit- Reuters is oud.
Skip die maar :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Ebinas op 24-11-2023 09:23:44 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 09:18:48 #190
3928 Ulx
pi_211406923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:04 schreef Ebinas het volgende:
Het is al heel lang stil nu.
En het is enorm druk bij Rafah Border met mensen en vrachtwagens

Afwachten of Hamas een paar raketten durft af te schieten uit die buurt.
pi_211406945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Afwachten of Hamas een paar raketten durft af te schieten uit die buurt.
Uberhaupt of ze het vol houden zich aan de afspraken te houden
pi_211407155
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:07:30 #193
3928 Ulx
pi_211407346
twitter

WAUW.....
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:41:14 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:26:00 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211409320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 06:35 schreef Ebinas het volgende:
[ twitter ]
twitter

Dat speelgoed dat voor ze klaarstaat ;(
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:33:27 #196
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211409405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]

Daar kreeg ik ook kippenvel van.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:35:19 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211409421
quote:

[..]
[ twitter ]

Weer eens wat anders dan een roestige AK en een bivakmuts.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:40:00 #198
438527 MissButterflyy
pi_211409476
15 uur Isralische tijd is de uitwisseling toch?
pi_211409814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:40 schreef MissButterflyy het volgende:
15 uur Isralische tijd is de uitwisseling toch?
Nee, 16 uur.

https://www.timeanddate.c(...)o=20231124T16&p1=676
pi_211409844
quote:
Authorities launch probe after at least 85 Jewish graves damaged in Belgian cemetery

Gravedigger in city of Charleroi discovers damage to Jewish section of cemetery; mayor: 'Place chosen, theft of many Stars of David leave little doubt of antisemitic intentions'
https://www.timesofisrael(...)elgian-cemetery/amp/
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:23:03 #201
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211409965
twitter
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:30:12 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211410026
quote:
16 uur Isralische tijd inderdaad en dat is 15:00 Nederlandse tijd.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:34:23 #203
438527 MissButterflyy
pi_211410068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
16 uur Isralische tijd inderdaad en dat is 15:00 Nederlandse tijd.
AH, daar zit de verwarring.

Hoop dat het geen teleurstelling wordt voor Isral.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:47:18 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211410173
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
AH, daar zit de verwarring.

Hoop dat het geen teleurstelling wordt voor Isral.
Ik zit me van allemaal nare dingen in mijn hoofd te halen die hierbij fout kunnen gaan, per ongeluk of expres. Kleine doodskistjes en zo.

Kan allemaal alleen maar meevallen eigenlijk. Of ik moet wat minder koffie drinken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:58:28 #205
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211410308
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zit me van allemaal nare dingen in mijn hoofd te halen die hierbij fout kunnen gaan, per ongeluk of expres. Kleine doodskistjes en zo.

Kan allemaal alleen maar meevallen eigenlijk. Of ik moet wat minder koffie drinken.
Het echte "feest" komt later,

Als blijkt dat veel van de gijzerlaars al dood zijn, en de teller dus niet op ~250 gijzelaars staat, maar veel lager. En dat vrijgelaten gijzelaars gaan getuigen dat deze of gene heus nog in leven was, na 7 oct, maar de helden van hamas die dus daarna vermoord hebben.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 november 2023 @ 13:58:30 #206
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211410310
Blijft bizar dat men onschuldige gegijzelden gaat uitruilen tegen aangehouden/opgesloten gevangenen die niet zomaar in de gevangenis zijn gezet. Ondanks hoe men het wil zien en presenteerd, geldt ook in Isral dat je niet zomaar in het cachot wordt geplaatst.

Ik vraag mij ook af of/hoe/wat de "criminele moeders" van in detentie geboren kinderen vinden dat hun kind wordt vrijgelaten (en zijzelf in het isralische) gevang blijven. Of zal het zijn dat moeder en hun kinderen als koppels worden vrijgelaten ?

Ik vraag mij ook af in welke mate hamas namens al die andere Jihad-facties in Gaza spreekt en hoe men denkt te voorkomen dat hamas de ingereden goederen niet opnieuw gebruikt om zo haar bevolking te onderdrukken.
Feitelijk wordt hiermee (opnieuw) de hamas terreurpositie versterkt.

Neemt niet weg dat het meer dan begrijpelijk is dat geliefden niets te maken (willen) hebben met welke overweging dan ook om hun geliefden in de arm te kunnen sluiten. Als het mijn kind was, zou ik desnoods de Paus op de brandstapel - laten, heb geen lef het zelf te doen - leggen. Over de schaamte en schande, groeit iemand met het kind in de armen wel weer heen. En wat het dan met de psyche doet - ook van je geliefde - is van latere zorg. Wel lullig om dan als "kind" de rest van je leven "dankbaar" te moeten gaan zijn voor de "redding".

Het is een uitruil die op allerlei manier volstrekt uit balans is waarbij op elk moment van alles fout kan (zal?) gaan.
Maar goed, het blijkt voorlopig maar weer, terreur & geweld werkt -O- !!!
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:09:58 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211410444
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:58 schreef Vallon het volgende:
Blijft bizar dat men onschuldige gegijzelden gaat uitruilen tegen aangehouden/opgesloten gevangenen die niet zomaar in de gevangenis zijn gezet. Ondanks hoe men het wil zien en presenteerd, geldt ook in Isral dat je niet zomaar in het cachot wordt geplaatst.
Mwoh, er zijn wel degelijk behoorlijk wat gevallen van mensen en zelfs minderjarigen die zonder gedegen proces jarenlang vastzitten, hoor.
quote:
Ik vraag mij ook af of/hoe/wat de "criminele moeders" van in detentie geboren kinderen vinden dat hun kind wordt vrijgelaten (en zijzelf in het isralische) gevang blijven. Of zal het zijn dat moeder en hun kinderen als koppels worden vrijgelaten ?

Ik vraag mij ook af in welke mate hamas namens al die andere Jihad-facties in Gaza spreekt en hoe men denkt te voorkomen dat hamas de ingereden goederen niet opnieuw gebruikt om zo haar bevolking te onderdrukken.
Je kunt ervan uitgaan dat Hamas dat echt wel gaat doen, erover liegt en het in de schoenen van Isral zal schuiven als het uitkomt. Vaste liedje.
quote:
Neemt niet weg dat het meer dan begrijpelijk is dat geliefden niets te maken (willen) hebben met welke overweging dan ook om hun geliefden in de arm te kunnen sluiten. Als het mijn kind was, zou ik desnoods de Paus op de brandstapel - laten, heb geen lef het zelf te doen - leggen. Over de schaamte en schande, groeit iemand met het kind in de armen wel weer heen. En wat het dan met de psyche doet - ook van je geliefde - is van latere zorg. Wel lullig om dan als "kind" de rest van je leven "dankbaar" te moeten gaan zijn voor de "redding".

Het is een uitruil die op allerlei manier volstrekt uit balans is waarbij op elk moment van alles fout kan (zal?) gaan.
Schoften hebben de halve wereld. Als het niet zou werken dan zou het niet zo'n verdienmodel zijn.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:20:30 #208
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211410590
twitter

Daar gaan wat westerse steunmiljarden in rook op
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:26:17 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211410648
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het echte "feest" komt later,

Als blijkt dat veel van de gijzerlaars al dood zijn, en de teller dus niet op ~250 gijzelaars staat, maar veel lager. En dat vrijgelaten gijzelaars gaan getuigen dat deze of gene heus nog in leven was, na 7 oct, maar de helden van hamas die dus daarna vermoord hebben.
Grote kans op inderdaad dit soort dingen...
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:48:18 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211410956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:09 schreef Qarrad het volgende:
Mwoh, er zijn wel degelijk behoorlijk wat gevallen van mensen en zelfs minderjarigen die zonder gedegen proces jarenlang vastzitten, hoor.
Geen idee om hoeveel gevallen het zou gaan en of dit dan structureel zo zou zijn.
Erg lastig om te beoordelen of iemand daar terecht in detentie zit, laat staan met de wetgeving die de rechtstaat Isral zeker ook is.

Ik vrees dat Isral wel degelijk redenen zal hebben om mensen op te sluiten, dat kinderen dan bij hun "veroordeelde" moeder worden gehouden, lijkt mij niet meer dan humaan.

FYI: ook in Nederland worden tal van minderjarigen - zonder proces, op grond van een instutionele beschikking - opgesloten omdat ze daarbuiten anders een gevaar lopen of vormen voor hun omgeving.
Is een kleuter die in een instelling zit, opgesloten of wordt die daar verzorgd ? Is iemand van 17 met een agressieve aard en geweldadig gedrag, te zien als kind ?

Ik bedoel maar te zeggen dat wat jij of ik voor beeld hebben met (aandoenlijk gebrachte) vrouwen en kinderen, in de praktijk een heel andere vorm kan hebben.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:54:10 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211411025
twitter

Gazanen: "Doen we lekker toch!"
twitter

Ook Gazanen: "Asjemenou! Ze menen het of zo!"
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:56:56 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211411069
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Geen idee om hoeveel gevallen het zou gaan en of dit dan structureel zo zou zijn.
Erg lastig om te beoordelen of iemand daar terecht in detentie zit, laat staan met de wetgeving die de rechtstaat Isral zeker ook is.

Ik vrees dat Isral wel degelijk redenen zal hebben om mensen op te sluiten, dat kinderen dan bij hun "veroordeelde" moeder worden gehouden, lijkt mij niet meer dan humaan.

FYI: ook in Nederland worden tal van minderjarigen - zonder proces, op grond van een instutionele beschikking - opgesloten omdat ze daarbuiten anders een gevaar lopen of vormen voor hun omgeving.
Is een kleuter die in een instelling zit, opgesloten of wordt die daar verzorgd ? Is iemand van 17 met een agressieve aard en geweldadig gedrag, te zien als kind ?

Ik bedoel maar te zeggen dat wat jij of ik voor beeld hebben met (aandoenlijk gebrachte) vrouwen en kinderen, in de praktijk een heel andere vorm kan hebben.
Oh daar ben ik ook niet naef over. En ook niet over dat Isral het niet zo nauw neemt soms en denkt van better safe than sorry.

Welke aantallen? Volgens Hamas zijn het er vast tienduizenden. Wat er tot nu toe voorbij komt zijn vooral vrouwen die met messen of autobommen amok aan het lopen waren dus "onschuldig" of "aandoenlijk" zijn niet de eerste associaties die ik heb.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:00:26 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211411124
twitter

Dit zou ook mooi zijn. Door bemiddeling van de Egyptenaren staat in de Isralische media.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:02:15 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211411258
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Paar maanden voor 7 oktober zaten meer dan 1.100 Palestijnen in administratieve detentie van de in totaal 4.600 :D
Er zitten nu meer dan 2.000 Palestijnen in administratieve detentie

Die mensen weten vaak niet eens waar ze voor vastzitten en krijgen vaak niet eens te horen wat het bewijs is waar ze voor veroordeeld worden. Echte Arabische praktijken. Hoeveel procent van de gevangenen wordt veroordeeld wordt al een paar jaar niet meer gerapporteerd. 2010 redden ze hopelijk niet, toen werd in een jaar 99,97% van de aangehouden Palestijnen veroordeeld _O-

https://www.btselem.org/statistics/detainees_and_prisoners
https://www.volkskrant.nl(...)ke-gronden~b5d40729/
https://www.btselem.org/t(...)interrogation_system
https://www.amnesty.nl/actueel/100390

[ Bericht 6% gewijzigd door opgebaarde op 24-11-2023 15:27:44 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:25:26 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211411377
Hoeveel van die 200 hostages in totaal zouden nu nog leven? Bijvoorbeeld die Nederlandse jongen Ofir Engel?
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:30:41 #217
438527 MissButterflyy
pi_211411445
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:25 schreef Momo het volgende:
Hoeveel van die 200 hostages in totaal zouden nu nog leven? Bijvoorbeeld die Nederlandse jongen Ofir Engel?
Geen idee. De komende dagen zal wel meer bekend worden over de toestand van de gijzelaars die zijn vrijgelaten.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:41:23 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211411555
Isralische media melden de vrijlating van 13 Isralische gijzelaars plus 12 Thai.

https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/14860830
pi_211411598
Trieste Hamas idioten toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211411787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:41 schreef Qarrad het volgende:
Isralische media melden de vrijlating van 13 Isralische gijzelaars plus 12 Thai.

https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/14860830
Zou thaid worden. ^O^

Zijn er al beelden van de vrijgelaten gijzelaars die in de armen worden gesloten van familie en geliefden?
Kom net terug van de kapper. Of hoe laat was die vrijlating?
:@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211411846
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:05 schreef Salina het volgende:

[..]
Zou thaid worden. ^O^

Zijn er al beelden van de vrijgelaten gijzelaars die in de armen worden gesloten van familie en geliefden?
Kom net terug van de kapper. Of hoe laat was die vrijlating?
:@
Live stream
https://nos.nl/livestream(...)gazastrook-en-egypte
pi_211411860
quote:
Isralische tv-zenders: 13 gijzelaars overgedragen aan het Rode Kruis

Isralische tv-zenders melden dat de 13 Isralische gijzelaars zijn overgedragen aan medewerkers van het Rode Kruis en onderweg zijn naar de grensovergang met Egypte.
NOS
pi_211412070
Daar komt een bus
pi_211412095
quote:

[..]
[ twitter ]

Niet eens een playstation 5.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:48:19 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211412206
video

https://www.nu.nl/304429/(...)t-uit-zn-voegen.html
Vluchtelingenkamp in zuiden van Gaza barst uit z'n voegen

In het zuiden van de Gazastrook is een kamp opgezet voor Palestijnen die uit het noorden zijn gevlucht. De hulporganisaties kunnen de massale toestroom niet aan, waardoor de vluchtelingen in gemproviseerde tentjes en hutjes leven. Het vluchtelingenkamp barst uit zijn voegen en de Palestijnen leven er in erbarmelijke omstandigheden
pi_211412232
En dit is dus waarom er minderjarige Palestijnen in de Isralische gevangenissen zitten.

twitter
pi_211412245
Mooi
quote:
Hamas heeft onverwacht ook twaalf Thaise gijzelaars vrijgelaten. Ook zij worden medisch onderzocht. De Thai werken in Isral, veelal in de tuinbouw.
Nu heb ik zin in Thais eten.
#superniger2020
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:56:03 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211412292
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Paar maanden voor 7 oktober zaten meer dan 1.100 Palestijnen in administratieve detentie van de in totaal 4.600 :D
Er zitten nu meer dan 2.000 Palestijnen in administratieve detentie

Die mensen weten vaak niet eens waar ze voor vastzitten en krijgen vaak niet eens te horen wat het bewijs is waar ze voor veroordeeld worden. Echte Arabische praktijken. Hoeveel procent van de gevangenen wordt veroordeeld wordt al een paar jaar niet meer gerapporteerd. 2010 redden ze hopelijk niet, toen werd in een jaar 99,97% van de aangehouden Palestijnen veroordeeld _O-

https://www.btselem.org/statistics/detainees_and_prisoners
https://www.volkskrant.nl(...)ke-gronden~b5d40729/
https://www.btselem.org/t(...)interrogation_system
https://www.amnesty.nl/actueel/100390
Volgens AP zaten er 1200 in die administratieve detentie en na 7/10 zijn wellicht meer subversieve elementen opgepakt.

Een detentie waar je dan idd over van gedachten kan verschillen of (on)terecht is.
Zelf (kweet bias) denk ik dat mensen daar niet zomaar worden opgepakt omdat ze Palestijn zijn maar omdat ze daar de openbare orde bedreigen. Dat voorarrest is net als elders, zo ook in Nederland, een handig middel om iemand van de straat te halen terwijl de aanklacht wordt voorbereid.

Wel fijn dat hamas kennelijk bezig is op te komen voor mensenrechten :') door met terreur op Israli's ze vrij te krijgen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:07:09 #229
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211412403
Maar de teller staat op 25, dus. Nog 25 te gaan.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:24:11 #230
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211412534
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 05:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
En dit ook he:

https://nos.nl/video/2494(...)-over-straat-te-gaan

Dat Joden in ons eigen land zich niet veilig voelen, dat is maar gewoon een feit dat we moeten accepteren omdat we hier zitten met een groep mensen die hossend over straat gaat om onthoofde baby's en verkrachte en in de fik gestoken vrouwen en kinderen te vieren. Zitten we met een deel van de rotterdamse gemeenteraad die van volkomen achterlijkheid niet meer doorhebben dat ze antisemitisme faciliteren en de viering van haat voldoende reden vinden om de democratie een rotschop te geven.

Er is geen plek voor politieke partijen die antisemitisme faciliteren, er is geen plek voor een bevolkingsgroep die de genocide van Joden legitiem vindt en de dood hossend viert. een groep die zelfs het onderwijs gijzelt waardoor er niet meer normaal onderwezen kan worden over de Holocaust. We staan het gewoon toe, in naam van tolerantie.

Het is walgelijk

Wat dat betreft is het goed dat de verkiezingen eraan komen, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er voor veel mensen nu een grens is overschreden, ruimschoots.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 06:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Jaja nu gaat vast iedereen PVV stemmen. Dream on.
Wilde deze ook nog even hier plaatsen hoor O+ heb best lang moeten zoeken immers

hahaha
pi_211412542
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[..]
Wilde deze ook nog even hier plaatsen hoor O+ heb best lang moeten zoeken immers

hahaha
Ok!
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:26:49 #232
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211412556
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ok!
Jaja stilstaande klok... dit dat... maar ach... geef toe jongen, ik heb dat toen prima gezien, je moet ook wel een blind paard zijn om te denken dat we antisemitisme gaan accepteren en terreur gaan excuseren :D

Dom links :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:28:59 #233
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211412574
Maar prima campagne hoor dat wel, Geert wreef in zijn handen en incasseerde
  vrijdag 24 november 2023 @ 17:54:57 #234
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211412790
twitter
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:05:04 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211412893
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:07 schreef ExTec het volgende:
Maar de teller staat op 25, dus. Nog 25 te gaan.

[ twitter ]
Nog 37 denk ik. De Thai waren een bonus bovenop de 13 van vandaag. Dat afgetrokken van het afgesproken totaal van 50, verdeeld over 4 dagen, maakt nog 37.
pi_211412907
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Volgens AP zaten er 1200 in die administratieve detentie en na 7/10 zijn wellicht meer subversieve elementen opgepakt.

Een detentie waar je dan idd over van gedachten kan verschillen of (on)terecht is.
Zelf (kweet bias) denk ik dat mensen daar niet zomaar worden opgepakt omdat ze Palestijn zijn maar omdat ze daar de openbare orde bedreigen. Dat voorarrest is net als elders, zo ook in Nederland, een handig middel om iemand van de straat te halen terwijl de aanklacht wordt voorbereid.

Wel fijn dat hamas kennelijk bezig is op te komen voor mensenrechten :') door met terreur op Israli's ze vrij te krijgen.
Ik begrijp de verbazing. Dit soort achterlijke toestanden verwachten we van totalitaire regimes en niet van een democratie waar vrijheid en veiligheid centraal staat. En zelfs bij een totalitaire regime proberen ze een veroordelingspercentage van 99,7% te voorkomen, Hamas is er vast jaloers op

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 24-11-2023 18:22:56 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:08:41 #237
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:12:46 #238
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211412960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)islamist_attacks_in/
https://www.reuters.com/w(...)ials-say-2023-11-24/
Gaza war increases risk of Islamist attacks in Europe, security officials say
uiteraard, compleet met dronetech
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:13:21 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211412966
Zou dat ook in Gaza werken? 🤔
twitter

The Army faced two different threats in the Vietnam War, preventing it from focusing on exceptional performance in either conventional or unconventional warfare. The conventional forces of the North Vietnamese Army demanded respect from the U.S. Army. At the same time, the unconventional insurgency of the National Liberation Front of South Vietnam (known as the Viet Cong) presented a very real threat to Soldiers throughout the conflict. Tunnels were particularly useful in the insurgency and a series of tunnel networks provided the Viet Cong with manufacturing, resupply, and planning space within easy striking distance of their targets.

Few Soldiers could fit into the tunnels and follow the guerillas into their lairs. While ordinary Soldiers occasionally went into the tunnels the Army recognized the need for a select group of experts to solve this unique problem. Aside from helicopter pilots and Long Range Reconnaissance Patrols, few conventional (non-special operations) Soldiers would place themselves so consistently in danger in Vietnam. These Soldiers were the "tunnel rats": volunteer specialists who ventured into the labyrinth knowing that every step in the dark could be their last.

twitter
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:24:40 #240
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413046
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Jaja stilstaande klok... dit dat... maar ach... geef toe jongen, ik heb dat toen prima gezien, je moet ook wel een blind paard zijn om te denken dat we antisemitisme gaan accepteren en terreur gaan excuseren :D

Dom links :D
Yep, mee eens

De linkse Sterres en haatbaardenbrigade samen hebben heerlijk Wilders in de picture gebracht voor zat Nederlanders die zich hierdoor behoorlijk unheimisch voelden

Tsja

We gaan zien wat er uit komt nu
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:28:03 #241
56749 BlaZ
pi_211413067
quote:
Waarom schieten ze deze terroristen niet gewoon af?
pi_211413110
Nu de rest nog.

twitter
#superniger2020
pi_211413230
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Omdat Isralirs, in tegenstelling tot deze terroristen, fatsoenlijke mensen zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 18:56:39 #244
3928 Ulx
pi_211413296
twitter

Ze moeten ook nog even lekker voor de lopende camera's worden getoond.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 18:58:27 #245
3928 Ulx
pi_211413307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waarom steken deze gasten de handen in de lucht terwijl ze burgers indoctrineren dat er niets beters is dan martelaar worden?
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:03:25 #246
56749 BlaZ
pi_211413342
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Omdat Isralirs, in tegenstelling tot deze terroristen, fatsoenlijke mensen zijn.
Ja, maar Slayage zegt steeds dat er daar genocide gepleegd wordt.
pi_211413391
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef superniger het volgende:
Nu de rest nog.

[ twitter ]
Die derde van linksonder was toch overleden?
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:12:17 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211413408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Goed geheugen, dat kan ik me ook herinneren.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:16:24 #249
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, maar Slayage zegt steeds dat er daar genocide gepleegd wordt.
Waar is die knakker eigenlijk? En BSB?
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:17:16 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211413446
quote:

[..]
Inderdaad, nu je het zegt...raar
pi_211413453
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[..]

hahaha
Je overschat de oorlog wat betreft invloed op de verkiezingen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:18:13 #252
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211413456
scherp ook
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:19:02 #253
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211413462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je overschat de oorlog wat betreft invloed op de verkiezingen.
Ik had het dan ook niet over die oorlog maar de walgelijke reacties hier in Nederland.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:19:16 #254
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413464
Absurd dat je dat onthoudt man :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:19:38 #255
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211413466
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:19 schreef Molo het volgende:
Absurd dat je dat onthoudt man :D
Soort Rainman
pi_211413470
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Goed geheugen, dat kan ik me ook herinneren.
Is ook belangrijk om terug te krijgen uiteraard. Wel vreemd dat men het niet benoemt. Zou Hamas omgekeerd ook waarde hechten aan doodgeschoten eigen lui die in Israel liggen?
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:20:01 #257
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413472
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik had het dan ook niet over die oorlog maar de walgelijke reacties hier in Nederland.
Dat is zwaar zwaar onderschat door partijen ja, zeker door links en midden
pi_211413485
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ook dat heeft nauwelijks invloed gehad.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:21:43 #259
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211413493
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is zwaar zwaar onderschat door partijen ja, zeker door links en midden
Ja ik denk dat elke politieke partij in het midden enorme winst had kunnen halen door zich krachtig uit te spreken tegen het onverbloemde en bloedfanatieke antisemitisme dat we de afgelopen weken met volle walging hebben mogen aanschouwen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:21:53 #260
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413495
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:19 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Soort Rainman
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:23:45 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:24:24 #262
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Denk je dat of weet je dat? En hoezo zo zeker

Ik denk dat het ontzettend veel invloed heeft gehad. Was gisteren in Den Haag centrum voor werk en stond daar tussen de journalisten die voor politieke tumult kwamen nog even na te praten met een paar werkrelaties.
Zijn in de tussentijd door zeker tien totaal onbekende mensen aangesproken over 'de toestand' en dat het ook 'volstrekt logisch was als reactie'. Daarmee de focus op moslims en verheerlijking van andere zaken dan de Nederlandse burger en zijn issues bedoelende
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:25:06 #263
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413525
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja ik denk dat elke politieke partij in het midden enorme winst had kunnen halen door zich krachtig uit te spreken tegen het onverbloemde en bloedfanatieke antisemitisme dat we de afgelopen weken met volle walging hebben mogen aanschouwen.
Si :Y

Daar, en op wat andere zaken, heeft Omtzigt echt enorme punten laten liggen
pi_211413549
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Denk je dat of weet je dat? En hoezo zo zeker

Ik denk dat het ontzettend veel invloed heeft gehad. Was gisteren in Den Haag centrum voor werk en stond daar tussen de journalisten die voor politieke tumult kwamen nog even na te praten met een paar werkrelaties.
Zijn in de tussentijd door zeker tien totaal onbekende mensen aangesproken over 'de toestand' en dat het ook 'volstrekt logisch was als reactie'. Daarmee de focus op moslims en verheerlijking van andere zaken dan de Nederlandse burger en zijn issues bedoelende
Toch behoorlijk wat interviews met PVV stemmers gezien en gelezen en niemand noemde dat als reden.
pi_211413556
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Links heeft zich hard uitgesproken.

quote:
Stop valse beschuldigingen van antisemitisme
https://www.bnnvara.nl/jo(...)en-van-antisemitisme
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:27:35 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211413558
quote:

[..]
Waarom denk je dat? Ik heb een hoop mensen in mijn omgeving ineens taal horen uitslaan over en door die demonstraties waar Wilders nog van zou gaan blozen. En dat zijn/waren mensen die altijd wars waren van hem en zijn ideen.

Maar goed, n=1.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:29:36 #267
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:26 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Toch behoorlijk wat interviews met PVV stemmers gezien en gelezen en niemand noemde dat als reden.
Dit was ook bij de tweede kamer en niet in een volkswijk. Niet representatief, wel flink aanwezig onder de werkmensen daar
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:29:51 #268
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211413585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:27 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

Wat een schandalig artikel :r
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:30:17 #269
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413588
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:27 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

Idd

En daarmee Wilders extra mooie troeven gegeven
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:34:31 #270
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413621
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat een schandalig artikel :r
Collignon’s cartoon was schofterig en itt tot wat hier staat is ie op Twitter aangesproken en ging toen tierend als een malle tekeer tegen mensen

Walgelijk jankvolk
pi_211413661
Waar zijn alle demonstraties en uitingen tegen antisemitisme? Er is een vertienvoudiging/verhonderdvoudiging van antisemitische incidenten in Nederland en in Europa. Het was akelig stil deze maand.

En nu staat iedereen op: demonstraties en steunbetuigingen voor moslims en immigranten etc.. We kunnen het wel, maar niet voor de Joden. Ik walg er een beetje van.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:38:45 #272
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:37 schreef oblo het volgende:
Waar zijn alle demonstraties en uitingen tegen antisemitisme? Er is een vertienvoudiging/verhonderdvoudiging van antisemitische incidenten in Nederland en in Europa. Het was akelig stil deze maand.

En nu staat iedereen op: demonstraties en steunbetuigingen voor moslims en immigranten etc.. We kunnen het wel, maar niet voor de Joden. Ik walg er een beetje van.
Als ik er in het weekend heen zou kunnen zou ik gaan
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:41:52 #273
330914 Sherlock_Holmes
pi_211413748
quote:

[..]
Ja, al die demonstraties met Nederlanders zal niet opgevallen zijn :P
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 19:42:15 #274
3928 Ulx
pi_211413759
twitter

Wat een hufters. Er is niet met die lui te praten.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:46:53 #275
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211413832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:42 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Wat een hufters. Er is niet met die lui te praten.
Misschien kunnen ze niet schrijven ;(
pi_211414321
quote:

[..]
Volgens Hamas ja. Psychologische oorlogsvoering.
pi_211414358
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar is die knakker eigenlijk? En BSB?
Die laatste is even 'met vakantie' en heeft daarom meteen zijn naam veranderd.

SPOILER
Die eerste niet gezien vandaag. Wellicht dat X er uit ligt, dat ie daarom even niets te posten heeft. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Salina op 24-11-2023 20:28:52 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211414393
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:58 schreef Vallon het volgende:

:')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211415188
Hamas deelt beelden van overdracht gijzelaars aan Isral
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73644780
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:17:06 #280
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211416192
https://www.reddit.com/r/(...)_fire_for_allegedly/
Human Rights Watch under fire for allegedly accepting millions in Qatar funds

reddit comment:
SPOILER
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:59:41 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211416580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_fire_for_allegedly/
Human Rights Watch under fire for allegedly accepting millions in Qatar funds

reddit comment:
SPOILER
Dat HRW & hulpverlenings organisaties besmet zijn met een blinde vlek, is duidelijk.
Zou handig zijn dat je/reddit aanvult dat het een NYT artikel uit 2009 is. Iets dat buiten doelzoeken, weinig relevantie heeft met de situatie van 14 jaar later.
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:51:11 #282
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211416851
twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 07:55:14 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211417742
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)islamist_attacks_in/
https://www.reuters.com/w(...)ials-say-2023-11-24/
Gaza war increases risk of Islamist attacks in Europe, security officials say
Met de winst van de PVV is Nederland ook een mooi doel geworden, zeker als Wilders premier zou worden en wat maatregelen neemt die niet goed liggen bij moslims.
  zaterdag 25 november 2023 @ 08:04:14 #284
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211417754
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat HRW & hulpverlenings organisaties besmet zijn met een blinde vlek, is duidelijk.
Zou handig zijn dat je/reddit aanvult dat het een NYT artikel uit 2009 is. Iets dat buiten doelzoeken, weinig relevantie heeft met de situatie van 14 jaar later.
Of het nog relevant is ligt er een beetje aan of het in die 14 jaar veranderd is of niet? Misschien is het eerder erger dan beter geworden
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:06:06 #285
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211417923
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 07:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Met de winst van de PVV is Nederland ook een mooi doel geworden, zeker als Wilders premier zou worden en wat maatregelen neemt die niet goed liggen bij moslims.
Vlak ook de kans op geweld uit de linkerhoek niet uit, die staan er om bekend. Bomaanslagen op Janmaat, politici door het hoofd schieten, ze zijn van alle markten thuis onze vrienden met het morele gelijk. Het zijn net orthodox religieuzen wat dat betreft, heel erg griezelig en gevaarlijk volk als ze hun zin niet krijgen.
  zaterdag 25 november 2023 @ 09:13:14 #286
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211417955
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 09:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Vlak ook de kans op geweld uit de linkerhoek niet uit, die staan er om bekend. Bomaanslagen op Janmaat, politici door het hoofd schieten, ze zijn van alle markten thuis onze vrienden met het morele gelijk. Het zijn net orthodox religieuzen wat dat betreft, heel erg griezelig en gevaarlijk volk als ze hun zin niet krijgen.
Iedere groep die van zijn eigen morele gelijk is overtuigd heeft de potentie voor de meest onmenselijke wandaden. Van de inquisitie, de kruistochten, de nazis en de communisten tot alqaida taliban IS en Hamas. De uitdaging voor een samenleving is hoe je die groepen beteugelt.
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:06:10 #287
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211418371
Ik begrijp dat Hamas een vrijgelaten Palestijn direct heeft gexecuteerd?

twitter

Nou ja, dan werkt de Palestijnse rechtstaat kennelijk nog wel.
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:10:49 #288
438527 MissButterflyy
pi_211418413
quote:
Wat moeten deze mensen blij zijn weg te zijn daar. Wat fijn dat voor sommige de afloop goed is.
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:12:54 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211418435
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[ twitter ]

Of grapje van Mossad? :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:14:41 #290
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211418449
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[ twitter ]

Klopt niet. Het gedeelte over gisteren vrijgelaten dan.
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:21:13 #291
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:23:23 #292
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211418517
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat moeten deze mensen blij zijn weg te zijn daar. Wat fijn dat voor sommige de afloop goed is.
Dat is geen goede afloop, dat is de iets minder slechte afloop

Na anderhalve maand gruwelen kunnen ze door naar de psychische afdeling gok ik
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:25:33 #293
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211418533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:21 schreef slashdotter3 het volgende:
video

https://www.reddit.com/r/(...)palestine_shut_down/
Thousands marching for Palestine shut down Manhattan today
Vraag me toch af wat die mensen individueel bezielt
En wat nou maakt dat de Palestijnse zaak nu uit alle andere 'zaken' zo naar voren wordt gehaald waar mensen de straat voor op gaan, massaal

Intrigerend
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:37:00 #294
438527 MissButterflyy
pi_211418616
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is geen goede afloop, dat is de iets minder slechte afloop

Na anderhalve maand gruwelen kunnen ze door naar de psychische afdeling gok ik
Oh, ik denk dat ze wel heel blij zijn dat ze weer vrij zijn en met hun geliefden herenigd zijn!
Mag dat niet gezegd worden? Moeten we vooral de focus leggen op het negatieve?

Ik weet niet wat ze meegemaakt hebben. Misschien komt er nog wat los in de media daarover.
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:39:28 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211418632
Hundreds of Palestinian CIVILIANS lined the streets tonight to cheer and whistle as 2 Palestinian men were executed and hung upside down on a metal pole.

One of the executed men then had his legs cut off with his body discarded and thrown into a pile of rubbish.

Hamas claimed the 2 victims were Israeli informants.

The victims are:

Hamza Ahmed Hamza Mubarak - 31 years old - resident of Tulkarm camp - Alballuna neighborhood.

Azzam Jamal Hafez Javabra - 29 years old - resident of Kfar Rai, Jenin.

twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:43:10 #296
438527 MissButterflyy
pi_211418654
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Hundreds of Palestinian CIVILIANS lined the streets tonight to cheer and whistle as 2 Palestinian men were executed and hung upside down on a metal pole.

One of the executed men then had his legs cut off with his body discarded and thrown into a pile of rubbish.

Hamas claimed the 2 victims were Israeli informants.

The victims are:

Hamza Ahmed Hamza Mubarak - 31 years old - resident of Tulkarm camp - Alballuna neighborhood.

Azzam Jamal Hafez Javabra - 29 years old - resident of Kfar Rai, Jenin.

[ twitter ]
Bah bah bah. Waar is dit nu gebeurd? De westbank?
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:44:36 #297
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211418669
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh, ik denk dat ze wel heel blij zijn dat ze weer vrij zijn en met hun geliefden herenigd zijn!
Mag dat niet gezegd worden? Moeten we vooral de focus leggen op het negatieve?

Ik weet niet wat ze meegemaakt hebben. Misschien komt er nog wat los in de media daarover.
Het is zeker positiever dan niet terug komen

Van de mensen die de slachtpartij overleefd hebben in Isral heeft een aantal zelfmoordpogingen gedaan en/of zit in een psychiatrische kliniek omdat ze geknakt zijn door alles. Dat haalt amper het nieuws, maar kleurt mijn blik wellicht
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:45:08 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:45:13 #299
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211418674
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bah bah bah. Waar is dit nu gebeurd? De westbank?
Ja, bah bah, en dan moet je je voorstellen dat er mensen zijn die leuzen scanderen om deze Palestijnse heilstaat over geheel Isral te doen gelden. Dan ben je knap krankzinnig wel, nietwaar?

Je verzint het niet.
  zaterdag 25 november 2023 @ 10:46:15 #300
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211418682
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja, bah bah, en dan moet je je voorstellen dat er mensen zijn die leuzen scanderen om deze Palestijnse heilstaat over geheel Isral te doen gelden. Dan ben je knap krankzinnig wel, nietwaar?

Je verzint het niet.
Lekker voor de sharia gaan, met je queer community _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')