Als je niet mee gaat in wappie zijn moet je wel antifa zijn in de zwart witte leugenachtige wereld van de liegende draak .quote:Op woensdag 22 november 2023 08:12 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Nee, hoezo denk je dat ik antifa vrienden heb?
Ik heb ze in elk geval niet opgezocht, omdat ik er vanuit ging dat het wel weer een onbetrouwbaar "onderzoek" zou zijn. Wappies grossieren daarin. Fijn om te weten dat het inderdaad weer volgens verwachting is..quote:Op woensdag 22 november 2023 10:18 schreef Managarm het volgende:
[..]
Heb je de namen die boven dat "onderzoek" staan opgezocht, niet echt mensen die je zou vertrouwen om zo'n "onderzoek" te doen. Ik wacht nog steeds tot er een peer review van dit "onderzoek" geplaatst wordt.
Heb je een link dan naar het artikel in het wetenschappelijke journal waarin dit is gepubliceerd?quote:Op woensdag 22 november 2023 07:40 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Het is een wetenschappelijk onderzoek.
https://correlation-canad(...)Southern-Hemisphere/quote:Op woensdag 22 november 2023 16:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heb je een link dan naar het artikel in het wetenschappelijke journal waarin dit is gepubliceerd?
Ondanks dat dit mijn vakgebied niet is, durf ik toch wel te stellen dat dit niet door peer-review zou komen.
Denk ook wel dat de naam van de site en het tijdschrift een clue is, die de meeste lezers ervan niet écht snappenquote:Op woensdag 22 november 2023 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://correlation-canad(...)Southern-Hemisphere/
Klik je vervolgens verder: https://correlation-canada.org/about/
Niks tijdschrift.
Niks peer-review.
Niks wetenschappelijk (ondanks dat @:dr8gonoflife het tegenovergestelde beweert).
Meneer Rancourt is een omstreden natuurkundige die met zijn broddelwerkje vooral laat zien weinig kaas te hebben gegeten van statistiek. Of überhaupt van onderzoek.
Ik ben zelfs in 3 ziekenhuizen geweest en daar was alles overvol. Vele afspraken konden ook niet doorgaan ondat het te vol was.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:29 schreef BufferOverflow het volgende:
Tijdens corona-periode ben ik in twee ziekenhuizen geweest (bloedprikken) en de eerste was bijna uitgestorven, de andere was een heel stuk rustiger dan normaal. Als ik destijds had geweten dat dit later controversieel zou worden had ik wel wat foto's gemaakt van de lege parkeergarage..
Was dat toevallig in het westen van het land? Waar ik was (gelderland) waren 6 IC-bedden, en die waren nog niet vol volgens de medewerkers, de meeste afdelingen waar ik langs kwam waren gesloten, het lab waar ik moest bloedprikken zou over enkele dagen ook gesloten worden, ik was de enige in een enorme wachtkamer. Ik heb geen idee waarom dit beleid verschillend zou zijn per ziekenhuis.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:30 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Ik ben zelfs in 3 ziekenhuizen geweest en daar was alles overvol. Vele afspraken konden ook niet doorgaan ondat het te vol was.
Nijmegen en Utrechtquote:Op dinsdag 28 november 2023 17:35 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Was dat toevallig in het westen van het land? Waar ik was (gelderland) waren 6 IC-bedden, en die waren nog niet vol volgens de medewerkers, de meeste afdelingen waar ik langs kwam waren gesloten, het lab waar ik moest bloedprikken zou over enkele dagen ook gesloten worden, ik was de enige in een enorme wachtkamer. Ik heb geen idee waarom dit beleid verschillend zou zijn per ziekenhuis.
Daar is weer een wappie met ‘ik’. Feiten laten andere dingen zien dan dat wappies op forums spuien.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:35 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Was dat toevallig in het westen van het land? Waar ik was (gelderland) waren 6 IC-bedden, en die waren nog niet vol volgens de medewerkers, de meeste afdelingen waar ik langs kwam waren gesloten, het lab waar ik moest bloedprikken zou over enkele dagen ook gesloten worden, ik was de enige in een enorme wachtkamer. Ik heb geen idee waarom dit beleid verschillend zou zijn per ziekenhuis.
Weer de wappie vorm van ‘ik’ met een eigen bevinding die haaks op de feiten staatquote:Op dinsdag 28 november 2023 17:29 schreef BufferOverflow het volgende:
Tijdens corona-periode ben ik in twee ziekenhuizen geweest (bloedprikken) en de eerste was bijna uitgestorven, de andere was een heel stuk rustiger dan normaal. Als ik destijds had geweten dat dit later controversieel zou worden had ik wel wat foto's gemaakt van de lege parkeergarage..
Controversieel was het niet, veel afdelingen zijn in de coronatijd gesloten om besmettingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:29 schreef BufferOverflow het volgende:
Dat dacht ik ook, maar zoals je hierboven kunt zien geloven veel mensen het niet..quote:Op donderdag 30 november 2023 22:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Controversieel was het niet, veel afdelingen zijn in de coronatijd gesloten om besmettingen te voorkomen.
Geloven hoor je dan ook in de kerk te doen.quote:Op donderdag 30 november 2023 23:43 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar zoals je hierboven kunt zien geloven veel mensen het niet..
De nieuwste is dat gevaccineerde collega's allemaal Covid krijgen en die ongevaccineerde niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:16 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Weer de wappie vorm van ‘ik’ met een eigen bevinding die haaks op de feiten staat![]()
Laten die zich testen?quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:15 schreef Managarm het volgende:
[..]
De nieuwste is dat gevaccineerde collega's allemaal Covid krijgen en die ongevaccineerde niet.
Flauw, hij noemde het een wetenschappelijk onderzoek. Niet een wetenschappelijk onderzoek *gedaan door een instituut dat duizenden euro's kan neerleggen*.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://correlation-canad(...)Southern-Hemisphere/
Klik je vervolgens verder: https://correlation-canada.org/about/
Niks tijdschrift.
Niks peer-review.
Niks wetenschappelijk [sub](ondanks dat @:dr8gonoflife het tegenovergestelde beweerde)
Goed onderzoek, zeker als het een review is, hoeft geen duizenden euros te kosten, en ook publiceren hoeft niks te kosten.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Flauw, hij noemde het een wetenschappelijk onderzoek. Niet een wetenschappelijk onderzoek *gedaan door een instituut dat duizenden euro's kan neerleggen*.
Nu kan je het op basis van de inhoud alsnog de omschrijving niet gunnen, maar wel/niet gepubliceerd is niet definitie-bepalend.
Voor de kwalificatie 'wetenschappelijk onderzoek' is het belangrijk dat experts in het vakgebied een publicatie aan een kritische benadering hebben onderworpen, of in elk geval daartoe kans hebben gehad. De pijlers van wetenschappelijke verificatie zijn immers:quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Flauw, hij noemde het een wetenschappelijk onderzoek. Niet een wetenschappelijk onderzoek *gedaan door een instituut dat duizenden euro's kan neerleggen*.
Nu kan je het op basis van de inhoud alsnog de omschrijving niet gunnen, maar wel/niet gepubliceerd is niet definitie-bepalend.
Het is net als met een onderzoek een minuut voordat het gepubliceerd wordt. Jij weet misschien nog niet of je het wetenschappelijk durft te noemen, de wereld weet nog niet of het goedgekeurd gaat worden, maar dat veranderd niet dat wat het is, er al in besloten ligt. Of denk aan een onderzoek met ongewenste resultaten. Niet gepubliceerd, maar een onderzoek desalniettemin.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor de kwalificatie 'wetenschappelijk onderzoek' is het belangrijk dat experts in het vakgebied een publicatie aan een kritische benadering hebben onderworpen, of in elk geval daartoe kans hebben gehad. De pijlers van wetenschappelijke verificatie zijn immers:
- Onafhankelijke evaluatie ('peer review'),
- Onafhankelijke replicatie, en
- Onafhankelijke reproduceerbaarheidscontrole.
Of iets al dan niet gepubliceerd is, is dus wel degelijk behoorlijk
Ik zou toch eens googlen op de definitie van wetenschappelijk, als ik jouw was.quote:Op vrijdag 1 december 2023 17:46 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is net als met een onderzoek een minuut voordat het gepubliceerd wordt. Jij weet misschien nog niet of je het wetenschappelijk durft te noemen, de wereld weet nog niet of het goedgekeurd gaat worden, maar dat veranderd niet dat wat het is, er al in besloten ligt. Of denk aan een onderzoek met ongewenste resultaten. Niet gepubliceerd, maar een onderzoek desalniettemin.
Jouw en mijn onvermogen om een gedeeld stuk tekst op waarde te schatten in afwezigheid van hulp van de peergemeenschap maakt het niet per definitie niet dat wat als een wetenschappelijk onderzoek gedefinieerd kan worden. Je verwart m.a.w. de (gangbare) verificiatiemethode, met de definitie van wat geverifieerd wordt. Nu kan je (in reële zin alleen) d.m.v. de verificatie concluderen of het überhaupt een onderzoek genoemd mag worden, maar die conclusie ligt niet al besloten in het wel of niet geverifieerd kunnen worden ervan.
Je sloeg de reactie over waarin staat dat daarvoor niet veel geld nodig is.quote:Op vrijdag 1 december 2023 18:56 schreef Akathisia het volgende:
Ik begrijp heus dat ik me op glad ijs begeef, maar ik ageer vooral tegen het idee dat een of ander genie (en dan denk ik niet aan die dude van hierboven), niet verbonden een uni, géén wetenschappelijk onderzoek verricht omdat ie het geld niet heeft zijn resultaten door de molen te laten halen. Daar ben ik te romantisch voor ingesteld. En bovendien ook te historisch bewust voor.
Dat alles gebaseerd op de aanname dat die data uberhaupt correct. Het lijkt me sterk dat diegene een database bouwt om betaling van gezette vaccinaties per vaccinatie te faciliteren, en dat daar dan ook in diezelfde database gekoppelde gegevens staan van overleden mensen.quote:Op woensdag 6 december 2023 15:34 schreef BufferOverflow het volgende:
https://twitter.com/i/status/1730230555000574003
Iemand die toegang had tot de databases met vaccinatie-gegevens besluit wat data vrij te geven.. Bij één batch van Pfizer overleden ruim 20% van de patienten binnen een week.. Uiteraard zal alles ontkend worden en zullen de officiële gegevens nooit naar buiten gebracht worden, dus dit nieuws zal verder niemand overtuigen. Maar de vraag blijft wel wat voor belang iemand erbij zou hebben om publiekelijk en herkenbaar foute gegevens naar buiten te brengen.
Ze noemen zichzelf allemaal kritische denkers, maar dat in de praktijk toepassen schijnt heel erg moeilijk te zijn. Ik denk dat goedgelovig een betere omschrijving is.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat alles gebaseerd op de aanname dat die data uberhaupt correct. Het lijkt me sterk dat diegene een database bouwt om betaling van gezette vaccinaties per vaccinatie te faciliteren, en dat daar dan ook in diezelfde database gekoppelde gegevens staan van overleden mensen.
En hij is een 'scientist by nature, it's his favourite, he has a master's', en niemand anders in Nieuw Zeeland heeft die data gezien.
Rrrrrrightttt![]()
Wel kritisch blijven natuurlijk, ook naar dit soort dingen.
Wie is "ze" in dit geval? Vind het niet 100% betrouwbaar, maar ook weer niet zo onbetrouwbaar om het direct te negeren. Waarom zou iemand herkenbaar in beeld dingen zeggen die niet waar zijn?quote:Op woensdag 6 december 2023 16:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf allemaal kritische denkers, maar dat in de praktijk toepassen schijnt heel erg moeilijk te zijn. Ik denk dat goedgelovig een betere omschrijving is.
quote:Consternatie in prikpost: Nico zakt in elkaar, vijf minuten na coronavaccinatie
Vorige maand zakte Nico Cupers uit Goor in elkaar, vijf minuten nadat hij zijn coronaprik kreeg. Reanimatie mocht niet baten. De consternatie in de prikpost in Hengevelde was groot. Was het vaccin de oorzaak? „Dat is de grote vraag. Zeg het maar”, zegt zijn dochter Colette nu. Het Nederlandse bijwerkingencentrum Lareb acht de kans echter minimaal.
RIP Nico.quote:764 meldingen van overlijden
Vanaf het begin van de coronavaccinaties in januari 2021 neemt Lareb meldingen van vermoedens van bijwerkingen onder de loep. Daar zitten ook meldingen van overlijdens bij. In de beginperiode waren dat er meer dan tegenwoordig. De teller staat per 9 november 2023 op een totaal van 764 meldingen.
Dat bedoel ik met goedgelovig, na jaren Rutte nog denken dat mensen de waarheid spreken.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:51 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Wie is "ze" in dit geval? Vind het niet 100% betrouwbaar, maar ook weer niet zo onbetrouwbaar om het direct te negeren. Waarom zou iemand herkenbaar in beeld dingen zeggen die niet waar zijn?
Te klein onderzoek en niet duidelijk of er gevolgen zijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:03 schreef PSVCL het volgende:
"Onverwachte celprocessen na Covid-vaccinatie"
https://www.faz.net/aktue(...)ontech-19364838.html
Volledige artikel: https://archive.vn/hYO0x
Ok, deel het alleen maar.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:15 schreef Managarm het volgende:
[..]
Te klein onderzoek en niet duidelijk of er gevolgen zijn.
Om zieltjes te winnen, is gewoon big business.quote:Op woensdag 6 december 2023 16:51 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Wie is "ze" in dit geval? Vind het niet 100% betrouwbaar, maar ook weer niet zo onbetrouwbaar om het direct te negeren. Waarom zou iemand herkenbaar in beeld dingen zeggen die niet waar zijn?
quote:Op woensdag 6 december 2023 15:34 schreef BufferOverflow het volgende:
https://twitter.com/i/status/1730230555000574003
Iemand die toegang had tot de databases met vaccinatie-gegevens besluit wat data vrij te geven.. Bij één batch van Pfizer overleden ruim 20% van de patienten binnen een week.. Uiteraard zal alles ontkend worden en zullen de officiële gegevens nooit naar buiten gebracht worden, dus dit nieuws zal verder niemand overtuigen. Maar de vraag blijft wel wat voor belang iemand erbij zou hebben om publiekelijk en herkenbaar foute gegevens naar buiten te brengen.
Mijn opa is overleden 3 minuten nadat hij een voetbalwedstrijd op ziggo heeft gekeken. Ik heb DIRECT mijn abbonement opgezegd.quote:Op woensdag 6 december 2023 17:45 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
RIP Nico.
https://archive.ph/tlv6T#selection-1583.11-1583.429
Ik geloof niet dat hier de waarheid spreekt.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met goedgelovig, na jaren Rutte nog denken dat mensen de waarheid spreken.
20% wtf hahaha, als je wappiemodus ga doe het dan op zijn minst een beetje realistischquote:Op donderdag 7 december 2023 22:38 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
[ [url=https://steemitimages.com/0x0/https://media.giphy.com/media/Zofp3OW77BDXO/giphy.gif]afbeelding[/url] ]
dat doen we allemaalquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:06 schreef Intint het volgende:
[..]
Om iets te insinueren. Wees een kerel en ben er toch gewoon eerlijk over joh.
Nieuwe aangepaste post in nieuw topic:quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:17 schreef -jos- het volgende:
Dit betreft een aangevulde repost van -jos- in BNW / Onverklaarbare oversterfte, wat kan hier de reden voor zijn? #2
omdat er weer een nieuwe mRNA vaccinatieronde in Nederland is gestart.
...
Cijfers gebruiken om een aanname bevestigen is wat anders dan een daadwerkelijk verband.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nieuwe aangepaste post in nieuw topic:
Dit betreft een aangevulde repost van -jos- in BNW / Covid19 the aftermath .
Het begon in maart dit jaar met een schatting van Herman Steigstra voor de kans op overlijden door een vaccinatie van ruwweg 1:2000 ofwel 0,05%. (Zie deze tweet voor zijn huidige schatting: 1:1500)
https://twitter.com/SteigstraHerman/status/1728006625569517874
Uit interesse ben ik daarna toch eens gaan kijken of dit ongeveer klopt. In de literatuur wordt de kans op overlijden door een vaccinatie ook wel de all-ages vaccine-dose fatality rate (vDFR) genoemd (de verhouding tussen geschatte vaccin-geinduceerde doden en gevaccineerderen in een populatie).
De vDFR is om te zetten naar een percentage van extra overlijdens ten opzichte van het verwachte aantal overlijdens (% oversterfte) indien het aantal vaccinaties in een populatie bekend is. Dat kan voor Nederland door de vaccinatiegraad van het RIVM van gemiddelde 2 a 4 vaccinaties per inwoner (zie vaccinatiegraad basisserie + herhaalprik) en als bevolkingsaantal 17500000 te gebruiken. Dan krijgen we de simpele som van 17500000*0.0005*2=17500 extra doden per 2 vaccinaties. Dit komt dan ruwweg neer op +-10% oversterfte door 2 vaccinaties (per jaar).
Dit percentage kunnen we valideren door te zien dat bij het CBS de oversterfte in 2021 en 2022 inderdaad in de buurt van dit getal (+-10% oversterfte) komt. Ook als je liever de totale jaarsterftecijfers gebruikt zul je hierop uitkomen.
Wat als we naar de hele EU kijken? Ook in de hele EU is er +-10% oversterfte sinds 2020 vergeleken met het 2016-2019 gemiddelde.
De EU data is ook gebruikt in deze studie die uitkomt op +-10,5% oversterfte per vaccinatie.
En wat als we een totaal andere schattingsmethode gebruiken, op basis van bijwerkingsmeldingen in de VS en EU? Wereldwijd zijn er dan naar schatting 19.5 miljoen extra doden door 12 biljoen prikken wat neerkomt op een vDFR van 1:615 ofwel 0,1625%. Deze schatting is erg ruw en waarschijnlijk ook te pessimistisch maar laat wel zien dat ook met een totaal andere berekeningsmethode de schatting van Steigstra plausibel lijkt.
Bovenstaande beschouwend is het cru dat al uit de eerste Pfizer studieresultaten in 2021 bleek dat er een flinke oversterfte (24%) was in de experimentele groep ten opzichte van de placebo groep(Zie ook hier).
Ronald Meester laat hier zien dat een model met als aanname een vDFR van 1:1750 (+-0,06%) de Nederlandse data van de 2022 najaars vaccinaties het beste verklaart.
Op basis van VS data met een populatie van 148 miljoen: '23% excess mortality for 2021 and 2022'. De data en methodologie zijn hier zelf te downloaden/verifiëren. Hetzelfde onderzoek voor het VK geeft vergelijkbare resultaten.
Het VK publiceert overigens wel de vaccinatiestatus bij overlijdens. Dat is interessant.
Dan blijkt dat gevaccineerden inderdaad minder aan COVID sterven maar vaker door all-causes.
In deze preprint studie is dit ook gekwantificeerd: "the mortality of the vaccinated coronavirus-infected groups was 14,5% higher on average than the mortality of non-vaccinated coronavirus-infected groups".
Verzekeringsanalist Josh Stirling kwantificeert op basis van dezelfde data (VK) dat de oversterfte voor gevaccineerden 26% hoger is dan voor ongevaccineerden.
Norman Fenton schat een vDFR van 0,01% (1:10000) op basis van VK gemeldde doden .
Een weer heel andere schattingsmethode is een regressieanalyse van Josh Sterling die o.b.v. de Amerikaanse CDC data +-7% oversterfte per vaccinatie vindt.
Een sterk significante correlatie tussen de vaccinaties en de oversterfte o.b.v. #boosters en oversterfte in 29 landen in 2022 door Igor Chudov. Deze berekeningen heb ik zelf geverifieerd met Our World In Data en de Human Mortality Database. Hier is overigens een goed achtergrondartikel als je OWID data gebruikt.
VAERS data geeft een sterke correlatie tussen o.a. de (week)dag van vaccinatie en de (week)dag van overlijden. Komt op een schatting voor de vDFR uit van 1:825 ofwel 0,12%.
Deze studie komt voor de Relative Risk (RR) voor 2 mRNA vaccinaties vergeleken met placebo uit op 1.03, ofwel +-3% oversterfte.
Denis Rancourt schat een vDFR van 1:2000 op basis van data uit Westerse landen.
In het VK is het aantal doden onder dubbel gevaccineerden van 18-39 jaar oud gemiddeld 91% hoger dan onder ongevaccineeren van 18-39 jaar oud tussen 1 januari 2021 en 31 januari 2022.
Deze uitgebreide studie vindt over 17 landen een all-ages vDFR van 1:800 ofwel 0.126% ± 0.004%
Actuariele analyse van OneAmerica laat een oversterftetrend tot meer dan 40% zien in jongere leeftijdsklassen https://twitter.com/EthicalSkeptic/status/1717584636065226858
Een Duitse studie naar oversterfte wijst op de relatie met de vacinaties: "The contrary is observed: both excess mortality and the number of stillbirths increased with increased vaccinations."
Voor mensen die na het lezen van bovenstaande nog steeds vinden dat er geen causaal verband bestaat raad ik aan over de onderliggende mechanismen hier verder te lezen.
Ondersteunend verhaal in De Andere Krant,
Meer dan 1000 studies naar mRNA vaccins
Als 80-jarige is de kans om binnen 2 weken na vaccinatie te overlijden 1:200.
Duidelijke relatie van overlijden met aantal dagen na vaccinatie.
Indien je zelf de cijfers wil onderzoeken raad ik Our World in Data en Mortality Watch aan.
Samenvattend, ondanks dat er maar beperkte gegevens beschikbaar zijn van overlijdens per vaccinatiestatus lijken alle data (vDFR variërend van 1:615 tot 1:10000 en een percentage oversterfte van 3% tot 91%) de vaccinaties als beste verklaring te geven voor de flinke oversterfte sinds 2021.
Uit wetenschappelijke statistieken blijken alle mensen die correlatie en causatie door elkaar halen, enige tijd hierna komen te overlijdenquote:Op vrijdag 8 december 2023 15:10 schreef Managarm het volgende:
[..]
Cijfers gebruiken om een aanname bevestigen is wat anders dan een daadwerkelijk verband.
Toch blijven hier mensen intrappen, want het verhaal van bijvoorbeeld die @-jos- klinkt voor een hoop mensen gewoon heel erg logisch allemaal...quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Uit wetenschappelijke statistieken blijken alle mensen die correlatie en causatie door elkaar halen, enige tijd hierna komen te overlijden
Wappies die komen met bronnen van mensen die dingen ‘schatten’ moet je niet serieus nemen joh.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:10 schreef Managarm het volgende:
[..]
Cijfers gebruiken om een aanname bevestigen is wat anders dan een daadwerkelijk verband.
Ze hebben hedendaags zo weinig feiten dat ze met 20% al genoeg nemen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:48 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
20% wtf hahaha, als je wappiemodus ga doe het dan op zijn minst een beetje realistisch
Alleen jammer voor hem dat onderzoek inmiddels heeft bewezen dat de vaccins niet de oorzaak zijn van de gestegen oversterfte.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:01 schreef Akathisia het volgende:
Volgens mij zegt ie 'beste verklaring', en die mag best opgebouwd zijn met correlaties. Dat zou vanaf dit punt voor elke verklaring (de uitgestelde zorg-theorie oa) evengoed gelden, vermoed ik zo.
verklaart alleen niet waarom de oversterfte zoveel verschilt per land en waarom er zoveel relatief gezonde mensen doodgaan..quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:37 schreef KlapMongeaul het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ter-worden~addeb43b/
Kans op griep groter, dat kan de oversterfte onder ouderen dus verklaren.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
verklaart alleen niet waarom de oversterfte zoveel verschilt per land en waarom er zoveel relatief gezonde mensen doodgaan..
quote:Een eerder doorgemaakte corona-injectie verzwakt mogelijk voor langere tijd de afweer, waardoor ook andere infecties meer kans krijgen.
verklaart alleen niet waarom de oversterfte zoveel verschilt per land en waarom er zoveel relatief gezonde mensen doodgaan..quote:
wablief.. welke stelling doel je nu op, welke cijfers heb je dan die zouden aantonen dat er bovenmatig veel 'relatief gezonde mensen' sterven'...??quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
verklaart alleen niet waarom de oversterfte zoveel verschilt per land en waarom er zoveel relatief gezonde mensen doodgaan..
Ok, ik zat de data van VK te bekijken (daar is meer over te vinden)quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wablief.. welke stelling doel je nu op, welke cijfers heb je dan die zouden aantonen dat er bovenmatig veel 'relatief gezonde mensen' sterven'...??
dat oversterfte per land verschilt is verder helemaal niet vreemd en altijd een feite, griep-epidemieen verschillende sterk per land en soms zelfs regio.
Momenteel is het voorkomen van oversterfte in europa overigens allang niet zo vreemd of een statstische outliner... over heel 2023 is er hooguit een lichte oversterfte die vrijwel gelijk is (iets verhoogd) aan de de gemiddelden die voor 2020 als normale gemiddelde sterfte gold.
In 2021 waren er volgens EuroMOMO 153.000 overlijdens meer dan 'normaal', in 2022 waren dat er 163.000..
maar in 2023 nog maar 40.00 'extra' .... waarbij 80% van die 'oversterfte in de erste 11 weken al bereikt was (in wek 11 zat men al op 33K overlijdens meer dan te verwachten was)
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/#excess-mortality
en het voorkomen komt verder ongeveer overeen met de periodes van oversterfte die ook voor 2020 als standaard golden, dus het traditionele griepseizoen in de winter, met veelal een hoogtepunt in noord-europese landen rond week 10-12
en in de zomer gerelateerd aan hittegolven.
Dat er periodes van oversterfte voorkomen is verder helemaal niet raar of iets dat gelijk zorgen zou doen maken, maar een natuurlijk iets dat ook samenhangt met weersomstandigheden en klimatologische effecten gecombineerd met bepaalde infectieziektes
En de doodsoorzaak is verdacht vaak hartgerelateerdquote:[..] The age standardised CMI found similar patterns with the largest relative excess deaths for 2022 observed in young (20–44 years) and middle-aged (45–64 years) adults
Het is mogelijk dat een infectieziekte tot hartproblemen kan leiden, maar dat is vrij zeldzaam en je verwacht het vooral bij mensen die al op leeftijd zijn.quote:Several causes, including cardiovascular diseases, show a relative excess greater than that seen in deaths from all-causes (9%) over the same period (week ending 3rd June 2022–30th June 2023), namely: all cardiovascular diseases (12%), heart failure (20%), ischaemic heart diseases (15%), liver diseases (19%), acute respiratory infections (14%), and diabetes (13%). For middle-aged adults (50–64) in this 13-month period, the relative excess for almost all causes of death examined was higher than that seen for all ages.
Deaths involving cardiovascular diseases were 33% higher than expected, while for specific cardiovascular
diseases, deaths involving ischaemic heart diseases were 44% higher, cerebrovascular diseases 40% higher and heart failure 39% higher. Deaths involving acute respiratory infections were 43% higher than expected and for diabetes, deaths were 35% higher. Deaths involving liver diseases were 19% higher than expected [..]
Je linkt helemaal niet naar de data uit het vk maar naar een statisch brodelwerkje.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:07 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ok, ik zat de data van VK te bekijken (daar is meer over te vinden)
Ok deze data is gefraudeerd denk je? Dan moeten we the Lancet daarover inlichten..quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:17 schreef dop het volgende:
[..]
Je linkt helemaal niet naar de data uit het vk maar naar een statisch brodelwerkje.
Je kunt dus ook niet stellen dat je de data uit het VK hebt bestudeerd.
Je linkt niet naar de Data waar over je het hebt!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ok deze data is gefraudeerd denk je? Dan moeten we the Lancet daarover inlichten..
Ik link naar een samenvatting van de data, ik zie het probleem niet. Denk je dat de auteurs niet de correcte data hebben gebruikt?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:55 schreef dop het volgende:
[..]
Je linkt niet naar de Data waar over je het hebt!
Wat Veranderd de Lancet daar aan?
Je hebt een statistisch broddelwerkje gelezen waar je vermoedens aan te hangt.
ik denk dat jij de data niet hebt gelezen en dus ook slecht geïnformeerd bent.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:59 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ik link naar een samenvatting van de data, ik zie het probleem niet. Denk je dat de auteurs niet de correcte data hebben gebruikt?
Het is geen foute data, maar wel een nogal selectieve uitsnede waaruit jij dan ook weer heel suggestief wat cherries picked.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ok deze data is gefraudeerd denk je? Dan moeten we the Lancet daarover inlichten..
Volgens mij zijn er bij long-covid toch ook vaak hartproblemen. En een corona-infectie verhoogd ook de kans op ontstekingen aan het hart of hartzakje.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:07 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ok, ik zat de data van VK te bekijken (daar is meer over te vinden)
[..]
En de doodsoorzaak is verdacht vaak hartgerelateerd
[..]
Het is mogelijk dat een infectieziekte tot hartproblemen kan leiden, maar dat is vrij zeldzaam en je verwacht het vooral bij mensen die al op leeftijd zijn.
Of het klimaat.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er bij long-covid toch ook vaak hartproblemen. En een corona-infectie verhoogd ook de kans op ontstekingen aan het hart of hartzakje.
quote:Hydroxychloroquine was prescribed in hospitalised patients with Covid-19 despite of the low-level evidence.
• Subsequently, HCQ use was associated with an 11% increase in the mortality rate in a meta-analysis of randomized trials.
• The number of hydroxychloroquine related deaths in hospitalised patients is estimated at 16,990 in six countries.
• These findings illustrate the hazard of drug repurposing with low-level evidence for the management of future pandemics.
In de zogenaamde kritische kringen van de doe zelf onderzoekers van het wappieschap gaat men dit toch anders spinnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik doe hem maar even hierin: hydroxychloroquine werkte toch echt niet zo goed als men dacht. Een nieuwe studie schat dat het tot bijna 17.000 doden heeft geleid in 6 landen:
Belgium: 240 +/- ???
Turkey: 95 +/- 92-128
France: 199 +/- ???
Italy: 1.822 +/- 1.170-2.063
Spain: 1.895 +/- 1.475-2.094
USA: 12.739 +/- 3.244− 15.570
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S075333222301853X
https://www.politico.eu/article/hydroxychloroquine-could-have-caused-17000-deaths-during-covid-study-finds/
[..]
Hoe kwam dat dan dat "ze er aan" dood gingen? Ze lagen al reeds opgenomen in het ziekenhuis toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik doe hem maar even hierin: hydroxychloroquine werkte toch echt niet zo goed als men dacht. Een nieuwe studie schat dat het tot bijna 17.000 doden heeft geleid in 6 landen:
Belgium: 240 +/- ???
Turkey: 95 +/- 92-128
France: 199 +/- ???
Italy: 1.822 +/- 1.170-2.063
Spain: 1.895 +/- 1.475-2.094
USA: 12.739 +/- 3.244− 15.570
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S075333222301853X
https://www.politico.eu/article/hydroxychloroquine-could-have-caused-17000-deaths-during-covid-study-finds/
[..]
Eens. Maar nu kom je dus wel met een totaal andere insteek.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En tsja, het zou wel interessant zijn om te weten hoeveel doden direct het gevolg zijn van Trump's uitspraken. Mensen die op eigen houtje HCQ namen, en niet naar het ziekenhuis gingen, maar daar gaan we nooit achterkomen.
Ja prima man.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is dit wat Nigel Farage nu doet? Die is wel vrij desperate geworden dan.
Ik hou me liever bij gepubliceerde onderzoeken, en zo'n video gaat veel te traag voor me. Volg Herman Steigstra ook wel, en die heeft ook oogkleppen op en houdt voet bij stuk wat betreft vaccinaties en oversterfte. Men prikt vaak op momenten dat men een opleving in corona verwacht. Je ziet in de pieken (in Nederland) trouwens soms dat oversterfte eerst toeneemt en dan vaccinaties, en soms andersom, of dat er een groter of kleiner tijdverschil is tussen vaccineren en oversterfte, en soms wordt een kleine vaccinatie-golf gevolgd door een hoge oversterfte golf, of andersom. Allemaal sterke aanwijzingen dat er geen causaal verband is.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:11 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ja prima man.![]()
Maar je hebt het gesprek verder nog een beetje kunnen volgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |