abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:51:53 #126
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211556667
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:01 schreef Akathisia het volgende:
Volgens mij zegt ie 'beste verklaring', en die mag best opgebouwd zijn met correlaties. Dat zou vanaf dit punt voor elke verklaring (de uitgestelde zorg-theorie oa) evengoed gelden, vermoed ik zo.
Alleen jammer voor hem dat onderzoek inmiddels heeft bewezen dat de vaccins niet de oorzaak zijn van de gestegen oversterfte.

Ik heb de boel een tijd niet gevolgd omdat ik prive wat gezeik had. Maar volgens mij was er steeds meer bewijs dat Covid zelf en de uitgestelde zorg de oorzaak van de gestegen oversterfte was.

Mogelijk is dat inmiddels veranderd.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_211564830
https://www.ad.nl/binnenl(...)ter-worden~addeb43b/

Kans op griep groter, dat kan de oversterfte onder ouderen dus verklaren.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211891120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:37 schreef KlapMongeaul het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ter-worden~addeb43b/

Kans op griep groter, dat kan de oversterfte onder ouderen dus verklaren.
verklaart alleen niet waarom de oversterfte zoveel verschilt per land en waarom er zoveel relatief gezonde mensen doodgaan..
pi_211891285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
verklaart alleen niet waarom de oversterfte zoveel verschilt per land en waarom er zoveel relatief gezonde mensen doodgaan..
quote:
Een eerder doorgemaakte corona-injectie verzwakt mogelijk voor langere tijd de afweer, waardoor ook andere infecties meer kans krijgen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_211891316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:35 schreef BertV het volgende:

[..]
[..]

pi_211891371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
wablief.. welke stelling doel je nu op, welke cijfers heb je dan die zouden aantonen dat er bovenmatig veel 'relatief gezonde mensen' sterven'...??

dat oversterfte per land verschilt is verder helemaal niet vreemd en altijd een feite, griep-epidemieen verschillende sterk per land en soms zelfs regio.
Momenteel is het voorkomen van oversterfte in europa overigens allang niet zo vreemd of een statstische outliner... over heel 2023 is er hooguit een lichte oversterfte die vrijwel gelijk is (iets verhoogd) aan de de gemiddelden die voor 2020 als normale gemiddelde sterfte gold.
In 2021 waren er volgens EuroMOMO 153.000 overlijdens meer dan 'normaal', in 2022 waren dat er 163.000..
maar in 2023 nog maar 40.00 'extra' .... waarbij 80% van die 'oversterfte in de erste 11 weken al bereikt was (in wek 11 zat men al op 33K overlijdens meer dan te verwachten was)
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/#excess-mortality

en het voorkomen komt verder ongeveer overeen met de periodes van oversterfte die ook voor 2020 als standaard golden, dus het traditionele griepseizoen in de winter, met veelal een hoogtepunt in noord-europese landen rond week 10-12
en in de zomer gerelateerd aan hittegolven.

Dat er periodes van oversterfte voorkomen is verder helemaal niet raar of iets dat gelijk zorgen zou doen maken, maar een natuurlijk iets dat ook samenhangt met weersomstandigheden en klimatologische effecten gecombineerd met bepaalde infectieziektes

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 02-01-2024 13:50:12 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211891700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
wablief.. welke stelling doel je nu op, welke cijfers heb je dan die zouden aantonen dat er bovenmatig veel 'relatief gezonde mensen' sterven'...??

dat oversterfte per land verschilt is verder helemaal niet vreemd en altijd een feite, griep-epidemieen verschillende sterk per land en soms zelfs regio.
Momenteel is het voorkomen van oversterfte in europa overigens allang niet zo vreemd of een statstische outliner... over heel 2023 is er hooguit een lichte oversterfte die vrijwel gelijk is (iets verhoogd) aan de de gemiddelden die voor 2020 als normale gemiddelde sterfte gold.
In 2021 waren er volgens EuroMOMO 153.000 overlijdens meer dan 'normaal', in 2022 waren dat er 163.000..
maar in 2023 nog maar 40.00 'extra' .... waarbij 80% van die 'oversterfte in de erste 11 weken al bereikt was (in wek 11 zat men al op 33K overlijdens meer dan te verwachten was)
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/#excess-mortality

en het voorkomen komt verder ongeveer overeen met de periodes van oversterfte die ook voor 2020 als standaard golden, dus het traditionele griepseizoen in de winter, met veelal een hoogtepunt in noord-europese landen rond week 10-12
en in de zomer gerelateerd aan hittegolven.

Dat er periodes van oversterfte voorkomen is verder helemaal niet raar of iets dat gelijk zorgen zou doen maken, maar een natuurlijk iets dat ook samenhangt met weersomstandigheden en klimatologische effecten gecombineerd met bepaalde infectieziektes
Ok, ik zat de data van VK te bekijken (daar is meer over te vinden)
quote:
[..] The age standardised CMI found similar patterns with the largest relative excess deaths for 2022 observed in young (20–44 years) and middle-aged (45–64 years) adults
En de doodsoorzaak is verdacht vaak hartgerelateerd
quote:
Several causes, including cardiovascular diseases, show a relative excess greater than that seen in deaths from all-causes (9%) over the same period (week ending 3rd June 2022–30th June 2023), namely: all cardiovascular diseases (12%), heart failure (20%), ischaemic heart diseases (15%), liver diseases (19%), acute respiratory infections (14%), and diabetes (13%). For middle-aged adults (50–64) in this 13-month period, the relative excess for almost all causes of death examined was higher than that seen for all ages.
Deaths involving cardiovascular diseases were 33% higher than expected, while for specific cardiovascular
diseases, deaths involving ischaemic heart diseases were 44% higher, cerebrovascular diseases 40% higher and heart failure 39% higher. Deaths involving acute respiratory infections were 43% higher than expected and for diabetes, deaths were 35% higher. Deaths involving liver diseases were 19% higher than expected [..]
Het is mogelijk dat een infectieziekte tot hartproblemen kan leiden, maar dat is vrij zeldzaam en je verwacht het vooral bij mensen die al op leeftijd zijn.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:17:20 #133
545 dop
:copyright: dop
pi_211891826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:07 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Je linkt helemaal niet naar de data uit het vk maar naar een statisch brodelwerkje.
Je kunt dus ook niet stellen dat je de data uit het VK hebt bestudeerd.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_211891865
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:17 schreef dop het volgende:

[..]
Je linkt helemaal niet naar de data uit het vk maar naar een statisch brodelwerkje.
Je kunt dus ook niet stellen dat je de data uit het VK hebt bestudeerd.
Ok deze data is gefraudeerd denk je? Dan moeten we the Lancet daarover inlichten..
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:55:35 #135
545 dop
pi_211892382
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Ok deze data is gefraudeerd denk je? Dan moeten we the Lancet daarover inlichten..
Je linkt niet naar de Data waar over je het hebt!
Wat Veranderd de Lancet daar aan?
Je hebt een statistisch broddelwerkje gelezen waar je vermoedens aan te hangt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_211892431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:55 schreef dop het volgende:

[..]
Je linkt niet naar de Data waar over je het hebt!
Wat Veranderd de Lancet daar aan?
Je hebt een statistisch broddelwerkje gelezen waar je vermoedens aan te hangt.
Ik link naar een samenvatting van de data, ik zie het probleem niet. Denk je dat de auteurs niet de correcte data hebben gebruikt?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 15:07:30 #137
545 dop
pi_211892588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:59 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Ik link naar een samenvatting van de data, ik zie het probleem niet. Denk je dat de auteurs niet de correcte data hebben gebruikt?
ik denk dat jij de data niet hebt gelezen en dus ook slecht geïnformeerd bent.
als je zegt dat je de data in het VK hebt bestudeert link dan ook naar die data.
verder maak je een samenvatting van een samenvatting waar van ik me sterk afvraag of je nu werkelijk snapt wat er staat, en plak je daar iets aan wat niet overeenkomt met wat er in de data staat nog wat er in de slechte samenvatting staat.
.
pi_211893788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:19 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Het is geen foute data, maar wel een nogal selectieve uitsnede waaruit jij dan ook weer heel suggestief wat cherries picked.

De data gaat over 2022 en die onderzoekers pikken er een periode van 3juni 2022 tot 30 juni 2023 uit...
ze manipuleren de presentatie hun statistische cijfer-uitsnedes zo dat het 'lijkt' alsof er enorme afwijkigen, maar dat komt vooral omdat ze een procentuele afwijking over de procentuele verwachte sterfte dan aangeven...

Als bv de oversterfte aan 'all causes' dus 9% hoger is, in de periode die ze onderzoeken,
en ze komen op een sterfte aan cardiovasculaire aandoeningen die 12% hoger is dan verwacht, komen ze tot de 'conclusie' dat de sterfte 33% hoger zou zijn dan verwacht.

Dat klinkt heel veel, maar daarbij gaat het dus om een 'percentage van een percentage van een relatieve stijging....

De 33% is dan hooguit het verschil tussen 9% en 12% (en ook die percentages zijn afwijkingen tov voorgaande jaren) ... enkel 3-procentpunten hoger dan de hogere sterfte aan 'all causes'.

zoals ooit al iemand zijn, er zijn "lies, damn lies and statistics' ...
met statistieken is ook vheel cijfer-manipulatie mogelijk, zeker voor bepaalde ideologische groepen die goedgelovig achter een bepald geloof willen aanlopen.

bepaalde manipulerende statistici kunnend an makkelijk heel selectief uitsnedes maken, daar dan 'percantegs van percentage van maken en zo hun cijfertjes interssant hoog-rekenen.

Als je wat objectievere gegevens oer Oversterfte in de UK wil doorlezen, zou ik bv aanraden eens
https://www.actuaries.org(...)v01%202023-10-10.pdf
het rapport van de England & Wales mortality monitor – Q3 2023
(Overigens, dat Lancet-artikel baseert zich op de cijfers die die ook weer uit die Mortality Monitor cherry-picken )

neem bv dit overzicht van de ontwikkeling van engelse oversterfte al sinds 2000 (Smoothed Mortality Rate)

daarin is duidelijk de invloed van de covid-epidemie te zien, maar ook als een invloed op het lange termijns mortaliteits-cijfer

sinds 2000 is dat aardig gedaald.... van 1,7% naar 1.2% in ..
tussentijds was deze eventjes terug op 1.5%... maar sindsdien dalt die weer terug, echter ook niet enorm snel.
deze oversterfte is eerder ook een vertraagd proces..
de sterfte wordt ook beinvloed door algemene gezondheid
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211894288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:07 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
[..]
En de doodsoorzaak is verdacht vaak hartgerelateerd
[..]
Het is mogelijk dat een infectieziekte tot hartproblemen kan leiden, maar dat is vrij zeldzaam en je verwacht het vooral bij mensen die al op leeftijd zijn.
Volgens mij zijn er bij long-covid toch ook vaak hartproblemen. En een corona-infectie verhoogd ook de kans op ontstekingen aan het hart of hartzakje.
pi_211899288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:35 schreef BertV het volgende:

[..]
[..]

:')
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211900024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er bij long-covid toch ook vaak hartproblemen. En een corona-infectie verhoogd ook de kans op ontstekingen aan het hart of hartzakje.
Of het klimaat.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_211926253
Ik doe hem maar even hierin: hydroxychloroquine werkte toch echt niet zo goed als men dacht. Een nieuwe studie schat dat het tot bijna 17.000 doden heeft geleid in 6 landen:

Belgium: 240 +/- ???
Turkey: 95 +/- 92-128
France: 199 +/- ???
Italy: 1.822 +/- 1.170-2.063
Spain: 1.895 +/- 1.475-2.094
USA: 12.739 +/- 3.244− 15.570

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S075333222301853X

https://www.politico.eu/article/hydroxychloroquine-could-have-caused-17000-deaths-during-covid-study-finds/

quote:
Hydroxychloroquine was prescribed in hospitalised patients with Covid-19 despite of the low-level evidence.

• Subsequently, HCQ use was associated with an 11% increase in the mortality rate in a meta-analysis of randomized trials.

• The number of hydroxychloroquine related deaths in hospitalised patients is estimated at 16,990 in six countries.

• These findings illustrate the hazard of drug repurposing with low-level evidence for the management of future pandemics.
pi_211926589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik doe hem maar even hierin: hydroxychloroquine werkte toch echt niet zo goed als men dacht. Een nieuwe studie schat dat het tot bijna 17.000 doden heeft geleid in 6 landen:

https://www.politico.eu/article/hydroxychloroquine-could-have-caused-17000-deaths-during-covid-study-finds/
[..]

In de zogenaamde kritische kringen van de doe zelf onderzoekers van het wappieschap gaat men dit toch anders spinnen. :P
pi_211927667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Hoe kwam dat dan dat "ze er aan" dood gingen? Ze lagen al reeds opgenomen in het ziekenhuis toch?

"The anti-malaria drug was prescribed to some patients hospitalized with Covid-19 during the first wave of the pandemic".

Dan zijn die artsen daar dus lekker verkeerd bezig geweest met 'troep' voorschrijven aan de patiënten die daar lagen opgenomen. Want dat het troep is, dat is wat het stukje nu zo'n beetje suggereert. Maar het is dus sowieso een goedgekeurd geneesmiddel tegen malaria. Aan de andere kant: Waarom zou je het anti-malaria middel niet proberen als laatste stukje hoop. Het is hetzelfde als zeggen dat "bestraling van kanker moet worden verboden, want het heeft geleid tot xxxxxl doden". Verder is het artikel best politiek gekleurd daar Trump er een paar keer wordt genoemd als boosdoener. De artsen hebben het middel voorgeschreven en Trump is geen arts. Die verantwoordelijke lui in die ziekenhuizen zijn dat wel. Die hebben het middel toegediend of ik moet wat hebben gemist. Remdesivir werd ook de hemel in geprezen maar daar is ook flink mee gefaald. Zo lust ik er dus nog wel een paar. :)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_211928348
HCQ had een 11% hogere increase in mortality rate tov covid-patienten die daar niet mee behandeld werden. Je kunt natuurlijk beargumenteren dat HCQ vooral bij patienten is gebruikt als laatste strohalm, en dat is lastig te bepalen is zo'n review van andere studies.
Maar HCQ is niet de optimale behandeling, en zal dus inderdaad wel een hogere mortality rate hebben. En tsja, het zou wel interessant zijn om te weten hoeveel doden direct het gevolg zijn van Trump's uitspraken. Mensen die op eigen houtje HCQ namen, en niet naar het ziekenhuis gingen, maar daar gaan we nooit achterkomen.
pi_211928395
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 18:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En tsja, het zou wel interessant zijn om te weten hoeveel doden direct het gevolg zijn van Trump's uitspraken. Mensen die op eigen houtje HCQ namen, en niet naar het ziekenhuis gingen, maar daar gaan we nooit achterkomen.
Eens. Maar nu kom je dus wel met een totaal andere insteek.
― Thomas Sowell
pi_211929691
Dit is trouwens ook wel eens interessant om eens kennis van te nemen.
In mainstream programma's is er toch wel voorzichtig een andere wind gaan waaien valt mij op.
Men durft vragen te stellen in een bizarre tijd waar vragen soms meer waard zijn dan de antwoorden.

― Thomas Sowell
pi_211930157
Is dit wat Nigel Farage nu doet? Die is wel vrij desperate geworden dan.
pi_211930523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Is dit wat Nigel Farage nu doet? Die is wel vrij desperate geworden dan.
Ja prima man. ;)
Maar je hebt het gesprek verder nog een beetje kunnen volgen?
― Thomas Sowell
pi_211930792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:11 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ja prima man. ;)
Maar je hebt het gesprek verder nog een beetje kunnen volgen?
Ik hou me liever bij gepubliceerde onderzoeken, en zo'n video gaat veel te traag voor me. Volg Herman Steigstra ook wel, en die heeft ook oogkleppen op en houdt voet bij stuk wat betreft vaccinaties en oversterfte. Men prikt vaak op momenten dat men een opleving in corona verwacht. Je ziet in de pieken (in Nederland) trouwens soms dat oversterfte eerst toeneemt en dan vaccinaties, en soms andersom, of dat er een groter of kleiner tijdverschil is tussen vaccineren en oversterfte, en soms wordt een kleine vaccinatie-golf gevolgd door een hoge oversterfte golf, of andersom. Allemaal sterke aanwijzingen dat er geen causaal verband is.
Daar tegenover staan meerdere gepubliceerde studies (zie eerder in dit topic) dat een corona-besmetting voor langere tijd tot een verhoogde kans op overlijden leidt.

Het is vrij gemakkelijk mensen te overtuigen met wat grafiekjes dat een correlatie causaal is, zeker als de werkelijke relaties complexer zijn. Complex is nu eenmaal wat lastiger te begrijpen, maar vaak klopt dat wel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')