abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 10:01:08 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355512
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 10:02:30 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211355520
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Waardoor moet je je dan laten leiden, als het niet is door stem- en kieswijzers? Want alle programma's doorlezen is ook een hele klus, debatten op tv vertekenen ook. Ik kan niet voorspellen welke plannen uit de programma's wel/niet in een regeerakkoord zouden overleven, heeft het dan nog zin om de programma's te lezen?
Alle programma's doorlezen is idd een enorme klus

En dat laatste, dat is een goede vraag ja. Meer kan ik er niet van maken, het is en blijft gewoon ingewikkeld *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 november 2023 @ 10:08:14 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211355583
Vers broodje met roomboter en een plak goede beenham erop. Wat kan een mens daar toch gelukkig van worden _O_
pi_211355585
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Geloof dat ik hun invulling van de term 'gedetailleerde plannen' iets anders uitleg. Iig op zorg waar ik wel goed in zit, zijn er meer holle frases dan ooit te vinden in de programma's.

Dit plat slaan tot wat bolletjes en schuifjes ziet er prachtig uit maar het betekent bar weinig. En al helemaal als je kijkt wat er voor moet gebeuren.
Plus dat er nog een (waarschijnlijk ingewikkelde) coalitievorming overheen gaat en het regeerakkoord wat er dan uit komt waarschijnlijk in weinig tot niets lijkt op de programmaplannen

Ik word er droevig van, en ik hoop dat mensen zich vooral niet teveel laten leiden door alle stem/kieswijzers. Politiek is complex, dat simpeler gaan maken doet ergens pijn en knelt. En het werkt populistische uitspraken alleen maar meer in de hand IMO
Ik vind dit wel een heel donkere manier van denken. Je hebt voor een groot deel gelijk maar dan maar gewoon helemaal niets doen omdat alles zinloos is vind ik ook niet acceptabel.

Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @derLudolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.

Ik heb het artikel van De Correspondent nog niet gelezen trouwens.
Spoilers!
pi_211355608
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een heel donkere manier van denken. Je hebt voor een groot deel gelijk maar dan maar gewoon helemaal niets doen omdat alles zinloos is vind ik ook niet acceptabel.

Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @:derludolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.

Er worden genoeg inhoudelijke discussies gevoerd bij Veronica Inside maar kennelijk kijk jij niet zo vaak.
pi_211355640
Ik heb nog twee dagen en weet nog altijd niet waar ik op ga stemmen.
  maandag 20 november 2023 @ 10:17:08 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355663
quote:

[..]

Je kunt het ook anders bekijken. Stemwijzers zijn juist heel goed voor mensen zoals de moeder van @:derludolf die op Facebook leest dat ze van Timmermans haar huis uit moet als haar man overlijdt en dat ook gewoon echt gelooft. Als er geen stemwijzers zouden zijn, zou dat voor een heel groot gedeelte van de bevolking betekenen dat hun politieke informatie van Veronica Inside en Facebook komt.

Sorry, dat ben ik niet met je eens. Ik weet namelijk hoe de stemwijzers ingevuld worden door de politieke partijen. Dus tenzij dat flink aangepast wordt, zegt een stemwijzer niets.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211355824
Instantpot inmiddels zowel op bol als op instantpot 250 piek. Instantpot gaf al een tijdje die prijs. Bol ging van de week van 289, naar 299 en nu dus ook naar 249 :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211355829
Ik vind stemwijzers wel fijn, maar moet wel de uitleg van de partijen bij elke vraag lezen. Want de uitleg botst soms best met de keuze.
pi_211355831
Het idee achter iemand kiezen is dat iemand jou vertegenwoordigt in het parlement (de praatzaal, als je het vertaalt). Niet dat iemand gaat regeren, of dat iemand al zijn/haar/jouw wensen gaat vervullen.
Programma’s en idealen en standpunten en presentaties en resultaten uit het verleden kunnen je iets vertellen of je vindt dat iemand jou goed zou kunnen vertegenwoordigen.

Kieswijzers zijn vooral een stuurelement om met wat formules mensen te lokken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211355869
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 10:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Sorry, dat ben ik niet met je eens. Ik weet namelijk hoe de stemwijzers ingevuld worden door de politieke partijen. Dus tenzij dat flink aangepast wordt, zegt een stemwijzer niets.
https://www.volkskrant.nl(...)-kamer-2023~v883197/

Is op basis van stemgedrag uit het verleden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211355876
Spanje erkend geen samenlevingscontract dus net getrouwd :')
pi_211355892
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 10:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maandagochtenddienstje *O*

Gefeliciteerd! Stadhuis of andere locatie?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211355922
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Maandagochtenddienstje *O*

Gefeliciteerd! Stadhuis of andere locatie?
Stadhuis :)

pi_211355931
Goede outfits.
  maandag 20 november 2023 @ 10:50:21 #16
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211355950
Ja, heerlijk zo casual! Ik had bij m'n bruiloft ook geen bruidsjurk. En geen feest.
pi_211356106
quote:
Van Harte🎉 🎶 *;

Veel geluk en voorspoed samen ^)
  maandag 20 november 2023 @ 11:11:17 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_211356127
Gefeliciteerd meneer en mevrouw @LeeHarveyOswald
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211356146
De zinloosheid en het zinvolle van verkiezingen herinner ik mij bijna letterlijk van de laatste keer.

En hoe liep die af?

Toch ga ik stemmen. Zoals altijd.
Alleen weet ik nog niet welke partij en/of welke persoon.
  maandag 20 november 2023 @ 11:20:42 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_211356197
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:14 schreef AnneX het volgende:
De zinloosheid en het zinvolle van verkiezingen herinner ik mij bijna letterlijk van de laatste keer.

En hoe liep die af?

Toch ga ik stemmen. Zoals altijd.
Alleen weet ik nog niet welke partij en/of welke persoon.
Nouja, ik weet het dus ook nog niet. Ik vind het lastig. Maar ben morgen vrij, dus tijd genoeg om in te lezen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211356395
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 11:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, ik weet het dus ook nog niet. Ik vind het lastig. Maar ben morgen vrij, dus tijd genoeg om in te lezen!
Er zijn een aantal mensen, die eigenlijk afvallen om ‘religieuse’ reden.
Bontebal en Bikker vind ik wel sterk.
Jetten ook, want d’66 en onderwijs, onderwijs, onderwijs. Heel lang op d’66 gestemd.
En komt bij kies- en/of stemwijzers naar boven.
Blijft pvda/gl, Timmermans en eigenlijk neig ik sterk naar Liliane Marijnissen en SP.

Jeugdjournaal gezien? En Even tot Hier? Kiespijn? Die lichten ook wel dingen uit partijprogramma’s.
Bij jeugdjournaal hadden ze allemaal huisdieren. Volgens mij begint daar de overbevolking al.
pi_211356405
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er zijn een aantal mensen, die eigenlijk afvallen om ‘religieuse’ reden.
Bontebal en Bikker vind ik wel sterk.
Jetten ook, want d’66 en onderwijs, onderwijs, onderwijs. Heel lang op d’66 gestemd.
En komt bij kies- en/of stemwijzers naar boven.
Blijft pvda/gl, Timmermans en eigenlijk neig ik sterk naar Liliane Marijnissen en SP.
Ik ben benieuwd wat er met Marijnissen gaat gebeuren als ze opnieuw sterk gaat verliezen en waar het volgens de peilingen wel op lijkt.
pi_211356445
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:48 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat er met Marijnissen gaat gebeuren als ze opnieuw sterk gaat verliezen en waar het volgens de peilingen wel op lijkt.
Dat zou jammer zijn. Haar optreden vind ik altijd wel sterk.
Kan SP niet aanschuiven bij pvda/gl.

Niet dat ik een kenner of analist ben.
pi_211356455
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ik vind wat ze zegt niet slecht maar het lijkt niet aan te komen bij de mensen of er is geen markt voor haar oplossingen. Terwijl je dat met de schijnbaar grote armoede nou juist wel zou zeggen.
  maandag 20 november 2023 @ 11:55:25 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211356475
quote:

[..]

Ik zeg nergens dat je niets moet doen omdat alles zinloos is

Verkiezingsprogramma's doornemen is hard werken, èn nuttig

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 20-11-2023 12:10:50 ]
  maandag 20 november 2023 @ 11:59:08 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211356507
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik vind wat ze zegt niet slecht maar het lijkt niet aan te komen bij de mensen of er is geen markt voor haar oplossingen. Terwijl je dat met de schijnbaar grote armoede nou juist wel zou zeggen.
Dominante stuk van het electoraat is vrij vermogend
  maandag 20 november 2023 @ 11:59:37 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211356512
Wat hebben huisdieren met overbevolking te maken trouwens?
pi_211356548
quote:
Gefeliciteerd! ^)
Leuke foto!!
  maandag 20 november 2023 @ 12:05:11 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211356554
quote:
Gefeliciteerd! *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211356565
O, Blues, hele dikke knuffel en ik hoop zo dat Golfer zich snel beter voelt met alle zorg in het ziekenhuis

Beterschap, @Sarabi en benieuwd naar klimaatkast...voor bier of iets anders?

@LeeHarveyOswald Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Toch wel een taart om te snijden?

Ik heb geen flauw idee wat ik ga stemmen. De eerste keer heb ik op PVDA gestemd, want dat deed mijn moeder ook. Later D66 (als student), SP, Partij voor de Dieren, Volt en dit doet mij wel beseffen dat ik echt een zwevende kiezer ben. Wel links georiënteerd, dus hoogstwaarschijnlijk wel een van deze partijen...
Niet stemmen vindt ik asociaal, het is een groot recht dat wij hier mogen kiezen aan een scala van verschillende partijen (positief zowel negatief) en dat is in vele landen nog steeds niet mogelijk. In mijn Nederlandse familie wordt er veel op PVV gestemd...jammer...

Mijn vriend weet ook niet wat hij gaat stemmen. Hij stelde een anti-stem voor. Dus dat er een stem tegen een bepaald partij kan worden gebracht en dat dan dus afgetrokken wordt van het aantal stemmen. Hij vindt het jammer dat dat niet bestaat.

Nog 2 dagen om na te denken...
  maandag 20 november 2023 @ 12:06:01 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211356571
En sterkte en beterschap voor @Blues & g :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 november 2023 @ 12:06:32 #32
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211356579
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Dominante stuk van het electoraat is vrij vermogend
En heeft redelijk opkomst-ethos en ziet vooral nivellering en afromen van al belast geld wat niet is verkwist voorbij komen op tv.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211356617
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 12:05 schreef Yinny het volgende:
O, Blues, hele dikke knuffel en ik hoop zo dat Golfer zich snel beter voelt met alle zorg in het ziekenhuis

Beterschap, @:Sarabi en benieuwd naar klimaatkast...voor bier of iets anders?

@:leeharveyoswald Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Toch wel een taart om te snijden?

Ik heb geen flauw idee wat ik ga stemmen. De eerste keer heb ik op PVDA gestemd, want dat deed mijn moeder ook. Later D66 (als student), SP, Partij voor de Dieren, Volt en dit doet mij wel beseffen dat ik echt een zwevende kiezer ben. Wel links georiënteerd, dus hoogstwaarschijnlijk wel een van deze partijen...
Niet stemmen vindt ik asociaal, het is een groot recht dat wij hier mogen kiezen aan een scala van verschillende partijen (positief zowel negatief) en dat is in vele landen nog steeds niet mogelijk. In mijn Nederlandse familie wordt er veel op PVV gestemd...jammer...

Mijn vriend weet ook niet wat hij gaat stemmen. Hij stelde een anti-stem voor. Dus dat er een stem tegen een bepaald partij kan worden gebracht en dat dan dus afgetrokken wordt van het aantal stemmen. Hij vindt het jammer dat dat niet bestaat.

Nog 2 dagen om na te denken...
Is blanco stemmen niet de anti-stem?
pi_211356633
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
En heeft redelijk opkomst-ethos en ziet vooral nivellering en afromen van al belast geld wat niet is verkwist voorbij komen op tv.
Lijkt me ook dat veel van die trouwe, meer vernogende mensen toch ook een keer dood gaan. Daar heeft het CDA deels ook al last van.
  maandag 20 november 2023 @ 12:19:26 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_211356739
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ik geloof niet echt dat Frans past bij de SP.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211356789
Interessant wel. Ik vulde 20 van de stellingen van de link van @LeeHarveyOswald in, en op 1 kwam Volt (daar heb ik vorige keer op gestemd, dus verbaast me niet) en op 2 kwam Denk, met twee minder stellingen overeenkomst dan Volt. Dat verbaast me wel - blijkbaar heb ik toch een heel ander beeld van die partij dan het beeld dat op basis van het stemgedrag op deze punten naar voren komt. Bij de stellingen die ik niet heb ingevuld, zijn er maar een stuk of 2 waar Denk en Volt niet hetzelfde op stemden, de rest wel.

Gefeliciteerd LHO! ^)
pi_211356849
Wie eet een getoaste boterham met kokosbrood?
* Vanyel !

Vrij naar Myraela
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211356963
Oeh, kokosbrood, dat is lang geleden. :9 Alleen weet ik nu al dat als ik een pakje zou kopen, ik na 1 plak er alweer klaar mee ben.
  maandag 20 november 2023 @ 12:42:56 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211356981
Voor de liefhebbers van "digitalisering" in de politiek: de partijprogramma's op dit thema:

https://www.security.nl/p(...)et+digitalisering%3F
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211357211
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 12:05 schreef Yinny het volgende:

Beterschap, @:Sarabi en benieuwd naar klimaatkast...voor bier of iets anders?

Om ons thuis gebrouwen bier stabieler te kunnen laten vergisten :Y
Ook meteen 2 nieuwe gistvaten besteld want daar was een mooie Black Friday aanbieding voor.
pi_211357338
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 01:28 schreef Blues het volgende:
Goeienacht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{.

Niet de juiste weg was dus gewoon wel de juiste weg. Veel sterkte voor jullie :*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 20 november 2023 @ 13:22:26 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211357345
zo, het weekend al weer overleefd, de goot heeft weer wat minder bladeren er in en er ligt weer een gootje voor de water afvoer.. }:|

zo maar eens beginnen aan de week :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_211357832
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
De angst voor hogere belasting is de reden dat jij en ik het wel betalen maar Unilever, shell en Ahold nauwelijks.

Dat ik voor de bakkerij 7% werkgeversdeel orgverzekeringen mag afdragen en over een verkocht brood (vanaf vrijdag: pizza) meer inkomstenbelasting betaal dan dat een parasitaire aandeelhouder betaald over hun dividend (en dat Rutte dat nog te veel vind en dát zijn grootste misser vind) is een totale gotspe natuurlijk.

En dat voor een aanzienlijk deel door rechtse stemmers die bang zijn dat als ze ooit miljonair worden ze door links meer belasting zouden moeten betalen.
pi_211357883
Dank voor alle felicitaties! Geen taart, wel net brokjes voor de katten gekocht en dat is altijd feest want een nieuwe zak brokjes is het leukste wat er is, aldus mijn katten.

Verder een dag als normaal, moest alleen wat eerder op :s)
  maandag 20 november 2023 @ 14:18:50 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211357898
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 14:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]n parasitaire aandeelhouder
De pensioenfondsen bijvoorbeeld
pi_211357958
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De pensioenfondsen bijvoorbeeld
Ons stelsel is al heel prima instaat om natuurpersonen, stichtingen en spaarsystemen anders te benaderen. Dat is echt een non-argument; over je pensioenafdracht (bijvoorbeeld naar een speciale bankrekening) kan nu ook al onbelast.
pi_211358313
Met lootjes trekken mijn voorkeursslachtoffer getrokken. Wil geen nieuwe dingen in huis halen als het even kan. Vandaag het laatste item van het wensenlijstje bij de kringloop weggehaald. Eerder al de rest en wat extra bij elkaar gesprokkeld. Van de resterende 5 euro (we doen 15 en een GEDICHT) maar pepernoten halen :')
pi_211358366
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Met lootjes trekken mijn voorkeursslachtoffer getrokken. Wil geen nieuwe dingen in huis halen als het even kan. Vandaag het laatste item van het wensenlijstje bij de kringloop weggehaald. Eerder al de rest en wat extra bij elkaar gesprokkeld. Van de resterende 5 euro (we doen 15 en een GEDICHT) maar pepernoten halen :')
Goed bezig!

Ik heb nog helemaal niks gedaan voor mijn surprise, cadeau en gedicht. Ik loop een beetje vast op hypothetische situaties. Om een of andere reden wil mijn brein er pas echt mee bezig als ik meer duidelijkheid heb maar zo is het leven niet.

Ik heb m'n tante getrokken. Maar m'n oom is momenteel ernstig ziek met nierfalen (de nier die m'n tante hem vorig jaar gegeven heeft, wordt nu afgestoten en hij heeft er allerlei nare ontstekingen). Oom en tante doen wel allebei mee met het familie-Sinterklaasfeest. Maar ik weet niet of ze er zullen zijn. Sowieso krijgen ze hun cadeaus/surprises wel, desnoods brengt m'n nicht ze wel naar het ziekenhuis of zo. ^O^

Ik wil wel iets voor tante maken wat lief overkomt en niet te gevoelig ligt. Ik had het idee om als surprise een caravan te maken, want 's zomers staan ze altijd maandenlang op "de camping" met "de caravan" ergens in Middle Of Nowhere Friesland. En dan de caravan in lekker hysterische oma kleuren te verven en gordijntjes en zo te geven, want m'n tante is ook oma. Maar ik maak me er veel te druk over of alles wel oké is, want als het zo slecht gaat met oom kunnen ze misschien komende zomer niet naar de camping en is het dan wel leuk om een caravan-surprise te krijgen? :')
pi_211358383
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Goed bezig!

Ik heb nog helemaal niks gedaan voor mijn surprise, cadeau en gedicht. Ik loop een beetje vast op hypothetische situaties. Om een of andere reden wil mijn brein er pas echt mee bezig als ik meer duidelijkheid heb maar zo is het leven niet.

Ik heb m'n tante getrokken. Maar m'n oom is momenteel ernstig ziek met nierfalen (de nier die m'n tante hem vorig jaar gegeven heeft, wordt nu afgestoten en hij heeft er allerlei nare ontstekingen). Oom en tante doen wel allebei mee met het familie-Sinterklaasfeest. Maar ik weet niet of ze er zullen zijn.

Ik wil wel iets voor tante maken wat lief overkomt en niet te gevoelig ligt. Ik had het idee om als surprise een caravan te maken, want 's zomers staan ze altijd maandenlang op "de camping" met "de caravan" ergens in Middle Of Nowhere Friesland. En dan de caravan in lekker hysterische oma kleuren te verven en gordijntjes en zo te geven, want m'n tante is ook oma. Maar ik maak me er veel te druk over of alles wel oké is, want als het zo slecht gaat met oom kunnen ze misschien komende zomer niet naar de camping en is het dan wel leuk om een caravan-surprise te krijgen? :')
Nu ben ik nog blijer dat we geen surprises doen :D

Je intenties zijn goed Tele, leg dat in je keuze en dan komt dat heus wel over. Hoe de kaarten dan ook liggen :Y
  maandag 20 november 2023 @ 15:30:55 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 20 november 2023 @ 15:33:20 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211358547
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 14:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ons stelsel is al heel prima instaat om natuurpersonen, stichtingen en spaarsystemen anders te benaderen. Dat is echt een non-argument; over je pensioenafdracht (bijvoorbeeld naar een speciale bankrekening) kan nu ook al onbelast.
Je begrijpt me verkeerd. De pensioenfondsen zijn belangrijke aandeelhouders. Sterker nog, verschillende pensioenfondsen zitten erg diep in Hedgefunds. Dat zijn dezelfde die bedrijven als Stork opkopen, vol gooien met schulden en dat geld eruit trekken, vastgoed verkopen en dan de het bedrijf weer verkopen.
pi_211358603
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Tsja, dat verklaart op zich al genoeg...
Wat verklaart dat dan, zelfs de Koning kijkt.
  maandag 20 november 2023 @ 15:47:21 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_211358674
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:39 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Nou vind ik dat niet echt een maatstaf ;) Ongeacht welk programma de beste man ook kijkt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 15:47:38 #55
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211358678
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:39 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad ook dat die zijn dagelijkse portie politieke informatie via dat pulpprogramma tot zich neemt... :N
pi_211358709
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 15:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad ook dat die zijn dagelijkse portie politieke informatie via dat pulpprogramma tot zich neemt... :N
Ik geloof best dat er mensen zijn die hun hele politieke beeld vormen aan de hand van dit programma maar je kan het ook gewoon ter ontspanning kijken, zoals ik vaak doe. Leuk showtje toch.
pi_211358718
En ze zijn dit keer een stuk meer verdeeld waardoor je niet zoiets krijgt als met Caroline in het voorjaar.
  maandag 20 november 2023 @ 15:56:34 #58
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211358738
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:51 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik geloof best dat er mensen zijn die hun hele politieke beeld vormen aan de hand van dit programma maar je kan het ook gewoon ter ontspanning kijken, zoals ik vaak doe. Leuk showtje toch.
Nee, geen leuk showtje wat mij betreft en je bent weer aan het kontendraaien als het over de context gaat waarin je het programma in eerste instantie aanhaalde en zoals je het nu hierboven doet. Als je maar iets kan posten...
pi_211358767
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 15:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee, geen leuk showtje wat mij betreft en je bent weer aan het kontendraaien als het over de context gaat waarin je het programma in eerste instantie aanhaalde en zoals je het nu hierboven doet. Als je maar iets kan posten...
Ik denk vooral dat jullie een verkeerd beeld van dit programma hebben omdat jullie nooit kijken en alleen soms wat koppen zien die uit de context zijn gerukt. Als het zo'n vreselijk programma zou zijn dan schuiven er niet regelmatig hoogleraren, seksuologen of andere gewaardeerde duiders bij dit programma aan.
  maandag 20 november 2023 @ 16:03:53 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211358794
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:00 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat jullie een verkeerd beeld van dit programma hebben omdat jullie nooit kijken en alleen soms wat koppen zien die uit de context zijn gerukt. Als het zo'n vreselijk programma zou zijn dan schuiven er niet regelmatig hoogleraren, seksuologen of andere gewaardeerde duiders bij dit programma aan.
Fijn dat je meent voor mij en anderen te moeten denken.
Doe maar niet meer...
pi_211358803
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 16:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Fijn dat je meent voor mij en anderen te moeten denken.
Doe maar niet meer...
Moet jij zeggen, ik ben er niet mee begonnen.
  maandag 20 november 2023 @ 16:08:04 #62
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211358818
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Moet jij zeggen, ik ben er niet mee begonnen.
Ik denk niet voor jou, ik heb en geef mijn eigen mening.
Maar het is wel klaar zo...
pi_211358825
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 16:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik denk niet voor jou, ik heb en geef mijn eigen mening.
Maar het is wel klaar zo...
Zeker, laten we het professioneel houden!
pi_211358851
Van mij mag het water wel weer zakken. Om op de boot te komen moet je een steile loopplank op, da’s lastig. Maar ook weer eraf en dat trekken de knieën nauwelijks. Gelukkig zijn er veel heren die willen helpen (zelf mij optillen en naar beneden brengen _O- ) maar voor mij is het gewoon eng.

Stemmen, het zal niemand verbazen dat het pvda/gl gaat worden. Bij alle stemwijzers komt Bij1 naar voren maar die hebben buiten het programma wat dingen die me tegenstaan.
Gisteravond ook weer enorm genoten van “Even tot hier”, nu al zin in zaterdagavond.
We have far more in common than that which devides us..
pi_211358886
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Van mij mag het water wel weer zakken. Om op de boot te komen moet je een steile loopplank op, da’s lastig. Maar ook weer eraf en dat trekken de knieën nauwelijks. Gelukkig zijn er veel heren die willen helpen (zelf mij optillen en naar beneden brengen _O- ) maar voor mij is het gewoon eng.

Stemmen, het zal niemand verbazen dat het pvda/gl gaat worden. Bij alle stemwijzers komt Bij1 naar voren maar die hebben buiten het programma wat dingen die me tegenstaan.
Gisteravond ook weer enorm genoten van “Even tot hier”, nu al zin in zaterdagavond.
Jaaa Even tot hier was weer goed :)
Qua stem verwacht ik dezelfde kant op te gaan.

Die loopplank klinkt eng -O- als het water zakt is de loopplank dan ook minder steil?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 16:15:56 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211358892
Gefeliciteerd LHO & Ise *O*

Thuiswerkdag overleefd al is de tank ook wel leeg. Morgen weer naar kantoor :).

Tijd voor een politiek muziekje
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211358925
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Jaaa Even tot hier was weer goed :)
Qua stem verwacht ik dezelfde kant op te gaan.

Die loopplank klinkt eng -O- als het water zakt is de loopplank dan ook minder steil?
Ahh mijn hoofd zit vol watten. Ik begin het beeld van de loopplank te snappen :')
pi_211358932
Middag!

Heel veel sterkte @Blues en @golfer . Hopelijk knapt ie snel wat op, het is niet niks wat jullie nu voor de kiezen krijgen zeg :*

Was het nog gelukt met de kap voor kat @DancingPhoebe?
Ik ken wel ‘moon collars ‘ of ‘donuts’ gemaakt van verband zoals ik bij Cas had. Maar voor katten gebruiken we meestal of een kraag, of een pakje. Die dieren zijn zo flexibel…..

En verder is mijn stemkeuze natuurlijk wel allang gemaakt, zijnde actief lid. Een partij die wél vast houdt houden aan de idealen 8-) Zaterdag en vandaag nog staan flyeren. Vooral zaterdag was…. Wat vochtig in de lucht…. Zullen we maar zeggen :')

@AnneX ik moest nog even aan jou denken, dit is wellicht voor jou en buurtgenoten ook interessant: https://www.stop4deroute.nl/

(Ze willen een vierde aanvliegroute naar Schiphol toestaan. Over de provincies Gelderland en Utrecht. Incluis de Heuvelrug en Veluwe als mogelijkheid, maar ook plaatsten als IJsselstein/Culemborg/Houten liggen binnen het gebied. Schiphol stuurt nog steeds op groei en opening van luchthaven Lelystad)
pi_211358948
Oh en gefeliciteerd LHO ! *O*
pi_211358971
We zijn voor vrijwilligerswerk een oproepje voor commissieleden aan het schrijven. Inmiddels de 4e mail langs zien komen, en het gaat nu over het aantal emoji's wat nog aan het berichtje toegevoegd moet worden _O- :')
  maandag 20 november 2023 @ 16:25:33 #71
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211358974
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:25 schreef Tele6 het volgende:
We zijn voor vrijwilligerswerk een oproepje voor commissieleden aan het schrijven. Inmiddels de 4e mail langs zien komen, en het gaat nu over het aantal emoji's wat nog aan het berichtje toegevoegd moet worden _O- :')
Oh hell ;(
pi_211358988
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:25 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Oh hell ;(
Ik vind het wel grappig. Ik bedoel, als iemand z'n middag wil besteden aan het vervangen van bullet points door smileys, be my guest *G* *G*
(Ik had de tekst herschreven naar bullet points want ik vond een hele alinea aan proza geen goed whatsapp-berichtje. Maar wel nuttige info met de taken waarvoor we werven als bullet points)
pi_211359000
@Candaasje Is ruim gedeeld in het digitale dorpssufferdje en fb.
Dank je.

Doe je nog eens een update huis? Altijd leuk om te volgen.

Vandaag was kleine klusjes in-en-rond-het-huis-dag.
Nu het droog is ben ik begonnen aan heg knippen met de hand. Dat moet toch maar met mannen en een machine. Beetje veel. 8)7

@Kaatje1 hoorde dat oudste zwager veel baat heeft bij een knie brace.
Had jij toch ook (al) !?
Wat galant dat je over de loopplank wordt geholpen. 👍🏼
pi_211359107
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 12:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Interessant wel. Ik vulde 20 van de stellingen van de link van @:LeeHarveyOswald in, en op 1 kwam Volt (daar heb ik vorige keer op gestemd, dus verbaast me niet) en op 2 kwam Denk, met twee minder stellingen overeenkomst dan Volt. Dat verbaast me wel - blijkbaar heb ik toch een heel ander beeld van die partij dan het beeld dat op basis van het stemgedrag op deze punten naar voren komt. Bij de stellingen die ik niet heb ingevuld, zijn er maar een stuk of 2 waar Denk en Volt niet hetzelfde op stemden, de rest wel.

Gefeliciteerd LHO! ^)
Hou er met Denk rekening mee dat die redelijk progressief lijken op papier, maar dat ze in de praktijk reactionair rechts zijn, en niet alleen pro-Erdoghan maar ook Grijze Wolven in hun gelederen hebben.

https://www.doorbraak.eu/denk-en-de-grijze-wolven/ :)
pi_211359146
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 16:29 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje Is ruim gedeeld in het digitale dorpssufferdje en fb.
Dank je.

Nu het droog is ben ik begonnen aan heg knippen met de hand. Dat moet toch maar met mannen en een machine. Beetje veel. 8)7

@:kaatje1 hoorde dat oudste zwager veel baat heeft bij een knie brace.
Had jij toch ook (al) !?
Een brace kan ook nog inderdaad. Eerst maar even lager water. En ja hoor, de meesten zijn zeer galant, staan op wacht wanneer ik trappen af moet, stoel aanschuiven en thee aanbieden wanneer ik langs kom lopen en wanneer je aankomt en weggaat is het tientallen keer “hello, goodbye, thank you etc”
pi_211359495
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:

Welke dingen?
pi_211359499
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 16:20 schreef Candaasje het volgende:
Middag!

Heel veel sterkte @:Blues en @:golfer . Hopelijk knapt ie snel wat op, het is niet niks wat jullie nu voor de kiezen krijgen zeg :*

Was het nog gelukt met de kap voor kat @:DancingPhoebe?
Ik ken wel ‘moon collars ‘ of ‘donuts’ gemaakt van verband zoals ik bij Cas had. Maar voor katten gebruiken we meestal of een kraag, of een pakje. Die dieren zijn zo flexibel…..

En verder is mijn stemkeuze natuurlijk wel allang gemaakt, zijnde actief lid. Een partij die wél vast houdt houden aan de idealen 8-) Zaterdag en vandaag nog staan flyeren. Vooral zaterdag was…. Wat vochtig in de lucht…. Zullen we maar zeggen :')

@:Annex ik moest nog even aan jou denken, dit is wellicht voor jou en buurtgenoten ook interessant: https://www.stop4deroute.nl/

(Ze willen een vierde aanvliegroute naar Schiphol toestaan. Over de provincies Gelderland en Utrecht. Incluis de Heuvelrug en Veluwe als mogelijkheid, maar ook plaatsten als IJsselstein/Culemborg/Houten liggen binnen het gebied. Schiphol stuurt nog steeds op groei en opening van luchthaven Lelystad)
Gelukt, dank je *O*
pi_211359522
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Welke dingen?
Over de afgelopen jaren, kan ze nu niet echt specificeren, maar dat ik dan dacht “daar zou ik nooit op stemmen”. Dat heb ik ook met SP. Veel goede dingen maar die stemmen/beweren ook dingen waar ik echt niet iets mee kan/wil
pi_211359634
Mail gestuurd die al VIER WEKEN op m'n to do list stond. BAM. _O_ _O_
pi_211359736
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 16:29 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje Is ruim gedeeld in het digitale dorpssufferdje en fb.
Dank je.

@:kaatje1 hoorde dat oudste zwager veel baat heeft bij een knie brace.
Had jij toch ook (al) !?
Ik zal eens kijken waar we gebleven waren met dat klustopic :Y . Even tijd voor vinden, laatste periode was het een beetje hectisch dus kwam het er niet van.
pi_211360726
Ja, thuis. Gelukt, alles goed gegaan, blije uitvaartonderneemster.
Weekend aan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211360896
2 uur rijden over drukke, slecht verlichte (en voor mij onbekende) wegen is niet heel fijn met een hoofd vol met watten. Maar het bier is weer bezorgd. Nu tijd voor een warm bad.
pi_211361649
Hoe gaat het nu met g, @Blues Hopelijk knapt hij snel weer wat op en kan hij weer naar huis. Ziekenhuizen zijn maar niks, kan je ook zelden goed tot rust komen. Maar als het moet is het fijn dat ze er zijn.

LHO gefeliciteerd met dit onverwachte huwelijk *O*

_O_ voor Lonaa *O*

Ik zweef nog tussen 2 partijen. Ik denk dat ik pas in het stemhokje beslis :') Wel twee partijen waar ik al vaker op heb gestemd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211361691
@MadMaster Droomhuis gezocht op Curaçao!
  maandag 20 november 2023 @ 19:48:04 #85
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211361758
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2023 16:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Hou er met Denk rekening mee dat die redelijk progressief lijken op papier, maar dat ze in de praktijk reactionair rechts zijn, en niet alleen pro-Erdoghan maar ook Grijze Wolven in hun gelederen hebben.

https://www.doorbraak.eu/denk-en-de-grijze-wolven/ :)
Ja, die beschrijving komt dus inderdaad wel overeen met het beeld dat ik van ze heb :+
Daarom verbaasde het me zo dat ze zo hoog stonden en in hun stemmingen ook zo overeen komen met Volt. Een daadwerkelijke optie is het overigens absoluut niet hoor, vond het meer opvallend en onverwachts.

Ben ook erg benieuwd hoe het inmiddels met g is! En met jou, @Blues, ook belangrijk!

Lekker bezig @Tele6 :7
  maandag 20 november 2023 @ 19:50:35 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_211361775
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:44 schreef Isabeau het volgende:
Ziekenhuizen zijn maar niks, kan je ook zelden goed tot rust komen. Maar als het moet is het fijn dat ze er zijn.

Dit inderdaad. Als ik het ok vind om opgenomen te worden, dan ben ik echt echt echt ziek en is het ook nodig :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211361844
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 19:44 schreef Isabeau het volgende:
Hoe gaat het nu met g, @:Blues Hopelijk knapt hij snel weer wat op en kan hij weer naar huis. Ziekenhuizen zijn maar niks, kan je ook zelden goed tot rust komen. Maar als het moet is het fijn dat ze er zijn.

Ik ben zó blij dat hij daar is en niet thuis :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk knapt hij iets op en kan de long toch bestraald worden want dat is in hetzelfde gebouw nu.
En colono wordt ook nog gedaan.
pi_211361872
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 19:54 schreef Blues het volgende:

[..]
SPOILER
-O-

Wat een horrors voor jullie joh.

:*
pi_211361881
Ook nog een goed bezig @Lonaa _O_ fijn weekend!
En @Sarabi beterschap!
  maandag 20 november 2023 @ 19:56:40 #91
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211361894
quote:

[..]
SPOILER
Hopelijk knapt hij iets op en kan de long toch bestraald worden want dat is in hetzelfde gebouw nu.
Damn…
pi_211361908
Jezus @Blues :'( mijn duimen draaien voor een omslag naar herstel. Ik denk aan jullie :*
pi_211361913
quote:

[..]
SPOILER
Nondeju. 8)7
pi_211361915
quote:

[..]
SPOILER
:{ goed dat je zo hard aan de bel hebt getrokken. Duimen draaien hard voor jullie! :*
pi_211361972
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 19:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nondeju. 8)7
Niet normaal toch allemaal 😰
pi_211361977
Damn inderdaad.
Spoilers!
pi_211362006
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 20:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Niet normaal toch allemaal 😰
Angst en beven, blues. Ik duim voor jullie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 20:10:06 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211362160
quote:

[..]
SPOILER
Het houdt niet op... :{ Sterkte
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211362271
Even wat anders. Ik heb geloof ik wat gemist. BBB staat ineens heel laag in de peilingen? Wat is er gebeurd?
Spoilers!
pi_211362281
Oh wat erg @Blues Inderdaad gelukkig dat hij daar is, de beste plek voor hem op dit moment. En hoe gaat het met jou? Ook klote natuurlijk maar kan je je zorgen een beetje kwijt, even een schouder om op te janken/schreeuwen
pi_211362287
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even wat anders. Ik heb geloof ik wat gemist. BBB staat ineens heel laag in de peilingen? Wat is er gebeurd?
Te vroeg (mooi dus) gepiekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')