abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211355124
quote:
Javier Milei wordt de president van Argentinië. Tegenkandidaat Sergio Massa heeft zijn nederlaag zondag toegegeven. Volgens voorlopige uitslagen heeft de libertaire outsider Milei 56 procent van de stemmen gekregen.

"De resultaten zijn duidelijk niet wat we hadden gehoopt", zei Massa, de huidige minister van Economische Zaken. "Ik heb Javier Milei gesproken om hem te feliciteren en hem het beste te wensen. Want hij is de president die de meerderheid van de Argentijnen heeft gekozen voor de komende vier jaar."

De 53-jarige Milei wil met radicale ideeën de hevige economische problemen oplossen. Het land gaat gebukt onder torenhoge inflatie en groeiende armoede.

Milei is een econoom uit de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Hij noemt zichzelf een 'anarchokapitalist', een combinatie van een anarchist en kapitalist. Hij is een nieuwkomer in de politiek en viel tijdens de campagne op door bijvoorbeeld met een kettingzaag op bijeenkomsten te verschijnen. Zo wilde hij zijn plannen voor bezuinigingen kracht bijzetten. Sommige analisten vergeleken zijn aanpak met die van de Amerikaanse oud-president Donald Trump.

Na het nieuws over zijn overwinning verzamelden zich duizenden aanhangers bij zijn campagnekantoor. De feestende menigte zwaaide met vlaggen en scandeerde "vrijheid". Milei wil de inflatie bestrijden door de noodlijdende Argentijnse munt in te ruilen voor de Amerikaanse dollar en de centrale bank van het land op te heffen. Ook heeft hij gedreigd de banden met belangrijke handelspartners China en buurland Brazilië te verbreken. Daarnaast beledigde hij de uit Argentinië afkomstige paus Franciscus.

Milei zei tijdens zijn campagne onder meer dat hij een aantal publieke diensten wil afschaffen, net als de ministeries van Volksgezondheid, Onderwijs en Milieu. Hij is tegen abortus en wil de aanschaf van vuurwapens gemakkelijker maken.

Omliggende landen reageren verschillend op overwinning
De linkse president Luiz Inácio Lula da Silva van buurland Brazilië reageerde terughoudend op de verkiezing van Milei. Hij wenste de nieuwgekozen regering van Argentinië veel geluk en succes, maar noemde Milei daarbij niet bij naam. Tijdens zijn campagne had Milei de Braziliaanse president stevig bekritiseerd en hem onder meer een "boze communist" genoemd.

De eveneens linkse Colombiaanse president Gustavo Petro reageerde ronduit negatief op de uitslag. "Extreemrechts heeft gewonnen in Argentinië. Het is de keuze van dat land. Triest voor Latijns-Amerika, we zullen zien..."

Maar de Amerikaanse oud-president Trump reageerde verheugd op het nieuws. "De hele wereld keek toe! Ik ben erg trots op je. Je zal je land veranderen en Argentinië weer echt geweldig maken", schreef hij op zijn platform Truth Social.

Ook de Braziliaanse ex-president Jair Bolsonaro is blij met de winst van Milei. "Er gloort weer hoop in Zuid-Amerika", stelde hij in een reactie.
https://www.nu.nl/buitenl(...)dentsverkiezing.html

Interessant om te kijken of deze libertair de problemen van Argentinië kan oplossen. Vanuit zijn achtergrond van Oostenrijkse School zal hij ongetwijfeld zo het zijne vinden van de inflatie waar Argentinië momenteel aan onderhevig is. Zijn radicale ideeën lijken niet populair te zijn onder mainstream media en instituten als IMF dus tegengas gaat hij ongetwijfeld krijgen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211355178
Dat wordt zeker interessant.
vicit vim virtus
---------
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 november 2023 @ 09:14:36 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211355185
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef dimmak het volgende:
Interessant om te kijken of deze libertair de problemen van Argentinië kan oplossen.
Als ik zo op een ander forum wat Argentijnen zie posten, waaronder mensen die op hem gestemd hebben, is dat niet eens zozeer de hoop. Is het meer de hoop dat hij 'iets' kan verbeteren, want op de huidige manier doorgaan is sowieso kut, dus dan maar iets anders proberen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211355201
twitter

Oud filmpje met verkiezingsbeloftes. :P
pi_211355213
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als ik zo op een ander forum wat Argentijnen zie posten, waaronder mensen die op hem gestemd hebben, is dat niet eens zozeer de hoop. Is het meer de hoop dat hij 'iets' kan verbeteren, want op de huidige manier doorgaan is sowieso kut, dus dan maar iets anders proberen :P
De Peronisten zijn daar ook al weet ik hoe lang aan de macht. Milei heeft bij lange na geen parlementaire meerderheden en ook qua gouverneurs heeft hij niet echt veel steun dus erg radicaal kan hij ook niet te werk gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 20 november 2023 @ 09:25:52 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211355246
Mensen die actief een hekel aan de overheid hebben zijn altijd de beste mensen om de overheid te leiden. Dat zie je overal. Nooit corrupt of eigenbelang boven het landsbelang stellen. En altijd zo ongelooflijk goed in internationaal zaken die niet bevallen heronderhandelen. Dit wordt vast een onverdeeld succes! :Y
pi_211355277
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
Mensen die actief een hekel aan de overheid hebben zijn altijd de beste mensen om de overheid te leiden. Dat zie je overal. Nooit corrupt of eigenbelang boven het landsbelang stellen. En altijd zo ongelooflijk goed in internationaal zaken die niet bevallen heronderhandelen. Dit wordt vast een onverdeeld succes! :Y
Nou, veel slechter dan de heersende klasse in Argentinië kan het wat dat betreft in ieder geval niet zijn. Die peronisten hebben er zo een zooitje gemaakt, ongelooflijk _O-
pi_211355291
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 november 2023 @ 09:37:04 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211355306
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:32 schreef J.B. het volgende:

[..]
Nou, veel slechter dan de heersende klasse in Argentinië kan het wat dat betreft in ieder geval niet zijn. Die peronisten hebben er zo een zooitje gemaakt, ongelooflijk _O-
De ervaring leert dat 'het kan toch niet erger worden' eigenlijk nooit klopt. Het kan altijd erger en wanneer mensen vanuit deze redenering stemmen, dan wordt het dat vaak ook.
  maandag 20 november 2023 @ 09:38:10 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211355317
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef dimmak het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)dentsverkiezing.html

Interessant om te kijken of deze libertair de problemen van Argentinië kan oplossen. Vanuit zijn achtergrond van Oostenrijkse School zal hij ongetwijfeld zo het zijne vinden van de inflatie waar Argentinië momenteel aan onderhevig is. Zijn radicale ideeën lijken niet populair te zijn onder mainstream media en instituten als IMF dus tegengas gaat hij ongetwijfeld krijgen.
quote:
Interessant om te kijken of deze libertair de problemen van Argentinië kan oplossen.
Een politicus die wat oplost? Die zie je niet vaak. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211355333
Nu ken ik de details van de Argentijnse politiek absoluut niet, maar ik veronderstel wel dat de werkelijke macht van de president zoals wel vaker weer schromelijk overdreven wordt.
vicit vim virtus
---------
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
pi_211355344
Libertair heeft wel mijn sympathie. Het recht om met rust gelaten te worden, niet een verplicht sociaal contract dat jij niet hebt getekend.
Kijk eens dom, ja ho maar
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 09:55:05 #13
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_211355466
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 09:41 schreef DrDentz het volgende:
Libertair heeft wel mijn sympathie. Het recht om met rust gelaten te worden, niet een verplicht sociaal contract dat jij niet hebt getekend.
De mens kan die mate van autonomie alleen simpelweg niet aan om een samenleving te creëeren waarin de grootste gemene deler tevreden is.

Wat dat betreft was Argentinië sowieso hopeloos voorafgaand aan deze verkiezingen, want de zittende macht heeft er ook maar een zooi van getracht te maken
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
  maandag 20 november 2023 @ 10:03:46 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211355533
Dit gaat smullen worden :9~
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211355609
quote:
Milei zei tijdens zijn campagne onder meer dat hij een aantal publieke diensten wil afschaffen, net als de ministeries van Volksgezondheid, Onderwijs en Milieu.
Terecht dit. Onderwijs en volksgezondheid kosten klauwen met geld en wat heb je er nou eigenlijk aan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211355613
Een grote free for all *O* *O* *O* *O* *O* *O*
alles is een "jouw"probleem *O* *O* *O* *O* *O*
pi_211355632
Argentinië is het land met veruit de grootste openstaande schuld aan het IMF. Gecombineerd met andere factoren hebben ze daardoor last van gigantische inflatie.

Deze meneer heeft daar handig op in gespeeld in zijn campagne.

Grappig dat mensen doen alsof het einde nabij is, terwijl Argentinië al jaren naar de financiële afrond hobbelt
hoi
pi_211355635
quote:
Ook heeft hij gedreigd de banden met belangrijke handelspartners China en buurland Brazilië te verbreken.
Goed zo, je kan beter handel drijven met Kiribati en Andorra.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_211355712
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:12 schreef aTypisch het volgende:
Argentinië is het land met veruit de grootste openstaande schuld aan het IMF. Gecombineerd met andere factoren hebben ze daardoor last van gigantische inflatie.

Grappig dat mensen doen alsof het einde nabij is, terwijl Argentinië al jaren naar de financiële afrond hobbelt
En dit terwijl Links het de laatste jaren voor het zeggen had en ook de afgelopen decennia het meest aan de macht is geweest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211355776
inflatiegenot

hoi
pi_211355785
Grappig dat een Meme president kan worden. Dit verandert natuurlijk helemaal niks, een president kan niks in zijn eentje. Veel succes.
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 10:33:40 #22
Winnaar WIDM prono 2017
pi_211355803
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 10:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit terwijl Links het de laatste jaren voor het zeggen had en ook de afgelopen decennia het meest aan de macht is geweest.
Daarom juichen verstandige mensen voor het midden. Argentinië en Amerika zijn allebei mislukte sociale experimenten.
pi_211355810
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 10:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
de denkfout is dat links of rechts (wat nogal suggestieve en vage termen zijn) dan als 'kwaad' wordt bestempeld zonder dat men iets weet van de huidige situatie

zoals dit bijvoorbeeld:
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:10 schreef Hugo862 het volgende:
Een grote free for all *O* *O* *O* *O* *O* *O*
alles is een "jouw"probleem *O* *O* *O* *O* *O*
hoi
pi_211355811
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Goed zo, je kan beter handel drijven met Kiribati en Andorra.
Uiteraard. Je kan pas een nieuwe wereld bouwen als de oude tot as is vergaan. Uit het vuur zal een nieuw, sterker en welvarender Argentinie als een fenix herrijzen. Of de boel gaat nog harder fikken. Dat kan natuurlijk ook. Een alternatief is dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden als deze man hem op dient en al zijn radicale plannen snel naar de prullenbak gaan en de boel gewoon meer van het zelfde is zoals de afgelopen decennia.
pi_211355826
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 09:40 schreef nostra het volgende:
Nu ken ik de details van de Argentijnse politiek absoluut niet, maar ik veronderstel wel dat de werkelijke macht van de president zoals wel vaker weer schromelijk overdreven wordt.
quote:
“The President in particular is very much a figurehead — he wields no real power whatsoever. He is apparently chosen by the government, but the qualities he is required to display are not those of leadership but those of finely judged outrage. For this reason the President is always a controversial choice, always an infuriating but fascinating character. His job is not to wield power but to draw attention away from it. On those criteria Zaphod Beeblebrox is one of the most successful Presidents the Galaxy has ever had — he has already spent two of his ten presidential years in prison for fraud.”
hoi
  maandag 20 november 2023 @ 10:46:58 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211355918
Nou blijkbaar houden Argentijnen niet van zorg en onderwijs. :')

Toch zonde als dat land nog verder afglijdt naar een soort rechts Venezuela
pi_211355937
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:46 schreef Hexagon het volgende:

hebben de meeste psychologen per hoofd van de bevolking geloof ik
hoi
  maandag 20 november 2023 @ 11:15:48 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211356160
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:12 schreef aTypisch het volgende:

En die enorme schuld is de voormalige regering zeker aan te rekenen. Die is enorm gestegen onder hun beleid. Die bezuinigingen gaan hoe dan ook pijn doen, of je dat nou doet volgens de wensen van het IMF of niet.

De eerlijke kwestie is een beetje waar je die klappen harder laat vallen en waar je de pijn verzacht. Ik merk vaak dat politici die een anti-overheidscampagne voeren dat gesprek vermijden en vervolgens proberen de mensen in hun eigen kringen te matsen, ten koste van de rest. Dat gaat Argentinië niet opeens de afgrond instorten, maar het gaat ze er ook niet opeens uit helpen.
pi_211356262
quote:
17s.gif Op maandag 20 november 2023 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daarom juichen verstandige mensen voor het midden. Argentinië en Amerika zijn allebei mislukte sociale experimenten.
Opmerkelijk dat er dan nog altijd zoveel mensen naar de VS willen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:46 schreef Hexagon het volgende:

Raar, dus als de overheid dat niet regelt zou het er ineens niet meer zijn?
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
En die enorme schuld is de voormalige regering zeker aan te rekenen. Die is enorm gestegen onder hun beleid. Die bezuinigingen gaan hoe dan ook pijn doen, of je dat nou doet volgens de wensen van het IMF of niet.

De eerlijke kwestie is een beetje waar je die klappen harder laat vallen en waar je de pijn verzacht. Ik merk vaak dat politici die een anti-overheidscampagne voeren dat gesprek vermijden en vervolgens proberen de mensen in hun eigen kringen te matsen, ten koste van de rest. Dat gaat Argentinië niet opeens de afgrond instorten, maar het gaat ze er ook niet opeens uit helpen.
De overheid willen herstructureren of verkleinen is niet 'anti-overheid'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 11:28:29 #30
Winnaar WIDM prono 2017
pi_211356280
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk dat er dan nog altijd zoveel mensen naar de VS willen.
Ik snap dat ook niet, maar als je geld hebt is het daar redelijk vertoeven. Dat is het rechtse experiment. Het linkse experiment komt op hetzelfde neer, maar dan is het soms moeilijker om je geld te verdienen en is het vooral op basis van status vooraf.
pi_211356377
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:32 schreef J.B. het volgende:

[..]
Klopt. Maar deze man heeft plannen zoals drinkwater privatiseren. Dan ben je ook goed gek, hoor.
pi_211356400
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Maar deze man heeft plannen zoals drinkwater privatiseren. Dan ben je ook goed gek, hoor.
Dat noemen ze nou echte vrijheid, want overheid stom :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211356402
Hoelang zal het duren voordat hij omgelegd wordt?
pi_211356450
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hoelang zal het duren voordat hij omgelegd wordt?
Trump, Duterte, Bolsonaro, Hitler en Baudet zijn ook niet omgelegd, waarom denk je dat dat met Milei wel gaat gebeuren?
  maandag 20 november 2023 @ 11:56:34 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211356488
quote:

Dan is het er alleen voor een kleine groep rijkeren. Waarmee dus je volk dommer en ongezonder wordt. En daarmee dus je land in het algeheel zwakker.
pi_211356496
Argentinië gaat van het ene uiterste naar het andere. Een land waar ondertussen meer dan de helft van de werknemers ambtenaar of semi ambtenaar is. Eigendomsrechten vrijwel continu geschonden worden tot een succesvolle economie omtoveren is vrijwel onmogelijk mijns inziens. Dit land is tot permanente armoede verdoemd en uitzichtloos.

NWS / Argentinië krijgt noodlening IMF
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die de vrijheid kunnen dragen
pi_211356498
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
Trump, Duterte, Bolsonaro, Hitler en Baudet zijn ook niet omgelegd, waarom denk je dat dat met Milei wel gaat gebeuren?
Omdat hij de centrale bank wil sluiten. Ik kan me niet herinneren dat de mensen die jij opnoemt dat gezegd hebben.
pi_211356628
De Argentijnse Donald Trump. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 12:11:38 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211356654
Argentinië neemt de rol als experimentele economie nog altijd erg serieus dus. Dit land wordt door economen als voorbeeld gebruikt van wat je vooral niet moet doen, dan heb je er echt een bende van gemaakt :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_211356855
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Omdat hij de centrale bank wil sluiten. Ik kan me niet herinneren dat de mensen die jij opnoemt dat gezegd hebben.
Dat ligt dan aan je herinnering. Vvder zeker?

Duterte heeft de centrale bank volledig overgenomen door een vriendje in de top te benoemen. https://www.wsj.com/artic(...)ointment-11551773032

Hitler had de centrale bank ook volledig in z'n hand, die hebben de oorlog en alle gruweldaden mee gefinancierd: https://en.wikipedia.org/wiki/Reichsbank#Nazi_period

Bolsonaro had spijt als haren op z'n hoofd dat ie de centrale bank autonomie had gegeven: https://www.bloomberg.com(...)ap-reports#xj4y7vzkg

Baudet ageert non stop tegen de centrale bank omdat ze dmv digitale valuta "iedereen in de gaten gaan houden": https://twitter.com/thierrybaudet/status/1492563048648921091

Trump noemde de centrale bank "my biggest threat". https://www.cbsnews.com/n(...)s-my-biggest-threat/
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 november 2023 @ 12:30:42 #41
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_211356881
Ziek
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211356973
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan is het er alleen voor een kleine groep rijkeren. Waarmee dus je volk dommer en ongezonder wordt. En daarmee dus je land in het algeheel zwakker.
Nee hoor. Canada heeft bijvoorbeeld heeft geen landelijk ministerie van onderwijs, die regelen dat provinciaal en toch presteren scholieren er heel erg goed. Je kunt het dus op allerlei manieren landen functioneren.

Of zullen we even kijken naar alle landen die het onderwijs wel landelijk hebben geregeld, maar gewoon een bagger niveau hebben? Dat is namelijk het merendeel in de wereld.
  maandag 20 november 2023 @ 12:48:09 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211357016
quote:
Nou, niet voor iedereen in elk geval.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 november 2023 @ 12:50:21 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211357032
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor. Canada heeft bijvoorbeeld heeft geen landelijk ministerie van onderwijs, die regelen dat provinciaal en toch presteren scholieren er heel erg goed. Je kunt het dus op allerlei manieren landen functioneren.

Of zullen we even kijken naar alle landen die het onderwijs wel landelijk hebben geregeld, maar gewoon een bagger niveau hebben? Dat is namelijk het merendeel in de wereld.
Oke, waaruit blijkt precies dat hij het alleen maar wil decentraliseren?
pi_211357050
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is een libertair.
pi_211357089
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Mijn vraag is, dat de VS het wel accepteert om de US-dollar als munt in Argentinië te laten gebruiken?
Zoiets zal toch wel niet gaan, zonder dollars bij te drukken, lijkt mij.
pi_211357095
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, niet voor iedereen in elk geval.
Je zou bijvoorbeeld het onderwijs (deels) kunnen privatiseren en met vouchers werken die inkomensafhankelijk zijn. Ik denk dat geen land wil dat een deel van de kinderen niet meer naar school gaat. Daar zijn zelfs ook radicale politici niet bij gebaat.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat zijn precieze plannen zijn. Maar dat is het punt ook niet. Jij stelde meteen dat als het onderwijs en de gezondheidszorg niet meer landelijk worden geregeld, mensen per definitie dommer en ongezonder worden. Dat klopt niet.
pi_211357104
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:27 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat ligt dan aan je herinnering. Vvder zeker?

Duterte heeft de centrale bank volledig overgenomen door een vriendje in de top te benoemen. https://www.wsj.com/artic(...)ointment-11551773032

Hitler had de centrale bank ook volledig in z'n hand, die hebben de oorlog en alle gruweldaden mee gefinancierd: https://en.wikipedia.org/wiki/Reichsbank#Nazi_period

Bolsonaro had spijt als haren op z'n hoofd dat ie de centrale bank autonomie had gegeven: https://www.bloomberg.com(...)ap-reports#xj4y7vzkg

Baudet ageert non stop tegen de centrale bank omdat ze dmv digitale valuta "iedereen in de gaten gaan houden": https://twitter.com/thierrybaudet/status/1492563048648921091

Trump noemde de centrale bank "my biggest threat". https://www.cbsnews.com/n(...)s-my-biggest-threat/
Dat is toch juist het tegengestelde van wat Milei wilt? Jouw voorbeelden haalden of hebben de centrale bank allemaal bij de uitvoerende macht. Als ze over gaan op de dollar is er helemaal geen zeggenschap meer over de munt, beetje a la Andorra met de Euro. Of begrijp ik je verkeerd?
pi_211357105
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Mijn vraag is, dat de VS het wel accepteert om de US-dollar als munt in Argentinië te laten gebruiken?
Zoiets zal toch wel niet gaan, zonder dollars bij te drukken, lijkt mij.
Heb jij dan de indruk dat de VS niet bereid zou zijn enorme hoeveelheden dollars bij te drukken?

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die de vrijheid kunnen dragen
  maandag 20 november 2023 @ 13:01:41 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211357116
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

Ik zou niet weten wat zijn precieze plannen zijn. Maar dat is het punt ook niet. Jij stelde meteen dat als het onderwijs en de gezondheidszorg niet meer landelijk worden geregeld, mensen per definitie dommer en ongezonder worden. Dat klopt niet.
Nouja er staat dat hij die publieke diensten wil afschaffen. Er staat niet dat hij ze onder wil brengen bij decentrale overheden.

quote:
Milei zei tijdens zijn campagne onder meer dat hij een aantal publieke diensten wil afschaffen, net als de ministeries van Volksgezondheid, Onderwijs en Milieu.
Dus op basis van wat we nu weten zorgt dat er voor dat er geen publieke zorg en geen publiek onderwijs meer is. En dat zorgt dus voor een volk dat dommer en ongezonder is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')