abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 10:46:58 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211355918
Nou blijkbaar houden Argentijnen niet van zorg en onderwijs. :')

Toch zonde als dat land nog verder afglijdt naar een soort rechts Venezuela
pi_211355937
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:46 schreef Hexagon het volgende:

hebben de meeste psychologen per hoofd van de bevolking geloof ik
  maandag 20 november 2023 @ 11:15:48 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211356160
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:12 schreef aTypisch het volgende:
Argentinië is het land met veruit de grootste openstaande schuld aan het IMF. Gecombineerd met andere factoren hebben ze daardoor last van gigantische inflatie.

Deze meneer heeft daar handig op in gespeeld in zijn campagne.

Grappig dat mensen doen alsof het einde nabij is, terwijl Argentinië al jaren naar de financiële afrond hobbelt
En die enorme schuld is de voormalige regering zeker aan te rekenen. Die is enorm gestegen onder hun beleid. Die bezuinigingen gaan hoe dan ook pijn doen, of je dat nou doet volgens de wensen van het IMF of niet.

De eerlijke kwestie is een beetje waar je die klappen harder laat vallen en waar je de pijn verzacht. Ik merk vaak dat politici die een anti-overheidscampagne voeren dat gesprek vermijden en vervolgens proberen de mensen in hun eigen kringen te matsen, ten koste van de rest. Dat gaat Argentinië niet opeens de afgrond instorten, maar het gaat ze er ook niet opeens uit helpen.
pi_211356262
quote:
17s.gif Op maandag 20 november 2023 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daarom juichen verstandige mensen voor het midden. Argentinië en Amerika zijn allebei mislukte sociale experimenten.
Opmerkelijk dat er dan nog altijd zoveel mensen naar de VS willen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:46 schreef Hexagon het volgende:

Raar, dus als de overheid dat niet regelt zou het er ineens niet meer zijn?
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
En die enorme schuld is de voormalige regering zeker aan te rekenen. Die is enorm gestegen onder hun beleid. Die bezuinigingen gaan hoe dan ook pijn doen, of je dat nou doet volgens de wensen van het IMF of niet.

De eerlijke kwestie is een beetje waar je die klappen harder laat vallen en waar je de pijn verzacht. Ik merk vaak dat politici die een anti-overheidscampagne voeren dat gesprek vermijden en vervolgens proberen de mensen in hun eigen kringen te matsen, ten koste van de rest. Dat gaat Argentinië niet opeens de afgrond instorten, maar het gaat ze er ook niet opeens uit helpen.
De overheid willen herstructureren of verkleinen is niet 'anti-overheid'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 11:28:29 #30
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211356280
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk dat er dan nog altijd zoveel mensen naar de VS willen.
Ik snap dat ook niet, maar als je geld hebt is het daar redelijk vertoeven. Dat is het rechtse experiment. Het linkse experiment komt op hetzelfde neer, maar dan is het soms moeilijker om je geld te verdienen en is het vooral op basis van status vooraf.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211356377
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:32 schreef J.B. het volgende:

[..]
Nou, veel slechter dan de heersende klasse in Argentinië kan het wat dat betreft in ieder geval niet zijn. Die peronisten hebben er zo een zooitje gemaakt, ongelooflijk _O-
Klopt. Maar deze man heeft plannen zoals drinkwater privatiseren. Dan ben je ook goed gek, hoor.
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 11:47:35 #32
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211356400
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Maar deze man heeft plannen zoals drinkwater privatiseren. Dan ben je ook goed gek, hoor.
Dat noemen ze nou echte vrijheid, want overheid stom :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211356402
Hoelang zal het duren voordat hij omgelegd wordt?
pi_211356450
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hoelang zal het duren voordat hij omgelegd wordt?
Trump, Duterte, Bolsonaro, Hitler en Baudet zijn ook niet omgelegd, waarom denk je dat dat met Milei wel gaat gebeuren?
  maandag 20 november 2023 @ 11:56:34 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211356488
quote:

Dan is het er alleen voor een kleine groep rijkeren. Waarmee dus je volk dommer en ongezonder wordt. En daarmee dus je land in het algeheel zwakker.
pi_211356496
Argentinië gaat van het ene uiterste naar het andere. Een land waar ondertussen meer dan de helft van de werknemers ambtenaar of semi ambtenaar is. Eigendomsrechten vrijwel continu geschonden worden tot een succesvolle economie omtoveren is vrijwel onmogelijk mijns inziens. Dit land is tot permanente armoede verdoemd en uitzichtloos.

NWS / Argentinië krijgt noodlening IMF
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211356498
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
Trump, Duterte, Bolsonaro, Hitler en Baudet zijn ook niet omgelegd, waarom denk je dat dat met Milei wel gaat gebeuren?
Omdat hij de centrale bank wil sluiten. Ik kan me niet herinneren dat de mensen die jij opnoemt dat gezegd hebben.
pi_211356628
De Argentijnse Donald Trump. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2023 @ 12:11:38 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211356654
Argentinië neemt de rol als experimentele economie nog altijd erg serieus dus. Dit land wordt door economen als voorbeeld gebruikt van wat je vooral niet moet doen, dan heb je er echt een bende van gemaakt :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211356855
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Omdat hij de centrale bank wil sluiten. Ik kan me niet herinneren dat de mensen die jij opnoemt dat gezegd hebben.
Dat ligt dan aan je herinnering. Vvder zeker?

Duterte heeft de centrale bank volledig overgenomen door een vriendje in de top te benoemen. https://www.wsj.com/artic(...)ointment-11551773032

Hitler had de centrale bank ook volledig in z'n hand, die hebben de oorlog en alle gruweldaden mee gefinancierd: https://en.wikipedia.org/wiki/Reichsbank#Nazi_period

Bolsonaro had spijt als haren op z'n hoofd dat ie de centrale bank autonomie had gegeven: https://www.bloomberg.com(...)ap-reports#xj4y7vzkg

Baudet ageert non stop tegen de centrale bank omdat ze dmv digitale valuta "iedereen in de gaten gaan houden": https://twitter.com/thierrybaudet/status/1492563048648921091

Trump noemde de centrale bank "my biggest threat". https://www.cbsnews.com/n(...)s-my-biggest-threat/
  maandag 20 november 2023 @ 12:30:42 #41
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211356881
Ziek
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211356973
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan is het er alleen voor een kleine groep rijkeren. Waarmee dus je volk dommer en ongezonder wordt. En daarmee dus je land in het algeheel zwakker.
Nee hoor. Canada heeft bijvoorbeeld heeft geen landelijk ministerie van onderwijs, die regelen dat provinciaal en toch presteren scholieren er heel erg goed. Je kunt het dus op allerlei manieren landen functioneren.

Of zullen we even kijken naar alle landen die het onderwijs wel landelijk hebben geregeld, maar gewoon een bagger niveau hebben? Dat is namelijk het merendeel in de wereld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 20 november 2023 @ 12:48:09 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211357016
quote:
Nou, niet voor iedereen in elk geval.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 november 2023 @ 12:50:21 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211357032
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor. Canada heeft bijvoorbeeld heeft geen landelijk ministerie van onderwijs, die regelen dat provinciaal en toch presteren scholieren er heel erg goed. Je kunt het dus op allerlei manieren landen functioneren.

Of zullen we even kijken naar alle landen die het onderwijs wel landelijk hebben geregeld, maar gewoon een bagger niveau hebben? Dat is namelijk het merendeel in de wereld.
Oke, waaruit blijkt precies dat hij het alleen maar wil decentraliseren?
pi_211357050
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is een libertair.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211357089
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Mijn vraag is, dat de VS het wel accepteert om de US-dollar als munt in Argentinië te laten gebruiken?
Zoiets zal toch wel niet gaan, zonder dollars bij te drukken, lijkt mij.
pi_211357095
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, niet voor iedereen in elk geval.
Je zou bijvoorbeeld het onderwijs (deels) kunnen privatiseren en met vouchers werken die inkomensafhankelijk zijn. Ik denk dat geen land wil dat een deel van de kinderen niet meer naar school gaat. Daar zijn zelfs ook radicale politici niet bij gebaat.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat zijn precieze plannen zijn. Maar dat is het punt ook niet. Jij stelde meteen dat als het onderwijs en de gezondheidszorg niet meer landelijk worden geregeld, mensen per definitie dommer en ongezonder worden. Dat klopt niet.
pi_211357104
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:27 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat ligt dan aan je herinnering. Vvder zeker?

Duterte heeft de centrale bank volledig overgenomen door een vriendje in de top te benoemen. https://www.wsj.com/artic(...)ointment-11551773032

Hitler had de centrale bank ook volledig in z'n hand, die hebben de oorlog en alle gruweldaden mee gefinancierd: https://en.wikipedia.org/wiki/Reichsbank#Nazi_period

Bolsonaro had spijt als haren op z'n hoofd dat ie de centrale bank autonomie had gegeven: https://www.bloomberg.com(...)ap-reports#xj4y7vzkg

Baudet ageert non stop tegen de centrale bank omdat ze dmv digitale valuta "iedereen in de gaten gaan houden": https://twitter.com/thierrybaudet/status/1492563048648921091

Trump noemde de centrale bank "my biggest threat". https://www.cbsnews.com/n(...)s-my-biggest-threat/
Dat is toch juist het tegengestelde van wat Milei wilt? Jouw voorbeelden haalden of hebben de centrale bank allemaal bij de uitvoerende macht. Als ze over gaan op de dollar is er helemaal geen zeggenschap meer over de munt, beetje a la Andorra met de Euro. Of begrijp ik je verkeerd?
pi_211357105
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Mijn vraag is, dat de VS het wel accepteert om de US-dollar als munt in Argentinië te laten gebruiken?
Zoiets zal toch wel niet gaan, zonder dollars bij te drukken, lijkt mij.
Heb jij dan de indruk dat de VS niet bereid zou zijn enorme hoeveelheden dollars bij te drukken?

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 20 november 2023 @ 13:01:41 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211357116
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

Ik zou niet weten wat zijn precieze plannen zijn. Maar dat is het punt ook niet. Jij stelde meteen dat als het onderwijs en de gezondheidszorg niet meer landelijk worden geregeld, mensen per definitie dommer en ongezonder worden. Dat klopt niet.
Nouja er staat dat hij die publieke diensten wil afschaffen. Er staat niet dat hij ze onder wil brengen bij decentrale overheden.

quote:
Milei zei tijdens zijn campagne onder meer dat hij een aantal publieke diensten wil afschaffen, net als de ministeries van Volksgezondheid, Onderwijs en Milieu.
Dus op basis van wat we nu weten zorgt dat er voor dat er geen publieke zorg en geen publiek onderwijs meer is. En dat zorgt dus voor een volk dat dommer en ongezonder is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')