Vroeger werd ie de rode hond genoemd omdat ie PvdA altijd hoog peilde.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Maurice de Hond wil graag een rechts kabinet dus hij gaat de boel weer eens manipuleren.
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk. VVD zal dan eerder voor NSC kiezen als regeringspartner, met de PVV als gedoogpartner buiten het kabinetn. En NSC zal geen gedoogsteun geven aan een kabinet met Wilders aan de knoppen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet YezilgozxWilders met gedoogsteun van BBb en Omtzigt lijkt me dan waarschijnlijker.
Dat deed ik ook niet. Maar ik ben die manipulatie van die Maurice wel een keer goed beu. Tijd dat media die tent van hem eens kritischer aan gaan pakken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat De Hond weer een De Hondje doet, maar je kunt toch moeilijk beweren dat Timmermans de wind in de zeilen heeft op dit moment. Veel kiezers stemmen nu eenmaal met hun portemonnee, en de plannen van de PvdA/GL gaan kapitalen kosten.
Of de VVD dat wil is nog maar de vraag, ga maar eens goed kijken naar alles wat niet over buitenlanders gaat bij de PVV en je vindt weinig raakvlakken met de VVD.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ook dan wel. Want de PVV kan geen meerderheidskabinet vormen, ook al worden ze de grootste. Buiten de VVD wil niemand met Wilders in de regering zitten.
NSC is nodig voor een rechtse regering, en die zal hooguit akkoord gaan met gedoogsteun vanuit de PVV.
Maar dat gaan de media niet doen. Maurice levert clickbait die ze voor de afwisseling eens niet zelf hoeven te verzinnen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat deed ik ook niet. Maar ik ben die manipulatie van die Maurice wel een keer goed beu. Tijd dat media die tent van hem eens kritischer aan gaan pakken.
Laat follow the money er een keer zijn tanden in zetten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat gaan de media niet doen. Maurice levert clickbait die ze voor de afwisseling eens niet zelf hoeven te verzinnen.
Ik denk dat beide partijen wel te porren zijn voor een compromis uit de categorie 'asielzoekers pesten tot en met, en ruim baan voor arbeidsmigranten'.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of de VVD dat wil is nog maar de vraag, ga maar eens goed kijken naar alles wat niet over buitenlanders gaat bij de PVV en je vindt weinig raakvlakken met de VVD.
Ongetwijfeld maar voor een regeringscoalitie is wel wat meer nodig.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat beide partijen wel te porren zijn voor een compromis uit de categorie 'asielzoekers pesten tot en met, en ruim baan voor arbeidsmigranten'.
Maarja wat moeten ze anders? Nu lief doen tegen de PVDA gaat ze ook niet verder helpen lijkt me.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:41 schreef Breekfast het volgende:
Zullen ze bij de VVD nog blij zijn dat ze de deur naar de PVV open hebben gehouden? Die krijgen nu ook het deksel op de neus.
Ik dacht toch nochtans te hebben gelezen dat PvdA / GL bijzonder goed uit de CPB doorrekeningen komt. Zeker als je kijkt naar de voorspelde koopkrachteffecten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat De Hond weer een De Hondje doet, maar je kunt toch moeilijk beweren dat Timmermans de wind in de zeilen heeft op dit moment. Veel kiezers stemmen nu eenmaal met hun portemonnee, en de plannen van de PvdA/GL gaan kapitalen kosten.
Ach, aantonen dat Wilders geld vanuit Rusland kreeg leverde nul kritiek op Wilders op. Meneer heeft nog steeds zijn lintje van Rusland op zak, gekregen na MH 17 en toen Rusland Oekraine binnenviel riep Wilders meteen dat het de schuld van de NAVO was.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Laat follow the money er een keer zijn tanden in zetten.
Tja. Wat mij betreft hebben we beiden zo min mogelijk hier. In dat opzicht is Omtzigt in ieder geval consequent.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat beide partijen wel te porren zijn voor een compromis uit de categorie 'asielzoekers pesten tot en met, en ruim baan voor arbeidsmigranten'.
Op Wilders-stemmers zal het niet veel effect hebben. Op de mate waarop De Hond een factor van belang is wel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, aantonen dat Wilders geld vanuit Rusland kreeg leverde nul kritiek op Wilders op. Meneer heeft nog steeds zijn lintje van Rusland op zak, gekregen na MH 17 en toen Rusland Oekraine binnenviel riep Wilders meteen dat het de schuld van de NAVO was.
En nu roept hij dat Nederland geen wapens of andere steun aan Oekraine moet geven. Ik heb daar een woord voor wat ik even achterwege zal laten.
Maar die koopkrachtplaatjes zijn al jaren niet meer geloofwaardig, en dat heeft de kiezer ook in de gaten. Daarnaast probeert de partij veel geld op te halen bij grote bedrijven en hele rijke mensen en we weten uit ervaring dat dat toch niet lukt. Dus komt de rekening voor alle woeste klimaatplannen en zulks bij de gemiddelde inwoner van Almere of Amersfoort terecht, en die hebben daar logischerwijs geen trek in.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik dacht toch nochtans te hebben gelezen dat PvdA / GL bijzonder goed uit de CPB doorrekeningen komt. Zeker als je kijkt naar de voorspelde koopkrachteffecten.
Dus toch weer een grote VVD en PVDA? Die rond de 30 zetels eindigen en weer tot elkaar verdeeld raken?quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:45 schreef Momo het volgende:
Dit soort zaken gaan natuurlijk stemmen loswrikken van andere partijen. Mensen die op kleinere linkse partijen willen stemmen die tactisch op PvdA/GL gaan etc. Zelfde aan de rechterkant.
Ja gebaseerd op hoge opbrengsten uit vermogen van bedrijven. Dat kan gewoonweg niet, had Omtzigt gisteren ook goed uitgelegd bij OP1.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik dacht toch nochtans te hebben gelezen dat PvdA / GL bijzonder goed uit de CPB doorrekeningen komt. Zeker als je kijkt naar de voorspelde koopkrachteffecten.
Zou best kunnen, VVD is wel toegankelijker voor veel mensen dan PVV.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dus toch weer een grote VVD en PVDA? Die rond de 30 zetels eindigen en weer tot elkaar verdeeld raken?
Ja maar dat weten ze zelf ook goed te verbloemen gek genoeg. Hoge koopkracht, lage overheidsschuld, lage werkloosheid. Maar Timmermans laat zich kinderlijk wegzetten alsof hij het land naar de kloten zou willen helpenquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
*veroordeeld raken bedoelde ik trouwens.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou best kunnen, VVD is wel toegankelijker voor veel mensen dan PVV.
100% eensquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar die koopkrachtplaatjes zijn al jaren niet meer geloofwaardig, en dat heeft de kiezer ook in de gaten. Daarnaast probeert de partij veel geld op te halen bij grote bedrijven en hele rijke mensen en we weten uit ervaring dat dat toch niet lukt. Dus komt de rekening voor alle woeste klimaatplannen en zulks bij de gemiddelde inwoner van Almere of Amersfoort terecht, en die hebben daar logischerwijs geen trek in.
Zou mij zeer verbazen als we ooit een echt links of echt rechts kabinet krijgen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
*veroordeeld raken bedoelde ik trouwens.
Dan krijgen we dus gewoon weer een centrumkabinet zoals we dat inmiddels al 35 jaar in Nederland hebben.
Welk Nexit referendum? Daar gaat VVD nooit meer akkoord. Zonder VVD geen GW 1.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:30 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Is dat voor of na het NEXIT referendum
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |