abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2023 @ 18:16:45 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211315238
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:26 schreef Elan het volgende:
NSC met GL/PvdA gaat heel lastig worden, op verreweg het belangrijkste dossier (migratie) liggen die mijlenver uit elkaar qua standpunten.
Het is eerder andersom, PvdA/GL is hier de outlier. Vergeet niet dat de VVD het vorige kabinet opgeblazen heeft op het thema migratie, dus die zullen echt niet staan te huppelen om samen met GroenLinks een asielakkoord op te stellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 november 2023 @ 18:18:02 #77
346939 Janneke141
pi_211315253
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hebben juist kennis- en arbeidsmigranten nodig. Het zijn juist de asielzoekers die wij in de regio moeten opvangen.
We gebruiken die arbeidsmigranten vooral om werk te doen dat tegen de Nederlandse arbeidsvoorwaarden helemaal niet rendabel is. Daar moet je of helemaal mee stoppen, of het op een plek gaan doen waar het wel rendabel is. En dan heb ik het met name over de agrarische sector en de distributie.
  donderdag 16 november 2023 @ 18:18:13 #78
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211315259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:57 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen we asielzoekers niet gewoon bollen laten pellen en pakjes laten sorteren? Hoeven er minder arbeidsmigranten te komen.
Hoe meet en weet je of zij daar toe bereid zijn en dat kunnen/willen?
Ik ben niet onwelwillend.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 16 november 2023 @ 18:20:15 #79
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211315277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
We gebruiken die arbeidsmigranten vooral om werk te doen dat tegen de Nederlandse arbeidsvoorwaarden helemaal niet rendabel is. Daar moet je of helemaal mee stoppen, of het op een plek gaan doen waar het wel rendabel is. En dan heb ik het met name over de agrarische sector en de distributie.
Daar heb je wel gelijk in, maar het zorgt wel voor lage prijzen en economisch volume.
Dit moet een beetje gebalanceerd worden..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_211315339
Misschien doet de PvdA/Gl wel wat water bij de wijn op het asielbeleid.

Een links klimaatbeleid met een rechts asielbeleid lijkt me een prima compromis.
Ik snap ook eigenlijk niet dat ze er telkens zo een principiële kwestie van maken om asielzoekers boven het belang van de Nederlandse achterban te stellen.
pi_211315551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Is dat zo? Zijn al die bedrijven dan illegaal bezig? En zo ja waarom wordt hier niet keihard tegen opgetreden?
  donderdag 16 november 2023 @ 18:45:59 #82
346939 Janneke141
pi_211315601
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat zo? Zijn al die bedrijven dan illegaal bezig? En zo ja waarom wordt hier niet keihard tegen opgetreden?
Deels is het illegaal, deels ook niet. Er zijn legale regelingen die ervoor zorgen dat buitenlandse arbeid goedkoper is voor de werkgever dan het minimumloon (de werknemer krijgt nog steeds wml, maar de kosten voor de werkgever zijn lager i.v.m. afdragen premies en nog wat van die dingen. Ik heb ooit precies geweten hoe dat zat, maar mijn kennis is een beetje roestig). En het illegale deel is direct terug te voeren op huisvestingsellende.

En waarom er tegen dat laatste niet wordt opgetreden laat ik aan je eigen verbeelding over.
  donderdag 16 november 2023 @ 18:46:11 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211315603
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er wordt wel tegen opgetreden, maar de boetes zijn niet echt 'keihard' te noemen.
Nog veel overtredingen in de uitzendsector

Overtredingen zijn eerder regel dan uitzondering.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211315655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Deels is het illegaal, deels ook niet. Er zijn legale regelingen die ervoor zorgen dat buitenlandse arbeid goedkoper is voor de werkgever dan het minimumloon (de werknemer krijgt nog steeds wml, maar de kosten voor de werkgever zijn lager i.v.m. afdragen premies en nog wat van die dingen. Ik heb ooit precies geweten hoe dat zat, maar mijn kennis is een beetje roestig). En het illegale deel is direct terug te voeren op huisvestingsellende.

En waarom er tegen dat laatste niet wordt opgetreden laat ik aan je eigen verbeelding over.
Law and order is voor hullie maar niet voor ons, zoiets?
pi_211315717
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:

Een links klimaatbeleid met een rechts asielbeleid lijkt me een prima compromis.
Mij ook. Rechts progressief zou ik prima vinden.
Alius aliud dicit
pi_211315754
quote:

Ik snap ook eigenlijk niet dat ze er telkens zo een principiële kwestie van maken om asielzoekers boven het belang van de Nederlandse achterban te stellen.
Het principe is dat Nederland zich houdt aan zijn eigen overeenkomsten. Na tig jaar rechtse meerderheid is er geen fuck gedaan aan die overeenkomsten of aan de instroom van asielzoekers en kom aub niet aan met lulverhalen dat het door links komt want dat is gewoon een leugen.

Er is geen links klimaatbeleid, dat is ook zoiets idioots, wat is er links of rechts aan om je zorgen te maken over natuurrampen en de gevolgen van klimaatsverandering? Ofwel je ontkent dat het een probleem is en dan ben je gewoon een leugenaar ofwel je erkent dat de wetenschap duidelijk is en dat de gevolgen steeds ingrijpender worden wereldwijd.
  donderdag 16 november 2023 @ 19:07:51 #87
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211315807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het principe is dat Nederland zich houdt aan zijn eigen overeenkomsten. Na tig jaar rechtse meerderheid is er geen fuck gedaan aan die overeenkomsten of aan de instroom van asielzoekers en kom aub niet aan met lulverhalen dat het door links komt want dat is gewoon een leugen.

Er is geen links klimaatbeleid, dat is ook zoiets idioots, wat is er links of rechts aan om je zorgen te maken over natuurrampen en de gevolgen van klimaatsverandering? Ofwel je ontkent dat het een probleem is en dan ben je gewoon een leugenaar ofwel je erkent dat de wetenschap duidelijk is en dat de gevolgen steeds ingrijpender worden wereldwijd.
Denk aan je bloeddruk.

Maar hier zit blijkbaar wel het wedekerige onbegrip, jij ziet blijkbaar klimaat als extitensiele dreiging, en op rechts zien we al die asielzoekers als dreiging voor onze manier van leven en economie.

Anders voorbeeld: is defensie links/rechts? Nou als je geloofd dat er oorlog komt dan vind je een intensivering daarvan als normaal (niet links of rechts).
pi_211315867
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk aan je bloeddruk.

Maar hier zit blijkbaar wel het wedekerige onbegrip, jij ziet blijkbaar klimaat als extitensiele dreiging, en op rechts zien we al die asielzoekers als dreiging voor onze manier van leven en economie.

Anders voorbeeld: is defensie links/rechts? Nou als je geloofd dat er oorlog komt dan vind je een intensivering daarvan als normaal (niet links of rechts).
Defensie is geen van beiden. Op defensie moeten wij ook gewoon onze verplichtingen nakomen of uit de NAVO stappen. Ja, ik ben consequent.

Alle fucking machtig, wat een onzin verkoop jij hier. Je kan zowel voor het tegengaan van klimaatsverandering zijn als voor het beperken van asielzoekers maar ik kan je op een briefje geven dat er steeds meer mensen richting Europa komen als de klimaatsverandering geen halt toe geroepen wordt. Succes met het buitenhouden van mensen die letterlijk bereid zijn om hun leven te geven om in Europa te komen. Oh wacht....dat lukt nu al niet.

Nou ja, weet je wat, gewoon wat meer rechts zijn, dan komt het wel goed of zo. Hoe dan? Dat antwoord hebben we niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2023 19:15:17 ]
  donderdag 16 november 2023 @ 19:15:08 #89
38496 Perrin
pi_211315871
quote:

[..]

Of een gewetenloze egoïst die het prima vindt dat de aarde onleefbaar wordt, zolang het zijn tijd maar duurt.
  donderdag 16 november 2023 @ 19:17:59 #90
38496 Perrin
pi_211315904
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O o, ik probeer constructief een post te plaatsen.
Die begint met "denk aan je bloeddruk". Grapjas.
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 19:19:07 #91
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211315920
Ik denk dat we over een x aantal maanden rustig achterover kunnen leunen en zien hoe het volgende rechtse kabinet hun asielproblemen weer niet op gaan lossen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211315938
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat we over een x aantal maanden rustig achterover kunnen leunen en zien hoe het volgende rechtse kabinet hun asielproblemen weer niet op gaan lossen.
Ja, maar dat is dan de schuld van links, natuurlijk.
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 19:22:40 #93
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211315965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar dat is dan de schuld van links, natuurlijk.
Ik stond daarstraks voor de koffieautomaat, waren de bonen weer op dankzij die (s)linksen. :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211316112
quote:
8s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik stond daarstraks voor de koffieautomaat, waren de bonen weer op dankzij die (s)linksen. :(
Het regende hier ook vandaag :r stelletje hypocriete eikels.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211316387
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet met alleen zichzelf.. dat lijkt me inderdaad wel wat voor Omtzigt. _O-
Andere partijen zijn maar vervelend enzo.
Nou ja, zeggen liever niet samen te werken met bepaalde partijen is niet Omtzigt specifiek he. Dat doen er zoveel.

quote:
8s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Op zich eens dat rechts links vaak (onterecht) de schuld geeft, maar laten we vooral niet doen alsof dat andersom niet gebeurd. Beiden uitersten denken dat ze het land kunnen redden op hún manier.

quote:

Ik zou het liefst een mix zien van migratie (en dan vooral asielzoekers, maar ook wat arbeidsmigranten) beperken (maar niet helemaal stoppen) & wel wat aan klimaat doen, maar geleidelijk (al die ideeen zijn leuk, maar moet in de praktijk ook werken en te betalen zijn zonder dat je de bevolking keihard raakt) en in samenspraak met de hele wereld, zodat de winst die je hier boekt niet ergens anders alweer weg gecompenseerd wordt bij wijze van spreken. Is dat dat links of rechts? Links is vaak te extreem de ene kant op, de meeste extreme rechtse partij zijn weer te extreem de andere kant op.
  donderdag 16 november 2023 @ 19:52:10 #96
346939 Janneke141
pi_211316488
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op zich eens dat rechts links vaak (onterecht) de schuld geeft, maar laten we vooral niet doen alsof dat andersom niet gebeurd. Beiden uitersten denken dat ze het land kunnen redden op hún manier.

Allicht, maar het is op zijn zachtst gezegd bijzonder dat je de schuld zo consequent schuift naar een partij die helemaal niet verantwoordelijk was voor het beleid waar je tegen ageert.
pi_211316847
quote:

[..]

Het is geen links/rechts iets om je zorgen te maken over klimaatverandering, maar ik denk wel dat we in het algemeen kunnen stellen dat de linkse partijen er meer aan willen doen/een strikter klimaatbeleid voorstaan dan de rechtse partijen.

Vanuit het Nrc
Vvd; "In 2050 moet klimaatneutraliteit worden bereikt","De gaswinning op de Noordzee wil de VVD versnellen. Ze wil niet de belastingen sterk verhogen of vliegen verbieden.",
Of de PvdA Gl "
Ze wil eerder klimaatneutraliteit bereiken en geen broeikasgassen meer uitstoten: in 2040 in plaats van 2050."Nieuwe gasvelden aanboren moet worden verboden en de gaswinning in Groningen en de Waddenzee dient direct te stoppen".

Of op migratie "
GroenLinks-PvdA wil meer veilige migratieroutes en intensivering van hervestigingsprogramma’s. De partij is voor een eerlijke spreiding van asielzoekers in Nederland, met kleinschalige opvang als uitgangspunt"
Versus VVD
"De VVD wil nadrukkelijk onderscheid maken tussen verdragsvluchtelingen ".

Ik zou prima kunnen leven met een PvdA/GL klimaatbeleid met een vvd asielbeleid.
pi_211317269
quote:

Het voornaamste principiële zit volgens mij in het vast willen houden aan een beschaafde rechtsstaat. Bij veel mensen vanuit een zekere buitenlandershaat een ondenkbaar principe. Maar als linkse/progressieve partijen daar ook mee kappen kunnen we net zo goed gelijk afzakken naar het niveau van Hongarije…
pi_211317286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Allicht, maar het is op zijn zachtst gezegd bijzonder dat je de schuld zo consequent schuift naar een partij die helemaal niet verantwoordelijk was voor het beleid waar je tegen ageert.
Zalig zijn de armen van geest.
pi_211317500
Misschien al gezegd maar ik vind het een fout van Omtzigt om de PVV uit te sluiten. Zit je straks weer met linkse ellende opgescheept en dan wordt het weer 4 jaar aanmodderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')