Het is eerder andersom, PvdA/GL is hier de outlier. Vergeet niet dat de VVD het vorige kabinet opgeblazen heeft op het thema migratie, dus die zullen echt niet staan te huppelen om samen met GroenLinks een asielakkoord op te stellen.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:26 schreef Elan het volgende:
NSC met GL/PvdA gaat heel lastig worden, op verreweg het belangrijkste dossier (migratie) liggen die mijlenver uit elkaar qua standpunten.
We gebruiken die arbeidsmigranten vooral om werk te doen dat tegen de Nederlandse arbeidsvoorwaarden helemaal niet rendabel is. Daar moet je of helemaal mee stoppen, of het op een plek gaan doen waar het wel rendabel is. En dan heb ik het met name over de agrarische sector en de distributie.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben juist kennis- en arbeidsmigranten nodig. Het zijn juist de asielzoekers die wij in de regio moeten opvangen.
Hoe meet en weet je of zij daar toe bereid zijn en dat kunnen/willen?quote:Op donderdag 16 november 2023 17:57 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen we asielzoekers niet gewoon bollen laten pellen en pakjes laten sorteren? Hoeven er minder arbeidsmigranten te komen.
Daar heb je wel gelijk in, maar het zorgt wel voor lage prijzen en economisch volume.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We gebruiken die arbeidsmigranten vooral om werk te doen dat tegen de Nederlandse arbeidsvoorwaarden helemaal niet rendabel is. Daar moet je of helemaal mee stoppen, of het op een plek gaan doen waar het wel rendabel is. En dan heb ik het met name over de agrarische sector en de distributie.
Is dat zo? Zijn al die bedrijven dan illegaal bezig? En zo ja waarom wordt hier niet keihard tegen opgetreden?quote:Op donderdag 16 november 2023 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We gebruiken die arbeidsmigranten vooral om werk te doen dat tegen de Nederlandse arbeidsvoorwaarden helemaal niet rendabel is. Daar moet je of helemaal mee stoppen, of het op een plek gaan doen waar het wel rendabel is. En dan heb ik het met name over de agrarische sector en de distributie.
Deels is het illegaal, deels ook niet. Er zijn legale regelingen die ervoor zorgen dat buitenlandse arbeid goedkoper is voor de werkgever dan het minimumloon (de werknemer krijgt nog steeds wml, maar de kosten voor de werkgever zijn lager i.v.m. afdragen premies en nog wat van die dingen. Ik heb ooit precies geweten hoe dat zat, maar mijn kennis is een beetje roestig). En het illegale deel is direct terug te voeren op huisvestingsellende.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Zijn al die bedrijven dan illegaal bezig? En zo ja waarom wordt hier niet keihard tegen opgetreden?
Er wordt wel tegen opgetreden, maar de boetes zijn niet echt 'keihard' te noemen.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Zijn al die bedrijven dan illegaal bezig? En zo ja waarom wordt hier niet keihard tegen opgetreden?
Law and order is voor hullie maar niet voor ons, zoiets?quote:Op donderdag 16 november 2023 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deels is het illegaal, deels ook niet. Er zijn legale regelingen die ervoor zorgen dat buitenlandse arbeid goedkoper is voor de werkgever dan het minimumloon (de werknemer krijgt nog steeds wml, maar de kosten voor de werkgever zijn lager i.v.m. afdragen premies en nog wat van die dingen. Ik heb ooit precies geweten hoe dat zat, maar mijn kennis is een beetje roestig). En het illegale deel is direct terug te voeren op huisvestingsellende.
En waarom er tegen dat laatste niet wordt opgetreden laat ik aan je eigen verbeelding over.
Mij ook. Rechts progressief zou ik prima vinden.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Een links klimaatbeleid met een rechts asielbeleid lijkt me een prima compromis.
Het principe is dat Nederland zich houdt aan zijn eigen overeenkomsten. Na tig jaar rechtse meerderheid is er geen fuck gedaan aan die overeenkomsten of aan de instroom van asielzoekers en kom aub niet aan met lulverhalen dat het door links komt want dat is gewoon een leugen.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Misschien doet de PvdA/Gl wel wat water bij de wijn op het asielbeleid.
Een links klimaatbeleid met een rechts asielbeleid lijkt me een prima compromis.
Ik snap ook eigenlijk niet dat ze er telkens zo een principiële kwestie van maken om asielzoekers boven het belang van de Nederlandse achterban te stellen.
Denk aan je bloeddruk.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het principe is dat Nederland zich houdt aan zijn eigen overeenkomsten. Na tig jaar rechtse meerderheid is er geen fuck gedaan aan die overeenkomsten of aan de instroom van asielzoekers en kom aub niet aan met lulverhalen dat het door links komt want dat is gewoon een leugen.
Er is geen links klimaatbeleid, dat is ook zoiets idioots, wat is er links of rechts aan om je zorgen te maken over natuurrampen en de gevolgen van klimaatsverandering? Ofwel je ontkent dat het een probleem is en dan ben je gewoon een leugenaar ofwel je erkent dat de wetenschap duidelijk is en dat de gevolgen steeds ingrijpender worden wereldwijd.
Defensie is geen van beiden. Op defensie moeten wij ook gewoon onze verplichtingen nakomen of uit de NAVO stappen. Ja, ik ben consequent.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk aan je bloeddruk.
Maar hier zit blijkbaar wel het wedekerige onbegrip, jij ziet blijkbaar klimaat als extitensiele dreiging, en op rechts zien we al die asielzoekers als dreiging voor onze manier van leven en economie.
Anders voorbeeld: is defensie links/rechts? Nou als je geloofd dat er oorlog komt dan vind je een intensivering daarvan als normaal (niet links of rechts).
Of een gewetenloze egoïst die het prima vindt dat de aarde onleefbaar wordt, zolang het zijn tijd maar duurt.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het principe is dat Nederland zich houdt aan zijn eigen overeenkomsten. Na tig jaar rechtse meerderheid is er geen fuck gedaan aan die overeenkomsten of aan de instroom van asielzoekers en kom aub niet aan met lulverhalen dat het door links komt want dat is gewoon een leugen.
Er is geen links klimaatbeleid, dat is ook zoiets idioots, wat is er links of rechts aan om je zorgen te maken over natuurrampen en de gevolgen van klimaatsverandering? Ofwel je ontkent dat het een probleem is en dan ben je gewoon een leugenaar ofwel je erkent dat de wetenschap duidelijk is en dat de gevolgen steeds ingrijpender worden wereldwijd.
Die begint met "denk aan je bloeddruk". Grapjas.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O o, ik probeer constructief een post te plaatsen.
Ja, maar dat is dan de schuld van links, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:19 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat we over een x aantal maanden rustig achterover kunnen leunen en zien hoe het volgende rechtse kabinet hun asielproblemen weer niet op gaan lossen.
Ik stond daarstraks voor de koffieautomaat, waren de bonen weer op dankzij die (s)linksen.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan de schuld van links, natuurlijk.
Het regende hier ook vandaagquote:Op donderdag 16 november 2023 19:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik stond daarstraks voor de koffieautomaat, waren de bonen weer op dankzij die (s)linksen.
Nou ja, zeggen liever niet samen te werken met bepaalde partijen is niet Omtzigt specifiek he. Dat doen er zoveel.quote:Op donderdag 16 november 2023 17:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet met alleen zichzelf.. dat lijkt me inderdaad wel wat voor Omtzigt.![]()
Andere partijen zijn maar vervelend enzo.
Op zich eens dat rechts links vaak (onterecht) de schuld geeft, maar laten we vooral niet doen alsof dat andersom niet gebeurd. Beiden uitersten denken dat ze het land kunnen redden op hún manier.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik stond daarstraks voor de koffieautomaat, waren de bonen weer op dankzij die (s)linksen.
Ik zou het liefst een mix zien van migratie (en dan vooral asielzoekers, maar ook wat arbeidsmigranten) beperken (maar niet helemaal stoppen) & wel wat aan klimaat doen, maar geleidelijk (al die ideeen zijn leuk, maar moet in de praktijk ook werken en te betalen zijn zonder dat je de bevolking keihard raakt) en in samenspraak met de hele wereld, zodat de winst die je hier boekt niet ergens anders alweer weg gecompenseerd wordt bij wijze van spreken. Is dat dat links of rechts? Links is vaak te extreem de ene kant op, de meeste extreme rechtse partij zijn weer te extreem de andere kant op.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap ook eigenlijk niet dat ze er telkens zo een principiële kwestie van maken om asielzoekers boven het belang van de Nederlandse achterban te stellen.
Allicht, maar het is op zijn zachtst gezegd bijzonder dat je de schuld zo consequent schuift naar een partij die helemaal niet verantwoordelijk was voor het beleid waar je tegen ageert.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op zich eens dat rechts links vaak (onterecht) de schuld geeft, maar laten we vooral niet doen alsof dat andersom niet gebeurd. Beiden uitersten denken dat ze het land kunnen redden op hún manier.
Het is geen links/rechts iets om je zorgen te maken over klimaatverandering, maar ik denk wel dat we in het algemeen kunnen stellen dat de linkse partijen er meer aan willen doen/een strikter klimaatbeleid voorstaan dan de rechtse partijen.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het voornaamste principiële zit volgens mij in het vast willen houden aan een beschaafde rechtsstaat. Bij veel mensen vanuit een zekere buitenlandershaat een ondenkbaar principe. Maar als linkse/progressieve partijen daar ook mee kappen kunnen we net zo goed gelijk afzakken naar het niveau van Hongarije…quote:Op donderdag 16 november 2023 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Zalig zijn de armen van geest.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht, maar het is op zijn zachtst gezegd bijzonder dat je de schuld zo consequent schuift naar een partij die helemaal niet verantwoordelijk was voor het beleid waar je tegen ageert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |