Toen zat Timmermans toch niet in Den Haag?quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mwoa iemand die ageert tegen klimaatverandering ten gevolge van massaconsumptie en een land opslot gooide ten gevolge van een virus dat met name desastreus was voor de dikkere mens, mag best op een (dik) stukje hypocrisie en individuele verantwoordelijkheid gewezen worden. Temeer omdat linksgeaarden nogal van het staatspaternalisme zijn, en daartoe het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid graag ongemoeid laten.
Nee, maar dit formuleerde wat makkelijker wetende dat ie er een voorstander van was.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toen zat Timmermans toch niet in Den Haag?
Wilders benoemt gewoon de ellende die de komst van de Islam in Nederland gebracht heeft. Hij doet dat echter te veel met de botte bijl. Het is niet zo zwart-wit. Er zijn genoeg gematigde moslims die prima meedraaien in Nederland.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan de exacte tekst niet citeren, maar als Wilders over een propvol land begint, komt Timmermans aan met het woord racisme. Zeg dan dat je Wilders een racist vindt.
Alles zit vol hier, heeft niks met racisme te maken.
Ik weet dat we hier niet uit gaan komen, maar de kosten van de veiligheid rondom voetbalwedstrijden zijn onevenredig hoog en omdat de clubs hun verantwoordelijkheid niet nemen en in sommige gevallen hooliganisme zelfs cultiveren. Je kunt die kosten niet op de samenleving blijven afwentelen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb dan een veel principiëler bezwaar: de politie en de veiligheid op straat mogen wat mij betreft niet afhankelijk zijn van betalingen door commerciële bedrijven.
Clubs laten betalen voor politie is geen optie. Dan liever desnoods net als tijdens corona gewoon geen publiek meer. Gemeentes geven per wedstrijd een vergunning af, dus dat zou per direct kunnen.
Ach joh, wees blij dat ze met voetbal bezig zijn en niet met de politiek ofzo.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat we hier niet uit gaan komen, maar de kosten van de veiligheid rondom voetbalwedstrijden zijn onevenredig hoog en omdat de clubs hun verantwoordelijkheid niet nemen en in sommige gevallen hooliganisme zelfs cultiveren. Je kunt die kosten niet op de samenleving blijven afwentelen.
De kosten van politie-incidenten mogen nooit afhankelijk zijn van een betaling. Maar bij geplande evenementen kan dat wel, en anders trek je de vergunning maar in. Dit is gewoon niet meer uit te leggen.
Overigens geldt voor hockey-of waterpolowedstrijden of voor Pinkpop hetzelfde, maar op een of andere manier is daar in verhouding toch véél minder politie nodig.
Daar komt helemaal in verhouding met voetbal inderdaad geen hond op af.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat we hier niet uit gaan komen, maar de kosten van de veiligheid rondom voetbalwedstrijden zijn onevenredig hoog en omdat de clubs hun verantwoordelijkheid niet nemen en in sommige gevallen hooliganisme zelfs cultiveren. Je kunt die kosten niet op de samenleving blijven afwentelen.
De kosten van politie-incidenten mogen nooit afhankelijk zijn van een betaling. Maar bij geplande evenementen kan dat wel, en anders trek je de vergunning maar in. Dit is gewoon niet meer uit te leggen.
Overigens geldt voor hockey-of waterpolowedstrijden of voor Pinkpop hetzelfde, maar op een of andere manier is daar in verhouding toch véél minder politie nodig.
We komen er dus wel uit, want het intrekken van de vergunning (of aanpassing naar 'zonder publiek') kan ik wel mee leven. Doe dat consequent elke keer nadat er gedoe is en je hebt vanzelf minder politie nodig.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Halsema heeft daar al eens mee gedreigd, maar ik gok zomaar dat wanneer je 50.000 man hun uitje gaat ontzeggen je wel eens heel veel meer politie nodig gaat hebben.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
We komen er dus wel uit, want het intrekken van de vergunning (of aanpassing naar 'zonder publiek') kan ik wel mee leven. Doe dat consequent elke keer nadat er gedoe is en je hebt vanzelf minder politie nodig.
Mijn zoontje is gek van voetbal en met name Ajax en ik zou best wel eens een wedstrijd met hem willen bezoeken, maar dat durf ik gewoon niet eens vanwege het publiek dat daar op af komt. Kun je zeggen 'blij dat ze met voetbal bezig zijn', maar ze zitten gewoon andere voetballiefhebbers ook in de weg. Met kinderen naar voetbal gaan is gewoon haast onmogelijk geworden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach joh, wees blij dat ze met voetbal bezig zijn en niet met de politiek ofzo.
Dan ben je de laatste 20 jaar nooit meer in een stadion geweest denk ik.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn zoontje is gek van voetbal en met name Ajax en ik zou best wel eens een wedstrijd met hem willen bezoeken, maar dat durf ik gewoon niet eens vanwege het publiek dat daar op af komt. Kun je zeggen 'blij dat ze met voetbal bezig zijn', maar ze zitten gewoon andere voetballiefhebbers ook in de weg. Met kinderen naar voetbal gaan is gewoon haast onmogelijk geworden.
Meen je dit nou?quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn zoontje is gek van voetbal en met name Ajax en ik zou best wel eens een wedstrijd met hem willen bezoeken, maar dat durf ik gewoon niet eens vanwege het publiek dat daar op af komt. Kun je zeggen 'blij dat ze met voetbal bezig zijn', maar ze zitten gewoon andere voetballiefhebbers ook in de weg. Met kinderen naar voetbal gaan is gewoon haast onmogelijk geworden.
jammer dat je dit gevoel hebt want het is echt hardstikke veilig tenzij je met je kind de me gaat opzoeken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook in en rondquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Clubs zijn al verantwoordelijk voor de veiligheid in de stadions, politie komt daar al niet meer of heel gering. Al best een tijd trouwens.
Heel makkelijk opgezet hoorquote:Op vrijdag 17 november 2023 08:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, in een verkiezingsprogramma van 266 pagina's.
Ik ga al zo’n 25 jaar vrijwel wekelijks naar het voetbal en de keren dat ik in zo’n situatie kwam is op één hand te tellen, en dan in 90% van de gevallen ook nog eens in het buitenlandquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook in en rond.
Want leuk dat het in de stadions redelijk gaat maar als ze daarvoor en daarna op de parkeerplaats gaan lopen kutten schiet het ook weinig op.
Wat is er gebeurd met "Ik wil met Pieter!"quote:Interview Van der Plas: 'Boeren kijken met angst en beven naar Pieter'
https://www.nu.nl/politie(...)ven-naar-pieter.html
Eigenlijk is het te hopen dat de nieuwe lijsstrekkers elkaar gewoon wat gunnen en niet tot 3 cijfers achter de komma gaan lopen onderhandelen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een formatie die nog langer duurt dan de vorige, sowieso.
Pieter wil haar spelletje niet meespelen op het schoolplein. En nu is ze bang dat de andere kinderen met Pieter willen spelen en niet met haar.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
NSC en BBB is ook passe, zie ik?
[..]
Wat is er gebeurd met "Ik wil met Pieter!"
Ze hebben zijn plannen een keer gelezen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
NSC en BBB is ook passe, zie ik?
[..]
Wat is er gebeurd met "Ik wil met Pieter!"
VVD Justitie omdat ze dit zo goed gedaan hebben de afgelopen tig jaar? De toename van geweld en zware misdaad gemist?quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het te hopen dat de nieuwe lijsstrekkers elkaar gewoon wat gunnen en niet tot 3 cijfers achter de komma gaan lopen onderhandelen.
Dan kunnen er tenminste echt stappen worden gezet.
Laat de PVDA/GL maar het milieubeleid bepalen en de VVD Justitie oid.
quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Pieter wil haar spelletje niet meespelen op het schoolplein. En nu is ze bang dat de andere kinderen met Pieter willen spelen en niet met haar.
Waterpolo boeit ook helemaal niemand. Al zou je waterpolo helemaal verbieden. Daar ligt in Nederland amper iemand wakker van.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je overdrijft. Het is echt niet zo dat in het stadion de stenen je om de oren vliegen of zo. Verreweg de meeste wedstrijden verlopen zonder incidenten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds Balkenende doen we niet meer aan akkoorden op hoofdlijnen. Ik voorspel een regeerakkoord dat dikker is dan het verkiezingsprogramma van D66, en een kabinet dat niet voor Kerst geïnstalleerd wordt. Kerst 2024, voor de goede orde.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk is het te hopen dat de nieuwe lijsstrekkers elkaar gewoon wat gunnen en niet tot 3 cijfers achter de komma gaan lopen onderhandelen.
Het gaat om het grote plaatje, ipv op elk beleidsterrein een zaadloos compromis te sluiten kun je misschien beter elkaar iets gunnen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
VVD Justitie omdat ze dit zo goed gedaan hebben de afgelopen tig jaar? De toename van geweld en zware misdaad gemist?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |