abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211321240
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volledig offtopic:
Denk je dat mensen met autisme of adhd het leuk vinden dat er werkelijk overal grapjes over moeten worden gemaakt? Want als er iets ingeburgerd is, is het dat wel ;)
Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is, zeker als je het idee krijgt dat je er luchtig over moet doen terwijl je het van binnen moeilijk vindt. Ik moet dan bijvoorbeeld denken aan de manier waarop Wilders Sophie 'tassendrager' Hermans aanviel. Het was gewoon het gedrag van een pestkop en ik vind dat een heel naar trekje van Wilders.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211321246
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mensenrechten, beschaving en menswaardige behandeling zijn ronduit matig?
Het is racisme volgens Timmermans als je niet je overvolle land en woonplaats voller wil hebben.

Die man leek gister van begin tot eind boos.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:46:26 #228
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211321329
Wat een rotstreek van SBS6 om ineens die VVD-donateur in de uitzending te zetten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_211321334
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zag Eerdmans eerder in de week door alle tafelgenoten, inclusief interviewers, aangevallen worden. Daar las ik dan weer niet zulke artikelen over.
Eerdmans komt dan ook met een vrij achterlijk programma wat de toets der beschaving niet doorstaat.
Het zou eerder schandalig zijn als ze daar niet op aangesproken zouden worden…

Maar dat is dan op inhoud en feiten. En niet op lichaamsgewicht of verzonnen programmapunten
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:47:27 #230
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211321339
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:20 schreef capricia het volgende:

[..]
En daarna hebben ze in VI hun eigen analyse gemaakt. Hun eigen vlees gekeurd.
Veel complimenten voor Wilders. En het afzeiken van Timmermans op zijn gewicht werd nog eens in de herhaling gegooid.

Het was echt een ongekend triest niveau.
Beetje prikken moet kunnen. En we mogen beter verwachten van een man die en suikertaks gaat invoeren en andere maatregelen om mensen te dwingen gezonder te worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_211321345
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het is racisme volgens Timmermans als je niet je overvolle land en woonplaats voller wil hebben.

Die man leek gister van begin tot eind boos.
Zo is hij altijd wel als hij z'n zin niet krijgt. En als je dan ziet hoe relaxt hij is bij voorgekookte praatprogramma's, zoals bv. bij Khalid.
pi_211321351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is vooral typisch dat in bladen als NRC en de Volkskrant de vette koppen niet luiden "Wilders winnaar debat" maar van Timmermans een zielig mannetje, einzelgänger en baken van moraliteit wordt gemaakt.

Ik zag Eerdmans eerder in de week door alle tafelgenoten, inclusief interviewers, aangevallen worden. Daar las ik dan weer niet zulke artikelen over.
Eerdmans staat in de peilingen op één zetel. Who cares?
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:51:02 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211321374
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn eigenlijk partijen die voorstander zijn van dat voetbalclubs moeten gaan betalen voor het inzetten van de politie?
Ik ben bang dat er geen een is die dat aandurft. Nou ja, de SGP misschien. Kom niet aan koning Voetbal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:51:55 #234
5428 crew  miss_sly
pi_211321378
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, ik vind de koppen erg belangrijk. Ik lees dat met graagte wordt verkondigd dat Timmermans onder jongeren het populairst is en zie vervolgens dat een overduidelijke conclusie wordt genegeerd. Dat is niet alleen op basis van dit NRC-artikel, maar ook de andere (linkse) kranten die ik lees.

En verder zie ik in talkshows steevast gebeuren dat in een flinke, linkse bezetting een rechtse politicus wordt geïsoleerd en aangepakt. Het voelt ongemakkelijk. Ik heb vrijwel geen enkel debat uit kunnen kijken tot nog toe.

Overigens vind ik het format "politicus gaat in gesprek met de kiezer" werkelijk tekenkrommend. Ik heb er totaal geen behoefte aan dat een politicus niet op inhoud wordt uitgehoord, maar zich staande moet houden tegenover een overemotionele gewone burger. Ugh.
Ik lees allerlei koppen waar in weinig woorden geprobeerd wordt en beeld te schetsen. Dat is het doel van een kop en het is vrijwel nooit een accurate weergave. Dus vind ik koppen niet zo belangrijk.

Ik vind alle debatten eigenlijk niet om aan te zien. Er zijn maar weinig mensen die naar mijn mening op een beschaafde en welbepraakte manier hun punten over het voetlicht kunnen brengen. Ik zie dat vooral bij Jetten. Ouwehand en Bontebal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211321397
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn eigenlijk partijen die voorstander zijn van dat voetbalclubs moeten gaan betalen voor het inzetten van de politie?
Vast niet.

Zo kun je natuurlijk alles wel direct door gaan belasten. Oplossing is overigens vrij simpel: geen uitsupporters meer. Politie inzet is vooral nodig door de aanwezigheid van uitsupporters. In de KKD heb je soms zelfs meer politie dan uitsupporters.
pi_211321399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Werkelijk? Of verzin je nu standpunten voor hem?
pi_211321433
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben bang dat er geen een is die dat aandurft. Nou ja, de SGP misschien. Kom niet aan koning Voetbal.
Ik heb dan een veel principiëler bezwaar: de politie en de veiligheid op straat mogen wat mij betreft niet afhankelijk zijn van betalingen door commerciële bedrijven.

Clubs laten betalen voor politie is geen optie. Dan liever desnoods net als tijdens corona gewoon geen publiek meer. Gemeentes geven per wedstrijd een vergunning af, dus dat zou per direct kunnen.
pi_211321451
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Werkelijk? Of verzin je nu standpunten voor hem?
Ik kan de exacte tekst niet citeren, maar als Wilders over een propvol land begint, komt Timmermans aan met het woord racisme. Zeg dan dat je Wilders een racist vindt. :)
Alles zit vol hier, heeft niks met racisme te maken.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211321469
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Eerdmans komt dan ook met een vrij achterlijk programma wat de toets der beschaving niet doorstaat.
Het zou eerder schandalig zijn als ze daar niet op aangesproken zouden worden…

Maar dat is dan op inhoud en feiten. En niet op lichaamsgewicht of verzonnen programmapunten
Je vertekent mijn standpunt. Ik zeg niet dat hij er niet op aangesproken mag worden, ik zeg dat ik een setting van isoleren, collectief aanvallen, niet willen luisteren en onfatsoenlijk discussiëren door drogredenen te gebruiken niet oké vind. En daar ben ik vrij consequent in: ik vind dat Timmermans niet op zijn postuur mag worden aangevallen en ik vind dat Eerdmans, Baudet en (voorheen) Simons een open debat verdienen. Ze vertegenwoordig(d)en substantiële minderheden.

Ik vind het eerder doodeng dat jij een standpunt op voorhand niet-salonfähig verklaart en impliceert dat dat een reden is om iemand anders te behandelen. Dat is precies de vooringenomenheid die zo vaak van journalistieke programma's afdruipt waardoor een politieke achterban zich genegeerd en monddood gemaakt voelt.
pi_211321508
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb dan een veel principiëler bezwaar: de politie en de veiligheid op straat mogen wat mij betreft niet afhankelijk zijn van betalingen door commerciële bedrijven.

Clubs laten betalen voor politie is geen optie. Dan liever desnoods net als tijdens corona gewoon geen publiek meer. Gemeentes geven per wedstrijd een vergunning af, dus dat zou per direct kunnen.
Je hoeft het ook niet via betaling aan de politie te regelen. Dit kan ook door clubs verantwoordelijk te maken voor de veiligheid in en rond het stadion. Dan kan de politie-inzet een stuk kleiner
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:10:39 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211321516
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je hoeft het ook niet via betaling aan de politie te regelen. Dit kan ook door clubs verantwoordelijk te maken voor de veiligheid in en rond het stadion. Dan kan de politie-inzet een stuk kleiner
Clubs zijn al verantwoordelijk voor de veiligheid in de stadions, politie komt daar al niet meer of heel gering. Al best een tijd trouwens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211321547
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
ik vind dat Timmermans niet op zijn postuur mag worden aangevallen
Mwoa iemand die ageert tegen klimaatverandering ten gevolge van massaconsumptie en een land opslot wilde gooide ten gevolge van een virus dat met name desastreus was voor de dikkere mens, mag best op een (dik) stukje hypocrisie en individuele verantwoordelijkheid gewezen worden. Temeer omdat linksgeaarden nogal van het staatspaternalisme zijn, en daartoe het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid graag ongemoeid laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 17-11-2023 10:56:38 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211321567
quote:

[..]
Clubs zijn al verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion.
pi_211321616
quote:

[..]
In is al het geval, rond ķan niet want dat is de openbare weg. Daar moet de politie het monopolie op geweld houden en onafhankelijk opereren.
pi_211321677
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mwoa iemand die ageert tegen klimaatverandering ten gevolge van massaconsumptie en een land opslot gooide ten gevolge van een virus dat met name desastreus was voor de dikkere mens, mag best op een (dik) stukje hypocrisie en individuele verantwoordelijkheid gewezen worden. Temeer omdat linksgeaarden nogal van het staatspaternalisme zijn, en daartoe het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid graag ongemoeid laten.
Je draait hetzelfde riedeltje af als de criticasters van Baudet, maar dan op een andere politieke opponent gericht. Het is eenvoudigweg niet chic. De spelregels zijn niet zo moeilijk: speel op de bal, niet op de man.
pi_211321727
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je draait hetzelfde riedeltje af als de criticasters van Baudet, maar dan op een andere politieke opponent gericht. Het is eenvoudigweg niet chic. De spelregels zijn niet zo moeilijk: speel op de bal, niet op de man.
Dergelijke inconsistenties zouden van mij dan ook bij Baudet opgemerkt mogen worden. Ik vind het een zinnige exercitie om na te gaan tot in hoeverre iemand overtuigd is van hetgeen hij propageert, al is het maar omdat je zodoende kan ontdekken of er sprake is van de aanwezigheid van een alternatieve motivatie. Dat is heel wat anders dan op voorhand iemand uitsluiten, fatshaming ter ridiculisatie, en al het andere wat je opmerkte.

Ik ben uiteraard ook liever van de inhoud, maar in de huidige vorm van politiek staat (helaas) de man en zijn beweegredenen centraal. Mede hierom pleit Baudet overigens voor een referendum- en roulatiesysteem waarbij het alleen nog gaat over de ideeën i.p.v. politici.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 17-11-2023 10:37:59 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211321806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Op zich niet zo raar natuurlijk dat iemand op eigen gedrag aan wordt gesproken. Iemand die ageert tegen vliegen, maar zelf om de haverklap een hoop vervuiling veroorzaakt voor een citytripje, iemand die gezond eten propageert, maar zelf meer weg heeft van een kiloknaller...

Iemand die klaagt over verhuurders, maar zelf z'n huis volstouwt met huurders zou er ook op worden aangesproken.
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:40:48 #248
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211321833
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat wedstrijden zondags gespeeld worden. Hogere ticketprijs is wellicht minder toeschouwers zal hun redenering zijn :')
pi_211321852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Op zich niet zo raar natuurlijk dat iemand op eigen gedrag aan wordt gesproken. Iemand die ageert tegen vliegen, maar zelf om de haverklap een hoop vervuiling veroorzaakt voor een citytripje, iemand die gezond eten propageert, maar zelf meer weg heeft van een kiloknaller...

Iemand die klaagt over verhuurders, maar zelf z'n huis volstouwt met huurders zou er ook op worden aangesproken.
Precies, en dan kan je je afvragen; waarom propageert iemand voor beleid dat haaks op zijn Zijn staat? Iemand kan natuurlijk in het eigen leven moeite hebben met het verwezenlijken van wat ie op maatschappelijke schaal graag gerealiseerd ziet worden, maar - los van het in dat geval op te merken gebrek aan discipline -, zou je je ook kunnen afvragen of de eis op maatschappelijk niveau wel reëel is als zelfs een propagandist ervan zichzelf er niet wezenlijk van kan overtuigen, of dat ie misschien gewoon de consensus of partijlijn napraat, en het hem vooral om macht/populariteit te doen is. Of cynischer; misschien heeft ie zichzelf lopen dikvreten tijdens een meeting met een lobbyist uit de windmolen-industrie.
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:43:00 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211321855
Voetbal daar ben ik voor de status quo. Om het brood en spelen principe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')