abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211320765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wellicht de boeren. Niet dat ik vind dat dat beter is, overigens.
De boeren met Frans samen zie ik dan weer niet gebeuren.
pi_211320772
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Als we uitgaan van de laatste peiling hebben de VVD, NSC en GL/PvdA geen meerderheid.
[ twitter ]
Dan doe je er CDA of zo bij. Kom je ook in de Eerste Kamer dichterbij een meerderheid. Een coalitie met drie partijen met NSC erbij is sowieso wel tricky, omdat NSC niet in de Eerste Kamer zit en je dan in de EK dus heel ver van een meerderheid zit.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 08:59:54 #203
5428 crew  miss_sly
pi_211320786
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wellicht de boeren. Niet dat ik vind dat dat beter is, overigens.
Ik hoop van harte dat zij niet in een regering komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:00:42 #204
236264 crew  capricia
pi_211320795
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan doe je er CDA of zo bij. Kom je ook in de Eerste Kamer dichterbij een meerderheid. Een coalitie met drie partijen met NSC erbij is sowieso wel tricky, omdat NSC niet in de Eerste Kamer zit en je dan in de EK dus heel ver van een meerderheid zit.
Er is dus geen mogelijkheid met drie partijen. :{

Eens. De Eerste Kamer is ook nog een uitdaging met BBB.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211320806
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is dus geen mogelijkheid met drie partijen. :{

Eens. De Eerste Kamer is ook nog een uitdaging met BBB.
Nee, maar als die er wel is, dan is dat met NSC en zit je in de Eerste Kamer echt heel ver van een meerderheid. Je moet dan overal waarschijnlijk meer dan één partij extra zien te overtuigen. Lijkt me erg lastig in de praktijk.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:03:13 #206
5428 crew  miss_sly
pi_211320826
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik vind Bontebal ook een verademing. Ik sta te ver van de C van CDA, maar ik vind dat Bontebal het heel goed doet en prettig overkomt.
pi_211320870
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind Bontebal ook een verademing. Ik sta te ver van de C van CDA, maar ik vind dat Bontebal het heel goed doet en prettig overkomt.
In elk geval een stuk beter dan Hoekstra en de Jonge. CDA is ook meer een bestuurspartij dan oppositiepartij. De meeste partijen zouden na zo'n verlies beter af zijn in de oppositie, maar met het CDA weet ik dat nog niet. Met 6 zetels ook nog wel een redelijke factor in de Eerste Kamer. En ze kunnen samen met vrijwel alle partijen, wat van BBB en PVV niet kan worden gezegd.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:12:02 #208
236264 crew  capricia
pi_211320928
quote:
De lijsttrekkers hadden maar een klein zetje nodig om hun lagere instincten aan te boren

In Het debat van Nederland bij SBS6 mocht gisteravond alles. In de tot arena omgebouwde studio waren er drie jagers en één prooi: Frans Timmermans.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20231117
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:18:01 #209
5428 crew  miss_sly
pi_211321005
quote:
Dat klinkt afschuwelijk. Ben blij dat ik het niet gezien heb.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:20:29 #210
236264 crew  capricia
pi_211321044
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En daarna hebben ze in VI hun eigen analyse gemaakt. Hun eigen vlees gekeurd.
Veel complimenten voor Wilders. En het afzeiken van Timmermans op zijn gewicht werd nog eens in de herhaling gegooid.

Het was echt een ongekend triest niveau.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:23:56 #211
236264 crew  capricia
pi_211321083
Ook het feit dat niemand Wilders tot de orde riep, over dat fatshamen van Timmermans, ook Omtzigt niet, maakt dat ik op geen van deze vier ga stemmen. Ze stonden gewoon te gniffelen.
Het was drie tegen een.

De VVD onder Dilan heeft voor mij ook afgedaan. Met dat continue doorheen geroep en die 80 belastingen die Timmermans volgens haar zou gaan invoeren.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:24:03 #212
5428 crew  miss_sly
pi_211321084
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:20 schreef capricia het volgende:

[..]
En daarna hebben ze in VI hun eigen analyse gemaakt. Hun eigen vlees gekeurd.
Veel complimenten voor Wilders. En het afzeiken van Timmermans op zijn gewicht werd nog eens in de herhaling gegooid.

Het was echt een ongekend triest niveau.
Eerlijk gezegd is dat ook wel wat je van de bewuste zender en deze heren kunt verwachten. Ik mag hopen dat dit geen nieuw onderdeel van de verkiezingscampagnes wordt, maar dat men voortaan weigert om aan dit 'debat' deel te nemen.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:35 #213
5428 crew  miss_sly
pi_211321099
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:23 schreef capricia het volgende:
Ook het feit dat niemand Wilders tot de orde riep, over dat fatshamen van Timmermans, ook Omtzigt niet, maakt dat ik op geen van deze vier ga stemmen. Ze stonden gewoon te gniffelen.
Het was drie tegen een.

De VVD onder Dilan heeft voor mij ook afgedaan. Met dat continue doorheen geroep en die 80 belastingen die Timmermans volgens haar zou gaan invoeren.
Ik vind het schandalig dat de politiek tot dat niveau is gedaald. En dat gaan we in de kamer dadelijk ook weer terugzien bij debatten: respectloos one liners voor de achterban schreeuwen en verder nul inhoud.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:45 #214
236264 crew  capricia
pi_211321100
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd is dat ook wel wat je van de bewuste zender en deze heren kunt verwachten. Ik mag hopen dat dit geen nieuw onderdeel van de verkiezingscampagnes wordt, maar dat men voortaan weigert om aan dit 'debat' deel te nemen.
En ik dacht dat Omtzigt op inhoud wilde debatteren. Hij had met dat argument immers debatten afgezegd.
Stupid me.
- Goethe, “Faust”
pi_211321102
quote:
Over een overdreven artikel gesproken. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211321103
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is vooral typisch dat in bladen als NRC en de Volkskrant de vette koppen niet luiden "Wilders winnaar debat" maar van Timmermans een zielig mannetje, einzelgänger en baken van moraliteit wordt gemaakt.

Ik zag Eerdmans eerder in de week door alle tafelgenoten, inclusief interviewers, aangevallen worden. Daar las ik dan weer niet zulke artikelen over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:28:28 #217
236264 crew  capricia
pi_211321130
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het schandalig dat de politiek tot dat niveau is gedaald. En dat gaan we in de kamer dadelijk ook weer terugzien bij debatten: respectloos one liners voor de achterban schreeuwen en verder nul inhoud.
Het was geen nieuwe bestuurscultuur. Het viel me zo tegen.
Dit was alleen maar meer van al het slechte van het oude.
- Goethe, “Faust”
pi_211321136
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:23 schreef capricia het volgende:
Het was drie tegen een.
Mee eens trouwens, het verbaast me hoe geaccepteerd dat fatshamen is. Het is van eenzelfde orde als opmerkingen over Wilders' kapsel. Dat is natuurlijk ook veel gebeurd - en dat was ook niet chic.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:28:49 #219
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211321137
Zijn eigenlijk partijen die voorstander zijn van dat voetbalclubs moeten gaan betalen voor het inzetten van de politie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:28:52 #220
5428 crew  miss_sly
pi_211321139
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is vooral typisch dat in bladen als NRC en de Volkskrant de vette koppen niet luiden "Wilders winnaar debat" maar van Timmermans een zielig mannetje, einzelgänger en baken van moraliteit wordt gemaakt.

Ik zag Eerdmans eerder in de week door alle tafelgenoten, inclusief interviewers, aangevallen worden. Daar las ik dan weer niet zulke artikelen over.
Ook op de persoon, zoals Wilders deed?

Ik lees dat overigens niet zoals jij het kennelijk leest. Ik lees niet dat hij een zielig mannetje en baken van moralieit wordt gemaakt. Einzelgänger tussen drie rechtse partijen wellicht wel, en dat klopt natuurlijk ook gewoon.

Jij vindt de koppen daags erna belangrijker dan de inhoud?
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:30:50 #221
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211321170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mee eens trouwens, het verbaast me hoe geaccepteerd dat fatshamen is. Het is van eenzelfde orde als opmerkingen over Wilders' kapsel. Dat is natuurlijk ook veel gebeurd - en dat was ook niet chic.
Volledig offtopic:
Denk je dat mensen met autisme of adhd het leuk vinden dat er werkelijk overal grapjes over moeten worden gemaakt? Want als er iets ingeburgerd is, is het dat wel ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211321183
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik lees dat overigens niet zoals jij het kennelijk leest. Ik lees niet dat hij een zielig mannetje en baken van moralieit wordt gemaakt. Einzelgänger tussen drie rechtse partijen wellicht wel, en dat klopt natuurlijk ook gewoon.

Wel 3 rechts met 1 links, ja.

Maar “In de tot arena omgebouwde studio waren er drie jagers en één prooi” lijkt wel een tekst van de Telegraaf.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 09:32:17 #223
236264 crew  capricia
pi_211321188
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat Wilders zo kan zijn, dat weten we allemaal.
Maar dat helemaal niemand er iets van zei, ook niet degene die moreel op het hoge paard pretendeert te zitten, viel me gewoon tegen.

Als dit een voorproefje is van de debatten in onze toekomstige tweede kamer, dan is het heel diep gezonken.
- Goethe, “Faust”
pi_211321202
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Daarom gaat het ook zo vaak over migratie, dat is lekker concreet. En daar vind ik het linkse verhaal ronduit matig.
Mensenrechten, beschaving en menswaardige behandeling zijn ronduit matig?
pi_211321205
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ik vind de koppen erg belangrijk. Ik lees dat met graagte wordt verkondigd dat Timmermans onder jongeren het populairst is en zie vervolgens dat een overduidelijke conclusie wordt genegeerd. Dat is niet alleen op basis van dit NRC-artikel, maar ook de andere (linkse) kranten die ik lees.

En verder zie ik in talkshows steevast gebeuren dat in een flinke, linkse bezetting een rechtse politicus wordt geïsoleerd en aangepakt. Het voelt ongemakkelijk. Ik heb vrijwel geen enkel debat uit kunnen kijken tot nog toe.

Overigens vind ik het format "politicus gaat in gesprek met de kiezer" werkelijk tekenkrommend. Ik heb er totaal geen behoefte aan dat een politicus niet op inhoud wordt uitgehoord, maar zich staande moet houden tegenover een overemotionele gewone burger. Ugh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')