De boeren met Frans samen zie ik dan weer niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wellicht de boeren. Niet dat ik vind dat dat beter is, overigens.
Dan doe je er CDA of zo bij. Kom je ook in de Eerste Kamer dichterbij een meerderheid. Een coalitie met drie partijen met NSC erbij is sowieso wel tricky, omdat NSC niet in de Eerste Kamer zit en je dan in de EK dus heel ver van een meerderheid zit.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we uitgaan van de laatste peiling hebben de VVD, NSC en GL/PvdA geen meerderheid.
[ twitter ]
Ik hoop van harte dat zij niet in een regering komen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wellicht de boeren. Niet dat ik vind dat dat beter is, overigens.
Er is dus geen mogelijkheid met drie partijen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan doe je er CDA of zo bij. Kom je ook in de Eerste Kamer dichterbij een meerderheid. Een coalitie met drie partijen met NSC erbij is sowieso wel tricky, omdat NSC niet in de Eerste Kamer zit en je dan in de EK dus heel ver van een meerderheid zit.
Nee, maar als die er wel is, dan is dat met NSC en zit je in de Eerste Kamer echt heel ver van een meerderheid. Je moet dan overal waarschijnlijk meer dan één partij extra zien te overtuigen. Lijkt me erg lastig in de praktijk.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is dus geen mogelijkheid met drie partijen.![]()
Eens. De Eerste Kamer is ook nog een uitdaging met BBB.
Ik vind Bontebal ook een verademing. Ik sta te ver van de C van CDA, maar ik vind dat Bontebal het heel goed doet en prettig overkomt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan doe je er CDA of zo bij. Kom je ook in de Eerste Kamer dichterbij een meerderheid. Een coalitie met drie partijen met NSC erbij is sowieso wel tricky, omdat NSC niet in de Eerste Kamer zit en je dan in de EK dus heel ver van een meerderheid zit.
In elk geval een stuk beter dan Hoekstra en de Jonge. CDA is ook meer een bestuurspartij dan oppositiepartij. De meeste partijen zouden na zo'n verlies beter af zijn in de oppositie, maar met het CDA weet ik dat nog niet. Met 6 zetels ook nog wel een redelijke factor in de Eerste Kamer. En ze kunnen samen met vrijwel alle partijen, wat van BBB en PVV niet kan worden gezegd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind Bontebal ook een verademing. Ik sta te ver van de C van CDA, maar ik vind dat Bontebal het heel goed doet en prettig overkomt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20231117quote:De lijsttrekkers hadden maar een klein zetje nodig om hun lagere instincten aan te boren
In Het debat van Nederland bij SBS6 mocht gisteravond alles. In de tot arena omgebouwde studio waren er drie jagers en één prooi: Frans Timmermans.
Dat klinkt afschuwelijk. Ben blij dat ik het niet gezien heb.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:12 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20231117
En daarna hebben ze in VI hun eigen analyse gemaakt. Hun eigen vlees gekeurd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt afschuwelijk. Ben blij dat ik het niet gezien heb.
Eerlijk gezegd is dat ook wel wat je van de bewuste zender en deze heren kunt verwachten. Ik mag hopen dat dit geen nieuw onderdeel van de verkiezingscampagnes wordt, maar dat men voortaan weigert om aan dit 'debat' deel te nemen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
En daarna hebben ze in VI hun eigen analyse gemaakt. Hun eigen vlees gekeurd.
Veel complimenten voor Wilders. En het afzeiken van Timmermans op zijn gewicht werd nog eens in de herhaling gegooid.
Het was echt een ongekend triest niveau.
Ik vind het schandalig dat de politiek tot dat niveau is gedaald. En dat gaan we in de kamer dadelijk ook weer terugzien bij debatten: respectloos one liners voor de achterban schreeuwen en verder nul inhoud.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:23 schreef capricia het volgende:
Ook het feit dat niemand Wilders tot de orde riep, over dat fatshamen van Timmermans, ook Omtzigt niet, maakt dat ik op geen van deze vier ga stemmen. Ze stonden gewoon te gniffelen.
Het was drie tegen een.
De VVD onder Dilan heeft voor mij ook afgedaan. Met dat continue doorheen geroep en die 80 belastingen die Timmermans volgens haar zou gaan invoeren.
En ik dacht dat Omtzigt op inhoud wilde debatteren. Hij had met dat argument immers debatten afgezegd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is dat ook wel wat je van de bewuste zender en deze heren kunt verwachten. Ik mag hopen dat dit geen nieuw onderdeel van de verkiezingscampagnes wordt, maar dat men voortaan weigert om aan dit 'debat' deel te nemen.
Over een overdreven artikel gesproken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:12 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20231117
Het is vooral typisch dat in bladen als NRC en de Volkskrant de vette koppen niet luiden "Wilders winnaar debat" maar van Timmermans een zielig mannetje, einzelgänger en baken van moraliteit wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt afschuwelijk. Ben blij dat ik het niet gezien heb.
Het was geen nieuwe bestuurscultuur. Het viel me zo tegen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig dat de politiek tot dat niveau is gedaald. En dat gaan we in de kamer dadelijk ook weer terugzien bij debatten: respectloos one liners voor de achterban schreeuwen en verder nul inhoud.
Mee eens trouwens, het verbaast me hoe geaccepteerd dat fatshamen is. Het is van eenzelfde orde als opmerkingen over Wilders' kapsel. Dat is natuurlijk ook veel gebeurd - en dat was ook niet chic.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:23 schreef capricia het volgende:
Ook het feit dat niemand Wilders tot de orde riep, over dat fatshamen van Timmermans, ook Omtzigt niet, maakt dat ik op geen van deze vier ga stemmen. Ze stonden gewoon te gniffelen.
Het was drie tegen een.
Ook op de persoon, zoals Wilders deed?quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is vooral typisch dat in bladen als NRC en de Volkskrant de vette koppen niet luiden "Wilders winnaar debat" maar van Timmermans een zielig mannetje, einzelgänger en baken van moraliteit wordt gemaakt.
Ik zag Eerdmans eerder in de week door alle tafelgenoten, inclusief interviewers, aangevallen worden. Daar las ik dan weer niet zulke artikelen over.
Volledig offtopic:quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens trouwens, het verbaast me hoe geaccepteerd dat fatshamen is. Het is van eenzelfde orde als opmerkingen over Wilders' kapsel. Dat is natuurlijk ook veel gebeurd - en dat was ook niet chic.
Wel 3 rechts met 1 links, ja.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook op de persoon, zoals Wilders deed?
Ik lees dat overigens niet zoals jij het kennelijk leest. Ik lees niet dat hij een zielig mannetje en baken van moralieit wordt gemaakt. Einzelgänger tussen drie rechtse partijen wellicht wel, en dat klopt natuurlijk ook gewoon.
Jij vindt de koppen daags erna belangrijker dan de inhoud?
Dat Wilders zo kan zijn, dat weten we allemaal.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens trouwens, het verbaast me hoe geaccepteerd dat fatshamen is. Het is van eenzelfde orde als opmerkingen over Wilders' kapsel. Dat is natuurlijk ook veel gebeurd - en dat was ook niet chic.
Mensenrechten, beschaving en menswaardige behandeling zijn ronduit matig?quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Daarom gaat het ook zo vaak over migratie, dat is lekker concreet. En daar vind ik het linkse verhaal ronduit matig.
Ja, ik vind de koppen erg belangrijk. Ik lees dat met graagte wordt verkondigd dat Timmermans onder jongeren het populairst is en zie vervolgens dat een overduidelijke conclusie wordt genegeerd. Dat is niet alleen op basis van dit NRC-artikel, maar ook de andere (linkse) kranten die ik lees.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook op de persoon, zoals Wilders deed?
Ik lees dat overigens niet zoals jij het kennelijk leest. Ik lees niet dat hij een zielig mannetje en baken van moralieit wordt gemaakt. Einzelgänger tussen drie rechtse partijen wellicht wel, en dat klopt natuurlijk ook gewoon.
Jij vindt de koppen daags erna belangrijker dan de inhoud?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |