abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211320256
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 07:35 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Frank van Gool, eigenaar van uitzendbureau Otto Workforce dat arbeidsmigranten naar Nederland haalt die vervolgens door werkgevers worden uitgebuit is dus sponsor van de VVD. Als je meer migratie wilt en en de daarbij horende problemen zoals door de arbeidsinspectie geventileerd dan is de stemmen op de VVD dus een goede keuze.

Overigens is oud fractievoorzitter van de CU namelijk Ger-Jan Segers tegenwoordig lobbyist bij Otto Workforce. Dat valt mij behoorlijk tegen van hem.
Wat is hier mis mee?
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:00:45 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211320309
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoekt en gij zult vinden:

https://d66.nl/
Ja, in een verkiezingsprogramma van 266 pagina's.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211320366
Mijn voorkeur ligt duidelijk op rechts maar het economische verhaal van Frans vond ik er in het debat niet eens zo slecht uitkomen.

Eigenlijk vond ik de onderonsjes tussen PVDA en VVD best interessant, het is voor de kijker alleen totaal niet in te schatten wie er gelijk gaat krijgen. Zorgt minder inkomensbelasting en meer vermogensbelasting op termijn voor meer voorspoed, bijvoorbeeld? Of verdwijnt er juist werkgelegenheid uit het land?

Daarom gaat het ook zo vaak over migratie, dat is lekker concreet. En daar vind ik het linkse verhaal ronduit matig.
pi_211320374
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 07:35 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Overigens is oud fractievoorzitter van de CU namelijk Gert-Jan Segers tegenwoordig lobbyist bij Otto Workforce. Dat valt mij behoorlijk tegen van hem.
Je kent de rol van Segers? Hij is daar om het plan van de circulaire arbeidsmigratie uit te voeren. Daar pleitte hij al in de kamer voor.

quote:
Gert-Jan Segers:
“Als Kamerlid heb ik politiek gestreden tégen misstanden en vóór regulering en fatsoenlijke omgang met arbeidsmigranten. Frank van Gool deelt die inzet en heeft me gevraagd om samen met hem en zijn team in de praktijk te brengen waar ik in politiek voor heb gepleit. Hij wil toe naar functionele, gereguleerde en circulaire arbeidsmigratie. Daarbij wordt alleen elders geworven als er hier aantoonbare tekorten zijn, zoals in de zorg, en alleen in landen met een overschot aan verpleegkundigen, die na vijf jaar weer teruggaan naar het land van herkomst. Maar dan wel mét werkervaring en hun verdiende loon. Daarnaast is er in ons land nog een wereld te winnen als het gaat om fatsoenlijke huisvesting in de buurt van het werk van buitenlandse werknemers. Ook daar wil ik mijn bijdrage aan gaan leveren. De samenwerking met OTTO Work Force begint op 1 juli en geeft me de kans om waarover ik eerder alleen nog maar praatte nu ook uit te voeren.”
Frank van Gool en Otto staan ook absoluut niet bekend om het uitbuiten van arbeidsmigranten.
pi_211320397
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Daarom gaat het ook zo vaak over migratie, dat is lekker concreet. En daar vind ik het linkse verhaal ronduit matig.
Migratie concreet? Dat is juist het allervaagste deel van letterlijk elke campagne. De migranten wordt vanalles onbewezen in de schoenen geschoven. Maar nog veel belangrijker: er is nog nooit een partij concreet geweest over hoe migratie zou moeten worden aangepakt. Zeker deze campagne ook niet.

De economische plannen, die zijn concreet. Alles rondom migratie is met een vage mist omhuld, omdat de anti-migratie partijen ook wel weten dat het enige antwoord is als je geen migratie wil: uit de EU en een soort Noord-Korea met potdichte grenzen worden.
pi_211320411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nou ja, zeggen liever niet samen te werken met bepaalde partijen is niet Omtzigt specifiek he. Dat doen er zoveel.
[..]
Op zich eens dat rechts links vaak (onterecht) de schuld geeft, maar laten we vooral niet doen alsof dat andersom niet gebeurd. Beiden uitersten denken dat ze het land kunnen redden op hún manier.
[..]
Ik zou het liefst een mix zien van migratie (en dan vooral asielzoekers, maar ook wat arbeidsmigranten) beperken (maar niet helemaal stoppen) & wel wat aan klimaat doen, maar geleidelijk (al die ideeen zijn leuk, maar moet in de praktijk ook werken en te betalen zijn zonder dat je de bevolking keihard raakt) en in samenspraak met de hele wereld, zodat de winst die je hier boekt niet ergens anders alweer weg gecompenseerd wordt bij wijze van spreken. Is dat dat links of rechts? Links is vaak te extreem de ene kant op, de meeste extreme rechtse partij zijn weer te extreem de andere kant op.
Het knelpunt zit inderdaad op migratie. Als de PVDA gewoon stevige teksten op migratie zou hebben dan haalde Frans 2 keer zoveel stemmers. Zijn economische plannen zijn niet zo heel slecht.
pi_211320414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Migratie concreet? Dat is juist het allervaagste deel van letterlijk elke campagne. De migranten wordt vanalles onbewezen in de schoenen geschoven. Maar nog veel belangrijker: er is nog nooit een partij concreet geweest over hoe migratie zou moeten worden aangepakt. Zeker deze campagne ook niet.

De economische plannen, die zijn concreet. Alles rondom migratie is met een vage mist omhuld, omdat de anti-migratie partijen ook wel weten dat het enige antwoord is als je geen migratie wil: uit de EU en een soort Noord-Korea met potdichte grenzen worden.
De vreemdeling die de schuld krijgt.

Lijkt mij een Nederlandse (politieke) traditie :+
pi_211320435
quote:

[..]

Nee, veel kiezers willen gewoon Deens model en de grenzen van de Europese wetgeving maximaal opzoeken + afschrikking om hier te komen.

Dat weet jij ook donders goed, de Deense PVDA voert ook een hard anti-immigratie beleid.

Ik spreek regelmatig PVDA-kiezers en zelfs die vinden dat de migratie meer aan banden gelegd moet worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2023 08:20:49 ]
pi_211320465
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee, veel kiezers willen gewoon Deens model en de grenzen van de Europese wetgeving maximaal opzoeken + afschrikking om hier te komen.

Dat weet jij ook donders goed, de Deense PVDA voert ook een hard anti-immigratie beleid.

Ik spreek regelmatig PVDA-kiezers en zelfs die vinden dat de migratie meer aan banden gelegd moet worden.
het deense model :')

iets teveel naar johan derksen geluisterd
pi_211320528
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En ook jou lukt dat regelmatig niet. Dus krijg je het inderdaad te horen van me als je het heilige boontje uithangt/hypocriet doet.
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert, en mn posts niet tot heel selectief leest. Laat dan ook maar hoor.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het knelpunt zit inderdaad op migratie. Als de PVDA gewoon stevige teksten op migratie zou hebben dan haalde Frans 2 keer zoveel stemmers. Zijn economische plannen zijn niet zo heel slecht.
Voor mij migratie, maar ook wel klimaat. Migratie wat feller aanpakken en klimaat juist iets minder extreem. Dan zou ik er ook gewoon op stemmen; genoeg standpunten bij de PvdAGL waar ik het wel mee eens ben, maar migratie en klimaat zijn hier vrij belangrijk.
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:32:18 #186
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_211320532
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kent de rol van Segers? Hij is daar om het plan van de circulaire arbeidsmigratie uit te voeren. Daar pleitte hij al in de kamer voor.
[..]
Frank van Gool en Otto staan ook absoluut niet bekend om het uitbuiten van arbeidsmigranten.
O nee?
CALLGIRL VOOR ALBERT HEIJN
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 08:33:04 #187
5428 crew  miss_sly
pi_211320540
quote:

[..]

Het klinkt lekker concreet als je roept dat je maximaal 15.000 asielzoekers per jaar wil, of een ander aantal. Dat het niet concreet te maken is omdat we niet alleen op de wereld zijn en met allerlei verdragen rekening moeten houden, is dan verder niet van beland. Het bekt wel lekker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:35:47 #188
346939 Janneke141
pi_211320558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als de PVDA gewoon stevige teksten op migratie zou hebben dan haalde Frans 2 keer zoveel stemmers.
Wat zou het doel van een politieke partij moeten zijn, eigenlijk?
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 08:35:50 #189
5428 crew  miss_sly
pi_211320559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mag ik eerlijk opmerken dat Jetten mischien ook de vorige verkiezingen als lijsttrekker in had moeten gaan?

Ik heb niets tegen Kaag, overigens, integendeel, maar ze is een veel te makkelijk doelwit geweest.
Ik weet niet of ik vind dat hij de vorige verkiezingen lijsttrekker had moeten zijn. Ik heb wel het idee dat hij gegroeid is. Ik vind hem meer man in plaats van jongen nu, en hij komt me heel pretttig over. Ik dacht dit keer niet op D66 te willen stemmen, omdat ik wel wat teleurgesteld was over de laatste regeerperiode, maar wat ik zie van Rob Jetten doet me wellicht toch van gedachten veranderen.

Ik ben nog niet geheel zeker, maar ik neig ernaar.
pi_211320593
Ik denk overigens het volgende: de grote 3 halen niet eens 76 zetels samen en omdat over rechts geen optie is gaan we uiteindelijk weer met 4 partijen regeren. Dus ook D66 erbij.

En alles bleef weer ongeveer zoals het was.
pi_211320618
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het klinkt lekker concreet als je roept dat je maximaal 15.000 asielzoekers per jaar wil, of een ander aantal. Dat het niet concreet te maken is omdat we niet alleen op de wereld zijn en met allerlei verdragen rekening moeten houden, is dan verder niet van beland. Het bekt wel lekker.
Op zich eens, maar waar ik wel moeite mee heb is dat er wordt gewapperd met een verdrag uit het jaar kruik, wat ooit bedoeld was voor een handjevol politieke vluchtelingen of wat dan ook. Dat hele Vluchtelingenverdrag wordt nu gebruikt om een halve volksverhuizing te legitimeren.

Als de tijden veranderd zijn, moet er ook ruimte zijn om zo’n verdrag te herzien. Zelfde verhaal met de luchtvaart, waar uiteindelijk ook gewoon het mes in zal moeten.

Maar pas dan het verdrag aan en flikker het probleem niet bij die asielzoekers voor de deur.
pi_211320634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik denk overigens het volgende: de grote 3 halen niet eens 76 zetels samen en omdat over rechts geen optie is gaan we uiteindelijk weer met 4 partijen regeren. Dus ook D66 erbij.

En alles bleef weer ongeveer zoals het was.
Ik denk niet dat D66 nog eens in zo’n soortgelijke coalitie stapt eigenlijk. Zie wat het ze heeft opgeleverd.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 08:46:47 #193
5428 crew  miss_sly
pi_211320644
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op zich eens, maar waar ik wel moeite mee heb is dat er wordt gewapperd met een verdrag uit het jaar kruik, wat ooit bedoeld was voor een handjevol politieke vluchtelingen of wat dan ook. Dat hele Vluchtelingenverdrag wordt nu gebruikt om een halve volksverhuizing te legitimeren.

Als de tijden veranderd zijn, moet er ook ruimte zijn om zo’n verdrag te herzien. Zelfde verhaal met de luchtvaart, waar uiteindelijk ook gewoon het mes in zal moeten.

Maar pas dan het verdrag aan en flikker het probleem niet bij die asielzoekers voor de deur.
Maak dat dan je verkiezingspraatje: ons doel wordt om de verdragen die er zijn binnen Europa onder de loep te nemen en naar de huidige tijd te vertalen, zodat het beter past bij de situatie waarin we ons nu bevinden.

Holle beloften moet je niet maken, en dat zouden ze ook moeten weten. Ben eerlijk en duidelijk.

Zo'n BBB zou zeker niet nog een keer in die val moeten trappen, zoals met het stikstofbeleid dat volledig anders zou gaan als zij in de provinciale besturen zouden komen. Nu zitten ze er, en voeren ze het beleid grotendeels uit, omdat het nu eenmaal beleid is dat al is ingezet en dat je niet zomaar kunt stoppen.
pi_211320653
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wat heeft nou wel een meerderheid? Met drie partijen red je het ook niet.
VVD, NSC en GL/PvdA halen samen een meerderheid. Of VVD, NSC en PVV. Lijkt me allemaal stabieler dan een minderheidskabinet met 5 partijen, waaronder een nieuwe partij die snel fors gegroeid is, wat meestal een garantie is op gedonder.
pi_211320658
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat D66 nog eens in zo’n soortgelijke coalitie stapt eigenlijk. Zie wat het ze heeft opgeleverd.
Tja, wat wordt het dan?
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:49:30 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211320669
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bij D66 is het, regeren is halveren
pi_211320701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, wat wordt het dan?
Wellicht de boeren. Niet dat ik vind dat dat beter is, overigens.
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:54:59 #198
346939 Janneke141
pi_211320716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, wat wordt het dan?
Een formatie die nog langer duurt dan de vorige, sowieso.
pi_211320722
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Alleen kan het Deens model hier niet zomaar omdat we in tegenstelling tot Denemarken geen opt out hebben bij het Europese asielbeleid. Dan moeten of ons hard maken voor aanpassing van dat beleid of Europese wetgeving gaan negeren met alle gevolgen van dien.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 08:56:24 #200
236264 crew  capricia
pi_211320736
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
VVD, NSC en GL/PvdA halen samen een meerderheid. Of VVD, NSC en PVV. Lijkt me allemaal stabieler dan een minderheidskabinet met 5 partijen, waaronder een nieuwe partij die snel fors gegroeid is, wat meestal een garantie is op gedonder.
Als we uitgaan van de laatste peiling hebben de VVD, NSC en GL/PvdA geen meerderheid.
twitter

(Daarbij kun je met een nieuwe partij als NSC ook nog wel afsplitsers verwachten)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')