abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211319152
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan dat niet goed overzien, eigenlijk. Er moet namelijk toch nog wel ergens een meerderheid gevonden worden om te regeren.
Dat klopt en dat gaat een coalitie worden van minimaal 3 maar gegeven de weerstand bij NSC (en ook bij VVD) tegen de PVV zie ik de PVV daar geen deel van uitmaken.
Omtzigt benadrukte vanavond, naar wat ik las, wederom dat de PVV geen coalitie partner is voor hem.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2023 23:31:31 ]
  donderdag 16 november 2023 @ 23:39:26 #127
3542 Gia
User under construction
pi_211319180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:11 schreef Tijger_m het volgende:

Laat mij raden, Timmermans was fel tegen Wilders in het SBS debat?
Tegen iedereen, eigenlijk. En vice versa. Iedereen tegen Timmerfrans.

Verwacht dat hij weer heel gauw uit de kamer vertrekt als hij niet wint of tenminste in de coalitie komt.
En die kans acht ik groot.
  donderdag 16 november 2023 @ 23:40:49 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211319184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Tegen iedereen, eigenlijk. En vice versa. Iedereen tegen Timmerfrans.

Verwacht dat hij weer heel gauw uit de kamer vertrekt als hij niet wint of tenminste in de coalitie komt.
En die kans acht ik groot.
Het was een wanstaltige vertoning met een hoop leugens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 november 2023 @ 23:41:50 #129
3542 Gia
User under construction
pi_211319193
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat jouw partij, de PVV, wel eens heel hoge ogen kan gaan scoren. Misschien wel nummer twee kan worden.
Heb daar nog nooit op gestemd, eigenlijk. Vorige keer Ja21. Ook paar keer VVD. Hoop ook dat Dilan premier wordt.
Denk wel dat ik dit keer voor Fleur ga.
pi_211319224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb daar nog nooit op gestemd, eigenlijk. Vorige keer Ja21. Ook paar keer VVD. Hoop ook dat Dilan premier wordt.
Denk wel dat ik dit keer voor Fleur ga.
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je deze keer voor de PVV ging. :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211319233
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het was een wanstaltige vertoning met een hoop leugens.
Een normaal debat dus _O-

Ik begreep dat Yesilgoz nu ook Timmermans beschuldigde het land kapot te maken? Eerst Wilders, nu Timmermans, who's next, Rutte? :D

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2023 23:49:38 ]
  donderdag 16 november 2023 @ 23:49:25 #132
3542 Gia
User under construction
pi_211319239
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat je deze keer voor de PVV ging. :)
Klopt, Fleur dus. Stem wel altijd op een vrouw.
pi_211319252
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt en dat gaat een coalitie worden van minimaal 3 maar gegeven de weerstand bij NSC (en ook bij VVD) tegen de PVV zie ik de PVV daar geen deel van uitmaken.
Omtzigt benadrukte vanavond, naar wat ik las, wederom dat de PVV geen coalitie partner is voor hem.
Nou, dat laat ruimte voor een 'gedoogpartnerschap'.
pi_211319260
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:57 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Nou, dat laat ruimte voor een 'gedoogpartnerschap'.
Alsof Omtzigt daar dan niet keihard op afgerekend zou worden.
  donderdag 16 november 2023 @ 23:59:06 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211319261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een normaal debat dus _O-

Ik begreep dat Yesilgoz nu ook Timmermans beschuldigde het land kapot te maken? Eerst Wilders, nu Timmermans, who's next, Rutte? :D
Nee, het was werkelijk van een bedroevend niveau. Beetje wat je van SBS6 verwacht ook :@ :X

VVD flikt dit soort ongein iedere x en flink wat stemmers blijven erin trappen én ook nog eens andere partijen in het verdomhoekje zetten. Best knap én uiterst treurig.
pi_211319269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alsof Omtzigt daar dan niet keihard op afgerekend zou worden.
PvdA/GL is een fris clubje... Bovendien liggen ze op migratie, belastingen en energie zo ver van elkaar af. Dat zouden weer waterige compromissen worden.
pi_211319270
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, het was werkelijk van een bedroevend niveau. Beetje wat je van SBS6 verwacht ook :@ :X
Ik vind de debatten al geruime tijd (langer dan deze verkiezingen dus) van een bedroevend nivo waarbij men vooral voor eigen parochie preekt en vrijwel nooit antwoord geeft op de "Hoe dan" vraag.

Ik kijk ook niet gebied de eerlijkheid mij te zeggen, ik lees minstens 2 kranten en krijg dan meestal wel een aardig beeld zonder mijn tijd te verdoen.
pi_211319271
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Allicht, maar het is op zijn zachtst gezegd bijzonder dat je de schuld zo consequent schuift naar een partij die helemaal niet verantwoordelijk was voor het beleid waar je tegen ageert.
Mwah, ik schuif het helemaal niet af naar links. Rechtse partijen hebben t ook gewoon verneukt de afgelopen jaren.

Enige wat ik vaak zeg is dat de situatie in NL een team effort is, we hebben nog steeds een tweede en eerste kamer. En het lijkt me niet een verkeerde uitspraak als ik zeg dat zowel links als rechts er van uitgaan dat ze het zelf zoveel beter kunnen en dat het andere kamp het land verwoest. Waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen.
  vrijdag 17 november 2023 @ 00:04:25 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211319278
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind de debatten al geruime tijd (langer dan deze verkiezingen dus) van een bedroevend nivo waarbij men vooral voor eigen parochie preekt en vrijwel nooit antwoord geeft op de "Hoe dan" vraag.

Ik kijk ook niet gebied de eerlijkheid mij te zeggen, ik lees minstens 2 kranten en krijg dan meestal wel een aardig beeld zonder mijn tijd te verdoen.
Ik heb mijn post aangevuld.

En ik ging vroeger bij Nova en daarna Nieuwsuur in het publiek zitten bij verkiezingsdebatten. Maar die tijd is ook wel voorbij.
pi_211319291
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb mijn post aangevuld.

En ik ging vroeger bij Nova en daarna Nieuwsuur in het publiek zitten bij verkiezingsdebatten. Maar die tijd is ook wel voorbij.

Was jij dat?
pi_211319296
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:02 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
PvdA/GL is een fris clubje... Bovendien liggen ze op migratie, belastingen en energie zo ver van elkaar af. Dat zouden weer waterige compromissen worden.
Dat worden het sowieso, het wordt een coalitie van 3-4 partijen en dan zal er altijd flink wat water bij alle wijn gedaan moeten worden. Slagvaardig zie ik het ook niet worden.
  vrijdag 17 november 2023 @ 00:09:30 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211319298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mwah, ik schuif het helemaal niet af naar links. Rechtse partijen hebben t ook gewoon verneukt de afgelopen jaren.

Enige wat ik vaak zeg is dat de situatie in NL een team effort is, we hebben nog steeds een tweede en eerste kamer. En het lijkt me niet een verkeerde uitspraak als ik zeg dat zowel links als rechts er van uitgaan dat ze het zelf zoveel beter kunnen en dat het andere kamp het land verwoest. Waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen.
Mwah, ik krijg forumbreed toch een ander beeld van jouw posts en likes. Het is vrij duidelijk waar jouw sympathie ligt. En je bent er ook zelf niet vies van naar "de andere partij" te wijzen.

Al beweer ik geenszins dat mijn voorkeur forumbreed niet duidelijk zou zijn, voor de goede orde.

Maar dat heilige gezalf tijdens het doen alsof je onpartijdig bent en en het contrast met erg duidelijk laten weten waar je voorkeur ligt schuurt wat bij mij. Mijn probleem overigens verder hoor. No offence.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 00:09:58 #143
236264 crew  capricia
pi_211319300
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eens.
Al vind ik het deze keer wel weer een nieuw dieptepunt. Wat zijn dit voor debatten en campagnes? En dan dit debat als dieptepunt, wat een kippenhok, iedereen door elkaar.
Ik dacht trouwens dat Omtzigt alleen op inhoud wilde debatteren? _O-

Wat wel een interessant moment was, was toen Wilders en Omtzigt elkaar in de chaos de hand schudde. Dat ze er samen wel uit kwamen, op wonen. Omtzigt zei iets van "Dan ga ik wel met jou", tegen Wilders (op wonen).
Ik heb echt de indruk dat we kijken naar de totstandkoming van een kabinet of vergaande samenwerking van VVD, PVV, NSC.
- Goethe, “Faust”
pi_211319310
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
Al vind ik het deze keer wel weer een nieuw dieptepunt. Wat zijn dit voor debatten en campagnes? En dan dit debat als dieptepunt, wat een kippenhok, iedereen door elkaar.
Ik dacht trouwens dat Omtzigt alleen op inhoud wilde debatteren? _O-

Wat wel een interessant moment was, was toen Wilders en Omtzigt elkaar in de chaos de hand schudde. Dat ze er samen wel uit kwamen, op wonen. Omtzigt zei iets van "Dan ga ik wel met jou", tegen Wilders (op wonen).
Ik heb echt de indruk dat we kijken naar de totstandkoming van een kabinet of vergaande samenwerking van VVD, PVV, NSC.
We zien wel, ik zie een regering van die drie niet lang standhouden als de VVD daar uberhaupt zin in heeft want daar ben ik bepaald niet van overtuigd en volgens de peilingen halen die drie niet eens genoeg stemmen voor een meerderheid. En dan is er nog de 1e Kamer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2023 00:13:06 ]
pi_211319332
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mwah, ik krijg forumbreed toch een ander beeld van jouw posts en likes. Het is vrij duidelijk waar jouw sympathie ligt. En je bent er ook zelf niet vies van naar "de andere partij" te wijzen.

Al beweer ik geenszins dat mijn voorkeur forumbreed niet duidelijk zou zijn, voor de goede orde.

Maar dat heilige gezalf tijdens het doen alsof je onpartijdig bent en en het contrast met erg duidelijk laten weten waar je voorkeur ligt schuurt wat bij mij. Mijn probleem overigens verder hoor. No offence.
Ik ontken ook nergens dat ik naar rechts neig hoor. Lief dat je m’n post historie door hebt gebladerd overigens, al ligt het wat minder zwart wit als dat jij het schetst. Ik ben ook maar een mens en heb m’n voorkeuren, maar ik probeer altijd de nuance te zien. Soms faal ik, soms niet. Ben echt niet onpartijdig, maar dat is niemand. Mijn kijk is niet beter dan wie dan ook, die van jou ook niet overigens. Jammer wel dat je het persoonlijk moet maken.
  vrijdag 17 november 2023 @ 00:21:16 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211319349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ontken ook nergens dat ik naar rechts neig hoor. Lief dat je m’n post historie door hebt gebladerd overigens, al ligt het wat minder zwart wit als dat jij het schetst. Ik ben ook maar een mens en heb m’n voorkeuren, maar ik probeer altijd de nuance te zien. Soms faal ik, soms niet. Ben echt niet onpartijdig, maar dat is niemand. Mijn kijk is niet beter dan wie dan ook, die van jou ook niet overigens. Jammer wel dat je het persoonlijk moet maken.
Ik heb je pohi niet doorgebladerd, ik lees gewoon dagelijks op dit forum sinds eind 2009 (en post ook regelmatig) én ben politiek geïnteresseerd. Dus dan onthou je wel eens wat over users die daar ook over meeposten ;)
pi_211319374
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb je pohi niet doorgebladerd, ik lees (en post regelmatig) gewoon dagelijks op dit forum én ben politiek geïnteresseerd. Dus dan onthou je wel eens wat over users die daar ook over meeposten ;)
Dan nog hoef je me niet aan te vallen. Ik zeg nergens dat ik beter ben dan wie dan ook. Of dat ik nooit de fout in ga. Enkel dat iedereen het hier doet. Links en rechts. Inclusief ondergetekende. :) maar ik probeer wel altijd normaal een discussie te voeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2023 00:25:56 ]
  vrijdag 17 november 2023 @ 00:29:17 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211319390
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan nog hoef je me niet aan te vallen. Ik zeg nergens dat ik beter ben dan wie dan ook. Of dat ik nooit de fout in ga. Enkel dat iedereen het hier doet. Links en rechts. Inclusief ondergetekende. :) maar ik probeer wel altijd normaal een discussie te voeren.
En ook jou lukt dat regelmatig niet. Dus krijg je het inderdaad te horen van me als je het heilige boontje uithangt/hypocriet doet.
  vrijdag 17 november 2023 @ 00:31:39 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211319402
Overigens ben ik wel erg blij met hoe Rob Jetten het doet. Weet goed de aandacht te pakken en maakt weinig fouten. En weet duidelijk en op ee herkenbare manier zijn punten te maken.

Deze verkiezingen gaat D66 er uiteraard niet mee winnen. Maar hij heeft wel duidelijk de potentie om het de volgende keer een stuk beter te doen.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 00:36:19 #150
236264 crew  capricia
pi_211319417
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 00:31 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel erg blij met hoe Rob Jetten het doet. Weet goed de aandacht te pakken en maakt weinig fouten. En weet duidelijk en op ee herkenbare manier zijn punten te maken.

Deze verkiezingen gaat D66 er uiteraard niet mee winnen. Maar hij heeft wel duidelijk de potentie om het de volgende keer een stuk beter te doen.
Eens. Ik vind hem inhoudelijk de sterkste. Wat is die man gegroeid. Zit nu OP1 te kijken. De rust, de energie. Dit is iemand die zich niet snel gek laat maken. En wat een verschil in niveau met wat we vanavond bij SBS6 te zien kregen in dat kippenhok.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')