Als de beste en meest sympathieke debater deze verkiezingen zou winnen, was D66 de grootste.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:31 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel erg blij met hoe Rob Jetten het doet. Weet goed de aandacht te pakken en maakt weinig fouten. En weet duidelijk en op ee herkenbare manier zijn punten te maken.
Deze verkiezingen gaat D66 er uiteraard niet mee winnen. Maar hij heeft wel duidelijk de potentie om het de volgende keer een stuk beter te doen.
Vind je dat echt? Ik vind hem juist heel onzichtbaar, en vaak wollig antwoorden op concrete vragen. Verder goede politicus in de kamer hoor, maar je ziet nu wel dat ie loopt te trekken aan een dood paard. Niet de beste periode voor hem om partijleider te zijn volgens mij.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:31 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel erg blij met hoe Rob Jetten het doet. Weet goed de aandacht te pakken en maakt weinig fouten. En weet duidelijk en op ee herkenbare manier zijn punten te maken.
Deze verkiezingen gaat D66 er uiteraard niet mee winnen. Maar hij heeft wel duidelijk de potentie om het de volgende keer een stuk beter te doen.
Nou hij is ongeveer overal in alle media en shows steeds aan het woord. Hou outperformed peilingen flink.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:36 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Ik vind hem juist heel onzichtbaar, en vaak wollig antwoorden op concrete vragen. Verder goede politicus in de kamer hoor, maar je ziet nu wel dat ie loopt te trekken aan een dood paard. Niet de beste periode voor hem om partijleider te zijn volgens mij.
Hij had het linkse blok beter kunnen leiden dan Timmermans op dit moment.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou hij is ongeveer overal in alle media en shows steeds aan het woord. Hou outperformed peilingen flink.
Deze verkiezingen niet verliezen voor D66 natuurlijk onbegonnen werk. Maar andere succesvolle leiders als Rutte, Halsema en Pechtold waren ook niet meteen bij hun eerste verkiezingen op hun best.
Nee natuurlijk had hij dat NIET. D66 staat mijlenver achter op alles en iedereen. Niemand had dat gepikt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij had het linkse blok beter kunnen leiden dan Timmermans op dit moment.
Zijn constatering over Timmermans is terecht.
[ twitter ]
Mag ik eerlijk opmerken dat Jetten mischien ook de vorige verkiezingen als lijsttrekker in had moeten gaan?quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:31 schreef Hexagon het volgende:
Heh, nogal logisch dat de partij die de grootste is geweest de afgelopen 13 jaar liever niet achterom kijkt, dat kiezers erin trappen is des te verbazingwekkender.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk had hij dat NIET. D66 staat mijlenver achter op alles en iedereen. Niemand had dat gepikt.
Waarom Yesilgoz(/VVD) met haar "we moeten vooruit kijken en niet achterom"-gelul mensen overtuigt ontgaat me dan wel weer enigszins.
Dat weet ik ook wel. Dat dat niet reeel zou zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk had hij dat NIET. D66 staat mijlenver achter op alles en iedereen. Niemand had dat gepikt.
Waarom Yesilgoz(/VVD) met haar "we moeten vooruit kijken en niet achterom"-gelul mensen overtuigt ontgaat me dan wel weer enigszins.
Je bent dan ook een D66-stemmerquote:Op vrijdag 17 november 2023 00:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Dat dat niet reeel zou zijn.![]()
Maar Timmermans valt mij behoorlijk tegen, en Jetten valt me juist positief op.
Oooooo...dem is fighting words!quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent dan ook een D66-stemmer![]()
Niet dat ik nou zo dol ben op Timmermans overigens.
Niet perse. Vorige keer Volt gestemd. En ook nu is het niet zeker.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent dan ook een D66-stemmer![]()
Niet dat ik nou zo dol ben op Timmermans overigens.
Dat mag hoorquote:Op vrijdag 17 november 2023 01:02 schreef capricia het volgende:
Die man is nog jong. En dan die ervaring!
Lid van de TK, fractievoorzitter, Minister, en nu lijsttrekker. 36 jaar is ie.
Ik vind het een zeldzaamheid en een verademing tussen al dat gekrakeel en moeilijkdoenerij van de anderen.
Ook. 1 uitstapje is niet overtuigendquote:Op vrijdag 17 november 2023 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oooooo...dem is fighting words!
capricia stemde VOLT
* Tijger_m is D66 lid en stemmer
quote:Op vrijdag 17 november 2023 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat mag hoor
Maar ik denk niet dat je iemand overtuigt.
Ik post niet voor niks iedere x eenquote:Op vrijdag 17 november 2023 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Dat hoef ik toch ook helemaal niet.
Koffiedik kijkenquote:Op vrijdag 17 november 2023 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik eerlijk opmerken dat Jetten mischien ook de vorige verkiezingen als lijsttrekker in had moeten gaan?
Ik heb niets tegen Kaag, overigens, integendeel, maar ze is een veel te makkelijk doelwit geweest.
Hindsight is 20/20, ja, geheel met je eens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 01:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Koffiedik kijken
Sigrid was op haar best om de debatten en had ook een goede campagne om zich heen met het dagelijks droppen van bommetjes.
Maar inderdaad denk ik hetzelfde euvel als Job Cohen. Partijleider in de verkeerde tijd. In 1998 was ze mogelijk premier geworden.
Jetten is wat meer een leerling van het 21e eeuwse D66 van Pechtold. Maar qua standpunten wat linkser en minder ballerig.
hoe staat hij tegenover referenda en stufi-gedoe?quote:Op vrijdag 17 november 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hindsight is 20/20, ja, geheel met je eens.
Ik vind Jetten uitstekend op zijn plaats momenteel en ik vond zijn periode als minister ook redelijk overtuigend. We moeten zien wat de toekomst brengt maar hij is iig jong genoeg om nog een tijd mee te kunnen, met het huidige tempo toch zeker 5 verkiezingen
Zoekt en gij zult vinden:quote:Op vrijdag 17 november 2023 01:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoe staat hij tegenover referenda en stufi-gedoe?
ja ik weet dat de partij zegt dat ze voor bindende referenda zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoekt en gij zult vinden:
https://d66.nl/
Populisme en xenofobie spelen daar nogal fors mee inderdaad.quote:Op donderdag 16 november 2023 22:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is Denemarken godverdomme populistisch? Nee, godverdegodver nog an toe, die hebben een linkse regering.
Hoe Jetten het de vorige keer als nummer 2 deed is voor mij wel een van de redenen om dit keer D66 te stemmen. Zeker niet met volle overtuiging maar een stuk beter dan de progressieve alternatieven.quote:Op vrijdag 17 november 2023 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik eerlijk opmerken dat Jetten mischien ook de vorige verkiezingen als lijsttrekker in had moeten gaan?
Ik heb niets tegen Kaag, overigens, integendeel, maar ze is een veel te makkelijk doelwit geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |