Ja in die sporthallen.quote:Op maandag 20 november 2023 08:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze kunnen allemaal hun reden geven.
Maar het zat natuurlijk al veel langer niet lekker. Dat CDA congres kan ik me nog levendig herinneren.
Ik hoop gewoon dat er 1 duidelijke winnaar komt. Maakt het mandaat toch wel makkelijker.
Je moet je die schamen !quote:Op maandag 20 november 2023 08:53 schreef onlogisch het volgende:
Nog 48 uur voordat we het vakje naast Dilan rood mogen kleuren#Dilan1
En toen waren ze ook nog echt groot. Dan is 25 of 30 zetels geprutsquote:Op maandag 20 november 2023 08:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sterker nog; in de jaren 70 is de PvdA een keer als grootste partij gepasseerd.
Dat laatste betwijfel ik. VVD en PVV zullen prima zaken kunnen doen met BBB en dan ben je in de senaat al een heel eind.quote:Op maandag 20 november 2023 08:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland is een coalitieland. De grootste partij heeft niet het recht om meeregeren af te dwingen. Het gaat erom een coalitie te kunnen smeden en voldoende steun ervoor in de eerste kamer. Zelfs al zou Geert Wilders 76+ zetels halen dan krijgt hij geheid gedonder om ook maar een enkel iets door de eerste kamer te kunnen loodsen.
Ik ben bang dat het straks op een minderheidskabinet uitdraait. Met de huidige peilingen als graadmeter zie ik het heel moeilijk voor me dat er ergens een vruchtbare coalitie gevormd kan worden.quote:Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. VVD en PVV zullen prima zaken kunnen doen met BBB en dan ben je in de senaat al een heel eind.
Absoluut. Maar het feit dat andere partijen Wilders niet serieus wensen te nemen en hem uitsluiten vind ik ook oude bestuurscultuur. En ook gewoon dom. Want het zal hem groter en groter maken denk ik. De onvrede van de mensen zal alleen maar toenemen.quote:Op maandag 20 november 2023 08:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hele gedachte dat de grootste partij een soort onvervreemdbaar recht heeft op het leveren van de MP of überhaupt op regeren is oude bestuurscultuur pur sang.
lol. Vergeet het maar. PVV gaat 'm niet worden dus VVD heeft een probleem. Het huidige demissionaire kabinet blijft gewoon zitten en er komen herverkiezingen als formeren niet lukt.quote:Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. VVD en PVV zullen prima zaken kunnen doen met BBB en dan ben je in de senaat al een heel eind.
Partijen niet serieus nemen die de grondwet willen schenden lijkt me weinig mis mee.quote:Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het feit dat andere partijen Wilders niet serieus wensen te nemen en hem uitsluiten vind ik ook oude bestuurscultuur. En ook gewoon dom. Want het zal hem groter en groter maken denk ik. De onvrede van de mensen zal alleen maar toenemen.
Overtuigende argumenten wel.quote:Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Vergeet het maar. PVV gaat 'm niet worden dus VVD heeft een probleem. Het huidige demissionaire kabinet blijft gewoon zitten en er komen herverkiezingen als formeren niet lukt.
Althans, dat is al een poosje mijn verwachting.
Uit de EU en schending van art 1 en art 6 grondwet in het PVV-programma.quote:
Ik heb het idee dat Geertje redelijk veel wil laten vallen om zijn laatste jaren als kamerlid nog een beetje kleur te geven in plaats van de boeken in te gaan als eeuwige roeptoeter vanaf de zijlijn.quote:Op maandag 20 november 2023 09:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Uit de EU en schending van art 1 en art 6 grondwet in het PVV-programma.
Daarna is de PvdA natuurlijk ook nog maar 2x de grootste geworden (Kok 1 en 2, en kon men destijds getalsmatig echt niet om ze heen). Rechts heeft er vooral alles aan gedaan om links buiten de macht te houden. Mocht Wilders nu datzelfde lot ten deel vallen dan hebben de deplorables er maar mee te dealen.quote:Op maandag 20 november 2023 08:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me juist hele oude bestuurscultuur.
[..]
https://www.parlement.com(...)niet_uit_de_grootste
De formatie kan wel eens lang gaan duren, ja.quote:Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Vergeet het maar. PVV gaat 'm niet worden dus VVD heeft een probleem. Het huidige demissionaire kabinet blijft gewoon zitten en er komen herverkiezingen als formeren niet lukt.
Althans, dat is al een poosje mijn verwachting.
Denk dat Markie wel wil gaan als er een mooie rol wordt aangeboden.quote:Op maandag 20 november 2023 10:08 schreef capricia het volgende:
[..]
De formatie kan wel eens lang gaan duren, ja.
De VVD hoeft namelijk helemaal geen haast te hebben, want ze hebben al die tijd gewoon een VVD minister president.
Als ie eerder vertrekt naar de NAVO dan de formatie rond is, dan krijgen we alsnog het kabinet Kaagquote:Op maandag 20 november 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat Markie wel wil gaan als er een mooie rol wordt aangeboden.
Zijn baan is niet zoveel meer aan als je niks meer mag doen.
Dat zal wel meevallen, Omtzigt lijkt zeker bedrijfseconomisch gezien net zo rechts te zijn als de VVD, dus daar hoeven ze geen enkele moeite voor te doen.quote:Op maandag 20 november 2023 11:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ook als de VVD de grootste wordt gaat de formatie lang duren. Partijbelang en belang van de eigen achterban gaat namelijk voor het algemene- en landsbelang, dus Yesilgöz zal de formatie net zo lang traineren tot ze een zo rechts mogelijk regeerakkoord heeft gekregen. Getalsmatig zal ze namelijk wel om Timmermans heen kunnen.
Leuk voor haar: toch 1e vrouwelijke president.quote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ie eerder vertrekt naar de NAVO dan de formatie rond is, dan krijgen we alsnog het kabinet Kaag
Misschien willen ze wel met nsc en PvdA indien PvdA bereid is heel, hééél diep te gaan. Timmermans kan het uitleggen dat het alternatief de stinkboeren van de BBB en de extreemrechts van de PVV het alternatief is..quote:Op maandag 20 november 2023 11:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ook als de VVD de grootste wordt gaat de formatie lang duren. Partijbelang en belang van de eigen achterban gaat namelijk voor het algemene- en landsbelang, dus Yesilgöz zal de formatie net zo lang traineren tot ze een zo rechts mogelijk regeerakkoord heeft gekregen. Getalsmatig zal ze namelijk wel om Timmermans heen kunnen.
Ik ook niet, maar de VVD kan er wel mee blijven dreigen net zo lang tot Timmermans voldoende inschikt. Andersom gaat dat niet, als PvdA/GL de grootste wordt dan heeft Timmermans echt geen coalitiemogelijkheden zonder de VVD. En dat weet de VVD.quote:Op maandag 20 november 2023 11:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
VVD/NSC/BBB/PVV zie ik toch niet echt gebeuren.
Was het niet zo dat de VVD gewoon een nieuwe premier zou leveren bij een tussentijds vertrek van Rutte. Dacht zoiets te hebben gelezen.quote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ie eerder vertrekt naar de NAVO dan de formatie rond is, dan krijgen we alsnog het kabinet Kaag
Zeg, het is niet dat we ineens een republiek worden als Rutte ermee stopt hoor.quote:Op maandag 20 november 2023 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leuk voor haar: toch 1e vrouwelijke president.
Gaat niet gebeuren want dan zouden we wel opnieuw belachelijk lang formeren:quote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daag ze niet uitquote:Op maandag 20 november 2023 12:19 schreef Jeroboam het volgende:
Hij blijft aan tot 1 oktober volgend jaar.
Godzijdank met een spoedige einddatum.quote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, Kaag zit er dan hoogstens als interimquote:Op maandag 20 november 2023 11:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Was het niet zo dat de VVD gewoon een nieuwe premier zou leveren bij een tussentijds vertrek van Rutte. Dacht zoiets te hebben gelezen.
Wat is er mis met een minderheidskabinet. Dat is nou een van de concrete punten van Omtzigt die ik wél goed vind, niet alles in de achterkamers van het kabinet, maar de grote besluiten in de kamer latenquote:Op maandag 20 november 2023 09:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het straks op een minderheidskabinet uitdraait. Met de huidige peilingen als graadmeter zie ik het heel moeilijk voor me dat er ergens een vruchtbare coalitie gevormd kan worden.
https://www.nporadio1.nl/(...)maal-grootste-wordenquote:Kritiek
In de laatste peiling van De Hond stijgt de PVV vijf zetels ten opzichte van de peiling daarvoor. Kiezers zijn sceptisch, want in 2021 peilde De Hond vlak voor de stembusgang zeven zetels te veel voor Wilders. "In 2010 waren het vier zetels te weinig. Crucialer is de verschuiving van week tot week", reageert De Hond.
"Wilders stond in juni bij mij nog op tien zetels. I&O gaf hem vorig weekend 20 zetels, toen stond ik op 21. Het is gewoon een reële verschuiving", zegt hij. De Hond erkent dat de stijging van Wilders tamelijk uniek is. "In de laatste twintig jaar heb ik drie of vier keer zo’n grote verschuiving in korte tijd gezien."
De Hond verklaart de stijging van Wilders door zijn recente mediaoptredens. "De echte gamechanger is geweest dat Wilders dominant op de televisie is gekomen, met een onderwerp waar een behoorlijk deel van midden en rechts gewoon achter staat en waar andere partijen geen adequaat antwoord op hebben."
De Hond weet naar eigen zeggen dat hij een grote verantwoordelijkheid heeft, omdat zijn peilingen de verkiezingsuitslag kunnen beïnvloeden. Maar dergelijke verschuivingen kunnen plaatsvinden, beklemtoont hij. "Toen Wouter Bos in 2002 namens de PvdA meedeed aan een debat, kreeg ik de cijfers binnen en belde ik de technici. Ik vroeg: jongens, zijn we gehackt? Hij stond zwaar achter op Jan-Peter Balkenende, maar in één of twee weken was hij bijna net zo groot als het CDA geworden."
quote:Op maandag 20 november 2023 17:41 schreef Pvt.Webster het volgende:
Is die peiling van I&O al ergens gepubliceerd? Kan 'm al wel vinden door met de bestandsnamen te spelen.
https://206.wpcdnnode.com(...)2023/11/image-55.png
27 VVD, 27 GL/PvdA en 26 PVV.
Daar zit dus geen driepartijencoalitie in.quote:
Hè nou moet ik zeker strategisch op Frans gaan stemmen.quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)veel-nog-in-bewegingquote:BVNL in Peilingwijzer
Opvallend in de nieuwste Peilingwijzer is ook dat BVNL van Wybren van Haga daarin op de valreep 0 tot 2 zetels scoort. De afgelopen maanden haalde deze afsplitsing van Forum voor Democratie meestal geen zetels bij zowel I&O Research als Ipsos. Omdat deze partij dat nu beide bureaus wel het geval is, is BVNL opgenomen in de Peilingwijzer.
Dit zagen we allemaal wel aankomen na die peiling toch?quote:Op maandag 20 november 2023 19:53 schreef Caland het volgende:
Timmerfrans mag Maurice de Hond wel even een bedankappje sturen.
Ja dat was niet ondenkbaar. Denk wel dat NSC is afgehaakt en het nu tussen VVD, GL/PvdA en PVV gaat.quote:Op maandag 20 november 2023 19:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit zagen we allemaal wel aankomen na die peiling toch?
Ergens hoop je toch na vanavond dat Omtzigt weer wat afsnoept van domme Dylan, maar ik heb niet echt de illusie dat het gros buiten de domme oneliners iets opsteekt van dit soort de debatten.quote:Op maandag 20 november 2023 20:22 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja dat was niet ondenkbaar. Denk wel dat NSC is afgehaakt en het nu tussen VVD, GL/PvdA en PVV gaat.
Ik gezien de wijze waarop hij stemde afgelopen jaar met de moties totaal nietquote:Op maandag 20 november 2023 20:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik neig na vanavond zeer naar Pieter.
Debat was niet veel aan. Vond Timmermans voor de verandering wel aardig.quote:Op maandag 20 november 2023 20:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ergens hoop je toch na vanavond dat Omtzigt weer wat afsnoept van domme Dylan, maar ik heb niet echt de illusie dat het gros buiten de domme oneliners iets opsteekt van dit soort de debatten.
Dit vind ik eigenlijk wel jammer, want ik vind Omzigt een goed verhaal hebben en een nieuwe bestuurscultuur kan alleen maar positief zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 20:22 schreef fetX het volgende:
[..]
Ja dat was niet ondenkbaar. Denk wel dat NSC is afgehaakt en het nu tussen VVD, GL/PvdA en PVV gaat.
net echt iddquote:Op maandag 20 november 2023 20:33 schreef Perrin het volgende:
Die lui doen ook niet eens meer hun best hè.
[ twitter ]
Waarom alles maar willen verbieden?quote:Op maandag 20 november 2023 22:03 schreef Confetti het volgende:
We hebben dringend een nationaal verbod nodig op peilingen in de laatste twee weken.
Dit slaat nergens meer op.
Ik denk dat die bestuurscultuur-agenda van Omtzigt wel veel overlap heeft met dat van Timmermans. Eigenlijk zeggen ze in grote lijnen wel hetzelfde daarover, behalve dat Omtzigt bijvoorbeeld ook een ander kiesstelsel wil en een constitutioneel hof.quote:Op maandag 20 november 2023 21:13 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk wel jammer, want ik vind Omzigt een goed verhaal hebben en een nieuwe bestuurscultuur kan alleen maar positief zijn.
Je vergeet migratie.quote:Op maandag 20 november 2023 22:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik denk dat die bestuurscultuur-agenda van Omtzigt wel veel overlap heeft met dat van Timmermans. Eigenlijk zeggen ze in grote lijnen wel hetzelfde daarover, behalve dat Omtzigt bijvoorbeeld ook een ander kiesstelsel wil en een constitutioneel hof.
Ik heb het puur over de nieuwe bestuurscultuur, niet over andere punten waar ze inhoudelijk verschillen. (Omtzigt schaart dat constitutioneel hof zelf onder die noemer, wat ik ook raar vind, maar ach.)quote:
Heerlijk.quote:Op maandag 20 november 2023 22:32 schreef Zipportal het volgende:
In de wasbak plassen mag. Dilian staat aan jouw kant. @:coco @:tong80
Is ook wel makkelijk natuurlijk als je opeens 2 keer zoveel mensen hebt.quote:Op maandag 20 november 2023 22:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb vandaag op twee verschillende plekken GL-PvdA personen gezien. Ga er niet op stemmen, maar ze doen wel hun best.
Zelfs haar muil is mijn pis niet waard.quote:Op maandag 20 november 2023 22:32 schreef Zipportal het volgende:
In de wasbak plassen mag. Dilian staat aan jouw kant. @:coco @:tong80
quote:Op maandag 20 november 2023 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Probleem met dit soort lastminute peilingen is natuurlijk wel het effect op strategisch stemmen. Nu snap ik dat zelf nooit zo goed, maar het vliegwiel dat een paar jaar geleden Kaag naar 24 zetels katapulteerde zal nu wel naar de kant van Timmermans vallen.
'Het' idd. Onzijdig is ze.quote:Op dinsdag 21 november 2023 05:40 schreef Eightyone het volgende:
En zo blijft het maar van de ene naar de andere partij schuiven.
[ tweet ]
Toch niet zo gek?quote:Op maandag 20 november 2023 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Probleem met dit soort lastminute peilingen is natuurlijk wel het effect op strategisch stemmen. Nu snap ik dat zelf nooit zo goed, maar het vliegwiel dat een paar jaar geleden Kaag naar 24 zetels katapulteerde zal nu wel naar de kant van Timmermans vallen.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk niet dat de mensen die je wil overtuigen met dit argument gaat overtuigenquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
D66 en PvdA-GL hebben het over migratie, maar wat ik mis is het stukje klimaatmigratie.
Is het bij niemand opgekomen dat klimaat herstellen ook een oplossing is voor een deel van de immigranten.
Alle oogsten die momenteel mislukken door overstromingen of juist droogte en hiervoor is ook het geld naar ontwikkelingslanden weer van toepassing.
En dan bedoel ik vooral, dit benoemen
Degenen die heel spastisch doen rond migratie geloven over het algemeen de wetenschap rond klimaatverandering ook niet zo…quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
D66 en PvdA-GL hebben het over migratie, maar wat ik mis is het stukje klimaatmigratie.
Is het bij niemand opgekomen dat klimaat herstellen ook een oplossing is voor een deel van de immigranten.
Alle oogsten die momenteel mislukken door overstromingen of juist droogte en hiervoor is ook het geld naar ontwikkelingslanden weer van toepassing.
De partijen die tegen migrantie zijn die bagatelliseren of ontkennen dat klimaatsverandering bestaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
Waarom zou je daar zo bang voor zijn? Of ben je huisjesmelker met een paar miljoen vermogen? Dan kan ik het me wel voorstellen.quote:
Vind dat die een stuk kritischer mag zijn over het immigratie beleid en ben zelf pro kern energie ,vandaar mijn stem op Omtzigtquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je daar zo bang voor zijn? Of ben je huisjesmelker met een paar miljoen vermogen? Dan kan ik het me wel voorstellen.
Het is zo'n nep frame dat Timmermans goed is voor mensen die onder die grens zitten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je daar zo bang voor zijn? Of ben je huisjesmelker met een paar miljoen vermogen? Dan kan ik het me wel voorstellen.
Oh, komt daar je angst vandaan. Met blijkbaar zo’n gevoeligheid voor propaganda snap ik het welquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:51 schreef jigggy het volgende:
[..]
Vind dat die een stuk kritischer mag zijn over het immigratie beleid en ben zelf pro kern energie ,vandaar mijn stem op Omtzigt
Dat probeer ik zeker niet zo te framen. Ik geef slechts aan dat ik me bij zo’n positie enige te onderbouwen angst voor Timmermans voor kan stellen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is zo'n nep frame dat Timmermans goed is voor mensen die onder die grens zitten.
Wel grappig dat het nog steeds werkt.
Da's ook weer zo. Ik ben heel benieuwd of ze er straks met zijn 3'en ook zonder PVV 75+ gaan halen, want dan zullen ze het met z'n 3'en moeten gaan rooien. Ik weet niet of D66 nog gaat toehappen als eventuele 4e partij als men onder de 10 zetels blijft en voor een meerderheid niet nodig is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch niet zo gek?
VVD en NSC krijg je toch wel in de regering. Dan is de vraag of je de finetuning richting GL/PvdA wil of richting de PVV punten op migratie en misschien klimaat.
NSC heeft niks in de EK of ze moeten wat BBB-ers daar gaan verleiden... Dus een meerderheid VVD, GL/PVDA en NSC moet nog wel iets doen om partijen met voldoende zetels in de EK te paaien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Da's ook weer zo. Ik ben heel benieuwd of ze er straks met zijn 3'en ook zonder PVV 75+ gaan halen, want dan zullen ze het met z'n 3'en moeten gaan rooien. Ik weet niet of D66 nog gaat toehappen als eventuele 4e partij als men onder de 10 zetels blijft en voor een meerderheid niet nodig is.
Dat klopt... hoe shitter het is in het land van herkomst hoe sneller ze hier naar toe willen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
Klopt, maar dan moet je ook meenemen dat Nederland tegen die tijd ook weleens de helft kleiner kan zijn (want overstroomd). Of we dan nog zo aantrekkelijk zijn voor immigranten is maar zeer de vraag; er zal in elk geval minder ruimte voor ze zijn dan nu.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
Ach, zolang er nog maar uitkeringen en toeslagen zijn...quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:14 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet je ook meenemen dat Nederland tegen die tijd ook weleens de helft kleiner kan zijn (want overstroomd). Of we dan nog zo aantrekkelijk zijn voor immigranten is maar zeer de vraag; er zal in elk geval minder ruimte voor ze zijn dan nu.
Er valt bij D66 nog wat te halen.quote:
Je moet het voor hun hier versoberen of het daar voor hen verbeteren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, zolang er nog maar uitkeringen en toeslagen zijn...
Die vroegere koloniën ook nietquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je moet het voor hun hier versoberen of het daar voor hen verbeteren.
Eigenlijk de enige twee opties.
Je zou je als NL wek af kunnen vragen waarom ze hier naar toe willen en niet naar Tsjechie ofzo.
Stiekem ben ik gewoon er voor om alle westerse landen hun kolonien terug nemen en die landen eerst eens fixen voordat ze die weer onafhankelijk maken.
Maar de Britten zullen daar niet zo voor te porren zijn gok ik
De koloniën zelf ook niet. Die kotsen vaak op hun voormalig overheerser. Vooral de voormalige Britse.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je moet het voor hun hier versoberen of het daar voor hen verbeteren.
Eigenlijk de enige twee opties.
Je zou je als NL wek af kunnen vragen waarom ze hier naar toe willen en niet naar Tsjechie ofzo.
Stiekem ben ik gewoon er voor om alle westerse landen hun kolonien terug nemen en die landen eerst eens fixen voordat ze die weer onafhankelijk maken.
Maar de Britten zullen daar niet zo voor te porren zijn gok ik
Het maakt voor de coalitie toch geen zak uit? Links heeft gewoon geen stabiele meerderheid.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er valt bij D66 nog wat te halen.
Dus kom op D66´ers stap over naar Timmermans voor deze ene keer.
Nee maar het kan Fransje wel de grootste maken en ik gok dat er dan een kabinet komt met VVD en NSC ipv VVD, NSC en BBB.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:26 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het maakt voor de coalitie toch geen zak uit? Links heeft gewoon geen stabiele meerderheid.
ALs PvdA de grootste is ligt de bal bij Timmermans. Daarna helaas inderdaad NSC en VVD op gaan zoeken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:26 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het maakt voor de coalitie toch geen zak uit? Links heeft gewoon geen stabiele meerderheid.
Hij zal er dan nog wel een vierde partij bij halen voor de EK-steun. Waarschijnlijk D66.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee maar het kan Fransje wel de grootste maken en ik gok dat er dan een kabinet komt met VVD en NSC ipv VVD, NSC en BBB.
Deze D66'er blijft gewoon lekker waar ie zit. Het maakt volgens mij niet zoveel uit of het Frans of Dilan wordt. En als Geert de grootste wordt zullen ze de PVV sowieso wel buiten sluiten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er valt bij D66 nog wat te halen.
Dus kom op D66´ers stap over naar Timmermans voor deze ene keer.
Wilders de VVD voorbijquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:31 schreef Hamlapjes het volgende:
We zijn slechts een dag later, maar we hebben nog een peiling van I&O!
[ afbeelding ]
PVV de grootstequote:Op dinsdag 21 november 2023 13:31 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]
Dit wordt focking spannend.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:31 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Allemaal foutmarge, he, die verschillenquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
PVV de grootste
Met dank aan Dilan die de deur niet al meteen dicht heeft gemikt
Wilders 1 incomingquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:31 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]
En andersom, degenen die het klimaat heel belangrijk vinden, vinden het nogal moeilijk om te erkennen dat er een migratieprobleem is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Degenen die heel spastisch doen rond migratie geloven over het algemeen de wetenschap rond klimaatverandering ook niet zo…
Dat klopt maar groen rechts mensen zijn er wel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:36 schreef tufkac het volgende:
[..]
En andersom, degenen die het klimaat heel belangrijk vinden, vinden het nogal moeilijk om te erkennen dat er een migratieprobleem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |