Ja in die sporthallen.quote:Op maandag 20 november 2023 08:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze kunnen allemaal hun reden geven.
Maar het zat natuurlijk al veel langer niet lekker. Dat CDA congres kan ik me nog levendig herinneren.
Ik hoop gewoon dat er 1 duidelijke winnaar komt. Maakt het mandaat toch wel makkelijker.
Je moet je die schamen !quote:Op maandag 20 november 2023 08:53 schreef onlogisch het volgende:
Nog 48 uur voordat we het vakje naast Dilan rood mogen kleuren#Dilan1
En toen waren ze ook nog echt groot. Dan is 25 of 30 zetels geprutsquote:Op maandag 20 november 2023 08:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sterker nog; in de jaren 70 is de PvdA een keer als grootste partij gepasseerd.
Dat laatste betwijfel ik. VVD en PVV zullen prima zaken kunnen doen met BBB en dan ben je in de senaat al een heel eind.quote:Op maandag 20 november 2023 08:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland is een coalitieland. De grootste partij heeft niet het recht om meeregeren af te dwingen. Het gaat erom een coalitie te kunnen smeden en voldoende steun ervoor in de eerste kamer. Zelfs al zou Geert Wilders 76+ zetels halen dan krijgt hij geheid gedonder om ook maar een enkel iets door de eerste kamer te kunnen loodsen.
Ik ben bang dat het straks op een minderheidskabinet uitdraait. Met de huidige peilingen als graadmeter zie ik het heel moeilijk voor me dat er ergens een vruchtbare coalitie gevormd kan worden.quote:Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. VVD en PVV zullen prima zaken kunnen doen met BBB en dan ben je in de senaat al een heel eind.
Absoluut. Maar het feit dat andere partijen Wilders niet serieus wensen te nemen en hem uitsluiten vind ik ook oude bestuurscultuur. En ook gewoon dom. Want het zal hem groter en groter maken denk ik. De onvrede van de mensen zal alleen maar toenemen.quote:Op maandag 20 november 2023 08:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hele gedachte dat de grootste partij een soort onvervreemdbaar recht heeft op het leveren van de MP of überhaupt op regeren is oude bestuurscultuur pur sang.
lol. Vergeet het maar. PVV gaat 'm niet worden dus VVD heeft een probleem. Het huidige demissionaire kabinet blijft gewoon zitten en er komen herverkiezingen als formeren niet lukt.quote:Op maandag 20 november 2023 09:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. VVD en PVV zullen prima zaken kunnen doen met BBB en dan ben je in de senaat al een heel eind.
Partijen niet serieus nemen die de grondwet willen schenden lijkt me weinig mis mee.quote:Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Absoluut. Maar het feit dat andere partijen Wilders niet serieus wensen te nemen en hem uitsluiten vind ik ook oude bestuurscultuur. En ook gewoon dom. Want het zal hem groter en groter maken denk ik. De onvrede van de mensen zal alleen maar toenemen.
Overtuigende argumenten wel.quote:Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Vergeet het maar. PVV gaat 'm niet worden dus VVD heeft een probleem. Het huidige demissionaire kabinet blijft gewoon zitten en er komen herverkiezingen als formeren niet lukt.
Althans, dat is al een poosje mijn verwachting.
Uit de EU en schending van art 1 en art 6 grondwet in het PVV-programma.quote:
Ik heb het idee dat Geertje redelijk veel wil laten vallen om zijn laatste jaren als kamerlid nog een beetje kleur te geven in plaats van de boeken in te gaan als eeuwige roeptoeter vanaf de zijlijn.quote:Op maandag 20 november 2023 09:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Uit de EU en schending van art 1 en art 6 grondwet in het PVV-programma.
Daarna is de PvdA natuurlijk ook nog maar 2x de grootste geworden (Kok 1 en 2, en kon men destijds getalsmatig echt niet om ze heen). Rechts heeft er vooral alles aan gedaan om links buiten de macht te houden. Mocht Wilders nu datzelfde lot ten deel vallen dan hebben de deplorables er maar mee te dealen.quote:Op maandag 20 november 2023 08:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me juist hele oude bestuurscultuur.
[..]
https://www.parlement.com(...)niet_uit_de_grootste
De formatie kan wel eens lang gaan duren, ja.quote:Op maandag 20 november 2023 09:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
lol. Vergeet het maar. PVV gaat 'm niet worden dus VVD heeft een probleem. Het huidige demissionaire kabinet blijft gewoon zitten en er komen herverkiezingen als formeren niet lukt.
Althans, dat is al een poosje mijn verwachting.
Denk dat Markie wel wil gaan als er een mooie rol wordt aangeboden.quote:Op maandag 20 november 2023 10:08 schreef capricia het volgende:
[..]
De formatie kan wel eens lang gaan duren, ja.
De VVD hoeft namelijk helemaal geen haast te hebben, want ze hebben al die tijd gewoon een VVD minister president.
Als ie eerder vertrekt naar de NAVO dan de formatie rond is, dan krijgen we alsnog het kabinet Kaagquote:Op maandag 20 november 2023 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat Markie wel wil gaan als er een mooie rol wordt aangeboden.
Zijn baan is niet zoveel meer aan als je niks meer mag doen.
Dat zal wel meevallen, Omtzigt lijkt zeker bedrijfseconomisch gezien net zo rechts te zijn als de VVD, dus daar hoeven ze geen enkele moeite voor te doen.quote:Op maandag 20 november 2023 11:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ook als de VVD de grootste wordt gaat de formatie lang duren. Partijbelang en belang van de eigen achterban gaat namelijk voor het algemene- en landsbelang, dus Yesilgöz zal de formatie net zo lang traineren tot ze een zo rechts mogelijk regeerakkoord heeft gekregen. Getalsmatig zal ze namelijk wel om Timmermans heen kunnen.
Leuk voor haar: toch 1e vrouwelijke president.quote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ie eerder vertrekt naar de NAVO dan de formatie rond is, dan krijgen we alsnog het kabinet Kaag
Misschien willen ze wel met nsc en PvdA indien PvdA bereid is heel, hééél diep te gaan. Timmermans kan het uitleggen dat het alternatief de stinkboeren van de BBB en de extreemrechts van de PVV het alternatief is..quote:Op maandag 20 november 2023 11:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ook als de VVD de grootste wordt gaat de formatie lang duren. Partijbelang en belang van de eigen achterban gaat namelijk voor het algemene- en landsbelang, dus Yesilgöz zal de formatie net zo lang traineren tot ze een zo rechts mogelijk regeerakkoord heeft gekregen. Getalsmatig zal ze namelijk wel om Timmermans heen kunnen.
Ik ook niet, maar de VVD kan er wel mee blijven dreigen net zo lang tot Timmermans voldoende inschikt. Andersom gaat dat niet, als PvdA/GL de grootste wordt dan heeft Timmermans echt geen coalitiemogelijkheden zonder de VVD. En dat weet de VVD.quote:Op maandag 20 november 2023 11:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
VVD/NSC/BBB/PVV zie ik toch niet echt gebeuren.
Was het niet zo dat de VVD gewoon een nieuwe premier zou leveren bij een tussentijds vertrek van Rutte. Dacht zoiets te hebben gelezen.quote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ie eerder vertrekt naar de NAVO dan de formatie rond is, dan krijgen we alsnog het kabinet Kaag
Zeg, het is niet dat we ineens een republiek worden als Rutte ermee stopt hoor.quote:Op maandag 20 november 2023 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leuk voor haar: toch 1e vrouwelijke president.
Gaat niet gebeuren want dan zouden we wel opnieuw belachelijk lang formeren:quote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |