Ik denk dat die bestuurscultuur-agenda van Omtzigt wel veel overlap heeft met dat van Timmermans. Eigenlijk zeggen ze in grote lijnen wel hetzelfde daarover, behalve dat Omtzigt bijvoorbeeld ook een ander kiesstelsel wil en een constitutioneel hof.quote:Op maandag 20 november 2023 21:13 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk wel jammer, want ik vind Omzigt een goed verhaal hebben en een nieuwe bestuurscultuur kan alleen maar positief zijn.
Je vergeet migratie.quote:Op maandag 20 november 2023 22:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik denk dat die bestuurscultuur-agenda van Omtzigt wel veel overlap heeft met dat van Timmermans. Eigenlijk zeggen ze in grote lijnen wel hetzelfde daarover, behalve dat Omtzigt bijvoorbeeld ook een ander kiesstelsel wil en een constitutioneel hof.
Ik heb het puur over de nieuwe bestuurscultuur, niet over andere punten waar ze inhoudelijk verschillen. (Omtzigt schaart dat constitutioneel hof zelf onder die noemer, wat ik ook raar vind, maar ach.)quote:
Heerlijk.quote:Op maandag 20 november 2023 22:32 schreef Zipportal het volgende:
In de wasbak plassen mag. Dilian staat aan jouw kant. @:coco @:tong80
Is ook wel makkelijk natuurlijk als je opeens 2 keer zoveel mensen hebt.quote:Op maandag 20 november 2023 22:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb vandaag op twee verschillende plekken GL-PvdA personen gezien. Ga er niet op stemmen, maar ze doen wel hun best.
Zelfs haar muil is mijn pis niet waard.quote:Op maandag 20 november 2023 22:32 schreef Zipportal het volgende:
In de wasbak plassen mag. Dilian staat aan jouw kant. @:coco @:tong80
quote:Op maandag 20 november 2023 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Probleem met dit soort lastminute peilingen is natuurlijk wel het effect op strategisch stemmen. Nu snap ik dat zelf nooit zo goed, maar het vliegwiel dat een paar jaar geleden Kaag naar 24 zetels katapulteerde zal nu wel naar de kant van Timmermans vallen.
'Het' idd. Onzijdig is ze.quote:Op dinsdag 21 november 2023 05:40 schreef Eightyone het volgende:
En zo blijft het maar van de ene naar de andere partij schuiven.
[ tweet ]
Toch niet zo gek?quote:Op maandag 20 november 2023 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Probleem met dit soort lastminute peilingen is natuurlijk wel het effect op strategisch stemmen. Nu snap ik dat zelf nooit zo goed, maar het vliegwiel dat een paar jaar geleden Kaag naar 24 zetels katapulteerde zal nu wel naar de kant van Timmermans vallen.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk niet dat de mensen die je wil overtuigen met dit argument gaat overtuigenquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
D66 en PvdA-GL hebben het over migratie, maar wat ik mis is het stukje klimaatmigratie.
Is het bij niemand opgekomen dat klimaat herstellen ook een oplossing is voor een deel van de immigranten.
Alle oogsten die momenteel mislukken door overstromingen of juist droogte en hiervoor is ook het geld naar ontwikkelingslanden weer van toepassing.
En dan bedoel ik vooral, dit benoemen
Degenen die heel spastisch doen rond migratie geloven over het algemeen de wetenschap rond klimaatverandering ook niet zo…quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
D66 en PvdA-GL hebben het over migratie, maar wat ik mis is het stukje klimaatmigratie.
Is het bij niemand opgekomen dat klimaat herstellen ook een oplossing is voor een deel van de immigranten.
Alle oogsten die momenteel mislukken door overstromingen of juist droogte en hiervoor is ook het geld naar ontwikkelingslanden weer van toepassing.
De partijen die tegen migrantie zijn die bagatelliseren of ontkennen dat klimaatsverandering bestaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:23 schreef NLGooner het volgende:
Wat ik me nou afvraag.
Waarom zou je daar zo bang voor zijn? Of ben je huisjesmelker met een paar miljoen vermogen? Dan kan ik het me wel voorstellen.quote:
Vind dat die een stuk kritischer mag zijn over het immigratie beleid en ben zelf pro kern energie ,vandaar mijn stem op Omtzigtquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je daar zo bang voor zijn? Of ben je huisjesmelker met een paar miljoen vermogen? Dan kan ik het me wel voorstellen.
Het is zo'n nep frame dat Timmermans goed is voor mensen die onder die grens zitten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou je daar zo bang voor zijn? Of ben je huisjesmelker met een paar miljoen vermogen? Dan kan ik het me wel voorstellen.
Oh, komt daar je angst vandaan. Met blijkbaar zo’n gevoeligheid voor propaganda snap ik het welquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:51 schreef jigggy het volgende:
[..]
Vind dat die een stuk kritischer mag zijn over het immigratie beleid en ben zelf pro kern energie ,vandaar mijn stem op Omtzigt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |