Net als vroeger met pokemonkaarten.quote:Een woordvoerder van de Qassambrigades, de gewapende tak van Hamas, beweert dat de Israëlische regering een voorstel voor een gevangenenruil naast zich neer heeft gelegd. Hamas zou hebben voorgesteld 50 tot 70 gegijzelde vrouwen en kinderen te ruilen tegen 200 Palestijnse kinderen en 75 vrouwen in Israëlische gevangenissen, aldus woordvoerder Abu Obeida.
Onderdeel van het voorstel was ook een wapenstilstand van vijf dagen, zodat humanitaire hulpgoederen naar alle hoeken van de Gazastrook gebracht zouden kunnen worden. Abu Obeida beweert dat Israël ‘treuzelt en duikt’ in de onderhandelingen. De Israëliërs zouden de vrijlating van honderd gijzelaars eisen.
De Israëlische regering weigert tot nu toe in te stemmen met een wapenstilstand, omdat dat Hamas de kans zou geven zich te hergroeperen. Wel hebben de Israëliërs korte humanitaire pauzes ingevoerd, zodat Palestijnen de kans krijgen om aan de vuurgevechten in Gaza te ontsnappen. De Amerikaanse Nationale Veiligheidsadviseur Jake Sullivan zei eerder vanavond dat hij hoopt op langere humanitaire pauzes ‘in de context van een vrijlating van de gijzelaars’
De doelstellingen van het IDF zijn ook zoiets als: bekend hamas onder de grond werken, en alle infra die ze in staat stelt dit nogmaals de doen ontmantelen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Deze oorlog hebben ze verloren maar zoals al genoemd gaat het ooit weer de kop opsteken
Hier gestopt met lezen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Caland het volgende:
Een woordvoerder van de Qassambrigades
Ze hebben vast wel wat meer info, maar we hebben het hier over Nederland, niet over Amerika. Het artikel leest als een analyse van buitenaf. Waarschijnlijk een erg kundige analyse, maar geen harde feiten.quote:Op maandag 13 november 2023 21:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beetje naief om te denken dat een inlichtingenapparaat van de ministerie niet meer informatie heeft dan een journalist?
Of als straten zijn gekocht in Monopoly.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Net als vroeger met pokemonkaarten.
Jup. Ik was op zoek naar een bericht van afgelopen zomer., krijg die niet gevonden, maar welquote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.npr.org/2023/08/04/1192245987/where-is-isis-today
Overigens bestaat ISIS nog steeds volgens expert van BBC. Weliswaar klein maar niet compleet vernietigd.
Dat is echt de domst mogelijke houding. Elk huis dat je vernietigd, elke onschuldige zoon/vader/oom/buurman is een stukje weerstand voor het leven. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef ExTec het volgende:
De cooler heads krijgen weer ruimte als langere tijd de wapens zwijgen.
Weet je wie ook nog steeds bestaan?quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.npr.org/2023/08/04/1192245987/where-is-isis-today
Overigens bestaat ISIS nog steeds volgens expert van BBC. Weliswaar klein maar niet compleet vernietigd.
Zet er nou eens een bron bij!quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Net als vroeger met pokemonkaarten.
Oh, het liveblog van DPG/VKquote:Op maandag 13 november 2023 21:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zet er nou eens een bron bij!
Fijn dat je het met me eens bent dat het niet compleet vernietigd kan worden.quote:Op maandag 13 november 2023 21:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je wie ook nog steeds bestaan?
De Nazi's, in duitsland.
De Keizerlijke Imperialisten, in japan.
De Fascisten in Italie.
Zijn er alleen een stuk minder, dan op hun "hoogtij" dagen.
Ik heb werkelijk geen idee wat jij denkt dat ik zeg.quote:Op maandag 13 november 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is echt de domst mogelijke houding. Elk huis dat je vernietigd, elke onschuldige zoon/vader/oom/buurman is een stukje weerstand voor het leven. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien.
Als je écht voor duurzame vrede bent dan moet je zo gericht mogelijk te werk gaan.
Eens.quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk. Iemand die het artikel niet gelezen heeft.
Wie denk je dat er in die regio in hemelsnaam voor duurzame vrede gaat?! Wel heel naïef als je denkt dat dat een doel is van een van de partijen daar.quote:Op maandag 13 november 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is echt de domst mogelijke houding. Elk huis dat je vernietigd, elke onschuldige zoon/vader/oom/buurman is een stukje weerstand voor het leven. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien.
Als je écht voor duurzame vrede bent dan moet je zo gericht mogelijk te werk gaan.
Ik zie alleen maar een alternatieve ingang naar de kelder, wat gewoon op een deel van het ziekenhuis lijkt.quote:Op maandag 13 november 2023 22:14 schreef Gehrman het volgende:
Beelden van hoe Hamas een kinderziekenhuis gebruikt als schild voor hun commandocentra.
Hoe is dit überhaupt relevant?quote:Op maandag 13 november 2023 22:13 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard geen idee of de omschrijving klopt. Ook niet of het recent is.
[ twitter ]
De (demografische) toekomst van Israël. Lijkt me wel interessant voor de lui die Israël graag als ''westers land'' contrasteren met extremistische islamnaties.quote:
Hier meer en betere beeldenquote:Op maandag 13 november 2023 22:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Beelden van hoe Hamas een kinderziekenhuis gebruikt als schild voor hun commandocentra.
Financieel gezien wordt dat ook nog wel een dingetje. Orthodoxe joden werken niet omdat ze hun leven vullen met het bestuderen van heilige boeken, en daarvoor krijgen ze een uitkering van de staat. In het verleden was dat een vrij marginaal groepje, maar die groep wordt numeriek steeds groter en claimt ook steeds grotere privileges voor zichzelf, waar de andere Israëlische burgers voor mogen betalen.quote:Op maandag 13 november 2023 22:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De (demografische) toekomst van Israël. Lijkt me wel interessant voor de lui die Israël graag als ''westers land'' constrasteren met extremistische islamnaties.
Jup, en hetzelfde gaat op voor de dienstplicht. Ik vermoed dat de VS de komende decennia meer en meer militaire en financiele steun zal (moeten) gaan verlenen.quote:Op maandag 13 november 2023 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Financieel gezien wordt dat ook nog wel een dingetje. Orthodoxe joden werken niet omdat ze hun leven vullen met het bestuderen van heilige boeken, en daarvoor krijgen ze een uitkering van de staat. In het verleden was dat een vrij marginaal groepje, maar die groep wordt numeriek steeds groter en claimt ook steeds grotere privileges voor zichzelf, waar de andere Israëlische burgers voor mogen betalen.
Daarom maar niets doen en accepteren dat ze 1200 mensen bruut hebben vermoord?quote:Op maandag 13 november 2023 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent dat het niet compleet vernietigd kan worden.
Ook al een paar keer eerder gebruikt.quote:Op maandag 13 november 2023 21:08 schreef Akathisia het volgende:
Grappig is ook het gebruik van 'if'.
VERPLAATS HET TOPIC.quote:
Nou ja, ik bedoel, het karakter in Robinson Crusoe heette ook Friday dus ja, waarom zou het niet kunnen.quote:Op maandag 13 november 2023 23:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of 't klopt maar op X veel claims dat het gewoon een kalender is, met dagen van de week en er staan geen namen op. Zou wel een beetje genant zijn
Dat leek me sowieso wel aannemelijk, maar dit is wel een interessante twistquote:
De rest negeren die mensen die commentaar hebben voor het gemak maar?quote:Op maandag 13 november 2023 23:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of 't klopt maar op X veel claims dat het gewoon een kalender is, met dagen van de week en er staan geen namen op. Zou wel een beetje genant zijn
[ afbeelding ]
Wat bedoel je met de rest? De rest van de video?quote:Op maandag 13 november 2023 23:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De rest negeren die mensen die commentaar hebben voor het gemak maar?
Alles lijkt inderdaad te zijn wat hij zegt dat het is maar dan probeert men een ding te maken van het feit dat op dat papiertje geen namen staan als bij een dienstrooster maar slechts een gewone kalenderquote:Op maandag 13 november 2023 23:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de rest? De rest van de video?
Nee, Het Gekozen Volk spreekt altijd alleen maar de waarheid.quote:Op maandag 13 november 2023 23:49 schreef Discombobulate het volgende:
Israël doet niet aan propaganda?
Ik kan geen Arabisch ofzo, maar je ziet inderdaad iedere zeven dagen dezelfde kriebeltjes terugkomen (vrnlquote:Op maandag 13 november 2023 23:09 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Nee, dat ook weer niet.quote:Op maandag 13 november 2023 23:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik kan geen Arabisch ofzo, maar je ziet inderdaad iedere zeven dagen dezelfde kriebeltjes terugkomen (vrnl). Tenzij ze een exact weekrooster hebben lijkt het mij ook een ma-zo kalender
Ja dat zeg ik toch? Het zijn dagen met datum van recht naar links. Wat erboven staat zal vast met de aanslag te maken hebben jaquote:Op dinsdag 14 november 2023 00:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat ook weer niet.
Eerste regel is van rechts naar links, Za t/m Wo, en de regel daaronder verder met Do.
Kalender begint op 7 oct, tekst erboven vertaalt als 'Slag bij Al-Aqsa Overstroming 10/7/11223".
Nou ja, wij doen meestal mooie blokken zodat je bv de dagen van alle weken onder elkaar hebt. Deze loopt dus gewoon door. Dacht dat je dat bedoeldequote:Op dinsdag 14 november 2023 00:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch? Het zijn dagen met datum van recht naar links. Wat erboven staat zal vast met de aanslag te maken hebben ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Satire neem ik aan?quote:Op maandag 13 november 2023 23:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, Het Gekozen Volk spreekt altijd alleen maar de waarheid.
Dat iemand het woord (s)preekt maakt ze voor IDF nog niet tot target, anders zouden er heel wat meer mensen target worden.quote:Op maandag 13 november 2023 10:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als die directeuren echt Hamas zijn, dan gaat IDF ze gewoon uitschakelen. Zoals aan de Israëlische bevolking en aan de wereld is beloofd. Als die directeuren blijven leven, weten we feitelijk hoeveel de claim van hier op fok waard is.
Dat verhaal over die jerrycans zag ik ook voorbijkomen, ik ben benieuwd, het is een beetje raar verhaal.
Ja, maar er was een fragment van 20 seconden over een kalender wat een beetje verwarrend is, dan is er helemaal niets van waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 november 2023 02:06 schreef Vallon het volgende:
Ik ben niet zo van twitter maar deze post is van het IDF begint toch at meer aan te tonen dat onder ziekenhuis plekken zijn waar Hamas zich miliair heeft opgehouden.
Of en in welk mate dit als bewijs te zien is, is dan voor wie het zo (niet) wil zien.
[ twitter ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Buiten idd mijn bias, gekende geruchten is het voor mij aannemelijk dat Hamas haar ziekenhuizen inzet voor andere doelen dan één en alleen voor zieken.
Kwestie van een ander norm dat dan niet onze (westerse) norm is en zo wordt ingezet om te dienen als wapen.
Een beetje als vrijheid oneigenlijk gebruiken om anderen te bedreigen.
Terzijde puur technisch opvallend hier is dat een soortgelijke tunnelingang bij een ander ziekenhuis - gebouwd door Qatar - door Hamas zou zijn aangemerkt als facilitaire toegang tot een waterreservoir.
Waarom het hier dan 20 meter onder grond moet zijn, zal vast een (commando/bunker ?)reden hebben.
Nou er zijn wel meer legitieme vragen over deze reportage hoorquote:Op dinsdag 14 november 2023 03:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, maar er was een fragment van 20 seconden over een kalender wat een beetje verwarrend is, dan is er helemaal niets van waar natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt niet uit.quote:Op dinsdag 14 november 2023 04:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou er zijn wel meer legitieme vragen over deze reportage hoor
Draadje:
[ twitter ]
Probeer er anders eens met een wat kritischer blik naar te kijken. Het probleem is een beetje dat Israeliers ook niet vies zijn van propaganda. Wat overigens nog niet wil zeggen dat het niet zo is maar echt overtuigend is het ook niet.
Als ze nou gewoon één of meerdere (onafhankelijke) journalisten dat werk laten doen maar dat wil het Israelische leger dan weer niet.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 06:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]Opvallend hoe die moslims altijd de oorzaak/actie achterwege laten en het dan enkel over de reactie hebben. De standaard slachtofferrol truc die ze gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder nog zo een, de zielige 13 jarige Palestijnse jongen ligt bloedend op straat, een Jood wenst hem de dood toe.
Geen woord over de reden van dit alles en je denkt 'ow wat naar voor die jongen'.
Pas later in de thread licht een andere user toe dat hij 2 Joodse kinderen dood wilde steken.
En de slachtofferrol frame gaat vrolijk verder, hij bleef gehandboeied aan het bed, ja no shit, hij is een vluchtgevaar.
En daarna gebruikt hij de 'ik kan het mij niet herinneren' truc
Een andere user moet toelichten dat het weer eens een eenzijdig slachtofferrol moslim verhaal is, de jongen heeft 2 andere Joodse kinderen gestoken
[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 14-11-2023 07:25:19 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |