Zolang je miljoenen mensen blijft onderdrukken of geen toekomst biedt zal een organisatie als Hamas helaas altijd wel mensen trekkenquote:Op maandag 13 november 2023 21:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik geloof er wel in dat ze er alles aan zullen doen dat er in Gaza niet weer jarenlang een terreurgroep zijn krachten opbouwt voor de volgende massamoord.
In welke vorm dat precies gaat gebeuren is afwachten.
A) denk ik niet dat hij op dit punt nog denkt dat zijn verdeel en heers op de langere termijn nog houdbaar isquote:Op maandag 13 november 2023 21:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja... Ik heb aantal weken geleden een artikel gepost van Times of Israel waarin wordt geconstateerd dat Netanyahu er alles aan doet om geen Palestijnse staat te laten ontstaan. Ook werd geimpliceerd dat hij daarvoor indirect Hamas steunde.
In hoeverre is het realistisch met Netanyahu en de andere rechtse kompanen dat er echt iets aan wordt gedaan?
Zolang die miljoenen mensen bestuurd willen worden door organisaties die de staat Israël niet erkennen en massamoorden willen plegen, is dat dan maar zo.quote:Op maandag 13 november 2023 21:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang je miljoenen mensen blijft onderdrukken of geen toekomst biedt zal een organisatie als Hamas helaas altijd wel mensen trekken
Ik denk dat de Nederlandse ambassase zich helemaal nergens mee moet bemoeien. IS is verslagen tegen een hoge prijs. Grote delen van Mosul en Raqqa werden verwoest. Niemand die je daarover hoorde..moslims niet..westerse deugkneuzen niet.. IS is militair verslagen dus doel bereikt.quote:Op maandag 13 november 2023 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus omdat hij één voorbeeld geeft klopt het verhaal niet? Bijzonder snelle conclusie.
Wat ervoor terug komt weten we nog niet. Er zijn politici in Israelische parlement die nog extremere dingen roepen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
A) denk ik niet dat hij op dit punt nog denkt dat zijn verdeel en heers op de langere termijn nog houdbaar is
B) als het conflict over is, gaan er waarschijnlijk verkiezingen komen, en is bibi exit.
Wat er dan komt, wie het weet mag het zeggen. Maar het verdeel en heers wat hiertoe geleid heeft, komt niet meer terug.
Deze oorlog hebben ze verloren maar zoals al genoemd gaat het ooit weer de kop opstekenquote:Deze domme actie van hamas heeft ze 50 jaar/ een eeuw in de tijd terug geworpen. Palestijnen gaan het met hard power niet winnen. Dan rest soft. En soft is gewoon verdampt, op 7 okt.
Daar was blijkbaar niet zo gek veel voor nodig en wordt nog makkelijker als je als bezetter in dat gebied dient te blijven.quote:Op maandag 13 november 2023 21:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zolang die miljoenen mensen bestuurd willen worden door organisaties die de staat Israël niet erkennen en massamoorden willen plegen, is dat dan maar zo.
Israël zal op haar beurt zorgen dat een die lui zich niet zo kunnen organiseren dat er een volgende grote massamoord kan plaatsvinden.
quote:Op maandag 13 november 2023 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse ambassase zich helemaal nergens mee moet bemoeien.
quote:Op maandag 13 november 2023 21:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen staakt-het-vuren natuurlijk, maar Hamas onklaar maken. En hopelijk gaan ze ook achter de bazen in Qatar aan.
In die episode laat hij ook beelden zien van een v/d hardliners van Bibi's regering, die jaren geleden gewoon openlijk aangaf dat Hamas eigenlijk wel een handige asset was.quote:Op maandag 13 november 2023 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer staakt-het-vuren. Ik ben er voor dat Israël meer inspanningen doet om burgerslachtoffers, maar ook excessieve schade aan civiele infrastructuur te voorkomen. Een tijdelijke onderbreking van de vijandigheden kan daar een middel in zijn. Maar tegelijkertijd is het uiterst naïef om te denken dat je afspraken kunt maken met terroristen, dat kan iet met Rusland, dat kan niet met Hamas. Dat schenden ze namelijk zodra het hun uitkomt.
Kijk. Iemand die het artikel niet gelezen heeft.quote:Op maandag 13 november 2023 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij denkt dat een attaché een militair team heeft ja?
Wat ze wel vaak hebben is een direct lijntje met de lokale hoge officieren.
Net als vroeger met pokemonkaarten.quote:Een woordvoerder van de Qassambrigades, de gewapende tak van Hamas, beweert dat de Israëlische regering een voorstel voor een gevangenenruil naast zich neer heeft gelegd. Hamas zou hebben voorgesteld 50 tot 70 gegijzelde vrouwen en kinderen te ruilen tegen 200 Palestijnse kinderen en 75 vrouwen in Israëlische gevangenissen, aldus woordvoerder Abu Obeida.
Onderdeel van het voorstel was ook een wapenstilstand van vijf dagen, zodat humanitaire hulpgoederen naar alle hoeken van de Gazastrook gebracht zouden kunnen worden. Abu Obeida beweert dat Israël ‘treuzelt en duikt’ in de onderhandelingen. De Israëliërs zouden de vrijlating van honderd gijzelaars eisen.
De Israëlische regering weigert tot nu toe in te stemmen met een wapenstilstand, omdat dat Hamas de kans zou geven zich te hergroeperen. Wel hebben de Israëliërs korte humanitaire pauzes ingevoerd, zodat Palestijnen de kans krijgen om aan de vuurgevechten in Gaza te ontsnappen. De Amerikaanse Nationale Veiligheidsadviseur Jake Sullivan zei eerder vanavond dat hij hoopt op langere humanitaire pauzes ‘in de context van een vrijlating van de gijzelaars’
De doelstellingen van het IDF zijn ook zoiets als: bekend hamas onder de grond werken, en alle infra die ze in staat stelt dit nogmaals de doen ontmantelen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Deze oorlog hebben ze verloren maar zoals al genoemd gaat het ooit weer de kop opsteken
Hier gestopt met lezen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Caland het volgende:
Een woordvoerder van de Qassambrigades
Ze hebben vast wel wat meer info, maar we hebben het hier over Nederland, niet over Amerika. Het artikel leest als een analyse van buitenaf. Waarschijnlijk een erg kundige analyse, maar geen harde feiten.quote:Op maandag 13 november 2023 21:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beetje naief om te denken dat een inlichtingenapparaat van de ministerie niet meer informatie heeft dan een journalist?
Of als straten zijn gekocht in Monopoly.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Net als vroeger met pokemonkaarten.
Jup. Ik was op zoek naar een bericht van afgelopen zomer., krijg die niet gevonden, maar welquote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.npr.org/2023/08/04/1192245987/where-is-isis-today
Overigens bestaat ISIS nog steeds volgens expert van BBC. Weliswaar klein maar niet compleet vernietigd.
Dat is echt de domst mogelijke houding. Elk huis dat je vernietigd, elke onschuldige zoon/vader/oom/buurman is een stukje weerstand voor het leven. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien.quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef ExTec het volgende:
De cooler heads krijgen weer ruimte als langere tijd de wapens zwijgen.
Weet je wie ook nog steeds bestaan?quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.npr.org/2023/08/04/1192245987/where-is-isis-today
Overigens bestaat ISIS nog steeds volgens expert van BBC. Weliswaar klein maar niet compleet vernietigd.
Zet er nou eens een bron bij!quote:Op maandag 13 november 2023 21:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Net als vroeger met pokemonkaarten.
Oh, het liveblog van DPG/VKquote:Op maandag 13 november 2023 21:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zet er nou eens een bron bij!
Fijn dat je het met me eens bent dat het niet compleet vernietigd kan worden.quote:Op maandag 13 november 2023 21:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je wie ook nog steeds bestaan?
De Nazi's, in duitsland.
De Keizerlijke Imperialisten, in japan.
De Fascisten in Italie.
Zijn er alleen een stuk minder, dan op hun "hoogtij" dagen.
Ik heb werkelijk geen idee wat jij denkt dat ik zeg.quote:Op maandag 13 november 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is echt de domst mogelijke houding. Elk huis dat je vernietigd, elke onschuldige zoon/vader/oom/buurman is een stukje weerstand voor het leven. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien.
Als je écht voor duurzame vrede bent dan moet je zo gericht mogelijk te werk gaan.
Eens.quote:Op maandag 13 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk. Iemand die het artikel niet gelezen heeft.
Wie denk je dat er in die regio in hemelsnaam voor duurzame vrede gaat?! Wel heel naïef als je denkt dat dat een doel is van een van de partijen daar.quote:Op maandag 13 november 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is echt de domst mogelijke houding. Elk huis dat je vernietigd, elke onschuldige zoon/vader/oom/buurman is een stukje weerstand voor het leven. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien.
Als je écht voor duurzame vrede bent dan moet je zo gericht mogelijk te werk gaan.
Ik zie alleen maar een alternatieve ingang naar de kelder, wat gewoon op een deel van het ziekenhuis lijkt.quote:Op maandag 13 november 2023 22:14 schreef Gehrman het volgende:
Beelden van hoe Hamas een kinderziekenhuis gebruikt als schild voor hun commandocentra.
Hoe is dit überhaupt relevant?quote:Op maandag 13 november 2023 22:13 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard geen idee of de omschrijving klopt. Ook niet of het recent is.
[ twitter ]
De (demografische) toekomst van Israël. Lijkt me wel interessant voor de lui die Israël graag als ''westers land'' contrasteren met extremistische islamnaties.quote:
Hier meer en betere beeldenquote:Op maandag 13 november 2023 22:14 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Beelden van hoe Hamas een kinderziekenhuis gebruikt als schild voor hun commandocentra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |