Het lijken vooral accounts te betreffen waar jij je niet in kunt vinden. Waarschijnlijk een iets te rechts of pro-Israël geluid. Dat heeft met polariseren verder niets te maken.quote:Op maandag 13 november 2023 20:47 schreef Caland het volgende:
[..]
De lijst aan kutaccounts die eigenlijk alleen maar reposten en er een polariserend tekstje onderzetten is dan ook eindeloos op twitter enzulks.
Nee dat heb ik eigenlijk met alle simpele dumps van dergelijke twitteraccounts.quote:Op maandag 13 november 2023 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijken vooral accounts te betreffen waar jij je niet in kunt vinden. Waarschijnlijk een iets te rechts of pro-Israël geluid. Dat heeft met polariseren verder niets te maken.
De polarisatie is namelijk voornamelijk afkomstig van de media die bewust Hamas propaganda plaatsen, waarna woedende menigten naar de straten trekken met Palestijnse vlaggen, zoals we recent hebben kunnen zien bij de berichtgeving over die zogenaamde Israëlische aanval op een ziekenhuis met meer dan 500 slachtoffers.
Return to normalcy is prima.quote:Op maandag 13 november 2023 20:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
En dan gaan we gebak uitdelen, hossend, dat hoort
Sommige mensen worden diep ongelukkig van de nederlagen van Hamas.quote:Op maandag 13 november 2023 20:50 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee dat sneue gejank van jou voegt echt wat toe ja
ms butterfly
Ze moeten ergens op blijven hopen toch?quote:Op maandag 13 november 2023 21:04 schreef Ulx het volgende:
Hamas komt tot de ontdekking dat Steinerbollah niet komt, en gaat maar wat roepen over rode lijnen. Dit slaat uiteraard nergens op. Waarom zouden Iran en hun proxy's wachten tot From The Sewers To The Sea, Hamas Will Cease To Be een feit is?
[ twitter ]
Ja, maar hoe zit het met de gegijzelden? Daar hoor je weinig over.quote:Op maandag 13 november 2023 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hamas wordt opgerold. Gaat makkelijker dan verwacht volgens mij.
Veel zal afhangen van het plan met Gaza, juist omdat je Hamas niet gaat verslaan moet je daar dan wel de lange adem in hebbenquote:Op maandag 13 november 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo. Misschien kunnen we dan nu eens praten over wat we daar aan gaan doen, ipv steeds de feiten te bestrijden.
Geen staakt-het-vuren natuurlijk, maar Hamas onklaar maken. En hopelijk gaan ze ook achter de bazen in Qatar aan.quote:Op maandag 13 november 2023 21:15 schreef oblo het volgende:
Goed filmpje dat heel evenwichtig beide kanten van het verhaal belicht, maar ik ben het niet eens met zijn conclusie dat een staakt-het-vuren de eerste stap moet zijn voor vrede.
John Oliver toont aan dat Bibi en zijn rechtse bondgenoten Hamas over de jaren heen hebben gedoogd en zelfs verstrekt en ze gebruiken als excuus om vrede te ontwijken en het nederzettingen beleid door te voeren. Het resultaat daarvan is een cirkel van geweld.
Hoe kan je dan niet tot de conclusie komen dat de cirkel van geweld in stand wordt gehouden door een staakt-het-vuren?
Een staakt-het-vuren nu is voor de korte termijn in het beste belang voor de burgers van Gaza, maar hoe zwaar weegt dat tegen de lange termijn instandhouding van de cirkel van geweld? Over een paar jaar weer een escalatie en daarna weer een staakt-het-vuren..?
Als je nu niet de kans pakt om hamas te vernietigen of tenminste zo zwaar te verzwakken dat er een nieuwe partij aan de macht kan komen dan ben je nooit meer van hamas af.
Wie is er hier voor een staakt-het-vuren? En wat is je antwoord op mijn relaas? Ik wil graag andere meningen horen.
'Satirical' staat inderdaad letterlijk in de naam van dat TheMossadIL account, maar sommigen zien alleen Mossad staan en denken dan dat het echt is.quote:
Definieer staakt-het-vuren. Ik ben er voor dat Israël meer inspanningen doet om burgerslachtoffers, maar ook excessieve schade aan civiele infrastructuur te voorkomen. Een tijdelijke onderbreking van de vijandigheden kan daar een middel in zijn. Maar tegelijkertijd is het uiterst naïef om te denken dat je afspraken kunt maken met terroristen, dat kan iet met Rusland, dat kan niet met Hamas. Dat schenden ze namelijk zodra het hun uitkomt.quote:Op maandag 13 november 2023 21:15 schreef oblo het volgende:
Goed filmpje dat heel evenwichtig beide kanten van het verhaal belicht, maar ik ben het niet eens met zijn conclusie dat een staakt-het-vuren de eerste stap moet zijn voor vrede.
John Oliver toont aan dat Bibi en zijn rechtse bondgenoten Hamas over de jaren heen hebben gedoogd en zelfs verstrekt en ze gebruiken als excuus om vrede te ontwijken en het nederzettingen beleid door te voeren. Het resultaat daarvan is een cirkel van geweld.
Hoe kan je dan niet tot de conclusie komen dat de cirkel van geweld in stand wordt gehouden door een staakt-het-vuren?
Een staakt-het-vuren nu is voor de korte termijn in het beste belang voor de burgers van Gaza, maar hoe zwaar weegt dat tegen de lange termijn instandhouding van de cirkel van geweld? Over een paar jaar weer een escalatie en daarna weer een staakt-het-vuren..?
Als je nu niet de kans pakt om hamas te vernietigen of tenminste zo zwaar te verzwakken dat er een nieuwe partij aan de macht kan komen dan ben je nooit meer van hamas af.
Wie is er hier voor een staakt-het-vuren? En wat is je antwoord op mijn relaas? Ik wil graag andere meningen horen.
En Iran als ze toch bezig zijn.quote:Op maandag 13 november 2023 21:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen staakt-het-vuren natuurlijk, maar Hamas onklaar maken. En hopelijk gaan ze ook achter de bazen in Qatar aan.
En bibi had toch gezegd dat israel niet meer weggaat uit gaza? Hij gaat het dus ownen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:16 schreef Caland het volgende:
Wat was het credo van de Amerikanen ook alweer, if you break it you own it?
Heeft Hamas al om een staakt-het-vuren gevraagd? Ik heb daar niets over gehoord.quote:Op maandag 13 november 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zo. Misschien kunnen we dan nu eens praten over wat we daar aan gaan doen, ipv steeds de feiten te bestrijden.
Mooie whataboutism wel, het punt was duidelijk gericht op het gedrag van de staat Israël. Niet op Hamas.quote:Op maandag 13 november 2023 21:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heeft Hamas al om een staakt-het-vuren gevraagd? Ik heb daar niets over gehoord.
Dan ben ik oprecht wel benieuwd hoe ze dat gaan managen. Je moet dan toch steeds balanceren tussen de boel er daadwerkelijk verbeteren en niet zenuwachtig worden van aanslagen die op je gepleegd zullen blijven worden.quote:Op maandag 13 november 2023 21:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En bibi had toch gezegd dat israel niet meer weggaat uit gaza? Hij gaat het dus ownen.
Denk je niet dat je hamas' tactieken beloont, als israel nu een eenzijdig staakt het vuren af zou kondigen?quote:Op maandag 13 november 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooie whataboutism wel, het punt was duidelijk gericht op het gedrag van de staat Israël. Niet op Hamas.
En gezien de geschiedenis (en blijkens het memo van de ambassade nu ook weer) is er geen enkele reden om aan te nemen dat Israël dat kan.quote:Op maandag 13 november 2023 21:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht wel benieuwd hoe ze dat gaan managen. Je moet dan toch steeds balanceren tussen de boel er daadwerkelijk verbeteren en niet zenuwachtig worden van aanslagen die op je gepleegd zullen blijven worden.
Is dat wezenlijk anders dan de westbank nu?quote:Op maandag 13 november 2023 21:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht wel benieuwd hoe ze dat gaan managen. Je moet dan toch steeds balanceren tussen de boel er daadwerkelijk verbeteren en niet zenuwachtig worden van aanslagen die op je gepleegd zullen blijven worden.
Een staakt-het-vuren moet van twee kanten komen.quote:Op maandag 13 november 2023 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooie whataboutism wel, het punt was duidelijk gericht op het gedrag van de staat Israël. Niet op Hamas.
Wat ben je toch ook een naar ventje, constant dat invullen voor een ander. Nergens bagatelliseer ik het, dat maak jij ervan. Dat is echt een nare eigenschap en uitermate vervelend tijdens een discussie.quote:Op maandag 13 november 2023 20:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik ben bekend met het bouwen van meetinstrumenten, gassen dan wel, maar dan nog, als ik zie hoe wij bepaalde dingen bouwen en de alternatieven die er zijn als je zo gaat denken. Kijk, alles in hastelloy uitvoeren is leuk als het 10 jaar mee moet gaan, maar als het over 10 minuten boem moet doen kan je ook met minder...
ik maak me serieus zorgen hierover, en dat mag jij bagatelliseren, dat is prima, helpt mij ook, maar ik help je herinneren
Dat daar nu ook versneld mensen worden verjaagd en vermoord bedoel je?quote:Op maandag 13 november 2023 21:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is dat wezenlijk anders dan de westbank nu?
Dat is een schijntegenstelling. Betere/terughoudendere targeting is bijvoorbeeld ook een optie. Een ‘gans vluchtelingenkamp’ platgooien vanwege een wat hogere pief is een keuze natuurlijk. Dat hoef je niet te doen, dat is niet meteen een wapenstilstand.quote:Op maandag 13 november 2023 21:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk je niet dat je hamas' tactieken beloont, als israel nu een eenzijdig staakt het vuren af zou kondigen?
Heb je mij horen pleiten voor een staakt het vuren dan?quote:Op maandag 13 november 2023 21:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een staakt-het-vuren moet van twee kanten komen.
Oh het hep in een stuk van de Nederlandse ambassade gestaan dan moet het wel de waarheid zijn.quote:Op maandag 13 november 2023 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien een idee om dit in BNW te gaan verkondigen, wat een onzin.quote:Op maandag 13 november 2023 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
De polarisatie is namelijk voornamelijk afkomstig van de media die bewust Hamas propaganda plaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |