abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:50:05 #1
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211253968
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:51:12 #2
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211253981
Even mijn moeder gebeld dat ik een topic heb op FOK!

ze vroeg hoe ik aan haar nummer kwam, helaas

-O-
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:56:42 #3
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211254025
zal nog es een topic openen, dr post geen hond

oh wacht
pi_211254038
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
zal nog es een topic openen, dr post geen hond

oh wacht
15:47

Ziekenhuisdirecteur: 50 doden bij aanval op een school in Gaza-stad
Bij een aanval op een school in Gaza-stad zouden 50 doden zijn gevallen. Dat meldt de directeur van het ziekenhuis Al Shifa. De lichamen zouden geborgen zijn in de Al Buraqschool. De slachtofferaantallen zijn nog niet onafhankelijk bevestigd.

Het ziekenhuis zou zijn geraakt door luchtaanvallen.

15:08

'Palestijnen aangevallen ondanks humanitaire corridor'
Nieuwszender Al Jazeera meldt dat vluchtende Palestijnen ondanks de humanitaire corridor worden aangevallen door Isralische tank. Volgens de eerste berichten zijn de mensen doelwit op de Salah al-Din-weg.

Dat is de hoofdweg van het noorden van de Gazastrook naar het zuiden die veilig zou blijven. Op beelden is te zien dat mensen vanaf de hoofdweg met spoed naar het Al-Aqsa-ziekenhuis worden gebracht. Daaronder zijn ook vrouwen en kinderen.

nos liveblog
pi_211254044
woef
pi_211254047
En? Zijn de onschuldig gevangen genomen Joden al vrijgelaten?

.....
......
..........

nope, ok :)
pi_211254048
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:00:30 #8
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211254053
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:58 schreef bitterbal het volgende:
woef
:D
pi_211254054
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:58 schreef bitterbal het volgende:
woef
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:01:49 #10
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211254062
terwijl, ik ben eigenlijk een kattenmens O+
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:25:03 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211254244
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
terwijl, ik ben eigenlijk een kattenmens O+
:{ echt joh? En ik vond je zo sympathiek :'(
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:31:16 #13
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211254293
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
:{ echt joh? En ik vond je zo sympathiek :'(
hahaha sukkel
pi_211254355
16:25 • nieuwe update

Netanyahu: 'Israelisch leger zal na oorlog in Gaza blijven'
Het Isralische leger zal volgens premier Netanyahu de controle houden over Gaza na de oorlog. Dat heeft hij gezegd tegen burgemeesters van Isralische plaatsen dicht bij de Gazastrook. "We zullen de controle niet aan internationale troepen overdragen", verduidelijkte hij in de bijeenkomst met de burgemeesters.

Een paar uur geleden zei Netanyahu nog tegen de Amerikaanse nieuwszender Fox News dat Isral de Gazastrook niet wil veroveren, bezetten of regeren. Hij had het over een burgerregering die in Gaza moet worden gevormd, maar zei ook dat Isral ervoor zal zorgen dat een aanslag als die van 7 oktober niet nog eens zal gebeuren.

Dinsdag verkondigde Netanyahu dat Isral een "blijvende veiligheidsverantwoordelijkheid" zal houden in de Gazastrook. In een reactie op die uitspraak zei de VS tegen een naoorlogse bezetting van Gaza te zijn. Ook stelde de VS voor om een internationale troepenmacht naar Gaza te sturen, mogelijk met deelname van Arabische buurlanden, om de veiligheid in de Gazastrook te garanderen totdat er een "functionerende" Palestijnse regering is.

nos liveblog
pi_211254363
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:39 schreef bitterbal het volgende:
16:25 • nieuwe update

Netanyahu: 'Israelisch leger zal na oorlog in Gaza blijven'
Het Isralische leger zal volgens premier Netanyahu de controle houden over Gaza na de oorlog. Dat heeft hij gezegd tegen burgemeesters van Isralische plaatsen dicht bij de Gazastrook. "We zullen de controle niet aan internationale troepen overdragen", verduidelijkte hij in de bijeenkomst met de burgemeesters.

Een paar uur geleden zei Netanyahu nog tegen de Amerikaanse nieuwszender Fox News dat Isral de Gazastrook niet wil veroveren, bezetten of regeren. Hij had het over een burgerregering die in Gaza moet worden gevormd, maar zei ook dat Isral ervoor zal zorgen dat een aanslag als die van 7 oktober niet nog eens zal gebeuren.

Dinsdag verkondigde Netanyahu dat Isral een "blijvende veiligheidsverantwoordelijkheid" zal houden in de Gazastrook. In een reactie op die uitspraak zei de VS tegen een naoorlogse bezetting van Gaza te zijn. Ook stelde de VS voor om een internationale troepenmacht naar Gaza te sturen, mogelijk met deelname van Arabische buurlanden, om de veiligheid in de Gazastrook te garanderen totdat er een "functionerende" Palestijnse regering is.

nos liveblog
Dat kan ook een tactiek zijn he, om de vijand op het verkeerde been te zetten. Blijven ze nou wel of niet, veroveren/bezetten ze Gaza nou wel of niet?

Ze zeggen de ene dag het ene en de volgende dag het andere. :D
Intolerant voor intolerantie
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 16:44:02 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211254382
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:44:37 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211254389
quote:
Ook stelde de VS voor om een internationale troepenmacht naar Gaza te sturen, mogelijk met deelname van Arabische buurlanden, om de veiligheid in de Gazastrook te garanderen totdat er een "functionerende" Palestijnse regering is.
Lol, geen Arabisch land is zo stom om troepen te sturen en die verantwoordleijkheid op zich te nemen
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:49:03 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211254420
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Lol, geen Arabisch land is zo stom om troepen te sturen en die verantwoordleijkheid op zich te nemen
Ik denk juist dat Saoedi Arabie die mediator rol graag op zich zou willen nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211254423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Was vanmorgen toch ook in een filmpje, interview met een Hamas woordvoerder, iemand roept op de achtergrond "God zal jullie beoordelen, weg met Hamas" en die kreeg later op de dag netjes een kogel door zijn kop.

Hoog tijd dat we dat hier ook gaan doen met mensen die door rood heen rijden |:)
pi_211254425
Bij die reacties ook een individu die oprecht probeert te beweren dat Hamas te veel gedemoniseerd wordt :') _O-. Het benadrukt wat voor een totaalidioten een krant als NRC aan lezers trekt.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211254433
quote:
[ twitter ]
Ja, die laatste man met het verband is inmiddels al vermoord. Fijn volk
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:52:13 #22
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211254444
quote:
Ook stelde de VS voor om een internationale troepenmacht naar Gaza te sturen, mogelijk met deelname van Arabische buurlanden, om de veiligheid in de Gazastrook te garanderen totdat er een "functionerende" Palestijnse regering is.
Dit is precies wat ik al weken kwaak

[ Bericht 0% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 10-11-2023 17:01:09 ]
pi_211254447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Geen enkele vorm van bestuur is aantrekkelijk voor de besturende partij. Als Isral blijft zullen ze ook wel met terreur te maken krijgen.
pi_211254451
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
Bij die reacties ook een individu die oprecht probeert te beweren dat Hamas te veel gedemoniseerd wordt :') _O-. Het benadrukt wat voor een totaalidioten een krant als NRC aan lezers trekt.

[ twitter ]
Reacties op het twitter bericht of in de krant?

Want dat zijn twee verschillende werelden.
pi_211254530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Was vanmorgen toch ook in een filmpje, interview met een Hamas woordvoerder, iemand roept op de achtergrond "God zal jullie beoordelen, weg met Hamas" en die kreeg later op de dag netjes een kogel door zijn kop.

Hoog tijd dat we dat hier ook gaan doen met mensen die door rood heen rijden |:)
Laten we ook niet vergeten wie dat soort onderontwikkelde figuren decennia lang onder 't mom van diversiteit binnen de westerse grenzen hebben getrokken. En nohmgmaals ik sta niet achter zionisme noch achter Sharia. Beiden horen hier gewoonweg niet.
pi_211254543
quote:
[ twitter ]
Kijk dat is interessant. Dit zijn dappere Palestijnen. Want dapper moet je zijn om je daar tegen Hamas uit te spreken. Denk dat Hamas mensen voor veel minder vermoord heeft.
pi_211254591
Ik lees vaak dat Israel, Hamas sinds de oprichting in 1988 heeft gesubsidieerd. Om de populariteit van de andere tegenhanger PLO te verminderen. Los van dat dit gewoon waar is. Want ook de Wikileaks via Julian Assange Hebben dit jaren later aangetoond. Hebben jullie nog spindokterverklaringen of andere genuanceerde visies op deze zaak?
pi_211254596
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:53 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Reacties op het twitter bericht of in de krant?

Want dat zijn twee verschillende werelden.
Reacties gepubliceerd op de website van NRC zelf.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:17:46 #29
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211254618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:07 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Kijk dat is interessant. Dit zijn dappere Palestijnen. Want dapper moet je zijn om je daar tegen Hamas uit te spreken. Denk dat Hamas mensen voor veel minder vermoord heeft.
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 17:19:20 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211254634
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:14 schreef Resistwemuch het volgende:
Ik lees vaak dat Israel, Hamas sinds de oprichting in 1988 heeft gesubsidieerd. Om de populariteit van de andere tegenhanger PLO te verminderen. Los van dat dit gewoon waar is. Want ook de Wikileaks via Julian Assange Hebben dit jaren later aangetoond. Hebben jullie nog spindokterverklaringen of andere genuanceerde visies op deze zaak?
Dan had Israel gewoon gelekt dat de Hamasbazen zionisten-puppets waren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:20:15 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211254642
quote:
Held. Hopelijk is hamas snel verleden tijd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211254729
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Reacties gepubliceerd op de website van NRC zelf.
Nou ik heb ze zo'n beetje gelezen.

Overwegend niet bepaald positieve reacties op het stuk, maar zeker niet eensgezind, en het rechtvaardigt geenzins om NRC, die nota bene zelf het stuk van Jessica Durlacher publiceerde, als NSB Hamasblad weg te zetten. Belachelijk zelfs.

quote:
Het benadrukt wat voor een totaalidioten een krant als NRC aan lezers trekt.
Met dit soort onderbuikdrek kan ik al helemaal niets, het is maar een beperkte groep die gereageerd heeft.
pi_211254745
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nou ik heb ze zo'n beetje gelezen.

Overwegend niet bepaald positieve reacties op het stuk, maar zeker niet eensgezind, en het rechtvaardigt geenzins om NRC, die nota bene zelf het stuk van Jessica Durlacher publiceerde, als NSB Hamasblad weg te zetten. Belachelijk zelfs.
[..]
Met dit soort onderbuikdrek kan ik al helemaal niets, het is maar een beperkte groep die gereageerd heeft.
Je kunt er van maken wat je wilt, ik heb duidelijk aangegeven waarom ik dat heb gezegd. Er zijn daar schijnbaar serieus lezers die vinden dat Hamas te veel gedemoniseerd wordt, dat is gewoon waanzin. Dat heeft dus niets met 'onderbuikdrek' te maken, maar wat er op de website van NRC zelf staat.
pi_211254759
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt er van maken wat je wilt, ik heb duidelijk aangegeven waarom ik dat heb gezegd. Er zijn daar schijnbaar serieus lezers die vinden dat Hamas te veel gedemoniseerd wordt, dat is gewoon waanzin. Dat heeft dus niets met 'onderbuikdrek' te maken, maar wat er op de website van NRC zelf staat.
Je deelt hier een tweet waarin gesproken wordt over NSB Hamasblad, je moet je gewoon schamen om zulke belastende groep hier te delen, want het is toch juist die krant die het stuk van Jessica Durlacher publiceerde?

Lekker belangrijk die paar niet eensgezinde lezersreacties.
pi_211254765
quote:

[ twitter ]
Deze mensen zijn dus geestesziek.

twitter

:')
pi_211254794
En lezersreactie eruit halen en dan gelijk een hele krant als NSB Hamasblad wegzetten, schandalig.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-geen-steun-a4180306
pi_211254857
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:36 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je deelt hier een tweet waarin gesproken wordt over NSB Hamasblad, je moet je gewoon schamen om zulke belastende groep hier te delen, want het is toch juist die krant die het stuk van Jessica Durlacher publiceerde?

Lekker belangrijk die paar niet eensgezinde lezersreacties.
Dat is de bewoording van degene die de tweet plaatst, niet die van mij, het gaat om de twee artikelen. Dat je het als media in je hoofd haalt om eerst een artikel te plaatsen ter verdediging van Isral en daarna met allemaal reacties komt, waar mensen de gekste dingen uitkramen onder de titel 'Isral verdient geen steun' is gewoon bespottelijk.

En dit doet men bij NRC dan ook zelden. Dat geeft dus aan dat er schijnbaar erg veel onvrede was onder de lezers over de geplaatste column, dat men een tegengeluid via een nieuw artikel blijkbaar noodzakelijk vond.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:37 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Deze mensen zijn dus geestesziek.

[ twitter ]

:')
Het benadrukt wat we natuurlijk geregeld sinds de uitbraak van deze oorlog hebben gezien, dat er binnen bepaalde kringen (voornamelijk progressief links, want dat betreft het gros van de NRC lezers) een totale morele verwarring is en sommige van deze mensen gewoon goed niet meer kunnen onderscheiden van kwaad. En daarom soms oprecht het idee hebben dat niet Hamas het probleem is, maar Isral. Kritiek op Hamas wordt dus als 'demoniserend' ervaren.
pi_211254988
17:24 • nieuwe update

'Indonesisch ziekenhuis Gaza zonder stroom'
Palestijnse media melden dat het Indonesische ziekenhuis in het noorden van Gaza volledig zonder stroom is komen te zitten. Als dat echt zo is, dan heeft dat catastrofale gevolgen voor patinten in het ziekenhuis. Operaties kunnen dan niet meer worden uitgevoerd en medische apparatuur zal niet meer werken.

Eerder vandaag meldden de Palestijnse autoriteiten onder gezag van Hamas dat het ziekenhuis beschadigd is door Isralische bombardementen.

nos liveblog
pi_211255083
twitter

Weet niet of de ondertiteling klopt, kan misschien iemand dit bevestigen?

Zie wel steeds meer van die video's waar Palestijnen anti Hamas zijn, geeft toch wat hoop. Zullen zich nu natuurlijk ook meer durven uit te spreken nu dat Hamas vernietigd wordt.
pi_211255084
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
En lezersreactie eruit halen en dan gelijk een hele krant als NSB Hamasblad wegzetten, schandalig.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-geen-steun-a4180306
Die lezersreactie is anders wel geselecteerd door de redactie. Past waarschijnlijk goed in hun straatje.
pi_211255133
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Die lezersreactie is anders wel geselecteerd door de redactie. Past waarschijnlijk goed in hun straatje.
Ja logisch. Daarom plaatsen ze artikelen die ‘niet-in-hun-straatje-passen’ zodat men er afwijzend op kan reageren.
pi_211255151
Dit is toch niet meer serieus te nemen. Demonstranten die vrij spel krijgen om allerlei genocidale leuzen te scanderen en met controversile vlaggen en haatdragende teksten te wapperen, en dat dit willen verkopen als een soort van slachtofferschap.

twitter
pi_211255178
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:18 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Weet niet of de ondertiteling klopt, kan misschien iemand dit bevestigen?

Zie wel steeds meer van die video's waar Palestijnen anti Hamas zijn, geeft toch wat hoop. Zullen zich nu natuurlijk ook meer durven uit te spreken nu dat Hamas vernietigd wordt.
Dit is wel een interessante. Elke zoveel jaar wordt er onderzoek gedaan onder de Palestijnen en dan zie je dat Hamas veel minder populair is dan wij denken. In Gaza was de support voor Hamas maar 27%
Dat zal nu zoals bij elke Isral Gaza oorlog wel hoger zijn geworden. Dit is een behoorlijj betrouwbaar onderzoek en wordt uitgevoerd in huiskamers en niet openbaar
https://www.arabbarometer(...)23-10-26-08-4941.pdf
pi_211255224
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is toch niet meer serieus te nemen. Demonstranten die vrij spel krijgen om allerlei genocidale leuzen te scanderen en met controversile vlaggen en haatdragende teksten te wapperen, en dat dit willen verkopen als een soort van slachtofferschap.

[ twitter ]
Ik ga elke dag met gevaar voor eigen leven naar t werk, met gevaar voor eigen leven naar huis, met gevaar voor eigen leven sporten of naar vrienden. Ik typ en plaats dit met gevaar voor eigen leven

Sylvana is helemaal de weg kwijt. Zo ver ze dat niet al was. Dit moet nep zijn
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:36:28 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:38:08 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211255250
quote:

[ twitter ]
_O-
Heroism has entered the chat narrative

En dan die dramatische uitdrukking op d'r kop erbij :')
pi_211255270
quote:

[ twitter ]
uhm welk gevaar voor eigen leven?
pi_211255362
Blinken: meer doen om burgers in Gaza te beschermen
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken heeft gezegd dat er meer gedaan moet worden om burgers in Gaza te beschermen.

Blinken sprak zich niet eerder zo stellig uit over het geweld tegen burgers. "Veel te veel Palestijnen zijn gedood; en veel te veel Palestijnen hebben de afgelopen weken moeten lijden", zei hij in New Delhi, waar vandaag een einde kwam aan zijn rondreis door het Midden-Oosten en Azi.

"En we willen al het mogelijke doen om te voorkomen dat ze getroffen worden en om de hulp die ze krijgen te maximaliseren", aldus Blinken, die eraan toevoegde dat Washington daarover in gesprek gaat met Isral.

Nos liveblog
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:49:09 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211255442
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit is wel een interessante. Elke zoveel jaar wordt er onderzoek gedaan onder de Palestijnen en dan zie je dat Hamas veel minder populair is dan wij denken. In Gaza was de support voor Hamas maar 27%
Dat zal nu zoals bij elke Isral Gaza oorlog wel hoger zijn geworden. Dit is een behoorlijj betrouwbaar onderzoek en wordt uitgevoerd in huiskamers en niet openbaar
Dat is zeker opvallend te noemen, want hoe kan het dat de steun voor Hamas nu ineens de helft zou zijn van wat er meestal uit dit soort onderzoeken komt? Daar moet een verklaring voor zijn zou je toch zeggen ..

En de huidige oorlog kan geen rol spelen, want men stelt dat dit onderzoek van 6 oktober is. Wat ook behoorlijk toevallig is overigens. Tevens is de survey data nergens beschikbaar, dat is ook jammer.
pi_211255446
quote:

[ twitter ]
Deze vrouw is knettergek en zo racistisch als een dronken spitsmuis.
pi_211255508
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja logisch. Daarom plaatsen ze artikelen die ‘niet-in-hun-straatje-passen’ zodat men er afwijzend op kan reageren.
Precies
pi_211255509
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas zal genoeg nieuwe aanwas krijgen door het gedrag van Isral, vraag mij ook af hoe Isral dit gaat beheersen in de toekomst en wat hun plan is na de oorlog voor dat gebied. 73% is dus niet pro Hamas, maar dat wil niet zeggen dat ze pro Isral zijn, en geef ze eens ongelijk, maar het geeft hoop dat mensen ondanks die situatie in zulke aantallen niet achter een terroristische organisatie staan.

Zag vandaag een reportage hoe die mensen leven in de Gaza, zelfs voor deze oorlog was het verschrikkelijk, en buiten de misdaden van Isral is het even misdadig dat Hamas de Palestijnse bevolking zo aan hun lot overlaat, dan hoop je maar dat Isral en de internationale gemeenschap deze mensen na afloop van deze oorlog niet aan hun lot overlaten.
pi_211255564
quote:

[ twitter ]
Syl wordt steeds gekker.

Wel jammer, in de TMF tijd een leuke meid, en toen ze opkwam met BIJ1 had ze ook nog wel eens goede bijdrages in de kamer, maar ze lijkt nu steeds meer de weg kwijt te raken.
pi_211255637
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:56 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hamas zal genoeg nieuwe aanwas krijgen door het gedrag van Isral, vraag mij ook af hoe Isral dit gaat beheersen in de toekomst en wat hun plan is na de oorlog voor dat gebied. 73% is dus niet pro Hamas, maar dat wil niet zeggen dat ze pro Isral zijn, en geef ze eens ongelijk, maar het geeft hoop dat mensen ondanks die situatie in zulke aantallen niet achter een terroristische organisatie staan.

Zag vandaag een reportage hoe die mensen leven in de Gaza, zelfs voor deze oorlog was het verschrikkelijk, en buiten de misdaden van Isral is het even misdadig dat Hamas de Palestijnse bevolking zo aan hun lot overlaat, dan hoop je maar dat Isral en de internationale gemeenschap deze mensen na afloop van deze oorlog niet aan hun lot overlaten.
Zonder het Marshallplan hadden we elkaar in West-Europa ook levend verslonden dus zoiets zal bedacht moeten worden.

Dat was al sinds de Gazastrip van de Palestijnen werd, alleen dit keer niet aan een terroristische organisatie geven maar aan de bevolking zelf, goedheid doet een mens vaak meer kwaad dan goed als de schenker te naef is.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:12:19 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211255675
https://www.aljazeera.com(...)d-keep-gazas-tunnels
Analysis: How would Israel find, map, take and keep Gaza’s tunnels?
To enter Hamas tunnels, Israel will have to resort to military practices decades old and long forgotten.
pi_211255774
quote:
Lol, de gemiddelde discussie hier.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:23:29 #59
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211255789
Het wordt een stuk rustiger hier… :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211255793
Sources in the Arab media report the cooperation of thousands of Gazans with the IDF in handing over locations of Hamas forces, locations of tunnels and IDF warehouses and launch sites.

The cooperation began after the IDF distributed leaflets calling for the provision of information about the location of the Israeli abductees while promising financial compensation and safety for informants.

The sources report that, most of the information transmitters do not demand money but safe passage for them and their families.
pi_211255809
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Het wordt een stuk rustiger hier… :)
Morgen nog het toetje als een heleboel mensen in Londen vreedzaam voor terreur en genocide gaan protesteren.
pi_211255835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Held. Hopelijk is hamas snel verleden tijd.
Ik hoop dat de IDF de vinkjes "mensenrechten" en "conventie van Genve" uit heeft staan wanneer ze Hamassers in handen krijgen, die horen nl. als ongedierte verdelgd te worden.
pi_211255836
quote:

[ twitter ]
Ze hitst haar achterban wel meesterlijk op. Slachtofferschap voor Bij1 activisten is als poep voor een strontvlieg.
pi_211255866
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Akathisia op 10-11-2023 19:32:15 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:38:37 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211255955
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:28 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik hoop dat de IDF de vinkjes "mensenrechten" en "conventie van Genve" uit heeft staan wanneer ze Hamassers in handen krijgen, die horen nl. als ongedierte verdelgd te worden.
Juist niet. Het beste gebaar is om te laten zien dat zij zich wel aan dat soort dingen houden en die terroristen gewoon in hechtenis te nemen en afvoeren. Iedereen kan zich als een dolle hond gedragen. De kunst is om het niet te doen als je het wel zou willen.
pi_211255959
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:01 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Syl wordt steeds gekker.

Wel jammer, in de TMF tijd een leuke meid, en toen ze opkwam met BIJ1 had ze ook nog wel eens goede bijdrages in de kamer, maar ze lijkt nu steeds meer de weg kwijt te raken.
Gisteren in de auto hoorde ik op de radio een Nederlandse vrouw van Surinaamse afkomst heel hard huilen omdat een van haar voorouders slavin was geweest, ik hoorde de euro's doorklinken in haar tranen, ik dacht daarna eventjes aan de begrafenis van mijn vader waar onverwachts (verhaal was onbekend) twee onbekende vrouwen hem kwamen bedanken omdat hij eten voor hun ouders naar binnen smokkelde in een Duits gevangenenkamp, die kwamen niet voor euro's maar voor het eerbetoon.

Sylvana Simons is van de eerste categorie.
pi_211255960
twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Tekaschi op 10-11-2023 19:57:25 ]
pi_211255980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Juist niet. Het beste gebaar is om te laten zien dat zij zich wel aan dat soort dingen houden en die terroristen gewoon in hechtenis te nemen en afvoeren. Iedereen kan zich als een dolle hond gedragen. De kunst is om het niet te doen als je het wel zou willen.
Het geeft altijd pas om jezelf als de betere beschaafdere mens te laten zien, waar strijd je anders voor.
pi_211256013
quote:

[..]
De doelgroep die schrik moet worden aangejaagd snapt alleen de taal van het beest. Er is geen potentieel Hamas-terrorist die afhaakt omdat Israel laat zien dat het een volwaardige rechtsstaat is.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:43:34 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211256015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gisteren in de auto hoorde ik op de radio een Nederlandse vrouw van Surinaamse afkomst heel hard huilen omdat een van haar voorouders slavin was geweest, ik hoorde de euro's doorklinken in haar tranen,
Nou nou nou nou :D
quote:
ik dacht daarna eventjes aan de begrafenis van mijn vader waar onverwachts (verhaal was onbekend) twee onbekende vrouwen hem kwamen bedanken omdat hij eten voor hun ouders naar binnen smokkelde in een Duits gevangenenkamp, die kwamen niet voor euro's maar voor het eerbetoon.

Dus jij zet een door jouzelf van waarde voorzien snippet aan informatie tegenover een mooie anekdote?

Wat Sylvana hier doet is gewoon walgelijk, hysterisch en schadelijk. Dat is op zich toch wel genoeg?
pi_211256049
quote:

[..]
Dat zou in de ideale wereld inderdaad zo zijn, maar zowel de Israeli's als de Palestijnen zouden er bij gebaat zijn dat er na deze oorlog geen enkele Hamasser meer in leven is.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:45:41 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211256058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef Confetti het volgende:

[..]
De doelgroep die schrik moet worden aangejaagd snapt alleen de taal van het beest. Er is geen potentieel Hamas-terrorist die afhaakt omdat Israel laat zien dat het een volwaardige rechtsstaat is.
De reputatie van Isral kan niet minder worden bij een boel mensen daar. Wat Hamas of potentile nieuwe leden ervan denken is irrelevant omdat daar geen winst te behalen valt in deze fase.

Dat komt pas later, als het al lukt om iets menswaardigs en levensvatbaars te creren voor de Palestijnen.
pi_211256072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Dus jij zet een door jouzelf van waarde voorzien snippet aan informatie tegenover een mooie anekdote?

Wat Sylvana hier doet is gewoon walgelijk, hysterisch en schadelijk. Dat is op zich toch wel genoeg?
Het kwam een beetje erg gemaakt over allemaal in dat radiofragment en ze kon ook niet zo heel erg goed onder woorden brengen waarom het haar zoveel verdriet deed, alleen dat financile genoegdoening wel zou helpen om de pijn te verzachten.
Ik ben daar echt te nuchter voor.
pi_211256092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

Zie het verband tussen betreuren hoe een voorouder slaaf was / 2 vreemden prijzen die een voorouder de laatste eer komen bewezen eigenlijk ook niet zo :X
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:47:53 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211256094
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:46 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het kwam een beetje erg gemaakt over allemaal in dat radiofragment en ze kon ook niet zo heel erg goed onder woorden brengen waarom het haar zoveel verdriet deed, alleen dat financile genoegdoening wel zou helpen om de pijn te verzachten.
Ik ben daar echt te nuchter voor.
Ah zo, ik dacht dat je dubbeltjes hoorde rinkelen in haar stembuigingen of zoiets fictiefs.
pi_211256158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:39 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Vanwaar het filmpje van een maand oud?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:53:12 #78
438527 MissButterflyy
pi_211256198
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat vroeg ik me ook af. Zo’n grote demonstratie zou nu echt wel nieuws zijn.
pi_211256247
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Is deze van een maand geleden? Las dat er een demonstratie was in Rotterdam en zag dit filmpje voorbij komen.

Heb hem vervangen. :)
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:56:55 #80
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211256259
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah zo, ik dacht dat je dubbeltjes hoorde rinkelen in haar stembuigingen of zoiets fictiefs.
de laatste dag dat ik het woord Dubbeltjes las lag reeds jaren achter mij
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:00:37 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211256302
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
de laatste dag dat ik het woord Dubbeltjes las lag reeds jaren achter mij
Ja ik ben van 1859 en moet ook nog steeds wennen aan poepen binnenshuis.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:01:34 #82
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211256320
wow wall van tekst dit dat.. heb er paragrafen van geprobeerd te maken..maja de bij

Welingelichte kringen

quote:
De Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok heeft de donderdag verschenen cartoon van Jos Collignon over antisemitisme van tevoren gezien en goedgekeurd. Omdat Klok met zijn "volle verstand" en na "raadpleging" van adjunct-hoofdredacteuren heeft besloten de illustratie te plaatsen, vindt de hoofdredacteur ondanks kritiek erop niet dat hij hem dan "achteraf terug kan trekken".

Dat zei hij vrijdag in het Mediaforum op NPO Radio 1. Op de cartoon staan twee mensen die samen op de bank naar berichtgeving over Gaza op tv kijken. Een van hen heeft een Palestijnse vlag in zijn hand en op de tv wordt het dodental in Gaza weergegeven. Naast hen een lange arm met een davidster op de mouw en een hand met een dikke duim. "O-ve-ral herlevend antisemitisme", staat op een tekstballon. "O jee sorry. Vergeten eerst Hamas te veroordelen", valt ook te lezen.

Onder anderen oud-PvdA-leider Lodewijk Asscher en demissionair minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken) veroordeelden de spotprent en ook op X is er kritiek. Volgens Klok wil Collignon het punt maken dat er "te snel wordt gesproken over antisemitisme terwijl er in feite kritiek is op Isral", legt hij uit. De hoofdredacteur zou hebben ingegrepen als hij de cartoon wel "puur antisemitisch" had gevonden. Maar dat Collignon zegt dat hij sommige antisemitische beschuldigingen een "verzinsel" vindt, moet volgens hem kunnen.

"Ik vind het ook goed dat daar debat over is. Ik vind het ook goed dat Lodewijk Asscher daarop reageert. Ik vind het heel belangrijk dat alles gezegd kan worden binnen de grenzen van de wet."

Stereotyperend
De Volkskrant verwijderde eind vorig jaar wel een cartoon van Collignon na kritiek omdat die ook volgens Klok "stereotyperend" was over Marokkanen. Die illustratie had Klok niet van tevoren gezien, maar sindsdien wil hij cartoons over "gevoelige onderwerpen" voor publicatie checken.

"Toen hebben we de richtlijnen aangepast." Hoewel Klok wel even heeft overwogen ook deze cartoon terug te trekken en het vervelend vindt dat mensen hem pijnlijk vonden, wordt de tekening niet verwijderd. "Vrijheid van meningsuiting is ook een heel groot goed bij ons in de krant en dat wil ik ook in ere houden."

[ Bericht 4% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 10-11-2023 20:17:13 ]
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:02:05 #83
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211256332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
oei jong chickie O+
pi_211256340
quote:

[..]
Wel lekker rustig dat de kinderen 18 uur per dag buitenshuis werken.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:04:37 #85
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211256394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Wel lekker rustig dat de kinderen 18 uur per dag buitenshuis werken.
was het maar zo'n feest ;(
pi_211256398
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
wow wall van tekst dit dat.. heb er paragrafen van geprobeerd te maken..maja de bij
[..]
bron
Wat een laf gedreutel.
pi_211256409
quote:

[..]
Vrouwen doen zulkse dingen niet :{w
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:05:38 #88
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211256412
quote:
81s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een laf gedreutel.
jij zegt het
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:06:14 #89
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211256425
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Vrouwen doen zulkse dingen niet :{w
jawel, ik wilde dat die van mij ook gewoon in de tuin deed maar dat was een gedoe, en nu dus gewoon binnen :r
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:12:55 #90
438527 MissButterflyy
pi_211256566
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
bron
Je mag de bron wel meteen noemen hoor.
‘Welingelichte kringen’. Staat in de top zoveel van niet meest betrouwbare websites qua nieuws.
pi_211256589
Tering.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:14:38 #92
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211256594
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je mag de bron wel meteen noemen hoor.
‘Welingelichte kringen’. Staat in de top zoveel van niet meest betrouwbare websites qua nieuws.
de positie van de link bevalt je niet?

Oprechte excuses, ik had nog wel mijn best gedaan de tekst enigszins leesbaar te maken

edit:

zo aangepast, hopla
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:18:11 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:27:10 #94
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211256786
quote:
Wat dacht je? Ik gooi er even een filmpje van anderhalf uur tussendoor?
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:33:04 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211256843
quote:

[ twitter ]
Ah elkaar NSB-er noemen, gezellig, onbenul.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:36:50 #96
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211256888
quote:

[..]
Gisteren in de auto hoorde ik op de radio een Nederlandse vrouw van Surinaamse afkomst heel hard huilen omdat een van haar voorouders slavin was geweest, ik hoorde de euro's doorklinken in haar tranen, ik dacht daarna eventjes aan de begrafenis van mijn vader waar onverwachts (verhaal was onbekend) twee onbekende vrouwen hem kwamen bedanken omdat hij eten voor hun ouders naar binnen smokkelde in een Duits gevangenenkamp, die kwamen niet voor euro's maar voor het eerbetoon.

Verkeerde topic, denk ik.
pi_211256959
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:45 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat zou in de ideale wereld inderdaad zo zijn, maar zowel de Israeli's als de Palestijnen zouden er bij gebaat zijn dat er na deze oorlog geen enkele Hamasser meer in leven is.
Vooralsnog is Isral heel hard bezig met een nog veel grotere Hamas te creren.
PWBF
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:49:55 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:52:26 #99
438527 MissButterflyy
pi_211257062
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ben er ook bang voor. We zullen het over een aantal jaren zien.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:59:06 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211257139
quote:

[..]

Fortuna - Heracles: 4-0 (rust)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211257149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Fortuna - Heracles: 4-0 (rust)
The southern clubs will rise again :P
Lach met een schone bips
pi_211257201
Isral verlaagt dodental van Hamas-aanval
Isral heeft het aantal dodelijke slachtoffers van de terreuraanval van Hamas op 7 oktober naar beneden bijgesteld. Het aantal is verlaagd van ongeveer 1400 naar 1200, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken.

"Dit is het geactualiseerde aantal. Dat is vanwege het feit dat er een hoop lichamen nog niet gedentificeerd waren. We denken nu dat die van terroristen zijn en niet van Isralische slachtoffers", zegt een woordvoerder van het ministerie tegen persbureau AFP.

nos liveblog
  vrijdag 10 november 2023 @ 21:46:20 #103
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211257678
150 terroristen neergepaft in Al-Shati

https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-10-2023/
IDF says troops captured key Hamas strongholds in Gaza City today, killing 150 terrorists

The military says that in recent days, its 401st Brigade led an assault on the so-called Bader outpost — the main outpost of Hamas’s Al-Shati Refugee Camp Battalion — located adjacent to civilian homes near the refugee camp.

It says that during the raid on the Bader post, troops destroyed military headquarters and rocket launching sites.

Separately, the IDF says the 401st Brigade captured another Hamas post in the area, and destroyed a weapons manufacturing plant, rocket launching positions and tunnels.

In another raid, the IDF says the brigade battled Hamas gunmen at the Blue Beach Resort on Gaza City’s coast. It says some 30 terror operatives were holed up at the hotel, firing anti-tank missiles at the forces.

“After it was captured, it was revealed that the terrorists used the hotel rooms as a shelter and for planning attacks above and below ground,” the IDF says.

The IDF says that in all, some 150 Hamas operatives were killed by forces during the battles in the Al-Shati area.

The military does not immediately provide new information on possible casualties among Israeli troops.
  vrijdag 10 november 2023 @ 22:01:03 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211257872
IS-terroristen vielen in Irak Jezidi-gebieden aan, en vermoordden en verkrachtten massaal Jezidi’s. Ze ontvoerden kinderen, vooral meisjes. Dit gold wereldwijd als pogrom – in juridische termen: genocide. IS wilde een volk uitroeien. Waarom gelden dezelfde begrippen dan niet voor Hamas? De terreurbeweging viel op 7 oktober Isral binnen om Joden te ontvoeren, doden en verkrachten. Ruim 1.400 Isralirs kwamen om het leven. Het doel van Hamas was om Joden te doden. De leus ‘From the river to the sea, Palestine will be free’ kreeg een rele betekenis en een gezicht: vermoorde, verkrachte en ontvoerde Joden. Het was geen ‘gewone’ terroristische aanslag.

Hamas heeft hetzelfde doel als de nazi’s: genocide op Joden

twitter
pi_211257907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
IS-terroristen vielen in Irak Jezidi-gebieden aan, en vermoordden en verkrachtten massaal Jezidi’s. Ze ontvoerden kinderen, vooral meisjes. Dit gold wereldwijd als pogrom – in juridische termen: genocide. IS wilde een volk uitroeien. Waarom gelden dezelfde begrippen dan niet voor Hamas? De terreurbeweging viel op 7 oktober Isral binnen om Joden te ontvoeren, doden en verkrachten. Ruim 1.400 Isralirs kwamen om het leven. Het doel van Hamas was om Joden te doden. De leus ‘From the river to the sea, Palestine will be free’ kreeg een rele betekenis en een gezicht: vermoorde, verkrachte en ontvoerde Joden. Het was geen ‘gewone’ terroristische aanslag.

[ twitter ]
Maar dat is toch evident?
pi_211258028
quote:

[ twitter ]
Het is het ook, genocide en volkerenmoord.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 november 2023 @ 22:18:42 #107
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258114
quote:

[ twitter ]
Een pogrom is niet hetzelfde als een genocide, ook niet 'in juridische termen'. De gebruikelijke Verstegen-gehaktkruidenanalyse van Ellian.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_211258155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Jij denkt dat de Palestijnen met weemoed terug zullen denken aan de Hamas dictatuur waarin ze constant als levend schild dienden en hun kinderen op dienden te offeren zodat de Hamas top Russische hoeren kon neuken en coke kon snuiven in Qatarese hotels?
  vrijdag 10 november 2023 @ 22:24:06 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211258160
Klopt helemaal wat hij zegt, een overreactie uitlokken en dat gebruiken om moslims wereldwijd op te jutten om zich in te zetten voor de Palestinian Cause. Al die 'protesten' wereldwijd zijn deels spontaan maar deels ook maanden vantevoren voorbereid om in te spelen op de overreactie.

De veldziekenhuizen die in Gaza Zuid komen is een mooi voorbeeld van de kindness die Israel nu doet.

=============
https://www.msn.com/en-us(...)-in-gaza/ar-AA1jJp4n
Elon Musk says Israel should try to thwart Hamas with 'conspicuous acts of kindness' in Gaza

Musk told Fridman that Hamas "obviously didn't expect to have a military victory," but wanted to "commit the worst atrocities that they could so they provoke the most aggressive response possible from Israel and then leverage that aggressive response to rally Muslims worldwide for the cause of Gaza and Palestine, which they have succeeded in doing." Hamas leaders themselves have said that the goal of the invasion was to cause chaos in the area, The New York Times reported.

pi_211258161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 22:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar dat is toch evident?
Bij beelden van demonstraties op het nieuws hoor ik anders alleen maar het tegenovergestelde.
  vrijdag 10 november 2023 @ 22:33:05 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211258383
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:05:28 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211258508
Is het al voorbij, peeps?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:08:12 #114
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258533
Luister even naar deze symfonie des doods, en kom dan nog eens vertellen dat we ons eigenlijk uitsluitend zorgen moeten maken over virulent anti-semitisme:

vrijdag 10 november 2023 @ 23:09:03 #115
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211258538
Italie: Marokkaan gedeporteerd _O_

https://www.msn.com/en-us(...)rackdown/ar-AA1jHS85
ROME, NOV 10 - A 23-year-old Moroccan man who broke three crosses and threatened police officers was deported Thursday amid a security crackdown linked to the Gaza war, the interior ministry said Friday. The man, Enhamel El Mehdi, was expelled by the Prefect of Alessandria on the grounds of social dangerousness. In the last few days, the interior ministry said in a tweet, El Mehdi had been reported for offences of offending a religious denomination, by breaking three crucifixes, and resisting a public official. Moreover, during identification at the police station, he had threatened police officers and the Christian population, claiming that he wanted to avenge the deaths in the Israeli-Palestinian conflict. (ANSA).
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:09:26 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211258539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Luister even naar deze symfonie des doods, en kom dan nog eens vertellen dat we ons eigenlijk uitsluitend zorgen moeten maken over virulent anti-semitisme:

Beetje oudejaarsavond, nu moet je niet overdrijven :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:11:50 #117
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258554
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Beetje oudejaarsavond, nu moet je niet overdrijven :)
Nee inderdaad zeg, een beetje corrigerend vuurwerk. Waar maken we ons ook druk om.
pi_211258612
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:11 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Nee inderdaad zeg, een beetje corrigerend vuurwerk. Waar maken we ons ook druk om.
Vergeleken met WO-1 is dit kindervuurwerk. Het enige waar we ons druk over kunnen maken is of de energieprijzen niet flink opnieuw stijgen. 1 persoon doden is moord. Duizenden doden kan genocide zijn. miljoenen doden, een wereldoorlog en is statistiek. Dood meer dan een miljard mensen en je bent goed bezig de wereld-overbevolking te bestrijden.
pi_211258667
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:09 schreef slashdotter3 het volgende:

ROME, NOV 10 - A 23-year-old Moroccan man who broke three crosses and threatened police officers was deported Thursday amid a security crackdown linked to the Gaza war, the interior ministry said Friday. The man, Enhamel El Mehdi, was expelled by the Prefect of Alessandria on the grounds of social dangerousness. In the last few days, the interior ministry said in a tweet, El Mehdi had been reported for offences of offending a religious denomination, by breaking three crucifixes, and resisting a public official. Moreover, during identification at the police station, he had threatened police officers and the Christian population, claiming that he wanted to avenge the deaths in the Israeli-Palestinian conflict. (ANSA).
Top.
Dat er meerdere mogen volgen.
Niet gedragen is oprotten.
1947-2016
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 23:35:18 #120
236264 crew  capricia
pi_211258689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:09 schreef slashdotter3 het volgende:

Het is nieuws dat er 1 Marokkaan gedeporteerd is ? :@

Meloni is de meest rechtse premier in normale tijden in Itali.
En het nieuws is dat er 1 Marokkaan gedeporteerd is. Dat is toch echt ongelooflijk. 1.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211258694
Gaat flink te keer op de stream(s). Sodeknetters hey.

Heb het in 4 weken nog nooit zo heftig gehoord volgens mij (maar ik volg niet dagelijks of hele dagen de streams). Net viel het geluid zelfs even weg, zo hard en dichtbij was het.

En net nu ik dit typ het geluid van rinkelend glas en dergelijke.

Ik kijk vaak even op de streak van Chiosphotos trouwens. Zoals nu.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:35:55 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:36:06 #123
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Vergeleken met WO-1 is dit kindervuurwerk. Het enige waar we ons druk over kunnen maken is of de energieprijzen niet flink opnieuw stijgen. 1 persoon doden is moord. Duizenden doden kan genocide zijn. miljoenen doden, een wereldoorlog en is statistiek. Dood meer dan een miljard mensen en je bent goed bezig de wereld-overbevolking te bestrijden.
Interessante potpourri aan weerleggingen (?)... Ik denk dat we ons om wel meer druk kunnen maken. Of zouden moeten. Maar laten we ons vooral voorhouden dat dit allemaal volstrekt legitiem is, tot het aan je eigen deurmat reikt.
pi_211258724
twitter

Shabbat-receptie in het Nahal Oz-kamp dat werd heropend in kamp Reim. Samen doorgaan tot de overwinning. Shabbat Shalom aan al onze krachten!
pi_211258732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:36 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Interessante potpourri aan weerleggingen (?)... Ik denk dat we ons om wel meer druk kunnen maken. Of zouden moeten. Maar laten we ons vooral voorhouden dat dit allemaal volstrekt legitiem is, tot het aan je eigen deurmat reikt.
Wat te rechtvaardigen is, is in 'the eye of the beholder(s)' ,dus sowieso willekeurig.
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:47:02 #126
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wat te rechtvaardigen is, is in 'the eye of the beholder(s)' ,dus sowieso willekeurig.
OK. Jij bent de beholder, via Youtube. Is dit rechtvaardig?
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:50:46 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211258755
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

Beide, zowel de rondwarende Jodenhaat als de Israelische overreactie is problematisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211258760
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Als ze het aantal burgersslachtoffers beneden de 100.000 weten te houden, geheel Gaza weten te bezetten en demilitariseren gedurende meer dan 20 jaar. En bovendien geen kolonisten tot Gaza toelaten.
  vrijdag 10 november 2023 @ 23:55:32 #129
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211258771
quote:

[..]
Zijn we weer terug bij oorlog niet snappen, en eigenlijk maar vinden "dat er geen onschuldige doden mogen vallen :{ "?

Hadden we denk ik toch al 1,2 delen niet meer gezien.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:00:25 #130
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Beide, zowel de rondwarende Jodenhaat als de Israelische overreactie is problematisch.
Eens, je hebt gelijk. En we kunnen er eigenlijk vrij weinig aan doen, hoewel het vermijden van tribaal denken op dit forum al een begin zou zijn.
pi_211258799
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:00 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Eens, je hebt gelijk. En we kunnen er eigenlijk vrij weinig aan doen, hoewel het vermijden van tribaal denken op dit forum al een begin zou zijn.
Juist.
Het is onze oorlog in principe ook niet.
Dat wordt het wel op het moment dat onze joodse medeburgers bedreigd en aangevallen worden, omdat ze Joods zijn.
En dan hoef je niet eens een kant te kiezen. Maar ik vind dat gewoon onacceptabel.
Alsof je Chinezen in NL gaat aanvallen om wat China doet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:04:14 #132
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258801
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zijn we weer terug bij oorlog niet snappen, en eigenlijk maar vinden "dat er geen onschuldige doden mogen vallen :{ "?

Hadden we denk ik toch al 1,2 delen niet meer gezien.
Hoezo 'oorlog niet snappen'? Het toestaan van oorlog is een collectieve keuze. Al dit bloedvergieten is een resultaat van bewust verkeerd geleide populaire opinie.
pi_211258803
quote:

[ twitter ]
Israel is gebouwd op etnische zuivering dat weet je wel neem ik aan?

Ik sla Gaza even over. Wat ze in de Westelijke Jordaanoever doen hebben wij een juridische term voor: etnische zuivering.

quote:
Er is sprake van etnische zuivering wanneer er gewelddadige acties ondernomen worden om een etnische groep(ering) in een gebied in aantal te verminderen of naar elders te verdrijven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Etnische_zuivering

Let op he, dit is officieel regeringsbeleid en geen obscure groeperingen wat je weleens zag in de Joegoslavie oorlogen. Nee dit is gewoon full scale regeringsbeleid.

https://www.volkskrant.nl(...)gazastrook~bb7b1a6a/

Maar nee hoor, 75 jaar "verdedigd" Israel zichzelf van de Palestijnen.

Sure.
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:06:27 #134
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211258814
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Het toestaan van oorlog is een collectieve keuze.
Duidelijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_211258836
quote:

[..]
Ja, en niks wat jij zegt gaat dat idee veranderen.
pi_211258855
quote:

[ twitter ]
JA MAAR ISRAL
pi_211258860
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:05 schreef yup het volgende:

[..]
Israel is gebouwd op etnische zuivering dat weet je wel neem ik aan?

Ik sla Gaza even over. Wat ze in de Westelijke Jordaanoever doen hebben wij een juridische term voor: etnische zuivering.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Etnische_zuivering
Zeg gewoon even genocide. H lekker, dan is dat er toch maar even uit.
quote:
Let op he, dit is officieel regeringsbeleid en geen obscure groeperingen wat je weleens zag in de Joegoslavie oorlogen. Nee dit is gewoon full scale regeringsbeleid.

https://www.volkskrant.nl(...)gazastrook~bb7b1a6a/

Maar nee hoor, 75 jaar "verdedigd" Israel zichzelf van de Palestijnen.

Sure.
Genocide. Mmmm. Genocide.
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:19:34 #138
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211258877
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Duidelijk.
Ja, is dit zo vreemd? Het starten van een oorlog is een individuele keuze (bijv. RU vs UKr), het toestaan van voortzetting van die oorlog lijkt mij afhankelijk van collectieve ondersteuning van die keuze. En die keuze kan uiteraard beinvloed worden. Maar niettemin: Afhankelijk van collectieve steun (of uitblijven van verzet tegen).
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:56:07 #139
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211259032
Nou, ok... Iedereen die wel hoop put uit dit soort correctieve acties (Lookner stream 11/11/23 @ 00:55u), like of reageer op dit bericht:

pi_211259108
Als je nu kind bent in Gaza en je overleefd het wellicht hoor je die drone nog op je sterfbed op je 90e.
pi_211259333
Die haan is niet kapot te krijgen
  Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 03:30:12 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211259343
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 01:09 schreef UitStraling het volgende:
Als je nu kind bent in Gaza en je overleefd het wellicht hoor je die drone nog op je sterfbed op je 90e.
Kinderen kunnen daar in de regel beter tegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211259380
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 01:09 schreef UitStraling het volgende:
Kinderen worden in de regel niet zo oud in Gaza :)
  zaterdag 11 november 2023 @ 04:54:38 #144
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 04:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Kinderen worden in de regel niet zo oud in Gaza :)
Buiten Gaza heb je ook bijzonder weinig kinderen van 90...kweenie
pi_211259386
Ha ha
  zaterdag 11 november 2023 @ 05:06:50 #146
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259388
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 04:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Ha ha
:{ 't is nog vroeg he... koffie werkt nog niet helemaal...
pi_211259390
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 november 2023 05:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
:{ 't is nog vroeg he... koffie werkt nog niet helemaal...
Ik ben een thee-meisje. Geen idee waarom ik 2 koffie-apparaten heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2023 05:15:57 ]
  zaterdag 11 november 2023 @ 05:49:37 #148
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259406
quote:
„From the River to the Sea“ Duitse Ministerie van Binnenlandse Zaken verbiedt anti-Isralische slogan.

In Beieren classificeert de officier van justitie de slogan zelfs als terreurverheerlijking.
Heel goed, nu de rest van Europa

En ondertussen gaat het ook prima in de VS, die zijn nog 1 stap verwijderd van schuimbekkende vlagvreetfestijnen:
quote:
Palestinian supporters in New York burn Israeli flag, splatter paint on NYT building

Palestinian supporters in New York burn an Israeli flag as they protest Israel over the war in Gaza against Hamas.

The demonstrators also again rally outside the headquarters of the New York Times and splatter the entrance to the building with red paint, as they claim the newspaper's coverage is biased in favor of Israel.

The flag burning followed another incident Thursday where rioters vandalized a NYPD vehicle

A pro-Palestinian demonstrator set an Israeli flag on fire and stomped on it during a protest Friday in New York City.

The incident occurred during a protest that began in Columbus Circle in Manhattan where hundreds of people turned out. The person who lit the flag has their face covered with a keffiyeh.

Onlookers cheered as the flag burned.

"Pro-Palestijnse demonstranten" :')

Vreemde benaming voor Neo-Nazi's

[ Bericht 14% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 11-11-2023 06:13:52 ]
pi_211259417
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:15 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zeg gewoon even genocide. H lekker, dan is dat er toch maar even uit.
[..]
Genocide. Mmmm. Genocide.
Tja vandaar dat Palestijnen met meer zijn als ooit tevoren..
Bij een genocide zou je toch een sterke afname verwachten, niet een explosie, no pun intended, qua bevolkingsgroei.

Je moet dat soort trollen niet voeden, diegene herhaalt wat hij op de uni leert van zijn mede communisten of zijn edgy professor met een arafat sjaal.
pi_211259436
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 05:11 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik ben een thee-meisje. Geen idee waarom ik 2 koffie-apparaten heb.
Je bent een meisje?!
  zaterdag 11 november 2023 @ 06:49:40 #151
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259437
  zaterdag 11 november 2023 @ 08:31:31 #152
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211259701
quote:
Dit is een van de brigades die actief was tijdens de pogrom.

Als zij een Israli in handen kregen dan werd die verkracht, mishandeld, van ledematen ontdaan, in de fik gezet, vermoord en/of ontvoerd.

Als Israli hen in handen krijgen, zetten ze ze op een rijtje met een blinddoek en als wraak...zingen ze een liedje.

En dan pissen ze al in hun broek.
pi_211259755
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En wat is precies de 'overreactie' in deze? Isral is in oorlog met Hamas. Het doel is om Hamas zodanig te verzwakken dat zij geen bedreiging meer vormen. Er zijn weinig andere realistische opties dan de huidige aanpak. Hamas gokt erop dat de internationale gemeenschap de reactie van Isral zou gaan framen als 'overreactie', zodat zij zelf met hun wangedrag overal mee wegkomen. Dat lijkt te werken.
pi_211259813
Ik ben tegen racisme
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:03:40 #155
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259826
twitter
pi_211259834
quote:
Indonesisch ziekenhuis?

Misschien zijn alle vrouwen en kinderen al dood gebombardeerd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211259844
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 08:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
En wat is precies de 'overreactie' in deze? Isral is in oorlog met Hamas. Het doel is om Hamas zodanig te verzwakken dat zij geen bedreiging meer vormen. Er zijn weinig andere realistische opties dan de huidige aanpak. Hamas gokt erop dat de internationale gemeenschap de reactie van Isral zou gaan framen als 'overreactie', zodat zij zelf met hun wangedrag overal mee wegkomen. Dat lijkt te werken.
Oh ja? :)

Ik zie anders niet dat Isral zich er wat van aantrekt. :D

Ik heb het al eerder gezegd, Hamas Vecht deze oorlog met wapens van de vorige oorlogen, maar die nu niet meer werken. Isral gaat echt niet stoppen over internationale druk.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:07:33 #158
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259845
quote:
Ethnicity one of the largest factors in antisemitic attitudes in the UK - study

Daniel Allington, one of the researchers told PsyPost.org "All our data were collected in the UK, so it’s possible that things may work differently in other countries."

UK-based researchers show that anti-hierarchical aggression, totalitarianism, and belief in malevolent global conspiracies are the biggest indicators of antisemitic attitudes, in a study published last May.

The study was published in the peer-reviewed Nature Journal and was attempting to understand how antisemitism, traditionally a right-wing problem, has become prominent in the left.

The research split antisemitism into Judeophobic Antisemitism, representing the "old" antisemitism which originates in pre-Israel times whereas Antizionist Antisemitism focuses on extreme and irrational anti-Israel positions that are a form of disguised antisemitism.

The research conducted between October and December 2020 showed strong correlations between belief in various conspiracy theories, including malevolent global conspiracies, personal well-being conspiracies, government malfeasance conspiracies, and Judeophobic Antisemitism.

The researchers gave these as examples of conspiracies "A small secret group of people is responsible for making all major world decisions such as going to war," "The spread of certain viruses and/or diseases is the result of the deliberate, concealed efforts of some organisations," and "The government permits or perpetrates acts of terrorism on its own soil, disguising its involvement."

Belief in malevolent global conspiracies was the strongest predictor, according to the researchers.

Support for totalitarian political systems was also a strong indicator of Judeophobic Antisemitism, with most agreeing with this statement “To bring about great changes for the benefit of mankind often requires cruelty and even ruthlessness."

All three factors of Right-Wing Authoritarianism, a measure of someone's willingness to submit to authority and carry out the orders of this authority, were positively correlated with Judeophobic Antisemitism whereas they were negatively correlated with Antizionist Antisemitism.

The reverse was true for Left-wing Authoritarianism, where its factors were positively correlated to Antizionist Antisemitism and negatively correlated to Judeophobic Antisemitism.

David Hirsh, one of the researchers told PsyPost.org "On the one hand, antisemites who believe the democratic state to be a trick played on ‘the people’ by ‘the Jews’ might feel justified in tearing it down and taking repressive action against those responsible. On the other hand, political movements that embrace conspiracy fantasies may feel justified in repressing political opponents, are not afraid to overthrow the democratic state, and are also likely to be open to antisemitism."

Ethnicity a big factor

Ethnicity is one of the biggest demographic factors in deciding antisemitism, with researchers finding that non-white ethnic groups exhibited more antisemitism than white ethnic groups, both Judeophobic and Antizionist Antisemitism. Researchers explain this by showing how ethnicity correlates heavily with beliefs in Malevolent Global conspiracies. It should be noted the research was conducted exclusively in the UK and thus can only indicate antisemitic attitudes in the UK and not abroad.

Daniel Allington, one of the researchers told PsyPost.org "All our data were collected in the UK, so it’s possible that things may work differently in other countries."

Adding, "We also don’t really know why these attitudes are associated with antisemitism. My hunch is that they all have something to do with a rejection of the modern world: there’s the idea that the evil people are secretly running the show, there’s the feeling that we’d be better off without democracy, and then there’s the desire for revenge against whoever seems to be doing well in the world as it is."
pi_211259858
Ondertussen gaat het in GB alleen nog maar over het feit dat Suella Braverman de pro-Palestina protesten hate marches noemt.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:12:38 #160
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259866
twitter

quote:
"If you look at the footage..they will see something at least as barbaric as what the nazis did. But here's the difference. They did it with glee. They were deeply proud."

--Douglas Murray, Israel-Gaza border
pi_211259875
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:10 schreef UitStraling het volgende:
Ondertussen gaat het in GB alleen nog maar over het feit dat Suella Braverman de pro-Palestina protesten hate marches noemt.
Dat vind ik prima, die discussie moet sowieso gevoerd worden. Het zijn ook marsen van de haat en dat wordt in de media nog teveel onderbelicht.
pi_211259877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:56 schreef Tekaschi het volgende:

, dan hoop je maar dat Isral en de internationale gemeenschap deze mensen na afloop van deze oorlog niet aan hun lot overlaten.
Dan houden we als westerse wereld het gebied een tijdje bezet en verlaten we het na 20 jaar weer zoals we ook in Afghanistan gedaan hebben en zijn we vervolgens weer verbaast dat radicalen wederom het land kapen. :')
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:15:56 #163
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259882
twitter
pi_211259887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:14 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat vind ik prima, die discussie moet sowieso gevoerd worden. Het zijn ook marsen van de haat en dat wordt in de media nog teveel onderbelicht.
Die slag heeft ze al lang verloren, als er ook maar een bushokje sneuvelt kan ze een ander baantje zoeken.
pi_211259892
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh ja? :)

Ik zie anders niet dat Isral zich er wat van aantrekt. :D

Ik heb het al eerder gezegd, Hamas Vecht deze oorlog met wapens van de vorige oorlogen, maar die nu niet meer werken. Isral gaat echt niet stoppen over internationale druk.
Dat klopt wel, maar ik bedoel dat de doorsnee burger al snel meegaat in het frame van 'overreactie' en gaat lopen huilen om de 'kinderen' 😭

Ik ben overigens tegen kinderleed, in welke vorm dan ook. Maar hypocrisie, eenzijdigheid en dubbele moraal liggen er nogal dik bovenop bij dit conflict.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:23:39 #166
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259921
twitter
Netjes, hergebruik komt het milieu immers ten goede.

twitter
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:25:50 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211259936
Ik las net ergens dat elke 10 min. er een kind wordt gedood in Gaza en vroeg mij toen af of er ook cijfers zijn hoe vaak er daar in de zelfde tijd kinderen geboren worden.
Het is nu eenmaal een feit dat grote gezinnen daar eerder regel dan uitzondering zijn.
In die situatie daar 4-5 of meer kinderen de wereld in schoppen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211259966
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat klopt wel, maar ik bedoel dat de doorsnee burger al snel meegaat in het frame van 'overreactie' en gaat lopen huilen om de 'kinderen' 😭

Ik ben overigens tegen kinderleed, in welke vorm dan ook. Maar hypocrisie, eenzijdigheid en dubbele moraal liggen er nogal dik bovenop bij dit conflict.
Niet meer dan normaal lijkt mij...

Hamas is zo'n groep die dus niet alleen vrouwen en kinderen gebruikt als menselijk schild, maar ze ook nog eens daadwerkelijk in die gebouwen neerzet. Alleen maar om het aantal burgerslachtoffers zo hoog mogelijk te laten oplopen.

Hamas is echt het kwaad in menselijke vorm.
pi_211259978
quote:
Want die in het Midden-Oosten hield het ook zo lang vol _O_
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:32:51 #170
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211259983
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:30 schreef Cuendillar het volgende:
Hamas is echt het kwaad in menselijke vorm.
Het kwaad komt helaas alleen in menselijke vorm, al het overige is een misinterpretatie van de ijskoude onverschilligheid van het universum.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:38:10 #171
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211260024
quote:
Hoe vermijden we om te zeggen dat het de islam is :D
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:39:21 #172
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211260035
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Want die in het Midden-Oosten hield het ook zo lang vol _O_
Helaas de wet van de getallen, it's coming to a theatre near you.
pi_211260037
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:25 schreef deedeetee het volgende:
Ik las net ergens dat elke 10 min. er een kind wordt gedood in Gaza en vroeg mij toen af of er ook cijfers zijn hoe vaak er daar in de zelfde tijd kinderen geboren worden.
Het is nu eenmaal een feit dat grote gezinnen daar eerder regel dan uitzondering zijn.
180 per dag, op zo'n klein inwonersaantal. Dus om de 8 minuten wordt een kind geboren.
pi_211260045
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:10 schreef UitStraling het volgende:
Dat zijn het wel natuurlijk
Zeker gezien hamas gelieerd tuig ze organiseert.
1947-2016
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:40:33 #175
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260046
quote:
Israel revises death toll from Oct. 7 Hamas assault, dropping it from 1,400 to 1,200

Foreign Ministry official gives new number as Israel continues painstaking efforts to identify the victims of terrorists' brutal rampage

Israel said Friday it had revised the death toll of the October 7 Hamas attack on Israeli communities and military bases in southern Israel down from around 1,400 to roughly 1,200 people.

The revised figure was provided by Foreign Ministry spokesman Lior Haiat, as Israel continues its painstaking efforts to identify all victims, five weeks after the atrocities took place.

Haiat did not offer details on the reason for the revised figures. But beyond the victims, Israel has said some 1,500 terrorists are believed to have been killed by security forces as the attack and the Israeli response unfolded, leaving authorities with thousands of corpses to process.

Authorities have continued for the past month their work to identify the victims of Hamas’s massacre in southern Israel, after thousands of terrorists broke through the border fence and slaughtered families in their homes and on the streets, as well as party-goers at a rave. Some victims were tortured, raped, burned and mutilated, with many of the acts filmed by the perpetrators. The attackers also killed hundreds of soldiers situated near the border.

The death toll is likely to continue to fluctuate for some time to come. Some of the over 240 people abducted to the Strip are thought to not be alive, though there are no official estimates. Additionally, as time has passed, there has been a steady trickle of reports on individuals who had been thought kidnapped but who have since been confirmed, through forensic and other evidence, to have died.

This week the Israel Antiquities Authority said archaeologists who joined efforts to identify victims had uncovered the remains of at least 10 people in houses burned during the grisly onslaught.

Most of the identification work has taken place at the Military Rabbinate’s main base in Ramle, where the bodies of the victims have been slowly and agonizingly processed and identified through various technological means.

The most recent death toll from the military had 318 service members killed during the attack itself (37 more have been killed since the IDF launched its ground offensive in Gaza), with police citing another 59 dead. Such figures include armed fighters who tackled the terrorists head-on, but also unarmed service members in non-combat roles who were killed inside their bases, sometimes in their beds.

Police said they have identified 845 civilian deaths.

In response to the attack, Israel declared war against Gaza Strip terror organizations and embarked upon an unprecedented air and ground campaign in the Strip that it says is meant to eliminate Hamas. The Hamas-run health ministry in Gaza says over 11,000 people have been killed in Gaza, without differentiating between civilians and combatants. Those figures cannot be independently verified and are believed to include those erroneously killed by terror operatives amid the fighting.

Israel says it makes every effort to avoid harming civilians, but that this is unavoidable as it fights a terror organization that is entrenched within the civilian population and which conducts its operations and attacks from within hospitals, residential areas and other civilian cover.
Weet niet of dit al was gepost, las ergens anders dat de bijstelling deels lag aan Hamas terroristen die abusievelijk waren meegeteld als Isralische burgers.
pi_211260054
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Helaas de wet van de getallen, it's coming to a theatre near you.
Tijd om te deporteren dan maar... :{
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:42:02 #177
438527 MissButterflyy
pi_211260061
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Weet niet of dit al was gepost, las ergens anders dat de bijstelling deels lag aan Hamas terroristen die abusievelijk waren meegeteld als Isralische burgers.
Klopt ja.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:42:14 #178
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211260065
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
het zal ook wel te maken hebben gehad met lichaamsdelen van 1 die misschien als 2 of meer werden geteld.
pi_211260068
quote:
Mooi.
Afnemen, arresteren en deporteren.
1947-2016
pi_211260073
Doordat Israel vanaf 2006 Gaza als buitenland is gaan zien (ze bemoeien zich nog met import en export, maar niet met Gaza zelf) heeft Hamas circa 500 km aan tunnels kunnen creren.

In Vietnam hadden ze ook zulke tunnels. Die betekende voor veel Amerikaanse soldaten het einde.
pi_211260083
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
180 per dag, op zo'n klein inwonersaantal. Dus om de 8 minuten wordt een kind geboren.
Rare genocide dan als het bevolkingsaantal nog steeds stijgt.

Aldus Douglas Murray.
pi_211260095
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:43 schreef theunderdog het volgende:
Doordat Israel vanaf 2006 Gaza als buitenland is gaan zien (ze bemoeien zich nog met import en export, maar niet met Gaza zelf) heeft Hamas circa 500 km aan tunnels kunnen creren.

In Vietnam hadden ze ook zulke tunnels. Die betekende voor veel Amerikaanse soldaten het einde.
Zoveel/zolang?

Eng.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:48:20 #183
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260102
quote:
Attacks in Gaza/ Erdogan threatens Israel: It is testing our patience

Tayyip Erdogan attacked Israel again on Friday morning during his speech in Ankara.

"They are testing our patience with threats to use nuclear weapons, with the illusion of a promised land that includes our lands. Israel will be held responsible for the 10,000 people who have been killed. Of course, there will be responsibility for oppression.

Those who are accomplices in the same crime will be judged first by all humanity and then by history," said the Turkish president, among other things.

Referring to the situation in Gaza, Erdogan emphasized: "A disaster, a crime against humanity is happening before the eyes of the whole world. Those who forcibly occupied the land where the Palestinian people have lived for thousands of years are trying to build a state that has existed for only 75 years and whose legitimacy has been called into question by their own fascism."

rest onder spoiler, nogal lap tekst namelijk:
SPOILER
pi_211260115
quote:
*O* nukes *O*
pi_211260127
quote:
Wat voor probleem heeft erdolf nu in turkije dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211260139
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De Ottomaanse vlag wappert niet boven Jerusalem.
pi_211260143
quote:

[..]
Vraag het werkperd.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:56:35 #188
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260150
quote:
Ottawa hospital says poured gasoline, antisemitic messages found in clinical area

Police investigating discovery in a General hospital clinical area

The Ottawa Hospital says Ottawa police are investigating after someone found poured gasoline and what the hospital described as antisemitic messages at its General campus.

But police said later Friday that they aren't investigating a hate-motivated crime.

"Messaging left at the scene was not hate-related and spoke to the ongoing conflict in Gaza," a police spokesperson wrote in an email.

"Police will not provide further comments so as not to jeopardize the integrity of the ongoing investigation."

verder onder spoiler:
SPOILER
pi_211260168
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
ah vandaar. dictators zoals erdolf verplaatsen inderdaad aandacht naar het buitenland als er een intern probleem is wat hij niet kan oplossen vanwege zijn beperkte capaciteiten.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 11 november 2023 @ 09:59:24 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211260169
quote:
Kijk het mannetje eens brullen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:03:22 #191
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260203
quote:
'Eliminating Hamas is not going to happen,' Palestinian PM tells FRANCE 24

Speaking to FRANCE 24 one month after the start of the Israel-Hamas war, Mohammad Shtayyeh, prime minister of the Palestinian Authority, called for "an immediate ceasefire" in Gaza, but said that "the Israelis don't want any ceasefire because today the Israelis are in the mood of revenge". Shtayyeh argued that Israel's goal of eliminating Hamas "is totally not going to happen", and called for a "comprehensive solution" to the Israeli-Palestinian conflict as well as an "international intervention to put serious pressure on Israel". Finally, he said he would like to see "general elections" held for the Palestinians.
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:03:24 #192
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211260204
quote:

[..]
Zat. Maar los daarvan is het zijn grote droom om als groot islamitisch leider gezien te worden in de regio. Hij werpt zich dus altijd voor de schijnwerpers als de hoeder van de islam.

Het gaat alleen om zijn ego, maar het voetvolk vreet het.
pi_211260241
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat niet alleen. Ook niet boven Bagdad, Damascus, het onafhankelijke deel van Cyprus, Athene en de balkanlanden.

Hij wilde toch ook een raket op Athene schieten?
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_211260252
Er ist wieder da!

pi_211260264
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Het is onze oorlog in principe ook niet.
Dat wordt het wel op het moment dat onze joodse medeburgers bedreigd en aangevallen worden, omdat ze Joods zijn.
En dan hoef je niet eens een kant te kiezen. Maar ik vind dat gewoon onacceptabel.
Alsof je Chinezen in NL gaat aanvallen om wat China doet.
Ik zie het eerder als onderdeel van de oorlog(en) tegen het westen die op dit moment gevoerd worden door staten en volkeren die vijandig tegenover ons staan en nu steeds duidelijker en harder de confrontatie zoeken. De agressoren - de Palestijnen, Iran, de Russen, Noord-Korea, de Chinezen - steunen elkaar ook op alle mogelijke wijzen.
pi_211260304
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik zie het eerder als onderdeel van de oorlog(en) tegen het westen die op dit moment gevoerd worden door staten en volkeren die vijandig tegenover ons staan en nu steeds duidelijker en harder de confrontatie zoeken. De agressoren - de Palestijnen, Iran, de Russen, Noord-Korea, de Chinezen - steunen elkaar ook op alle mogelijke wijzen.
Van chinezen moet je geen vrees hebben, behalve de claim op belangrijke grondstoffen.
China kan domweg niks zonder het westen, als ze een “Ruslandje” zouden doen en Taiwan binnen zouden vallen.

Ze zouden direct omvallen bij zulk soort sancties en bedrijven die, ondanks mega verlies, weglopen uit morele redenen, iets wat ze nooit hadden verwacht dat dit in Rusland zou gebeuren door grote bedrijven.
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:14:21 #197
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260306
quote:
US and Israel diverge over post-war Gaza occupation.

Israel’s war in Gaza is raising questions over how the coastal enclave should be managed once the fighting is over, exposing a growing divide between U.S. and Israeli officials on the issue.

Several U.S. officials, including Secretary of State Antony Blinken, have said Israel should not occupy Gaza and the strip must be run by Palestinians.

That has contrasted with Israel’s messaging.

verder onder spoiler:
SPOILER
pi_211260310
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er ist wieder da!

[ afbeelding ]
hoe heet deze acteur eigenlijk?
pi_211260322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Goeie vraag, zijn echte naam is denk ik niet bekend, misschienbij het pro-Palestijnse volk hier op fok?
@Otofsap ?
pi_211260357
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Van chinezen moet je geen vrees hebben, behalve de claim op belangrijke grondstoffen.
China kan domweg niks zonder het westen, als ze een “Ruslandje” zouden doen en Taiwan binnen zouden vallen.

Ze zouden direct omvallen bij zulk soort sancties en bedrijven die, ondanks mega verlies, weglopen uit morele redenen, iets wat ze nooit hadden verwacht dat dit in Rusland zou gebeuren door grote bedrijven.
We verkeerden tot februari 2022 ook in de naeve gedachte dat de Russen dankzij het westerse "Wandel durch Handel" hun barbaarse en misdadige volksaard zouden afwerpen en dat ze nooit een agressieve aanvalsoorlog in westerse richting zouden voeren...
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:24:46 #201
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260399
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:20 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
We verkeerden tot februari 2022 ook in de naeve gedachte dat de Russen dankzij het westerse "Wandel durch Handel" hun barbaarse en misdadige volksaard zouden afwerpen en dat ze nooit een agressieve aanvalsoorlog in westerse richting zouden voeren...
Ja dat een briljante natuurkundige, opgegroeid onder het juk van de DDR, zo naef kon zijn wat betreft de werkelijke intentie van Rusland is iets dat ik nog steeds niet helemaal bevat.
pi_211260430
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Goeie vraag, zijn echte naam is denk ik niet bekend, misschienbij het pro-Palestijnse volk hier op fok?
@:Otofsap ?
dat komt nog wel als hij wat later een miljoenencontract kan krijgen bij bollywood
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:28:14 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211260431
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dan kijk ik er niet van op dat zoveel kinderen gedood worden in deze oorlog. Een groot deel van de bevolking is immers nog maar een kind. Ongelofelijk dat men daar gewoon maar door blijft gaan met vermenigvuldigen.
En dan klagen ze omdat hun gebied overbevolkt is met alle nare gevolgen van dien. * Stop de fok * zou ik zeggen. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211260434
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat komt nog wel als hij wat later een miljoenencontract kan krijgen bij bollywood
Hij is wel een levende meme aan het worden inderdaad.
pi_211260438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dan kijk ik er niet van op dat zoveel kinderen gedood worden in deze oorlog. Een groot deel van de bevolking is immers nog maar een kind. Ongelofelijk dat men daar gewoon maar door blijft gaan met vermenigvuldigen.
En dan klagen ze omdat hun gebied overbevolkt is met alle nare gevolgen van dien. * Stop de fok * zou ik zeggen. :D
Moeten ze maar ontwikkelen.
Ze zijn daar arm vanwege Hamas, Gaza zit op een enorme gasbel vlak voor de kust, en zou even rijk kunnen zijn (naar verhouding) als een Qatar.

De ellende hebben ze volledig aan zichzelf te danken.
pi_211260464
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Moeten ze maar ontwikkelen.
Ze zijn daar arm vanwege Hamas, Gaza zit op een enorme gasbel vlak voor de kust, en zou even rijk kunnen zijn (naar verhouding) als een Qatar.

De ellende hebben ze volledig aan zichzelf te danken.
Jij maakt het allemaal wel erg simpel.
pi_211260470
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:25 schreef deedeetee het volgende:
Iirc 2,3% groei op jaarbasis op een bevolking van 2,3 miljoen inwoners. Is 5,7 per uur, dus ongeveer hetzelfde.
pi_211260486
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 november 2023 09:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Rare genocide dan als het bevolkingsaantal nog steeds stijgt.

Aldus Douglas Murray.
Van genocide is er dan natuurlijk ook helemaal geen sprake. Dat zijn niet meer dan bloedsprookjes vanuit bepaalde kringen om Isral te demoniseren. Iets dat helaas al jaren aan de gang is.
pi_211260512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
2 weken later ligt hij dood in een schijtgoot daar door de mossad.

Ik zeg doen
1947-2016
pi_211260518
quote:
Hij wil zogenaamd verkiezingen en ondertussen heeft zijn partij Fatah sinds 2006 geen verkiezingen georganiseerd/toegestaan omdat ze gaan verliezen. Ondanks dat ze samen met Isral alle serieuze concurrenten in de afgelopen jaren fysiek hebben uitgeschakeld. Wat een kansloze bende is 't toch
pi_211260527
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:33 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nou dat is het ook.
Maar als al het materiaal en geld, ze krijgen miljarden per jaar, word gebruikt om bunkers onder de grond te bouwen, duizenden zelfgemaakte raketten etc, maar wel dikke villa’s en luxe winkels voor hamas.. wat ze dus zo plat hebben zitten gooien, tja dan schiet het niet op.

Het is ook echt iets wat ze aan zichzelf te danken hebben.

Maar goed, te veel studenten die schreeuwen dat het een gevangenis is, die kijken teveel docu’s waar ze dan rondlopen in de armste gebieden waar hamas schijt aan heeft.

En vergeten dat er gewoon een grensovergang met Egypte is waar Isral niets over te zeggen heeft.
pi_211260568
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nou dat is het ook.
Maar als al het materiaal en geld, ze krijgen miljarden per jaar, word gebruikt om bunkers onder de grond te bouwen, duizenden zelfgemaakte raketten etc, maar wel dikke villa’s en luxe winkels voor hamas.. wat ze dus zo plat hebben zitten gooien, tja dan schiet het niet op.

Maar goed, te veel studenten die schreeuwen dat het een gevangenis is, die kijken teveel docu’s waar ze dan rondlopen in de armste gebieden waar hamas schijt aan heeft.

En vergeten dat er gewoon een grensovergang met Egypte is waar Isral niets over te zeggen heeft.
Die miljarden per jaar blijft ook een mooie frame
pi_211260582
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Antifa probeert het nog wel eens bij zulke rallies de moslims op de hand te krijgen, bijv. Tegen pro life figuren.
Moslims slaan die antifa figuren net zo goed op de muil.

LGBTQ figuren die pro Palestijns zijn, zijn ook knettergek.. op dag 1 dat hamas aan de macht kwam in Gaza, vlogen alle homo’s van het dak daar.

Maar wijs ze er nooit op dat de B staat voor dat er maar 2 geslachten zijn.
Isralische komedianten maken dan ook terecht gehakt van de hilarische alliantie van wokisten en conservatieve moslims.
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:49:32 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260585
quote:

[..]
Nou dat is het ook.

Kim Jong Un vreet ook elke dag zijn buik rond, dus die Noord-Koreanen moeten niet zo zeiken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211260586
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die miljarden per jaar blijft ook een mooie frame
Klopt dit niet dan? Bedoel Wikipedia is beetje touch&go vind ik zelf, dus misschien klopt het niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/International_aid_to_Palestinians
pi_211260598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:33 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Soms is het ook gewoon zo simpel.
pi_211260605
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Kim Jong Un vreet ook elke dag zijn buik rond, dus die Noord-Koreanen moeten niet zo zeiken.
Behalve dat hamas is verkozen, tenminste dat is best een tricky situation.
Ik quote even wat informatie.

There was one Palestinian presidential election in 2005 and essentially Hamas got most of the votes (44.45% of the vote, vs. Fatah 41.43%), but this immediately led to the Fatah–Hamas conflict (2006–07) and international sanctions against Hamas, some of which persist till today.

Essentially Hamas won a mandate to govern Gaza till 2014 but when polls showed that Fatah would win if an election was held in 2014 Hamas decided that it was not prudent to hold an election at all. Hamas is therefore currently governing Gaza without a mandate.

Dit bovenstaande maakt het lastig, ja verkozen, maar door oplopend conflict met Fatah is dit ingewikkelder dan het lijkt.

Maar hoe je dit dan kan copy pasten op een Noord-Korea, waar de situatie anders is, die geen steun geniet van 55 moslimlanden bijvoorbeeld ter vergelijking, tja.
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:55:52 #218
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260634
quote:
Top 3 Hamas leaders worth $11 bn, living luxurious life in Qatar: Report

The wealth in the top Hamas leadership is reported to come from various sources including Qatar, which has been allegedly supporting them with financial aid.

While Palestinians in the Gaza Strip scramble for essential needs such as medicine, food and shelter amid the carnage following the October 7 surpise attack on Israel, the top leadership of Hamas is reportedly living a life in opulence in a sanctuary far from Gaza, a coastal Palestinian enclave for which they claim to have been fighting the war. Majority of over 2 million population of Gaza live in dire poverty.

Three top leaders of Hamas alone have a staggering fortune of $11 billion, according to a report by New York Post. Ismail Haniyeh, Moussa Abu Marzuk and Khaleed Mashal have been maintaining their luxury lifestyle in Qatar, a relatively small yet powerful emirate in the Middle East, which provided a safe haven for them. Notably, the country also has a significant presence in the American military.

The wealth in the top Hamas leadership is reported to come from various sources including Qatar, which has been allegedly supporting them with annual financial aid, which is purported to benefit the top brass to maintain control in Gaza.

The report said all three leaders were seen frequenting diplomatic clubs and travelling private jets. The Israel embassy in the US also shared a post on X (formerly Twitter) giving a breakup of how much each of the top three leaders is worth.

Haniyeh and Mashal are worth $4 billion, and Marzuk is worth $3 billion. It further said that Hamas' annual turnover is $1 billion.

Meanwhile, in a series of interviews, the Hamas' top leadership expressed little desire to govern Gaza, instead, they wanted the war with Israel to remain permanent.

"I hope that the state of war with Israel will become permanent on all the borders and that the Arab world will stand with us," Hamas' media advisor Taher El-Nounou told NYT.
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:57:36 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260648
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Behalve dat hamas is verkozen, tenminste dat is best een tricky situation.
Ik quote even wat informatie.

There was one Palestinian presidential election in 2005 and essentially Hamas got most of the votes (44.45% of the vote, vs. Fatah 41.43%), but this immediately led to the Fatah–Hamas conflict (2006–07) and international sanctions against Hamas, some of which persist till today.

Essentially Hamas won a mandate to govern Gaza till 2014 but when polls showed that Fatah would win if an election was held in 2014 Hamas decided that it was not prudent to hold an election at all. Hamas is therefore currently governing Gaza without a mandate.

Dit bovenstaande maakt het lastig, ja verkozen, maar door oplopend conflict met Fatah is dit ingewikkelder dan het lijkt.

Maar hoe je dit dan kan copy pasten op een Noord-Korea, waar de situatie anders is, die geen steun geniet van 55 moslimlanden bijvoorbeeld ter vergelijking, tja.
Bijna net zo simpel als roepen dat er een gasbel ligt (waar een blokkade op rust) en er ‘gewoon’ een grens met Egypte is (die al een jaar of 20 praktisch potdicht zit).
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211260650
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Klopt dit niet dan? Bedoel Wikipedia is beetje touch&go vind ik zelf, dus misschien klopt het niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/International_aid_to_Palestinians
Dat is toch geen miljarden per jaar? Daarnaast is de helft van de bevolking voor voedsel afhankelijk van noodhulp dus dan gaat het sowieso al snel
pi_211260653
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Die Noord-Koreanen moeten inderdaad niet zo zeiken; ze hebben een levensgrote krijgsmacht met ontelbare dienstplichtigen. Zodra de bevolking het zat is en hun dienstplichtige zonen gaan muiten is het voorbij met het regime daar. Zodra een burgerbevolking beseft dat zij met meer zijn is het afgelopen met iedere mogelijke dictatuur. Maar dan moet die burgerbevolking wel willen...
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:58:08 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211260655
quote:
Waarom accepteren de Hamas strijders dit eigenlijk? Het is door het hele geheel dat deze paar mensen zo superrijk zijn geworden.
  zaterdag 11 november 2023 @ 10:58:37 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260662
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die Noord-Koreanen moeten inderdaad niet zo zeiken; ze hebben een levensgrote krijgsmacht met ontelbare dienstplichtigen. Zodra de bevolking het zat is en hun dienstplichtige zonen gaan muiten is het voorbij met het regime daar. Zodra een burgerbevolking beseft dat zij met meer zijn is het afgelopen met iedere mogelijke dictatuur. Maar dan moet die burgerbevolking wel willen...
Zo zal het ongetwijfeld werken vanuit je zolderkamer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211260664
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Bijna net zo simpel als roepen dat er een gasbel ligt (waar een blokkade op rust) en er ‘gewoon’ een grens met Egypte is (die al een jaar of 20 praktisch potdicht zit).
Dan moet je bij Egypte klagen.
Die maakt er een gevangenis van of bij hamas, die al tig jaren aanslagen pleegde voor er eigenlijk een muur omheen ging.
pi_211260679
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Blijkbaar heeft Egypte geen behoefte aan Hamasterroristen en aanhangers in hun land, anders was die grens wel open.
pi_211260683
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik kwam zijn naam toevallig deze week tegen.
En nee, ik ben niet pro-Palestina @TheoddDutchguy. :P

Zijn naam is Saleh Aljafarawi; 25 jaar. "Video content creator" zoals ie in dit artikel wordt genoemd. Dat is zijn officile beroep denk ik dan.
"Crisis actor" wordt ie verder genoemd.

https://www.google.com/am(...)-body-sometimes/amp/

Edit: zit mobiel dus link plaatsen gaat wat lastiger blijkbaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Salina op 11-11-2023 11:08:01 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:01:18 #227
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260684
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan moet je bij Egypte klagen.
Die maakt er een gevangenis van of bij hamas, die al tig jaren aanslagen pleegde voor er eigenlijk een muur omheen ging.
Ik zou dan toch net wat eerder klagen bij de partij die praktisch alles (land, zee, lucht, recht) onder controle heeft, en Hamas uiteraard.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211260688
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:01 schreef Salina het volgende:

[..]
Ik kwam zijn naam toevallig deze week tegen.
En nee, ik ben niet pro-Palestina @:TheoddDutchguy. :P

Zijn naam is Saleh Aljafarawi; 25 jaar. "Video content creator" zoals ie in dit artikel wordt genoemd.
https://www.google.com/am(...)metimes/amp/]Mr.FAFO
Als ik hem was, nou ja dan zou ik daar wegwezen, maar dan zou ik een mooie TikTok carrire eruit proberen te halen.
Kan je ziek rijk van worden tegenwoordig.
pi_211260689
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Zo zal het ongetwijfeld werken vanuit je zolderkamer.
Ja, dan kun je onder het mom van "nuanceren" inderdaad beter navelstaren en telkens onaangenaam verrast zijn bij gebeurtenissen als die van 7 oktober.
pi_211260693
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zou dan toch net wat eerder klagen bij de partij die praktisch alles (land, zee, lucht, recht) onder controle heeft, en Hamas uiteraard.
Hamas dus okay.

Isral levert, ondanks aanslagen sinds 1948, nog altijd water en voedsel en andere hulp.
“Genocideeee”
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:03:26 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260700
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Blijkbaar heeft Egypte geen behoefte aan Hamasterroristen en aanhangers in hun land, anders was die grens wel open.
Geen enkel land heeft behoefte aan een overstroming aan vluchtelingen. Laat staan staatloze vluchtelingen. En dat is ook maar een beknopte weergave, de Arabische landen komt het wel goed uit dat de Palestijnse bevolking als schietschijf mag fungeren natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:05:20 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211260716
quote:
Hindustan Times op basis van New York Post. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:06:48 #233
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hamas dus okay.

Isral levert, ondanks aanslagen sinds 1948, nog altijd water en voedsel en andere hulp.
“Genocideeee”
Wat een barmhartigheid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:08:52 #234
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211260732
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:03 schreef Caland het volgende:
Geen enkel land heeft behoefte aan een overstroming aan vluchtelingen. Laat staan staatloze vluchtelingen.
Is dat de enige reden dat egypte ze weert?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:09:56 #235
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260743
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dat de enige reden dat egypte ze weert?
Je laat een deel van de quote weg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:10:11 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_211260746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hamas dus okay.

“Genocideeee”
Stom verzet met hun aanslagen, de Nazi's leveren nog altijd voedsel en hulp in ruil voor wat fietsen en Joden en onderdrukking. Wat is daar nou op tegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211260768
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Geen enkel land heeft behoefte aan een overstroming aan vluchtelingen. Laat staan staatloze vluchtelingen. En dat is ook maar een beknopte weergave, de Arabische landen komt het wel goed uit dat de Palestijnse bevolking als schietschijf mag fungeren natuurlijk.
Er is ook geen enkel land dat behoefte heeft aan het importeren van terroristen, dat de Egyptenaren de poort dicht houden is dan ook begrijpelijk.
pi_211260775
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:10 schreef speknek het volgende:

[..]
Stom verzet met hun aanslagen, de Nazi's leveren nog altijd voedsel en hulp in ruil voor wat fietsen en Joden en onderdrukking. Wat is daar nou op tegen.
Gaat 'ie lekker met je antisemitische drek?
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:12:58 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260776
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:11 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is ook geen enkel land dat behoefte heeft aan het importeren van terroristen, dat de Egyptenaren de poort dicht houden is dan ook begrijpelijk.
Dat lijkt mij ook. Uiteindelijk voelt niemand zich cht verantwoordelijk en suddert deze situatie nog wel weer een jaar of 75 door
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211260777
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom accepteren de Hamas strijders dit eigenlijk? Het is door het hele geheel dat deze paar mensen zo superrijk zijn geworden.
Inshallah toch? :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:14:54 #241
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211260788
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Je laat een deel van de quote weg.
Brengt me wel op een briljant idee: ze zouden egypte moeten vragen de boel uit te mesten. Want dan horen we er helemaal niks meer van. Immers, no jews, no news.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:15:21 #242
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hindustan Times op basis van New York Post. :)
Terechte kritiek, maar toch

dit beter: https://www.washingtonpos(...)aniyeh-us-sanctions/

of deze: (2014) https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4543634,00.html

of deze: https://en.globes.co.il/e(...)ich-hamas-1001461154
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:17:11 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_211260802
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:12 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Gaat 'ie lekker met je antisemitische drek?
Oh je dacht dat dat mijn mening was? Curieus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211260813
quote:

[..]
Nou dat is het ook.

Hamas is slecht, daar hoef je geen wiskunde voor gestudeerd te hebben.

Maar wat kan een arm gezin in Gaza daar feitelijk aan veranderen, hoezo heeft die de misre volledig aan zichzelf te danken, want dat is waar ik op reageerde? Dat vind ik echt te simpel van je gedacht.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:19:53 #245
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211260824
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook. Uiteindelijk voelt niemand zich cht verantwoordelijk en suddert deze situatie nog wel weer een jaar of 75 door
Jup en de hele wereld kiest een kant, wijst dan naar de ander dat die kant niet te vertrouwen is en straks zitten we er mee in de hele wereld. Hoe durf je naar het hele conflict te kijken ipv een team te kiezen! En de kant die men kiest is altijd degene die het meeste op henzelf lijkt, het is vrij opzichtelijk en veel mensen trappen er in.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:20:05 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211260826
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Maar wat kan een arm gezin in Gaza daar feitelijk aan veranderen, hoezo heeft die de misre volledig aan zichzelf te danken, want dat is de opmerking van je waar ik op reageerde? Dat vind ik echt te simpel van je gedacht.
Hadden ze 20 jaar geleden maar niet op ze moeten stemmen. Gewoon.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:26:06 #247
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211260880
Goed nieuws, uit Het Beloofde Land.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211260884
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 10:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij willen die alleen maar naar het paradijs. Of hoe het ook moge heten als je Islamiet bent.
pi_211260889
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Voor de controle rondom de Gazastrook is een reden. Het probleem bij die controle zelf leggen is wegkijken.
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Inderdaad. Een maand geleden stond de gewone burger nog talloze Isralirs op straat dood te martelen of de inmiddels levenloze lichamen te bespugen, terwijl hun huizen ook nog eens werden geplunderd. Denken dat deze mensen ineens voor een totaal ander politiek geluid dan Hamas zouden kiezen, is naef.
pi_211260900
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze kunnen inderdaad beter "wir haben es nicht gewut" of "politiek interesseert me niet" zeggen. ^O^
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:34:41 #251
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211260958
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:29 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ze kunnen inderdaad beter "wir haben es nicht gewut" of "politiek interesseert me niet" zeggen. ^O^
In WO2 hielden de geallieerden ook eerst uitgebreidde enquetes, in dresden, voor ze het met de grond gelijk maakte. Gelukkig voor de gealieerden, waren al die dresdenaren allemaal fanatieke nazi's, dus was het niet zo'n probleem.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:35:52 #252
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211260974
twitter
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:37:12 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_211260996
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:29 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Oh de Palestijnen zijn volgens jou de onderdrukker?
pi_211261010
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voor de controle rondom de Gazastrook is een reden. Het probleem bij die controle zelf leggen is wegkijken.
[..]
Inderdaad. Een maand geleden stond de gewone burger nog talloze Isralirs op straat dood te martelen of de inmiddels levenloze lichamen te bespugen, terwijl hun huizen ook nog eens werden geplunderd. Denken dat deze mensen ineens voor een totaal ander politiek geluid dan Hamas zouden kiezen, is naef.
'De' gewone burger bestaat niet
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:38:22 #255
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211261012
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jup en de hele wereld kiest een kant, wijst dan naar de ander dat die kant niet te vertrouwen is en straks zitten we er mee in de hele wereld. Hoe durf je naar het hele conflict te kijken ipv een team te kiezen! En de kant die men kiest is altijd degene die het meeste op henzelf lijkt, het is vrij opzichtelijk en veel mensen trappen er in.
Ik ben nog nooit voor een jood aangezien, maar familieleden wel voor Marokkanen _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211261015
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:37 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik dacht dat ik hier had gelezen dat 48 % van de Palesijnen achter Hamas staat, maar ik weet niet of dat waar is.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:39:01 #257
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261020
quote:

[..]
Ik las ergens dat hamas stiekem eigenlijk allemaal uit Noren bestaat. Weet niet of dat waar, echter.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:41:41 #258
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211261067
quote:

[..]
https://www.memri.org/tv/(...)out-sweets-fire-guns
pi_211261080
quote:

[..]
Is dit serieus hoe je deze kwestie denkt te kunnen simplificeren? Heerlijk in lijn met het woke wereldbeeld wel.
pi_211261086
Iedereen is schuldig. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_211261091
quote:

[..]
Oh, ze zijn niet moordend en verkrachtend Isral binnengevallen om babies te onthoofden en in ovens te bakken?
pi_211261093
* mascara-klodder popcorn pakt
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:45:51 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211261128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Iedereen is schuldig. *O* *O* *O*
Denk aan de baby’s!1
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:45:58 #264
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261130
RIP, meissie.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_211261142
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Denk aan de baby’s!1
En de 6 miljoen doden inmiddels.

Oh wacht.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:47:38 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211261143
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:45 schreef ExTec het volgende:
RIP, meissie.

[ twitter ]
Dit meisje heeft 20 jaar geleden gewoon zelf op Hamas gestemd, geen enkel medelijden mee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211261153
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:43 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Oh, ze zijn niet moordend en verkrachtend Isral binnengevallen om babies te onthoofden en in ovens te bakken?
Tja, volgens het 'onderdrukker-onderdrukten' denken, wordt dat gedrag dan verklaard door de vermeende onderdrukking. En dat valt het te 'begrijpen' en wordt het zelfs in sommige kringen toegejuicht. Dat krijg je dus met dat ziekelijke gedachtegoed.
pi_211261164
Volgens mij heb ik voor het eerst in mijn leven een Godwin gemaakt :@

Das mooi kut.

Ik kan beter :7
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:50:15 #269
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261180
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit meisje heeft 20 jaar geleden gewoon zelf op Hamas gestemd, geen enkel medelijden mee.
Haar vader waarschijnlijk wel ja.

Maar tactisch geen commentaar op het feit dat ze waarschijnlijk ergens in een steegje met een kogel in haar hoofd eindigd?

Typisch :)

Maar ik snap hem, de joden hebben dat dan niet gedaan, dus hebben we het er maar gewoon niet over.
&lt;signature here&gt;.
pi_211261181
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Denk aan de baby’s!1
Jij bent schuldig, ik ben schuldig, wij zijn schuldig, gewoon allemaal. *O* *O* *O*
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:50:41 #271
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211261186
quote:

[..]

quote:
'I think I need to be a bit more clued up': Palestine protesters say they 'don't believe' Hamas attacked Israel

"Clueless" Palestine supporters on a protest in London have said that they "don't believe" Hamas attacked Israel.

Hamas committed a series of atrocities on October 7, murdering 1,400 people and taking around 240 hostage.

Protesters have been marching in London and in cities across the world over the past month in support of Gaza, which is being bombarded and invaded by Israel as they try to wipe out Hamas and take back their hostages. Over 10,000 people have died in the territory, authorities have said.

But seemingly some activists on the London marches aren't in full command of the facts of the situation.

Two young people interviewed by British pro-Israel group the Campaign Against Antisemitism said they weren't sure it was "factually correct" that Hamas had attacked Israel.

The interviewer asked them: "When Hamas invaded Israel on 7th October, what was your initial reaction to that?"

twitter
quote:
One replied: "I don’t believe they did, did they? Hamas?"

The other said: "I think so... honestly I think I need to be a bit more clued up on everything that’s going on, so I feel like I’m not really qualified to answer that too well."

The first activist added: "I mean, I’m not sure if I’ve seen anything that shows that that’s actually happened or factually correct.”

The protester was holding a sign that read: "Rishi, Keir U must be invertebrates cause ur spineless!!!! Call 4 ceasefire."

The interview was posted as part of a video that included a series of talks with pro-Palestine protesters. Some said they supported Hamas as "freedom fighters".

Several people have already been arrested on pro-Palestine marches for anti-Semitic hate crimes, as well as dozens more for public order offences. Organisers have stressed that these people represent a small minority of the overall group of marchers.

A spokesman for the Campaign Against Antisemitism said: "These people are clueless and dangerous. Is it any surprise that opinions such as these, accompanied by genocidal chanting, anti-Semitic signage and calls for violence, are terrifying the Jewish community?

"London cannot continue to be a no-go zone for Jewish people week after week."

A Community Security Trust spokesman said: "These two people are a stunning example of willful idiocy, ripe picking for whatever extremist ideology comes down the track, including anti-Semitism."

It comes as tens of thousands of pro-Palestine activists are set to march again on Armistice Day this Saturday to call for a ceasefire. A Hamas leader has said the group would not accept a ceasefire, and would instead launch an attack similar to the October 7 atrocities.

Israel does not want a ceasefire either, but has agreed to daily four-hour humanitarian pauses in northern Gaza - the policy that the British government and Opposition have been calling for, alongside the US and other Western leaders.
pi_211261218
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh en stop eens met zuigen.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:52:17 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_211261219
quote:
1. Hebben ze Israel bezet en duizenden babies vermoord?
2. Maakt babies vermoorden dat je babies mag vermoorden?
pi_211261232
Altijd weer die babies :')
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:53:43 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261239
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik ben nog nooit voor een jood aangezien, maar familieleden wel voor Marokkanen _O-
Het meeste mee verbonden voelt dan ipv 'op lijkt'. Maar goed, je begrijpt vast wat ik bedoel.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:53:59 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_211261242
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dit serieus hoe je deze kwestie denkt te kunnen simplificeren? Heerlijk in lijn met het woke wereldbeeld wel.
Was ik degene die "ich habe es nicht gewut" gebruikte? Je snapper lijkt weer stuk.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:55:26 #277
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Altijd weer die babies :')
Gewoon hier doneren, dan komt dat goed:

www.kinderbestrijding.nl
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:55:58 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261272
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Oh en stop eens met zuigen.
Hij heeft zeker een punt.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:58:08 #279
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Alleen negeert hij, dat de kans dat dat meisje het leven laat aan de hand van hamas nu vele malen groter is dan via een IDF bom.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:59:02 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261309
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Alleen negeert hij, dat de kans dat dat meisje het leven laat aan de hand van hamas nu vele malen groter is dan via een IDF bom.
Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar vanuit de onderbuik.
  zaterdag 11 november 2023 @ 11:59:09 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211261310
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat geeft toch juist de uitzichtloosheid van deze situatie aan? Of verwacht je dat men op al je hypothetische situaties gaat reageren?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211261312
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:18 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Maar wat kan een arm gezin in Gaza daar feitelijk aan veranderen, hoezo heeft die de misre volledig aan zichzelf te danken, want dat is waar ik op reageerde? Dat vind ik echt te simpel van je gedacht.
Ze hebben geen moeite ermee geld aan te nemen dat hamas onder hun woning een in/uitgang mag maken.

Verder gaf Isral tienduizenden werkvergunningen uit, waarmee ze 10x meer konden verdienen.
Dit was nog in een fase waar dit uitgebreid zou worden, maar werd dus misbruikt door hamas en niet zo’n klein beetje ook.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:00:14 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261319
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat geeft toch juist de uitzichtloosheid van deze situatie aan? Of verwacht je dat men op al je hypothetische situaties gaat reageren?
Nee, het beeld moet blijven bestaan dat het onmensen zijn, die puur slecht zijn en dat zo'n kind dan dood gaat, dat is dan jammer. Want als het IDF het niet doet, doet Hamas het wel.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:00:52 #284
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261326
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar vanuit de onderbuik.
Jij bent zo'n low-information figuur?

Maar deze of vorige topic was er dus een palestijn die de euvele moed had om op camera commentaar te hebben op hamas.

Eindigde ook geheel toevallig niet al te lang later ergens met een kogel in z'n hoofd.
&lt;signature here&gt;.
pi_211261331
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Met zuigen maak je nooit een punt. Punt.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:02:00 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261335
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij bent zo'n low-information figuur?

Maar deze of vorige topic was er dus een palestijn die de euvele moed had om op camera commentaar te hebben op hamas.

Eindigde ook geheel toevallig niet al te lang later ergens met een kogel in z'n hoofd.
Wat wil je zeggen en hoe heeft dat in hemelsnaam te maken met mijn comment?
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:02:29 #287
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211261339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het beeld moet blijven bestaan dat het onmensen zijn, die puur slecht zijn en dat zo'n kind dan dood gaat, dat is dan jammer. Want als het IDF het niet doet, doet Hamas het wel.
Oja, my bad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:03:09 #288
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen en hoe heeft dat in hemelsnaam te maken met mijn comment?
Ik wil zeggen dat hetgeen ik schets, realiteit is, ipv "on-der-buik".
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:04:16 #289
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211261360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het meeste mee verbonden voelt dan ipv 'op lijkt'. Maar goed, je begrijpt vast wat ik bedoel.
Nee, nog steeds niet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:04:41 #290
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261366
Hier, nog meer onwelgevallige "on-der-buik":

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:05:56 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261376
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik wil zeggen dat hetgeen ik schets, realiteit is, ipv "on-der-buik".
Dus omdat het bij een ander is gebeurd, is de kans nu ook groter dat ze door Hamas wordt gedood dan dat ze, net als duizenden anderen, wordt gedood door IDF? Ja, dat is onderbuik, want je gebruikt geen kansberekening, maar anekdotisch bewijs.
pi_211261377
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Was ik degene die "ich habe es nicht gewut" gebruikte? Je snapper lijkt weer stuk.
Jij was degene die begon te strooien met termen als 'ondrukker'. Daar had ik het over.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:52 schreef speknek het volgende:

[..]
1. Hebben ze Israel bezet en duizenden babies vermoord?
2. Maakt babies vermoorden dat je babies mag vermoorden?
Isral bezet de Gazastrook dan ook niet en tevens slachtoffert men niet doelbewust duizenden baby's. De Palestijnse terroristen doen dit laatste wel.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:09:04 #293
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261389
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus omdat het bij een ander is gebeurd, is de kans nu ook groter dat ze door Hamas wordt gedood dan dat ze, net als duizenden anderen, wordt gedood door IDF? Ja, dat is onderbuik, want je gebruikt geen kansberekening, maar anekdotisch bewijs.
Dat anekdotische hebben we iig gewoon gezien, de hoeveelheid doden die gevallen zijn door handelingen van het IDF mogen we naar gissen, want werkelijk niet 1 lezing uit die windhoek is betrouwbaar.
&lt;signature here&gt;.
pi_211261391
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is geen geciviliseerde cultuur bestaande uit mensen die Westerse normen en waarden nastreven. Dat maakt het geen onmensen, maar zorgt wel voor dat het leven in vergelijking met bijvoorbeeld in Isral, primitief en barbaars is.

En dan heb ik het hier over de Palestijnen zonder connecties met Hamas, want het mag duidelijk zijn dat de terroristen van Hamas (en iedereen die een band heeft met Hamas) wel intens slecht zijn en zich gedragen als beesten.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:09:53 #295
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nee, nog steeds niet.
Oke, jij misschien niet dan, maar als je uitzoomt zie je het overal gebeuren. Moslims voelen zich meer verbonden met Moslims, het Westen voelt zich normaal gesproken meer verbonden met 'mensen, die zoals wij leven'. Men had al lang partij gekozen voor 7 oktober, het maakt daar niet eens uit wat er gebeurd, want beide kanten draaien dat toch weer om naar 'zie je wel, het zijn onmensen'.

En mensen die geen kant kiezen worden uitgemaakt voor Moslimhater of Antisemiet. Want je moet een kant kiezen 'je ziet toch wat de ander doet?'. Dat terwijl het conflict decennia, zo niet eeuwen loopt, veel langer dan afgelopen 7 oktober.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:11:04 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261402
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij was degene die begon te strooien met termen als 'ondrukker'. Daar had ik het over.
[..]
Isral bezet de Gazastrook dan ook niet en tevens slachtoffert men niet doelbewust duizenden baby's. De Palestijnse terroristen doen dit laatste wel.
Als er doelbewust 100 babies worden gedood en onbewust een veelvoud, dan maakt het niet meer zoveel uit of het bewust was, het is een enorm drama.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:11:38 #297
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211261405
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:09 schreef Vis1980 het volgende:
Dat terwijl het conflict decennia, zo niet eeuwen loopt, veel langer dan afgelopen 7 oktober.
Maar IDF is nu niet aan losgaan vanwege "dat decennia lopende conflict", dat is direct een gevolg van 7 oktober.
&lt;signature here&gt;.
pi_211261411
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:50 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[..]
[ twitter ]
[..]

Honderdduizenden doden in Yemen, meer dan een miljoen worden er over de grens geduwd in Pakistan, de ellende door IS in Syri/Irak, Libi, de ellende van Hezbollah in Libanon etcetc et fucking cetera.

Geen enkel protest in al die 55 moslim landen en in het westen.

Nee, de joden moeten zichzelf weer eens verdedigen tegen de zoveelste poging joden uit te roeien.
Bedenk dat in omringende landen er ooit duizenden joden te vinden waren, in Egypte vind je er nog 3 om 1 helder voorbeeld te geven.

Wie pleegt genocide op wie precies?

Moslims en het tuig dat pro Palestina is. :r
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:12:09 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211261412
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat anekdotische hebben we iig gewoon gezien, de hoeveelheid doden die gevallen zijn door handelingen van het IDF mogen we naar gissen, want werkelijk niet 1 lezing uit die windhoek is betrouwbaar.
En dan kies je voor de zekerheid voor een partij, ondanks dat 'niet 1 lezing uit die windhoek betrouwbaar' is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')