Deze vrouw is knettergek en zo racistisch als een dronken spitsmuis.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is toch niet meer serieus te nemen. Demonstranten die vrij spel krijgen om allerlei genocidale leuzen te scanderen en met controversile vlaggen en haatdragende teksten te wapperen, en dat dit willen verkopen als een soort van slachtofferschap.
[ twitter ]
Preciesquote:Op vrijdag 10 november 2023 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja logisch. Daarom plaatsen ze artikelen die ‘niet-in-hun-straatje-passen’ zodat men er afwijzend op kan reageren.
Hamas zal genoeg nieuwe aanwas krijgen door het gedrag van Isral, vraag mij ook af hoe Isral dit gaat beheersen in de toekomst en wat hun plan is na de oorlog voor dat gebied. 73% is dus niet pro Hamas, maar dat wil niet zeggen dat ze pro Isral zijn, en geef ze eens ongelijk, maar het geeft hoop dat mensen ondanks die situatie in zulke aantallen niet achter een terroristische organisatie staan.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante. Elke zoveel jaar wordt er onderzoek gedaan onder de Palestijnen en dan zie je dat Hamas veel minder populair is dan wij denken. In Gaza was de support voor Hamas maar 27%
Dat zal nu zoals bij elke Isral Gaza oorlog wel hoger zijn geworden. Dit is een behoorlijj betrouwbaar onderzoek en wordt uitgevoerd in huiskamers en niet openbaar
https://www.arabbarometer(...)23-10-26-08-4941.pdf
Syl wordt steeds gekker.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is toch niet meer serieus te nemen. Demonstranten die vrij spel krijgen om allerlei genocidale leuzen te scanderen en met controversile vlaggen en haatdragende teksten te wapperen, en dat dit willen verkopen als een soort van slachtofferschap.
[ twitter ]
Zonder het Marshallplan hadden we elkaar in West-Europa ook levend verslonden dus zoiets zal bedacht moeten worden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hamas zal genoeg nieuwe aanwas krijgen door het gedrag van Isral, vraag mij ook af hoe Isral dit gaat beheersen in de toekomst en wat hun plan is na de oorlog voor dat gebied. 73% is dus niet pro Hamas, maar dat wil niet zeggen dat ze pro Isral zijn, en geef ze eens ongelijk, maar het geeft hoop dat mensen ondanks die situatie in zulke aantallen niet achter een terroristische organisatie staan.
Zag vandaag een reportage hoe die mensen leven in de Gaza, zelfs voor deze oorlog was het verschrikkelijk, en buiten de misdaden van Isral is het even misdadig dat Hamas de Palestijnse bevolking zo aan hun lot overlaat, dan hoop je maar dat Isral en de internationale gemeenschap deze mensen na afloop van deze oorlog niet aan hun lot overlaten.
Lol, de gemiddelde discussie hier.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:18 schreef UitStraling het volgende:
Ach ja, dit dus
https://twitter.com/visegrad24/status/1722907250853855474
Morgen nog het toetje als een heleboel mensen in Londen vreedzaam voor terreur en genocide gaan protesteren.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Het wordt een stuk rustiger hier…
Ik hoop dat de IDF de vinkjes "mensenrechten" en "conventie van Genve" uit heeft staan wanneer ze Hamassers in handen krijgen, die horen nl. als ongedierte verdelgd te worden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 17:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Held. Hopelijk is hamas snel verleden tijd.
Ze hitst haar achterban wel meesterlijk op. Slachtofferschap voor Bij1 activisten is als poep voor een strontvlieg.quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Juist niet. Het beste gebaar is om te laten zien dat zij zich wel aan dat soort dingen houden en die terroristen gewoon in hechtenis te nemen en afvoeren. Iedereen kan zich als een dolle hond gedragen. De kunst is om het niet te doen als je het wel zou willen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik hoop dat de IDF de vinkjes "mensenrechten" en "conventie van Genve" uit heeft staan wanneer ze Hamassers in handen krijgen, die horen nl. als ongedierte verdelgd te worden.
Gisteren in de auto hoorde ik op de radio een Nederlandse vrouw van Surinaamse afkomst heel hard huilen omdat een van haar voorouders slavin was geweest, ik hoorde de euro's doorklinken in haar tranen, ik dacht daarna eventjes aan de begrafenis van mijn vader waar onverwachts (verhaal was onbekend) twee onbekende vrouwen hem kwamen bedanken omdat hij eten voor hun ouders naar binnen smokkelde in een Duits gevangenenkamp, die kwamen niet voor euro's maar voor het eerbetoon.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Syl wordt steeds gekker.
Wel jammer, in de TMF tijd een leuke meid, en toen ze opkwam met BIJ1 had ze ook nog wel eens goede bijdrages in de kamer, maar ze lijkt nu steeds meer de weg kwijt te raken.
paywallquote:Op vrijdag 10 november 2023 18:36 schreef Qarrad het volgende:
https://www.thetimes.co.u(...)l-gaza-war-v2nm37xlw
Well hurrah
Het geeft altijd pas om jezelf als de betere beschaafdere mens te laten zien, waar strijd je anders voor.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Juist niet. Het beste gebaar is om te laten zien dat zij zich wel aan dat soort dingen houden en die terroristen gewoon in hechtenis te nemen en afvoeren. Iedereen kan zich als een dolle hond gedragen. De kunst is om het niet te doen als je het wel zou willen.
De doelgroep die schrik moet worden aangejaagd snapt alleen de taal van het beest. Er is geen potentieel Hamas-terrorist die afhaakt omdat Israel laat zien dat het een volwaardige rechtsstaat is.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Juist niet. Het beste gebaar is om te laten zien dat zij zich wel aan dat soort dingen houden en die terroristen gewoon in hechtenis te nemen en afvoeren. Iedereen kan zich als een dolle hond gedragen. De kunst is om het niet te doen als je het wel zou willen.
Nou nou nou nouquote:Op vrijdag 10 november 2023 19:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gisteren in de auto hoorde ik op de radio een Nederlandse vrouw van Surinaamse afkomst heel hard huilen omdat een van haar voorouders slavin was geweest, ik hoorde de euro's doorklinken in haar tranen,
Dus jij zet een door jouzelf van waarde voorzien snippet aan informatie tegenover een mooie anekdote?quote:ik dacht daarna eventjes aan de begrafenis van mijn vader waar onverwachts (verhaal was onbekend) twee onbekende vrouwen hem kwamen bedanken omdat hij eten voor hun ouders naar binnen smokkelde in een Duits gevangenenkamp, die kwamen niet voor euro's maar voor het eerbetoon.
Sylvana Simons is van de eerste categorie.
Dat zou in de ideale wereld inderdaad zo zijn, maar zowel de Israeli's als de Palestijnen zouden er bij gebaat zijn dat er na deze oorlog geen enkele Hamasser meer in leven is.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De reputatie van Isral kan niet minder worden bij een boel mensen daar. Wat Hamas of potentile nieuwe leden ervan denken is irrelevant omdat daar geen winst te behalen valt in deze fase.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
De doelgroep die schrik moet worden aangejaagd snapt alleen de taal van het beest. Er is geen potentieel Hamas-terrorist die afhaakt omdat Israel laat zien dat het een volwaardige rechtsstaat is.
Het kwam een beetje erg gemaakt over allemaal in dat radiofragment en ze kon ook niet zo heel erg goed onder woorden brengen waarom het haar zoveel verdriet deed, alleen dat financile genoegdoening wel zou helpen om de pijn te verzachten.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou nou nou nou
[..]
Dus jij zet een door jouzelf van waarde voorzien snippet aan informatie tegenover een mooie anekdote?
Wat Sylvana hier doet is gewoon walgelijk, hysterisch en schadelijk. Dat is op zich toch wel genoeg?
Zie het verband tussen betreuren hoe een voorouder slaaf was / 2 vreemden prijzen die een voorouder de laatste eer komen bewezen eigenlijk ook niet zoquote:Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou nou nou nou
[..]
Dus jij zet een door jouzelf van waarde voorzien snippet aan informatie tegenover een mooie anekdote?
Wat Sylvana hier doet is gewoon walgelijk, hysterisch en schadelijk. Dat is op zich toch wel genoeg?
Ah zo, ik dacht dat je dubbeltjes hoorde rinkelen in haar stembuigingen of zoiets fictiefs.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het kwam een beetje erg gemaakt over allemaal in dat radiofragment en ze kon ook niet zo heel erg goed onder woorden brengen waarom het haar zoveel verdriet deed, alleen dat financile genoegdoening wel zou helpen om de pijn te verzachten.
Ik ben daar echt te nuchter voor.
Dat vroeg ik me ook af. Zo’n grote demonstratie zou nu echt wel nieuws zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Vanwaar het filmpje van een maand oud?
Is deze van een maand geleden? Las dat er een demonstratie was in Rotterdam en zag dit filmpje voorbij komen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Vanwaar het filmpje van een maand oud?
de laatste dag dat ik het woord Dubbeltjes las lag reeds jaren achter mijquote:Op vrijdag 10 november 2023 19:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah zo, ik dacht dat je dubbeltjes hoorde rinkelen in haar stembuigingen of zoiets fictiefs.
Ja ik ben van 1859 en moet ook nog steeds wennen aan poepen binnenshuis.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
de laatste dag dat ik het woord Dubbeltjes las lag reeds jaren achter mij
quote:De Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok heeft de donderdag verschenen cartoon van Jos Collignon over antisemitisme van tevoren gezien en goedgekeurd. Omdat Klok met zijn "volle verstand" en na "raadpleging" van adjunct-hoofdredacteuren heeft besloten de illustratie te plaatsen, vindt de hoofdredacteur ondanks kritiek erop niet dat hij hem dan "achteraf terug kan trekken".
Dat zei hij vrijdag in het Mediaforum op NPO Radio 1. Op de cartoon staan twee mensen die samen op de bank naar berichtgeving over Gaza op tv kijken. Een van hen heeft een Palestijnse vlag in zijn hand en op de tv wordt het dodental in Gaza weergegeven. Naast hen een lange arm met een davidster op de mouw en een hand met een dikke duim. "O-ve-ral herlevend antisemitisme", staat op een tekstballon. "O jee sorry. Vergeten eerst Hamas te veroordelen", valt ook te lezen.
Onder anderen oud-PvdA-leider Lodewijk Asscher en demissionair minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken) veroordeelden de spotprent en ook op X is er kritiek. Volgens Klok wil Collignon het punt maken dat er "te snel wordt gesproken over antisemitisme terwijl er in feite kritiek is op Isral", legt hij uit. De hoofdredacteur zou hebben ingegrepen als hij de cartoon wel "puur antisemitisch" had gevonden. Maar dat Collignon zegt dat hij sommige antisemitische beschuldigingen een "verzinsel" vindt, moet volgens hem kunnen.
"Ik vind het ook goed dat daar debat over is. Ik vind het ook goed dat Lodewijk Asscher daarop reageert. Ik vind het heel belangrijk dat alles gezegd kan worden binnen de grenzen van de wet."
Stereotyperend
De Volkskrant verwijderde eind vorig jaar wel een cartoon van Collignon na kritiek omdat die ook volgens Klok "stereotyperend" was over Marokkanen. Die illustratie had Klok niet van tevoren gezien, maar sindsdien wil hij cartoons over "gevoelige onderwerpen" voor publicatie checken.
"Toen hebben we de richtlijnen aangepast." Hoewel Klok wel even heeft overwogen ook deze cartoon terug te trekken en het vervelend vindt dat mensen hem pijnlijk vonden, wordt de tekening niet verwijderd. "Vrijheid van meningsuiting is ook een heel groot goed bij ons in de krant en dat wil ik ook in ere houden."
oei jong chickiequote:Op vrijdag 10 november 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik ben van 1859 en moet ook nog steeds wennen aan poepen binnenshuis.
Wel lekker rustig dat de kinderen 18 uur per dag buitenshuis werken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
was het maar zo'n feestquote:Op vrijdag 10 november 2023 20:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wel lekker rustig dat de kinderen 18 uur per dag buitenshuis werken.
Wat een laf gedreutel.quote:Op vrijdag 10 november 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
wow wall van tekst dit dat.. heb er paragrafen van geprobeerd te maken..maja de bij
[..]
bron
Vrouwen doen zulkse dingen nietquote:Op vrijdag 10 november 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
jawel, ik wilde dat die van mij ook gewoon in de tuin deed maar dat was een gedoe, en nu dus gewoon binnenquote:Op vrijdag 10 november 2023 20:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vrouwen doen zulkse dingen niet
Je mag de bron wel meteen noemen hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
wow wall van tekst dit dat.. heb er paragrafen van geprobeerd te maken..maja de bij
[..]
bron
de positie van de link bevalt je niet?quote:Op vrijdag 10 november 2023 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mag de bron wel meteen noemen hoor.
‘Welingelichte kringen’. Staat in de top zoveel van niet meest betrouwbare websites qua nieuws.
Ah elkaar NSB-er noemen, gezellig, onbenul.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
Bij die reacties ook een individu die oprecht probeert te beweren dat Hamas te veel gedemoniseerd wordt![]()
. Het benadrukt wat voor een totaalidioten een krant als NRC aan lezers trekt.
[ twitter ]
Verkeerde topic, denk ik.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gisteren in de auto hoorde ik op de radio een Nederlandse vrouw van Surinaamse afkomst heel hard huilen omdat een van haar voorouders slavin was geweest, ik hoorde de euro's doorklinken in haar tranen, ik dacht daarna eventjes aan de begrafenis van mijn vader waar onverwachts (verhaal was onbekend) twee onbekende vrouwen hem kwamen bedanken omdat hij eten voor hun ouders naar binnen smokkelde in een Duits gevangenenkamp, die kwamen niet voor euro's maar voor het eerbetoon.
Vooralsnog is Isral heel hard bezig met een nog veel grotere Hamas te creren.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat zou in de ideale wereld inderdaad zo zijn, maar zowel de Israeli's als de Palestijnen zouden er bij gebaat zijn dat er na deze oorlog geen enkele Hamasser meer in leven is.
Ben er ook bang voor. We zullen het over een aantal jaren zien.quote:Op vrijdag 10 november 2023 20:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vooralsnog is Isral heel hard bezig met een nog veel grotere Hamas te creren.
Fortuna - Heracles: 4-0 (rust)quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gisteren in de auto hoorde ik op de radio een Nederlandse vrouw van Surinaamse afkomst heel hard huilen omdat een van haar voorouders slavin was geweest, ik hoorde de euro's doorklinken in haar tranen, ik dacht daarna eventjes aan de begrafenis van mijn vader waar onverwachts (verhaal was onbekend) twee onbekende vrouwen hem kwamen bedanken omdat hij eten voor hun ouders naar binnen smokkelde in een Duits gevangenenkamp, die kwamen niet voor euro's maar voor het eerbetoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |