abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211252611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 06:32 schreef Montagui het volgende:
Zolang het me geen beperkingen in mijn dagelijkse beslommeringen oplevert ga ik er geen gebruik van maken.

Gaat het dat wel doen dan mag je je gaan afvragen of het niet dan alsnog 'dwang' is, en geen vrije keuze.
Maar heb je een keuze?

Ik gok dat het straks ook nodig is om deel te kunnen nemen aan online discussies, zodat het verspreiden van nepnieuws, onaanvaardbare uitspraken doen of wat dan ook geheel op eigen titel is, en daarmee al snel tot het verleden zal behoren.

Plus, wanneer je ergens heen wilt, bv een pretpark wil je misschien ook niet dat er zeden delinquenten rondlopen, of mensen die stemmen horen dat ze een aanslag moeten plegen.
Veiligheid voor alles straks, of je zit thuis, en kunt hooguit de krant lezen, want Twitter zal ook wel verdwenen zijn tegen die tijd in heel Europa, en hier anoniem posten ook niet mogelijk.
pi_211253288
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:59 schreef Za het volgende:

[..]
Ik denk dat het onontkoombaar is.
Dat het ten koste gaat van privacy, het een nieuw systeem introduceert vind ik minder idd.

Tegelijkertijd aanschouw ik vol walging hoe rijke westerlingen gehuld in nutteloze merkkleding zich volstouwen aan de all inclusive buffetten, en denk ik dat het goed is dat dit soort excessen op de schop gaan.
Man, de eerste die last krijgen zijn de onderklasse en middenklasse. De illusie dat je hiermee de rijke westerling pakt(wat noem je rijk) is wel erg naïv. Je laate post is wel erg zwart denken.
pi_211253443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Fuck die boeren!
Boeren? BvD staat toch voor Binnenlandse Veiligheidsdienst?
Corporate translator
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:42:42 #104
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211254373
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Das pech, telefoon weg :D Sta je dan :)
:R

Non-argument gespot
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_211254637
De zoveelste wappie theorie die waarheid blijkt te zijn?
pi_211255405
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Boeren? BvD staat toch voor Binnenlandse Veiligheidsdienst?
I know :)
Lach met een schone bips
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:15:24 #107
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211255706
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:42 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Non-argument gespot
Ik neem aan dat je hiermee je eigen reactie bedoelt, want het bevat geen inhoud. Ik zie steeds vaker mensen bij de kassa die proberen te pinnen om erachter te komen dat ze onvoldoende saldo hebben waardoor ze ter plekke geld moeten overmaken van hun spaarrekening. Als de techniek je in de steek laat kun je je aankoop achter laten of je ID achter laten om later alsnog te betalen. Met een digitale ID mag je je mobiel achterlaten als onderpand :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:07:51 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211256462
quote:
84s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:37 schreef Starhopper het volgende:
Handig toch. Als je bijvoorbeeld op reis gaat, dan heb je alle gegevens bijelkaar ^O^ Geen geklooi, gewoon 1 appje installeren ^O^
Het is en blijft natuurlijk een SPOF.
  vrijdag 10 november 2023 @ 21:13:21 #109
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211257298
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je hiermee je eigen reactie bedoelt, want het bevat geen inhoud. Ik zie steeds vaker mensen bij de kassa die proberen te pinnen om erachter te komen dat ze onvoldoende saldo hebben waardoor ze ter plekke geld moeten overmaken van hun spaarrekening. Als de techniek je in de steek laat kun je je aankoop achter laten of je ID achter laten om later alsnog te betalen. Met een digitale ID mag je je mobiel achterlaten als onderpand :+
Je hebt door dat dit argument net zo leeg is als je vorige?
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 10 november 2023 @ 21:17:00 #110
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211257342
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 november 2023 21:13 schreef Mickytjuh het volgende:
Je hebt door dat dit argument net zo leeg is als je vorige?
Je hebt door dat je nu wederom over jezelf spreekt?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211257385
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 november 2023 16:42 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Non-argument gespot
Leg uit, je ID en alles staat in je wallet op je telefoon... Ah kak, in Barcelona stelen ze je tas met foon erin. Maar ja het was zo handig alles in 1. Geen geld meer bij, geen pasjes en geen paspoort. En nu? Alles stond in die wallet. Tenslotte om het op te lossen ren je naar een winkel om snel een telefoon te kopen.. Met wat? Je hebt geen geld meer, alles stond in die wallet op je telefoon :)

Bij de bank ff snel geld halen? Oh kut, geen paspoort meer mee, want die wallet was zo handig. Pinnen ook al niet want pasjes zijn niet meer nodig.... Sta je dan :)

Dit is ook alleen maar een reactie op iets wat eerder gezegd werd, "alles in 1, zo geweldig dan hoef ik al die dingen niet meer mee te nemen op reis" :)
Lach met een schone bips
  vrijdag 10 november 2023 @ 22:59:54 #112
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211258472
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 21:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Leg uit, je ID en alles staat in je wallet op je telefoon... Ah kak, in Barcelona stelen ze je tas met foon erin. Maar ja het was zo handig alles in 1. Geen geld meer bij, geen pasjes en geen paspoort. En nu? Alles stond in die wallet. Tenslotte om het op te lossen ren je naar een winkel om snel een telefoon te kopen.. Met wat? Je hebt geen geld meer, alles stond in die wallet op je telefoon :)

Bij de bank ff snel geld halen? Oh kut, geen paspoort meer mee, want die wallet was zo handig. Pinnen ook al niet want pasjes zijn niet meer nodig.... Sta je dan :)

Dit is ook alleen maar een reactie op iets wat eerder gezegd werd, "alles in 1, zo geweldig dan hoef ik al die dingen niet meer mee te nemen op reis" :)
Het is geen vervanging maar een aanvulling.

Net als de betaalapp op je telefoon een aanvulling is op je pinpas
pi_211258560
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 november 2023 22:59 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Aaaah, ok :) Dus je moet nog steeds al die vervelende pasjes en paspoort/ID kaart meenemen?

Ja nu zie ik ineens de meerwaarde :')
Lach met een schone bips
pi_211258627
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 november 2023 22:59 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Wil hier nog aan toevoegen eigenlijk, bendes die tasjes en telefoons stelen zijn niet achterlijk. Die weten die telefoon ook snel te hacken, en dan weten ze/hebben ze alles van je. Het lijkt mij geen prettig gevoel. Maar goed, wie ben ik.
Lach met een schone bips
pi_211258900
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 23:21 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wil hier nog aan toevoegen eigenlijk, bendes die tasjes en telefoons stelen zijn niet achterlijk. Die weten die telefoon ook snel te hacken, en dan weten ze/hebben ze alles van je. Het lijkt mij geen prettig gevoel. Maar goed, wie ben ik.
Nee, zo snel kunnen ze dat niet. In die zin is je ID kaart veiliger achter de beveiliging van je telefoon dan als pasje in je portemonnee.
pi_211258927
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:23 schreef Beepboop het volgende:

[..]
Nee, zo snel kunnen ze dat niet. In die zin is je ID kaart veiliger achter de beveiliging van je telefoon dan als pasje in je portemonnee.
Terugkomend op mijn opmerking, "ik heb niks bij me en telefoon is weg in Barcelona :)..."
Lach met een schone bips
pi_211258946
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Terugkomend op mijn opmerking, "ik heb niks bij me en telefoon is weg in Barcelona :)..."
Hoe is dat anders dan dat je je portemonnee, waar alles ook in zit, kwijt bent?

Die portemonnee kan de kwaadwillende wel meteen alles uithalen, op je telefoon zit in ieder geval nog beveiliging :p
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:35:20 #118
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211258955
Nee joh het is allemaal veiliger. Hoe meer ze van je weten hoe veiliger.

:'(
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 11 november 2023 @ 00:36:23 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211258957
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:32 schreef Beepboop het volgende:

[..]

Die portemonnee kan de kwaadwillende wel meteen alles uithalen, op je telefoon zit in ieder geval nog beveiliging :p
Omdat dan 1 kwaadwillige boef je portemonnee heeft.

Nu sta je in een Europese database.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_211258988
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Omdat dan 1 kwaadwillige boef je portemonnee heeft.

Nu sta je in een Europese database.
Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Naast dat ze nu ook al alles van je weten.
  zaterdag 11 november 2023 @ 01:42:33 #122
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211259232
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:45 schreef Beepboop het volgende:

[..]
Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Naast dat ze nu ook al alles van je weten.
Oke, daar verschillen we dan in.
pi_211259255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 00:32 schreef Beepboop het volgende:

[..]

Je laat je belangrijke shit toch in een hotel kluis?
Lach met een schone bips
pi_211259568
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 01:49 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je laat je belangrijke shit toch in een hotel kluis?
Als ik een paspoort zou hebben wel, verder heb ik al mijn pasjes (die ik onderweg nodig zou kunnen hebben, id kaart, rijbewijs, pinpas, OV kaart, etc ) altijd op zak. Ga zelden de deur uit zonder.

Maar, beetje off topic denk ik, dus genoeg daarover :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')