abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 november 2023 @ 10:32:43 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211241593
O+
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 10:41:27 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211241628
Zijn we van het bankje af? :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211241642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:29 schreef BE het volgende:

[..]
:o Ik zou je geloof ik nooit meer herkennen! :o
:D
Wij hebben elkaar in 2020 natuurlijk nog gezien.

Wel grappig want je zegt hiermee eigenlijk wat ik nu ook heel erg merk; als mensen me zien dan denken ze niet meer gelijk "die benen!" en omdat dat niet de eerste gedachte is benaderen ze me ook heel anders, het is echt bizar hoe dat dit jaar veranderd is.

Dat is ook gelijk wat me nu zo bezighoudt in het wel/geen armlift vraagstuk: ik ben nu eindelijk gewoon een wat stevige vrouw van in de 50, niets bijzonders, ik ben niet meer "die benen!!" maar als ik mijn armen laat doen dan word ik weer een freakshow zeg maar, omdat die littekens wel heel erg in your face zijn en ze altijd opvallen als ik iets mouwloos of met korte mouwen draag.

Dat is ook wat me heel erg bezighoudt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 09-11-2023 12:57:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 10:51:58 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211241689
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben elkaar in 2020 natuurlijk nog gezien.

Wel grappig want je zegt hiermee eigenlijk wat ik nu ook heel erg merk; als mensen me zien dat denken ze niet meer gelijk "die benen!" en omdat dat niet de eerste gedachte is benaderen ze me ook heel anders, het is echt bizar hoe dat dit jaar veranderd is.

Dat is ook gelijk wat me nu zo bezighoudt in het wel/geen armlift vraagstuk: ik ben nu eindelijk gewoon een wat stevige vrouw van in de 50, niets bijzonders, ik ben niet meer "die benen!!" maar als ik mijn armen laat doen dan word ik weer een freakshow zeg maar, omdat die littekens wel heel erg in your face zijn en ze altijd opvallen als ik iets mouwloos of met korte mouwen draag.

Dat is ook wat me heel erg bezighoudt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel verdrietig om dit te lezen. Al snap ik ook dat dingen die buiten de norm vallen heel erg opvallen, het is toch sneu dat het het eerste is wat mensen zien. Ik heb dat ook wel gehad dat mensen zeiden "jeetje wat ben je afgevallen" en ik dan vooral dacht "ok dus eerst vond je me te dik".

We zijn sowieso veel te veel met uiterlijk bezig en ik voel die spoiler van jou echt in mijn hart ;( :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211242049
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:51 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik vind het wel verdrietig om dit te lezen. Al snap ik ook dat dingen die buiten de norm vallen heel erg opvallen, het is toch sneu dat het het eerste is wat mensen zien. Ik heb dat ook wel gehad dat mensen zeiden "jeetje wat ben je afgevallen" en ik dan vooral dacht "ok dus eerst vond je me te dik".

We zijn sowieso veel te veel met uiterlijk bezig en ik voel die spoiler van jou echt in mijn hart ;( :*
Ik denk dat je ook niet zoveel moet invullen voor anderen. Ik was afgelopen week op een verjaardag waar vrienden van m’n broer waren. 1 daarvan was ook flink afgevallen wat enorm opviel. Niet omdat ze daarvoor nou zo dik was, iets boven gemiddeld postuur denk ik, maar meer omdat ze opeens een stuk zelfverzekerder ook overkwam, waarschijnlijk ook omdat ze zelf lekkerder in haar vel zit nu. Diezelfde verandering heb ik mij m’n zus ook gezien. Het gaat niet alleen om de kilo’s vaak, maar ook hoe mensen zich daar zelf bij voelen. Iets van een minderwaardigheidscomplex dat (deels) verdwijnt.

Ik denk dat ik me ook een stuk beter zou voelen bij -20 kilo. Maar ik voel me nu ook al goed dus het is mij de moeite nog niet waard.
pi_211242338
Ach Leandra, ik vind het zo stoer, zo sterk dat je dit traject doorloopt. Het klinkt zwaar. Maar het resultaat is vooral minder/geen pijn en letterlijk beter in je vel. :*
pi_211242413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:01 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wow wat goed O+ Hoe vond je het herstel ten opzichte van het resultaat? Ik overweeg een borstverkleining maar zie nu al op tegen het herstel :@
Ik heb het bijna 5 jaar geleden laten doen, borstverkleining. Had ik veel eerder moeten doen, ben er nog steeds blij mee.
Het vervelendste vond ik die strakke bh die ik weken lang dag en nacht moest dragen, hij zat goed strak zeg maar (wellicht heeft dat wel geholpen met de zwelling en blauwe plekken, want dat viel erg mee, ik heb ook arnica tabletjes geslikt achteraf geen idee of dat wat gedaan heeft, maar voor het idee ;) ). En dat zat op een gegeven moment echt niet lekker meer, zere ribben had ik ervan.
Ze zijn wel weer iets groter geworden omdat ik ook weer wat ben aangekomen. Littekens zijn wel zichtbaar, maar zien er netjes uit.
Ik vond alleen na de operatie een bh kopen wel een ding.
Mijn cupmaat was kleiner geworden, maar de basis van de borst is niet kleiner, dat was even zoeken. Maar intussen een modelletje gevonden wat wel weer goed zit.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Leuke jas ^O^, combineert goed met dat blije hoofd ;) :*
Fake it till you make it...
pi_211242788
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:23 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb het bijna 5 jaar geleden laten doen, borstverkleining. Had ik veel eerder moeten doen, ben er nog steeds blij mee.
Het vervelendste vond ik die strakke bh die ik weken lang dag en nacht moest dragen, hij zat goed strak zeg maar (wellicht heeft dat wel geholpen met de zwelling en blauwe plekken, want dat viel erg mee, ik heb ook arnica tabletjes geslikt achteraf geen idee of dat wat gedaan heeft, maar voor het idee ;) ). En dat zat op een gegeven moment echt niet lekker meer, zere ribben had ik ervan.
Ze zijn wel weer iets groter geworden omdat ik ook weer wat ben aangekomen. Littekens zijn wel zichtbaar, maar zien er netjes uit.
Mijn cupmaat was kleiner geworden, maar de basis van de borst is niet kleiner, dat was even zoeken. Maar intussen een modelletje gevonden wat wel weer goed zit.
[..]
De arts die mij behandelde die adviseerde bij iedere operatie ook Arnica D6 tabletjes, van 2 weken voor tot een week na de operatie, en mijn blauwe plekken zijn echt heel snel weg, het is verbazingwekkend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 9 november 2023 @ 13:05:53 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_211242796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 11:42 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik denk dat je ook niet zoveel moet invullen voor anderen. Ik was afgelopen week op een verjaardag waar vrienden van m’n broer waren. 1 daarvan was ook flink afgevallen wat enorm opviel. Niet omdat ze daarvoor nou zo dik was, iets boven gemiddeld postuur denk ik, maar meer omdat ze opeens een stuk zelfverzekerder ook overkwam, waarschijnlijk ook omdat ze zelf lekkerder in haar vel zit nu. Diezelfde verandering heb ik mij m’n zus ook gezien. Het gaat niet alleen om de kilo’s vaak, maar ook hoe mensen zich daar zelf bij voelen. Iets van een minderwaardigheidscomplex dat (deels) verdwijnt.

Ik denk dat ik me ook een stuk beter zou voelen bij -20 kilo. Maar ik voel me nu ook al goed dus het is mij de moeite nog niet waard.
Ondnaks dat ik ooit heel veel afviel, heeft dat echt helemaal niets met mijn minderwaardigheidscomplex gedaan. Helaas ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 9 november 2023 @ 13:30:26 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211243005
Leandra,dikke :* voor jou!

quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:41 schreef MaJo het volgende:
Zijn we van het bankje af? :D
:o Niet eens overnagedacht, maar er waren ook plenty SC's zonder bankje in de naam zag ik net.
pi_211243744
@Leandra😘

Eindresultaat van A's bakwedstrijd.
Ze zegt er zelf over
We waren in eerste instantie niet helemaal tevreden, maar na het proeven wel. De andere groepjes zeiden dat die van ons en een andere de betere waren.

De opdracht was een dessert op restaurant-niveau.

Het is, als we het goed vertaald hebben:

Een soes voorzien van een kardemom-kruimelkorst. Deze is gevuld met een appel-cremeux. Daarbovenop een kaneel-merengue en een opgespoten hazelnoot mousse met gekaramelliseerde hazelnoten. Dit alles op een honing/frambozensaus.

Ik zou het zo op een menukaart zetten 😄

[ Bericht 11% gewijzigd door Vicky op 09-11-2023 15:21:51 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211244335
Wauw, @Vicky Dat ziet er prachtig uit en het klinkt ook heerlijk :9 😍
Goed gedaan van A!

@Leandra :*

@MaJo deze ab moet ik echt voor het slapen en na het plassen innemen zodat het goed zn werk kan doen.
Had vannacht een oxaatje genomen dus niet wakker geworden omdat ik naar de plee moest :+

Net wel de ha gebeld. Ben misselijk door die kuur. Moet ik morgenochtend bellen en dan, geen idee. Heb kleinzoon dan hier dus mocht ik wat anders krijgen, blijft man bij hem. En dan moet ie de taart voor zoon daarna maar halen.

Echt. Het plenst en de glazenwasser staat nu te lappen 8)7

Edit: toch wat ervan gezegd en het boeit hem geen moer :') Wel gevraagd om dan morgen de achterkant te lappen want daar staat nu de wind op en er komt nog een baggerzooi aan regen aan zo }:|

[ Bericht 13% gewijzigd door Mushanga71 op 09-11-2023 16:11:59 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 9 november 2023 @ 17:44:32 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211245108
Wat prachtig @Vicky O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 9 november 2023 @ 17:58:37 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211245247
Wat ontzettend leuk Vicky. Ook leuk om te zien hoe ze in een paar jaar echt een vak leren. Dat vond ik bij mijn dochter ook leuk om te zien. Al het geworstel in de eerste jaren en toen ineens in de laatste twee jaar werden er echt mooie, kant- en klare producten opgeleverd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211245275
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:58 schreef livelink het volgende:
Wat ontzettend leuk Vicky. Ook leuk om te zien hoe ze in een paar jaar echt een vak leren. Dat vond ik bij mijn dochter ook leuk om te zien. Al het geworstel in de eerste jaren en toen ineens in de laatste twee jaar werden er echt mooie, kant- en klare producten opgeleverd.
dat dus! hoe ze begon met het maken van spritsen en nu echt hele creaties neerzet. Zo leuk om te zien. Haar teammaatje vandaag was ook echt een hele leuke meid. Ze gaven elkaar regelmatig een high-five, er werd gelachen en er werd geknuffeld. Dat zag ik bij de andere teams niet echt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211245298
Wat mooi vicky
pi_211245305
En iets anders. Mijn oudste is vandaag aangereden door een andere fietser. Gelukkig heeft ze niet heel veel er aan overgehouden dikke kuit. Fiets wel echt kapot voorvork verbogen en voorwiel zit ook los.
  donderdag 9 november 2023 @ 18:12:13 #18
37150 livelink
pi_211245325
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:09 schreef F_r het volgende:
En iets anders. Mijn oudste is vandaag aangereden door een andere fietser. Gelukkig heeft ze niet heel veel er aan overgehouden dikke kuit. Fiets wel echt kapot voorvork verbogen en voorwiel zit ook los.
Ach, ze zal wel geschrokken zijn. Weet je hoe het gebeurd is? Allebei in de fout waarschijnlijk?
pi_211245518
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:12 schreef livelink het volgende:

[..]
Ach, ze zal wel geschrokken zijn. Weet je hoe het gebeurd is? Allebei in de fout waarschijnlijk?
Alleen wat ze zelf gezegd heeft. Ze haalde een fietser in op het moment dat ze er langs wilde kwam hij naar links. En fietste zo tegen haar aan. Deze man was al wat ouder is opgestaan en door gefietst
  donderdag 9 november 2023 @ 18:49:38 #20
37150 livelink
pi_211245683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:36 schreef F_r het volgende:

[..]
Alleen wat ze zelf gezegd heeft. Ze haalde een fietser in op het moment dat ze er langs wilde kwam hij naar links. En fietste zo tegen haar aan. Deze man was al wat ouder is opgestaan en door gefietst
Dat is niet netjes in ieder geval.
pi_211246112
@MaJo bij sommige antibiotica voor blaasontsteking is dat wel standaard om het in te nemen na de laatste keer plassen voor het slapen gaan, zodat het zo lang mogelijk in je blaas z’n werk kan doen. Ik moest dat beide keren bij de ‘kuur’ van 1 zakje.
Goed van je trouwens dat je de stap genomen hebt om een afspraak te maken bij de huisarts meteen.

@Leandra, ik heb nooit een foto van je gezien voor de operatie, maar heb wel een beeldvorming na je verhalen. Wat zie je er goed uit nu! En ook een leuke jas inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt over de operatie aan je armen, zeker als het iets is wat altijd nog kan mocht je je er toch aan storen.

@Vicky wat ziet het er goed uit! Weet ze ook al wat de jury er van vond?
pi_211246183
@hilliebillie de uitslag is morgen pas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211246350
@Leandra ziet er goed uit! Milfje dat je d’r bent!

@Vicky, ik vind dat zo kunstig altijd. Super mooi. Hopelijk vallen ze in de prijzen

@FR wat schandalig van die meneer. Kan ze morgen wel naar school?
  donderdag 9 november 2023 @ 19:29:02 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211246374
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:28 schreef amaranta het volgende:
@:leandra ziet er goed uit! Milfje dat je d’r bent!

@:vicky, ik vind dat zo kunstig altijd. Super mooi. Hopelijk vallen ze in de prijzen

@:fr wat schandalig van die meneer. Kan ze morgen wel naar school?
Gilf dan :@ :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211246415
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gilf dan :@ :X
Ik ben niet heel helder momenteel. G staat voor?
Grandmother?
pi_211246437
Ik wilde eigenlijk cougar typen. Maar weet niet hoe jong jouw 🔥 is.
  donderdag 9 november 2023 @ 19:34:30 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211246474
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik ben niet heel helder momenteel. G staat voor?
Grandmother?
Yep.
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:32 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde eigenlijk cougar typen. Maar weet niet hoe jong jouw 🔥 is.
Bijna 3 weken jonger dan ik :7
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211246555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Yep.
[..]
Bijna 3 weken jonger dan ik :7
Telt voor mij als cougar 😄
  donderdag 9 november 2023 @ 19:39:18 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211246575
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Telt voor mij als cougar 😄
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211247332
@F_r wat lomp dat hij zomaar is doorgefietst. Hopelijk valt het mee met de pijn en heeft ze er niet lang last van.

@Vicky spannend!
pi_211247588
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:28 schreef amaranta het volgende:
@:leandra ziet er goed uit! Milfje dat je d’r bent!

@:vicky, ik vind dat zo kunstig altijd. Super mooi. Hopelijk vallen ze in de prijzen

@:fr wat schandalig van die meneer. Kan ze morgen wel naar school?
Niet op deze fiets. Dat is niet het probleem ze heeft morgen de laatste dag van de toetsweek hopelijk gaat dat goed.
pi_211248571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 20:26 schreef F_r het volgende:

[..]
Niet op deze fiets. Dat is niet het probleem ze heeft morgen de laatste dag van de toetsweek hopelijk gaat dat goed.
Vast wel. Welk vak?
pi_211248648
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vast wel. Welk vak?
Bio en ak
pi_211250715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:50 schreef F_r het volgende:

[..]
Bio en ak
Hopelijk gaat het goed vandaag met de toetsen en heeft ze niet al teveel spierpijn enzo na gisteren :* wat lullig dat die man is doorgefietst :{
  vrijdag 10 november 2023 @ 09:03:27 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211250725
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:50 schreef F_r het volgende:

[..]
Bio en ak
Sterkte vandaag, kan ze nog/weer een beetje lopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 10:48:11 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211251526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:14 schreef hilliebillie het volgende:
@:majo bij sommige antibiotica voor blaasontsteking is dat wel standaard om het in te nemen na de laatste keer plassen voor het slapen gaan, zodat het zo lang mogelijk in je blaas z’n werk kan doen. Ik moest dat beide keren bij de ‘kuur’ van 1 zakje.
Goed van je trouwens dat je de stap genomen hebt om een afspraak te maken bij de huisarts meteen.

@:leandra, ik heb nooit een foto van je gezien voor de operatie, maar heb wel een beeldvorming na je verhalen. Wat zie je er goed uit nu! En ook een leuke jas inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt over de operatie aan je armen, zeker als het iets is wat altijd nog kan mocht je je er toch aan storen.

@:vicky wat ziet het er goed uit! Weet ze ook al wat de jury er van vond?
Het begint me nu ook weer te dagen dat dit me ook wel eens is gezegd. Het brengt in ieder geval allemaal blaasontsteking herinneringen naar boven. Zoals de huisarts die zei dat ik een "schone plas" in moest leveren. Dat houdt in dat je eerst een beetje plast, je dan wast en dan pas verder plast in het potje. Zo naar als je een blaasontsteking hebt :'(

Ik vermoed dat hier ook weer een blaasontsteking aan zit te komen, maar snel aan de cranberrysap :Y)

@Vicky dat ziet er gaaf uit! Ben benieuwd hoeveelste ze wordt :)

@F_r nou ja wat lomp zeg :X Nog laten checken door de huisarts of is dat niet nodig?

Edit: verwijzing voor borstverkleining binnen gekregen *O*
pi_211251538
Vicky was heerlijk dat je dochter zo haar passie heeft gevonden. Zo fijn als ze ergens echt op hun plek zitten.
Mij oudste (v5) heeft nog geen idee. Wel weet ze héél goed was ze niet wil, dus heb er wel vertrouwen in.
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 10:52:14 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211251550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:23 schreef Nijna het volgende:

[..]
[..]
Wat bedoel je met dat de basis niet kleiner is, is dat het 80/85 deel van de BH maat?

BH's zitten sowieso al een tijdje echt niet lekker meer :'(
  vrijdag 10 november 2023 @ 10:53:33 #39
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211251561
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:48 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het begint me nu ook weer te dagen dat dit me ook wel eens is gezegd. Het brengt in ieder geval allemaal blaasontsteking herinneringen naar boven. Zoals de huisarts die zei dat ik een "schone plas" in moest leveren. Dat houdt in dat je eerst een beetje plast, je dan wast en dan pas verder plast in het potje. Zo naar als je een blaasontsteking hebt :'(

Ik vermoed/hoop dat je dit verkeerd onthouden hebt. Het is: jezelf wassen, dan een beetje plassen, en de midstream opvangen. Je hoeft niet een beetje te plassen en vervolgens te wassen, dat is wel erg vervelend inderdaad.
pi_211251569
Wat fijn @MaJo *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door hilliebillie op 10-11-2023 11:54:24 ]
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 10:56:42 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211251579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:53 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik vermoed/hoop dat je dit verkeerd onthouden hebt. Het is: jezelf wassen, dan een beetje plassen, en de midstream opvangen. Je hoeft niet een beetje te plassen en vervolgens te wassen, dat is wel erg vervelend inderdaad.
Zou het :o Ik heb het in ieder geval jarenlang op deze manier gedaan :'(
  vrijdag 10 november 2023 @ 11:11:20 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211251681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:56 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zou het :o Ik heb het in ieder geval jarenlang op deze manier gedaan :'(
Au. Maar wat Nanukerst zegt klopt.

Dat je zo lang mogelijk niet moet plassen na een tablet nitrofurantoine (Furabid) klopt dan weer niet! Dat las ik hier laatst ook. Alleen bij fosfomycine is dat een goed idee, dat eenmalige zakje. Daarbij is de instructie het liefst op een lege maag, na het plassen en voor het naar bed gaan.

Allemaal na te lezen op thuisarts.nl.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211251734
quote:

[..]

Ik vermoed dat hier ook weer een blaasontsteking aan zit te komen, maar snel aan de cranberrysap :Y)
Oeh das balen!! Hou maar goed in de gaten.

quote:
@:Vicky dat ziet er gaaf uit! Ben benieuwd hoeveelste ze wordt :)

Ja wij okk!! Heel hard duimen!

quote:
Yeahhh top!! Ik ben blij dat ik het heb laten doen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 10 november 2023 @ 11:26:15 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211251845
Ik wacht er nog even mee tot wat langer na bv, da's nu een paar maanden. Mijn 70k/75j mag ook wel een maatje kleiner.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211251925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bedoel je met dat de basis niet kleiner is, is dat het 80/85 deel van de BH maat?

BH's zitten sowieso al een tijdje echt niet lekker meer :'(
Nee, niet je omtrek, ik bedoel de onderkant van je borst zeg maar. de ronding van de cup. Ik had een beetje ruimte over in de cup omdat een cupmaat kleiner niet fijn zat, want daar viel mn borst dan niet lekker in ofzo.
Maar intussen dus wel iets gevonden wat goed zit.
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:03:13 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211252103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:11 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat je zo lang mogelijk niet moet plassen na een tablet nitrofurantoine (Furabid) klopt dan weer niet! Dat las ik hier laatst ook. Alleen bij fosfomycine is dat een goed idee, dat eenmalige zakje. Daarbij is de instructie het liefst op een lege maag, na het plassen en voor het naar bed gaan.

Leer je toch nog iets nieuws over blaasontstekingen :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:15 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oeh das balen!! Hou maar goed in de gaten.
[..]
Ja wij okk!! Heel hard duimen!
[..]
Yeahhh top!! Ik ben blij dat ik het heb laten doen!
Oeh ook laten verkleinen? Ik zit er al jaren tegenaan te hikken en denk dat dit het goede moment is :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik wacht er nog even mee tot wat langer na bv, da's nu een paar maanden. Mijn 70k/75j mag ook wel een maatje kleiner.
Dan kom je zeker wel in aanmerking :Y Ik draag nu 85G maar dat zit al voor geen meter meer :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Nee, niet je omtrek, ik bedoel de onderkant van je borst zeg maar. de ronding van de cup. Ik had een beetje ruimte over in de cup omdat een cupmaat kleiner niet fijn zat, want daar viel mn borst dan niet lekker in ofzo.
Maar intussen dus wel iets gevonden wat goed zit.
Is dat omdat er meer wordt weggehaald aan de bovenkant? Geen idee hoor hoe het allemaal werkt maar kan me daar wel iets bij voorstellen.
pi_211252140
quote:

[..]

@:Vicky dat ziet er gaaf uit! Ben benieuwd hoeveelste ze wordt :)

@:f_r nou ja wat lomp zeg :X Nog laten checken door de huisarts of is dat niet nodig?

checken is niet nodig. Ze heeft geen erge verwondingen gelukkig
pi_211252178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]
Oeh ook laten verkleinen? Ik zit er al jaren tegenaan te hikken en denk dat dit het goede moment is :)
[..]
Dan kom je zeker wel in aanmerking :Y Ik draag nu 85G maar dat zit al voor geen meter meer :X
[..]
Is dat omdat er meer wordt weggehaald aan de bovenkant? Geen idee hoor hoe het allemaal werkt maar kan me daar wel iets bij voorstellen.
Ja, jaren geleden. Nooit spijt van gehad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 12:15:33 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211252207
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ja, jaren geleden. Nooit spijt van gehad
Ik hoor tot nu toe eigenlijk alleen maar goede verhalen. Ik ken 1 iemand waarbij haar borsten weer net zo groot zijn als voor de operatie (ze was jong toen ze dit deed) maar ook geen spijt gehad.
pi_211252449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 11:11 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Het staat toch écht in de bijsluiter plus dat de apotheker me zei het in de avond op die manier in te nemen. Plassen, wat eten, pil nemen, verder eten en dan gaan slapen :Y

Ik heb kleinzoon heel de dag, moest de woonkamer versieren voor zoon en ik moet nog koken. En die kleine man heeft precies 2 tukkies van 15 minuten gedaan :')

@vlindertje89 hoe is het nu met jou, nog langs de ha geweest?
If they say
pi_211252473
Het gaat al een soort van beginnen. Vanochtend de architect opdracht gegeven een ontwerp te maken voor de uitbouw en aanbouw. We dachten tot gisteren nog dat zwager het zou uitvoeren maar die heeft twijfels dus de knoop doorgehakt dat het een andere aannemer wordt.

In grote lijnen wordt er 4 meter aangebouwd en de huidige uitbouw waarin de keuken, wc, werkkamer en klein schuurtje zitten neergegooid en opnieuw opgebouwd.
We laten meteen op die uitbouw units zetten om de slaapkamers van de kinderen te voorzien van airco en wtw ventilatie. Groen dak erop en voorbereiding voor zonnepanelen.

We zagen gisteren het tv programma 'kopen of slopen' en dachten 'daar hadden we aan mee moeten doen!'.

Ben zo benieuwd! En ik merk dat we allebei helemaal blij worden. De afgelopen maanden zoveel lopen wikken en wegen, Funda in de gaten gehouden, onze oude makelaar gecontact etc etc. Maar alles in ons zegt dit is ons forever house. En met de slaapkamer mogelijkheid beneden kunnen we hier letterlijk oud worden ;)
pi_211252492
Wat naar F_r, ze zal flink geschrokken zijn! Hoe gaat het vandaag? Waren er geen getuigen? Anders kan je er wellicht nog wat mee, laten betalen voor de fiets bijvoorbeeld.

Vicky, dat ziet er smakelijk uit! Is de uitslag al bekend?

Juul heeft haar toekomst ook al uitgestippeld, ze gaat niet bakken of saai achter een laptop zitten. Ze wordt Rapunzel want die is zo mooi. Toen ik vroeg hoe ze dan haar geld ging verdienen, kwam ter sprake dat ze met een prins ging trouwen. Dus so far voor emancipatie hier in huis.
pi_211252504
Juul :D Maar heerlijk, zo onbezorgd nog O+ Geniet er nog even van. Voor je het weet, is ze het huis uit ;)
If they say
pi_211252661
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 12:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Het staat toch écht in de bijsluiter plus dat de apotheker me zei het in de avond op die manier in te nemen. Plassen, wat eten, pil nemen, verder eten en dan gaan slapen :Y

Ik heb kleinzoon heel de dag, moest de woonkamer versieren voor zoon en ik moet nog koken. En die kleine man heeft precies 2 tukkies van 15 minuten gedaan :')

@:vlindertje89 hoe is het nu met jou, nog langs de ha geweest?
Bij de gereguleerde afgifte tabletten voor 2x per dag staat dat idd in de bijsluiter.

Gezellig met kleinzoon! Wel lekker korte tukjes :D ik ben onderweg naar mn broertje om vanmiddag en vanavond op mn nichtje te passen O+

Lief dat je vraagt! Was idd langsgeweest, stickje direct was schoon. Omdat ik wel nog niet helemaal klachtenvrij was heeft ze ook een dipslide ingezet, 24u in warmtestoof. Daar belde ze me vanochtend over, die was ook helemaal schoon. Gister ging ook alweer beter dan eergister, dus voor nu niks aan doen en als ik over paar dagen toch twijfel nog of voel dat t weer erger wordt mag ik gewoon terugkomen.

@exode klinkt als een grote maar wel heel gave verbouwing! Wat zal dat heerlijk zijn als het af is straks.
pi_211252763
@exode vanavond pas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211252843
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:19 schreef Vicky het volgende:
@:exode vanavond pas
Spannend. Ze heeft iets moois gemaakt
pi_211252883
Oh ja, @Vicky, wat een prachtig mooi uitziend dessert heeft ze gemaakt! En het klinkt ook vet lekker _O_
pi_211253393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Bij de gereguleerde afgifte tabletten voor 2x per dag staat dat idd in de bijsluiter.

Gezellig met kleinzoon! Wel lekker korte tukjes :D ik ben onderweg naar mn broertje om vanmiddag en vanavond op mn nichtje te passen O+

Lief dat je vraagt! Was idd langsgeweest, stickje direct was schoon. Omdat ik wel nog niet helemaal klachtenvrij was heeft ze ook een dipslide ingezet, 24u in warmtestoof. Daar belde ze me vanochtend over, die was ook helemaal schoon. Gister ging ook alweer beter dan eergister, dus voor nu niks aan doen en als ik over paar dagen toch twijfel nog of voel dat t weer erger wordt mag ik gewoon terugkomen.

@:exode klinkt als een grote maar wel heel gave verbouwing! Wat zal dat heerlijk zijn als het af is straks.
Net 20 minuten geslapen, tis iig wat :D
Leuk! Hoe oud is je nichtje?
Veel plezier :)
Fijn dat ook die uitslag goed was! Hoop dat het zo blijft maar het is geruststellend dat je mag terugkomen, mocht er iets zijn :Y

Ik heb de ha vandaag niet teruggebeld. Misselijkheid is al wat minder dus ik ga gewoon door met deze kuur. Zit nu op de helft.
If they say
pi_211254604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:28 schreef F_r het volgende:

[..]
Spannend. Ze heeft iets moois gemaakt
Jazeker. Maar ik vind het het belangrijkste dat ze plezier heeft en dat ze het naar haar zin heeft.
ze stuurde net een foto.

Ze hebben nu galadiner
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:35:59 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211255215
quote:

[..]
[..]
Ik heb het nooit gedaan omdat ik bv wilde geven, los van de moeite die ik uit principe heb met chirurgie uit enkel cosmetisch oogpunt. Nu er definitief geen kleintje meer komt en ik al jaren tob met nekklachten is het anders. Wat ook niet helpt is dat m'n borsten qua cupmaat alleen maar keihard omhoog gegaan zijn toen ik af ging vallen (ze krimpen dus niet mee met de omvang die van 85/90 naar 70 ging). En nu ben ik nog meer uit verhouding, want maat 38, maar 44 in een blouse als die dicht moet kunnen.

Overigens dan weer geen moeite met fijne bh's vinden. Erg blij met kinga.

En nee, ze halen niet meer weg aan de bovenkant. Het lastige is dat de breedte van het borst niet anders wordt, ze worden alleen ondieper zegmaar.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211255632
Ik droomde vannacht dat ik super dikke tieten had. Ik was er wel content mee 😅😂
pi_211255657
Zal ik nog even Superbra en vooral hun maat- en pasadvies pitchen? O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211255666
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Net 20 minuten geslapen, tis iig wat :D
Leuk! Hoe oud is je nichtje?
Veel plezier :)
Fijn dat ook die uitslag goed was! Hoop dat het zo blijft maar het is geruststellend dat je mag terugkomen, mocht er iets zijn :Y

Ik heb de ha vandaag niet teruggebeld. Misselijkheid is al wat minder dus ik ga gewoon door met deze kuur. Zit nu op de helft.
5 maandjes O+ jouw kleinzoon is ook nog een ukje toch? Nog jonger dacht ik?
Ja, heel fijn dat beide goed waren. Tegelijkertijd was vorige week maandag de eerste heeel licht positief en de dipslide helemaal schoon, en zat ik er woensdag met koorts en enorm beroerd, dus ik geloof het denk ik pas echt als ik me na het weekend nog steeds goed voel :D maar vooralsnog voel ik me oke, dus dat is fijn. En ik heb idd super laagdrempelige huisarts en assistente, als ik twijfel mag ik altijd gewoon nog een keer komen :)

Fijn zeg dat de misselijkheid al minder is! Hopelijk morgen dan helemaal weg :)

@Vicky wauw wat een hoop glazen! Ziet eruit als een hoop mooi gedekte tafels. Waar is het precies voor? Een wedstrijd? En met veel landen dus? Of geen competitie element?
pi_211255670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Zal ik nog even Superbra en vooral hun maat- en pasadvies pitchen? O+
Sowieso
pi_211255775
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

@:Vicky wauw wat een hoop glazen! Ziet eruit als een hoop mooi gedekte tafels. Waar is het precies voor? Een wedstrijd? En met veel landen dus? Of geen competitie element?
Internationale wedstrijden voor MBO studenten in de horeca en toerisme in Litouwen.
A heeft samen met een student uit Slovenië een soes gebakken.
Vandaag is de laatste dag en dat wordt afgesloten met een galadiner. Ze is ook in galajurk naar het diner.
De winnaars worden vanavond bekend gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211255783
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
Internationale wedstrijden voor MBO studenten in de horeca en toerisme in Litouwen.
A heeft samen met een student uit Slovenië een soes gebakken.
Vandaag is de laatste dag en dat wordt afgesloten met een galadiner. Ze is ook in galajurk naar het diner.
De winnaars worden vanavond bekend gemaakt.
Wat gaaf zeg O+
pi_211255882
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
Ik weet het niet precies, maar dat was wat die chirurg toen ook zei.
Zie antwoord van Tink.
pi_211255932
Vraagje:
SPOILER
pi_211256268
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:37 schreef TolstoiFan het volgende:
Vraagje:
SPOILER
Gewoon doen. Wel even vertellen waarom
pi_211256330
Ik zou ook even bellen, uitleggen dat Simon het een beetje eng vindt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:12:38 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211256562
Gewoon doen als dat het minder eng maakt.
pi_211256636
Vind ik ook niet raar hoor Tolstoi. Wel als je zegt dat A niet goed is en B ook niet, en C, D en E ook niet. En dat ze beter maar gewoon F zou moeten maken. Sowieso grote kans dat ze bewust al voor iets wat vrijwel alle kinderen lekker vinden gaat. Iets met een P dus waarschijnlijk.
pi_211257301
Ik zou het zelf ook niet raar vinden als een andere ouder zo'n vraag zou stellen, maar manlief vond het wel raar om te vragen.

Ik vind het het echter niet waard om helemaal in tranen te zijn en zoveel spanning te hebben om iets wat helemaal niet nodig is. Inmiddels contact gehad en het wordt inderdaad iets met een P ;)
pi_211257446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 21:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik zou het zelf ook niet raar vinden als een andere ouder zo'n vraag zou stellen, maar manlief vond het wel raar om te vragen.

Ik vind het het echter niet waard om helemaal in tranen te zijn en zoveel spanning te hebben om iets wat helemaal niet nodig is. Inmiddels contact gehad en het wordt inderdaad iets met een P ;)
Goed dat je het hebt nagevraagd :), hopelijk kan Simon er nu naar uitkijken :*
pi_211257481
Helaas geen medaille
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211257609
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 21:27 schreef Vicky het volgende:
Helaas geen medaille
Wat jammer, want het zag er wel erg lekker en goed uit. Is ze erg teleurgesteld?
Maar ze heeft in ieder geval veel plezier gehad.
pi_211258043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 21:40 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Wat jammer, want het zag er wel erg lekker en goed uit. Is ze erg teleurgesteld?
Maar ze heeft in ieder geval veel plezier gehad.
Nee valt mee. Ze heeft het superleuk gehad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211261730
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 22:13 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nee valt mee. Ze heeft het superleuk gehad
Gelukkig maar! Het zag er erg mooi en super lekker uit! Professioneel.

Omdat er hier zo lief meegeleefd word een kleine update, er zijn sinds deze week ineens pijnlijke bulten gevormd op de plek waar mijn vader is geopereerd. Precies onder de littekens op zijn rug. De boel is nu ook wat rood aan worden. Dus ga ik woensdag met hem mee naar het UMCG in Groningen. Hopelijk niks ernstigs!
Donderdag was ik er met mijn zus, zat hij om 11.00 al klaar. Wilde hij graag een patatje, vonden we nog wat aan de vroege kant. Zijn we eerst maar de stad in gegaan, truien gescoord voor hem, rondje gelopen en toen een patatje gehaald en hij genoot er echt van. :) Op het eind kreeg hij erge steken in de bulten en toen zijn we weer terug gegaan en nog een kopje thee gedronken.
pi_211264938
Hebben jullie al Sint Maarten lopers gehad? Eerdere jaren hadden we rond deze tijd al allang kinderen aan de deur. Dus zaten we nu al min of meer klaar. Kwam er maar niemand. En toen ineens toch nog 3 buurtkinderen. De kinderen waren al blij dat de snoepvoorraad aangevuld zou worden. :D
pi_211264992
Dat leeft hier helemaal niet.
Volgens mij is dat echt iets van de noordelijke helft van NL
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211264995
Wij lopen met onze straat tussen 19 en 20 uur. Er zijn briefjes in de bus gedaan bij iedereen, dat er kinderen gaan rondlopen tussen die tijd en als je mee wil doen, je een lampje buiten moet zetten.

Verloofde zit al klaar met een enorme bak snoep en B en Juul stuiteren rond, wachtend op 19 uur, ik ga met ze lopen.

Geen idee hoe het in de rest van het dorp is. Onze straat is voor met name Juul lang genoeg. (1,5 kilometer in totaal op en neer)
pi_211265009
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:39 schreef Vicky het volgende:
Dat leeft hier helemaal niet.
Volgens mij is dat echt iets van de noordelijke helft van NL
In Utrecht en rondom Amsterdam is het ook een ding.

Wij hebben net de eerste club aan de deur gehad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 18:42:40 #83
382129 crew  Donna
pi_211265028
Ja! 2 groepjes aan de deur gehad en toen zelf gaan lopen met de meiden en nu zijn zij met hun vader naar opa en oma en ik hoop dat er nog meer komen hier. *O*
pi_211265047
In het zuiden staat elluf van de elluf natuurlijk voor iets heel anders. Die hangen in de lampen vanavond.
pi_211265118
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:40 schreef exode het volgende:
Wij lopen met onze straat tussen 19 en 20 uur. Er zijn briefjes in de bus gedaan bij iedereen, dat er kinderen gaan rondlopen tussen die tijd en als je mee wil doen, je een lampje buiten moet zetten.

Verloofde zit al klaar met een enorme bak snoep en B en Juul stuiteren rond, wachtend op 19 uur, ik ga met ze lopen.

Geen idee hoe het in de rest van het dorp is. Onze straat is voor met name Juul lang genoeg. (1,5 kilometer in totaal op en neer)
Leuk toch! Ik ging ook altijd met de kinderen lopen.
We gaan zo scones bakken en dan een film uitkiezen, zal nog wel ff duren. Tyler wil het liefst horror, Kim is er totaal niet van.
pi_211265166
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
In Utrecht en rondom Amsterdam is het ook een ding.

Wij hebben net de eerste club aan de deur gehad.
Ik woon onder de rook van Den Haag 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 19:01:37 #87
382129 crew  Donna
pi_211265216
Mijn wens is gehoord. Alweer 3x naar de deur geweest.
pi_211265239
Hier is er een groepje geweest van 6 kinderen. Dat is meer dan de afgelopen jaren in totaal geweest zijn. We hebben dus niet veel in huis, stiekem dan maar hopen dat het niet storm gaat lopen :') .

Simon is met zijn beste vriendje aan het lopen, in een ander deel van de wijk. Daar schijnt het wel te leven.
Dat vind ik dan wel weer fascinerend, zo groot is onze wijk niet, maar dat het in het ene deel totaal niet leeft en in ander deel wel druk kan zijn.
  zaterdag 11 november 2023 @ 19:03:27 #89
37150 livelink
pi_211265242
Ik heb net de eerste twee kinderen aan de deur gehad. Wij hebben ongelooflijk veel snoep, want mijn man en ik hadden onafhankelijk van elkaar gehaald 8)7

Dus hopelijk volgen er nog veel meer.
pi_211265287
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 19:03 schreef livelink het volgende:
Ik heb net de eerste twee kinderen aan de deur gehad. Wij hebben ongelooflijk veel snoep, want mijn man en ik hadden onafhankelijk van elkaar gehaald 8)7

Dus hopelijk volgen er nog veel meer.
Wij hebben veel te veel, want hadden snoep bij de bestelling gedaan en ons bij bezorging pas gerealiseerd dat we niet eens thuis zijn :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211265377
Ik ben blij dat dat hier niet is. Zowel met snoep aan de deur zitten als met mijn kinderen voor snoep langs de deuren gaan lijkt me vreselijk.
Blij dat het hier gewoon met lampionnentocht, een vuur en warme chocomel wordt gevierd.
En inderdaad vorige week al (vond ik ook vreemd vroeg) ivm 11-11.
pi_211265511
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 18:44 schreef exode het volgende:
In het zuiden staat elluf van de elluf natuurlijk voor iets heel anders. Die hangen in de lampen vanavond.
*O*
Ik mag over een half uurtje richting de kroeg. Heb m’n pekske al aan :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 11 november 2023 @ 19:32:43 #93
37150 livelink
pi_211265517
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 19:16 schreef Nolita het volgende:
Ik ben blij dat dat hier niet is. Zowel met snoep aan de deur zitten als met mijn kinderen voor snoep langs de deuren gaan lijkt me vreselijk.
Blij dat het hier gewoon met lampionnentocht, een vuur en warme chocomel wordt gevierd.
En inderdaad vorige week al (vond ik ook vreemd vroeg) ivm 11-11.
Ik vind en vond Sint-Maarten altijd leuk. Mijn zoon durfde natuurlijk nooit te lopen, maar belde wel aan bij beide buren, die hem dan rijkelijk gaven O+ en verder hielp hij mij met uitdelen.

Dus het is het enige kinderfeest waar ik met hem van kon genieten.
pi_211265544
Sint-Maarten O+. De kinderen knutselen altijd een lampion op school, in de bovenbouw hollen ze pompoenen uit. Het leeft hier zeker nog.

Wij hadden vanavond 1 groepje met kinderen van ons pleintje. Onze eigen kinderen liepen niet mee, voor het eerst wilden ze naar vrienden toe om het met een groepje van school te vieren. Supertof! Vriend en ik zijn in de tussentijd samen een hapje gaan eten bij een nieuwe ramen bar in het centrum *).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211265565
Hier doet 1 vereniging het. En ivm 11-11 liepen die gisteren. Ze verdelen dan de straten onder de groepjes, dus je krijgt maar 1 groepje aan de deur. Alle snoepjes gaan op de grote hoop en verdelen ze eerlijk onder alle kinderen van die vereniging O+
pi_211265892
2 kinderen met een dikke smile hier. Er waren veel huizen met een kaarsje, heel leuk. Er liepen niet veel kinderen viel ons op, je merkt dat het merendeel van de kinderen tieners zijn inmiddels.

Elluf elluf was altijd feest en dat mis ik wel. Misschien moet ik dat hier in de straat introduceren ;)
pi_211266192
Voor het eerst Sint Maarten gelopen in mijn geboortestad met dochter. Hier in Noord-Holland leeft het echt nog. Jeugdsentiment O+
Dochter heeft voor een half jaar genoeg snoep :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_211266608
Hier wordt volgens mij niets gedaan met Sint Maarten. Niets over gelezen of gehoord tenminste. Met Halloween sinds een paar jaar wel. Ik heb daar zelf helemaal niets mee dus wij doen er zelf niet aan mee. Wordt ook vooral in een ander deel van het dorp gedaan, volgens mij is het een buurtvereniging die dat een aantal jaar geleden heeft opgezet en is rondom die straten nu wel iets uitgebreid volgens mij.

Elfde van de elfde wordt hier in het dorp ook niet groots gevierd. We hebben wel eens in de kroeg gezeten met een groepje, maar we waren alleen (nee dat is niet waar, ik moest werken maar vrienden gingen, die zaten alleen).

Vanavond wel prinsenbekendmaking, maar ook daar heb ik weinig mee. Ik heb genoeg aan de carnaval zelf (en dat wordt ook steeds wat minder merk ik :{ dat ik er zin in heb, niet de carnaval zelf (denk ik))
pi_211267057
O+ Halloween O+
O+ Sint Maarten O+
O+ Carnaval O+
pi_211267298
Sint Maarten O+ . Wij zijn even met de kinderen naar mijn schoonouders gegaan om daar te zingen. Daarna bij onze buren en ik ben toen met de jongste weer naar binnen gegaan om ontelbaar vaak de deur open te doen. Manlief en Bas zijn denk ik anderhalf uur buiten geweest. Het was net zoals vorig jaar weer gezellig druk ^O^ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')