abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211225993
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hoe gaat het met je vader?
Lief dat je het vraagt.
Redelijk. Mobiliteit onveranderd. Weinig fysio, dus ik zie dat ook niet veel meer veranderen.
Hij lijkt wel meer zin in activiteiten te hebben. (wat hij thuis niet deed) Is vandaag zelfs naar de bingo geweest en 1e en 2e prijs gewonnen! *) Elk weekend naar de markt, met goed weer. En laatst was er een dame die kwam liedjes van vroeger zingen, daar wilde hij graag heen en genoot er erg van. Daarna is hij wel erg moe en moet hij wel plat.
De hevige buikpijn komt wel weer steeds meer terug. As maandag heeft hij dan eindelijk de afspraak daarvoor bij de chirurg in het ziekenhuis WZA (Assen) ivm de galblaas. Ben benieuwd wat die daarover te zeggen heeft.
Weet niet meer of ik het al had genoemd, maar het blijkt dat hij ook nog eens de ziekte van Bechterew heeft, wat ook de pijn in zijn knie, rug en nek verklaard. Reumatische ontstekingen als ik het goed heb onthouden.
De schroeven in zijn rug zitten los, daar wachten we ook nog op antwoord op van een mdo overleg van de artsen van het UMCG (Groningen). Kan dat blijven zitten zonder gevolgen, of moet er nog wat aan gedaan worden?

Dan maandag ook eindelijk gelukt om een rondleiding te regelen bij een verzorgingstehuis waar hij graag heen wil.
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:09:56 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211226264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:50 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt.
Redelijk. Mobiliteit onveranderd. Weinig fysio, dus ik zie dat ook niet veel meer veranderen.
Hij lijkt wel meer zin in activiteiten te hebben. (wat hij thuis niet deed) Is vandaag zelfs naar de bingo geweest en 1e en 2e prijs gewonnen! *) Elk weekend naar de markt, met goed weer. En laatst was er een dame die kwam liedjes van vroeger zingen, daar wilde hij graag heen en genoot er erg van. Daarna is hij wel erg moe en moet hij wel plat.
De hevige buikpijn komt wel weer steeds meer terug. As maandag heeft hij dan eindelijk de afspraak daarvoor bij de chirurg in het ziekenhuis WZA (Assen) ivm de galblaas. Ben benieuwd wat die daarover te zeggen heeft.
Weet niet meer of ik het al had genoemd, maar het blijkt dat hij ook nog eens de ziekte van Bechterew heeft, wat ook de pijn in zijn knie, rug en nek verklaard. Reumatische ontstekingen als ik het goed heb onthouden.
De schroeven in zijn rug zitten los, daar wachten we ook nog op antwoord op van een mdo overleg van de artsen van het UMCG (Groningen). Kan dat blijven zitten zonder gevolgen, of moet er nog wat aan gedaan worden?

Dan maandag ook eindelijk gelukt om een rondleiding te regelen bij een verzorgingstehuis waar hij graag heen wil.
Thnx voor de update. Succes maandag in het zkh.
En hopelijk kunnen ze die pinnen nog vastzetten.
En fijn dat die rondleiding ook geregeld is.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:30:24 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211228319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:54 schreef Quoi het volgende:
Zij met een goede uitslag groet u :W We hebben er een cavaatje op gedronken. Check. En door.
Jaaaaa, wat fijn O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 21:32:34 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211228360
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ha, toen waren wij er ook :D
Eind van de middag abonnementen verlengd.
Wij waren er om 1 uur weg dus elkaar net gemist :D

quote:
Zij met een goede uitslag groet u :W We hebben er een cavaatje op gedronken. Check. En door.
Dat is goed nieuws *O* Daar mag wel op gedronken worden :9

Hoe is het traject nu verder, regelmatig blijven checken of ben je nog onder behandeling?
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 21:34:51 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211228388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 18:50 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt.

Voorzichtig goede berichten dus, fijn dat je vader echt nog van dingen kan genieten! En dat hij wellicht naar een verzorgingstehuis van keuze kan, dat vond mijn vader ook erg fijn.

Hopelijk nu een opwaartse lijn!
pi_211228986
Cheers for @Quoi! *O*

Fijn dat je vader een beetje zijn plek vindt @_Ingrid_ . Hopelijk kunnen ze voor de lichamelijke issues nog wel wat verbeteren voor hem. Sterkte!

En qua dierentuinen. Ik las iets over Artis. Ze hebben de laatste jaren wel echt veel verblijven verbeterd. Keuzes gemaakt in het aantal verschillende soorten en de soorten die overblijven krijgen meer ruimte. Door de locatie blijven de mogelijkheden beperkt, maar ze doen hun best :Y.

Wij hebben abo’s gehad op Artis en Blijdorp (niet tegelijk :P). Qua afstand maakt het voor ons niet veel uit. We gingen regelmatig in de ochtend, als het nog rustig was, en dan weer lekker naar huis tegen lunchtijd. Ideaal met kleine(re) kinderen. Zeker ook bij slecht weer, dan deden we alleen de binnendingen. De kinderen hadden er niet meer altijd zin in, dus sinds ca. 2 jaar hebben we geen abo meer. Ik mis het soms wel, want losse kaartjes ga ik dus echt niet betalen. En als je vaker komt, ga je ook echt meeleven met een groep dieren. Dat vond ik wel heel leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211229442
Wat een opluchting @Quoi :)

Duimen voor je vader dat hij een plekje krijg waar hij wil @_Ingrid_ :Y

Laatste keer dat ik in Artis was, is een jaar of acht geleden. Zat zoon in groep 1. Er zal in die tijd idd wel het nodige veranderd zijn. We zien het over een paar jaar wel, met kleinzoon :)

Zoon is over een paar dagen jarig en door omstandigheden vieren we het in drieën. En laat ik dat nou niet zo heel erg vinden. Stuk rustiger zo :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:56:31 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211229740
quote:
*O* >:O *O*
pi_211230914
Was al om 4.30u wakker. Moest plassen maar had geen zin om mn nest uit te komen. Om 6u toch maar gegaan. Had gelukkig nog een potje dus zo toch maar even bij de ha langs, want ik vermoed een blaasontsteking. Heb al een week last dus tis wel tijd nu.
If they say
pi_211230995
@Quoi, mooi bericht *O* :*

@_Ingrid_, fijn dat je vader weer wat zin heeft om dingen te ondernemen!
Succes maandag met de rondleiding, zou mooi zijn als jullie een fijne plek kunnen vinden.
Fake it till you make it...
pi_211231182
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 07:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Was al om 4.30u wakker. Moest plassen maar had geen zin om mn nest uit te komen. Om 6u toch maar gegaan. Had gelukkig nog een potje dus zo toch maar even bij de ha langs, want ik vermoed een blaasontsteking. Heb al een week last dus tis wel tijd nu.
Dan maar gouw een potje plas inleveren inderdaad. Een tip die ik steeds krijg bij blaasontsteking (of het vermoeden er van) die ik je graag wil meegeven, is om wel elke keer te gaan plassen meteen als je aandrang hebt, het is belangrijk de bacteriën er zo snel mogelijk uit te plassen zodat ze niet de kans hebben zich in je blaas te vermenigvuldigen.
Mijn ervaring is niet dat het vanzelf over gaat (ook niet met cranberrysap, al verlicht dat wel iets) maar het helpt je wel met het niet erger laten worden.

Hopelijk ga je er snel vanaf zijn!

@_Ingrid_ wat fijn dat je vader weer wat dingen wil en kan doen. Levenslust geeft een mens weer energie, dus hopelijk kan hij blijven genieten van deze dingen!
En hopelijk een plekje dichtbij, zou fijn zijn als hij een plekje krijgt waar hij graag zou willen wonen :*
pi_211231620
Hallo blaasontsteking -O- Kreeg een ab kuur. Mocht kiezen, of 1 zakje of 5 dagen 2 pillen. Koos het laatste. Weet niet, één zakje en tis weg? :@

Goeie tip @hilliebillie Nooit bij stil gestaan om meteen te gaan dan. Kan het altijd heel lang ophouden :@ Had de puf vanmorgen vroeg niet om mn bed ervoor uit te gaan. Tot het wel móest. Hoef normaal s'nachts ook nooit naar de plee, behalve de afgelopen dagen dan.
Cranberrysap, heb ik niet in huis en gister net mn bestelling binnen gekregen. Ik ben daar zo'n fan van dat ik meestal de fles moet weggooien omdat ik het zo lekker vind, not :{ En ik héb al moeite met drinken. Nouja, hopelijk werkt de ab kuur.
If they say
  woensdag 8 november 2023 @ 10:28:30 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211232020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Hallo blaasontsteking -O- Kreeg een ab kuur. Mocht kiezen, of 1 zakje of 5 dagen 2 pillen. Koos het laatste. Weet niet, één zakje en tis weg? :@

Goeie tip @:hilliebillie Nooit bij stil gestaan om meteen te gaan dan. Kan het altijd heel lang ophouden :@ Had de puf vanmorgen vroeg niet om mn bed ervoor uit te gaan. Tot het wel móest. Hoef normaal s'nachts ook nooit naar de plee, behalve de afgelopen dagen dan.
Cranberrysap, heb ik niet in huis en gister net mn bestelling binnen gekregen. Ik ben daar zo'n fan van dat ik meestal de fles moet weggooien omdat ik het zo lekker vind, not :{ En ik héb al moeite met drinken. Nouja, hopelijk werkt de ab kuur.
Als je zo vatbaar bent voor blaasontstekingen, is weinig drinken en je plas zo lang mogelijk ophouden nou niet echt een heel strak plan van aanpak ;-) Beterschap!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211232278
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Als je zo vatbaar bent voor blaasontstekingen, is weinig drinken en je plas zo lang mogelijk ophouden nou niet echt een heel strak plan van aanpak ;-) Beterschap!
Dank :)
Nee, dat blijkt :@
Drinken is echt een probleem. Drink meestal thee, maar moet soms halverwege het glas gewoon kokhalzen, dan laat ik het staan en krijg niks meer naar binnen. Tot ik een tijd later weer thee maak, om dat vaak ook maar voor de helft weg te krijgen. Drinken is zo lastig.
If they say
pi_211232387
Hopelijk slaat het snel aan.
Hier de ervaring met de pillen dat de ontsteking snel terug kwam er na (nooit weggeweest volgens mij al zei de assistente iets anders). Toen na twee weken zo’n zakje gekregen en dat gaf heel snel verlichting. Heb daarna geen controle meer gehad (en door eerder gedoe bij de huisarts ook geen behoefte aan gehad) maar heb wel lang gedacht dat ie niet helemaal weg geweest is (maar zette ook niet door, alleen het laatste beetje uitplassen bleef zeer doen). Tot in Turkije de blaasontsteking wel doorzette, en daar kreeg ik beide (ennio kreeg voor 7 dagen pillen mee ipv de 5 die ze vertelde, heb ze ook allemaal opgemaakt :@ ). Maarrr heb nu eindelijk het gevoel er helemaal vanaf te zijn (afkloppen).

Hopelijk ben jij er na deze kuur meteen vanaf. Anders even vragen of ze de urine op kweek kunnen zetten, dan kunnen ze specifieke antibiotica voorschrijven voor de betreffende bacterie.

Beterschap!
  woensdag 8 november 2023 @ 11:43:57 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211232585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:01 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank :)
Nee, dat blijkt :@
Drinken is echt een probleem. Drink meestal thee, maar moet soms halverwege het glas gewoon kokhalzen, dan laat ik het staan en krijg niks meer naar binnen. Tot ik een tijd later weer thee maak, om dat vaak ook maar voor de helft weg te krijgen. Drinken is zo lastig.
En als je gewoon een fles water meezeult (of voor mijn part zo'n airdropding of ranja of weet ik veel) en steeds een beetje drinkt? Ipv een heel glas thee en dan maar half opdrinken. Zou dat niet kunnen helpen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211233525
Dank @hilliebillie
Oja, bij jou was dat laatst nog, in Turkije. Wat een gedoe met al die ab kuren.
Dochter had dat ooit ook, reageerde niet op de standaard ab. Wat een ellende was dat ook. Zij vraagt sindsdien meteen om een andere ipv de gewone.
Gelukkig heeft het jou uiteindelijk wel geholpen.
Als ik volgende week vrijdag nog last heb, moet ik weer laten testen. Maar hoop dat deze kuur gewoon doet wat ie moet doen.

Zelfs dat helpt niet @Tink89 Heb ik in de zomer maar dan lukt het me ook niet te drinken. Alleen als ik dorst heb. Thee drink ik ook zonder dorst, tot het dus ongeveer mn neus uitkomt.
Soms denk ik: jas er maar een infuus in, das makkelijker :@
If they say
pi_211236196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:

Goeie tip @:hilliebillie Nooit bij stil gestaan om meteen te gaan dan. Kan het altijd heel lang ophouden :@ Had de puf vanmorgen vroeg niet om mn bed ervoor uit te gaan. Tot het wel móest. Hoef normaal s'nachts ook nooit naar de plee, behalve de afgelopen dagen dan.
Een zakje kan ook heel goed helpen. Het enige nadeel is dat je zolang mogelijk moet wachten om te plassen. Want dan heeft het meer effect.
pi_211236891
Beterschap @Mushanga71!
Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad *hard afkloppen*

Willen jullie morgen van 12.00 tot 14.00 hard duimen? A en haar teamgenoot moeten morgen bakken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211236920
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:28 schreef Vicky het volgende:
Beterschap @:Mushanga71!
Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad *hard afkloppen*

Willen jullie morgen van 12.00 tot 14.00 hard duimen? A en haar teamgenoot moeten morgen bakken.
Tuurlijk ga ik duimen! *O* heeft ze het leuk?
pi_211236946
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:30 schreef Nijna het volgende:

[..]
Tuurlijk ga ik duimen! *O* heeft ze het leuk?
Ja ze heeft het ontzettend naar haar zin.
Was helemaal blij. Teamgenoot komt uit Slovenië maar praat prima Engels. Daar was ze wel een beetje bang voor.

Er doen 391 studenten mee uit 24 landen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 november 2023 @ 19:45:48 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211237132
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:32 schreef Vicky het volgende:

[..]
Was helemaal blij. Teamgenoot komt uit Slovenië maar praat prima Engels. Daar was ze wel een beetje bang voor.

Wow, wat vreselijk gaaf!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 november 2023 @ 20:05:04 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211237451
Ik gisteren op zoek naar een winterjas, want alles te groot, ik naar 3 winkels in het dorp, in totaal 7 jassen aangepast, iedere keer een foto gemaakt, dus 's avonds aan tafel tegen N en Soneal:
Ik heb foto's, jullie moeten swipen en zonder dat de ander het ziet aan mij laten zien welke je de leukste vindt.

Soneal, verward en bezorgd kijkend: "Tinder ofzo? :{ "

:D _O-

Ze kozen allebei voor dezelfde jas overigens, de duurste ook gelijk :')
Maar die gaat het niet worden, want ik ben al heel lang verliefd op een andere jas, die nog wat duurder is, maar het verschil in prijs vind ik niet genoeg om voor degene te gaan die ze uitkozen, als ze een van de andere hadden gekozen had ik dat waarschijnlijk wel gedaan, want die waren minder dan de helft van de prijs dan die jas waar ik al maanden verliefd op ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 08-11-2023 20:15:05 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211237625
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:30 schreef ivy_ het volgende:

[..]
Een zakje kan ook heel goed helpen. Het enige nadeel is dat je zolang mogelijk moet wachten om te plassen. Want dan heeft het meer effect.
Ah, op die manier. Dat had ik nu niet lang volgehouden :D
Deze pillen moet ik echt elke 12u nemen. Beste is om vlak voor het slapen te nemen en dan hopen dat ik er s'nachts niet uit hoef.
Deze keer heb ik de klassieke symptomen, vorige keren niet. Dan is éénmalig zo'n poeder misschien wel heel handig :Y

Dank @Vicky Hopelijk krijg je het ook nooit.
En spannend morgen! Ik duim mee :Y
If they say
  woensdag 8 november 2023 @ 20:15:56 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211237660
Pittig @Mushanga71 :{
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211237728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:15 schreef Leandra het volgende:
Pittig @:Mushanga71 :{
Beterschap :*
Dank!

En koop gewoon de jas die je al maanden mooi vindt. Denk dat je daar veel plezier van hebt. En de prijs, boeien. Dik verdiend, denk ik zo :)
If they say
pi_211237824
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:05 schreef Leandra het volgende:
Ik gisteren op zoek naar een winterjas, want alles te groot, ik naar 3 winkels in het dorp, in totaal 7 jassen aangepast, iedere keer een foto gemaakt, dus 's avonds aan tafel tegen N en Soneal:
Ik heb foto's, jullie moeten swipen en zonder dat de ander het ziet aan mij laten zien welke je de leukste vindt.

Ze kozen allebei voor dezelfde jas overigens, de duurste ook gelijk :')
Maar die gaat het niet worden, want ik ben al heel lang verliefd op een andere jas, die nog wat duurder is, maar het verschil in prijs vind ik niet genoeg om voor degene te gaan die ze uitkozen, als ze een van de andere hadden gekozen had ik dat waarschijnlijk wel gedaan, want die waren minder dan de helft van de prijs dan die jas waar ik al maanden verliefd op ben.
Altijd fijn, te grote kleding!
Hoe staat het met je behandeling/operaties? Einde in zicht?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211238599
Beterschap @Mushanga71! Ik ben sinds vanochtend klaar met mn kuur ivm opstijgende blaasontsteking (incl koorts en rug en buikpijn) maar heb het idee dat het nog net niet helemaal weg is. Morgenochtend check en overleg met huisarts. Ik kreeg inderdaad ook mee vooral heel veel te drinken, meteen naar de wc te gaan bij aandrang en goed uit te plassen.

Iets heel anders: is er dit jaar geen OUD Secret Santa? :o Of heb ik iets gemist? Ik dacht er gisteren ineens aan, dat ik vorige jaren volgens mij nu al volop over kadootjes aan het nadenken was.
  woensdag 8 november 2023 @ 22:07:46 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211238890
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:29 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Altijd fijn, te grote kleding!
Hoe staat het met je behandeling/operaties? Einde in zicht?
Goed, 6 van 7 was 3 weken geleden en #7 zou de armlift worden, maar mijn huid lijkt zich dusdanig te herstellen dat die waarschijnlijk niet nodig is.
Had maandag een gesprek met de dermatoloog (die alle operaties tot nu toe heeft gedaan) en de plastisch chirurg (die volgende maand de armlift zou doen), maar zoals het er nu, 2 maanden nadat mijn armen gedaan zijn, uitziet moet ik er eens heel hard over nadenken of een litteken van elleboog tot oksel wel minder erg is dan de huid zoals die nu is.
Los van het feit dat de plastisch chirurg sowieso wat meer tijd zou willen zien voor het lichaam om zelf te herstellen.

Dus de situatie is nu als volgt: de operatiedatum staat nog, maar ik heb 2 weken daarvoor een belafspraak om te bespreken of ik het überhaupt (nu) door wil laten gaan.
En eigenlijk: als ik naar mijn armen kijk, dan is een litteken dat er voor altijd en eeuwig zit, misschien wel beroerder dan hoe mijn armen nu zijn, laat staan dan hoe mijn armen over een half jaar zijn.

Ergo: daar waar ik dacht nog niet klaar te zijn, ben ik denk ik wel klaar :D
Mocht ik in 2028 besluiten dat ik toch liever een litteken heb dan kan dat dan altijd nog ;)

Beetje dubbel gevoel dus, ik zag maandagmorgen toen ik naar het station fietste nog niet aankomen dat ik maandagmiddag misschien wel helemaal klaar zou zijn met de operaties :D
Maar, ik proefde aan de woorden van de plastisch chirurg heel erg dat hij het niet nodig vindt en ik misschien niet blij ben met aan iedere arm een litteken van elleboog tot (in de) oksel.

Officieel ben ik dus nog aan het bedenken of ik het wel of niet moet laten doorgaan, maar ik denk dat ik er wel klaar mee uit ben *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 november 2023 @ 22:12:05 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211238939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank!

En koop gewoon de jas die je al maanden mooi vindt. Denk dat je daar veel plezier van hebt. En de prijs, boeien. Dik verdiend, denk ik zo :)
Dat ga ik ook wel doen, maar als ze allebei gekozen hadden voor een die minder dan de helft kostte dan was ik daar misschien voor gegaan.
Degene die ze het mooist vonden scheelt gewoon niet genoeg met die jas waar ik verliefd op ben.

Ik wacht alleen nog even tot ik ook overdag zonder compressiepak op stap kan, zodat alles zit waar het altijd zit enzo :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211239147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 21:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Beterschap @:Mushanga71! Ik ben sinds vanochtend klaar met mn kuur ivm opstijgende blaasontsteking (incl koorts en rug en buikpijn) maar heb het idee dat het nog net niet helemaal weg is. Morgenochtend check en overleg met huisarts. Ik kreeg inderdaad ook mee vooral heel veel te drinken, meteen naar de wc te gaan bij aandrang en goed uit te plassen.

Iets heel anders: is er dit jaar geen OUD Secret Santa? :o Of heb ik iets gemist? Ik dacht er gisteren ineens aan, dat ik vorige jaren volgens mij nu al volop over kadootjes aan het nadenken was.
Dank! Jij succes morgen bij de ha. Beter ga je meteen zodat ze er nog een kuur tegenaan kunnen gooien, als dat nodig is. Want op een nierbekkenontsteking zit je écht niet te wachten :X Maar ik hoop voor je dat het niet hoeft en wél alles oké is.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Goed, 6 van 7 was 3 weken geleden en #7 zou de armlift worden, maar mijn huid lijkt zich dusdanig te herstellen dat die waarschijnlijk niet nodig is.
Had maandag een gesprek met de dermatoloog (die alle operaties tot nu toe heeft gedaan) en de plastisch chirurg (die volgende maand de armlift zou doen), maar zoals het er nu, 2 maanden nadat mijn armen gedaan zijn, uitziet moet ik er eens heel hard over nadenken of een litteken van elleboog tot oksel wel minder erg is dan de huid zoals die nu is.
Los van het feit dat de plastisch chirurg sowieso wat meer tijd zou willen zien voor het lichaam om zelf te herstellen.

Dus de situatie is nu als volgt: de operatiedatum staat nog, maar ik heb 2 weken daarvoor een belafspraak om te bespreken of ik het überhaupt (nu) door wil laten gaan.
En eigenlijk: als ik naar mijn armen kijk, dan is een litteken dat er voor altijd en eeuwig zit, misschien wel beroerder dan hoe mijn armen nu zijn, laat staan dan hoe mijn armen over een half jaar zijn.

Mocht ik in 2028 besluiten dat ik toch liever een litteken heb dan kan dat dan altijd nog ;)

Beetje dubbel gevoel dus, ik zag maandagmorgen toen ik naar het station fietste nog niet aankomen dat ik maandagmiddag misschien wel helemaal klaar zou zijn met de operaties :D
Maar, ik proefde aan de woorden van de plastisch chirurg heel erg dat hij het niet nodig vindt en ik misschien niet blij ben met aan iedere arm een litteken van elleboog tot (in de) oksel.

Officieel ben ik dus nog aan het bedenken of ik het wel of niet moet laten doorgaan, maar ik denk dat ik er wel klaar mee uit ben *O*
Yay, das fijn *O* Die operatie kan altijd nog. Je hebt al het nodige voor je kiezen gekregen dus zou mooi zijn als de laatste gewoon niet hoeft. Wel een mooie opsteker :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ga ik ook wel doen, maar als ze allebei gekozen hadden voor een die minder dan de helft kostte dan was ik daar misschien voor gegaan.
Degene die ze het mooist vonden scheelt gewoon niet genoeg met die jas waar ik verliefd op ben.

Ik wacht alleen nog even tot ik ook overdag zonder compressiepak op stap kan, zodat alles zit waar het altijd zit enzo :')
Op die manier. Maar dan misschien achteraf toch spijt hebben dat je toch niet die je écht graag wilde, hebt gekocht :)
Voor het weer heeft een winterjas geen haast, dus je hebt nog even zodat alles weer in proportie is ;)
If they say
pi_211239163
Net de pil genomen voor het slapen en nu moet ik zorgen dat ik niet meer naar de plee hoef. Was vanmorgen toch niet handig om de eerste net te vroeg te nemen :')
If they say
pi_211239208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:28 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank! Jij succes morgen bij de ha. Beter ga je meteen zodat ze er nog een kuur tegenaan kunnen gooien, als dat nodig is. Want op een nierbekkenontsteking zit je écht niet te wachten :X Maar ik hoop voor je dat het niet hoeft en wél alles oké is.

Thanks! Ik had idd gisterochtend al gebeld om te overleggen omdat ik toen ook al dacht dat t nog niet weg was, en toen zei ze kom donderdagochtend dan even langs en dan kijken we dan of je nog wat langer moet slikken of niet. Ik ga idd meteen vroeg zodat ik zo ja meteen morgenochtend weer kan nemen en dan maar 1 moment (vanavond) heb 'gemist'. Ben benieuwd wat ze zegt. Ze hadden nu idd al vermoeden op ontsteking die ook al richting nierbekken ging ivm de koorts en rugpijn, dus ik heb liever niet dat er nog bacteriën overblijven en het dan volgende week weer raak is..

Hopelijk werkt jouw antibiotica snel en goed!

@Leandra zomaar ineens misschien toch al klaar! Je hebt ook al echt een hoop doorstaan dit jaar zeg, het is je ook van harte gegund dat er iets meevalt in het proces!

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 08-11-2023 23:28:16 ]
pi_211239317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Thanks! Ik had idd gisterochtend al gebeld om te overleggen omdat ik toen ook al dacht dat t nog niet weg was, en toen zei ze kom donderdagochtend dan even langs en dan kijken we dan of je nog wat langer moet slikken of niet. Ik ga idd meteen vroeg zodat ik zo ja meteen morgenochtend weer kan nemen en dan maar 1 moment (vanavond) heb 'gemist'. Ben benieuwd wat ze zegt. Ze hadden nu idd al vermoeden op ontsteking die ook al richting nierbekken ging ivm de koorts en rugpijn, dus ik heb liever niet dat er nog bacteriën overblijven en het dan volgende week weer raak is..

Hopelijk werkt jouw antibiotica snel en goed!

@:Leandra zomaar ineens misschien toch al klaar! Je hebt ook al echt een hoop doorstaan dit jaar zeg, het is je ook van harte gegund dat er iets meevalt om het proces!
Dan is het misschien toch handig om een extra kuur te krijgen, zeker als je het idee hebt dat het nog niet helemaal weg is. Jij kent je lichaam het beste.
Welke ab kreeg jij? Ik heb furabid voor 5 dagen.
Mocht ik nog last hebben, moet ik volgende week vrijdag bellen. Maar dan heb ik kleinzoon dus ik kijk wel. Hopelijk niet nodig.
If they say
pi_211239369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan is het misschien toch handig om een extra kuur te krijgen, zeker als je het idee hebt dat het nog niet helemaal weg is. Jij kent je lichaam het beste.
Welke ab kreeg jij? Ik heb furabid voor 5 dagen.
Mocht ik nog last hebben, moet ik volgende week vrijdag bellen. Maar dan heb ik kleinzoon dus ik kijk wel. Hopelijk niet nodig.
Ik kreeg ciprofloxacine, 7 dagen. Hopelijk voor jou idd niet nodig en gewoon klachtenvrij na de kuur!
pi_211239718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik kreeg ciprofloxacine, 7 dagen. Hopelijk voor jou idd niet nodig en gewoon klachtenvrij na de kuur!
Een andere ab dus. Er zijn ook zoveel soorten.
Ik merk nu al wat verbetering al had ik geen verhoging of echt pijn. Gaat iig de goede kant op :)
If they say
pi_211239777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Een andere ab dus. Er zijn ook zoveel soorten.
Ik merk nu al wat verbetering al had ik geen verhoging of echt pijn. Gaat iig de goede kant op :)
Ja, deze krijg je als ze denken dat het al richting nierbekkenontsteking gaat (dus met koorts en rugpijn), jouwe is eerste keus wanneer daar geen sprake van is :) . Fijn dat je al wat verbetering merkt!
pi_211240410
Wat goed @Leandra ! O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211240455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, deze krijg je als ze denken dat het al richting nierbekkenontsteking gaat (dus met koorts en rugpijn), jouwe is eerste keus wanneer daar geen sprake van is :) . Fijn dat je al wat verbetering merkt!
Ah, zo. Heb nierbekkenontsteking gehad, ooit, en das :X
Dus als ik een vermoeden heb van een blaasontsteking, laat ik het testen. Maar deze keer was het duidelijk.
Succes bij de ha vandaag!
If they say
pi_211240545
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wat een leuke ervaring! ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:05 schreef Leandra het volgende:

*) hahaha. Ik ben nu wel benieuwd naar die jas waar je verliefd op bent :).

Wat fijn dat je huid zo goed herstelt dat die armlift misschien niet nodig is en dat je er ook rustig een tijdje over na kan denken!

@Mushanga71, beterschap!

@vlindertje89, ook voor jou beterschap!
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 08:24:18 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211240713
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Net de pil genomen voor het slapen en nu moet ik zorgen dat ik niet meer naar de plee hoef. Was vanmorgen toch niet handig om de eerste net te vroeg te nemen :')
Hoezo zorgen dat je niet meer naar de wc hoeft? Gewoon gaan hoor! Nog nooit gehoord dat je het op moet houden als je een pil hebt ingenomen, dat lijkt me heel sterk. Juist plassen zodra je aandrang voelt, de infectie moet eruit!

Hier werkt cranberrysap wel goed trouwens. Krijg ik klachten, drink ik even een liter van die zooi en dan gaat het weer :D
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 09:01:15 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211240914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wow wat goed O+ Hoe vond je het herstel ten opzichte van het resultaat? Ik overweeg een borstverkleining maar zie nu al op tegen het herstel :@
  donderdag 9 november 2023 @ 09:16:22 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211241002
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:01 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wow wat goed O+ Hoe vond je het herstel ten opzichte van het resultaat? Ik overweeg een borstverkleining maar zie nu al op tegen het herstel :@
Oh pittig, maar het resultaat is fantastisch, plus dat ik min of meer door de manier waarop de belastingaftrek werkt gedwongen was de operaties in één belastingjaar te doen en dat was echt zwaar, het was fijn als de aftrek ook volledig zou gelden als het over 3 jaar uitgesmeerd zou mogen worden.

Het herstel was het pittigst aan de bovenbenen, dat beperkte de mobiliteit heel erg, de rest viel mee, de eerste 2 weken 24/7 in een compressiepak is vervelend, maar ik geniet nu alweer een week van niet met dat ding aan hoeven slapen, nu alleen nog overdag, en de komende 3 weken nog, daarna voorlopig alleen als ik ga sporten.

De ongemakken van het herstel vallen compleet weg tegen het resultaat, ik ben er zo enorm blij mee, nu al, en mijn lichaam heeft echt nog wel even nodig om op een eindresultaat te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 09:18:12 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211241015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh pittig, maar het resultaat is fantastisch, plus dat ik min of meer door de manier waarop de belastingaftrek werkt gedwongen was de operaties in één belastingjaar te doen en dat was echt zwaar, het was fijn als de aftrek ook volledig zou gelden als het over 3 jaar uitgesmeerd zou mogen worden.

Het herstel was het pittigst aan de bovenbenen, dat beperkte de mobiliteit heel erg, de rest viel mee, de eerste 2 weken 24/7 in een compressiepak is vervelend, maar ik geniet nu alweer een week van niet met dat ding aan hoeven slapen, nu alleen nog overdag, en de komende 3 weken nog, daarna voorlopig alleen als ik ga sporten.

De ongemakken van het herstel vallen compleet weg tegen het resultaat, ik ben er zo enorm blij mee, nu al, en mijn lichaam heeft echt nog wel even nodig om op een eindresultaat te komen.
Ik kan me voorstellen dat het resultaat echt opweegt tegen de klachten die je had :Y

Vervelend ook dat soort verzekeringsissues, het komt allemaal neer op geld -O-

Hoe lang staat er in totaal voor het herstel?
  donderdag 9 november 2023 @ 09:21:58 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211241037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 07:54 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat een leuke ervaring! ^O^
[..]
*) hahaha. Ik ben nu wel benieuwd naar die jas waar je verliefd op bent :).

Wat fijn dat je huid zo goed herstelt dat die armlift misschien niet nodig is en dat je er ook rustig een tijdje over na kan denken!

@:Mushanga71, beterschap!

@:vlindertje89, ook voor jou beterschap!
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 9 november 2023 @ 09:28:59 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211241085
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat het resultaat echt opweegt tegen de klachten die je had :Y

Vervelend ook dat soort verzekeringsissues, het komt allemaal neer op geld -O-

Hoe lang staat er in totaal voor het herstel?
Verzekering vergoedt helemaal niets, het is alleen maar aftrekbaar van de belasting, want erkende ziekte.

Volgens mij staat er per operatie in principe 3 tot 6 maanden voor je met het definitieve eindresultaat zit, maar bij de onderbenen (28-06 gedaan) kan het bijvoorbeeld 2 maanden tot 2 jaar duren voor je geen steunkousen meer nodig hebt, ook dat gaat goed, hoewel dat ook weer wat lastig oordelen is voor mij omdat 3 weken geleden mijn heupen zijn gedaan en dat wondvocht daar wil natuurlijk ook het liefst naar m'n voeten :')
Maar ook dat gaat wel goed, gisteren lage compressiekousjes gedragen onder een compressiepak dat rond de onderbenen niet heel strak meer zit, en ik had gisteravond amper een rand in mijn huid zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 09:41:03 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211241186
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Verzekering vergoedt helemaal niets, het is alleen maar aftrekbaar van de belasting, want erkende ziekte.

Volgens mij staat er per operatie in principe 3 tot 6 maanden voor je met het definitieve eindresultaat zit, maar bij de onderbenen (28-06 gedaan) kan het bijvoorbeeld 2 maanden tot 2 jaar duren voor je geen steunkousen meer nodig hebt, ook dat gaat goed, hoewel dat ook weer wat lastig oordelen is voor mij omdat 3 weken geleden mijn heupen zijn gedaan en dat wondvocht daar wil natuurlijk ook het liefst naar m'n voeten :')
Maar ook dat gaat wel goed, gisteren lage compressiekousjes gedragen onder een compressiepak dat rond de onderbenen niet heel strak meer zit, en ik had gisteravond amper een rand in mijn huid zitten.
Wow helemaal geen vergoeding? :o Wat absurd...

Lijkt me wel heftig steeds al die compressiepakken en dergelijken, word je dat niet snel zat?

Ik weet nog met mijn neus dat ik op een gegeven moment wel dacht dat het "af" was maar een jaar later was het echt al weer veranderd. Dat gaat zo geleidelijk dat je het eigenlijk niet meer door hebt. Dan zijn de voor/na/nog meer na foto's wel handig :)
  donderdag 9 november 2023 @ 09:53:15 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211241260
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:41 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wow helemaal geen vergoeding? :o Wat absurd...

Lijkt me wel heftig steeds al die compressiepakken en dergelijken, word je dat niet snel zat?

Ik weet nog met mijn neus dat ik op een gegeven moment wel dacht dat het "af" was maar een jaar later was het echt al weer veranderd. Dat gaat zo geleidelijk dat je het eigenlijk niet meer door hebt. Dan zijn de voor/na/nog meer na foto's wel handig :)
Nope, geen vergoeding want "volgens de stand van de wetenschap is nog niet bewezen dat het blijvend effectief is".
Men verwacht overigens van wel en heeft daarom de beroepsgroep, patiëntenvereniging en andere belangenorganisatie het advies gegeven met meer bewijs te komen zodat er bij een volgend onderzoek naar wel of niet vergoeden een ander resultaat kan komen.

Los van het gegeven dat ik niet op zo'n "misschien over 5/10/15 jaar wel" wilde wachten, wilde ik ook het risico niet lopen dat mijn lipoedeem dan tot een lymfo-lipoedeen verworden was, want dan is het te laat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 10:07:22 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211241384
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nope, geen vergoeding want "volgens de stand van de wetenschap is nog niet bewezen dat het blijvend effectief is".
Men verwacht overigens van wel en heeft daarom de beroepsgroep, patiëntenvereniging en andere belangenorganisatie het advies gegeven met meer bewijs te komen zodat er bij een volgend onderzoek naar wel of niet vergoeden een ander resultaat kan komen.

Los van het gegeven dat ik niet op zo'n "misschien over 5/10/15 jaar wel" wilde wachten, wilde ik ook het risico niet lopen dat mijn lipoedeem dan tot een lymfo-lipoedeen verworden was, want dan is het te laat.
Laat me raden: met die lymfo-lipoedeem ben jij nog duurder uit voor de verzekering maar omdat zij geen langetermijnvisie hebben zien zij dit niet? :X

Ik heb trouwens de huisarts gebeld voor een afspraak, zat er al een tijdje tegenaan te hikken. Bedankt voor het laatste zetje :s)
  donderdag 9 november 2023 @ 10:25:56 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211241527
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Laat me raden: met die lymfo-lipoedeem ben jij nog duurder uit voor de verzekering maar omdat zij geen langetermijnvisie hebben zien zij dit niet? :X

Ik heb trouwens de huisarts gebeld voor een afspraak, zat er al een tijdje tegenaan te hikken. Bedankt voor het laatste zetje :s)
Dan zou ik vast nog veel duurder zijn, maar dat ziet men idd niet.
Het is overigens ook geen kwestie van de ene verzekeraar wel en de andere niet, zaken die wel of niet voor vergoeding in aanmerking komen worden bepaald door een organisatie, die dus nu ook gesteld heeft dat men met meer bewijs moet komen dat het blijvend effectief is.

Het was voor mij en heel veel anderen qua zorgkosten en uitval sowieso veel goedkoper geweest als het 30 jaar geleden herkend was, maar alle artsen en fysiotherapeuten waarmee ik te maken had zaten met snot in hun ogen vast op het standaard "meer bewegen, minder eten" riedeltje zonder te zien wat er werkelijk aan de hand was.

Dat is wat de maatschappij bij heel veel vrouwen met lipoedeem het meest kost.

Heel goed dat je een afspraak gemaakt hebt!
Heel veel succes! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')