Lief dat je het vraagt.quote:
Thnx voor de update. Succes maandag in het zkh.quote:Op dinsdag 7 november 2023 18:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt.
Redelijk. Mobiliteit onveranderd. Weinig fysio, dus ik zie dat ook niet veel meer veranderen.
Hij lijkt wel meer zin in activiteiten te hebben. (wat hij thuis niet deed) Is vandaag zelfs naar de bingo geweest en 1e en 2e prijs gewonnen!Elk weekend naar de markt, met goed weer. En laatst was er een dame die kwam liedjes van vroeger zingen, daar wilde hij graag heen en genoot er erg van. Daarna is hij wel erg moe en moet hij wel plat.
De hevige buikpijn komt wel weer steeds meer terug. As maandag heeft hij dan eindelijk de afspraak daarvoor bij de chirurg in het ziekenhuis WZA (Assen) ivm de galblaas. Ben benieuwd wat die daarover te zeggen heeft.
Weet niet meer of ik het al had genoemd, maar het blijkt dat hij ook nog eens de ziekte van Bechterew heeft, wat ook de pijn in zijn knie, rug en nek verklaard. Reumatische ontstekingen als ik het goed heb onthouden.
De schroeven in zijn rug zitten los, daar wachten we ook nog op antwoord op van een mdo overleg van de artsen van het UMCG (Groningen). Kan dat blijven zitten zonder gevolgen, of moet er nog wat aan gedaan worden?
Dan maandag ook eindelijk gelukt om een rondleiding te regelen bij een verzorgingstehuis waar hij graag heen wil.
Jaaaaa, wat fijnquote:Op dinsdag 7 november 2023 11:54 schreef Quoi het volgende:
Zij met een goede uitslag groet uWe hebben er een cavaatje op gedronken. Check. En door.
Wij waren er om 1 uur weg dus elkaar net gemistquote:Op maandag 6 november 2023 23:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ha, toen waren wij er ook
Eind van de middag abonnementen verlengd.
Dat is goed nieuwsquote:Op dinsdag 7 november 2023 11:54 schreef Quoi het volgende:
Zij met een goede uitslag groet uWe hebben er een cavaatje op gedronken. Check. En door.
Voorzichtig goede berichten dus, fijn dat je vader echt nog van dingen kan genieten! En dat hij wellicht naar een verzorgingstehuis van keuze kan, dat vond mijn vader ook erg fijn.quote:Op dinsdag 7 november 2023 18:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt.
Redelijk. Mobiliteit onveranderd. Weinig fysio, dus ik zie dat ook niet veel meer veranderen.
Hij lijkt wel meer zin in activiteiten te hebben. (wat hij thuis niet deed) Is vandaag zelfs naar de bingo geweest en 1e en 2e prijs gewonnen!Elk weekend naar de markt, met goed weer. En laatst was er een dame die kwam liedjes van vroeger zingen, daar wilde hij graag heen en genoot er erg van. Daarna is hij wel erg moe en moet hij wel plat.
De hevige buikpijn komt wel weer steeds meer terug. As maandag heeft hij dan eindelijk de afspraak daarvoor bij de chirurg in het ziekenhuis WZA (Assen) ivm de galblaas. Ben benieuwd wat die daarover te zeggen heeft.
Weet niet meer of ik het al had genoemd, maar het blijkt dat hij ook nog eens de ziekte van Bechterew heeft, wat ook de pijn in zijn knie, rug en nek verklaard. Reumatische ontstekingen als ik het goed heb onthouden.
De schroeven in zijn rug zitten los, daar wachten we ook nog op antwoord op van een mdo overleg van de artsen van het UMCG (Groningen). Kan dat blijven zitten zonder gevolgen, of moet er nog wat aan gedaan worden?
Dan maandag ook eindelijk gelukt om een rondleiding te regelen bij een verzorgingstehuis waar hij graag heen wil.
quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:54 schreef Quoi het volgende:
Dan maar gouw een potje plas inleveren inderdaad. Een tip die ik steeds krijg bij blaasontsteking (of het vermoeden er van) die ik je graag wil meegeven, is om wel elke keer te gaan plassen meteen als je aandrang hebt, het is belangrijk de bacteriën er zo snel mogelijk uit te plassen zodat ze niet de kans hebben zich in je blaas te vermenigvuldigen.quote:Op woensdag 8 november 2023 07:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Was al om 4.30u wakker. Moest plassen maar had geen zin om mn nest uit te komen. Om 6u toch maar gegaan. Had gelukkig nog een potje dus zo toch maar even bij de ha langs, want ik vermoed een blaasontsteking. Heb al een week last dus tis wel tijd nu.
Als je zo vatbaar bent voor blaasontstekingen, is weinig drinken en je plas zo lang mogelijk ophouden nou niet echt een heel strak plan van aanpak ;-) Beterschap!quote:Op woensdag 8 november 2023 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Hallo blaasontstekingKreeg een ab kuur. Mocht kiezen, of 1 zakje of 5 dagen 2 pillen. Koos het laatste. Weet niet, één zakje en tis weg?
![]()
Goeie tip @:hilliebillie Nooit bij stil gestaan om meteen te gaan dan. Kan het altijd heel lang ophoudenHad de puf vanmorgen vroeg niet om mn bed ervoor uit te gaan. Tot het wel móest. Hoef normaal s'nachts ook nooit naar de plee, behalve de afgelopen dagen dan.
Cranberrysap, heb ik niet in huis en gister net mn bestelling binnen gekregen. Ik ben daar zo'n fan van dat ik meestal de fles moet weggooien omdat ik het zo lekker vind, notEn ik héb al moeite met drinken. Nouja, hopelijk werkt de ab kuur.
Dankquote:Op woensdag 8 november 2023 10:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je zo vatbaar bent voor blaasontstekingen, is weinig drinken en je plas zo lang mogelijk ophouden nou niet echt een heel strak plan van aanpak ;-) Beterschap!
En als je gewoon een fles water meezeult (of voor mijn part zo'n airdropding of ranja of weet ik veel) en steeds een beetje drinkt? Ipv een heel glas thee en dan maar half opdrinken. Zou dat niet kunnen helpen?quote:Op woensdag 8 november 2023 11:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank![]()
Nee, dat blijkt![]()
Drinken is echt een probleem. Drink meestal thee, maar moet soms halverwege het glas gewoon kokhalzen, dan laat ik het staan en krijg niks meer naar binnen. Tot ik een tijd later weer thee maak, om dat vaak ook maar voor de helft weg te krijgen. Drinken is zo lastig.
Een zakje kan ook heel goed helpen. Het enige nadeel is dat je zolang mogelijk moet wachten om te plassen. Want dan heeft het meer effect.quote:Op woensdag 8 november 2023 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Hallo blaasontstekingKreeg een ab kuur. Mocht kiezen, of 1 zakje of 5 dagen 2 pillen. Koos het laatste. Weet niet, één zakje en tis weg?
![]()
Goeie tip @:hilliebillie Nooit bij stil gestaan om meteen te gaan dan. Kan het altijd heel lang ophoudenHad de puf vanmorgen vroeg niet om mn bed ervoor uit te gaan. Tot het wel móest. Hoef normaal s'nachts ook nooit naar de plee, behalve de afgelopen dagen dan.
Cranberrysap, heb ik niet in huis en gister net mn bestelling binnen gekregen. Ik ben daar zo'n fan van dat ik meestal de fles moet weggooien omdat ik het zo lekker vind, notEn ik héb al moeite met drinken. Nouja, hopelijk werkt de ab kuur.
Tuurlijk ga ik duimen!quote:Op woensdag 8 november 2023 19:28 schreef Vicky het volgende:
Beterschap @:Mushanga71!
Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad *hard afkloppen*
Willen jullie morgen van 12.00 tot 14.00 hard duimen? A en haar teamgenoot moeten morgen bakken.
Ja ze heeft het ontzettend naar haar zin.quote:Op woensdag 8 november 2023 19:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik duimen!heeft ze het leuk?
Wow, wat vreselijk gaaf!quote:Op woensdag 8 november 2023 19:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja ze heeft het ontzettend naar haar zin.
Was helemaal blij. Teamgenoot komt uit Slovenië maar praat prima Engels. Daar was ze wel een beetje bang voor.
Er doen 391 studenten mee uit 24 landen.
Ah, op die manier. Dat had ik nu niet lang volgehoudenquote:Op woensdag 8 november 2023 18:30 schreef ivy_ het volgende:
[..]
Een zakje kan ook heel goed helpen. Het enige nadeel is dat je zolang mogelijk moet wachten om te plassen. Want dan heeft het meer effect.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |