abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 november 2023 @ 07:48:17 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211209200
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 06:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Geen idee waar je cursus hebt maar goed gedaan.
Wij zijn "onderweg" naar Schiphol. Avliegt straks naar Litouwen, die gaat meedoen met een internationale bakwedstrijd. We reden de A4 op en stonden meteen muurvast. 2 ongelukken gebeurd.
:o Oi!
Fingers crossed

Ik zit in Hoog Soeren, cursus is in Wilp. Dus ik had daar geen last van gehad, maar toch.
pi_211209208
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 07:48 schreef BE het volgende:

[..]
Fingers crossed

Ik zit in Hoog Soeren, cursus is in Wilp. Dus ik had daar geen last van gehad, maar toch.
Uiteindelijk reed het ineens door en was ze 15 minuten "te laat".
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 6 november 2023 @ 08:51:34 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211209493
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 07:48 schreef BE het volgende:

[..]
Fingers crossed

Ook in de buurt!
Tip: Rij door Hoog Soeren naar Halte Assel, dat is een van de mooiste wegen van het land.
Bij Halte Assel is ook een natuurbegraafplaats trouwens, maar die heeft helaas wat last van nabestaanden die van tierelantijnen houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 november 2023 @ 08:57:29 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211209525
Oh, je hotelomschrijving valt me tegen trouwens, tenzij er nog een ander hotel in Hoog Soeren is dan het grote witte links direct als je het dorp binnenrijdt vanaf de N-weg.
Edit, ik zie dat er meer zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 november 2023 @ 09:15:45 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211209648
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Wij gaan zelden naar de dierentuin. Vind er geen klap aan. Maar dat ligt meer aan mij dan aan de dierentuin denk ik. Het staat me zo tegen. En ik weet dat zin een dierentuin allemaal goeie dingen doen en dat ze van het geld dat ze verdienen vast nuttig onderzoek doen en bijna uitgestorven dieren opkweken en bla bla bla... maar ik wordt er nooit gelukkig van om die dieren zo totaal op een verkeerde plaats te zien.
Oh dit gevoel herken ik heel goed. Heb dat altijd als ik er rondloop. Ik probeer dan ook te denken dat het leven van dat dier zonder de dierentuin misschien nog wel slechter zou zijn.

Ik word ook altijd verdrietig van zo'n leeuw die daar rond slentert, of een grote uil die onder zo'n net leeft. Een dierentuin blijft niet de meest ideale oplossing voor deze beesten. Maar van alle opties misschien niet de slechtste.
  maandag 6 november 2023 @ 10:09:53 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211210079
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:15 schreef Quoi het volgende:

[..]
Oh dit gevoel herken ik heel goed. Heb dat altijd als ik er rondloop. Ik probeer dan ook te denken dat het leven van dat dier zonder de dierentuin misschien nog wel slechter zou zijn.

Ik word ook altijd verdrietig van zo'n leeuw die daar rond slentert, of een grote uil die onder zo'n net leeft. Een dierentuin blijft niet de meest ideale oplossing voor deze beesten. Maar van alle opties misschien niet de slechtste.
Ik vind het ook enorm verschillen per dierentuin. Bij Gaia hebben ze bijvoorbeeld echt fijn veel ruimte en ook wildlands vond ik wat dat betreft prettig. Maar van Blijdorp werd ik bijvoorbeeld echt heel ongelukkig...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 november 2023 @ 10:12:17 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211210089
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind het ook enorm verschillen per dierentuin. Bij Gaia hebben ze bijvoorbeeld echt fijn veel ruimte en ook wildlands vond ik wat dat betreft prettig. Maar van Blijdorp werd ik bijvoorbeeld echt heel ongelukkig...
Ik vond Gaia zo leuk!!!
Een soort van mix tussen Dierenpark Amersfoort en de Apenheul, ik was er nog nooit geweest maar het voelde gelijk allemaal vertrouwd.

Artis heeft bijvoorbeeld ook niet, dat vrije gevoel.
Wildlands vond ik helemaal niets, geen dierenpark, geen pretpark, maar allebei een beetje willen zijn, z'n geld niet waard iig.
Hoewel dat vlak na de opening wad, misschien is het inmiddels beter.
Dierenpark Emmen vond ik wel O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 november 2023 @ 10:21:09 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211210156
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vond Gaia zo leuk!!!
Een soort van mix tussen Dierenpark Amersfoort en de Apenheul, ik was er nog nooit geweest maar het voelde gelijk allemaal vertrouwd.

Artis heeft bijvoorbeeld ook niet, dat vrije gevoel.
Wildlands vond ik helemaal niets, geen dierenpark, geen pretpark, maar allebei een beetje willen zijn, z'n geld niet waard iig.
Hoewel dat vlak na de opening wad, misschien is het inmiddels beter.
Dierenpark Emmen vond ik wel O+
Ik vond Wildlands verder ook niks hoor, maar de ruimte die de leeuwen daar hebben bijvoorbeeld is wel top. Maar die attracties hoeven (muv het bootje bij de olifanten) van mij ook niet.

Artis ben ik nog nooit geweest. Burgers Zoo vind ik wel tof. Schoonouders hebben een abo op de Beekse Bergen, da's ook leuk!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 6 november 2023 @ 10:24:45 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211210185
Ik heb hetzelfde als Lemijn, vind het over het algemeen eigenlijk gewoon niet meer kunnen, die dieren in kooien, alleen maar voor ons vermaak. Al ben ik er ook heus wel geweest met onze kinderen en hebben we er toen ook wel van genoten. Maar 't idee staat me steeds meer tegen.
in de haak.
pi_211210528
B is een enorme dierengek, vooral reptielen. Hij vond Blijdorp niets. Hij vindt Beekse Bergen echt top, daar lopen ze natuurlijk behoorlijk vrij rond.
Over 2 weken gaan we naar het reptielhuis in Breda, mag hij de dierenverzorger helpen.

We hebben ook serieus overwogen om een reptiel voor hem te kopen, maar dat lijkt me voor zo'n beest zo sneu, zo'n stuiterende jongen, klein 'hok'. Daar is hij het ook wel mee eens geloof ik.

Vroeger, voor de kinderen zijn wij naar Zuid Afrika geweest en naar Namibie. Dat vond ik ook wel dubbel, daar jagen ze de leeuwen op richting de toeristen. Niet in alle parken, maar de kleinere, commerciele wel.
  maandag 6 november 2023 @ 11:15:33 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211210566
Zo hebben wij 2 axolotls als 'huisdieren'. Best een aardig groot aquarium, maar ik vind 't eigenlijk zo zielig, wat voor leven hebben die beestjes nou? En 't vraagt nog best wat qua verzorging, dus ik zou 't mensen niet aanraden hoor.
(Maar mocht B ze een keer willen komen bekijken, al zijn het natuurlijk geen reptielen maar amfibieën), dan is hij van harte welkom hoor, Exode. :)

En ja, bij die safari's heb ik ook altijd heel dubbele gevoelens. Al snap ik goed dat als je er bent, het heel verleidelijk is om wel zo'n safari te maken.
in de haak.
pi_211210696
Ik vind axelotl's zo schattig. Maar ik zou ze niet hoeven.

Ik heb al anderhalve week last van PMS en ben niet te genieten. Maar ongesteld worden, ho maar. Ik haat dit.
  maandag 6 november 2023 @ 11:47:53 #213
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211210903
ZooParc Overloon is ook ontzettend ruim en 'natuurlijk' opgezet, aanrader O+
pi_211211502
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:24 schreef trui het volgende:
Ik heb hetzelfde als Lemijn, vind het over het algemeen eigenlijk gewoon niet meer kunnen, die dieren in kooien, alleen maar voor ons vermaak. Al ben ik er ook heus wel geweest met onze kinderen en hebben we er toen ook wel van genoten. Maar 't idee staat me steeds meer tegen.
Dat heb ik ook bij het Dolfinarium. Daar ga ik echt niet meer naartoe.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211211915
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 11:15 schreef trui het volgende:
Zo hebben wij 2 axolotls als 'huisdieren'. Best een aardig groot aquarium, maar ik vind 't eigenlijk zo zielig, wat voor leven hebben die beestjes nou? En 't vraagt nog best wat qua verzorging, dus ik zou 't mensen niet aanraden hoor.
(Maar mocht B ze een keer willen komen bekijken, al zijn het natuurlijk geen reptielen maar amfibieën), dan is hij van harte welkom hoor, Exode. :)

En ja, bij die safari's heb ik ook altijd heel dubbele gevoelens. Al snap ik goed dat als je er bent, het heel verleidelijk is om wel zo'n safari te maken.
Je hebt wel grote verschillen in safari's en natuurparken. Toen ik nog jong, naief en vrij wereldvreemd was, ben ik in Zuid Afrika met cheeta's op de foto gegaan en heb op een olifant gezeten in Thailand.

Jaren laten maakte ik met verloofde een reis naar Zuid Afrika en Namibie en zochten het wel goed uit vooraf. Er zijn meerdere parken waar ze gewonde, verweesde dieren etc opvangen. Dan help je iig een goed doel met je geld.

Namibie is wel echt een aanrader trouwens, daar lopen stokstaartjes rond zoals hier katten rondlopen. Heel bijzonder was dat.
Als de kinderen wat ouder zijn, willen we terug.

Wat leuk, axolotls!
B zijn droom is een slang als huisdier, buiten dat we daar veel bezwaar in zijn algemeenheid tegen hebben, ben ik echt bang voor slangen.
  maandag 6 november 2023 @ 14:09:46 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211212233
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:31 schreef exode het volgende:

[..]
Je hebt wel grote verschillen in safari's en natuurparken. Toen ik nog jong, naief en vrij wereldvreemd was, ben ik in Zuid Afrika met cheeta's op de foto gegaan en heb op een olifant gezeten in Thailand.

Jaren laten maakte ik met verloofde een reis naar Zuid Afrika en Namibie en zochten het wel goed uit vooraf. Er zijn meerdere parken waar ze gewonde, verweesde dieren etc opvangen. Dan help je iig een goed doel met je geld.

Namibie is wel echt een aanrader trouwens, daar lopen stokstaartjes rond zoals hier katten rondlopen. Heel bijzonder was dat.
Als de kinderen wat ouder zijn, willen we terug.

Wat leuk, axolotls!
B zijn droom is een slang als huisdier, buiten dat we daar veel bezwaar in zijn algemeenheid tegen hebben, ben ik echt bang voor slangen.
Ik zou nooit meer rustig op de bank zitten, maar continu gaan checken of het terrarium wel goed dicht is, die slang er nog ligt, m'n kind 'm niet mee naar bed genomen heeft.... brrrrt!
pi_211212482
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 14:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zou nooit meer rustig op de bank zitten, maar continu gaan checken of het terrarium wel goed dicht is, die slang er nog ligt, m'n kind 'm niet mee naar bed genomen heeft.... brrrrt!
Dat oa, beesten schijnen enorm goed in ontsnappen te zijn. Ook leuk als we op vakantie zijn, denk niet dat de buurvrouw een slang gaat verzorgen.

Maar het gebeurt sowieso niet. Dat weet ie ook.
  maandag 6 november 2023 @ 14:36:54 #218
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211212510
Is toch wel ff wat anders dan een cavia ja :D
  maandag 6 november 2023 @ 14:37:05 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_211212512
Er zijn reptielen die dol zijn op spinnen en vliegen en dergelijke. Zo eentje lijkt me best wel handig :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 november 2023 @ 15:28:28 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211212905
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 14:37 schreef Troel het volgende:
Er zijn reptielen die dol zijn op spinnen en vliegen en dergelijke. Zo eentje lijkt me best wel handig :P
Moet je ze dus wel naar het terrarium gaan brengen. Ben je nog zelf aan 't vangen. ;)
in de haak.
pi_211212932
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 14:37 schreef Troel het volgende:
Zo'n slang was natuurlijk DE oplossing geweest tegen de muizen. ;)

Onze katten vingen in hun actieve leven ook spinnen, muggen en vliegen. Nu vangt ie zijn eigen staart niet eens meer.

B wil ook geen 'gangbare' slang overigens. Het liefst een blauwe Viper of een Koningspython.
  maandag 6 november 2023 @ 15:47:20 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211213031
Wij hadden gisteren een egel in de tuin. Maar na 10 minuten toen we terugkwamen met een bakje water was hij alweer “gevlogen”.
pi_211213767
Ik zou geen reptiel als huisdier willen. Dat is net als vissen een dier waar je verder niet zoveel mee kan. Echt een band opbouwen of knuffelen doe je daar niet mee, dan blijft het bij kijken.

Ik had vroeger ratten, daar kon je wel mee spelen! Maar m’n man veto’t die :(

En qua dierentuinen vind ik Wildlands juist heel erg leuk! De achtbaan was niet nodig, maar ik vind de verblijven juist wel erg mooi, en hoewel de Safari weinig voorstelt vind ik het wel een leuke aanvulling.

Blijdorp vind ik redelijk, daar hebben de meeste dieren tegenwoordig wel mooie ruime verblijven, maar waarom die steeds prijzen wint voor beste dierentuin begrijp ik niet helemaal. Artis vond ik de meest teleurstellende dierentuin. Laatste keer dat ik daar was hadden ze nog echt kooien met tralies. Dat is wel bijna 20 jaar geleden, maar toen had Blijdorp al een hoop aangepast. Wij gaan overigens wel graag naar dierentuinen, zolang de dieren er maar goed verzorgd worden.
  maandag 6 november 2023 @ 17:39:07 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_211213941
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 15:28 schreef trui het volgende:

[..]
Moet je ze dus wel naar het terrarium gaan brengen. Ben je nog zelf aan 't vangen. ;)
Gewoon los laten lopen toch >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 19:12:01 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211214837
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:51 schreef Bami het volgende:
Hier ook een abonnement haha. Kunnen bijna wel een dierenpark Amersfoort meet doen. :D
Ik ben voor! Vorige week zondag was ik er speciaal heen gegaan voor een fokmeet die, zonder mijn weten, was afgelast :')

Dus ik ga voor de herkansing! *O*

Morgen ben ik er ook te vinden trouwens :)

@Lemijn ik herken je gevoel wel, ik vind dierentuinen ook wat ongemakkelijks hebben. De meeste verblijven in Amersfoort vind ik wel zeer prijs, op de tijgers/leeuwen en vooral de krokodil na. Die laatste zit echt veel te klein :X
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 19:16:33 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211214891
De meest schrale dierentuin vind ik toch wel Artis. Onverzorgde beesten in veel te kleine hokken :X
pi_211216081
Maar Artis is wel de oudste dierentuin van Nederland ;)
Er is weinig plek om uit te breiden. En toen ie gebouwd werd, in 1838, waren die hokjes normaal.
Altijd als ik daar kom, krijg ik de neiging de hokken te openen :@ Kom er dus vrij weinig. Toen de kinderen klein waren kwamen we er soms, maar heb nooit een abo gehad.
Misschien eens een keertje met kleinzoon, als ie wat ouder is. Voor mezelf hoeft het niet echt.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211216362
Ik ben echt in heel veel dierentuinen nog nooit geweest. Wel een aantal keer in Burgers, ooit in Ouwehand, Apenheul, Overloon en Volkel. En de Orchideeenhoeve, maar dat telt niet als dierentuin, denk ik :D
Ik moet zeggen, de dierentuin is (sinds ik geen peuter/kleuter meer heb) niet direct het eerste uitje waar ik aan denk als ik een dagje weg wil.
pi_211217186
Wij gaan al een aantal jaar naar de dierentuin in Amersfoort. Ergens in een ruimte staat een opgezette beer, we maakten daar in 2016 een foto bij, met beide kinderen. Nu jaarlijks dezelfde foto. Leuk om te zien dat de beer krimpt O-)
Als we deze foto niet zouden maken, zou ik niet zo vaak naar dezelfde dierentuin gaan.
*poef* nu is het weg
pi_211217458
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik ben voor! Vorige week zondag was ik er speciaal heen gegaan voor een fokmeet die, zonder mijn weten, was afgelast :')

Oei dat klinkt wel erg lullig :{
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 22:37:57 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211217477
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:36 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Oei dat klinkt wel erg lullig :{
Was jammer maar omdat ik een abonnement heb en we er gewoon een uitje met het gezin van hebben gemaakt was het niet heel erg. Ik kwam als verrassing dus daarom wist ik ook niet dat het niet doorging :')
  maandag 6 november 2023 @ 22:40:32 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211217498
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 08:57 schreef Leandra het volgende:
Oh, je hotelomschrijving valt me tegen trouwens, tenzij er nog een ander hotel in Hoog Soeren is dan het grote witte links direct als je het dorp binnenrijdt vanaf de N-weg.
Edit, ik zie dat er meer zijn.
Het was donker dus ik weet niet precies of het een witte is die jij bedoeld, maar die van mij heeft Oranje in de naam. ;) De hal en de bar etc. ziet er allemaal keurig uit, maar de kamers vond ik wat erg sober.
pi_211217772
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Was jammer maar omdat ik een abonnement heb en we er gewoon een uitje met het gezin van hebben gemaakt was het niet heel erg. Ik kwam als verrassing dus daarom wist ik ook niet dat het niet doorging :')
Dat scheelt wel dat je er geen extra kosten voor hebt gemaakt en inderdaad gewoon een leuke dag gehad hebt.
  maandag 6 november 2023 @ 23:42:10 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211217888
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ha, toen waren wij er ook :D
Eind van de middag abonnementen verlengd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 november 2023 @ 23:43:43 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211217894
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:40 schreef BE het volgende:

[..]
Het was donker dus ik weet niet precies of het een witte is die jij bedoeld, maar die van mij heeft Oranje in de naam. ;) De hal en de bar etc. ziet er allemaal keurig uit, maar de kamers vond ik wat erg sober.
Dat was idd degene die ik bedoelde, jammer dat het tegenviel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:54:58 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211221473
Zij met een goede uitslag groet u :W We hebben er een cavaatje op gedronken. Check. En door.
pi_211221525
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:54 schreef Quoi het volgende:
Zij met een goede uitslag groet u :W We hebben er een cavaatje op gedronken. Check. En door.
Yeahhhh top!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211221697
Wat super fijn @Quoi! *O*
pi_211222074
Wiehoe Quoi! Heel fijn!
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:21:29 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211223175
Wat fijn Quoi!
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:22:55 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211223191
quote:
Wat geweldig! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 7 november 2023 @ 14:31:08 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211223250
Go Q *O* dat er nog maar veel cavaatjes gedronken mogen worden.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 november 2023 @ 15:38:52 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_211223992
*O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:00:50 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211224330
Jeeeeeeej!

En ik las cavia _O- _O-
pi_211224643
Wat super @Quoi!
pi_211224743
quote:
Yay! *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211225071
*O* voor @Quoi!
pi_211225417
Quoi! *O*
  dinsdag 7 november 2023 @ 18:09:36 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211225583
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 17:53 schreef _Ingrid_ het volgende: