Omdat Volt wel heel veel kosten bij gezinnen neer gaat leggen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:30 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
[..]
Waarom dan niet op D66 of Volt?
capricia heeft vermogen? Goed om te weten!quote:Op woensdag 8 november 2023 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat Volt wel heel veel kosten bij gezinnen neer gaat leggen.
D66 is ook een overweging. Maar ik zie bij de CPB berekeningen dat belasting op vermogen daar weer bijzonder hard omhoog gaan.
Maar het is lastig kiezen als je in alle stemwijzers in het kwadrant 'rechts en progressief' terecht komt.
Ik zei al: ik overwoog het enkel. Betekent niet dat ik het eens ben met alles wat ze doen of zeggen. Dat is ook uiteindelijk waarom ik er niet op stem.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich eens, hoor, maar als je niet wil polariseren, is de PVV gewoon echt een heel opmerkelijke keuze. Er zijn genoeg partijen links, rechts en midden die vele malen minder polariseren dan PVV. Kan zijn dat je ze toch alsnog het bese bij je vindt passen, maar dan is nieet willen polariseren niet zo heel belangrijk voor je.
quote:Op woensdag 8 november 2023 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
capricia heeft vermogen? Goed om te weten!
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zich kunnen vinden in alle standpunten van de partij waarop ze stemmen, inderdaad.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zei al: ik overwoog het enkel. Betekent niet dat ik het eens ben met alles wat ze doen of zeggen. Dat is ook uiteindelijk waarom ik er niet op stem.
Denk dat er niemand is die zich in alle standpunten en houding van hun partij kan vinden. Ik erger me dood aan mensen die het nodig achten conclusies te trekken over een persoon enkel vanwege de partij waar ze op stemmen (en dan heb ik t niet over jou). Ik val anderen daar ook niet mee aan; ga ook niet generaliseren over bepaalde linkse stemmers; mogen ze het zelf ook achterwege laten. Vind ik dan. Is een reden dat ik steeds minder op FOK kom; discussies zijn bijna niet meer te voeren. Mensen die je niet eens kennen menen wel de wijsheid in pacht te hebben om je in een hokje te duwen; kan ik niet zoveel mee.
Ik zie de VVD niet voor een niet-conservatieve (op zijn minst met de mond belijdend) leider stemmen want, eerlijk gezegd, dat is gewoon geen onderdeel van hun DNA.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan moet je op het congres de vrij conservatieve Yeşilgöz wegstemmen, tot die tijd lijkt het me vrij kansloos. Ik denk dat de VVD echt conservatiever gaat worden dan onder Rutte.
Tsss, wel heel cliche hoor van je om dan VVD te stemmenquote:Op woensdag 8 november 2023 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En nog wat te erven in het vooruitzicht. Dat hoeft van mij niet kapot belast te worden.
Er is wel degelijk een progressievere vleugel binnen de VVD hoor, Rutte was/is er een exponent van. Maar dat is wel een minderheid ja.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie de VVD niet voor een niet-conservatieve (op zijn minst met de mond belijdend) leider stemmen want, eerlijk gezegd, dat is gewoon geen onderdeel van hun DNA.
Cliche's zijn dan ook gewoon waarheden waardoor het na verloop van tijd een cliche wordtquote:Op woensdag 8 november 2023 16:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Tsss, wel heel cliche hoor van je om dan VVD te stemmen![]()
Verwar je hier progressief niet met flexibel?quote:Op woensdag 8 november 2023 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een progressievere vleugel binnen de VVD hoor, Rutte was/is er een exponent van. Maar dat is wel een minderheid ja.
En dat terwijl een hoge erf- en schenkbelasting cruciaal is om de door de VVD voorgestane meritocratie tot wasdom te brengen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Rutte stond bekend vanwege groen-rechts, Van den Burg die behoorlijk progressief is werd ook genoemd. Dus het zou wel kunnen. Progressiever dan Yeşilgöz in elk geval wel.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie de VVD niet voor een niet-conservatieve (op zijn minst met de mond belijdend) leider stemmen want, eerlijk gezegd, dat is gewoon geen onderdeel van hun DNA.
Zeker niet. Het was Rutte die met Groen-rechts op de proppen kwam in zijn begindagen...quote:Op woensdag 8 november 2023 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verwar je hier progressief niet met flexibel?
En een zo goed als afbetaalde eigen woning. En inkomen uit arbeid. En inkomen uit vermogen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En er vervolgens totaal niets mee deed totdat hij door Urgenda tot actie werd gedwongen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker niet. Het was Rutte die met Groen-rechts op de proppen kwam in zijn begindagen...
D66, natuurlijkquote:Op woensdag 8 november 2023 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En een zo goed als afbetaalde eigen woning. En inkomen uit arbeid. En inkomen uit vermogen.
Verders vind ik onze hulp aan Oekraïne heel belangrijk (al hoeven ze van mij niet direct in de EU).
Zeg het maar. Wat te stemmen?
Zo'n beetje alles als dat de criteria zijn, PvdAGL, Omtzigt, VVD, CDA, D66. Alles kan.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En een zo goed als afbetaalde eigen woning. En inkomen uit arbeid. En inkomen uit vermogen.
Verders vind ik onze hulp aan Oekraïne heel belangrijk (al hoeven ze van mij niet direct in de EU).
Dan moet je toch eerst meer weten, stemmen met je eigen portemonnee in je achterhoofd vind ik altijd discutabel. Zeker omdat 2 uur per week meer werken meestal al meer oplevert dan de verschillen tussen de meest uiterste politieke partijen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik dit zie, lijkt de VVD mij het handigst.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo'n beetje alles als dat de criteria zijn, PvdAGL, Omtzigt, VVD, CDA, D66. Alles kan.
Uit de berekeningen zie ik alleen PvdA/GL een uitschieter opleveren qua inkomen en dat is dan nog eigenlijk een bedrag wat ver bij de gemiddelde salaris stijging achter blifjt.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan moet je toch eerst meer weten, stemmen met je eigen portemonnee in je achterhoofd vind ik altijd discutabel. Zeker omdat 2 uur per week meer werken meestal al meer oplevert dan de verschillen tussen de meest uiterste politieke partijen.
Dit kan niet, hoor, 2 VVD mods op POL, dan is de balans zoekquote:Op woensdag 8 november 2023 16:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik dit zie, lijkt de VVD mij het handigst.
[ afbeelding ]
Dat bedoel ik. Ik begrijp hun standpunten rondom asiel en in mijn ogen doen andere partijen daar niet genoeg mee. Dat weegt zwaar voor mij; en daarom overwoog ik ze. Wil niet zeggen dat ik hun andere standpunten steun; verre van zelfs; is een reden dat ik er uiteindelijk niet op stem. Naast dat er toch niemand met de wil regeren. Ik keur hun polarisatie ook niet goed. Dat vind ik irritant bij elke partij die het nodig vind om te polariseren. En ik vind het ook irritant als anonieme mensen op het internet hetzelfde doen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zich kunnen vinden in alle standpunten van de partij waarop ze stemmen, inderdaad.
Sommige dingen wegen zwaarder dan andere. Ik zal uit principe niet stemmen op een partij die anti-abortus, anti-euthanasie is en de wet voltooid leven niet ziet zitten. Voor mij is dat een belangrijk punt.
Dus daarom vind ik PVV overwegen wel vreemd als je niet-polariseren belangrijk vindt. Dat is alles.
Maar dan negeer je bijvoorbeeld armoedebestrijding, klimaat, stikstof en allerlei andere punten. Er is echt geen enkel progressief punt over bij VVD, vrees ik.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik dit zie, lijkt de VVD mij het handigst.
[ afbeelding ]
Hoho, ik heb mijn lidmaatschap al langsleden opgezegdquote:Op woensdag 8 november 2023 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit kan niet, hoor, 2 VVD mods op POL, dan is de balans zoek
Uh huh, it didnt takequote:Op woensdag 8 november 2023 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoho, ik heb mijn lidmaatschap al langsleden opgezegd
Dus we hebben 2 pol-mods die niet politiek geëngageerd genoeg zijn om lid te zijn van een partij?quote:Op woensdag 8 november 2023 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoho, ik heb mijn lidmaatschap al langsleden opgezegd
Ja. En dat vind ik ook lastig. CDA zou nog een optie zijn om hetzelfde staatje.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan negeer je bijvoorbeeld armoedebestrijding, klimaat, stikstof en allerlei andere punten. Er is echt geen enkel progressief punt over bij VVD, vrees ik.
Schandalig, ja.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus we hebben 2 pol-mods die niet politiek geëngageerd genoeg zijn om lid te zijn van een partij?![]()
Mijn VVD-lidmaatschap.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh huh, it didnt take
Oh, wacht, welk lidmaatschap doel je nu op?
CDA kan nooit, natuurlijk, geen vis, geen vlees en geen kipstuckjesquote:Op woensdag 8 november 2023 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dat vind ik ook lastig. CDA zou nog een optie zijn om hetzelfde staatje.
Zucht.
Zegt de man die onlangs ook een keer ergens een formuliertje heeft ingevuld hoorquote:
Owww...sorry, dat was mij ontgaan.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mijn VVD-lidmaatschap.
De druppel was destijds die klojo die zn maidenspeech ging houden toen de tribune vol zat met toeslagenouders.
Rechts-progressief is voor mij toch altijd D66 (en nee, dat adviseer ik niet van harte) of Volt. Kijk dan misschien minder naar het programma, meer naar interviews en stemgedrag. Beide stemmen economisch vrij rechts, zullen ook snel linkse punten laten vallen als ze er klimaat oid voor terug krijgen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Zucht.
Ja, maar wel goed ingevuld, he? En betaald.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zegt de man die onlangs ook een keer ergens een formuliertje heeft ingevuld hoor
Nou, ik heb nog twee weken bedenktijd.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rechts-progressief is voor mij toch altijd D66 (en nee, dat adviseer ik niet van harte) of Volt. Kijk dan misschien minder naar het programma, meer naar interviews en stemgedrag. Beide stemmen economisch vrij rechts, zullen ook snel linkse punten laten vallen als ze er klimaat oid voor terug krijgen.
Van den Burg had misschien wel zo bij D66 gepast (VVD Amsterdam is nou eenmaal een aparte zijtak), maar dan kun je idd beter gewoon D66 stemmen.quote:Op woensdag 8 november 2023 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog twee weken bedenktijd.
Iemand bij de VVD zoeken die D66 standpunten en heeft is ook natuurlijk niet zinvol.
Christianne van der Wal denk ik. Ik ben zelf geen VVD-stemmer, maar als ik erop zou stemmen zou ik haar nemen. Zij is demissionair minister voor natuur en stikstof. Ik doe dit keer Kajsa Ollongren, demissionair minister van defensie, D'66. Provinciale Staten ook D'66 gestemd en daarvoor de gemeenteraad PvdD, maar die vind ik wat radicaal voor de tweedekamerverkiezingen.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:18 schreef capricia het volgende:
Aan de VVD kenners hier:
Als ik op de wat meer progressieve kant van de VVD wil stemmen welk persoon moet ik dan kiezen?
Dan kan je misschien beter een rechtse D66'er nemenquote:Op woensdag 8 november 2023 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog twee weken bedenktijd.
Iemand bij de VVD zoeken die D66 standpunten en heeft is ook natuurlijk niet zinvol, van mij.
Stevig vonnis waarin even korte metten gemaakt wordt met een deel van de strapatsen van dat vorige bestuur: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBAMS:2023:7094quote:Op woensdag 8 november 2023 17:25 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-integriteitszaak
Ondertussen wint het PvdD bestuur (Kamp-Ouwehand) een rechtszaak.
Ik zie niet zo in waarom je daar zoveel waarde aan hecht bij stemmen. Het is ook maar de vraag welke onderdelen van het programma ze waar kunnen maken. Ik betaal liever ook minder vermogensbelasting maar nog genoeg mogelijkheden om meer rendement te halen uit vermogen zonder al te veel risico. En qua HRA zou het me ook een worst wezen als daar een keer een streep door komt. Broekzak/vestzak. Erfbelasting ben ik ook geen fan van maar zorgt anderzijds wel weer dat het gelukje van de plek van je wieg staat een beetje wordt glad gestreken. Ook daar zijn er uiteraard nog legale mogelijkheden om daar creatief aan te ontkomen. Dat zijn wel de voordeeltjes van rijk zijn. Van geld kun je makkelijk meer geld maken. En daarmee wordt de kloof almaar groter want dat komt natuurlijk normaal nooit terecht bij de groep die daar een gebrek aan heeft.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Zucht.
Tja. Als we tien jaar geleden waren begonnen met het tackelen van het probleem was dat niet nodig geweest.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Jaaaa Sovjetflats, lets coming!!!!
Maar dan los je het probleem op door een nieuw probleem te creëren: niemand woont daar dan voor zijn plezier, het worden enorme doorstroomflats en niemand zal ook maar iets investeren in de buurt. En je hebt nog steeds allemaal mensen die ontevreden zijn met hun woonsituatie.quote:Op woensdag 8 november 2023 18:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tja. Als we tien jaar geleden waren begonnen met het tackelen van het probleem was dat niet nodig geweest.
Maar ja. Toch gewoon stug VVD stemmen he
Nu kunnen we bijna niet anders meer als we binnen redelijke termijn iets aan dit enorme probleem willen doen.
Ze doen er in ieder geval aan rechtse praktijken:quote:Op woensdag 8 november 2023 17:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan kan je misschien beter een rechtse D66'er nemen
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-nederland-bouwenquote:Op woensdag 8 november 2023 20:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat Timmermans afhaakt nu.
"quote:Door het modulaire karakter zijn ze sneller te bouwen dan gewone grote kerncentrales. Den Blanken denkt dat de eerste van de serie binnen negen jaar werkelijkheid kan zijn.
Dat is inclusief de procedure voor een vergunning die beoordeeld moet worden door de Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming en het groene licht dat nodig is van de politiek.
,,
Deze SMR's zijn volledig gestandaardiseerd, ontworpen om te voldoen aan alle regels en richtlijnen van de verleners van vergunningen."
Als het door gaat, zouden de kleine reactoren er nog eerder kunnen zijn dan de twee nieuwe kerncentrales die het kabinet wil bouwen naast de oude centrale van Borssele.
Volgens Den Blanken is dat van belang omdat er haast bij is.
Nederland wil in 2040 volledig CO2-neutrale elektriciteit produceren.
,,Kernenergie kan naast zon- en windenergie een grote bijdrage leveren om dat doel te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |