Probleem hierbij is vooral dat de corporaties geen eigenaar hebben en ze onder leiding waren gezet van een soort dictators die een hoop linkse en rechtse hobbies konden uitvoeren die weinig met de kerntaak te maken hebben.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
Ik wil in dit verband ook eigenlijk opmerken dat ik liever de woningbouwvereniging van voor 1995 terug zou willen zien, in een land als Nederland waar de bouwbare ruimte toch relatief schaars is heeft de marktwerking waar men zich zoveel van voorstelde voor 1995 toch maar weinig positiefs gebracht, denk ik.
Mischien dat ik het verkeerd zie, ik ben geen econoom of expert op dit vlak.
Ik ben, denk ik, meer links dan rechts (al zijn er die denken dat ik op de as van het kwaad stem, D66) en ik wil dat er een vangnet is voor iedereen die dat nodig heeft. Ik vind ook dat daar controles op mogen zijn binnen redelijke grenzen, de mens is de mens en die is niet per definitie goed dus er zijn altijd mensen die misbruik maken.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eens. Maar meer om aan te geven dat er op rechts ook gerust mensen zijn die realiseren dat er mensen zijn die het slechter hebben die die mensen wel wat gunnen maar niet de mensen die er misbruik van maken. Waarbij ik dan dan keuze maak dat ik het voor lief neem dat er ook mensen zijn die er van profiteren.
Ik vind stellen dat rechts alleen aan zich zelf denkt geen eerlijke weergave van de realiteit. Ik heb altijd geleerd dat de rechter kant vooral denkt dat mensen die het goed hebben dat aan zich zelf hebben te danken en mensen die het niet goed hebben dus ook.
Ik ben zelf van mening dat die invloed beperkt is.
De woningvereniging is eigendom van de ledenquote:Op woensdag 8 november 2023 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het zal helpen als je die clubs aan de politiek teruggeft.
Gemeentelijk/Gemeenschappelijk eigendom, ja. Daar ben ik bepaald niet op tegen.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Probleem hierbij is vooral dat de corporaties geen eigenaar hebben en ze onder leiding waren gezet van een soort dictators die een hoop linkse en rechtse hobbies konden uitvoeren die weinig met de kerntaak te maken hebben.
Ik denk dat het zal helpen als je die clubs aan de politiek teruggeft.
Ik woonde eerst in de Randstad. Kan je wel vertellen dat boodschappen en andere dingen hier in Groningen over het algemeen duurder zijn (en nee, dat is niet de inflatie van 3,5 jaar hier wonen, dat was gelijk week 1 zo). Wonen is natuurlijk wel een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maakt ook nog wel uit of je in de provincie Groningen of bijvoorbeeld de Randstad woont natuurlijk
Dat boodschappen duurder zijn bij jou verbaast mij echt, dat had ik in Nederland niet verwacht.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woonde eerst in de Randstad. Kan je wel vertellen dat boodschappen en andere dingen hier in Groningen over het algemeen duurder zijn (en nee, dat is niet de inflatie van 3,5 jaar hier wonen, dat was gelijk week 1 zo). Wonen is natuurlijk wel een stuk goedkoper.
Wel hoor. premier of fractievoorzitter. Alleen geen minister. Ik lees het net op de website van NOS.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:03 schreef alpeko het volgende:
Timmermans wil (ook) geen premier wordenGekke verkiezingen dan. Niemand wil de erfenis van Rutte
Ik was er eerst op tegen, maar inmiddels zou ik het prima vinden als alle verhuur een overheidstaak wordt, dat we particuliere verhuur gewoon afschaffen. Als je ziet wat voor idiote bedragen er worden gevraagd en hoe weinig invloed de overheid daar eigenlijk op kan hebben is dat gewoon te gek voor woorden.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
Ik wil in dit verband ook eigenlijk opmerken dat ik liever de woningbouwvereniging van voor 1995 terug zou willen zien, in een land als Nederland waar de bouwbare ruimte toch relatief schaars is heeft de marktwerking waar men zich zoveel van voorstelde voor 1995 toch maar weinig positiefs gebracht, denk ik.
Mischien dat ik het verkeerd zie, ik ben geen econoom of expert op dit vlak.
Dat zei ik al meteen nadat Rutte bekend maakte dat hij niet terug zou komen, niemand wil die gifbeker hebben en wie hem krijgt zal vermoedelijk eenmalig PM zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:03 schreef alpeko het volgende:
Timmermans wil (ook) geen premier wordenGekke verkiezingen dan. Niemand wil de erfenis van Rutte
Je hebt gelijk, Verkeerd verstaanquote:Op woensdag 8 november 2023 15:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wel hoor. premier of fractievoorzitter. Alleen geen minister. Ik lees het net op de website van NOS.
De tussenweg is dat de overheid grenzen aan vrije huur gaat stellen en alleen boven bepaalde prijzen nog ingrijpt. Alle verhuur bij de overheid lijkt mij erg veel gevraagd.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik was er eerst op tegen, maar inmiddels zou ik het prima vinden als alle verhuur een overheidstaak wordt, dat we particuliere verhuur gewoon afschaffen. Als je ziet wat voor idiote bedragen er worden gevraagd en hoe weinig invloed de overheid daar eigenlijk op kan hebben is dat gewoon te gek voor woorden.
Wel premier, geen minister. Zoals gebruikelijk bij fractievoorzitters eigenlijk: je wordt premier of fractievoorzitter. Goed dat de PvdA/GL dat nu ook doet.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:03 schreef alpeko het volgende:
Ik moet wel zeggen dat Alphen a/d Rijn het voordeel had van een Hoogvliet in elk winkelcentrum, met lage prijzen omdat distributiecentrum ook in Alphen a/d Rijn zit. Maar ook de Jumbo hier was duurder dan de Jumbo daar. En wel fors, rond de 20% gemiddeld denk ik.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat boodschappen duurder zijn bij jou verbaast mij echt, dat had ik in Nederland niet verwacht.
Het lijkt me dat gemeentes dat best moeten kunnen, eigenlijk.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De tussenweg is dat de overheid grenzen aan vrije huur gaat stellen en alleen boven bepaalde prijzen nog ingrijpt. Alle verhuur bij de overheid lijkt mij erg veel gevraagd.
Daar zeg je wat. Ik schatte je inderdaad in als D66 stemmerquote:Op woensdag 8 november 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben, denk ik, meer links dan rechts (al zijn er die denken dat ik op de as van het kwaad stem, D66) en ik wil dat er een vangnet is voor iedereen die dat nodig heeft. Ik vind ook dat daar controles op mogen zijn binnen redelijke grenzen, de mens is de mens en die is niet per definitie goed dus er zijn altijd mensen die misbruik maken.
Dat moet worden bestraft maar dan wel zonder anderen te straffen die niet de boel belazeren.
Er bestaat geluk en er bestaat pech. Er bestaat afkomst en opleiding en een relatie daartussen. Ik geloof niet meer in het "Je wordt nooit een kwartje als je voor een dubbeltje geboren bent" maar ik geloof ook niet dat succes per definitie jouw eigen prestatie is en dat falen ditto is. Soms wel, soms niet en de overgrote meerderheid hangt ergens in het midden.
Wij, mijn vrouw en ik, komen allebei van origine uit arbeidersgezinnen met ouders de altijd werkten, we hebben altijd gezien dat heel hard werken de schoorsteen wel liet roken maar geen Mercedes voor de deur zette, we zijn allebei gestimuleerd in naar school gaan en hard werken en dat heeft uiteindelijk wel wat opgeleverd maar ik kan legio momenten opnoemen dat het allemaal keihard mis had kunnen gaan zonder dat wij daar schuld aan hadden gehad. Dus ik ben het met je eens
Is een woningcorporatie of gemeente logger en trager dan een Amerikaanse investeringsmaatschappij? Of dan een Nederlander die hier panden heeft en zelf in Thailand is gaan zitten om er van te kunnen leven? Vraag ik me heel erg af, eigenlijk. Een gemeente heeft tenminste een loket waar je naar toe kan.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Particuliere verhuur afschaffen lijkt me ook geen goed idee. Dan ben je helemaal afhankelijk van een partij die ook nog eens veel trager en logger werkt.
Je hebt toch al van die gemeentelijke woonstichtingen? Kunnen ze die niet meer bevoegdheid geven?quote:Op woensdag 8 november 2023 15:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me dat gemeentes dat best moeten kunnen, eigenlijk.
Als er gebouwd moet worden wel, vrees ik. Of ze ook bouwen waar maatschappelijk behoefte aan is, is een tweede.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is een woningcorporatie of gemeente logger en trager dan een Amerikaanse investeringsmaatschappij?
Ik zie echt overal in NL gemeentes hele nieuwe energiezuinige sociale huurwijken bouwen, volgens mij gaat dat prima. Waarom zouden ze dat niet kunnen met iets duurdere huur?quote:Op woensdag 8 november 2023 15:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als er gebouwd moet worden wel, vrees ik. Of ze ook bouwen waar maatschappelijk behoefte aan is, is een tweede.
Is dit een leugen of ben je gewoon slecht geinformeerd?quote:Op woensdag 8 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar we mogen ook opmerken dat als rechts met voorbeelden en grenzen aankomt het vaker mis dan goed gaat. Bulgaren fraude bleek gewoon een onzin verhaal
Iets duurdere huur?quote:Op woensdag 8 november 2023 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie echt overal in NL gemeentes hele nieuwe energiezuinige sociale huurwijken bouwen, volgens mij gaat dat prima. Waarom zouden ze dat niet kunnen met iets duurdere huur?
Verzamelinkomen is je inkomen uit box 1, 2 en 3 opgeteld.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
75k verzamelinkomen is toch niet heel bijzonder? Dan verdien je beiden modaal. De groep die juist overal buiten valt.
EDIT: of betekent verzamelinkomen is iets anders dan ik denk?![]()
![]()
Jaaaa Sovjetflats, lets coming!!!!quote:Op woensdag 8 november 2023 15:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Iets duurdere huur?
Als je echt problemen wil oplossen van mensen die simpelweg geen dak boven hun hoofd kunnen organiseren dan moet je appartementen gaan bouwen van 40m². Dat is ook kut, maar bovensegment huur is er echt wel. Alleen de groep mensen die ¤1.500 per maand kan ophoesten is vrij beperkt.
De groep die vanuit die positie die armoedeval kan ontstijgen is nog veel kleiner.
Misschien niet als die ene maatschappij. Maar er is een divers aanbod aan particuliere verhuurders. Voor veel mensen die snel wat nodig hebben is dat een uitkomst. Als je dan afhankelijk van een gemeente bent mag je achter in de rij aansluiten en is er geen alternatief.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is een woningcorporatie of gemeente logger en trager dan een Amerikaanse investeringsmaatschappij? Of dan een Nederlander die hier panden heeft en zelf in Thailand is gaan zitten om er van te kunnen leven? Vraag ik me heel erg af, eigenlijk. Een gemeente heeft tenminste een loket waar je naar toe kan.
Ik reageerde op commentaar op mijn voorstel dat de gemeente alle huur naar zich toe trekt. Dan moet je dus wel ook de iets duurdere huur gaan bouwen. Daar is ook gewoon behoefte aan, soms willen mensen die een prima inkomen hebben tijdelijk ergens wonen, die moeten kunnen huren.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Iets duurdere huur?
Als je echt problemen wil oplossen van mensen die simpelweg geen dak boven hun hoofd kunnen organiseren dan moet je appartementen gaan bouwen van 40m². Dat is ook kut, maar bovensegment huur is er echt wel. Alleen de groep mensen die ¤1.500 per maand kan ophoesten is vrij beperkt.
De groep die vanuit die positie die armoedeval kan ontstijgen is nog veel kleiner.
Maar via gemeente is niet per sé gelijk aan met wachtrijen. Waarom zou de gemeente een vrijkomend huis dat niet sociale huur is niet gewoon in de markt gooien zoals de huidige maatschappijen dat doen? Alleen dan wel met een redelijke huurprijs.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien niet als die ene maatschappij. Maar er is een divers aanbod aan particuliere verhuurders. Voor veel mensen die snel wat nodig hebben is dat een uitkomst. Als je dan afhankelijk van een gemeente bent mag je achter in de rij aansluiten en is er geen alternatief.
gewoon eenvoudige woonhuizen , geen flats meer , twee laags met een tuintjequote:Op woensdag 8 november 2023 15:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Jaaaa Sovjetflats, lets coming!!!!
Daar is op enkele plekken in NL te weinig plek voor.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon eenvoudige woonhuizen , geen flats meer , twee laags met een tuintje
als er en keukeen woonkamer en een tuintje is dan is het al gauw goedquote:Op woensdag 8 november 2023 15:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als er gebouwd moet worden wel, vrees ik. Of ze ook bouwen waar maatschappelijk behoefte aan is, is een tweede.
weilanden zatquote:Op woensdag 8 november 2023 15:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Daar is op enkele plekken in NL te weinig plek voor.
Hard werken kan op ieder nivo en van hard werken, oud gezegde, wordt niemand rijk (lees welvarend) en ja, je kan vraagtekens zetten bij de betaling van met name fysiek hard werken vooral als je fysieke slijtage daarin meeneemt.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Ik schatte je inderdaad in als D66 stemmer![]()
Hard werken levert soms ook bar weinig op. Neem nu de zorg. Tuurlijk kun je daar best van rondkomen maar een huis kopen van het salaris van mijn vriendin dat gaat nu echt niet meer lukken. Ik werk echt niet harder maar verdien wel het dubbele van haar. En een dag extra werken levert voor haar ook weinig op. Dat kost net zoveel aan extra opgang als dat het oplevert. Dat moet echt anders.
Daar staan er anders nog genoeg van in Nederland, zie de 50-60-70 jaren portiekwoningen bijvoorbeeld. Die verschillen echt niet veel van de Sovjet bouw waar ik in Kyiv in woonde.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Jaaaa Sovjetflats, lets coming!!!!
Overwoog het.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, eh...,.sorry als dit te persoonlijk is maar als je zelf hier zegt voor de PVV te gaan en dan stelt dat de wereld niet zwart/wit(!) is en niet wil polariseren(!) dan sta ik toch even met grote verbazing te kijken.
Ik kan hier niet op antwoorden zoals ik zou willen dus laat ik dat verder achterwege maar ik denk dat je wat denkfouten maakt.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Overwoog het.
En wat dan nog? Dan kan ik geen hekel hebben aan polarisatie? Dan ben ik het helemaal met ze eens? Steun jij alle standpunten van de partij waar jij op stemt? Er is geen enkele partij die perfect bij me aansluit; bepaalde zaken ben ik meer links, anderen wat meer rechts, is maar net waar ik iets meer waarde aan hecht. Wil ook niet zeggen dat ik dan maar een egoist ben, of dat iedereen die links stemmen perfecte lieverdjes zijn die wél aan anderen denken. Is echt te zwart/wit om te claimen dat rechts dom/egoistisch/whatever is en dat je als linkse stemmer wél een goed mens bent bij wijze van spreken. Kom op zeg.
En dan verbaasd zijn dat de polarisatie toe neemt. Joh. Als je niet eens in kan zien dat er een grote groep ergens in het midden bungelt.
Prima hoor, wederzijdsquote:Op woensdag 8 november 2023 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan hier niet op antwoorden zoals ik zou willen dus laat ik dat verder achterwege maar ik denk dat je wat denkfouten maakt.
Mss moet ie eerst weer op vakantie?quote:
Rob Jettenquote:Op woensdag 8 november 2023 16:18 schreef capricia het volgende:
Aan de VVD kenners hier:
Als ik op de wat meer progressieve kant van de VVD wil stemmen welk persoon moet ik dan kiezen?
Helemaal afschaffen lijkt me een slecht plan. Maar laat ze aub niet in een krappe markt ongehinderd hun gang gaan.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Particuliere verhuur afschaffen lijkt me ook geen goed idee. Dan ben je helemaal afhankelijk van een partij die ook nog eens veel trager en logger werkt.
Rajkowski en vd Burg zijn een van de eersten die bij mij te binnen schieten, maar er zijn vast beterequote:Op woensdag 8 november 2023 16:18 schreef capricia het volgende:
Aan de VVD kenners hier:
Als ik op de wat meer progressieve kant van de VVD wil stemmen welk persoon moet ik dan kiezen?
Dan moet je op het congres de vrij conservatieve Yeşilgöz wegstemmen, tot die tijd lijkt het me vrij kansloos. Ik denk dat de VVD echt conservatiever gaat worden dan onder Rutte.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:18 schreef capricia het volgende:
Aan de VVD kenners hier:
Ik ben geen lid van de VVD. Dus dat gaat er niet in zitten.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan moet je op het congres de vrij conservatieve Yeşilgöz wegstemmen, tot die tijd lijkt het me vrij kansloos. Ik denk dat de VVD echt conservatiever gaat worden dan onder Rutte.
Thanks. Ga ik die eens bekijken.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:20 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Rajkowski en vd Burg zijn een van de eersten die bij mij te binnen schieten, maar er zijn vast betere
Ligt er ook een beetje aan wat je progressief vindt, Vd Wal heeft zich natuurlijk ook nogal geprofileerd op groen/milieu gebeuren. Maar ik ben het vooral ook met Hanca eens in deze.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:20 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Rajkowski en vd Burg zijn een van de eersten die bij mij te binnen schieten, maar er zijn vast betere
Op zich eens, hoor, maar als je niet wil polariseren, is de PVV gewoon echt een heel opmerkelijke keuze. Er zijn genoeg partijen links, rechts en midden die vele malen minder polariseren dan PVV. Kan zijn dat je ze toch alsnog het bese bij je vindt passen, maar dan is nieet willen polariseren niet zo heel belangrijk voor je.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Overwoog het.
En wat dan nog? Dan kan ik geen hekel hebben aan polarisatie? Dan ben ik het helemaal met ze eens? Steun jij alle standpunten van de partij waar jij op stemt? Er is geen enkele partij die perfect bij me aansluit; bepaalde zaken ben ik meer links, anderen wat meer rechts, is maar net waar ik iets meer waarde aan hecht. Wil ook niet zeggen dat ik dan maar een egoist ben, of dat iedereen die links stemmen perfecte lieverdjes zijn die wél aan anderen denken. Is echt te zwart/wit om te claimen dat rechts dom/egoistisch/whatever is en dat je als linkse stemmer wél een goed mens bent bij wijze van spreken. Kom op zeg.
En dan verbaasd zijn dat de polarisatie toe neemt. Joh. Als je niet eens in kan zien dat er een grote groep ergens in het midden bungelt.
quote:
Waarom dan niet op D66 of Volt?quote:Op woensdag 8 november 2023 16:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben geen lid van de VVD. Dus dat gaat er niet in zitten.
Stem maar op Laurens Dassenquote:Op woensdag 8 november 2023 16:18 schreef capricia het volgende:
Aan de VVD kenners hier:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |