Kan ik mij goed in vinden op economisch sociaal gebied. Waarom ik geen CU stem is echter ook heel duidelijk maar ik vind dit een goed verhaal.quote:
Goede keuze ook voor een partij die het tot nu toe vaak goed deed onder studenten.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ] Dat Volt gaat ook lekker met de tijdsgeest mee zeg
Ja, dat is ook het idee en net ook wat nodig is. Je weet niet dat we inmiddels honderdduizenden werkende armen hebben in Nederland (hoeveel hangt af van de definitie, maar 200.000 is de ondergrens)? Nivelleren is noodzakelijker dan ooit, de inkomensverschillen moeten kleiner.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/tweede-(...)-willen-betalen.html
De Pvda/GL gaat ook volop het nivelierings feestje zeg.
Iedereen met een minimuminkomen meer geld en de middeninkomens en werkenden mogen het betalen.
Het moet vooral mogelijk worden om met een baan rond te komen, ipv het overhevelen van geld van groep A naar B.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het idee en net ook wat nodig is. Je weet niet dat we inmiddels honderdduizenden werkende armen hebben in Nederland (hoeveel hangt af van de definitie, maar 200.000 is de ondergrens)? Nivelleren is noodzakelijker dan ooit, de inkomensverschillen moeten kleiner.
75k is gewoon wel een vrij dik inkomen, dan kun je best rijk worden genoemd. Dat je dan wat meer moet bijdragen om de 1 miljoen mensen in armoede te helpen is niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het moet vooral mogelijk worden om met een baan rond te komen, ipv het overhevelen van geld van groep A naar B.
Ergens wil ik het nog wel volgen als we het over "echt" rijken hebben, maar een middeninkomen houdt al op bij 75k voor een gezin.
Nu zitten wij daar thuis boven, maar het is zeker niet zo dat wij rijk zijn of geld overhouden.
Volgens de doorrekening gaat praktisch iedereen er qua koopkracht aanzienlijk meer op vooruit bij PvdA/GL dan bij de VVD en vanaf 4x het minimumloon (~8k/mnd) 0.1 procentpunt minder dan de VVD. Dat is denk ik wel te overzien.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/tweede-(...)-willen-betalen.html
De Pvda/GL gaat ook volop het nivelierings feestje zeg.
Iedereen met een minimuminkomen meer geld en de middeninkomens en werkenden mogen het betalen.
Daar kan ik goed mee leven, wij zitten zelfs boven die 4x en wat mij betreft mag 0,0 ook voor die inkomens, dat zie it totaal niet als problematisch en ik kan mij nauwelijks voorstellen dat mensen in een vergelijkbare situatie daar anders over denken.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens de doorrekening gaat praktisch iedereen er qua koopkracht aanzienlijk meer op vooruit bij PvdA/GL dan bij de VVD en vanaf 4x het minimumloon (~8k/mnd) 0.1 procentpunt minder dan de VVD. Dat is denk ik wel te overzien.
quote:Op woensdag 8 november 2023 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
75k is gewoon wel een vrij dik inkomen, dan kun je best rijk worden genoemd. Dat je dan wat meer moet bijdragen om de 1 miljoen mensen in armoede te helpen is niet meer dan logisch.
Sterker: ik vind dat wij met ons brutoinkomen van 35k per jaar daar ook best meer aan kunnen bijdragen... nu doe ik dat vrijwillig, maar dat de overheid daar wat meer sturing op geeft zou prima zijn.
Ja, dat is nu het verschil tussen links en rechts. Linkse mensen vinden het prima wat in te leveren als anderen die het meer nodig hebben het dan beter hebben, rechtse mensen denken eigenlijk alleen aan zichzelf. Dat blijkt hieruit ook wel weer. En dat de PvdA/GL combinatie een linkse keus maakt is niet meer dan logisch, itt wat sommigen beweren zijn beide altijd al partijen die opkomen voor mensen met een lager inkomen.quote:
75k verzamelinkomen is toch niet heel bijzonder? Dan verdien je beiden modaal. De groep die juist overal buiten valt.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De wereld misschien niet, de politiek op economisch gebied wel redelijk. En de meeste kiezers ook. Dat jij weer valt over het hele normale principe dat de overheid geld weg haalt bij de rijkeren (en daar valt 75k verzamelinkomen zeker onder, al zit de PvdA/GL nog hoger) en geeft aan de mensen die het minder goed hebben zegt genoeg.
Ik vind het nou niet bepaald over houden met een bruto inkomen van 35kquote:Op woensdag 8 november 2023 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
75k is gewoon wel een vrij dik inkomen, dan kun je best rijk worden genoemd. Dat je dan wat meer moet bijdragen om de 1 miljoen mensen in armoede te helpen is niet meer dan logisch.
Sterker: ik vind dat wij met ons brutoinkomen van 35k per jaar daar ook best meer aan kunnen bijdragen... nu doe ik dat vrijwillig, maar dat de overheid daar wat meer sturing op geeft zou prima zijn.
Beetje generaliserend, vind je niet?quote:Op woensdag 8 november 2023 13:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is nu het verschil tussen links en rechts. Linkse mensen vinden het prima wat in te leveren als anderen die het meer nodig hebben het dan beter hebben, rechtse mensen denken eigenlijk alleen aan zichzelf.
Nou koop ik, geen huur. En ik was gewend om met mijn gezin van nog veel minder rond te komen met ook hogere vaste lasten, dat scheelt natuurlijk. Maar ik weet dus ook wat leven onder de armoedegrens is en ik gun het iedereen dat ze daar uit komen. En dan zat ik er met mijn gezin nog niet eens ver onder, vakantie ging bijvoorbeeld nog wel.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind het nou niet bepaald over houden met een bruto inkomen van 35kzonder achterliggend vermogen dan. Want van die 29k die overblijft na belasting gaat uiteindelijk toch pakweg de helft in de zak van de verhuurder en de 14.5k die er dan nog is, is toch wel behoorlijk noodzakelijk voor levensonderhoud.
Ik zou wel willen kopen. Maar nee meneer, u kunt met uw inkomen echt geen hypotheeklasten dragen. En dan werk ik dus gewoon fulltime he, notabene als ambtenaar.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou koop ik, geen huur. En ik was gewend om met mijn gezin van nog veel minder rond te komen met ook hogere vaste lasten, dat scheelt natuurlijk. Maar ik weet dus ook wat leven onder de armoedegrens is en ik gun het iedereen dat ze daar uit komen. En dan zat ik er met mijn gezin nog niet eens ver onder, vakantie ging bijvoorbeeld nog wel.
Met 2 volledige modale inkomens zit je echt wel bovengemiddeld goed. De meeste mensen in Nederland hebben dat echt niet.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
75k verzamelinkomen is toch niet heel bijzonder? Dan verdien je beiden modaal. De groep die juist overal buiten valt.
EDIT: of betekent verzamelinkomen is iets anders dan ik denk?![]()
![]()
De waarheid is hard. Rechts = ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beetje generaliserend, vind je niet?
Meh, generalisaties zijn just that, generalisaties. Er zijn hele gulle mensen met een hoog inkomen en arme mensen die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Algemene tendens klopt mischien wel maar goed, men hoeft zich ook niet meteen aangesproken te voelen.quote:
Ik maakte de verdeling dan ook niet in arm/rijk, maar in links/rechts. Gelukkig stemmen veel rijkere mensen links, dus voor nivellering.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meh, generalisaties zijn just that, generalisaties. Er zijn hele gulle mensen met een hoog inkomen en arme mensen die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Algemene tendens klopt mischien wel maar goed, men hoeft zich ook niet meteen aangesproken te voelen.
Ik voel me niet aangesproken, ik wijs iemand er enkel op dat hij wat aan het generaliseren is en daar kan ik nooit zoveel mee. Wereld is niet zo zwart/wit en het zorgt enkel voor nog meer polarisatie.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meh, generalisaties zijn just that, generalisaties. Er zijn hele gulle mensen met een hoog inkomen en arme mensen die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Algemene tendens klopt mischien wel maar goed, men hoeft zich ook niet meteen aangesproken te voelen.
Ja, dat is wel een andere problematiek. De Jonge heeft hard zijn best gedaan het aan te pakken, ik hoop dat al zijn plannen minstens overeind blijven of het liefst verbeterd worden bij de komende kabinetsformatie. De huurprijzen moeten gewoon omlaag.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou wel willen kopen. Maar nee meneer, u kunt met uw inkomen echt geen hypotheeklasten dragen. En dan werk ik dus gewoon fulltime he, notabene als ambtenaar.
Het feit dat ik al jaren zo'n duizend piek per maand aan huur naar het zwarte gat breng doet daar verder ook niks aan af.
En zo bouw je dus niks op. Met die volstrekt achterlijke prijzen is huren in Nederland echt een armoedeval. Ben benieuwd hoe de situatie gaat zijn met dat puntensysteem maar ik durf er niet te hard op te hopen dat de situatie verbetert.
Neuh dat ben ik verder niet zo met je eens. Als je echt zo'n economisch hard rechtse partij stemt, VVD, CDA, JA21 en dat soort ellende, ben je gewoon een egoïst. Een kortzichtige egoïst zelfs, want dat je voor eigen gewin gaat dat snap ik nog, maar dat je niet inziet dat het uitpersen van anderen op termijn niet houdbaar is, is gewoon kortzichtig.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het polariseert in dit geval niet, het legt gewoon de vinger op de zere plek. Dat economisch rechtse mensen alleen aan zichzelf denken, blijkt gewoon uit het feit dat ze economisch rechts zijn. Als je niet alleen aan jezelf denkt, vind je nivelleren juist alleen maar goed, dat kan niet anders.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangesproken, ik wijs iemand er enkel op dat hij wat aan het generaliseren is en daar kan ik nooit zoveel mee. Wereld is niet zo zwart/wit en het zorgt enkel voor nog meer polarisatie.
Niet alleen economisch maar ook maatschappelijk breekt rechts liever de boel af met het doorgeslagen individualisme en het afschuiven van maatschappelijke taken van de overheid. Nee, rechts maakt meer kapot dan me lief is.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het polariseert in dit geval niet, het legt gewoon de vinger op de zere plek. Dat economisch rechtse mensen alleen aan zichzelf denken, blijkt gewoon uit het feit dat ze economisch rechts zijn. Als je niet alleen aan jezelf denkt, vind je nivelleren juist alleen maar goed, dat kan niet anders.
En ik veel gevallen gaan die enorme bedragen naar of (buitenlandse) investeerders of anderzijds een andere partij die al in de slappe was zit.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou wel willen kopen. Maar nee meneer, u kunt met uw inkomen echt geen hypotheeklasten dragen. En dan werk ik dus gewoon fulltime he, notabene als ambtenaar.
Het feit dat ik al jaren zo'n duizend piek per maand aan huur naar het zwarte gat breng doet daar verder ook niks aan af.
En zo bouw je dus niks op. Met die volstrekt achterlijke prijzen is huren in Nederland echt een armoedeval. Ben benieuwd hoe de situatie gaat zijn met dat puntensysteem maar ik durf er niet te hard op te hopen dat de situatie verbetert.
Nou, eh...,.sorry als dit te persoonlijk is maar als je zelf hier zegt voor de PVV te gaan en dan stelt dat de wereld niet zwart/wit(!) is en niet wil polariseren(!) dan sta ik toch even met grote verbazing te kijken.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangesproken, ik wijs iemand er enkel op dat hij wat aan het generaliseren is en daar kan ik nooit zoveel mee. Wereld is niet zo zwart/wit en het zorgt enkel voor nog meer polarisatie.
dat blijkt wel hier idd, mijn hemelquote:Op woensdag 8 november 2023 14:23 schreef Perrin het volgende:
En wat betreft polarisatie: het is verkiezingstijd, tenslotte.
Op zich is er niets mis mee dat mensen of bedrijven in vastgoed investeren en dat verhuren maar er mag wmb best eens een hardere limiet gesteld worden aan wat een bepaald aantal m2 en de bijbehorende voorzieningen mag kosten.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En ik veel gevallen gaan die enorme bedragen naar of (buitenlandse) investeerders of anderzijds een andere partij die al in de slappe was zit.
geen enkele toeslag moet blijven bestaan , ook de HRA nietquote:Op woensdag 8 november 2023 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een soort toeslag moet ook juist blijven bestaan. Niemand met gezond verstand heeft commentaar op het bestaan van toeslagen, alleen op de huidige inkomensafhankelijke vorm, waarbij je het ook nog zelf moet aanvragen en je zelf je inkomen steeds moet wijzigen.
Sterker nog, zonder investeringen blijven veel dingen liggen of komen ze niet van de grond, zo ook nieuwbouwwijken.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich is er niets mis mee dat mensen of bedrijven in vastgoed investeren en dat verhuren maar er mag wmb best eens een hardere limiet gesteld worden aan wat een bepaald aantal m2 en de bijbehorende voorzieningen mag kosten.
Wij hebben een vriendin die naar Nederland kwam geholpen woonruimte te vinden en ik zat soms echt met open mond te kijken naar wat er gevraagd werd voor een huurobject. We hebben ze ook bezocht, in Den Haag eentje met 2 kamers, labeltje D, 60m2 waar men gewoon 1300 euro p/m voor vroeg. Gekkenwerk.
Verder opvallend: het CDA en de VVD blijven op het gebied van justitie en veiligheid (heel) ver achter bij Timmermans en de zijnen en bij D66.quote:In het verkiezingsprogramma van de VVD staat te lezen dat de kinderopvang voor werkenden ‘bijna gratis’ wordt, maar uit de plannen die bij het CPB zijn ingeleverd, blijkt dat niet. Sterker: in het huidige kabinetsbeleid zouden alle ouders in 2027 96 procent van de kinderopvang vergoed krijgen, maar die maatregel draait de VVD helemaal terug, wat een bezuiniging van 2,3 miljard euro oplevert. Wel blijft een belastingvoordeel voor ouders in stand, goed voor 500 miljoen euro.
juist,quote:Op woensdag 8 november 2023 14:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo blijkt dat het CDA het minimumloon helemaal niet verder wil verhogen, wat ze wel lijken te suggereren in het huidige verkiezingsprogramma.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeg ik als - volgens de maatstaven - goedbedeelde linkse kiezer. Waar het op links vaak mis gaat is dat er slecht grenzen gesteld kunnen worden waardoor er ook geprofiteerd kan worden. Voor rechts zijn dat vaak ook de gevallen die aangehaald worden en daar hebben ze best wel een punt mee. Er zijn helaas mensen bij die prima kunnen werken maar die het wel goed vinden zo.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het polariseert in dit geval niet, het legt gewoon de vinger op de zere plek. Dat economisch rechtse mensen alleen aan zichzelf denken, blijkt gewoon uit het feit dat ze economisch rechts zijn. Als je niet alleen aan jezelf denkt, vind je nivelleren juist alleen maar goed, dat kan niet anders.
Wat je nu ziet is dat grote hedgefunds enorme onroerend goed aankopen gedaan hebben en nee, over het algemeen investeren die bedrijven niet in de opgekochte panden of ze doen het op een manier zodat de huur sterk verhoogd kan worden. Ik ben daar ook geen voorstander van.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sterker nog, zonder investeringen blijven veel dingen liggen of komen ze niet van de grond, zo ook nieuwbouwwijken.
Alleen, wat je zelf al zegt, gaat het nergens meer over. Dat is geen investeren, dat is uitzuigen.
Joh die user zit in het ene topic te jammeren over armoede en ongelijkheid en loopt in het andere topic rechtse politici te bewieroken.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, eh...,.sorry als dit te persoonlijk is maar als je zelf hier zegt voor de PVV te gaan en dan stelt dat de wereld niet zwart/wit(!) is en niet wil polariseren(!) dan sta ik toch even met grote verbazing te kijken.
er moet gewoon veel meer woningen gebouwd gaan worden, alle maatregelen zijn lapmiddelen , zonder voldoende woningbouwquote:Op woensdag 8 november 2023 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat je nu ziet is dat grote hedgefunds enorme onroerend goed aankopen gedaan hebben en nee, over het algemeen investeren die bedrijven niet in de opgekochte panden of ze doen het op een manier zodat de huur sterk verhoogd kan worden. Ik ben daar ook geen voorstander van.
Dat is ook zeker iets waar iets aan gedaan moet worden. Bijv. onze tandzorg, kinderopvang en dierenzorg bestaan bij de gratie van investeringsmaatschappijen. Dat zijn geen heel geruststellende trends. Alles is een business model aan het worden.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sterker nog, zonder investeringen blijven veel dingen liggen of komen ze niet van de grond, zo ook nieuwbouwwijken.
Alleen, wat je zelf al zegt, gaat het nergens meer over. Dat is geen investeren, dat is uitzuigen.
Dat kan niet meer , het is in de wet vastgelegd dat de woningbouw verenigingen corporaties zijn geworden, zelfsttandig en ze mogen winst makenquote:Op woensdag 8 november 2023 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
Ik wil in dit verband ook eigenlijk opmerken dat ik liever de woningbouwvereniging van voor 1995 terug zou willen zien, in een land als Nederland waar de bouwbare ruimte toch relatief schaars is heeft de marktwerking waar men zich zoveel van voorstelde voor 1995 toch maar weinig positiefs gebracht, denk ik.
Mischien dat ik het verkeerd zie, ik ben geen econoom of expert op dit vlak.
Even los van wat je vind over het onderwerp. Ik vind het toch wel heel treurig als je in je verkiezingsprogramma iets hebt staan wat je vervolgens helemaal niet in je daadwerkelijke beleidsplannen zet.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist,
heel goed , anders komt heel europa hierheen
er zijn er die alle buitenlandse werkzoekenden het land uit willen en het minimumloon hier met 25% omhoog doen![]()
![]()
Maar we mogen ook opmerken dat als rechts met voorbeelden en grenzen aankomt het vaker mis dan goed gaat. Bulgaren fraude bleek gewoon een onzin verhaal en leidde ertoe dat de hele Toeslagen affaire ontstond, een rechtstreeks gevolg van het blinde rechtse uithalen naar zogenaamde fraudeurs.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeg ik als - volgens de maatstaven - goedbedeelde linkse kiezer. Waar het op links vaak mis gaat is dat er slecht grenzen gesteld kunnen worden waardoor er ook geprofiteerd kan worden. Voor rechts zijn dat vaak ook de gevallen die aangehaald worden en daar hebben ze best wel een punt mee. Er zijn helaas mensen bij die prima kunnen werken maar die het wel goed vinden zo.
En ook helaas het probleem dat de middeninkomens ook altijd de sjaak zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zeg ik als - volgens de maatstaven - goedbedeelde linkse kiezer. Waar het op links vaak mis gaat is dat er slecht grenzen gesteld kunnen worden waardoor er ook geprofiteerd kan worden. Voor rechts zijn dat vaak ook de gevallen die aangehaald worden en daar hebben ze best wel een punt mee. Er zijn helaas mensen bij die prima kunnen werken maar die het wel goed vinden zo.
Bulgaren fraud was geen onzin verhaal , maar het ging om een paar miljoenquote:Op woensdag 8 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar we mogen ook opmerken dat als rechts met voorbeelden en grenzen aankomt het vaker mis dan goed gaat. Bulgaren fraude bleek gewoon een onzin verhaal en leidde ertoe dat de hele Toeslagen affaire ontstond, een rechtstreeks gevolg van het blinde rechtse uithalen naar zogenaamde fraudeurs.
En als ik rechts zeg dan loopt dat van Omtzigt tot Wilders.
Maakt ook nog wel uit of je in de provincie Groningen of bijvoorbeeld de Randstad woont natuurlijkquote:Op woensdag 8 november 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou koop ik, geen huur. En ik was gewend om met mijn gezin van nog veel minder rond te komen met ook hogere vaste lasten, dat scheelt natuurlijk. Maar ik weet dus ook wat leven onder de armoedegrens is en ik gun het iedereen dat ze daar uit komen. En dan zat ik er met mijn gezin nog niet eens ver onder, vakantie ging bijvoorbeeld nog wel.
Wij zitten boven Balkenende, we zouden het wel merken maar tegelijkertijd zouden wij niet hoeven zeggen "Oh, dat kopen we deze week niet, daar hebben we nu even geen geld voor"quote:Op woensdag 8 november 2023 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En ook helaas het probleem dat de middeninkomens ook altijd de sjaak zijn.
Ik geloof oprecht dat iemand die boven de Balkenende norm om maar wat te noemen niks merkt als hij/zij minder HRA krijgt.
Maar bij een middeninkomen hakt het afschaffen er bijvoorbeeld wel enorm in.
Als vervolgens ook nog de mobiliteit duurder wordt gemaakt en we extra gaan betalen voor boodschappen dan lopen de tekorten snel op.
Dat is sowieso het belangrijkste. Woningen bouwen, en goed kijken waar behoefte aan is. Maar dat moeten we niet overlaten aan investeerders die het alleen maar om rendement gaat.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er moet gewoon veel meer woningen gebouwd gaan worden, alle maatregelen zijn lapmiddelen , zonder voldoende woningbouw
men moet weer in de weilanden gaan bouwen net als vroeger anders dan zal t nooit wat wordenquote:Op woensdag 8 november 2023 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is sowieso het belangrijkste. Woningen bouwen, en goed kijken waar behoefte aan is. Maar dat moeten we niet overlaten aan investeerders die het alleen maar om rendement gaat.
Eens. Maar meer om aan te geven dat er op rechts ook gerust mensen zijn die realiseren dat er mensen zijn die het slechter hebben die die mensen wel wat gunnen maar niet de mensen die er misbruik van maken. Waarbij ik dan dan keuze maak dat ik het voor lief neem dat er ook mensen zijn die er van profiteren.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar we mogen ook opmerken dat als rechts met voorbeelden en grenzen aankomt het vaker mis dan goed gaat. Bulgaren fraude bleek gewoon een onzin verhaal en leidde ertoe dat de hele Toeslagen affaire ontstond, een rechtstreeks gevolg van het blinde rechtse uithalen naar zogenaamde fraudeurs.
En als ik rechts zeg dan loopt dat van Omtzigt tot Wilders.
uitraard en het gartis geld met basisinkomen en toslagen moet stoppenquote:Op woensdag 8 november 2023 14:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eens. Maar meer om aan te geven dat er op rechts ook gerust mensen zijn die realiseren dat er mensen zijn die het slechter hebben die die mensen wel wat gunnen maar niet de mensen die er misbruik van maken. Waarbij ik dan dan keuze maak dat ik het voor lief neem dat er ook mensen zijn die er van profiteren.
Ik vind stellen dat rechts alleen aan zich zelf denkt geen eerlijke weergave van de realiteit. Ik heb altijd geleerd dat de rechter kant vooral denkt dat mensen die het goed hebben dat aan zich zelf hebben te danken en mensen die het niet goed hebben dus ook.
Ik ben zelf van mening dat die invloed beperkt is.
Idd, want dan worden er alleen maar woningen in het hoge segment gebouwd.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar dat moeten we niet overlaten aan investeerders die het alleen maar om rendement gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |