abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211232241
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 november 2023 20:15 schreef Caland het volgende:

[..]
_O-
Ik ga mijn keuze op welke partij ik ga stemmen ook pas na de verkiezingen maken.
  woensdag 8 november 2023 @ 10:56:37 #77
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211232242
Zodra het over zulke CBS berekeningen gaat moet ik altijd aan deze sketch denken:

I am a black hole shitting into the void
  woensdag 8 november 2023 @ 11:00:31 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211232269
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Al die mensen krijgen ook de verzilverbare basiskorting.
[..]
Mensen met een uitkering gaan er juist harder op vooruit, aldus het CPB:
[..]
Dat moet ook wel, anders zou de armoede niet halveren.
Die basiskorting en de zaken voor uitkeringsgerechtigden gaan altijd over minimum uitkeringen.

Als je modaal verdient (40.000) en volledig en blijvend arbeidsongeschikt raakt dan wordt je inkomen 30.000 bruto per jaar.
Je hebt dan recht op dezelfde toeslagen als iemand met een inkomen uit arbeid van 30.000 bruto per jaar, maar je houdt van die 30.000 bruto met een WIA ¤ 4.800 netto minder over dan degene die het met een baan verdient, dat is ¤ 400 netto per maand minder, met hetzelfde bruto inkomen, en dan is de een gezond en kan de ander nooit meer werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211232312
twitter
Dat Volt gaat ook lekker met de tijdsgeest mee zeg _O-
zie email 27 oktober
pi_211232329
quote:
80 miljard extra lasten voor gezinnen bij volt, en 30 miljard minder voor bedrijven?
Errr?
  woensdag 8 november 2023 @ 11:09:32 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211232338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ] Dat Volt gaat ook lekker met de tijdsgeest mee zeg _O-
Ah fijn... geen studentenkamers beschikbaar en die worden daarmee nog wenselijker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211232343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ] Dat Volt gaat ook lekker met de tijdsgeest mee zeg _O-
Heb het programma nog niet gelezen maar gok dat Volt er een soort basisinkomen-achtig iets voor in de plaats wil?
  woensdag 8 november 2023 @ 11:13:10 #83
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211232353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb het programma nog niet gelezen maar gok dat Volt er een soort basisinkomen-achtig iets voor in de plaats wil?
een zeer forse basiskorting is hetzelfde

een verdubbeling , maakt:
het verschil tussen ZZP en werknemers flink kleiner ,
het verschil tussen loon en zwart geld is weg
en toeslagen tellen minder mee in het besteedbaar deel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211232356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
In hun programma staat wat anders dan ze bij het CPB hebben aangeleverd zo te zien: https://voltnederland.org(...)sisbeurs-compensatie
zie email 27 oktober
  woensdag 8 november 2023 @ 11:16:11 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211232366
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
80 miljard extra lasten voor gezinnen bij volt, en 30 miljard minder voor bedrijven?
Errr?
Ja maar, economische groei...
De tering zeg, hoe verzin je het, bedrijven ontlasten ten koste van gezinnen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 november 2023 @ 11:16:16 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211232368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In hun programma staat wat anders dan ze bij het CPB hebben aangeleverd zo te zien: https://voltnederland.org(...)sisbeurs-compensatie
een zeer hoge basiskorting is het zelfde als een basis inkomen, een basis inkomen is WEER een soort toeslag
zonder werk geen inkomen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211232396
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntracten-nog-onzeker

BBB bewijst weer dat het een corrupte partij is die zeer gevoelig is voor lobbies door deze draai. De senator gebruikt exact dezelfde woorden als de belangenvereniging van huisjesmelkers gebruikte in een eerdere rechtszaak tegen huurregulering in Nederland. :r

Tot zo ver een partij die bestaanszekerheid hoog in het vaandel heeft staan. Hopelijk verliezen ze de komende weken nog meer zetels.
pi_211232439
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die basiskorting en de zaken voor uitkeringsgerechtigden gaan altijd over minimum uitkeringen.

Als je modaal verdient (40.000) en volledig en blijvend arbeidsongeschikt raakt dan wordt je inkomen 30.000 bruto per jaar.
Je hebt dan recht op dezelfde toeslagen als iemand met een inkomen uit arbeid van 30.000 bruto per jaar, maar je houdt van die 30.000 bruto met een WIA ¤ 4.800 netto minder over dan degene die het met een baan verdient, dat is ¤ 400 netto per maand minder, met hetzelfde bruto inkomen, en dan is de een gezond en kan de ander nooit meer werken.
Nee, CPB neemt die groepen ook gewoon mee.

Dat iemand er op achteruit gaat als hij niet meer kan werken klopt en daar is ook weinig aan te doen (anders kom je heel snel in de sfeer dat werken niet loont), maar blijkbaar wordt volgens het CPB die val wel kleiner.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211232456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een zeer hoge basiskorting is het zelfde als een basis inkomen, een basis inkomen is WEER een soort toeslag
zonder werk geen inkomen
Een soort toeslag moet ook juist blijven bestaan. Niemand met gezond verstand heeft commentaar op het bestaan van toeslagen, alleen op de huidige inkomensafhankelijke vorm, waarbij je het ook nog zelf moet aanvragen en je zelf je inkomen steeds moet wijzigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211232464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Errr?
Ik noemde ze gister of eergister hier 'iets rechtser dan D66', we kunnen ze nu beter rechtser dan VVD noemen geloof ik.
pi_211232545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik noemde ze gister of eergister hier 'iets rechtser dan D66', we kunnen ze nu beter rechtser dan VVD noemen geloof ik.
Nee, koopkracht voor armen stijgt aanzienlijk harder en voor rijken veel minder dan de andere partijen. Ze laten de lasten voor klimaat/vervuiling enorm toenemen zou gauw lezend.

Ik vraag me wel af hoe dat in die doorrekening kan waarbij zowel de koopkracht enorm stijgt en de lasten gigantisch stijgen tov de andere partijen.
pi_211232551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja maar, economische groei...
De tering zeg, hoe verzin je het, bedrijven ontlasten ten koste van gezinnen :{
Bedrijven belasten betalen de gezinnen ook, maar dan in de kostprijs, en maakt ze minder competitief.
pi_211232552
Volt weet het inderdaad mooi te verhullen door enorm pro-Europees te zijn en het klimaatprobleem serieus te nemen. Ik zie al jaren dat mensen die gewoon verstandig progressief centrumlinks stemmen vallen voor Volt, want zo lekker jong en Europees.

Dat ze feitelijk gewoon voor een iets klimaatbewustere VVD stemmen dringt echt nauwelijks door bij de meesten.

Mijn stem krijgen ze niet. D66 en GL-PvdA zijn me pro-Europees genoeg.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211232559
Mooie cijfers van de SP ook
pi_211232562
Oh nee
pi_211232567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, koopkracht voor armen stijgt aanzienlijk harder en voor rijken veel minder dan de andere partijen. Ze laten de lasten voor klimaat/vervuiling enorm toenemen zou gauw lezend.

Ik vraag me wel af hoe dat in die doorrekening kan waarbij zowel de koopkracht enorm stijgt en de lasten gigantisch stijgen tov de andere partijen.
Volt is blijkbaar nog drastischer dan de CU, dat had ik nog nergens gelezen: Volt schaft alle toeslagen, heffingskortingen, premies voor volks- en werknemersverzekeringen en de meerderheid van de aftrekposten in de inkomstenbelasting af, beperkt de aftrekposten rondom de eigen woning, schaft de IAB af en verlaagt de nominale zorgverzekeringspremie naar gemiddeld nul euro.

Dan krijg je inderdaad wel enorme verschuivingen. Wel interessant om eens door te lezen.
pi_211232582
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, onder het mom van 'de vervuiler betaalt'. Da's een mooie ja. Ik kan niet zomaar mijn huurhuis isoleren, heb überhaupt geen eigen dak voor zonnepanelen en ik heb geen geld voor een elektrische auto. Dus ben ik veroordeeld tot het stoken van enorme hoeveelheden gas in mijn tochtige stal en mijn 20 jaar oude auto is echt niet bevorderlijk voor het milieu kan ik je garanderen.

Dus mag ik als 'vervuiler' lekker extra betalen. Top man. Mensen hebben geen alternatief. Typisch ook dat de VVD de laatste jaren een stuk positiever is geworden over verduurzaming. Dat scheelt weer geld voor team zes keer modaal, fijne Tesla erbij op kosten van de Staat, en mensen die wel willen verduurzamen maar dat simpelweg niet kunnen betalen duw je nog verder de tering in door die boehoe 'de vervuiler' retoriek.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211232606
Zijn er serieus nog mensen die op de BBB willen stemmen?
Dat rare mens wil zelf berekeningen maken. ''Met ons programma gaat elke Nederlander er 200% op vooruit, kijk naar de berekeningen! Kijk maar!'' :') :')
En het programma van BBB staat vol met dingen die volgens de wet niet eens mogen.
En ze omzeilen de cookies wetgeving :')

Echt wat een ongelofelijke kneuzen partij is dat zeg.
pi_211232608
Hier wat meer staatjes:

Volt is wel opvallend inderdaad, maar zeker geen "VVD lite". Zoals gezegd vraag ik me erg af hoe het kan dat zowel de lasten enorm stijgen en de koopkracht zo stijgt, maar ben er verder niet ingedoken.
pi_211232809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hier wat meer staatjes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Volt is wel opvallend inderdaad, maar zeker geen "VVD lite". Zoals gezegd vraag ik me erg af hoe het kan dat zowel de lasten enorm stijgen en de koopkracht zo stijgt, maar ben er verder niet ingedoken.
De belangrijkste verklaring: Volt verhoogt de uitgaven met 58,7 mld euro, desondanks verbeteren de overheidsfinanciën vanwege flinke economische doorwerking tijdens de kabinetsperiode. Veruit het grootste deel van de verhoging wordt veroorzaakt door de invoering van de huishoudtoelage. Volt intensiveert per saldo 42,3 mld euro in de sociale zekerheid. Dit komt vooral door de introductie van een inkomensonafhankelijk huishoudtoelage en een verhoging van de AOW.

Dus de lasten worden fors verhoogd, maar daarna wordt het geld ook weer uitgedeeld. Grote vergroting van de rondpompmachine dus,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')