Gelukkig hebben we we meerderequote:Op donderdag 9 november 2023 16:56 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]![]()
ja sorry het is echt waar. Van het weekend inpakken en dan is het pakket klaar
![]()
Ik heb altijd een excelbestand waarin in alle aankopen bijhoud en dus precies kan zien dat ik altijd over budget gaquote:Op vrijdag 10 november 2023 00:00 schreef Sally het volgende:
Hahaha - mijn pakketten krijgen inmiddels ook al 'vorm' ! Ook al moet ik nog wat zaken bestellen, ik heb toch ook al heel wat gekocht. Vooral boodschappen... maar ook winterse dingen!
Nu nog kijken of het binnen de maximale 20 kg kan blijven(voor DHL).
Uitdagingen genoeg!
Ook wel de uitdaging of ik binnen budget kan blijven, maar het voordeel van 'boodschappen kopen' is dat je als het wat te veel gaat worden, wat boodschappen ook voor jezelf kunt houden (wat je dus uiteindelijk zelf betaald hebt).
Ja, ook gemaakt!quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:42 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik heb altijd een excelbestand waarin in alle aankopen bijhoud en dus precies kan zien dat ik altijd over budget ga
ja die heb ik ookquote:Op vrijdag 10 november 2023 11:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, ook gemaakt!
Google Docs is heeeeeel handig! Altijd bij me op de telefoon![]()
De truuck is gewoon geen budget stellen, dan kun je er niet overheen gaan.quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:42 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik heb altijd een excelbestand waarin in alle aankopen bijhoud en dus precies kan zien dat ik altijd over budget ga
Ja maar, jaaahh maarrrr... Ik heb donateurs, dus moet wel rekening houden met geld...quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:20 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
De truuck is gewoon geen budget stellen, dan kun je er niet overheen gaan.
quote:Op vrijdag 10 november 2023 11:42 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik heb altijd een excelbestand waarin in alle aankopen bijhoud en dus precies kan zien dat ik altijd over budget ga![]()
Handig man met 5 pakketten. Even 5x 20¤ eroverheen is weer 100¤.quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:20 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
De truuck is gewoon geen budget stellen, dan kun je er niet overheen gaan.
Ik hou persoonlijk nooit bij welk bedrag er in de doos gaat, loop ik tegen iets leuks aan dan gaat het mee en bij thuiskomst verdwijnt het in de kerst doos![]()
En nu niet om meer geld gaan vragen want jij wil alleen maar op vakantie
logisch hoor. Dat is ook de reden dat ik het bijhou.quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:27 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja maar, jaaahh maarrrr... Ik heb donateurs, dus moet wel rekening houden met geld...
Zelf niet zó rijk dat ik maar zomaar over een bepaald bedrag kan gaan.
Excel nieuwerwets vindenquote:Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Excel![]()
Ik doe dingen met bonnetjes en een lijstje met pen en papier. Werkt ieder jaar weer supergoed!
Al die nieuwerwetse onzin![]()
gelijk heb je, die nieuwerwetse onzin werkt ook niet voor mij.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Excel![]()
Ik doe dingen met bonnetjes en een lijstje met pen en papier. Werkt ieder jaar weer supergoed!
Administratie bijhoudenquote:Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Excel![]()
Ik ben slecht in dingen geheim houden.quote:Op vrijdag 10 november 2023 23:12 schreef Jentin het volgende:
BudgetIk vergeet oprecht heel veel. Komt er iets binnen waarvan ik al vergeten was dat het besteld was en heb ik in de tussentijd iets anders gekocht. Gaat ook altijd mis met kerst en sint en verjaardagen. Mijn nageslacht vindt het een topeigenschap
Dus ze is gevoelsmatig meerdere keren per jaar jarig. Soort omgekeerd 29 februari syndroomquote:Op vrijdag 10 november 2023 23:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik ben slecht in dingen geheim houden.
Koop ik in begin van het jaar een cadeau voor verjaardag van @:superkimmi (die is 7dec jarig), dan kan ik dat precies 2 uur geheim houden. Dus kan ik daarna alsnog een nieuw cadeau kopen.
Dat herhaalt zich dan meermaalsper jaar.
Naja mijn levensmotto is:
Happy wifey happy lifey
Vergeleken met pen en papier is het nog steeds relatief nieuw hoor.quote:
Heb je ook dynamische wisselkoersen, als je het precies wil wetenquote:Op zaterdag 11 november 2023 00:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Vergeleken met pen en papier is het nog steeds relatief nieuw hoor.![]()
Maar ik gebruik zelf dus wel excel, omdat ik precies binnen het budget wil blijven. Inmiddels rekent ie zelfs uitgaven in SEK om naar EUR.
Haha nee, dat dan weer niet.quote:Op zaterdag 11 november 2023 00:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb je ook dynamische wisselkoersen, als je het precies wil weten
Pffff, pen en papier.quote:Op zaterdag 11 november 2023 00:56 schreef Viv het volgende:
[..]
DHL vliegtuig afgehuurd?quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ook. Het shoppen wordt al beperkt door het budget (en in zekere zin het gewicht), als het ook nog in een specifieke doos moet passen wordt het al helemaal lastig.
quote:Op zaterdag 11 november 2023 00:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar ik gebruik zelf dus wel excel, omdat ik precies binnen het budget wil blijven. Inmiddels rekent ie zelfs uitgaven in SEK om naar EUR.
Ja, ieder jaarquote:
Voor mij is dat onderdeel van de pret, om het zo uit te kienen dat het precies in het budget van de donateur past. Anders is het einde zoek!quote:Want dat was mijn punt een beetje haha.
Ik maak ieder jaar een prachtige excel om ieder jaar NIET binnen budget te blijven
In steen beitelen is dan weer niet handig, want ik ruil vaak later nog aankopen om tussen het kerstpakket en mijn eigen voorraadkast.quote:Op zaterdag 11 november 2023 06:42 schreef qltel het volgende:
[..]
Pffff, pen en papier.
De echte shopper schrijft met een lei en een griffel, en de echte pro's beitelen hun administratie met een stenen beitel in een platte steen.
Haha @KapiteinIglo en ik zijn team einde zoekquote:Op zaterdag 11 november 2023 10:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, ieder jaar
[..]
Voor mij is dat onderdeel van de pret, om het zo uit te kienen dat het precies in het budget van de donateur past. Anders is het einde zoek!
Misschien moeten we dat maar in de kaarten schrijven dit jaarquote:Op zaterdag 11 november 2023 10:21 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Haha @:kapiteiniglo en ik zijn team einde zoek
Oh, zó herkenbaar. Ik kocht de ultieme Ronny James Dio lelijke kersttrui als sinterklaascadeau voor dit jaar. Voor pakjesavond.quote:Op vrijdag 10 november 2023 23:53 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik ben slecht in dingen geheim houden.
Koop ik in begin van het jaar een cadeau voor verjaardag van @:superkimmi (die is 7dec jarig), dan kan ik dat precies 2 uur geheim houden. Dus kan ik daarna alsnog een nieuw cadeau kopen.
Dat herhaalt zich dan meermaalsper jaar.
quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:34 schreef Jentin het volgende:
[..]
Oh, zó herkenbaar. Ik kocht de ultieme Ronny James Dio lelijke kersttrui als sinterklaascadeau voor dit jaar. Voor pakjesavond.
Het duurde twee dagen na aankomst van het pakje
Stuur maar dm evenquote:Op zaterdag 11 november 2023 19:04 schreef marsan het volgende:
Ik had dit jaar, net als elk jaar ook iets extras te geven. Maar geen idee aan wie. Ook gevraagd aan oude ontvangers gevraagd, maar kwam niets uit.
Iemand met n idee?
Donequote:
Via welke weg? We hebben je aanmelding gemist denk ikquote:Op zondag 12 november 2023 09:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Kan het kloppen dat ik nog niet gekoppeld ben? Heb mij opgegeven als donateur.
Ik weet wel met welke 2 cadeautjes jullie naar mij mogen komenquote:Op zondag 12 november 2023 23:05 schreef KapiteinIglo het volgende:
![]()
Vanaf deze week ga ik beginnen met inpakken.
Ons hele huis begint langzaam 1 groot kerstpakket te worden
Ehhhhhh is dit een soort verkapt voorspel?quote:Op maandag 13 november 2023 08:43 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
Ik weet wel met welke 2 cadeautjes jullie naar mij mogen komen
Jeeeeetje, wat een pech....Sterkte en een knuffelquote:Op zondag 12 november 2023 20:33 schreef Papabear het volgende:
Ik probeer vanaf vandaag ook weer regelmatig mee te lezen. Afgelopen maandag met mijn middelste zoon naar het ziekenhuis geweest voor vermoedelijk een flinke liesbreuk.
De afgelopen 3 dagen heeft hij zijn eerste chemokuren in het Antoni van Leeuwenhoek gehad. Rollercoaster van emoties, maar inmiddels is het een beetje geland.
Een beetje afleiding hier is nu wel welkom
hahahahaquote:Op maandag 13 november 2023 08:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ehhhhhh is dit een soort verkapt voorspel?
Heftig Papabear, sterkte hoor.quote:Op zondag 12 november 2023 20:33 schreef Papabear het volgende:
Ik probeer vanaf vandaag ook weer regelmatig mee te lezen. Afgelopen maandag met mijn middelste zoon naar het ziekenhuis geweest voor vermoedelijk een flinke liesbreuk.
De afgelopen 3 dagen heeft hij zijn eerste chemokuren in het Antoni van Leeuwenhoek gehad. Rollercoaster van emoties, maar inmiddels is het een beetje geland.
Tenzij je er verse kerstkransjes in hebt zitten, die dan met Kerst niet zo vers meer zijn…quote:Op maandag 13 november 2023 17:30 schreef Cod_player het volgende:
Mijn pakket is over max 1,5 week wel klaar voor verzending. Het is nog geen december dan maar dat is geen probleem toch?
Ach, er is nog tijd zat hoor.quote:Op maandag 13 november 2023 18:11 schreef camaron het volgende:
Ik ben nog niet aan het inpakken, ik heb nog niet eens voldoende cadeaupapier.
Vandaag wel weer 2 cadeautjes gescoord.
Ik mag een combipakket samenstellen en de 'gewone' boodschappen doe ik op het laatst.
Boodschappenpakket, cadeaupakket en het combipakket.quote:Op maandag 13 november 2023 21:06 schreef MadMaster het volgende:
Aangezien ik het in de OP/FAQ niet kan vinden, wat is een combi-pakket en welke soorten pakketten zijn er nog meer?
Jemigquote:Op zondag 12 november 2023 20:33 schreef Papabear het volgende:
Het is een vraag in de vragenlijst. Of iemand boodschappen wil, cadeautjes, of beidequote:Op maandag 13 november 2023 21:06 schreef MadMaster het volgende:
Aangezien ik het in de OP/FAQ niet kan vinden, wat is een combi-pakket en welke soorten pakketten zijn er nog meer?
Heel veel sterkte!quote:Op zondag 12 november 2023 20:33 schreef Papabear het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb wel een traantje moeten wegpoetsen bij die arme Karel, maar ja die sufferd heeft dan ook geen besef van tijd...
You sound reasonable...Time to up my medication.
Wat een heftige tijd, sterkte!quote:Op zondag 12 november 2023 20:33 schreef Papabear het volgende:
quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:34 schreef superkimmi het volgende:
Zien net in de postnl app dat er weer een kaartje onderweg is met onze nicknames.![]()
Nu moeten jullie normaal gaan doen hoor!!
En @:sharuun01 geef je ons adres gratis weg aan elke 5e dm’er ofzo?
Nee natuurlijk niet, dat is een verdien model voor mij.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:34 schreef superkimmi het volgende:
Zien net in de postnl app dat er weer een kaartje onderweg is met onze nicknames.![]()
Nu moeten jullie normaal gaan doen hoor!!
En @:sharuun01 geef je ons adres gratis weg aan elke 5e dm’er ofzo?
quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:45 schreef superkimmi het volgende:
Met retour afzender de Noordpool; hou op met ons hoor
Ik durf niet meer naar huis hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:45 schreef superkimmi het volgende:
Met retour afzender de ‘Noordpool’ hou op met ons hoor![]()
Wordt wel een beetje eng nu…ik ga op handschriften letten bij meets
![]()
[ link | afbeelding ]
Oh en vanuit de Efteling![]()
quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Haha, jullie eigen stalker-elfjes
Dat is snel!quote:Op woensdag 15 november 2023 08:59 schreef KapiteinIglo het volgende:
Eerste pakket staat klaar om verzonden te worden
![]()
vergeten spoilerfoto’s te maken
Leg vooral die druk nog even bij de andere shoppers/gavers jaquote:Op woensdag 15 november 2023 08:59 schreef KapiteinIglo het volgende:
Eerste pakket staat klaar om verzonden te worden
![]()
vergeten spoilerfoto’s te maken
Maar maar maar ik moet nog 4 pakketten, en 40u pw werken en organisatie, dit is eigenlijk wel fijn. En een iets ander pakket dan de restquote:Op woensdag 15 november 2023 23:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Leg vooral die druk nog even bij de andere shoppers/gavers ja![]()
Ik heb net 3 dingen voor in het pakket. Ik kom meestal zo rond 10 december helemaal op stoom, want 14 december ofzo moet alles op de post.
Snap ik hoorquote:Op donderdag 16 november 2023 09:30 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Maar maar maar ik moet nog 4 pakketten, en 40u pw werken en organisatie, dit is eigenlijk wel fijn. En een iets ander pakket dan de rest
Leuk hè de kerstpakkettenactiequote:Op donderdag 16 november 2023 10:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Snap ik hoor
Ik maak 2 pakketten en het loopt in mijn hoofd door elkaar, maar dat is niet erg. Uiteindelijk krijg ik weer overzicht en dan is alles weer rustig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |