De vraag is of ze dat moeten...quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moeten de burgerbevolking voorzien van eerste levensbehoeften. Dat doen ze niet
[..]
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze moeten de burgerbevolking voorzien van eerste levensbehoeften. Dat doen ze niet
[..]
quote:In dit geval "als jullie schijt blijven hebben aan burgers, en hun levens misbruiken om ons aan te kunnen blijven vallen, dan komt er een punt waarop wij ook een stuk minder om die burgers gaan geven, om jullie te kunnen blijven bestrijden."
Dat moeten ze helemaal niet. Dat is de taak van Hamas.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Daar heeft Israël dan ook geen enkele verplichting toe, alleen het doorlaten van hulpconvooien, ze hoeven zelf niets te leveren, waarom zouden ze?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is dan ook hypocrisie ten (internationale) top.quote:
Tenzij je Israël als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat moeten ze helemaal niet. Dat is de taak van Hamas.
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
die muur was ook meer een flauwe smoes om meer land in te pikken, dat heeft de situatie bepaald niet geholpen
Gelukkig hebben we hier linkse partijen die het kabinet op het matje hebben geroepen omdat dit standpunt niet zwart-wit genoeg is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Vallon het volgende:
Dat Nederland zich onthouden heeft van stemming, dwz dus geen keuze makend, is verstandig en moet niet worden gezien als dat het de Palestijnen zou afvallen of de Israëliers dus onvoorwaardelijk steunt. Maar goed, menig zwart/wit denkend persoon wil niet alleen erkenning en excuses maar ook de toezegging om daarmee iets tot een eigen gelijk te kunnen dwingen.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_West_Bank_barrierquote:Parts of the barrier are built on land seized from Palestinians,[76][81] or between Palestinians and their lands.[82] In a 2009 report, the UN said that the most recent barrier route allocates more segments to be built on the Green Line itself compared to previous draft routes of the barrier. However, in its current route the barrier annexes 9.5% of the total area of the West Bank to the Israeli side of the barrier.[83]
Israel bezet gaza (nog) niet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Leuk dat je hier duidelijk maakt aan welke kant je zit. Maakt het geen gegeven.quote:Tot slot verschillen de meningen over de wettelijkheid van Israëls actie om Gaza volledig af te sluiten van bijvoorbeeld elektriciteit, water, voedsel en medicijnen.
zolang je voor jezelf spreekt en niet voor 'ons' is het primaquote:Op zondag 29 oktober 2023 12:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Precies, een ieder mag zelf bepalen of hij de VN serieus neemt of niet.
Dit gaat niet over Gaza.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_West_Bank_barrier
Ik zou niet weten hoe iemand dat kan denken als je de geschiedenis kentquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij je Israël als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.
Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ja, wanneer je vijand zijn reet met datzelfde oorlogsrecht afveegt, en zelf de meest gruwelijke oorlogsmisdaden begaat, komt er uiteindelijk een punt waarop je je tot een vergelijkbaar niveau zal moeten verlagen om die vijand effectief te kunnen bestrijden.
Wanneer dat punt komt .. tsja, dat zal per situatie verschillen.
Dat verband is zelfs de premisse van de wereldwijde nuclear deterrent. "Doe die shit niet, want als jullie het doen doen wij het ook".
In dit geval "als jullie schijt blijven hebben aan burgers, en hun levens misbruiken om ons aan te kunnen blijven vallen, dan komt er een punt waarop wij ook een stuk minder om die burgers gaan geven, om jullie te kunnen blijven bestrijden."
Die bufferzone die nu nog een beetje opgerekt gaat worden aan de palestijnse kant.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet ik niet. Is er toen land ingepikt of bedoel je de paar honderd meter bufferzone waar Palestijnen niet mogen komen met de dood als gevolg?
Vertel dan eens. Hoe?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.
Uiteindelijk mogen die Hamas lui van mij ook de kogel hebben. Maar de werkwijze van Israel bevalt me gewoon niet.
Nou als je het gebied al jaren belegerd hebt dan is het geen vreemde gedachte.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij je Israël als bezettingsmacht van Gaza ziet natuurlijk. En dat is een beetje vergezocht.
En wat is het alternatief dan volgens jou? Ik bedoel, het IDF is heel duidelijk geweest, alle gijzelaars vrij en alle Hamasleden onvoorwaardelijk overgeven, dan stoppen de bombardementen direct en kunnen de relaties hersteld worden. Eerder niet, en terecht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de burgerbevolking iets gevraagd is door Hamas. Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit. Op deze wijze is de laatste Hamas strijder pas weg wanneer de Gazastrook een dode vlakte is.
Uiteindelijk mogen die Hamas lui van mij ook de kogel hebben. Maar de werkwijze van Israel bevalt me gewoon niet.
Ze hebben de verkiezingen gewonnen dus er is gevraagd om op ze te stemmenquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hamas heeft nog voor maanden voedsel in de tunnel liggen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als je een volk belegert en afsnijdt van de bronnen die ze nodig hebben om te overleven gaan ze vanzelf dood.
Voor evelen is die oorzaak-gevolgtrekking blijkbaar te ingewikkeld.
Zoals?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:05 schreef Hexagon het volgende:
Bovendien denk ik dat er toch wel wat meer mogelijk is om die Hamas te verwijderen dan dit.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel,
Maar israel gaat geen 1000en soldaten opofferen, omdat dat meer aan "jouw wereldbeeld" voldoet.
Want dat betekent die proportionaliteit.
Maar in realiteit mag, en kiest israel voor de offensieve acties die de minste levens aan hun kant kosten.
En de consequentie is idd veel nevenschade.
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze hebben de verkiezingen gewonnen dus er is gevraagd om op ze te stemmen
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet afkeuren? Heb je daar een bron van?
Of ben je in de war met de kwalificatie terroristische organisatie?
Bronquote:Prior to adopting the resolution, the Assembly failed, by a recorded vote of 88 in favour to 55 against, with 23 abstentions, to adopt the amendment titled “Protection of civilians and upholding legal and humanitarian obligations” (document A/ES-10/L.26). In addition to unequivocally rejecting and condemning the terrorist attacks by Hamas that took place in Israel starting on 7 October 2023, the rejected amendment would have also condemned the taking of hostages and would have demanded the safety, well-being and humane treatment of those hostages in compliance with international law and call for their immediate and unconditional release.
Gilad Menashe Erdan, the representative of Israel, said the world has witnessed that the United Nations “no longer holds even one ounce of legitimacy or relevance”. This Organization was founded in the wake of the Holocaust for the purpose of preventing atrocities, he said. Israel just endured the largest massacre of Jews since the Holocaust and according to a majority of the so-called “Family of Nations”, Israel has no right to defend itself, he said.
Hoe kan Israël het overzien dat deze levensbehoeften bij onschuldige burgers komen en niet bij Hamas?quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Dat doen ze of deden ze gelukkig nietquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou als je het gebied al jaren belegerd hebt dan is het geen vreemde gedachte.
Ah, daar is de gevoelsmatigheid.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou als je het gebied al jaren belegerd hebt dan is het geen vreemde gedachte.
werd niet echt gespecificeerd over welke muur het gingquote:
Israel vernietigen stond er altijd al inquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.
Hamas werd toen al gewoon gezien als een terroristische organisatie. Nog meer smoesjes?quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
17 jaar geleden en verder stond er volgens mij niet "schiet een dancefeest aan flarden" in het programma.
Maar wel de vernietiging van Israël.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |