Droopie | zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:28 |
![]() ![]() Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit ![]() Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: http://frontpage.fok.nl/s(...)-grafische-mods.html • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? ![]() Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
Droopie | zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:31 |
Zou wel tof zijn als iemand een leuke OP wilt maken, met oa. de aanbevolen youtube filmpjes (80 tips en 32 tips). En uiteraard een OP over CS2 ![]() | |
mschol | zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:43 |
mja, flak op steam krijg je al heel erg snel, en zeker met dit soort titels waarbij de performance best een issue kan zijn. ik ben wel van mening dat die performance patch gewoon op release dag er al in had moeten zitten en ik erger mij nu dus nog aan mn graphics die niet zo gelikt zijn als ik had gehoopt | |
Droopie | zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:48 |
Snap ik, had je liever gehad dat ze het tot de lente uit hadden gesteld? Over 2 jaar ben je deze release vergeten (net als Rainbow Six en No Man Sky) en is dit een prachtgame. ![]() | |
mschol | zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:55 |
tot de lente ? nee.. tot deze donderdag of misschien een maandje later, dit is gewoon slecht QA werk, zeker als ze zelf bepaalde settings adviseren, dit gedoe had voorkomen kunnen worden. NMS heb ik geen problemen met de release gehad, RS nooit wat over gehoord, maar speel ik ook niet verder | |
Droopie | zaterdag 28 oktober 2023 @ 01:09 |
Meen je dat qua NMS ![]() Dat spel is van een 3 naar een 8,5 gegaan in mijn beleving. Nevermind, lets build a city ![]() | |
mschol | zaterdag 28 oktober 2023 @ 01:11 |
yep, vond het juist wel een relaxte game in het begin.. later voor mijn gevoel meer meuk in gekomen die naar mijn beleving niet echt intressante dingen toevoegde ![]() goed plan ![]() al ga ik morgen weer eens kijken, ik moet goed wegennet leren bouwen ![]() | |
Droopie | zaterdag 28 oktober 2023 @ 01:18 |
Ik ga morgen eerst een youtube filmpje kijken, wil snappen hoe je een mooie grid aanlegt ipv een statische Noord-Koreaanse stad. | |
over_hedge | zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:55 |
Divje | zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:08 |
Wat inspiratie misschien? ![]() | |
ACT-F | zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:24 |
Ik heb deze adviezen opgevolgd. Met 3840x2160 op een i7 5820 met RTX2060 is het prima te doen. Maar ik begin natuurlijk maar net ![]() | |
Divje | zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:10 |
Pro-tip. Maak je kades niet te laag omdat dat mooier lijkt in alle seizoenen behalve de winter of bij regenbuien (en het regent VAAK) I Learned the hard way ![]() ![]() Kan m'n hele industrie opnieuw aan gaan leggen nadat ik het land moet ophogen, hetzelfde geldt voor het gedeelte wat je op de screenshots ziet ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:11 |
![]() | |
Divje | zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:13 |
Ben weer helemaal funky over de zeik ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:13 |
![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:14 |
* Drizzt kijkt naar de TT en overweegt Tiny Village aan te passen naar Funky Town | |
Droopie | zondag 29 oktober 2023 @ 00:22 |
Mijn zegen heb je ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 oktober 2023 @ 00:48 |
Bij deze ![]() | |
Divje | zondag 29 oktober 2023 @ 00:49 |
![]() Nou, dijk verlengd en verstevigd, de kades drooggelegd en tadaa, nieuwe bouwgrond! Je bent Nederlander of niet ![]() ![]() Scheelt alles verwijderen en opnieuw opbouwen ![]() | |
Divje | zondag 29 oktober 2023 @ 09:32 |
Ik las net ergens dat als je de AA method in Advanced graphics settings naar TAA set alles wat scherper oogt btw ![]() En dit zorgt ook voor scherpere textures! Staan wat handige tips in de comments, tot dat ze dit patchen. | |
jogy | zondag 29 oktober 2023 @ 10:25 |
![]() Lekker een beetje aanklooien ![]() | |
Momo | zondag 29 oktober 2023 @ 11:29 |
Ik speel nu gewoon, maar merk dat ik echt teveel geld verlies door dingen mooi te maken/verwijderen en dan weer plaatsen. Eerst een keer gewoon uitspelen tot alles unlocked is, daarna ga ik lekker met unlimited geld en unlimited alles lekker creatief zijn ![]() | |
over_hedge | zondag 29 oktober 2023 @ 12:24 |
Je kan ook game beginnen met alles al unlocked. Maar wel gewoon met geld. Ik mis ook een beetje een blueprint mode | |
Momo | zondag 29 oktober 2023 @ 12:30 |
Ja, I know, net als in CS1, ik speelde na begin enkel met unlocked alles en unlimited money en een bult mods. Als je eenmaal een stadje opgezet hebt is het lastig allerlei voorzieningen erin te stoppen en bijvoorbeeld zaken als openbaar vervoer. Moet wennen dat ik niet zelf woongebouwen erop kan ploppen. | |
Cyan9 | zondag 29 oktober 2023 @ 13:34 |
Ik herken de map. | |
Cyan9 | zondag 29 oktober 2023 @ 13:35 |
Unlimited money every day. | |
Momo | zondag 29 oktober 2023 @ 13:45 |
Ja maar dan blokkeer je wel de achievements | |
mschol | zondag 29 oktober 2023 @ 13:45 |
is daar niet al een mod voor? ![]() | |
Cyan9 | zondag 29 oktober 2023 @ 13:46 |
Steam achievements vind ik niet zo boeiend. ![]() | |
jogy | zondag 29 oktober 2023 @ 13:52 |
Er zijn er ook maar een paar ![]() | |
Divje | zondag 29 oktober 2023 @ 14:19 |
Dit was leuk toen er überhaupt mods waren ![]() | |
mschol | zondag 29 oktober 2023 @ 15:03 |
dit helpt zeker ![]() wel een kleine hit in FPS maar goed.. wel nu een aantal uur aan et spelen en nu doet mn toetsenbord niks meer ingame ![]() alt-tab hielp hierbij ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 29-10-2023 16:35:00 ] | |
jogy | zondag 29 oktober 2023 @ 23:04 |
16000 inwoners, nog geen gekkigheid, ik vermoed dat de updates van paradox qua performance wel met dezelfde snelheid opgaat als mijn bewonersaantal. | |
mschol | zondag 29 oktober 2023 @ 23:43 |
ik bak er nog steeds weinig van qua wegen, vind het al knap dat ik 21000+ inwoners heb | |
jogy | zondag 29 oktober 2023 @ 23:46 |
Ja, ik mis wel de verregaande controle over de wegen met mods maar aan de andere kant moet ik toegeven dat die mods in mijn handen meer kwaad doen dan goed ![]() | |
Momo | zondag 29 oktober 2023 @ 23:47 |
Ik vind het vooral jammer dat wat moeilijker recht vakken krijgt om op te bouwen. Zeker als je een niet rechte weg hebt, heb je minder mogelijkheden dan in CS1. | |
mschol | maandag 30 oktober 2023 @ 00:11 |
zeer herkenbaar.. ben gewoon teveel simcity 4 en 2000 gewend ![]() | |
mschol | maandag 30 oktober 2023 @ 00:12 |
hoe bedoel je dat? recht as in 180/90 graden tov andere weg of recht as in vlakke bouwgrond? | |
Momo | maandag 30 oktober 2023 @ 00:23 |
Recht als in 180/90 graden. Je krijgt soms geen blokjes voor zoning overal, in CS1 wel. Zelfs als het oppervlak ook geheel vlak is. Met een weg met een beetje curve erin op een vlakke ondergrond krijg je relatief weinig zoning blokjes. | |
Drizzt_DoUrden | maandag 30 oktober 2023 @ 01:49 |
Sim City 2000 ![]() | |
Cyan9 | maandag 30 oktober 2023 @ 11:21 |
Guidelines uitzetten, dat heeft bij mij heel veel frustraties weggenomen. | |
#ANONIEM | maandag 30 oktober 2023 @ 13:02 |
Nieuw dorpje begonnen met de focus op het openbaar vervoer. De bus wordt elke maand door een groot percentage van de inwoners gebruikt. De trein komt langzaam op gang. ![]() ![]() Naast OV ligt de focus op onderwijs, daar bouw ik de gebieden omheen. | |
jogy | maandag 30 oktober 2023 @ 15:43 |
Dat OV moet ik nog even leren begrijpen ![]() De haltes en routes zijn gescheiden nu of zo? | |
Momo | maandag 30 oktober 2023 @ 15:44 |
Eerst de haltes plaatsen, dan de route. | |
ACT-F | maandag 30 oktober 2023 @ 15:48 |
Hoe doe je dat? Gevonden. Als je een weg tekent het tekentje met vizier uitschakelen. | |
Cyan9 | maandag 30 oktober 2023 @ 17:07 |
Ik zet het alleen nog aan voor sommige bochten, maar met rechte wegen en strakke hoeken werkte het eerder tegen je. | |
jogy | maandag 30 oktober 2023 @ 17:59 |
Priegelwerk ![]() | |
mschol | maandag 30 oktober 2023 @ 20:04 |
ja, bijzonder irritant eigenlijk | |
over_hedge | maandag 30 oktober 2023 @ 20:05 |
Volgens mij hoef je die haltes niet perse te plaatsen. De manier van cs1 lijkt ook gewoon te werken. Wil je alleen dat ze overdekt kunnen wachten op de bus moet je wel er eerst 1tje plaatsen | |
bianconeri | maandag 30 oktober 2023 @ 22:06 |
Haalt wel beetje alles weg van een tycoon spel xD. Snap unlimited spelen nooit zo. Buiten dat als je het goed op zet je op den duur daar toch niet meer naar hoeft te kijken. | |
bianconeri | maandag 30 oktober 2023 @ 22:08 |
Zijn de technische specificaties echt zo erg of valt het mee? Als je CS1 relatief normaal kunt spelen, kan je dit dan ook spelen? Zelf een i5 basic laptop, wel met 16gb ram. Grapics ook de standaard, dus niet bijzonder want ook al 5 jaar oud. | |
Elan | maandag 30 oktober 2023 @ 22:29 |
Dat gaat echt niet gebeuren Deel 1 is ook uit 2014 of zo he. Persoonlijk vind ik deel 2 nog niet zoveel aan trouwens, deel 1 met alle mods en uitbreidingen is een stuk diepgaander en gecompliceerder. Lopen er meer mensen tegenaan dat deel 2 eigenlijk te makkelijk is? | |
jogy | dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:10 |
Volgens mij moet je de haltes wel plaatsen. Heb het nu overnieuw gedaan en nu gaat het best prima gelukkig. Ook heel fijn dat je de routes makkelijk kan finetunen. | |
jogy | dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:12 |
Je krijgt iig wel elke keer een dikke bak geld dus winst maken is niet heel nodig. Supermakkelijk vind ik het niet buiten het niet failliet gaan. Wegen goed houden en de balansen qua opleidingsniveau,import en export vind ik wel fijn. | |
Cyan9 | dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:30 |
Het gaat mij vooral om het vormgeven, ik ben zo'n type die in CS1 met 100000 mods en assets bezig is en echt elke prop met de hand plaatst. | |
over_hedge | dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:34 |
Geloof er niks van. Dus alle maar dan ook echt alle bomen zijn bij jou zelf geplaatst? Of zit je nou gewoon te liegen? Vind dat niet kunnen als mod. ![]() | |
Cyan9 | dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:42 |
Dan geloof je het niet. Ga jij maar lekker wachten tot je bomen gegroeid zijn en de sneeuw is gesmolten. | |
over_hedge | dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:42 |
Ja irritant is dat wel ![]() | |
Momo | dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:06 |
jogy | dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:28 |
Nice. Maar als ik het doe dan worden de verkeerde gebouwen waar geen behoefte voor is niet bewoond. Toch ff doorzetten. [ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 31-10-2023 18:22:35 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:10 |
je moet de mensen 'opsparen', ze willen vanzelf in torentjes wonen als er geen andere (betaalbare) plekken zijn ik ben een nieuw stadje begonnen ik heb nu een belastingsysteem opgezet waar je minder hoeft te betalen als je beter bent opgeleid, de universiteiten lopen vol ![]() qua openbaar vervoer ben ik nu bezig met de tram, daarna moet het vliegveld en de metro nog worden ingezet gemiddeld gaat elke bewoner minstens één keer per maand met het OV ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2023 21:11:33 ] | |
#ANONIEM | woensdag 1 november 2023 @ 14:35 |
![]() nu de metro nog (lol) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2023 14:35:53 ] | |
Momo | woensdag 1 november 2023 @ 14:42 |
Tram zat ik wel een beetje mee te kutten. Waar plaats je die langs de wegen(veel dingen verwijderen)? Hoe komen mensen bij de haltes als halte niet direct langs weg ligt. | |
Divje | woensdag 1 november 2023 @ 15:02 |
Overal nu zulke kleine dorpjes aan het neerplempen icm farming ![]() ![]() En raak verslaafd aan leuke kruispunten in elkaar knutselen ![]() | |
Droopie | woensdag 1 november 2023 @ 16:17 |
Dit vind ik echt een fijne tutorial. De laatste 2 vind ik beetje next-level. Eerste 4 echt handig. | |
#ANONIEM | woensdag 1 november 2023 @ 16:20 |
je kunt met de replacement tool de trambaan ook op bestaande wegen leggen die kun je gebruiken in de binnenstad, drukke gebieden en misschien een enkele halte in afgelegen gebieden voor de verdere kleine gebieden kun je dan een buslijn opzetten, vanaf verschillende tramhaltes bijvoorbeeld ook zo heb je voorlopig geen trein of metro nodig [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2023 16:20:50 ] | |
Divje | woensdag 1 november 2023 @ 16:35 |
Ik raak wel helemaal in de knup met die rails hoor, om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien is verdomd lastig ![]() ![]() ![]() Al heb ik het mezelf om te beginnen al lastig gemaakt met de plaatsing van die Cargo Terminal natuurlijk. | |
Divje | woensdag 1 november 2023 @ 21:53 |
Langzaamaan begint het allemaal wel vorm te krijgen ![]() De boeren ![]() De fabrieksarbeiders ![]() Het Stadspark en een begin aan de binnenstad. Richting de woonwijken, linksonder de studentenflats. Oosterpark ![]()
| |
#ANONIEM | woensdag 1 november 2023 @ 22:02 |
nice ![]() ik wacht met een mooie stad designen tot ik de mechanics ken ![]() | |
Divje | woensdag 1 november 2023 @ 22:23 |
Ik ken de helft van de mechanics nog niet ![]() ![]() ![]() Langzaamaan wel alles aan het uitvogelen qua economie met alle productiechains, is nog best lastig! Heb ook intensief lopen terraformen waardoor de stroming op deze map (Mountain Village) sterker is dan in het begin. Heb hierdoor gelukkig geen poepvlek in de rivier, maar ben er wel achter dat als je dan Quay-wegen bouwt, de stroming alsnog stukken land weg-erodeert onder die wegen. Hierdoor zakken de Quays weg en heb je op een gegeven moment alles onder water staan ![]() | |
Droopie | woensdag 1 november 2023 @ 22:35 |
Wanneer gaan er mods of patches komen? Is zo iets kwestie van dagen/ weken of pas volgend jaar. Ik zag dat je in zo'n developermodus je grasveldjes kon uitzonen tot aan de stoep. Dat zijn dingen die wil ik gewoon "normaal" doen. | |
mschol | woensdag 1 november 2023 @ 23:23 |
denk aan weken voor 1 of meerdere patches voor de performance issues mods? dat is de vraag, tot de paradox mod ding erin zit waarschijnlijk.. en dan is het maar afvragen wat er gemod gaat worden.. | |
Divje | donderdag 2 november 2023 @ 15:56 |
https://www.reddit.com/r/(...)e_residential_rents/ Blijkbaar doe ik toch iets goed want zei bijna nooit die 'Rent too high' melding. Wel erg gaaf dat de simulatie zo diep gaat ![]() | |
over_hedge | donderdag 2 november 2023 @ 18:17 |
Hi everyone. We have another hotfix for you today with improvements and bug fixes, see the list below for details. The patch is going on out Steam today, and we're working on bringing it to the Microsoft Store as soon as possible. Please note! With existing save games, most simulation fixes require the simulation to run for a while to take effect. Increased leisure probability to balance the "No customers" situation with commercial companies Improved balance of companies' profit Tuned down companies ordering input resources when their storage don't have enough space Fixed trade resource bug preventing some resources from being consumed Fixed miscalculation in college/university eligible count Improved conditions for companies to move away when bankrupt Fixed a dependency error with land value causing potential instability Fixed an issue where loading a new map would cause water state to get out of sync with the save data Slightly increased Windows emission intensity Optimizations for area lights Prefer rendering small objects after large ones when possible to improve GPU performances in some cases Improved shadow LOD calculations to cull irrelevant shadow casters earlier Reduced situations where trees and alpha clipped objects would lead to virtual texturing space running out Fixed citizens hanging around at park areas on regular building lots never getting inside the building Decreased resolution of unnecessary large character textures Removed Spasm radio ad (due to offensive content) Added missing localization ID for Paradox account linking | |
Cyan9 | donderdag 2 november 2023 @ 18:50 |
Interessant, ik loop nog wel eens tegen die melding aan. | |
Momo | vrijdag 3 november 2023 @ 22:14 |
Hoe lang duurt het voordat je bomen echt groot zijn zodat je ze kan gebruiken voor forestry? Duurt langggg | |
Cyan9 | vrijdag 3 november 2023 @ 23:41 |
Ben positief verrast dat het nog steeds lekker loopt op m'n pc, we groeien geleidelijk maar gestaag. ![]() | |
ACT-F | zaterdag 4 november 2023 @ 00:46 |
Valt me tot nu toe ook erg mee, maar zodra er veel details bij elkaar komen zoals een drukke menigte dan merk je vertraging. Busje komt zo! ![]() | |
Cyan9 | zaterdag 4 november 2023 @ 02:13 |
Zo te zien heb je ook iets meer inwoners. ![]() | |
ACT-F | zondag 5 november 2023 @ 01:56 |
Ik ben hard op weg naar de 200.000 ![]() ![]() | |
Basp1 | zondag 5 november 2023 @ 08:41 |
Zijn er dan niet te weinig bussen op je route? | |
ACT-F | zondag 5 november 2023 @ 15:20 |
In CS2 kun je niet onbeperkt bussen toevoegen zoals in CS1. Ik heb de schuif al op maximaal staan. Het bovenstaande punt is een locatie met veel hoogbouw waardoor iedereen naar de dichtstbijzijnde halte gaat. Ik heb de halte verplaatst naar en locatie die verder weg is dan het treinstation in de buurt. Nu loopt een deel rechtstreeks naar het station in plaats van 1 halte met de bus te reizen. | |
mschol | zondag 5 november 2023 @ 22:51 |
en de eerste crash to desktop is een feit | |
jogy | maandag 6 november 2023 @ 11:45 |
Ben weer overnieuw begonnen. Nu iets meer letten op grote, medium en kleine wegen qua hiėrarchie zodat ik het later niet hoef te slopen en ik negeer de vraag naar low density meteen. Lijkt allemaal lekker te gaan ![]() Oh en een kleine cheater tip. Als je weinig wind hebt moet je gewoon een gratis heuvel bouwen en daar de windmolens op donderen. Ziet er niet uit maar werkt prima. | |
Cyan9 | maandag 6 november 2023 @ 12:59 |
Ik ben net de 10.000 gepasseerd. ![]() | |
over_hedge | maandag 6 november 2023 @ 13:40 |
![]() | |
Cyan9 | maandag 6 november 2023 @ 15:29 |
![]() | |
jogy | dinsdag 7 november 2023 @ 14:28 |
Ze hebben de tanden uit de Cims verwijderd en nu gaat het spel sneller. ![]() | |
over_hedge | dinsdag 7 november 2023 @ 16:30 |
Ik heb werkelijk geen idee wat deze zin betekent ![]() | |
2dope | dinsdag 7 november 2023 @ 16:37 |
Cities: Skylines 2 FPS Problems May Be Because of Teeth Maar was ook al debunkt volgens mij https://www.rockpapershot(...)ce-problems-say-devs | |
jogy | dinsdag 7 november 2023 @ 18:20 |
Ja klopt idd. Ik hoorde biffa er net over en zag de hele reeks aan artikelen erover. Maar sowieso wel geinig dat ze er een gebit in hebben gepropt. | |
mschol | dinsdag 7 november 2023 @ 19:52 |
ik heb met debug opties het uitgezet paar dagen terug maar merkte geen performance winst ![]() | |
mschol | donderdag 9 november 2023 @ 12:25 |
tipje voor beetje performance als je genoeg (v?)ram hebt: options -> graphics -> advanced en dan helemaal onderaan geometry cache limit aanpassen naar 4GB Dit bracht bij mij meerdere fpsjes winst (ondanks dat alles al op high stond) | |
capuchon_jongen | donderdag 9 november 2023 @ 17:47 |
![]() Iemand een idee wat er verkeerd is ![]() | |
mschol | donderdag 9 november 2023 @ 17:59 |
wat ben je aan het doen,heb je iets aangepast? misschien expermentele mods geļnstalleerd? | |
capuchon_jongen | donderdag 9 november 2023 @ 18:21 |
Niets van mods geinstalleerd. Enkel met de instellingen van het spel zelf. Intussen een nieuwe videokaart en een nieuwe CPU geļnstalleerd | |
Divje | donderdag 9 november 2023 @ 18:37 |
Je moet denk ik je DirectX shader cache even legen. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=clear+dx+cache | |
jogy | donderdag 9 november 2023 @ 19:18 |
Is je videokaart ook met een andere chip (dus amd ipv nvidia oid?) Indien dat: https://www.guru3d.com/do(...)ninstaller-download/ | |
capuchon_jongen | donderdag 9 november 2023 @ 19:40 |
Het probleem lijkt opgelost heel erg bedankt | |
capuchon_jongen | donderdag 9 november 2023 @ 19:41 |
Ik ben van een radeon naar een nvidea gegaan | |
jogy | donderdag 9 november 2023 @ 19:44 |
Dan die uninstaller een keertje draaien als het problemen blijft geven. | |
Momo | donderdag 9 november 2023 @ 20:15 |
Zag deze video als suggestie, leuk om te zien wat sommige mensen ermee maken | |
jogy | zaterdag 11 november 2023 @ 12:37 |
Op zich wel heel fijn dat die terraforming tools geen geld kosten. Lekker alles plat maken voor industrie en gaan met die banaan. | |
mschol | zaterdag 11 november 2023 @ 13:05 |
mijn eerste stad loopt met 110k inwoners helemaal vast ![]() voornamelijk onderwijs en vuilnis zijn een mega probleem misshcien maar een deel slopen en opnieuw opbouwen.. [ Bericht 24% gewijzigd door mschol op 11-11-2023 13:16:47 ] | |
over_hedge | zaterdag 11 november 2023 @ 13:21 |
Ja zeker fijn. Helemaal omdat er niet zoveel maps zijn om uit te kiezen. Maar dat maakt op deze manier weinig uit. berg in de weg?? Annnnnddd its gone ![]() | |
ACT-F | zaterdag 11 november 2023 @ 15:15 |
Mijn bouwzucht heeft inmiddels geleid tot 250k+ bewoners. Zodra ik weer een wijk uit de grond stamp komt er een migrantenstroom op gang ![]() ![]() Gek genoeg klaagt niemand over massa-immigratie, maar eerder over onbetrouwbare postbezorging ![]() ![]() | |
Momo | zondag 12 november 2023 @ 16:37 |
![]() 25k inwoners hier, heb nu eigenlijk 2 woonkernen met hoge gebouwen, worden er 3 in totaal straks. | |
jogy | zondag 12 november 2023 @ 20:04 |
Ik heb nu mijn industrie helemaal a la sim city 3 aan de rand van de stad gepropt met rail weg en water verbindingen en een paar bussen ernaartoe. Elektra en water apart aangelegd. Ben benieuwd. | |
Droopie | maandag 13 november 2023 @ 22:13 |
Ik heb vandaag even een kwartiertje meegereden met een lijkwagen. Wat een details zitten er in het spel zeg, knipperlichten bij het zebrapad, mensen die nog even snel oversteken. Als dit de launch is en ze gaan nog veel doorontwikkelen zie ik straks nog heel veel extra details gemaakt worden. Zou wel leuk vinden als er spelende schoolkinderen komen of ambulancebroeders met een brancard. | |
PSVCL | woensdag 15 november 2023 @ 02:42 |
Morgen eens de kans geven op de ps4 ![]() | |
jogy | woensdag 15 november 2023 @ 15:11 |
Ziet er goed uit! De mijne is weer ouderwets een losse verzameling aan wijken ![]() | |
Divje | donderdag 16 november 2023 @ 12:48 |
![]() Als je dus in Developer Mode, in het main menu op tab drukt, naar UI Bindings gaat en vervolgens op 'menu' klikt en iets naar beneden scrollt kun je de Map editor starten ![]() Halverwege bovenstaande video wordt uitgelegd hoe je de bestaande maps kan laden. | |
over_hedge | donderdag 16 november 2023 @ 13:08 |
Wel nice. Aan de andere kant. Aangezien terrain toch gratis is. Heb je eigenlijk altijd al een map editor ![]() | |
Divje | donderdag 16 november 2023 @ 17:25 |
Ook wel waar ![]() Maar er zijn toch net wat meer mogelijkheden ![]() | |
mschol | donderdag 16 november 2023 @ 20:59 |
kan je wel opslaan dan? | |
Divje | donderdag 16 november 2023 @ 21:26 |
Yes ![]() | |
ACT-F | zondag 26 november 2023 @ 15:49 |
400k inwoners. Met z'n allen in de polonaise ![]() ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 26 november 2023 @ 19:05 |
Ouwetje Sim City 2000 bestaat alweer 30 jaar en ik wil het heel graag weer eens spelen, maar de enige werkende versie die online te vinden is is de DOS-versie, die kan niet met alt tab omgaan, waardoor je nadat je het spel in fullscreen opstart en er dan even uit alt tabt, je met een lullig klein schermpje overblijft (in de originele 640x480 resolutie) ![]() | |
mschol | zondag 26 november 2023 @ 21:05 |
en de gog versie, welke versie is dat dan? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 27 november 2023 @ 01:39 |
DOS ![]() | |
mschol | maandag 27 november 2023 @ 07:21 |
en je had zelf wel de windows al? wat je kan proberen is misschien compatibiliteitmode voor de setup.exe anders een virtuele machine opzetten met xp ofzo en het daarop proberen te installeren | |
Drizzt_DoUrden | maandag 27 november 2023 @ 11:08 |
Ooit in een heel ver verleden ja ![]() Dat gedoe met een virtual machine heb ik wel eens vaker geprobeerd, maar om de een of andere manier sluipen er dan foutjes in, zoals bepaalde bestanden die niet meer willen openen in gewone Windows 10 ookal staat VM niet eens aan, gebrekkige internetverbinding in Win 10 terwijl ik een oud spel draai in VM, etc etc. Erg vervelend, en snap niet dat GOG niet gewoon de Win 95 versie aanbiedt. | |
Troel | maandag 27 november 2023 @ 11:32 |
Gewoon geen alt-tab gebruiken dus? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 27 november 2023 @ 11:51 |
Is nogal lastig na jarenlang makkelijk tussen vensters kunnen switchen ![]() | |
Troel | maandag 27 november 2023 @ 12:02 |
Gewoon alles uitzetten behalve Simcity ![]() | |
ACT-F | maandag 27 november 2023 @ 12:18 |
Gewoon MS-DOS 6.22 installeren ![]() | |
Drizzt_DoUrden | maandag 27 november 2023 @ 13:13 |
Kijk ik voor de gein tussen m'n oude cd-roms, ligt daar THE ULTIMATE SIM tussen ![]() Potverdikkie ![]() | |
mschol | maandag 27 november 2023 @ 20:09 |
hmm, nooit last van gehad ik heb de win 95 editie hier liggen, kan vanavond eens kijken of ik een list kan verzinnen om em te starten | |
Drizzt_DoUrden | maandag 27 november 2023 @ 21:20 |
Hopen dat het werkt ![]() | |
mschol | maandag 27 november 2023 @ 22:53 |
hij draait ![]() https://www.pcgamingwiki.(...)_versions_of_Windows zie die link.. ik heb exact die stappen gevolgd en simcity 2000 start op op windows 10 probleem zit hem hoofdzakelijk in de 16-bit setup.exe en dat werkt niet meer op 64bit windows versies zullen we nu weer overschakelen op cities skylines? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 27 november 2023 @ 23:16 |
Dat werkt hier niet, het bestand dat ik van die installshield moet krijgen (install32.exe) krijg ik niet, alleen setup32.exe, en die doet dus helemaal niks ![]() | |
mschol | maandag 27 november 2023 @ 23:18 |
ik heb eerlijk gezegd niet eens gelet op de naam ![]() ik moest die setup 2x starten leek het: eerste keer leken allerlei bestanden gemaakt te worden, 2de keerde duurde het opstarten van de setup letterlijk enkele minuten hij doet het uiteindelijk wel | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 28 november 2023 @ 13:50 |
Heeft hier vier keer niks gedaan terwijl alles gewoon moet kloppen ![]() | |
Momo | dinsdag 28 november 2023 @ 14:17 |
Jongens dit is het Cities Skylines topic... | |
Momo | zondag 3 december 2023 @ 00:34 |
https://www.reddit.com/r/(...)f_nowhere_after_the/ Sinds de update van paar dagen terug heb ik ook deze bug irritant | |
Drizzt_DoUrden | zondag 3 december 2023 @ 02:43 |
De sync met wat ik tegelijkertijd luisterde is perfect ![]() | |
Momo | woensdag 13 december 2023 @ 12:25 |
Grote update deze week | |
ACT-F | maandag 18 december 2023 @ 18:52 |
450k inwoners, echt fantastisch ![]() ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 19 december 2023 @ 09:39 |
Kan iemand mij een laptop aanraden om CS2 op te kunnen spelen? | |
Momo | dinsdag 19 december 2023 @ 14:26 |
Met minimaal eis CS2 3070 voor de videokaart en goed geheugen en CPU, zit je denkt ik wel boven de 1500 euro voor een laptop. | |
Droopie | dinsdag 19 december 2023 @ 14:31 |
Ik heb de HP Victus 16 met een GTX4070 erin. Kost 1450 euro, enige nadeel is de beperkte helderheid. Maar je kan hem altijd halen bij de CoolBlue en ruilen ![]() Ben er zelf heel blij mee, maar heb geen miljoenenstad gebouwd. | |
ACT-F | donderdag 21 december 2023 @ 00:09 |
Deze zocht ik! ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 11 februari 2024 @ 03:29 |
Off-topic: 25 jaar oud deze maand... ![]() | |
mschol | woensdag 21 februari 2024 @ 00:10 |
zijn er mensen die CS2 nog spelen? ik heb hem al maanden niet aangeraakt jammer genoeg, had dit graag anders gezien ![]() en schijnbaar is (een deel van) de community ook niet bepaald te spreken over de staat van de game.. kwam ook deze tegen nog: | |
Cyan9 | woensdag 21 februari 2024 @ 00:49 |
Af en toe nog, maar ik mis wat variatie. Niet eens perse mods of assets. | |
Kleffe_Dop | woensdag 21 februari 2024 @ 14:18 |
Het feit dat dit topic vrijwel dood is slechts enkele maanden na de release spreekt boekdelen denk ik. Ik zag een week of twee terug een Steam-staatje voorbij komen, CS1 vs CS2, met het totaal aantal gespeelde uren x-weken na release. En dat zag er niet best uit voor CS2. Veel mensen wachten toekomstige patches, performance upgrades en de beloofde mod ondersteuning af heb ik het idee. Game bezitters laten CS2 tot die tijd liggen en potentiėle kopers wachten dat ook af. Ik zie over 12 maanden wel waar CS2 staat. | |
over_hedge | woensdag 21 februari 2024 @ 14:27 |
Ik wel ja. Maar dat wist ik al het moment dat ik hem kocht. Is echt een spel wat je koopt om aankomende jaren zo nu en dan te spelen. Maar geen zin om nu 100 uur in een stad te steken en straks weer opnieuw te beginnen als de mods er zijn | |
mschol | woensdag 21 februari 2024 @ 20:57 |
ik heb ook wel goede hoop dat ik er later meer tijd in steek Het is wel zo dat CS1 een groot gapend zwart gat insprong CS2 moet concurreren met zichzelf en heeft de lat enorm hoog gelegd.. | |
mschol | donderdag 18 april 2024 @ 19:39 |
https://tweakers.net/nieu(...)nsoleversie-uit.html ![]() het is echt een bende ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 19 april 2024 @ 10:59 |
Trieste toestand hoor. Je zou zeggen dat Paradox met Sim City 2013 van de concurrent juist hét voorbeeld had hoe het nķet te doen. Dat heeft CS1 zelfs flink wat wind in de zeilen gegeven. | |
over_hedge | vrijdag 19 april 2024 @ 11:02 |
We hebben eindelijk wel mods ![]() | |
Momo | vrijdag 19 april 2024 @ 11:06 |
Lijkt ook allemaal behoorlijk lang te duren. Schijnbaar een kleine studio ook.... | |
admiraal_anaal | dinsdag 28 mei 2024 @ 23:58 |
Kan iemand mij helpen een laptop uit te zoeken 1000-1500 euro waar ik mee uit de voeten kan met CS2? | |
Droopie | woensdag 29 mei 2024 @ 22:58 |
HP Victus 15 met een RTX 4070 videokaart ![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 13 juni 2024 @ 21:35 |
Zou dit wat zijn? https://www.mediamarkt.nl(...)-4070-137208981.html | |
Divje | zondag 30 maart 2025 @ 14:09 |
Na een pc upgrade toch CS2 weer geļnstalleerd, maar ben er he-le-maal uit. Wat zijn de aanbevolen mods tegenwoordig? ![]() Spelen mensen hier nog? ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 30 maart 2025 @ 14:28 |
Is het te doen zonder mods? | |
Divje | zondag 30 maart 2025 @ 14:32 |
Maar natuurlijk ![]() Maar de asset packs en mods voor detailing maken het wel leuker ![]() | |
mschol | zaterdag 12 april 2025 @ 12:47 |
ik ben er ook helemaal uit.. ik hoop dat de game mij er weer een keer helemaal inzuigt.. | |
Divje | maandag 21 april 2025 @ 23:59 |
De game zuigt wel, ben er even voor gaan zitten en wat een timesink is het toch ook ![]() ![]() ![]() Dit wordt een stad waar de megalomane burgemeester vindt dat er geen enkel gebouw hoger mag zijn als zijn standbeeldje ![]() ![]() Wel 102 mods nu, en.. het werkt! ![]() | |
jogy | donderdag 24 april 2025 @ 13:01 |
Ik heb het er ook weer opgezet (CS2), hoor verschillende signalen dat het tegenwoordig redelijk op de rit zit na het debacle in het begin. Ga er vanavond lekker voor zitten, zonder mods of gekkigheid. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 7 mei 2025 @ 09:13 |
Ik ben benieuwd wat je er van vind. Ik heb nog steeds interesse in de game, maar wil weten hoe het te spelen is zonder mods. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 7 mei 2025 @ 09:14 |
Ik ben altijd heel slecht (geen geduld voor ![]() | |
TigerXtrm | woensdag 7 mei 2025 @ 10:21 |
Ik heb Cities Skylines altijd te groot van schaal gevonden om te detailleren. Dan ben je een uur bezig om bijvoorbeeld een treinstation te detailleren, en vervolgens kijk je er nooit meer zo dicht op omdat je 90% van de tijd toch uitgezoomd aan het spelen bent (en je het door de render distance toch niet ziet). Dan liever games als Planet Coaster waarbij het detailleren ook een gameplay functie dient ![]() | |
Divje | woensdag 7 mei 2025 @ 15:07 |
Ik heb dan weer geen geduld voor de game mechanics en progress ![]() ![]() ![]() En geen geduld om een stad echt af te maken, begin altijd vol enthousiasme en dan blijft het bij zoiets. M'n oostblok stad ligt ook al bij het vuil ![]() Projectje voor de lange baan dit, misschien wakkert dat waterfronts dlc ding weer iets aan met ophaalbruggen en visserij ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 7 mei 2025 @ 17:16 |
Ziet er wel mooi uit dat stukje. |