Oekraense 'parapluterrorist' die Nederlandse politicus Thierry Baudet sloeg met oranje paraplu opgepakt en weer vrijgelatenquote:Baudet heeft 'flinke bult' na aanval in Gent: 'Heel naar dat dit is gebeurd'
FvD-leider Thierry Baudet noemt de aanval op hem bij de ingang van de Universiteit Gent "het gevolg van een enorme demoniseringscampagne". Een onbekende man sloeg de politicus vanavond tegen zijn hoofd met een paraplu kort voordat Baudet een lezing zou geven. De dader is direct opgepakt.
De lezing ging iets na de geplande begintijd van 20.00 uur alsnog door. Na afloop zei Baudet tegen het NPO Radio 1-programma Langs de Lijn en Omstreken dat het naar omstandigheden goed gaat. "Ik heb mijn lezing kunnen geven nadat ik even een glaasje water heb gedronken. Maar het is natuurlijk heel naar dat dit is gebeurd."
Baudet zegt een "behoorlijke bult" op zijn hoofd te hebben. "Dat ga ik nog laten nakijken."
'Leek op een soort hinderlaag'
"Dit is natuurlijk het gevolg van een enorme demoniseringscampagne", vervolgt de politicus. "We hebben een vredelievende boodschap. We willen bepaalde dingen beleidsmatig anders. En het is zo belangrijk dat we op een normale manier in discussie blijven in dit land."
Over het moment van de aanval zegt Baudet dat het heel snel ging en dat hij niet goed doorhad wat er gebeurde. "Ik kwam aanlopen en werd aan de rechterkant afgeleid. Toen sprong er vanaf de linkerkant iemand op me af met, wat later bleek, een paraplu. Het leek op een soort hinderlaag die ze hadden neergezet."
Baudet spreekt het vermoeden uit dat er "iets met de paraplu was gedaan". "Zo hard kun je niet slaan met een normale paraplu."
Vlaams Belang-politicus Filip Dewinter was bij het incident. Op een video die hij heeft gedeeld op X is te zien dat de FvD-leider wordt geraakt op het moment dat hij het gebouw van de universiteit binnenloopt.
Protest voor aanvang
In de video is te horen dat de dader na het uitdelen van de klap, in het Oekraens, "nee tegen fascisme, nee tegen Poetinisme" roept tegen Baudet. Zelf zegt de FvD-leider dit niet te hebben gehoord.
Baudet heeft zich in het verleden regelmatig pro-Russisch uitgelaten, onder andere over het onderzoek naar het neerhalen van vlucht MH17. Vlak voor de inval van Rusland in Oekrane noemde Baudet Poetin "de leider van conservatief Europa. Prachtige vent."
Een uur voor aanvang van de lezing protesteerden er in het centrum van Gent, niet ver van de universiteit, enkele tientallen mensen tegen de komst van Baudet. Volgens een journalist van de Vlaamse omroep VRT hadden zij een Oekraense vlag bij zich.
Gedoe over lezing
Voorafgaand aan het bezoek van Baudet aan de Gentse universiteit was er al gedoe over de lezing, die was georganiseerd door de conservatieve studentenvereniging KVHV. De universiteit zag de lezing liever niet doorgaan vanwege incidenten met eerdere gastsprekers. Maar de Raad van State oordeelde dat de veiligheid wel gegarandeerd kon worden en dat de universiteit haar voorzieningen ter beschikking moest stellen voor de lezing.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-dat-dit-is-gebeurd
https://pnws.be/thierry-b(...)oofd-in-gent-videos/quote:Ik ben blij dat ik een klap op mijn kop heb gekregen”, zegt Baudet die even later schijnbaar ongeschonden in de aula het woord voerde. “Zo kan ik tonen dat dit ook kan gebeuren. Maar wij zijn met zoveel meer. We hebben zoveel meer kracht. Als we allen de moed hebben om ons te laten zien. Laat ons ons samen verenigen. Dan is het binnen een paar dagen afgelopen.”
Misschien gaan ze wel boos de straat op en toveren ze elke Oekraner die met een paraplu durft rond te lopen gewoon naar de maan?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://pnws.be/thierry-b(...)oofd-in-gent-videos/
Dit is puzzling. Wie bedoelt Baudet met "wij" ?
En die "wij" moeten zich verenigen en "Dan is het binnen een paar dagen afgelopen"
Wat is afgelopen? Oekraners die hem meppen?
Dat is al afgelopen..... maar zo niet... hoe moet een verenigd "wij" dat permanent voorkomen . En nog wel binnen een paar dagen ?
Niet realistisch plannetje van B.
https://m.facebook.com/kvhvgentquote:Thierry Baudet - Niemand in de cockpit: de ondraaglijke onnozelheid van Europa's ondergang
Donderdag 26 oktober komt niemand minder dan Thierry Baudet naar het Gentse als openingslezing van het KVHV-Gent. Hij zal het hebben over de ondergang van Europa en de rol van de Europese jeugd in de toekomst.
Maar de aarde is toch plat? Bestaat de maan wel?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien gaan ze wel boos de straat op en toveren ze elke Oekraner die met een paraplu durft rond te lopen gewoon naar de maan?
Bewijs maar dat Thierry gisteren in Belgi was.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de aarde is toch plat? Bestaat de maan wel?
Het was een Reptillian 😱quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Bewijs maar dat Thierry gisteren in Belgi was.
Volgens Geertjeuh is Sjerrie al halverwege.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de aarde is toch plat? Bestaat de maan wel?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens Geertjeuh is Sjerrie al halverwege.
Heeft hij deze speech uit het handboek "Fascisme voor dummies" gejat?quote:"Ik ben blij dat ik een klap op mijn kop heb gekregen”, zegt Baudet die even later schijnbaar ongeschonden in de aula het woord voerde. “Zo kan ik tonen dat dit ook kan gebeuren. Maar wij zijn met zoveel meer. We hebben zoveel meer kracht. Als we allen de moed hebben om ons te laten zien. Laat ons ons samen verenigen. Dan is het binnen een paar dagen afgelopen.”
Er zullen vast wel voorbeelden zijn die je zelf kan bedenken van type mensen die van jou best een keer een slag voor hun harses mogen hebben, toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Welk soort gedrag verdient precies een ''corrigerende tik'' (lees: een gewelddadige reactie)?
Misschien hadden de Belgen het wat serieuzer genomen als er meer schade was dan een blauwe plek.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het was al niet eens maar op het Belgische journaal, dader weer op vrije voeten en snel vergeten. Politiek vervolgen en politieke tegenstanders vogelvrij verklaren, dat is nou een fascistische methode.
Hmmm een pets met een paraplu is sowieso geen zwaar misdrijf.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het was al niet eens maar op het Belgische journaal, dader weer op vrije voeten en snel vergeten. Politiek vervolgen en politieke tegenstanders vogelvrij verklaren, dat is nou een fascistische methode.
Ik vroeg me het vorige deel al af of de ambassadeur op het matje geroepen gaat worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
De paraplu kwam uit de Oekrane. Niet van links.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
Maar laten we vooral vaststellen dat dit incident dus niets met rechts of links in Nederland te maken heeft maar enkel met Baudets steun aan Ruslands aanval op Oekraine.
Die lezing was eerst dus afgezegd. Omdat de Universiteit zijn veiligheid niet kon garanderen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien hadden de Belgen het wat serieuzer genomen als er meer schade was dan een blauwe plek.
Het is geen actie van Oekraine maar van een persoon uit Oekraine, het zou dus onzinnig zijn om de ambassadeur daarvoor op het matje te noemen. De regering van Oekraine is, vziw, hier niet verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vroeg me het vorige deel al af of de ambassadeur op het matje geroepen gaat worden.
Het is geweld tegen een Nederlands politicus. Op vreemde bodem.
Daar mag je echt wel wat van vinden. Ongeacht wie het is.
Belgi doelde ik op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is geen actie van Oekraine maar van een persoon uit Oekraine, het zou dus onzinnig zijn om de ambassadeur daarvoor op het matje te noemen. De regering van Oekraine is, vziw, hier niet verantwoordelijk voor.
Anti establishment partij, de spreekbuis voor anti vaccers, complot theoretici en wappies van allerlei pluimage. Tevens pro Poetin, pro Trump, en anti Israel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
De vraag is ook wel wat FvD nu is. Die zijn in de laatste jaren helemaal het hoefijzer opgegaan. Het is geen PVV of die partij van Filip de Winter.
Hebben we.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Belgi doelde ik op.
Hebben we geen Belgische ambassadeur?
De paraplu kwam wel van links. Daar stond die man hem op te wachten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
Maar laten we vooral vaststellen dat dit incident dus niets met rechts of links in Nederland te maken heeft maar enkel met Baudets steun aan Ruslands aanval op Oekraine.
quote:
Die hebben we wel, dacht ik, maar ik vermoed sterk dat Rutte het telefoonnummer van zijn Belgische collega wel heeft maar het lijkt mij wat vergezocht om Belgie op het matje te roepen hiervoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hebben we geen Belgische ambassadeur?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/contact/ambassades-consulaten-generaal/belgie/ambassade-brusselquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Die mag hier echt wel op aangesproken worden.
Rechts of links in Nederland zei ikquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De paraplu kwam wel van links. Daar stond die man hem op te wachten.
Ik vind de beelden wel bijzonder. Recht voor de ingang staat een man met capuchon een beetje in elkaar gedoken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die lezing was eerst dus afgezegd. Omdat de Universiteit zijn veiligheid niet kon garanderen.
Dus ja, het had erger kunnen aflopen. En vooral een flater voor die beveiliging.
Idem hier.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:56 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind de beelden wel bijzonder. Recht voor de ingang staat een man met capuchon een beetje in elkaar gedoken.
Die had ik toch echt eerst verzocht weg te gaan voor ik Baudet naar de deur liet gaan.
Misschien moeten wij ons aanbieden als beveiligingsteam van Baudetquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Idem hier.
En dat Filip Dewinter ook stond te filmen.
Heel bijzonder dit.
Ah, een false flag! Ik heb het door nu. Het is natuurlijk een pro-Russische Oekrainse acteur geweest.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Idem hier.
En dat Filip Dewinter ook stond te filmen.
Heel bijzonder dit.
Dacht het niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's de verkeerde ambassade, he? De vraag was of Belgie een ambassade in Nederland heeft
Baudet moet in het vervolg wat (extra) bodyguards meenemen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die lezing was eerst dus afgezegd. Omdat de Universiteit zijn veiligheid niet kon garanderen.
Dus ja, het had erger kunnen aflopen. En vooral een flater voor die beveiliging.
Ik vermoed dat er heel veel lichtgelovige burgers kwaad worden als politieke partijen de agressieve territorium-uitbreiding van sommige politieke leiders in het openbaar verdedigen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen vinden altijd wel iets om kwaad over te worden.
Als je politieke partijen wil gaan verbieden mag er wel eens goed worden uitgelegd waar de grens dan komt te liggen en wie de grens bepaald.
Op zich wel een wijze les. Die antifascist met paraplu zal misschien zijn leven redden doordat beveiliging nu strenger gaat controleren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:56 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind de beelden wel bijzonder. Recht voor de ingang staat een man met capuchon een beetje in elkaar gedoken.
Die had ik toch echt eerst verzocht weg te gaan voor ik Baudet naar de deur liet gaan.
Niet altijd anti-Israel geweest, althans, voor de buhne dan? Bovendien.. wat is ECHT anti-Israel?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Anti establishment partij, de spreekbuis voor anti vaccers, complot theoretici en wappies van allerlei pluimage. Tevens pro Poetin, pro Trump, en anti Israel.
Ik denk dat je het zo wel kan samenvatten.
Oktober 2023: FVD steunt Israel niet meer onvoorwaardelijk.quote:Wij steunen Israel onvoorwaardelijk, het is een bondgenoot, een democratie. punt.
bron:quote:Daarbij voelen wij ons erg ongemakkelijk bij de binaire keuze, die ons door de hoog oplopende emoties wordt opgedrongen. Ben je niet onvoorwaardelijk voor de ene partij, dan kies je dus voor de andere partij (!)
Dat beeld wordt een beetje gecreeerd, alsof het een voetbalwedstrijd is, een computergame
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
Riiiiiiiight.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
Dan weet jij vast wel wat deze Oekrainse meneer die Baudet sloeg stemde bij de verkiezingen in Oekraine?quote:
Een Oekrainer die Baudet slaat vanwege zijn onvoorwaardelijke steun aan Poetin's inval in Oekraine is extreemlinks? Bijzonder verhaal weerquote:
Praat er voor de rest maar overheen hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan weet jij vast wel wat deze Oekrainse meneer die Baudet sloeg stemde bij de verkiezingen in Oekraine?
Ik ben ultra dus het gaat vast niet over mij.quote:
Ultra-rechtslinks zeker.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ben ultra dus het gaat vast niet over mij.
Inderdaad beide vanaf de linkerkant. Een lastige dit.quote:
Hoho hij riep dat ie tegen het fascisme is. Dan moet ie haast wel links zijn toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een Oekrainer die Baudet slaat vanwege zijn onvoorwaardelijke steun aan Poetin's inval in Oekraine is extreemlinks? Bijzonder verhaal weer
Belagers van Sigrid Kaag zijn ook vast links.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoho hij riep dat ie tegen het fascisme is. Dan moet ie haast wel links zijn toch?
Heeft ie al een verklaring afgelegd?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
Een Oekrainer die Baudet slaat vanwege zijn onvoorwaardelijke steun aan Poetin's inval in Oekraine is extreemlinks? Bijzonder verhaal weer
Voor figuren die zich aangetrokken voelen tot Poetin en / of Baudet ongetwijfeld…quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens die BBB'er zijn bij D66 ook fascistisch. Ingewikkeld dit…quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoho hij riep dat ie tegen het fascisme is. Dan moet ie haast wel links zijn toch?
Dat doet hij niet, dit heeft simpelweg geen hol met links of rechts te maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Praat er voor de rest maar overheen hoor.
Het is gewoon een kansloosheid dat vanuit alle hoeken en gaten hier het goed wordt gepraat dat een politicus is aangevallen. Beetje hetzelfde als in het kaag topic, maar ben weer een illusie armer.
Niet alleen zijn steun aan Poetin met betrekking tot de inval, vergeet niet wie een van de grootste aanjagers van het Oekrane-referendum in 2016 was, Baudet is al heel lang heel erg anti-Oekrane, en vindt zeker niet dat het bij Europa hoort.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe zou Baudet kunnen menen dat Oekrane, liggend in Europa, niet bij Europa hoort? Ben je toevallig een propagandaslachtoffer die het onderscheid tussen Europa en de EU niet meer begrijpt, of ben je een bewust proponent van dergelijke misleiding?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:48 schreef Leandra het volgende:
Niet alleen zijn steun aan Poetin met betrekking tot de inval, vergeet niet wie een van de grootste aanjagers van het Oekrane-referendum in 2016 was, Baudet is al heel lang heel erg anti-Oekrane, en vindt zeker niet dat het bij Europa hoort.
De vraag is dan vooral of hij destijds al in de zak van Poetin zat.
Er zijn dan ook mensen die zeggen dat D66 extreemlinks is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens die BBB'er zijn bij D66 ook fascistisch. Ingewikkeld dit…
Ga je nou net doen alsof Baudet niet een van de grootste aanjagers van het Oekrane-referendum van 2016 was?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoe zou Baudet kunnen menen dat Oekrane, liggend in Europa, niet bij Europa hoort? Ben je toevallig een propagandaslachtoffer die het onderscheid tussen Europa en de EU niet meer begrijpt, of ben je een bewust proponent van dergelijke misleiding?
Verder wel komisch hoor, dat selectieve complotgeshop.
Denk het wel. Als je ziet dat de pvv dat ook al heel lang zit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen zijn steun aan Poetin met betrekking tot de inval, vergeet niet wie een van de grootste aanjagers van het Oekrane-referendum in 2016 was, Baudet is al heel lang heel erg anti-Oekrane, en vindt zeker niet dat het bij Europa hoort.
Hij heeft een hersenschudding en kan voorlopig geen campagne voeren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:53 schreef Gia het volgende:
Hoorde op de radio dat hij geen hersenletsel heeft. Dacht meteen: "Nee, natuurlijk niet, dat kan ook niet, want daar moet je wel hersens voor hebben."
Broodje aap, want dat is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij heeft een hersenschudding en kan voorlopig geen campagne voeren.
Ik vind dit altijd een beetje goedkoop. Want als je Oekrane niet ten koste van alles steunt, dan zit je natuurlijk in de zak van Poetin. Dat kan niet anders.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen in een reactie op de misleidende stelling dat Baudet van mening is dat Oekrane niet bij Europa hoort?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga je nou net doen alsof Baudet niet een van de grootste aanjagers van het Oekrane-referendum van 2016 was?
Dit is grappig bedoeld....of meen je het serieus?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Broodje aap, want dat is niet mogelijk.
Dat klopt in het geval van Baudet dan ook prima.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een beetje goedkoop. Want als je Oekrane niet ten koste van alles steunt, dan zit je natuurlijk in de zak van Poetin. Dat kan niet anders.
Je maakt er zelf een valse tegenstelling van. Er zitten wel meer smaken tussen dan wel of niet en in het geval van Baudet kunnen we zeker concluderen van wel. Het is geen gesoleerd voorval.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd een beetje goedkoop. Want als je Oekrane niet ten koste van alles steunt, dan zit je natuurlijk in de zak van Poetin. Dat kan niet anders.
De man die tonnen van organisaties uit de VS ontvangt en een Isralische vlag boven zijn bureau heeft hangen is stiekem een pion van Putin?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denk het wel. Als je ziet dat de pvv dat ook al heel lang zit.
Ik zeg niet dat hij een spion is, maar dat er banden tussen en hem en het Kremlin zijn is wel duidelijk. Heb je zijn ommezwaai omtrent het israel/Palestina conflict meegekregen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:11 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De man die tonnen van organisaties uit de VS ontvangt en een Isralische vlag boven zijn bureau heeft hangen is stiekem een pion van Putin?
Nee, dat stel ik niet, maar gezien zijn huidige pro-Poetin houding en zijn vreugde over de oorlog in de Oekrane, vraag ik mij wel af of hij in 2016, toen hij een van de grootste aanjagers van het Oekrane-referendum was, ook al zo pro-Poetin was, hij was in ieder geval al anti-Oekrane.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de zak zitten impliceert in de regel dat een van de twee partijen geld krijgt om andermans belangen te behartigen, toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je maakt er zelf een valse tegenstelling van. Er zitten wel meer smaken tussen dan wel of niet en in het geval van Baudet kunnen we zeker concluderen van wel. Het is geen gesoleerd voorval.
Pion, zei ik. Maar nee, niet meegekregen. We hebben het over Wilders, toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij een spion is, maar dat er banden tussen en hem en het Kremlin zijn is wel duidelijk. Heb je zijn ommezwaai omtrent het israel/Palestina conflict meegekregen?
Dat sluit ik idd niet uit, dat Baudet toen ook al op aandringen van Rusland begonnen is met het Oekrane-referendum.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
In de zak zitten impliceert in de regel dat een van de twee partijen geld krijgt om andermans belangen te behartigen, toch?
Nee, je 'vroeg je af' of ie toen niet ook al in zijn zak zat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:13 schreef Leandra het volgende:
ook al zo pro-Poetin was, hij was in ieder geval al anti-Oekrane.
En het lijkt me dat ik me dat gewoon mag afvragen.
Jij framet dat gelijk.
Ik had het over Baudet, eigenlijk. Wilders heeft geen andere stelling ingenomen omtrent dat conflict nee. Maar tussen de pvv en het Kremlin zijn dus ook banden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Pion, zei ik. Maar nee, niet meegekregen. We hebben het over Wilders, toch?
Waarom zou dat niet gewoon samenwerking genoemd kunnen worden (om bv gedeelde ideologische peilers) in plaats van dat het frame genjecteerd moet worden dat de een voor de ander zijn belangen werkt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat sluit ik idd niet uit, dat Baudet toen ook al op aandringen van Rusland begonnen is met het Oekrane-referendum.
Ah, ik reageerde op de aantijging richting de PVV in de post die ik geciteerd had. En het leek me ook redelijk bekend dat Wilders met een Isralische vlag op zijn kantoor zat, en al sinds jaar en dag geld uit de VS ontvangt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had het over Baudet, eigenlijk. Wilders heeft geen andere stelling ingenomen omtrent dat conflict nee. Maar tussen de pvv en het Kremlin zijn dus ook banden.
Ik had het over Baudet, eigenlijk. Wilders heeft geen andere stelling ingenomen omtrent dat conflict nee. Maar tussen de pvv en het Kremlin zijn dus ook banden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Pion, zei ik. Maar nee, niet meegekregen. We hebben het over Wilders, toch?
Omdat toevalligerwijs al die partijen anti eu en vaak ook anti nato zijn. Zeker Europees gezien. Die rekensom hoef ik je niet uit te leggen toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:17 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet gewoon samenwerking genoemd kunnen worden (om bv gedeelde ideologische peilers) in plaats van dat het frame genjecteerd moet worden dat de een voor de ander zijn belangen werkt?
Valt ergens eigenlijk terug te zien hoeveel en van wie?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ah, ik reageerde op de aantijging richting de PVV in de post die ik geciteerd had. En het leek me ook redelijk bekend dat Wilders met een Isralische vlag op zijn kantoor zat, en al sinds jaar en dag geld uit de VS ontvangt.
That did not age well.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
We moeten kennelijk vriendjes worden met het land dat ons de afgelopen jaren al tig keer heeft bedreigd met kernwapens.
[ twitter ]
Een tweet uit 2018quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
We moeten kennelijk vriendjes worden met het land dat ons de afgelopen jaren al tig keer heeft bedreigd met kernwapens.
[ twitter ]
Mh17 vergeten?quote:
Ik had (voor de zekerheid) al even gegoogled en een linkje geprobeerd; https://nos.nl/artikel/23(...)nder-marokkanen-zaak. Vond het al raar dat de NOS geen naam geeft, en FTM heeft een paywall (al een tijdje geen lid meer).quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Valt ergens eigenlijk terug te zien hoeveel en van wie?
Nee, ik ben bekend met de 'redenatie'. Rusland speelt in op wat Europese burgers kut vinden, dus als Europese burgers zeiken (reageren/acteren) op wat ze kut vinden zijn ze de facto pro-Russisch.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Omdat toevalligerwijs al die partijen anti eu en vaak ook anti nato zijn. Zeker Europees gezien. Die rekensom hoef ik je niet uit te leggen toch?
Tnhx.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik had (voor de zekerheid) al even gegoogled en een linkje geprobeerd; https://nos.nl/artikel/23(...)nder-marokkanen-zaak. Vond het al raar dat de NOS geen naam geeft, en FTM heeft een paywall (al een tijdje geen lid meer).
Hij geeft het ook gewoon toe:quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tnhx.
Dat Wilders er zo boos om werd zal wel aangeven dat het ook echt zo is.
Juist.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had het over Baudet, eigenlijk. Wilders heeft geen andere stelling ingenomen omtrent dat conflict nee. Maar tussen de pvv en het Kremlin zijn dus ook banden.
[..]
Omdat toevalligerwijs al die partijen anti eu en vaak ook anti nato zijn. Zeker Europees gezien. Die rekensom hoef ik je niet uit te leggen toch?
Daar staat me vaag ook wat over bij ja.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hij geeft het ook gewoon toe:
De PVV-leider reageert op Twitter dat het "politieke proces" hem "tonnen aan advocaatkosten" kost en dat hij blij is met de "steun van velen uit binnen- en buitenland".
Maar ik had dit niet eens in mijn geheugen. Volgens mij las ik al tien jaar eerder iets over koffers met geld uit de VS.
Had Wilders ook niet een soort van Isralisch staatsburgerschap? Of hij kwam uit de Isralische Kibbutz?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar staat me vaag ook wat over bij ja.
Kan me ook wel herinneren dat hij nogal graag bezoekjes bracht aan de Isralische ambassade en niet wilde vertellen wat hij daar zoal deed. Mee me wel te herinneren dat hij sinds een aantal jaar wat uit de gratie is gevallen daar en er niet meer op bezoek gaat.
Oh dat is wel intrigerend eigenlijkquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
Daar staat me vaag ook wat over bij ja.
Kan me ook wel herinneren dat hij nogal graag bezoekjes bracht aan de Isralische ambassade en niet wilde vertellen wat hij daar zoal deed. Mee me wel te herinneren dat hij sinds een aantal jaar wat uit de gratie is gevallen daar en er niet meer op bezoek gaat.
Dat kwam uit de koker van Zero Drinkman (wie kent hem nog?!):quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hij geeft het ook gewoon toe:
De PVV-leider reageert op Twitter dat het "politieke proces" hem "tonnen aan advocaatkosten" kost en dat hij blij is met de "steun van velen uit binnen- en buitenland".
Maar ik had dit niet eens in mijn geheugen. Volgens mij las ik al tien jaar eerder iets over koffers met geld uit de VS.
Ook geen lid meer vanquote:AIVD onderzocht Isralische contacten Wilders
De geheime dienst AIVD heeft in 2009-2010 onderzoek gedaan naar de Isralische contacten van PVV-leider Geert Wilders. De dienst deed zogeheten 'naslag' naar aanleiding van een tip over Wilders' gesprekspartners, onder meer bij de Isralische ambassade in Den Haag.
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Oja! Is dat ooit nog eens onderzocht?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat kwam uit de koker van Zero Drinkman (wie kent hem nog?!):
https://nos.nl/video/3910(...)met-geld-uit-amerika
https://www.ftm.nl/artike(...)-van-geert-voor-bram
Protip: Tijdens het laden van de pagina snel op Esc drukken wil wel eens helpenquote:
lol, paar keer f5+esc en voila.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Protip: Tijdens het laden van de pagina snel op Esc drukken wil wel eens helpen
Nee dat is de verkeerde benaderingswijze. Dat sentiment was er zonder bemoeienis ook wel. Alleen is het actief bevorderen van dat sentiment wel in het voordeel van - immers is een verdeeld Europa (politiek danwel militair) veel minder daadkrachtig dan een verenigd Europa zoals nu.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, ik ben bekend met de 'redenatie'. Rusland speelt in op wat Europese burgers kut vinden, dus als Europese burgers zeiken (reageren/acteren) op wat ze kut vinden zijn ze de facto pro-Russisch.
quote:Het is 1980, de 17-jarige Geert Wilders uit Venlo vertrekt naar Isral en gaat er werken in een mosjav, een soort collectieve boerderij. De latere oprichter van de PVV verblijft op de Westelijke Jordaanoever, sinds 1967 door Isral bezet gebied. "Al noem ik het zelf liever 'bevrijd gebied'."
https://nos.nl/artikel/22(...)ilders-gevormd-heeftquote:Hij herinnert zich nog goed hoe midden in de nacht het alarm af ging en hij met zijn kamergenoten naar de schuilkelder moest vluchten. "Op afstand zag ik de infiltranten vanuit Jordani de vallei in komen, terwijl vanuit helikopters magnesiumbommen op hen werden gegooid. Ik heb gezien hoe mensen neergemaaid werden."
Het was best schrikken voor de jonge Limburger. "Maar dan besef je wel: die infiltranten kwamen niet naar Isral om bloemen te brengen. Hun doel was om zoveel mogelijk mensen te vermoorden en daarna zichzelf van kant te maken."
Kortom, een dead end.quote:Diverse oud-leidinggevenden van veiligheidsdiensten zeggen dat een onderzoek naar een politicus een 'absolute no-go' is.
Wat de naslag van Wilders' contacten heeft opgeleverd, is niet bekend. Ook is onduidelijk of toenmalig minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) op de hoogte is gesteld door verantwoordelijk diensthoofd Gerard Bouman. Bouman wil geen vragen beantwoorden. 'Het interesseert me niets waarvoor u komt', reageert hij op diverse verzoeken. De AIVD is om een reactie gevraagd, maar heeft aangegeven niet op de inhoud van het stuk in te willen gaan.
Dat komt toch gewoon op hetzelfde neer, tenzij je van mening bent dat het actief bevorderen van dat sentiment niet gedaan kan worden vanuit de eigen politieke overtuiging/doelen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Nee dat is de verkeerde benaderingswijze. Dat sentiment was er zonder bemoeienis ook wel. Alleen is het actief bevorderen van dat sentiment wel in het voordeel van - immers is een verdeeld Europa (politiek danwel militair) veel minder daadkrachtig dan een verenigd Europa zoals nu.
Interessant. Heeft hem zeker vormgegeven.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)ilders-gevormd-heeft
Eigenlijk nog best wel actueel.
Ik snap je vraag niet helemaal. Niet iedereen die anti eu/Navo/Europa is, is een Rusland supporter.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat komt toch gewoon op hetzelfde neer, tenzij je van mening bent dat het actief bevorderen van dat sentiment niet gedaan kan worden vanuit de eigen politieke overtuiging/doelen?
Curieus en kwalijk. Ik wil ook nog weten van wie die vuist was, en of daar berhaupt onderzoek naar gedaan wordt.quote:Ondanks de beveiliging kon de Oekraner simpel naar Baudet toe stappen en hem op zijn hoofd slaan. ,,Het leek op een soort ambush, een soort hinderlaag die ze hadden opgezet”, meldde het Kamerlid donderdagavond. Een woordvoerder van Forum voor Democratie stelt vrijdagochtend ‘heel verbaasd te zijn’ dat dit kon gebeuren. ,,We hoorden dat de straat was afgezet en dat iedereen die erin wilde gefouilleerd werd. Maar toch kan er iemand met een capuchon op en een paraplu in de hand vlakbij de ingang staan. Heel bijzonder”, zegt de woordvoerder.
De Belgische politie nam naar mening van de partij een te passieve houding in bij het incident. ,,De pleger van deze laffe aanval kon Thierry ongestoord opwachten”, schrijft het bestuur in een nieuwsbrief. Baudet was daar op verzoek van een conservatieve studentenvereniging om een lezing te geven. Die was eerder uitgesteld omdat het universiteitsbestuur verklaarde de veiligheid niet te kunnen waarborgen.
De verkoop van de producten van FvD gaat wel gewoon door.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:38 schreef Starhopper het volgende:
FVD legt campagneactiviteiten komende dagen stil
Ja, zo werkt dat. Het gaat mij om de intentie. Punt is w.d.b. dat als ik doelbewust een sentiment vergroot waar Rusland wat aan heeft, dat ik Rusland inderdaad 'help' maar niet dat ik in haar zak zit - zelfs niet als ik me bewust ben van dat (neven)effect. Hetzelfde wb casus Oekrane; je bent geen landverrader als je er van overtuigt bent dat Nederland beter af is met andere geopolitiek, zelfs al heeft Rusland (op de korte termijn) wat aan de door jou voorgestelde koers.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap je vraag niet helemaal. Niet iedereen die anti eu/Navo/Europa is, is een Rusland supporter.
Alleen als je dat bent vanwege de (mis)informatie die over deze onderwerpen verspreid wordt help je er onbewust wel aan mee.
Niet als die gewoon vervelend is op straat na het sluiten van de kroeg, wel als het geweld is gericht tegen een persoon die komt spreken omdat die komt spreken. Je kunt het wel bagatelliseren door het een pets te noemen en het liep relatief goed af, maar hoe kan iemand zich nog veilig voelen om zijn mening te uiten?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Hmmm een pets met een paraplu is sowieso geen zwaar misdrijf.
Daar gaat niemand jaren voor de bak in.
Moet dat anders zijn als een politicus de pets krijgt?
In een democratische rechtsstaat wel. Maar we hebben het hier over een Nederlandse regering die politieke tegenstanders keihard vervolgt in elkaar rost en laat beschieten en politieke medestanders hen laat bedreigen en aanvallen. De media en de makkelijk beinvloedbare conformistjes vinden het allemaal prima, en in Belgie is het van hetzelfde laken een pak.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vroeg me het vorige deel al af of de ambassadeur op het matje geroepen gaat worden.
Het is geweld tegen een Nederlands politicus. Op vreemde bodem.
Daar mag je echt wel wat van vinden. Ongeacht wie het is.
Ah zo. Dat klopt, maar er speelt hier wel meer dan alleen maar anti Europa/nato zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, zo werkt dat. Het gaat mij om de intentie. Punt is w.d.b. dat als ik doelbewust een sentiment vergroot waar Rusland wat aan heeft, dat ik Rusland inderdaad 'help' maar niet dat ik in haar zak zit - zelfs niet als ik me bewust ben van dat (neven)effect. Hetzelfde wb casus Oekrane; je bent geen landverrader als je er van overtuigt bent dat Nederland beter af is met andere geopolitiek, zelfs al heeft Rusland (op de korte termijn) wat aan de door jou voorgestelde koers.
Ik lees zojuist hierboven dat hij zijn campagne activiteiten heeft moeten stilleggen. Hersenschudding.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet als die gewoon vervelend is op straat na het sluiten van de kroeg, wel als het geweld is gericht tegen een persoon die komt spreken omdat die komt spreken. Je kunt het wel bagatelliseren door het een pets te noemen en het liep relatief goed af, maar hoe kan iemand zich nog veilig voelen om zijn mening te uiten?
[..]
In een democratische rechtsstaat wel. Maar we hebben het hier over een Nederlandse regering die politieke tegenstanders keihard vervolgt in elkaar rost en laat beschieten en politieke medestanders hen laat bedreigen en aanvallen. De media en de makkelijk beinvloedbare conformistjes vinden het allemaal prima, en in Belgie is het van hetzelfde laken een pak.
Ja, dat is waar. Als je gaat roepen dat Putin een ''prachtvent'' is en dergelijke, dan word ik ook cynisch - alhoewel zelfs dat nog in het verlengde kan liggen van de overtuiging dat hier een grote ideologische strijd onder ligt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah zo. Dat klopt, maar er speelt hier wel meer dan alleen maar anti Europa/nato zijn natuurlijk
Ik mag hopen dat ie ontslagen isquote:
Serieus effect op het democratisch proces. En dat door n persoon. Moet je nagaan als iedereen het denken van deze man en blijkbaar een goed aantal FOK!ers zou aannemen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:53 schreef capricia het volgende:
Dat is dus gewoon echt serieus lichamelijk letsel.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's de verkeerde ambassade, he? De vraag was of Belgie een ambassade in Nederland heeft
Jawel:quote:
Die man kan toch niet weten dat daar iemand staat, die met zijn paparplu op Thierry Baudet zijn hoofd gaat slaan?quote:
Even teruglezen en dan zul je zien dat ik dit sterk veroordeel maar ik wordt een beetje ziek van het rechts/links gejank terwijl dat hier helemaal niet aan de orde is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Praat er voor de rest maar overheen hoor.
Het is gewoon een kansloosheid dat vanuit alle hoeken en gaten hier het goed wordt gepraat dat een politicus is aangevallen. Beetje hetzelfde als in het kaag topic, maar ben weer een illusie armer.
Onredelijk? Daar huur je beveiliging voor in inderdaad, om alsnog een klap op je kop te krijgen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die man kan toch niet weten dat daar iemand staat, die met zijn paparplu op Thierry Baudet zijn hoofd gaat slaan?
Hij is toch geen helderziende?
Beetje onredelijk.
Hij kreeg niet een flinke klap omdat hij een lezing hield.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:53 schreef capricia het volgende:
Dit kan echt niet. Omdat ie een lezing hield.
Los van het gegeven dat we niet weten of hij gezond is, kan hij naast eventuele fysieke klachten ook wel een PTSS in de oorlog hebben opgelopen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:45 schreef MichaelScott het volgende:
Is al bekend waarom een gezonde 30-jarige Oekraense man in Belgi verblijft?
Die man anticipeerde wat mij betreft heel snel, maar goed.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onredelijk? Daar huur je beveiliging voor in inderdaad, om alsnog een klap op je kop te krijgen...
Ja, zo kom je straks wel snel van je politici af.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:35 schreef pleb07 het volgende:
Dus samenvattend:
Sta je met een fakkel voor een huis van een politicus of gooi je een waxinelichthouder naar de gouden koets krijg je maanden celstraf.
En een aanslag op een politicus, dan sta je een dag later weer op straat.
Ik snap het niet meer
Ah, particuliere beveiliging dus.quote:
Pssst? Dit gebeurde in Belgie, niet in Nederland. Vraag de Belgische politie dan even om opheldering?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:35 schreef pleb07 het volgende:
Dus samenvattend:
Sta je met een fakkel voor een huis van een politicus of gooi je een waxinelichthouder naar de gouden koets krijg je maanden celstraf.
Ik snap het niet meer
Hij had daar een agent zien staan, dan verwacht je niet dat er iemand om de hoek staat die kan uithalen met wat voor voorwerp dan ook. Maar ja, agenten door heel Europa zijn er niet meer voor de veiligheid van iedereeen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die man kan toch niet weten dat daar iemand staat, die met zijn paparplu op Thierry Baudet zijn hoofd gaat slaan?
Hij is toch geen helderziende?
Beetje onredelijk.
Ze waren wel heel sterk in het tegen de grond werken en in een wurggreep houden van een man die folders uitdeelde. Blijkbaar is dat veel geld waardquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ah, particuliere beveiliging dus.
Dat is van een totaal ander niveau van de BSB die oa Wilders beveiligt, en de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging die Van den Heuvel beveiligt.
Misschien is z’n vrouw die anders volgens jouw maatstaven ongetwijfeld voor de kinderen had moeten zorgen wel aan flarden gebombardeerd in de oorlog? Weet jij veel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:45 schreef MichaelScott het volgende:
Is al bekend waarom een gezonde 30-jarige Oekraense man in Belgi verblijft?
Kijk eens aan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Jawel:
https://netherlands.diplo(...)de-den-haag/over-ons
Dan zou ik eens kijken naar de precieze gang van zaken rondom een strafproces. Vooropgesteld speelde de mishandeling zich in Belgi af, in plaats van Nederland. Ik kan me zo voorstellen dat een en ander daar anders gaat dan hier. Daar komt nog bij dat de zaak nog niet klaar is: de mepper wordt vervolgd en daar komt dan een straf uit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:35 schreef pleb07 het volgende:
Dus samenvattend:
Ik snap het niet meer
Ik ken de Belgische wet niet. Zijn dit daar strafverzwarende omstandigheden?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet als die gewoon vervelend is op straat na het sluiten van de kroeg, wel als het geweld is gericht tegen een persoon die komt spreken omdat die komt spreken. Je kunt het wel bagatelliseren door het een pets te noemen en het liep relatief goed af, maar hoe kan iemand zich nog veilig voelen om zijn mening te uiten?
Je mensenkennis moet je nog aan werken, maar je hebt in elk geval wel een rijke fantasie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Misschien is z’n vrouw die anders volgens jouw maatstaven ongetwijfeld voor de kinderen had moeten zorgen wel aan flarden gebombardeerd in de oorlog? Weet jij veel.
Bij die lezing ben je nog half hyper en presteer je nog wel. De ellende komt pas daarna.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:39 schreef Oostblokkert het volgende:
Hij heeft een lichte hersenschudding en kan de campagne niet vervolgen.
Maar de lezing ging probleemloos.
Uitmelken van dit gebeuren als campagnetruc?
Ik denk eerder een katerquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:39 schreef Oostblokkert het volgende:
Hij heeft een lichte hersenschudding en kan de campagne niet vervolgen.
Maar de lezing ging probleemloos.
Uitmelken van dit gebeuren als campagnetruc?
Ah, bijvoorbeeld met ‘tribunalen’ bedoel je?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Wist ik niet!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij die lezing ben je nog half hyper en presteer je nog wel. De ellende komt pas daarna.
De gotspe !quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:41 schreef MichaelScott het volgende:
Je mensenkennis moet je nog aan werken, maar je hebt in elk geval wel een rijke fantasie.
Hoe kom je erbij dat Belgische rechters wel op basis van de wet recht zouden spreken?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ken de Belgische wet niet. Zijn dit daar strafverzwarende omstandigheden?
Nee, tribunalen zijn een ordelijke rechtsgang. Geweld tegen politieke tegenstanders niet vervolgen zodat die bang moeten zijn en niet kunnen spreken is iets waarvoor je op een tribunaal verantwoording zou moeten afleggen, samen met nog veel meer ambtsmisdrijven.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, bijvoorbeeld met ‘tribunalen’ bedoel je?
Ik vind het veel storender dat half fok vind dat je dit niet mag roepen. Juist goed dat je een paar gekken hebt die het niet met de basis informatie eens zijn. Dat is vrijheid.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Als je gaat roepen dat Putin een ''prachtvent'' is en dergelijke, dan word ik ook cynisch - alhoewel zelfs dat nog in het verlengde kan liggen van de overtuiging dat hier een grote ideologische strijd onder ligt.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik denk eerder een kater
0:14 - "Ik heb mijn lezing kunnen geven nadat ik achter even een glaasje wijn euh glaasje water heb gedronken"
[ twitter ]
Oh je wilde gewoon even de wappie uithangen. Makkelijker als je dat gewoon gelijk even in je post zet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Belgische rechters wel op basis van de wet recht zouden spreken?
Geweld tegen landverraders en collaborateurs daarentegen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Geweld tegen politici is gewoon geen optie
maar ok ik moest grinniken
Jij kunt dit wel vinden van Baudet maar de rechter vind dat niet. Je bent dus gewoon voor eigen rechter aan het spelen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:34 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Geweld tegen landverraders en collaborateurs daarentegen...
Ik heb Baudet met een paraplu om z'n oren geslagen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:38 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Jij kunt dit wel vinden van Baudet maar de rechter vind dat niet. Je bent dus gewoon voor eigen rechter aan het spelen.
Extreem links wil letterlijk onze rechtstaat omver werpen. Gek eigenlijk dat ze op dat vlak exact hetzelfde denken als Baudet. Best treurig allemaal.
Nooit geweten. Wie zijn deze mensen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:38 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Jij kunt dit wel vinden van Baudet maar de rechter vind dat niet. Je bent dus gewoon voor eigen rechter aan het spelen.
Extreem links wil letterlijk onze rechtstaat omver werpen. Gek eigenlijk dat ze op dat vlak exact hetzelfde denken als Baudet. Best treurig allemaal.
Daar hebben we nog altijd rechtbanken voor. Eigen rechter spelen in een tijd dat mensen innig geloven in duivelse samenzweringen in Bodegraven is nogal een slecht idee.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:34 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Geweld tegen landverraders en collaborateurs daarentegen...
Iedereen die geen FvD stemt mischien?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nooit geweten. Wie zijn deze mensen?
Waarom zou het gevaarlijk zijn om geld aan te nemen van Rusland? We hebben al een relatie met Rusland sinds 1697. Amerikanen stoppen al jaren honderden miljoenen in onze politiek en economie en daar heb je geen problemen mee?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedereen die geen FvD stemt mischien?
Het is wel opvallend dat we 2 partijen in 2e Kamer hebben met een track record van geld aannemen van Poetin en het prijzen van Poetin maar dat het echte gevaar in Nederland komt van "extreemlinks" die niet nader benoemt worden en nul zetels heeft. Dan denk ik toch dat ons land meer te vrezen heeft van een andere richting.
Ten overvloede, ik ben nog steeds volmondig tegen elke vorm van geweld tegen politici
Als Tim Hofman zelf mag kiezen wat de reden van zijn bedreiging was dan mag Baudet dit net zo goed. Hij gaf aan dat het van links kwam.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:02 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ik denk dat rechts heel vaak verward wordt met links. Ik weet niet wat de oorlog in Oekrane met links te maken heeft. Vluchtelingenstromen zijn ook niet links.
Iedereen mag van mij zeggen wat ie wil, maar ik mag daar ook wat van vinden. Ik zeg niet dat Baudet dat niet mag zeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:05 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als Tim Hofman zelf mag kiezen wat de reden van zijn bedreiging was dan mag Baudet dit net zo goed. Hij gaf aan dat het van links kwam.
Ze doen beide alles voor aandacht dus dan verzin je gewoon de reden voor een "aanslag". Bij beide zou het mij niet eens verbazen als ze het zelf in scene zouden zetten puur voor de publiciteit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:06 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Iedereen mag van mij zeggen wat ie wil, maar ik mag daar ook wat van vinden. Ik zeg niet dat Baudet dat niet mag zeggen.
Het gevaar is afhankelijk van een enge dictatuur worden en zo indirect ook poetins terreur verbloemen en goedpraten, wat Baudet gaarne doetquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:04 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Waarom zou het gevaarlijk zijn om geld aan te nemen van Rusland?
Dus omdat jij bang bent voor spinnen moeten we maar alle spinnen uit Nederland verdrijven? Tja dan kunnen we ongeveer wel van alles afscheid gaan nemen....quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gevaar is afhankelijk van een enge dictatuur worden en zo indirect ook poetins terreur verbloemen en goedpraten, wat Baudet gaarne doet
Amerika is niet een enge dictatuur.
Ok..... dus jij wil niet weten dat Poetin een enge dictator met moordneigingen is . En hoeveel honderdduizend mensen zijn er al niet gedood door hem in de Oekrane. Hoeveel miljoen mensen op de vlucht ?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:14 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dus omdat jij bang bent voor spinnen moeten we maar alle spinnen uit Nederland verdrijven? Tja dan kunnen we ongeveer wel van alles afscheid gaan nemen....
Waar lees jij dat ik daar niets van wil weten? China vermoord duizenden mensen, De VS doet dit en Rusland ook. In een democratie kun je het hier gewoon over hebben en hoef je niet iemand met een andere mening monddood te maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok..... dus jij wil niet weten dat Poetin een enge dictator met moordneigingen is . En hoeveel honderdduizend mensen zijn er al niet gedood door hem in de Oekrane. Hoeveel miljoen mensen op de vlucht ?
Hoeveel huizen, bruggen etc kapot ?
Dat wil je niet weten dus.
Niet lekker van jou hoor...
Met je spinnenvergelijking verberg je dat je een terreursumpathisant bent. Hoe stiekem.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik daar niets van wil weten?
Welja..... ik poneer hier mijn mening.... zo hoort dat in een discussieforum.... nu kom jij met een poetinvergelijking die massa's mensen monddood maakt oa door mensen te vermoorden.quote:Je ben dan namelijk zelf nog erger dan degene die je aanvalt. In jouw geval Rusland / Poetin.
Jij wil je tegenstanders monddood maken en andere meningen weg te duwen. In een discussie geef je anderen de ruimte.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met je spinnenvergelijking verberg je dat je een terreursumpathisant bent. Hoe stiekem.
[..]
Welja..... ik poneer hier mijn mening.... zo hoort dat in een discussieforum.... nu kom jij met een poetinvergelijking die massa's mensen monddood maakt oa door mensen te vermoorden.
En Poetin is je held ofzo? Je doet erg je best zijn misdaden weg te moffelen.
Doe niet zo slachtoffer spelen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:38 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Jij wil je tegenstanders monddood maken en andere meningen weg te duwen. In een discussie geef je anderen de ruimte.
Het vermoorden en kapot maken van de Oekrainse bevolking is geen mening en heeft niets met een mening te maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:38 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Jij wil je tegenstanders monddood maken en andere meningen weg te duwen. In een discussie geef je anderen de ruimte.
Dat is toch gewoon onderdeel van een oorlog. Tot nu toe valt het allemaal nog mee. Is nog geen serieuze bom gedropt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het vermoorden en kapot maken van de Oekrainse bevolking is geen mening en heeft niets met een mening te maken.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
geld aannemen van Poetin en het prijzen van Poetin
Valt allemaal nog wel mee geschatte 300.000 doden tot nu toe en die bommetjes zijn eigenlijk cobra's. Waar doen die Oekraners moeilijk over?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon onderdeel van een oorlog. Tot nu toe valt het allemaal nog mee. Is nog geen serieuze bom gedropt.
Ja precies. Als ze het kernarsenaal aanspreken dan blazen ze het hele land weg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Valt allemaal nog wel mee geschatte 300.000 doden tot nu toe en die bommetjes zijn eigenlijk cobra's. Waar doen die Oekraners moeilijk over?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het valt allemaal wel mee daar? In welke wereld leef jij? Ga eens kijken daar wat voor ellende de Russen daar hebben aangericht. Of praat eens met Oekrainse mensen die gevlucht zijn uit deze ellende.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon onderdeel van een oorlog. Tot nu toe valt het allemaal nog mee. Is nog geen serieuze bom gedropt.
Duh, gewoon die alien uit de 14e dimensie natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar is de tweede schutter? Grassy knoll?
Altijd weer die aliens. Moet eens een wet tegen komen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Duh, gewoon die alien uit de 14e dimensie natuurlijk.
Korte rokjes.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:43 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Woorden hebben gevolgen. Welcome to the real world.
Er staan genoeg Oekranse broeders klaar die dit kinderspel vinden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Korte rokjes.
Zowel woorden of korte rokjes horen geen gevolgen te hebben. Als vrije maatschappij hoor je alles te doen om dat te beschermen. Nooit toegeven aan de realiteit 'dat achterlijken die dat niet kunnen begrijpen ons leven gaan bepalen'.
Acties ook. Baudet word hier beter van.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:43 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Woorden hebben gevolgen. Welcome to the real world.
Absurde vergelijking korte rokjes moet kunnen, dan heb je je handen thuis te houden. Wat Baudet doet moet niet kunnen fuck fascisme, hij is niks beter dan haatprekers die we weren. Precies wat je zegt je laat, niet achterlijken als Baudet je maatschappij verzieken. Acties hebben consequenties is waar we hiermee te maken hebben. Dit is wat van de oogst die hij zelf gezaaid heeft.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Korte rokjes.
Zowel woorden of korte rokjes horen geen gevolgen te hebben. Als vrije maatschappij hoor je alles te doen om dat te beschermen. Nooit toegeven aan de realiteit 'dat achterlijken die dat niet kunnen begrijpen ons leven gaan bepalen'.
De consequentie is dat hij meer stemmen krijgt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Absurde vergelijking korte rokjes moet kunnen, dan heb je je handen thuis te houden. Wat Baudet doet moet niet kunnen fuck fascisme, hij is niks beter dan haatprekers die we weren. Precies wat je zegt je laat, niet achterlijken als Baudet je maatschappij verzieken. Acties hebben consequenties is waar we hiermee te maken hebben. Dit is wat van de oogst die hij zelf gezaaid heeft.
Wat treurig is dat mensen geweld altijd afkeuren. Leger en politie maar opheffen dan? Of is het zo dat die mensen echt zo simpel dat ze denken dat je geweld altijd kunt stoppen met een goed gesprek?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:46 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Acties ook. Baudet word hier beter van.
Geweld goedkeuren is zo treurig.
Hoe kom je daarbij? Wie zijn de stemmers die gisteren niet op Tjerrie stemden en na een tik op zijn hoofd wel?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:05 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De consequentie is dat hij meer stemmen krijgt.
Wauw, zowel jij als je 'likers'. Hoe ziek in je kop moet je wel niet zijn om geweld tegen politici in een democratische maatschappij goed te praten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Absurde vergelijking korte rokjes moet kunnen, dan heb je je handen thuis te houden. Wat Baudet doet moet niet kunnen fuck fascisme, hij is niks beter dan haatprekers die we weren. Precies wat je zegt je laat, niet achterlijken als Baudet je maatschappij verzieken. Acties hebben consequenties is waar we hiermee te maken hebben. Dit is wat van de oogst die hij zelf gezaaid heeft.
Het feit dat iemand democratisch gekozen is maakt iemand niet heiligquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wauw, zowel jij als je 'likers'. Hoe ziek in je kop moet je wel niet zijn om geweld tegen politici in een democratische maatschappij goed te praten.
Tering.
Niemand is heilig, jij niet, ik niet. Maar we leven in een maatschappij met normen en waarden die we gezamelijk afgesproken hebben. 1 daarvan is de vrijheid van meningsuiting, en daar hebben we ook een norm aan gegeven. Overtreed je die dan kan je worden aangeklaagd en veroordeeld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:08 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Het feit dat iemand democratisch gekozen is maakt iemand niet heilig
Als hij geen politicus was geweest hoort die idioot nog zijn poten thuis te houden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:08 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Het feit dat iemand democratisch gekozen is maakt iemand niet heilig
Jouw mening is wel duidelijk nu, je hoeft anderen niet uit te gaan maken voor ziek in hun hoofd alsook jezelf niet te verheffen boven een ander.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wauw, zowel jij als je 'likers'. Hoe ziek in je kop moet je wel niet zijn om geweld tegen politici in een democratische maatschappij goed te praten.
Tering.
Op basis waarvan kom je tot die conclusie?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:17 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Extreem links is duidelijk weer een aanslag aan het voorbereiden.
Hoezo.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tering.
Een mening die indruist tegen de normen en waarden die we in onze maatschappij hebben afgesproken hoort niet thuis in die maatschappij en moet met de zwaarste middelen mogelijk worden tegengesproken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:18 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jouw mening is wel duidelijk nu, je hoeft anderen niet uit te gaan maken voor ziek in hun hoofd alsook jezelf niet te verheffen boven een ander.
Is ook wat hypocriet.
Je doet nu zelf ook een ander de mond snoeren met persoonlijke aanvallen omdat je hun mening niet waardeert.
Zo'n type als Gideon van Meijeren iddquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:15 schreef Akathisia het volgende:
Weet je wie niet heilig is? Iemand die verkapt tot geweld oproept.
Echt, mensen lullen zichzelf vogelvrij. Zeldzaam, zulke domheid.
De berichten in dit topic. Exact dezelfde tendens als voordat Fortuyn vermoord werd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:20 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Op basis waarvan kom je tot die conclusie?
En daar hebben we wetgeving en wetspraak voor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hoezo.
Ik kan er absoluut niet wakker van liggen als een fascist eens een keer goed in elkaar getrapt wordt. Of dat nou een politicus is of jan van het tankstation maakt verder geen reet uit.
Ook vind ik het oprecht jammer dat voor bv figuren als die dutroux niet gewoon een uitzondering gemaakt kan worden op de doodstraf dan mag die taghi bijvoorbeeld ook in de rij aansluiten.
Geweld, heksenjacht, eigenrichting. En dan sprak Sjerry zelf van een 'laffe aanval'.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niemand is heilig, jij niet, ik niet. Maar we leven in een maatschappij met normen en waarden die we gezamelijk afgesproken hebben. 1 daarvan is de vrijheid van meningsuiting, en daar hebben we ook een norm aan gegeven. Overtreed je die dan kan je worden aangeklaagd en veroordeeld.
Heksenjacht en eigenrichting hoort daar NIET bij.
Beetje jammer voor je dat al die linkse planteneters fysiek nogal achtergesteld zijn. Met wapens maken ze een kans tegen iemand die het niet verwacht. Als het echt een maatschappij zou worden zoals je zelf voorstelt zou je het vooral zelf heel zwaar krijgen. Dan kun je anderen niet meer laf van achteren aanvallen want dan zijn ze erop voorbereid.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hoezo.
Ik kan er absoluut niet wakker van liggen als een fascist eens een keer goed in elkaar getrapt wordt. Of dat nou een politicus is of jan van het tankstation maakt verder geen reet uit.
Ook vind ik het oprecht jammer dat voor bv figuren als die dutroux niet gewoon een uitzondering gemaakt kan worden op de doodstraf dan mag die taghi ook gelijk in de rij aansluiten.
Je bent inderdaad beter af met een maatschappij vol echt stoere mannen als Thierry die even een paar dagen vrij van werk pakken als ze een tikje op hun hoofd krijgenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:33 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Beetje jammer voor je dat al die linkse planteneters fysiek nogal achtergesteld zijn. Met wapens maken ze een kans tegen iemand die het niet verwacht. Als het echt een maatschappij zou worden zoals je zelf voorstelt zou je het vooral zelf heel zwaar krijgen. Dan kun je anderen niet meer laf van achteren aanvallen want dan zijn ze erop voorbereid.
'Het recht hebben' is heel wat anders dan wat ik zei. Ik zei dat ik er absoluut niet wakker van kan liggen dat als iemand een goed potje klappen krijgt omdat hij de meest gore drek de wereld inslingert, achter mensen -zoals Putin- staat die hele wijken plat bombarderen etc. etc.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
En daar hebben we wetgeving en wetspraak voor.
Ook jij vindt geweld goed tegen mensen met een andere mening.
In jouw maatschappij zou ik dan ook het volste recht hebben om iemand waarvan ik vind dat die persoon er een achterlijke mening op na houdt, om die in elkaar te trappen. Bv jij.
Ik blijf erbij, jij en de jouwen (met dezelfde middeleeuwse mening) zijn ziek in de kop.
Door mensen zoals jij creer je juist voorstanders van Putin. Ben dus maar trots op jezelf.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:37 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
'Het recht hebben' is heel wat anders dan wat ik zei. Ik zei dat ik er absoluut niet wakker van kan liggen dat als iemand een goed potje klappen krijgt omdat hij de meest gore drek de wereld inslingert, achter mensen -zoals Putin- staat die hele wijken plat bombarderen etc. etc.
Tja noem mij dan maar ziek in de kop.
Ik heb het dan over de mening van users die deze actie tegen Baudet 'goedpraten'.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geweld, heksenjacht, eigenrichting. En dan sprak Sjerry zelf van een 'laffe aanval'.
Een beetje grote woorden voor een corrigerende tik met een paraplu.
Eeuh ok man. Goed verhaal welquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:33 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Beetje jammer voor je dat al die linkse planteneters fysiek nogal achtergesteld zijn. Met wapens maken ze een kans tegen iemand die het niet verwacht. Als het echt een maatschappij zou worden zoals je zelf voorstelt zou je het vooral zelf heel zwaar krijgen. Dan kun je anderen niet meer laf van achteren aanvallen want dan zijn ze erop voorbereid.
Poeh poeh stoere jongen. Boek een ticket naar Rusland en doe je best. Wij lezen het wel in de krant.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Eeuh ok man. Goed verhaal wel
Als die mafklapper van een Putin morgen vierkant in elkaar getrapt wordt zou ik JUICHEN!!!!!!
En net gingen mensen nog op Baudet stemmen omdat hij met een paraplu geslagen isquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:39 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij creer je juist voorstanders van Putin. Ben dus maar trots op jezelf.
21,5 jaar geleden werd op dezelfde manier gepost?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:27 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De berichten in dit topic. Exact dezelfde tendens als voordat Fortuyn vermoord werd.
Jij vindt niet dat Poetin in elkaar getrapt moet worden? Met al die dooien die die kerel onderhand op zijn geweten heeft?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:43 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Poeh poeh stoere jongen. Boek een ticket naar Rusland en doe je best. Wij lezen het wel in de krant.
Okay, zo las ik je reactie niet. Ik ben namelijk ook menselijk in die zin dat ik er ook niet wakker van lig als iemand met in mijn ogen achterlijk gedrag 'een goed potje klappen' krijgt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:37 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
'Het recht hebben' is heel wat anders dan wat ik zei. Ik zei dat ik er absoluut niet wakker van kan liggen dat als iemand een goed potje klappen krijgt omdat hij de meest gore drek de wereld inslingert, achter mensen -zoals Putin- staat die hele wijken plat bombarderen etc. etc.
Tja noem mij dan maar ziek in de kop.
Vind jij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een mening die indruist tegen de normen en waarden die we in onze maatschappij hebben afgesproken hoort niet thuis in die maatschappij en moet met de zwaarste middelen mogelijk worden tegengesproken.
Lees goed he. ' Tegengesproken'.
Dus niet met geweld, en ook niet door het goedpraten van geweld tegen die andere mening.
Niks hypocriet aan.
Pim Fortuyn demonisatie all over again.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Okay, zo las ik je reactie niet. Ik ben namelijk ook menselijk in die zin dat ik er ook niet wakker van lig als iemand met in mijn ogen achterlijk gedrag 'een goed potje klappen' krijgt.
Dat is heel wat anders dan het 'goedpraten', het bagatelliseren etc wat een aantal users op dit forum doen.
Uiteindelijk is Thierry Baudet geen facist. Hij is die burgeroorlog in Oekraine niet begonnen wat heeft geleid tot deze conflict met Rusland. Thierry prijsde alleen de moed van Poetin omdat hij zijn rug recht hield tegen de globalisten. Maar door de demonisering via de media is die rare vent Baudet gaan aanvallen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hoezo.
Ook vind ik het oprecht jammer dat voor bv figuren als die dutroux niet gewoon een uitzondering gemaakt kan worden op de doodstraf dan mag die taghi ook gelijk in de rij aansluiten.
Oh ik geloof wel dat hij een aantal stemmen er bij krijgt hoor.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En net gingen mensen nog op Baudet stemmen omdat hij met een paraplu geslagen is
Goede strategie wel ff Timmerfrans een mep geven met een paraplu en hij krijgt meer stemmen
De wens is de vader van de gedachte.
En net gingen mensen nog op Baudet stemmen omdat hij met een paraplu geslagen isquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:39 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij creer je juist voorstanders van Putin. Ben dus maar trots op jezelf.
Prima toch. Als iemand zoals nu baudet een goede mep met een paraplu heeft gegeven dan wordt diegene daarvoor vervolgd en gestraft zo werkt het hier.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Okay, zo las ik je reactie niet. Ik ben namelijk ook menselijk in die zin dat ik er ook niet wakker van lig als iemand met in mijn ogen achterlijk gedrag 'een goed potje klappen' krijgt.
Dat is heel wat anders dan het 'goedpraten', het bagatelliseren etc wat een aantal users op dit forum doen.
Een opvouwbare paraplu maakt niet zo een harde klap zoals te horen was in dat flilmpje. Maar je laat dus weer zien dat lje geweld goedpraat.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh ik geloof wel dat hij een aantal stemmen er bij krijgt hoor.
Baudet is nu heel zielig, en ook een opportunist, dus dit paraplu incidentje gaat hij nu misbruiken voor politiek gewin.
Bij de eerste zin al gestopt met lezen. Thierry geen fascistquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:52 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Thierry Baudet geen facist. Hij is die burgeroorlog in Oekraine niet begonnen wat heeft geleid tot deze conflict Rusland. Thierry prijsde alleen de moed van Poetin omdat hij zijn rug recht hield tegen de globalisten. Maar door de demonisering via de media is die rare vent Baudet gaan aanvallen.
Op twitter kon je lezen hoe linkse types hun haat uitten. Terwijl zij niet weten wie er precies de echte facist is.
Zie mijn laatste reactie naar Bone Thuggs. ' Begrijpen' snap ik volledig. Maar in tegenstelling tot jouw voorbeeld van 'pesten in de klas', hebben we als volwassenen afspraken met elkaar gemaakt. En die houden o.a. in dat ' pesten' aangepakt wordt met woorden, niet met geweld. DAT maakt ons een humane maatschappij, in tegenstelling tot de maatschappij zoals die in de middeleeuwen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:50 schreef FYazz het volgende:
[..]
Vind jij.
Ik vind dat je punt veel waarde verliest op het moment dat je de toehoorder uitmaakt voor ziek in het hoofd.
Ik deel daarnaast een andere mening over de schadelijkheid van woorden en derhalve kijk ik wat anders naar reacties hierop.
Ik keur geweld niet goed, maar ben tegelijkertijd niet zo naef woorden niet kunnen leiden tot geweld, dat alles zonder geweld op te lossen valt ofwel dat wij mensen al zo ver ontwikkeld zijn in onze beschaving dat we alle emoties onder controle hebben.
Woorden kunnen m.i. wel degelijk ernstige schade toebrengen aan een ander en een heftige reactie opwekken. Het is bijvoorbeeld niet voor niets dat scholen hele anti-pestprogramma's en protocollen hebben hiervoor.
Waarom stoppen we hiermee zodra we 18 worden? Waarom wordt pesten door volwassenen ineens als anders gezien? Waarom mag dan alles onder vrijheid van meningsuiting geschoven worden?
Als een scholier stelselmatig wordt gepest dan 'begrijpen' we het als de stoppen een keer dooslaan. We veroordelen dan een daad van geweld mogelijk juridisch wel, maar kunnen vaak wel indenken hoe dit heeft kunnen gebeuren en soms hebben we zelfs begrip voor het gegeven dat een pester een mep terugkrijgt.
Als het om volwassenen gaat wordt datzelfde begrip ineens gezien als slecht. Terwijl het niets meer is dan reel zijn (en dat is dus wat anders dan goedkeuren).
Je begrijpt dat links politieke definities met de jaren heeft veranderd zodat ze beter passen in hun eigen straatje?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij de eerste zin al gestopt met lezen. Thierry geen fascist![]()
Dit is allemaal van toepassing op FvD:
[ afbeelding ]
Wil je even uitleggen hoe 1,2,3 op FvD van toepassing zijn?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
net zoals 'geld lenen kost geld' moet je ook hier de volgende disclaimer vermelden:quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aah de media en de linkse politiek. Natuurlijk dom van mij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:52 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Thierry Baudet geen facist. Hij is die burgeroorlog in Oekraine niet begonnen wat heeft geleid tot deze conflict met Rusland. Thierry prijsde alleen de moed van Poetin omdat hij zijn rug recht hield tegen de globalisten. Maar door de demonisering via de media is die rare vent Baudet gaan aanvallen.
Op twitter kon je lezen hoe linkse types hun haat uitten. Terwijl zij nieteens weten wie er precies de echte facist is. Ik durf te wedden dat ze niet eens kunnen opnoemen waarom Thierry Baudet een facist zou zijn. Het zijn leeghoofden die linkse politiek blind volgen.
Wil je Guntter nu slaan?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aah de media en de linkse politiek. Natuurlijk dom van mij.
Moed van poetin
Ja want de Oekrane! 😂😂quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
FvD is toch compleet door het slijk gehaald als partij man. Geen hond wil met ze samenwerken terwijl het in het begin in de basis gewoon een goede partij was. Hetzelfde met de LPF kreeg een recordaantal stemmen na de dood van fortuyn en donderde toen als een kaartenhuis in elkaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh ik geloof wel dat hij een aantal stemmen er bij krijgt hoor.
Baudet is nu heel zielig, en ook een opportunist, dus dit paraplu incidentje gaat hij nu misbruiken voor politiek gewin.
De eerste keer dat ik Baudet op TV zag vond ik hem een toffe vent, zoals hij het opnam voor Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En net gingen mensen nog op Baudet stemmen omdat hij met een paraplu geslagen is
Goede strategie wel ff Timmerfrans een mep geven met een paraplu en hij krijgt meer stemmen
De wens is de vader van de gedachte.
[..]
Prima toch. Als iemand zoals nu baudet een goede mep met een paraplu heeft gegeven dan wordt diegene daarvoor vervolgd en gestraft zo werkt het hier.
Ik moest er wel even om lachen laat ik heel eerlijk zijn. Laten we wel wezen, Baudet is een ongeloofelijke crybaby. Ik volg Baudet als sinds hij bij powned rond liep en die kerel is met de tijd compleet van het padje geraakt en heeft tegenwoordig de meest rare figuren om zich heen hangen.
Vergelijkingen met fortuyn gaan ook compleet mank wat dat betreft.
Israel met Amerika voorop zijn de meeste oorlogen begonnen in de afgelopen 70 jaar. Als Poetin ziet dat het westen rotzooi schopt in Oekraine. Op zijn stoep. Natuurlijk ziet hij dan de bui hangen. Hij heeft gezien wat Amerika heeft gedaan met onder andere Irak, Afghanistan, Libie, Syrie, En nu willen ze Rusland pakken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aah de media en de linkse politiek. Natuurlijk dom van mij.
Moed van poetin
Neuh waarom zou ik?quote:
Ik keur het geweld zeker niet goed, maar het gaat hier niet om iemand met een ‘andere mening’.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
En daar hebben we wetgeving en wetspraak voor.
Ook jij vindt geweld goed tegen mensen met een andere mening.
In jouw maatschappij zou ik dan ook het volste recht hebben om iemand waarvan ik vind dat die persoon er een achterlijke mening op na houdt, om die in elkaar te trappen. Bv jij.
Ik blijf erbij, jij en de jouwen (met dezelfde middeleeuwse mening) zijn ziek in de kop.
Hoezo alles framen als politiek links? Er zijn ook heeeeele grote groepen mensen die altijd rechts stemmen en ook niks met de FVD hebben en Baudet een totaalidioot vinden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:08 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Israel met Amerika voorop zijn de meeste oorlogen begonnen in de afgelopen 70 jaar. Als Poetin ziet dat het westen rotzooi schopt in Oekraine. Op zijn stoep. Natuurlijk ziet hij dan de bui hangen. Hij heeft gezien wat Amerika heeft gedaan met onder andere Irak, Afghanistan, Libie, Syrie, En nu willen ze Rusland pakken.
Maar ik begin te denken dat je niet voor rede vatbaar bent waarschijnlijk vanwege je IQ. Je wilt niets weten van feiten. Alleen wat politiek links zegt dat is wat je klakkeloos kopieert.
Heb je ook zo'n pamflet voor 'early warning signs for marxism, communism, nazism etc etc'?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij ageert Thierry vooral tegen de onderste 6 en 'controlled mass media'.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De paraplu was zeker verzwaard. Dat ding maakte een keiharde klap zoals te horen in de video. Baudet liep een bult en lichte hersenschuding op. Dit gaat niet met een simpel parapluttje.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh waarom zou ik?
Ik vind het een hoop gelul en blabla van de bovenste plank.
Als een zekere man met een raar snorretje 60-70 jaar geleden eens goed in elkaar was getrapt in een donkere steeg zou ik ook JUICHEN!!!
Baudet heeft een klap gehad met een paraplu. Ik vind dat wel grappig en kan er niet mee zitten, de dader zal gestraft worden en daar is de kous weer mee af. Gun ik hem een paar kogels in zijn lijf, natuurlijk niet.
Aha mijn IQ, 'de feiten' en 'politiek links'. Gelukkig begrijp jij het allemaal wel heel goed chef.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:08 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Israel met Amerika voorop zijn de meeste oorlogen begonnen in de afgelopen 70 jaar. Als Poetin ziet dat het westen rotzooi schopt in Oekraine. Op zijn stoep. Natuurlijk ziet hij dan de bui hangen. Hij heeft gezien wat Amerika heeft gedaan met onder andere Irak, Afghanistan, Libie, Syrie, En nu willen ze Rusland pakken.
Maar ik begin te denken dat je niet voor rede vatbaar bent waarschijnlijk vanwege je IQ. Je wilt niets weten van feiten. Alleen wat politiek links zegt dat is wat je klakkeloos kopieert.
Er is geen bewijs van dat de paraplu verzwaard is. Terwijl die vent gearresteerd is en de paraplu natuurlijk ook afgenomen is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:12 schreef Gunnter het volgende:
De paraplu was zeker verzwaard. Dat ding maakte een keiharde klap zoals te horen in de video. Baudet liep een bult en lichte hersenschuding op. Dit gaat niet met een simpel parapluttje.
Sssst laat Starhopper nou ff uitleggen hoe dit allemaal op de FvD van toepassing is, ik wil wat vermaak.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Volgens mij ageert Thierry vooral tegen de onderste 6 en 'controlled mass media'.
Wat heeft alles achter de maar met alles voor de maar te maken?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik keur het geweld zeker niet goed, maar het gaat hier niet om iemand met een ‘andere mening’.
Het gaat naar mijn idee om een partij die moedwillig de boel aan het opstoken is, de democratie probeert te ondermijnen, zegt dat er sprake is van kiesfraude en de een na de andere complottheorie probeert te ondersteunen. Dat is veel gevaarlijker dan een of andere politici die een heel andere mening heeft over een bepaald onderwerp.
Omdat in die post letterlijk het volgende wordt gezegd:quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft alles achter de maar met alles voor de maar te maken?
quote:Ook jij vindt geweld goed tegen mensen met een andere mening.
Zie het dikgedrukte.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik keur het geweld zeker niet goed, maar het gaat hier niet om iemand met een ‘andere mening’.
Het gaat naar mijn idee om een partij die moedwillig de boel aan het opstoken is, de democratie probeert te ondermijnen, zegt dat er sprake is van kiesfraude en de een na de andere complottheorie probeert te ondersteunen. Dat is veel gevaarlijker dan een of andere politici die een heel andere mening heeft over een bepaald onderwerp.
Het is heel simpel. Jij ziet het inderdaad fout. Thierry Baudet is geen facist.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aha mijn IQ, 'de feiten' en 'politiek links'. Gelukkig begrijp jij het allemaal wel heel goed chef.
Denken moet jij aan een paard overlaten, groter hoofd enzo.
Neuh waarom zou ik?quote:
Ga jij dan lekker FvD stemmen kerel. Ik stem berhaupt niet want genaait word je toch wel. Ik zou zelf niet eens weten of ik mijzelf klassificeer als 'links' of 'rechts'. Wat ik wel weet is dat Baudet een eerste klas mafklapper is met zijn zogenaamde verkiezingsfraude, steun aan Putin, allerlei brainfarts de wereld inslingeren en de meest rare complottheorien de wereld inhelpen. Kan je beter geertje hebben, als zelf Wilders je al een mafkees noemt heb je toch ergens een afslag gemist.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:12 schreef Gunnter het volgende:
[..]
De paraplu was zeker verzwaard. Dat ding maakte een keiharde klap zoals te horen in de video. Baudet liep een bult en lichte hersenschuding op. Dit gaat niet met een simpel parapluttje.
Maar ook jij laat post na post zien dat je geweld vergoelijkt. Letterlijk zelfs.
Thierry Baudet is niet Adolf Hitler. Maar dit is wel wat er constant (en onterecht) door je hoofd spookt.
Er is zeker wel bewijs. Die klap die je hoort in dat filmpje. Dat is geen doorsnee paraplu.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is geen bewijs van dat de paraplu verzwaard is. Terwijl die vent gearresteerd is en de paraplu natuurlijk ook afgenomen is.
En van die bult en hersenschudding hebben we eveneens bewijs.
Ok, dus dan moeten we eigenlijk zeggen dat deze mensen geweld goed vinden tegen anderen van wie ze vinden dat die de boel aan het opstoken zijn? En wie maakt dan de beslissing dat dat geweld wel of niet mag? Want zoals je het nu zegt geef je aan dat er gradaties van afkeuring zijn. Baudet krijgt een klein beetje afkeuring, een zielig oud vrouwtje krijgt een hele hoop afkeuring, zoiets?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Omdat in die post letterlijk het volgende wordt gezegd:
[..]
Welke man met een raar snorretje uit 1953-1963 bedoel je?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:23 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh waarom zou ik?
Als een zekere man met een raar snorretje 60-70 jaar geleden eens goed in elkaar was getrapt in een donkere steeg zou ik ook JUICHEN!!!
Baudet heeft een klap gehad met een paraplu. Ik vind dat wel grappig en kan er niet mee zitten, de dader zal gestraft worden en daar is de kous weer mee af. Gun ik hem een paar kogels in zijn lijf, natuurlijk niet.
[..]
Ga jij dan lekker FvD stemmen kerel. Ik stem berhaupt niet want genaait word je toch wel. Ik zou zelf niet eens weten of ik mijzelf klassificeer als 'links' of 'rechts'. Wat ik wel weet is dat Baudet een eerste klas mafklapper is met zijn zogenaamde verkiezingsfraude, steun aan Putin, allerlei brainfarts de wereld inslingeren en de meest rare complottheorien de wereld inhelpen. Kan je beter geertje hebben, als zelf Wilders je al een mafkees noemt heb je toch ergens een afslag gemist.
En ik vind het bijzonder grappig dat hij met een paraplu een klap heeft gekregen ja. Een fucking paraplu nou nou nou daar moet toch een complot achter zitten zeg. Gelukkig levert hem dit meer stemmen op.
Charlie Chaplin met zijn kutcabaret.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Welke man met een raar snorretje uit 1953-1963 bedoel je?
Ik vermoed dat jij tegen VD gekant bent. Ik ook. Kun jij verklaren waarom VVD nu weer bovenaan in de peilingen staat (na Nieuw sociaal contract)?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:23 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh waarom zou ik?
[..]
Ga jij dan lekker FvD stemmen kerel. Ik stem berhaupt niet want genaait word je toch wel. Ik zou zelf niet eens weten of ik mijzelf klassificeer als 'links' of 'rechts'. Wat ik wel weet is dat Baudet een eerste klas mafklapper is met zijn zogenaamde verkiezingsfraude, steun aan Putin, allerlei brainfarts de wereld inslingeren en de meest rare complottheorien de wereld inhelpen. Kan je beter geertje hebben, als zelf Wilders je al een mafkees noemt heb je toch ergens een afslag gemist.
En ik vind het bijzonder grappig dat hij met een paraplu een klap heeft gekregen ja. Een fucking paraplu nou nou nou daar moet toch een complot achter zitten zeg. Gelukkig levert hem dit meer stemmen op.
Wat lees ik nog toch weer allemaal.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:52 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Thierry Baudet geen facist. Hij is die burgeroorlog in Oekraine niet begonnen wat heeft geleid tot deze conflict met Rusland. Thierry prijsde alleen de moed van Poetin omdat hij zijn rug recht hield tegen de globalisten. Maar door de demonisering via de media is die rare vent Baudet gaan aanvallen.
Op twitter kon je lezen hoe linkse types hun haat uitten. Terwijl zij nieteens weten wie er precies de echte facist is. Ik durf te wedden dat ze niet eens kunnen opnoemen waarom Thierry Baudet een facist zou zijn. Het zijn leeghoofden die linkse politiek blind volgen.
Het is dat ie nu waarschijnlijk een paar dagen in bed ligt na die zware aanslag anders zou je nog denken dat Baudet ook op Fok! zit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat lees ik nog toch weer allemaal.
Dat weet jij helemaal niet of die klap wel of niet bij een doorsnee paraplu hoort.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:25 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Er is zeker wel bewijs. Die klap die je hoort in dat filmpje. Dat is geen doorsnee paraplu.
Wat is er facistisch aan Thierry Baudet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is dat ie nu waarschijnlijk een paar dagen in bed ligt na die zware aanslag anders zou je nog denken dat Baudet ook op Fok! zit.
Als ik schrijf dat die George Floyd niet is vermoord door een blanke racist. Maar dat het zijn eigen fout is geweest. Omdat hij drugs op had. Dan is de wereld te klein.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet of die klap wel of niet bij een doorsnee paraplu hoort.
Achteraf, indien tijdreizen mogelijk zou zijn, zou je voor dat moment (de 2e WO) veel leed hebben kunnen besparen. Alleen weet je dan niet wat er daarna gaat gebeuren, dat zou dan bv ook veel meer leed kunnen zijn. Misschien was dan de 2e WO nog mild voor de mensheid.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Achteraf gezien was er verschrikkelijk veel leed bespaard gebleven als die mislukte schilder vroegtijdig omgelegd zou zijn.
Wat als Hitler inderdaad niet aan de macht kwam. Maar daarvoor in de plaats zou er iets anders (mishcien veel ergers )gebeuren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Achteraf, indien tijdreizen mogelijk zou zijn, zou je voor dat moment (de 2e WO) veel leed hebben kunnen besparen. Alleen weet je dan niet wat er daarna gaat gebeuren, dat zou dan bv ook veel meer leed kunnen zijn. Misschien was dan de 2e WO nog mild voor de mensheid.
Je gaat je echt afvragen wie er een klap op zijn hoofd heeft gehad.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat je leest is wat er gebeurt als iemand de Kool-Aid van de FvD te veel gedronken heeft.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En tegelijkertijd ga je niet in op belangrijke vragen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:46 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Je gaat je echt afvragen wie er een klap op zijn hoofd heeft gehad.
Ik weet niet wat je aan het roken bent, maar ik wil het ook.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:44 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Wat als Hitler inderdaad niet aan de macht kwam. Maar daarvoor in de plaats zou er iets anders (mishcien veel ergers )gebeuren.
Hitler was fel tegen wat er met de Weimar gebeurde onder socialistisch (communistisch) bewind. Eigenlijk 1:1 met wat er nu ook gebeurt met al die woke enzo.
Ondanks dat we de Nazi's hebben verslagen. Is de wereld er niet heel veel beter op geworden. Amerika heeft zo veel oorlogen en conflicten tegelijkertijd gaande. Al dat leed ten gevolge daarvan is niet te overzien. Daar hoor en lees je niets over.
Ik denk dat de jaarcijfers van Forum voor Democratie B.V. en Eerlijk eten B.V. belangrijker zijn voor Thierry dan het aantal zetels. In politiek is Baudet helemaal niet geinteresseerd. Sterker nog, hij is met zijn partijgenoten vaak afwezig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:52 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Als die paraplu een pistool was geweest. Dan had je vrijwel zeker net zoiets opgeschreven. 'een corrigerende kogel want facist en Hitler'quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geweld, heksenjacht, eigenrichting. En dan sprak Sjerry zelf van een 'laffe aanval'.
Een beetje grote woorden voor een corrigerende tik met een paraplu.
Heeft Thierry wel geluk dat het geen Russische paraplu was.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:57 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Als die paraplu een pistool was geweest. Dan had je vrijwel zeker net zoiets opgeschreven. 'een corrigerende kogel want facist'
Bron: https://nos.nl/artikel/2495551-verdachte-aanval-baudet-weer-op-vrije-voeten-wordt-wel-vervolgdquote:Pro-Russische uitingen
In de video is te horen dat de dader na het uitdelen van de klap in het Oekraens "Nee tegen fascisme, nee tegen Poetinisme" roept tegen Baudet.
Baudet heeft zich in het verleden regelmatig pro-Russisch uitgelaten, onder andere over het onderzoek naar het neerhalen van vlucht MH17. Vlak voor de inval van Rusland in Oekrane noemde Baudet Poetin "een prachtige vent".
Een uur voor aanvang van de lezing protesteerden er in het centrum van Gent, niet ver van de universiteit, enkele tientallen mensen tegen de komst van Baudet. Volgens een journalist van de Vlaamse omroep VRT hadden zij een Oekraense vlag bij zich.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:44 schreef Gunnter het volgende:
Weimar gebeurde onder socialistisch (communistisch) bewind.
Dat geldt, helaas, voor meer 2e kamer leden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik denk dat de jaarcijfers van Forum voor Democratie B.V. en Eerlijk eten B.V. belangrijker zijn voor Thierry dan het aantal zetels. In politiek is Baudet helemaal niet geinteresseerd. Sterker nog, hij is met zijn partijgenoten vaak afwezig.
Het probleem dat is dat de meest laaggeletterde generatie in eeuwen met zijn totaal gebrek aan historisch besef zichzelf het absolute morele gelijk toekent door maar zo luid mogelijk propaganda te herkauwen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach, dat moet je ook allemaal met een flinke korrel zout nemen. Links is in de FvD-fabeltjesfuik gewoon een containerterm voor alles wat ze op wat voor manier dan ook als slecht zien.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/2495551-verdachte-aanval-baudet-weer-op-vrije-voeten-wordt-wel-vervolgd
Duidelijk verhaal. Waarom 'links' er nou weer aan de haren bij wordt gesleept is je reinste framing.
Net zoiets als de containertermen Nazi en antisemiet bedoel je?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, dat moet je ook allemaal met een flinke korrel zout nemen. Links is in de FvD-fabeltjesfuik gewoon een containerterm voor alles wat ze op wat voor manier dan ook als slecht zien.
Het pijnlijke aan dit soort uitgebreide opsommingen is dat het 't idee schept dat alles er wel zo een beetje mee aangehaald is, terwijl het nog niet eens een fractie is van wat opgesomd zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
"Democratie ondermijnen", "de democratische rechtsstaat ondermijnen", het zijn lege VVD-praatjes die jij hier klakkeloos reproduceert alsof je er over hebt nagedacht. Dit komt van Yesilgz die niet weet of doet alsof ze niet weet wat de rechtsstaat inhoudt. .Dit is taal van de regering die illegaal mensen met de verkeerde mening liet bespioneren, intimideren, mishandelen en beschieten, die de grondwet aan de laars lapte en censuur pleegde, die loog over de oprichting van nog een geheime dienst, die structureel de kamer te laat, onjuist, niet en vals informeerde, die illegaal met rechters onderhandelde, illegaal de toeslagenouders de ellende in stortte, die loog over de gaswinning, die tegen de wil van de kamer ons het digitale Europese ID inrommelde, die stukken over het CBDC in het belang van de staat geheim verklaard, net als de totstandkoming van de corona 'wetenschap', die Omtzigt als volksvertegenwoordiger hebben gekneveld, die ongrondwetting volksvertegenwoordigers het woord hebben ontnomen en zelfs geschorst, die tijdens de vorige verkiezingen de regels veranderden, die denken bij kamermeerderheid de wet en grondwet opzij te mogen zetten.
"Wait a minute, I've got it, you're a loony!"quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:33 schreef DjDaano het volgende:
Beetje jammer voor je dat al die linkse planteneters fysiek nogal achtergesteld zijn.
Jij bent echt rijp voor het Pieter Baan centrum.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:06 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Net zoiets als de containertermen Nazi en antisemiet bedoel je?
Is helaas niet nodig, je krijgt het betreffende etiket automatisch opgespijkerd zodra wordt vermoed dat je je wel eens links van de klont VVD / PvdV / FvD / SGP begeeft.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:11 schreef Montagui het volgende:
Heb je ook zo'n pamflet voor 'early warning signs for marxism, communism, nazism etc etc'?
Klopt. Er zijn zoveel schandalige dingen waarvoor ze een paar decennia geleden nog door het gepeupel zouden zijn afgemaakt dat niets meer een schandaal is. Het lijkt wel tactiek, ik kan het zelf ook niet meer bijhouden, we moeten er wel onze schouders over ophalen anders kun je wel aan de gang blijven.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het pijnlijke aan dit soort uitgebreide opsommingen is dat het 't idee schept dat alles er wel zo een beetje mee aangehaald is, terwijl het nog niet eens een fractie is van wat opgesomd zou kunnen worden.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:22 schreef Gunnter het volgende:
Links duldt geen tegenspraak noch een andere mening. Anders ben je een Nazi of antisemiet. Links censureert erop los. Links kan niet zonder censuur want van feiten willen ze niets weten.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:11 schreef een of andere linksige handophoud(st)er het volgende:
"Wait a minute, I've got it, you're a loony!"(Monty Python)
Weet je helaas niet, er was veel ontevredenheid onder de Duitse bevolking en zonder Snorremans I was er misschien wel een Snorremans II opgestaan, die (voor zichzelf dan) het voordeel had iets minder knettergek / geobsedeerd te zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Achteraf gezien was er verschrikkelijk veel leed bespaard gebleven als die mislukte schilder vroegtijdig omgelegd zou zijn.
Hardop gelachen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem dat is dat de meest laaggeletterde generatie in eeuwen met zijn totaal gebrek aan historisch besef zichzelf het absolute morele gelijk toekent door maar zo luid mogelijk propaganda te herkauwen.
"Democratie ondermijnen", "de democratische rechtsstaat ondermijnen", het zijn lege VVD-praatjes die jij hier klakkeloos reproduceert alsof je er over hebt nagedacht. Dit komt van Yesilgz die niet weet of doet alsof ze niet weet wat de rechtsstaat inhoudt. .Dit is taal van de regering die illegaal mensen met de verkeerde mening liet bespioneren, intimideren, mishandelen en beschieten, die de grondwet aan de laars lapte en censuur pleegde, die loog over de oprichting van nog een geheime dienst, die structureel de kamer te laat, onjuist, niet en vals informeerde, die illegaal met rechters onderhandelde, illegaal de toeslagenouders de ellende in stortte, die loog over de gaswinning, die tegen de wil van de kamer ons het digitale Europese ID inrommelde, die stukken over het CBDC in het belang van de staat geheim verklaard, net als de totstandkoming van de corona 'wetenschap', die Omtzigt als volksvertegenwoordiger hebben gekneveld, die ongrondwetting volksvertegenwoordigers het woord hebben ontnomen en zelfs geschorst, die tijdens de vorige verkiezingen de regels veranderden, die denken bij kamermeerderheid de wet en grondwet opzij te mogen zetten.
Straks moeten we weer 'het feest van de democratie' vieren met partijen die hun tegenstanders willen verbieden en de mond willen snoeren. Daar is het nu ook ijselijk stil over met de verkiezingen in zicht, de volgende kabinetsperiode er weer vol tegenaan.
En dan kom jij hier doodleuk herkauwen dat Baudet de democratie komt ondermijnen, dan ben je gewoon een hulpeloos propagandaslachtoffertje. .
Goed geprobeerd maar dat is niet wat ik zeg.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ok, dus dan moeten we eigenlijk zeggen dat deze mensen geweld goed vinden tegen anderen van wie ze vinden dat die de boel aan het opstoken zijn? En wie maakt dan de beslissing dat dat geweld wel of niet mag? Want zoals je het nu zegt geef je aan dat er gradaties van afkeuring zijn. Baudet krijgt een klein beetje afkeuring, een zielig oud vrouwtje krijgt een hele hoop afkeuring, zoiets?
Wat is dit voor onzin? Jij denkt dat mensen in Nederland in 1600 of 1800 niet laaggeletterder dan nu waren?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem dat is dat de meest laaggeletterde generatie in eeuwen met zijn totaal gebrek aan historisch besef zichzelf het absolute morele gelijk toekent door maar zo luid mogelijk propaganda te herkauwen.
Als Baudet de macht krijgt, wat nooit zal gebeuren, zal hij helemaal een schrikbewind voeren. Een beetje jouw zoals jouw enge VVD-beeld, maar dan 100 keer erger.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan kom jij hier doodleuk herkauwen dat Baudet de democratie komt ondermijnen, dan ben je gewoon een hulpeloos propagandaslachtoffertje. .
Klopt en bij geen enkele gradatie is het toegestaan om fysiek geweld te gebruiken als burger. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Goed geprobeerd maar dat is niet wat ik zeg.
Overigens is het heel normaal dat er gradaties van afkeuring zijn in onze maatschappij. Ga maar eens een onschuldig kind vermoorden, een 50-jarige zwerver of een veroordeelde pedofiel. Wedden dat er gradaties van afkeuring zullen zijn?
Weltschmerz zit er meestal volledig naast. Wat uiteraard wel zo is, is dat er misschien enige inflatie heeft plaats gevonden als je ziet dat iemand als Baudet zijn diploma cadeau heeft gekregen omdat hij wat gebrabbel wat zijn echokamer leuk vond op papier zette.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Jij denkt dat mensen in Nederland in 1600 of 1800 niet laaggeletterder dan nu waren?
Oei.... wat een demoniserende leugen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:22 schreef Gunnter het volgende:
Baudet is geen dictator die zijn wil oplegt zoals links en woke.
Yep volledig kansloze mening.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 15:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mijn meningen in dit topic? Dat is dat Baudet een terreursympathisant is, een fan van de terrorist Poetin.
Maar dat ontken je liever? Of je praat het goed ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |