Je verwart je eigen primitieve emoties met ethiekquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jochie toch, moeilijk he een discussie. In plaats van een argument moet je inderdaad gewoon een zinnetje zonder context nemen. Wat is er dan mis met mensen voor hun gedrag verantwoordelijk houden?
[..]
Nee ik legde je net al uit dat dit totaal niet opgaat. Dus leuk dat je nog maar een keer precies dezelfde stroman verzint maar zo komen we niet verder.
[..]
Nogmaals het is niet allemaal zo zwart-wit. Niet elke nazi gebruikte fysiek geweld, een Goebbels veroorzaakte waarschijnlijk meer geweld dan een willekeurige frontsoldaat. Ik stel Baudet niet gelijk aan een nazi, zijn gedachtegoed zit wel in de buurt.
Dat jij wat Baudet allemaal claimt acceptabel vindt en wegkijkt van de gevolgen van bijvoorbeeld het verspreiden van complotten maakt je bepaald niet verlicht. Als je wil weten hoe het komt dat zon fakkelman bij Kaag voor de deur staat hoef je niet verder te kijken dan types Baudet. Zo ontkom je uiteraard ook niet aan de tolerantieparadox in deze. Het idee dat je geweldloos intolerantie kan bestrijden is prachtig maar niet altijd realistisch. Misschien moet Baudet er zelf mee beginnen: het goede voorbeeld geven, vragen of de man met andere mening niet vervolgd kan worden voor hun conflictje. Kan hij daarna geweldloos hem op andere ideeen brengen.
[..]
Ach Baudet is amper politicus te noemen. Zijn politieke bijdrage in Nederland is miniem. Haatzaaier past beter.
Ik heb het niet over emoties maar als je het daarover wil hebben in tegenstelling tot jou heb ik 0,0 behoefte ooit iemand op zijn bek te slaan. Ik kan wel in de stijl Baudet iemand het bloed onder de nagels vandaan halen met woorden tot hij mij een klap geeft. In dat geval kruip ik alleen niet in de slachtoffer rol, als ik continue uitdaag en loop te zieken kan het resultaat een pats zijn. Doen alsof je daar zelf geen aandeel in hebt in zon geval is onzin.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 20:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je verwart je eigen primitieve emoties met ethiek.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil soms ook wel eens iemand die echt totale bullshit of iets naars over me zegt voor zijn bek slaan.
Wil niet zeggen dat die persoon dat dan ook verdient, hoe goed je dat je jezelf ook kan verkopen.
Je bewijst zeker met je laatste zijn gewoon mijn eerdere punt, als je jezelf maar vertelt dat die persoon echt heel erg fout is en je die persoon maar genoeg wegzet als minderwaardig, dan mag je slaan.
En je nazivergelijking is wederom de kers op de taart. Omdat jij Baudet wegzet als nazi-light, praat je het slaan goed.
Omschrijving Ori๋ntatiepuntquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat het strafbaar is, mag duidelijk zijn. De vraag is nu hoe strafbaar het is.
Het zal ingewikkeld worden om te beredeneren dat het een foutje was. Dat er nog een andere Putin-aanbidder in aantocht was, ofzo.
Hoeveel straf staat er op het slaan met een paraplu, want zo'n uitspraak schept een precedent.
Lijkt mj een gevalletje optie c. mits dat de Belgische maatstaven zijn die jij postte.quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Omschrijving Ori๋ntatiepunt
a. Droge klap of schop (alleen pijn, geen letsel): ค 500,--
b. Mishandeling, lichamelijk letsel ten gevolge hebbend: ค 750,--
c. Mishandeling met behulp van een slagwapen of door een kopstoot, lichamelijk letsel ten gevolge hebbend: 120 uur taakstraf
Wat ik postte geldt in Nederland. Belgische wetten opzoeken vind ik altijd een drama. lol.quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mj een gevalletje optie c. mits dat de Belgische maatstaven zijn die jij postte.
Ja, dan is het invalide, natuurlijk, dit wordt in Belgie berecht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 00:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat ik postte geldt in Nederland. Belgische wetten opzoeken vind ik altijd een drama. lol.
Tja, framing. Er zijn veel te veel mensen die niet snappen dat een foto een dusdanige momentopname is dat die veel meer zegt over degene die hem uitkiest en plaatst dan over de reactie van de gefotografeerde.quote:
Dolkomisch wel dat de wappies nu zover zijn dat zelfs een aanval op hun poiitiek leider een complot is van diezelfde leiderquote:Op zondag 29 oktober 2023 23:05 schreef Magister_Artium het volgende:
De klap wordt op X flink bekritiseerd. Als ik zelf kijk, ga ik ook twijfelen. Toch een toneelstukje?
Sorry Tjer, om 26 zetels te halen, moet je toch eerst kogels door je kop krijgen. Ben je zelf dan niet meer bij…
Mooi is dat... dan kan ik jou straks ook niet meer volgen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
Ik weet niet wat je aan het roken bent, maar ik wil het ook.
"Baudet krijgt klap met jachtgeweer"?quote:
Ah, Baudet is gewoon een volleerd voetballer. Plu raakt zijn hoofd niet eensquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |