abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211168397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:22 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Nee maar je lokt het er weel mee uit. Die tussenpartijen huren ook weer zzp'ers in etc. De overheid moet gewoon normale voorwaarden hanteren en dan krijgen werknemers ook normaal betaald. Als je de bedrijven gaat uitknijpen zullen die weer de medewerkers uitknijpen. Het begint bij de bron.
Mweh. Oneens, maak de uren administratie maar ok daar.
Dan verplicht je maar een audit of wat dan ook om zekerheid te verkrijgen dat de uren kloppen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211169202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoef geen toeslagen, maar ik wens ook niet beboet te worden voor minder dan fulltime werken.
In de huidige situatie word je ook niet beboet door minder werken; integendeel: je krijgt (vaak) meer toeslagen en kwijtscheldingen. Plus extra vrije tijd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211169363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:03 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dat is de keuze van de aanbesteder, de gemeente in dit geval. Dus even een belletje doen naar de lokale wethouder dat hij wat humaner moet zijn.
Dat is helemaal geen keus.

De thuiszorg-werkgever is gewoon verplicht om de reizen van werk-werkverkeer te vergoeden met uurloon + reiskostenvergoeding conform de CAO.
pi_211169390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:22 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Nee maar je lokt het er weel mee uit. Die tussenpartijen huren ook weer zzp'ers in etc. De overheid moet gewoon normale voorwaarden hanteren en dan krijgen werknemers ook normaal betaald. Als je de bedrijven gaat uitknijpen zullen die weer de medewerkers uitknijpen. Het begint bij de bron.
Nee, dat lok je er helemaal niet mee uit. Je vraagt er alléén mee dat de bedrijven die inschrijven op de aanbesteding de indirecte kosten in die tarieven per handeling verwerken. En om de aanbesteding te winnen dus efficiënt omgaan met die indirecte kostenposten.

In de bouw werkt dat prima op die manier, waarom zou dat in de (thuiszorg) niet kunnen?
pi_211169510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 16:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen keus.

De thuiszorg-werkgever is gewoon verplicht om de reizen van werk-werkverkeer te vergoeden met uurloon + reiskostenvergoeding conform de CAO.
Dat kan helemaal niet uit en dat weet de opdrachtgever daarom zien ze het ook door de vingers. Plus ze zetten zoveel mogelijk zzp'ers in waarbij dit wel gewoon kan.

Maarja jij denkt het weer beter te weten terwijl de praktijk wederom volledig anders is.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211169712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 17:02 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dat kan helemaal niet uit en dat weet de opdrachtgever daarom zien ze het ook door de vingers. Plus ze zetten zoveel mogelijk zzp'ers in waarbij dit wel gewoon kan.

Maarja jij denkt het weer beter te weten terwijl de praktijk wederom volledig anders is.
Als dat niet uit kan moet de opdrachtgever gewoon geld bijleggen.

En wat een ZZP-er doet moet hij/zij zelf weten. Die is immers zijn eigen werkgever en hoeft zichzelf niet comform CAO te betalen. Maar de werknemer in dienst van een werkgever moet gewoon zijn gewerkte reisuren uitbetaald krijgen.

Dat helaas veel zorgmedewerkers ondanks inmiddels de nodige jurisprudentie op dit onderwerp zichzelf langdurig op deze wijze laten uitknijpen is zonde. Ze laten zich voor duizenden euro's per jaar naaien.
Even in samenwerking met de vakbond een simpele vuist maken en dit probleem lost zich voorgoed op.
pi_211169777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 17:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Als dat niet uit kan moet de opdrachtgever gewoon geld bijleggen.

En wat een ZZP-er doet moet hij/zij zelf weten. Die is immers zijn eigen werkgever en hoeft zichzelf niet comform CAO te betalen. Maar de werknemer in dienst van een werkgever moet gewoon zijn gewerkte reisuren uitbetaald krijgen.

Dat helaas veel zorgmedewerkers ondanks inmiddels de nodige jurisprudentie op dit onderwerp zichzelf langdurig op deze wijze laten uitknijpen is zonde. Ze laten zich voor duizenden euro's per jaar naaien.
Even in samenwerking met de vakbond een simpele vuist maken en dit probleem lost zich voorgoed op.
Nee hoor dan zijn die bedrijven failliet en zijn ze terug bij af. Maar ik wens je succes hoor 😅😂
pi_211170070
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 17:23 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Nee hoor dan zijn die bedrijven failliet en zijn ze terug bij af. Maar ik wens je succes hoor 😅😂
Dat uitbuiters failliet gaan is niet erg. Dan krijgen de bedrijven die hun personeel wel eerlijk betalen betere kansen.

Aan het verdwijnen van uitbuiters verliezen we als samenleving niets. En de medewerkers kunnen eigenlijk direct aan het werk bij het bedrijf wat vervolgens de taken overneemt, want de hoeveelheid zorg die geleverd moet worden blijft gelijk.
pi_211170485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 17:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat uitbuiters failliet gaan is niet erg. Dan krijgen de bedrijven die hun personeel wel eerlijk betalen betere kansen.

Aan het verdwijnen van uitbuiters verliezen we als samenleving niets. En de medewerkers kunnen eigenlijk direct aan het werk bij het bedrijf wat vervolgens de taken overneemt, want de hoeveelheid zorg die geleverd moet worden blijft gelijk.
De belastingdienst en uwv betalen de kosten en de uitbuiter doet weer hetzelfde in de volgende gemeente in een andere bv en onder een andere naam.

Gemeentes slopen op deze manier de samenleving en sociale zekerheid.
pi_211171978
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 16:31 schreef blomke het volgende:

[..]
In de huidige situatie word je ook niet beboet door minder werken; integendeel: je krijgt (vaak) meer toeslagen en kwijtscheldingen. Plus extra vrije tijd.
Eh ja, maar ik krijg die niet. En ik zit niet te wachten op een overheid die wil dat we zoveel mogelijk fulltime werken en daartoe bonussen biedt. Ik vind dat veel te ingrijpende bemoeienis in privékeuzes die bovendien vanuit een gezinsperspectief logisch en wenselijk zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211172187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 19:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eh ja, maar ik krijg die niet. En ik zit niet te wachten op een overheid die wil dat we zoveel mogelijk fulltime werken en daartoe bonussen biedt. Ik vind dat veel te ingrijpende bemoeienis in privékeuzes die bovendien vanuit een gezinsperspectief logisch en wenselijk zijn.
Je ontvangt nu een bonus voor weinig werken en dat is ook niet wenselijk voor de maatschappij. Dus schaf de belasting schalen af en de toeslagen en dan mag iedereen zelf bepalen waar hij of zij voor kiest.
pi_211172202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 20:01 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je ontvangt nu een bonus voor weinig werken en dat is ook niet wenselijk voor de maatschappij. Dus schaf de belasting schalen af en de toeslagen en dan mag iedereen zelf bepalen waar hij of zij voor kiest.
Mee eens!
pi_211172266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 20:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mee eens!
Topic kan dicht! ;-)
pi_211172321
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 19:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eh ja, maar ik krijg die niet. En ik zit niet te wachten op een overheid die wil dat we zoveel mogelijk fulltime werken en daartoe bonussen biedt.
Mee eens. Maar tegelijkertijd hoeft de overheid in mijn ogen ook geen mensen te sponsoren die in principe prima in staat zijn om voor zichzelf genoeg inkomsten te vergaren, maar die dat nu niet doen wegens het bestaan van allerlei toeslagen.
pi_211172428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 20:07 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Mee eens. Maar tegelijkertijd hoeft de overheid in mijn ogen ook geen mensen te sponsoren die in principe prima in staat zijn om voor zichzelf genoeg inkomsten te vergaren, maar die dat nu niet doen wegens het bestaan van allerlei toeslagen.
Ook mee eens. Gezellig hier. c_/
pi_211175912
Toeslagen zijn toch voor mensen die voor minimumloon werken en lage inkomen hebben? Gebaseerd op 30k inkomst per jaar of zo? Als je al een goed betaalde baan heb en dan zelf beslissen om minder te gaan werken, kan je helemaal geen toeslagen krijgen.
Ik vind het prima als mensen die allemaal 'klote' (maar wel nuttige) werk doen kunnen 32 ipv 60 uren per week gaan draaijen en hebben wel wat steun van toeslagen krijgen.
Wel 'grappig' dat hoog verdieners gaan wel een beetje over toeslagen zeiken. Hoeveel grote bedrijven/organisaties krijgen enorme tax benefits en subsidies hier in Nederland? Tax the multi-nationals.
Minimumloon moet wat hoger.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_211175934
Fulltime werken is leuk als het allemaal kan. Maar de overheid wil ook dat je gaat mantelzorgen want de zorg die er was is grotendeels wegbezuinigd. En kinderen fulltime naar de kinderdagopvang sturen is ook een utopie. Ten eerste is het niet te betalen (in andere landen is het soms gratis). Ten tweede zijn er amper plekken. Dan zijn de Nederlandse scholen en clubjes ook nog eens zo ingericht dat je als ouder eigenlijk wel een paar middagen vrij moet zijn voor halen en brengen, denk alleen maar aan zwemles.

Maar goed, de overheid is recent ook al op de vingers getikt door het sociaal en cultureel planbureau, dat zij teveel van burgers vragen. Fulltime werken is leuk als het allemaal kan, maar voor veel mensen niet haalbaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ed1234 op 03-11-2023 06:06:21 ]
  vrijdag 3 november 2023 @ 07:30:49 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211176076
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 05:24 schreef Tingo het volgende:
Toeslagen zijn toch voor mensen die voor minimumloon werken en lage inkomen hebben? Gebaseerd op 30k inkomst per jaar of zo? Als je al een goed betaalde baan heb en dan zelf beslissen om minder te gaan werken, kan je helemaal geen toeslagen krijgen.
Ik vind het prima als mensen die allemaal 'klote' (maar wel nuttige) werk doen kunnen 32 ipv 60 uren per week gaan draaijen en hebben wel wat steun van toeslagen krijgen.
Wel 'grappig' dat hoog verdieners gaan wel een beetje over toeslagen zeiken. Hoeveel grote bedrijven/organisaties krijgen enorme tax benefits en subsidies hier in Nederland? Tax the multi-nationals.
Minimumloon moet wat hoger.
Het issue is dat het voor een deel van deze mensen niet loont om fulltime te werken.
Als ze parttime werken + toeslagen hebben ze netto net zoveel als fulltime werken zonder toeslagen. Tja wie gaat er meer werken voor hetzelfde netto?
En het gaat dan niet om 60 vs 32 uur maar 40 vs 16 uur.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 3 november 2023 @ 07:34:03 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211176084
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 05:24 schreef Tingo het volgende:
Toeslagen zijn toch voor mensen die voor minimumloon werken en lage inkomen hebben?
Dat is het idee. In de praktijk is het een parttimersbonus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 3 november 2023 @ 08:02:20 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211176199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 07:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is het idee. In de praktijk is het een parttimersbonus.
Alleen maar als je alleenstaand bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211186323
Er zitten ook heel veel ouders in de bijstand omdat ze zorgen kinderen hebben.

Ik heb mijn kind ook thuis, kind kan niet naar een speciale opvang of school te veel prikkels.

Oppas alleen thuis bij mij, anders overprikkeld.

En zo ben ik niet de enige, ik werk nog omdat mijn ouders oppassen maar ik wer te onregelmatig voor een reguliere pgb begeleider, gemeente zegt, ga jij toch lekker de bijstand in ?? Zijn al je zorgen weg.... pardon ????

Ik ben blij met mijn kleine contract en toeslagen anders had ik dus inderdaad de bijstand in gemoeten op dit moment. Ben nu bezig met dubbele kinderbijslag om te zien als ik nog een paar uurtjes minder kan om mijn ouders te ontlasten
pi_211186400
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 00:51 schreef Aloria het volgende:
Er zitten ook heel veel ouders in de bijstand omdat ze zorgen kinderen hebben.

Ik heb mijn kind ook thuis, kind kan niet naar een speciale opvang of school te veel prikkels.

Oppas alleen thuis bij mij, anders overprikkeld.

En zo ben ik niet de enige, ik werk nog omdat mijn ouders oppassen maar ik wer te onregelmatig voor een reguliere pgb begeleider, gemeente zegt, ga jij toch lekker de bijstand in ?? Zijn al je zorgen weg.... pardon ????

Ik ben blij met mijn kleine contract en toeslagen anders had ik dus inderdaad de bijstand in gemoeten op dit moment. Ben nu bezig met dubbele kinderbijslag om te zien als ik nog een paar uurtjes minder kan om mijn ouders te ontlasten
Of gewoon je kind naar school sturen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 08:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Alleen maar als je alleenstaand bent.
Teveel vvd'ers hier.
pi_211187049
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 20:07 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit ja.

Van die lui die als ze meer kunnen verdienen of überhaupt zelf hun geld kunnen verdienen eerst gaan rekenen wat dat betekent voor hun tsunami aan toeslagen die elke maand op hun rekening wordt gestort.
pi_211187329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 01:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Of gewoon je kind naar school sturen.
[..]
Teveel vvd'ers hier.
Lekker makkelijk als je kind ass en een prikkelverwerkingsstoornis heeft en school dus niet werkt ( niet leerbaar) lekker makkelijk kort door de bocht antwoord ofniet joh... 2 jaar lang problemen met school gehad hierdoor.

Niet alle kinderen hebben een plek omdat het systeem niet werkt voor ze en het zijn heel veel kinderen en ouders die dus thuis zitten met dit probleem. ( wil je wat jaren lange wachtlijsten en hulp ho maar dan mag je zelf mantelzorgen voor je kind want je voelt je echt geen ouder meer kan ik je zeggen )

Jij mag ze de politiek in daar denken ze ook zo onnozel

Zoon had een prachtig plekje, interne klas jeugdzorg, helaas mag je daar maar maximaal een jaar zitten, ze hebben het nog kunnen verlengen met een half jaar en toen moest hij weg. Regels mevrouw zo werkt het systeem. Daarna speciaal onderwijs cluster 4. .... hij was bijna zindelijk..... alles weg geen school meer geen zindelijkheid ....

Puur omdat het systeem te autistisch is. Het hele systeem moeten ze eruit flikkeren en puur per kind zien wat er nodig is..

Ben je alleen heb je geen fam/vrienden dan ben je fucked en kun je dus niet werken.. Dan mag je eerst al je geld opvreten voor je de bijstand in kunt, puur vanwege je zoon omdat het hele systeem falende is en er geen klassen bestaan met maar 2/3 leerlingen. ( en de zorgboerderij lange wachtlijsten heeft )

Maar hey, dit is zo op te lossen, gewoon naar school sturen....
Na hele onderzoeken hebben we zwart op wit dat meneer zelf lerend is en max 2 andere kinderen in de klas mag hebben. Weet jij nog een school met 1 klas en 1 op 1 begeleiding met 2 andere kinderen. Hoor graag van je ( de kinderen moeten wel ouder dan hem zijn hij kan niks met het onvoorspelbare gedrag van zijn eigen leeftijd van 6 of jonger )

[ Bericht 7% gewijzigd door Aloria op 04-11-2023 08:53:10 ]
pi_211187812
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 08:35 schreef Aloria het volgende:

Het hele systeem moeten ze eruit flikkeren en puur per kind zien wat er nodig is..

Alsof dat haalbaar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')