Ja. Heel heftige tijden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Maar als je je emotie loskoppelt (of op een lager pitje zet) kun je uitzoomen en een soort helikopterview bewerkstelligen en het op een macro manier bekijken. Het is een ambacht die niet iedereen is gegeven. Zeker als je regelmatig inzoomt wordt dat juist nog moeilijker. Ik doe het voornamelijk wanneer het IsraëI betreft. Dan kan ik wat rationeler en met een coole farmer blik naar kijken. Voor de Palestijnen wil ik het niet. Is een keuze. Prima.
Heftige tijd, ik zei het al eerder. We lijken aan de vooravond van WW3 te staan. Ik hou mijn hart vast met de belangenverstrengelingen en proxy-verbindingen.²
Ik denk dat je heel erg veel mensen gaat verliezen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Russen hadden heel wat meer soldaten klaar staan voor de inname van Berlijn, anderhalf miljoen tegenover 45.000 soldaten en de inwoners en die verloren ook nog zowat 400.000 man.
Ik deel je zorgen. Ik zal het wat concretiseren:quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je nou ook maareens iets van context zou geven. Doe je niet
lolquote:
De media is zeker nu vrij pro Palestijnen hier althans. Heel goed.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik deel je zorgen. Ik zal het wat concretiseren:
Hamos valt IsraëI aan. De wereld wordt deze verschrikkelijke gebeurtenis die ik ten zeerste condem verkocht dat dit een eerste actie in deze geweldspiraal is. Maar dat is feitelijk onjuist. Daarom is context en duiding zo enorm belangrijk. Voor waarheidsvinding en het daarmee funderen van mening op feiten.
Maar ik voel je zeker.²
Uhhh ja niemand verkoopt dit alsof de aanval van Hamas/Hamoes/Hummus of hoe je ze vandaag ook noemt het begin van deze ellende is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik deel je zorgen. Ik zal het wat concretiseren:
Hamos valt IsraëI aan. De wereld wordt deze verschrikkelijke gebeurtenis die ik ten zeerste condem verkocht dat dit een eerste actie in deze geweldspiraal is. Maar dat is feitelijk onjuist. Daarom is context en duiding zo enorm belangrijk. Voor waarheidsvinding en het daarmee funderen van mening op feiten.
Maar ik voel je zeker.²
En toch condem ik deze aanval ten zeerste. Daar lag ook het zwaartepunt. Overigens ook de aanvallen van IsraëI. Die eigenlijk nog meer als ik eerlijk mag zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Uhhh ja niemand verkoopt dit alsof de aanval van Hamas/Hamoes/Hummus of hoe je ze vandaag ook noemt het begin van deze ellende is.
Ja dat heb je vanaf het begin af aan al duidelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch condem ik deze aanval ten zeerste. Daar lag ook het zwaartepunt. Overigens ook de aanvallen van IsraëI. Die eigenlijk nog meer als ik eerlijk mag zijn.²
Je maakt een geintje? Philippine, Thailand. They took everyone.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb niet gehoord over dit uit Thailand.
Als ik dan toch een winstpuntje mag noemen in deze vreselijke tijd is dat het wel. We hebben dit te danken aan de social media. Niet langer kan 1 partij het volledige narratief bepalen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De media is zeker nu vrij pro Palestijnen hier althans. Heel goed.
Ohhh lik me hummusquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:48 schreef sp3c het volgende:
ja dat met die namen ben ik klaar mee hoor, Hamas en Israel
de rest gooi ik ongelezen weg, lijkt me zonde van je tijd maar try me
dat lijkt me meer een offline activiteitquote:
Ja, ik vind dat je maar beter kan duidelijk kan zijn met zo iets. Natuurlijk mag je nuance aanbrengen en ik ben zeker niet vies van een "maar". Maar veroordeel ondubbelzinnig het geweld van beide partijen. Dat heb ik vanaf dag 1 gedaan en dat maakt me statig. Prima.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja dat heb je vanaf het begin af aan al duidelijk gemaakt.
En met je vlezige opmerkingen ben je nog goed weggekomen ook.
Jajajaquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat lijkt me meer een offline activiteit
Pardon?quote:
Ik maak geen geintje.. Wat is er specifiek met die mensen aan de hand?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je maakt een geintje? Philippine, Thailand. They took everyone.
Eens.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik dan toch een winstpuntje mag noemen in deze vreselijke tijd is dat het wel. We hebben dit te danken aan de social media. Niet langer kan 1 partij het volledige narratief bepalen.
Dat maakt me zo fier en blij.²
ja jij niet hequote:
Er wordt veel gelogen via social media. Ook met beelden. Niet direct makkelijker.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik dan toch een winstpuntje mag noemen in deze vreselijke tijd is dat het wel. We hebben dit te danken aan de social media. Niet langer kan 1 partij het volledige narratief bepalen.
Dat maakt me zo fier en blij.²
Ze zijn vermoord in dezelfde Hamas raid en ook taken as hostages.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik maak geen geintje.. Wat is er specifiek met die mensen aan de hand?
quote:
Hoe weet jij dat wel en ik niet? Of gaat het over 6 mensen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze zijn vermoord in dezelfde Hamas raid en ook taken as hostages.
Still.
It's been all over the news .quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat wel en ik niet? Of gaat het over 6 mensen?
Dat moet ontzettend vreselijk zijn geweest. Daarom vind ik het zo ontzettend jammer dat we amper 80 jaar later toch weer vervallen in dit soort haast etnisch geweld. Zonde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:54 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Eens.
Want eerst hoorde je pas jaren later dat je familie vergast was. Na talrijke zoekopdrachten in de krant.
jij mag allesquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Kan ik nog even wachten totdat Jaroon zichzelf gaat quoten en daarna op zijn minst 3 keer op zichzelf gaat antwoorden?
Geen cunning linguist maar een humming linguist?quote:
Mooie stijl man, dat praten in kwatrijnen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:56 schreef sp3c het volgende:
geweld veroordelen is makkelijk, laf soms
soms is geweld nodig
Ik ben nu om me heen aan het kijken of ik Ralph Inbar zie (ook heel passend voor dit onderwerp).quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Maar als je je emotie loskoppelt (of op een lager pitje zet) kun je uitzoomen en een soort helikopterview bewerkstelligen en het op een macro manier bekijken. Het is een ambacht die niet iedereen is gegeven. Zeker als je regelmatig inzoomt wordt dat juist nog moeilijker. Ik doe het voornamelijk wanneer het IsraëI betreft. Dan kan ik wat rationeler en er met een coole farmer blik naar kijken. Voor de Palestijnen wil ik het niet. Is een keuze. Prima.
Heftige tijd, ik zei het al eerder. We lijken aan de vooravond van WW3 te staan. Ik hou mijn hart vast met de belangenverstrengelingen en proxy-verbindingen.²
we zijn nooit gestopt!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat moet ontzettend vreselijk zijn geweest. Daarom vind ik het zo ontzettend jammer dat we amper 80 jaar later toch weer vervallen in dit soort haast etnisch geweld. Zonde.
De wereld heeft een kort geheugen zo blijkt maar weer.²
Geweld veroordelen is m.i. niet laf hoor.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:56 schreef sp3c het volgende:
geweld veroordelen is makkelijk, laf soms
soms is geweld nodig
Waar doe ik dat?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Kan ik nog even wachten totdat Jaroon zichzelf gaat quoten en daarna op zijn minst 3 keer op zichzelf gaat antwoorden?
Bammmm!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
we zijn nooit gestopt!
heb je de oorlogen op de Balkan gemist of ben jij degene met het korte geheugen
somsquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Geweld veroordelen is m.i. niet laf hoor.
Maar in een conflict zoals dit....hoe zou het zonder kunnen?
Een link naar niets....?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 00:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
NWS / Tot 16 jaar geëist voor gruweldaden
ja ging wat mis.. fixed inmiddels.quote:
Ik heb nu trouwens wel het vermoeden dat het verkeerd spellen van namen en woorden met opzet is (een soort van kruisen van je vingers achter de rug).quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch condem ik deze aanval ten zeerste. Daar lag ook het zwaartepunt. Overigens ook de aanvallen van IsraëI. Die eigenlijk nog meer als ik eerlijk mag zijn.²
Des te korter het geheugen.quote:
jouw geheugenquote:
Een post van mij uit 2017. Heel erg sterk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 00:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
ja ging wat mis.. fixed inmiddels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |