abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211071191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:12 schreef Alov het volgende:

[..]
Dus elke keer als jij Israël's daden veroordeelt kunnen we ook de contextkaart trekken?
Beide kanten het liefst.
pi_211071198
Arabisch talige BBC faciliteert genocidaal taalgebruik zonder er iets van te zeggen :r

🇮🇱💥🇵🇸 BBC hosts Mordechai Kedar, a moderate #Zionist (as per his profile) & “scholar” of #Arab culture at Bar-Ilan Uni.

👉 Anchor: Your take on #Israeli officials’ statements equating #Palestinians to #animals. (#Dehumanising)

👉 Mordechai: “I don’t equate them with animals cz this is demeaning the animals!”

👉 Anchor: this is your opinion

👉 Mordechai: Yes, I am saying that.

👉 Anchor: Thank you! (That’s it. No challenging, no shaming him, no cutting the interview, nothing!)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211071200
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
IsraëI heeft zichzelf zo vaak hoogdravend neergezet als de enige democratie in het Midden-Oosten. Maar ze vechten nu gewoon een ordinaire ruzie uit. Terreur vs terreur.

Blijkt maar weer dat dat slechts holle retoriek was.

:{²
Men vecht nu voor hun land na jaren slechte politiek.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:19:16 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211071202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
;(

De rest van je post snap ik overigens niet zo goed. Heb je het nou over mijn argument? Want de rest van je post is een mooi voorbeeld dat bij mijn argument past.
ik snap niet zo goed waarom de context erbij halen fout is

imo is het waarom juist het belangrijkste als je het over het NWS hebt, waarom doen die mensen dat, waarom gebeurt er iets

ik zie niet goed waarom je dit specifieke incident los moet zien van de geschiedenis
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211071209
Gaza gaat gewoon weggevaagd worden. Long and slowly. Want ze leveren die terroristen niet uit. De hostages zijn de enige reden dat Gaza er nog is.
De vraag is waar gaan de Gazanen heen.

Maar er gaat geen Gazastrook meer bestaan voor lang.
pi_211071223
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:20 schreef Black_Baron het volgende:
Gaza gaat gewoon weggevaagd worden. Long and slowly. Want ze leveren die terroristen niet uit. De hostages zijn de enige reden dat Gaza er nog is.
De vraag is waar gaan de Gazanen heen.

Maar er gaat geen Gazastrook meer bestaan voor lang.
Dan heb je Hamas verslagen en krijg je de dag erop het geboortekaartje van Hamas 2.0 in de brievenbus.
pi_211071225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dan heb je Hamas verslagen en krijg je de dag erop het geboortekaartje van Hamas 2.0 in de brievenbus.
Maar niet vanuit Gaza meer.
pi_211071236
Ik vind dat de Israëli zich heel goed inhouden.
Vanwege de hostages.
Daarna gaat het los.
Geen land gaat dit namelijk accepteren.
pi_211071246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:24 schreef Black_Baron het volgende:
Ik vind dat de Israëli zich heel goed inhouden.
Vanwege de hostages.
Daarna gaat het los.
Geen land gaat dit namelijk accepteren.
Na wat? Dan is er een deal.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:27:12 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211071247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik snap niet zo goed waarom de context erbij halen fout is

imo is het waarom juist het belangrijkste als je het over het NWS hebt, waarom doen die mensen dat, waarom gebeurt er iets

ik zie niet goed waarom je dit specifieke incident los moet zien van de geschiedenis
Die waarom vragen zijn dus waar de context thuis hoort, zei ik hierboven ook al. Waar het fout gaat is dat men de context in gaat zetten om een punt te maken. Als Israël een huis vol met vluchtelingen besluit op te blazen puur voor de leuk kunnen ze verzachtende omstandigheden door 7 oktober ook helemaal vergeten, dient het gewoon onvoorwaardelijk afgekeurd te worden, geen jamaars, dat gaat ver over elke vorm van rechtvaardiging heen.

Zelfde met Hamas nu. Het maakt niet uit of Israël 20 jaar geleden zelf een terreurbeweging heeft opgetuigd in Gaza of dat een stel verveelde Gazanen even voor de leuk wat wilden uitrichten tegen het altijd vredige Israël, de argumenten moeten gewoon altijd hetzelfde zijn, namelijk dat terrorisme niet goed te praten is (punt).
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211071249
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Maar niet vanuit Gaza meer.
Het IDF gaat bij een grondinvasie ook gigantische verliezen lijden en zoveel Joden zijn er nu ook weer niet.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:30:24 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211071265
De F-15E's van de VS draaien alvast een beetje warm.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211071272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het IDF gaat bij een grondinvasie ook gigantische verliezen lijden en zoveel Joden zijn er nu ook weer niet.
Die zijn er wel. Er staan er 300.000 klaar. En dan?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:31:57 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211071273
quote:
Rutte: kabinet steunt Israël niet blind, situatie is niet zwart-wit

Demissionair premier Rutte heeft in de Tweede Kamer voor aanvang van het debat over de oorlog tussen Hamas en Israël een toespraak gehouden over onder meer de weerslag van de oorlog op Nederland. "De tragiek van deze oorlog is dat het denken vaak zwart-wit is, ook in ons land", zei hij.

Ook het kabinet heeft daarmee te maken. "Het beeld is ontstaan dat het kabinet Israël blind steunt in alles wat er gebeurt", zei Rutte. Dat is volgens hem echter niet het volledige verhaal. "Israël kan niet veilig bestaan zolang Hamas aanvallen kan uitvoeren. Onschuldige burgers moeten zo min mogelijk slachtoffer worden van strijd tegen Hamas", zei Rutte.

Hij heeft gisteren in zijn gesprek met de Israëlische premier Netanyahu gepleit voor humanitaire pauzes. En ook met de Palestijnse president Abbas sprak hij over de terreurdaden van Hamas, zei Rutte. "Abbas veroordeelt Hamas ook, want de Palestijnse bevolking heeft daar niets aan."

Hoop houden
Het perspectief voor de Israëlische en de Palestijnse bevolking is een tweestatenoplossing, zegt Rutte. "We moeten hoop houden op de menselijkheid."

Terug in Nederland sprak Rutte vandaag met familieleden van zowel Israëliërs als Palestijnen. In de Kamer vertelde hij over zijn gesprek met een Palestijnse vrouw die in één bombardement vijf familieleden verloor. Hij sprak ook met de familieleden van Israëlische gijzelaars en slachtoffers. "Elk slachtoffer is er een te veel, elk leven is evenveel waard", zei Rutte daar in de Tweede Kamer over.

Het Kamerdebat gaat over de Europese top van donderdag en vrijdag, waar regeringsleiders de oorlog tussen Hamas en Israël zullen bespreken. Rutte gaat daar namens Nederland naartoe.

In de Kamer ontstond een heftige discussie toen Denk-Kamerlid Van Baarle de zin 'From the river to the sea, Palestine wil be free' uitsprak, oftewel 'Van de rivier tot de zee, Palestina zal vrij zijn'.

Kamervoorzitter Bergkamp zei hem dat zij deze omstreden uitspraak niet in het debat wil horen. Ook Kamerleden van VVD, CDA, JA21 en ChristenUnie maakten bezwaar. De uitspraak is volgens hen antisemitisch omdat hij tot de vernietiging van Israël zou oproepen.

Volgens de Kamerleden is Denk aan het polariseren. Van Baarle ontkent dat en zegt dat hij opkomt voor de gelijke rechten van de Palestijnen. Die zijn naar zijn mening pas gewaarborgd als het huidige Israëlische grondgebied een nieuwe staat wordt onder Palestijnse vlag. Daar is een meerderheid in de Kamer het niet mee eens.

Het kabinet heeft al gepleit voor humanitaire pauzes en zal dat op de Europese top weer doen. Later vanavond zal Rutte dat in het debat nader toelichten en reageren op vragen van de Kamerleden.

Rutte moet ook nog reageren op het voorstel van de Franse president Macron om de internationale coalitie tegen Islamitische Staat te betrekken bij Israëls oorlog met Hamas. Nederland behoort ook tot die coalitie.

https://nos.nl/artikel/24(...)ie-is-niet-zwart-wit
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:32:24 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211071275
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die waarom vragen zijn dus waar de context thuis hoort, zei ik hierboven ook al. Waar het fout gaat is dat men de context in gaat zetten om een punt te maken. Als Israël een huis vol met vluchtelingen besluit op te blazen puur voor de leuk kunnen ze verzachtende omstandigheden door 7 oktober ook helemaal vergeten, dient het gewoon onvoorwaardelijk afgekeurd te worden, geen jamaars, dat gaat ver over elke vorm van rechtvaardiging heen.

Zelfde met Hamas nu. Het maakt niet uit of Israël 20 jaar geleden zelf een terreurbeweging heeft opgetuigd in Gaza of dat een stel verveelde Gazanen even voor de leuk wat wilden uitrichten tegen het altijd vredige Israël, de argumenten moeten gewoon altijd hetzelfde zijn, namelijk dat terrorisme niet goed te praten is (punt).
maar het heeft niets met goedpraten te maken en ik hoef helemaal niets af te keuren

ik wil gewoon weten waarom die dingen gebeuren
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:33:52 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211071283
nog sterker nog als ik niet weet waarom dan weet ik ook niet of ik het af kan keuren
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:34:16 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211071284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar het heeft niets met goedpraten te maken en ik hoef helemaal niets af te keuren

ik wil gewoon weten waarom die dingen gebeuren
En dat is dus waar context er gewoon mag wezen wat mij betreft. Het is ook gewoon goed dat iedereen weet waarom dingen gebeuren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:34:40 #93
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211071286
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:15 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Sommige gruwelijkheden, die 100% persoonlijk gericht zijn, onschuldige gezinnen in koele bloedde verbranden bijv, of Thaise mensen die daar toevallig zijn onthoofden, zijn zo gruwelijk, dat er geen 'ja maar' meer is.

Dan gaat het over beesten, onmensen.
En iedereen die dat steunt of staat te juichen, daar is compleet mesjoche.
Ik begrijp het. Maar als je je emotie loskoppelt (of op een lager pitje zet) kun je uitzoomen en een soort helikopterview bewerkstelligen en het op een macro manier bekijken. Het is een ambacht die niet iedereen is gegeven. Zeker als je regelmatig inzoomt wordt dat juist nog moeilijker. Ik doe het voornamelijk wanneer het IsraëI betreft. Dan kan ik wat rationeler en er met een coole farmer blik naar kijken. Voor de Palestijnen wil ik het niet. Is een keuze. Prima.

Heftige tijd, ik zei het al eerder. We lijken aan de vooravond van WW3 te staan. Ik hou mijn hart vast met de belangenverstrengelingen en proxy-verbindingen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211071288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Die zijn er wel. Er staan er 300.000 klaar. En dan?
De Russen hadden heel wat meer soldaten klaar staan voor de inname van Berlijn, anderhalf miljoen tegenover 45.000 soldaten en de inwoners en die verloren ook nog zowat 400.000 man.
pi_211071293
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik begrijp het. Maar als je je emotie loskoppelt (of op een lager pitje zet) kun je uitzoomen en een soort helikopterview bewerkstelligen en het op een macro manier bekijken. Het is een ambacht die niet iedereen is gegeven. Zeker als je regelmatig inzoomt wordt dat juist nog moeilijker. Ik doe het voornamelijk wanneer het IsraëI betreft. Dan kan ik wat rationeler en met een coole farmer blik naar kijken. Voor de Palestijnen wil ik het niet. Is een keuze. Prima.

Heftige tijd, ik zei het al eerder. We lijken aan de vooravond van WW3 te staan. Ik hou mijn hart vast met de belangenverstrengelingen en proxy-verbindingen.

Ga toch weg met die ongegeneerde shit die je post.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:37:04 #96
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211071295
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:33 schreef sp3c het volgende:
nog sterker nog als ik niet weet waarom dan weet ik ook niet of ik het af kan keuren
Juist daarom is die context van enorm groot belang. Maar het wordt je hier niet gegund. Ik heb die discussies al eerder gevoerd hier. Als je de waarom-vraag stelt ben je een antisemiet. :?

Ik heb mijn hersenen erover gebroken en ik ben tot de conclusie gekomen dat deze terminologie helaas toch wordt misbruikt.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_211071307
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Juist daarom is die context van enorm groot belang. Maar het wordt je hier niet gegund. Ik heb die discussies al eerder gevoerd hier. Als je de waarom-vraag stelt ben je een antisemiet. :?

Ik heb mijn hersenen erover gebroken en ik ben tot de conclusie gekomen dat deze terminologie helaas toch wordt misbruikt.

Als je nou ook maareens iets van context zou geven. Doe je niet
pi_211071310
Ik vergeet de punt :(
pi_211071311
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:15 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Sommige gruwelijkheden, die 100% persoonlijk gericht zijn, onschuldige gezinnen in koele bloedde verbranden bijv, of Thaise mensen die daar toevallig zijn onthoofden, zijn zo gruwelijk, dat er geen 'ja maar' meer is.

Dan gaat het over beesten, onmensen.
En iedereen die dat steunt of staat te juichen, daar is compleet mesjoche.
Ik heb niet gehoord over dit uit Thailand.
pi_211071312
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
IsraëI heeft zichzelf zo vaak hoogdravend neergezet als de enige democratie in het Midden-Oosten. Maar ze vechten nu gewoon een ordinaire ruzie uit. Terreur vs terreur.

Blijkt maar weer dat dat slechts holle retoriek was.

In dat geval wil ik nooit met jou ruzie krijgen :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')