Wat een zieke praktijken, die gasten zijn volledig gestoord. Hopelijk krijgen ze naast een zware celstraf ook een langdurige TBS behandeling.quote:ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie eist 6 tot 16 jaar gevangenisstraf tegen de vijf verdachten die zich de afgelopen dagen moesten verantwoorden voor onder meer gruwelijke martelingen, gijzeling en doodslag.
Verdachten Aurilio V., Zakaria L., Elias A. en Mohammed A., die hun vijfde medeverdachte thuis zagen blijven.
Een van hen is Elias A., de 25-jarige man die afgelopen januari tijdens zijn voorarrest ontsnapte toen hij voor medische behandeling naar het ziekenhuis moest. Het OM wil dat hij 11 jaar de cel in gaat.
„Gedurende een relatief kort periode hebben verdachten zich schuldig gemaakt aan bijzonder ernstige strafbare feiten”, zei de officier van justitie vandaag in de extra beveiligde rechtbank in Rotterdam.
Bizarre handelingen
„Wat al deze feiten gemeen hebben is dat verdachten op vernederende en gewelddadige wijze hun agressie op de slachtoffers botvierden.” Slachtoffers werden vastgebonden, geblinddoekt, met een vuurwapen tegen het hoofd geslagen. Ze kregen sigaretten op hun huid uitgedrukt, een vleesvork in het been, een hamer op het hoofd en er werd zelfs gepoogd om een wc-borstel tussen de billen van een slachtoffer te duwen. „Zo maar een greep uit de bizarre handelingen die verdachte hebben uitgevoerd op hun slachtoffers”, aldus de officier van justitie.
Met een vuurwapen in de mond of tegen de slaap werden de slachtoffers bedreigd, tot ze beloofden geld te betalen. Een van de slachtoffers wist te ontsnappen en werd vervolgens beschoten. Ook wordt Elias A. verdacht van een schietpartij op 4 december, waarbij twee slachtoffers gewond raakten.
Grijnzen
„Het is meermalen slechts een kwestie van geluk geweest dat niemand is komen te overlijden.”
In het verdachtenbankje zaten maandag ontkennende verdachten. Mannen die grijnsden bij het aanhoren van een slachtofferverklaring. Die glimlachten bij het horen van de samenvatting van hun strafblad en die elkaar knipogen gaven tijdens de feitenbehandeling.
https://www.telegraaf.nl/(...)ist-voor-gruweldaden
mwah in deze gevallen ben ik toch meer voor een spuitje hoor. Dit komt niet meer goed en is gewoon niet meer te redden. Strafblad langer dan je arm en beetje gaan lopen lachen tijdens de rechtzaak als de feiten worden voorgelezen, ja dan ben je gewoon klaar.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat een zieke praktijken, die gasten zijn volledig gestoord. Hopelijk krijgen ze naast een zware celstraf ook een langdurige TBS behandeling.
Je kunt je ook afvragen wat walgelijker is, de betreffende kansenparels of die comments.quote:Op woensdag 29 november 2017 07:18 schreef Jip141 het volgende:
Wel aan de lage kant, die eisen.
Duidelijk gestoorde figuren waar je weinig meer aan zult hebben.
Verder een mogelijkheid van sommige users om weer allerlei xenofobe comments te plaatsen, dus voor hun wel een leuke gebeurtenis natuurlijk.
Nou die is moeiljk.quote:Op woensdag 29 november 2017 07:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen wat walgelijker is, de betreffende kansenparels of die comments.
Serieus?quote:Op woensdag 29 november 2017 07:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen wat walgelijker is, de betreffende kansenparels of die comments.
Waar de fuck zie jij een feestelijke stemming. In wat voor waanwereld leef jij? De tering zeg.quote:Op woensdag 29 november 2017 07:50 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Serieus?
Vind dat wel behoorlijk achterlijk om je af te vragen.
Die daden van die walgelijke figuren zijn natuurlijk, een miljoen keer erger.
Maar ik feliciteer sommige users alleen met de feestelijke stemming in dit topic, omdat ze nu denken “gelijk” te hebben gekregen en wat meer zullen wegkomen met xenofobe comments. Wel wordt duidelijk dat ze weinig om de slachtoffers geven.
Ze zijn wat afgestompt omdat: wanneer ze er niet wat cynisch mee zouden gaan ze emotioneel een compleet wrak zouden zijn door de hoeveelheid van dit soort berichten en de frustraties van hoe de staat hier op reageert.quote:Op woensdag 29 november 2017 07:50 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Serieus?
Maar ik feliciteer sommige users alleen met de feestelijke stemming in dit topic, omdat ze nu denken “gelijk” te hebben gekregen en wat meer zullen wegkomen met xenofobe comments. Wel wordt duidelijk dat ze weinig om de slachtoffers geven.
Relativeren.quote:Op woensdag 29 november 2017 07:50 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Serieus?
Als jij je dat serieus afvraagt is er iets goed mis in jouw hoofdquote:Op woensdag 29 november 2017 07:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je je druk maakt om de comments hier ook.quote:Op woensdag 29 november 2017 07:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Als jij je dat serieus afvraagt is er iets goed mis in jouw hoofd
Ik kan mij inderdaad enigszins opwinden over het feit dat er mensen zijn binnen dezelfde samenleving als ik die xenofobische reacties erger vinden dan mensen martelen. Maar ja, wie ben ik.quote:Op woensdag 29 november 2017 07:59 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je je druk maakt om de comments hier ook.
Dit.quote:Op woensdag 29 november 2017 08:01 schreef Duveldrinker het volgende:
Het lachen en knipogen zou 10 jaar extra moeten opleveren , duidelijk geen spijt en kans op herhaling erg groot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |