In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.
Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Je wordt je huis uitgezet, daar zullen een aantal zich vast (begrijpelijk) tegen verzet hebben en dat zal wel de oorzaak zijn voor de mishandelingen.
Dat is idd allemaal erg kut en vervelend, maar bij terreur loop je dus niet levend weg om er achteraf over te klagen, dan lig je weg te rotten op een festivalterrein.
raar hoor dat je je verzet als je je huis uit wordt gezet
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat Lapid probeert duidelijk te maken in deze video?
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Ik ga niet zeggen dat het niet is gebeurd, maar is er ook bewijs buiten wat een Hamas vertegenwoordigder tegen hulporganisaties heeft beweert?
Geen idee. Ik haal het van nos.
overigens is het algemeen bekend dat kolonisten daar illegaal grond bezitten en palestijnen wegjagen dus vind het geen ongeloofwaardig verhaal eigenlijk
Je wordt je huis uitgezet, daar zullen een aantal zich vast (begrijpelijk) tegen verzet hebben en dat zal wel de oorzaak zijn voor de mishandelingen.
Dat is idd allemaal erg kut en vervelend, maar bij terreur loop je dus niet levend weg om er achteraf over te klagen, dan lig je weg te rotten op een festivalterrein.
de meeste festivalgangers hebben het gewoon overleefd anders
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:35 schreef Slayage het volgende: Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat Lapid probeert duidelijk te maken in deze video?
overigens is het algemeen bekend dat kolonisten daar illegaal grond bezitten en palestijnen wegjagen dus vind het geen ongeloofwaardig verhaal eigenlijk
Zeer geloofwaardig verhaal, maar toch hoe hebben ze deze info verkregen. Hebben onafhankelijke waarnemers de lijken gezien? De gevluchte mensen? Zijn ze gaan kijken in dat oorlogsgebied? Hamas propaganda om olie op het vuur te gooien omdat die ook wel doorhebben dat de slachtofferrol werkt in het westen is ook geen ongeloofwaardig verhaal.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Zeer geloofwaardig verhaal, maar toch hoe hebben ze deze info verkregen. Hebben onafhankelijke waarnemers de lijken gezien? De gevluchte mensen? Zijn ze gaan kijken in dat oorlogsgebied? Hamas propaganda om olie op het vuur te gooien omdat die ook wel doorhebben dat de slachtofferrol werkt in het westen is ook geen ongeloofwaardig verhaal.
Nah ik vertrouw het NOS wel hoor, ik bedoel die doen echt heel gedegen en nauwkeurig onderzoek, laatst vonden ze nog duizend doden onder een stoeptegel
nee niets dan lof
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Zeer geloofwaardig verhaal, maar toch hoe hebben ze deze info verkregen. Hebben onafhankelijke waarnemers de lijken gezien? De gevluchte mensen? Zijn ze gaan kijken in dat oorlogsgebied? Hamas propaganda om olie op het vuur te gooien omdat die ook wel doorhebben dat de slachtofferrol werkt in het westen is ook geen ongeloofwaardig verhaal.
ja maar zo kunnen we alle nieuwssites wel uit gaan pluizen.
[..] raar hoor dat je je verzet als je je huis uit wordt gezet
Dat is op zich niet raar, maar het is wel nogal vreemd als je (om maar even in de analogie te bljven) als daad van verzet in de flat er tegenover een oud oma'tje helemaal doorlaat.
[..] Dat is op zich niet raar, maar het is wel nogal vreemd als je (om maar even in de analogie te bljven) als daad van verzet in de flat er tegenover een oud oma'tje helemaal doorlaat.
ja maar daar wordt toch niet over gesproken in het artikel
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:35 schreef Slayage het volgende: Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat Lapid probeert duidelijk te maken in deze video?
Gaza wordt bestuurd door Hamas. Hamas bepaalt wat voor informatie er vanuit Gaza naar buiten komt. Hamas liegt en manipuleert vaak over informatie. Informatie vanuit gaza is dus niet betrouwbaar.
[..] Gaza wordt bestuurd door Hamas. Hamas bepaalt wat voor informatie er vanuit Gaza naar buiten komt. Hamas liegt en manipuleert vaak over informatie. Informatie vanuit gaza is dus niet betrouwbaar.
Vanuit Israel zeer wss ook niet. Er zijn erg veel beelden in omloop.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
DOD assesses that the range of the missiles launched from the Houthis last Thursday was in excess of 2,000 km - in other words, the Houthis land-attack missiles that can reach Israel, says @PentagonPresSec
2000km, wel iets anders dan die pijltjes van Hamas...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:49 schreef HowardRoark het volgende: Een toename van antisemitisme door de situatie in Isral? Ja, de moslimgemeenschap heeft het erg zwaar.
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: The Pentagon: American forces in Iraq have been subjected to more than ten attacks and three attacks in Syria since October 17
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: DOD assesses that the range of the missiles launched from the Houthis last Thursday was in excess of 2,000 km - in other words, the Houthis land-attack missiles that can reach Israel, says @:PentagonPresSec
2000km, wel iets anders dan die pijltjes van Hamas...
Wel gebouwd door die haatbaarden in Iran natuurlijk.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:56 schreef bitterbal het volgende: had eigenlijk ook niet gedacht dat de gijzelaars slecht behandeld zouden worden afgezien van het feit dat ze gegijzeld werden dan
Toch een beetje de melkkoeien.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] ja maar zo kunnen we alle nieuwssites wel uit gaan pluizen.
Gezien ze bijna allemaal door de mand zijn gevallen de laatste weken is dat wel degelijk aan te raden gezien ze nu ook wederom dezelfde fout maken. Alles is "van horen zeggen" of "according to locals" met nieuws uit dat gebied.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Waarvan? Je bent zo onduidelijk de laatste tijd.
als je ergens de grens over trekt, paar dorpjes uitmoord en een muziekfestival leegschiet dan is de kans groot dat die mensen raketten op je huis komen schieten want die zijn dan boos
Waar is het begrijpend lezen toch gebleven mensen. Helft van de tijd hebben we het hier over semantiek terwijl we de ander dondersgoed begrijpen. Laten we ons druk maken om de chte problemen: menselijk drama in Palestina die zijn weerga niet kent. Uitgevoerd door IsraIirs notabene. Er zijn nu Palestijnen die in dagen geen schone osmose hebben gehad. Een simpele tostie zal worden ervaren als feestmaal.
Maar nogmaals, als je de andere niet begrijpt stel dan aub vragen om helder te krijgen wat iemand bedoeld. We gaan nu te vaak van het slechte uit. Ik kan me toch niet voorstellen dat hier alleen maar spreekwoordelijk waarden zitten.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Gezien ze bijna allemaal door de mand zijn gevallen de laatste weken is dat wel degelijk aan te raden gezien ze nu ook wederom dezelfde fout maken. Alles is "van horen zeggen" of "according to locals" met nieuws uit dat gebied.
nou goed je bent vrij om het in twijfel te trekken natuurlijk
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:56 schreef bitterbal het volgende: had eigenlijk ook niet gedacht dat de gijzelaars slecht behandeld zouden worden afgezien van het feit dat ze gegijzeld werden dan
Nadat ze mensen uit, zeg dezelfde groep, afgrijselijk afgemaakt hadden voelde die jij wel rust voor deze mensen.
Op dinsdag 24 oktober 2023 20:49 schreef HowardRoark het volgende: Een toename van antisemitisme door de situatie in Isral? Ja, de moslimgemeenschap heeft het erg zwaar.
[..] als je ergens de grens over trekt, paar dorpjes uitmoord en een muziekfestival leegschiet dan is de kans groot dat die mensen raketten op je huis komen schieten want die zijn dan boos
dat krijg je ervan
Zonder dat je het doorhebt geef je OOK een verklaring voor het gedrag van Hamos. Want laten we wel wezen, alhoewel ze er alles aan doen ons anders te doen geloven, de aanval van Hamos is niet de eerste actie in deze decennialange geweldspiraal. Laten we dat aub helder hebben.
Ervan.
[..] Zonder dat je het doorhebt geef je OOK een verklaring voor het gedrag van Hamos. Want laten we wel wezen, alhoewel ze er alles aan doen ons anders te doen geloven, de aanval van Hamos is niet de eerste actie in deze decennialange geweldspiraal. Laten we dat aub helder hebben.
In de media gaat het een dag of 3 over de moord op 1.300 Isralische burgers. En daarna, gaat het elke dag tot ergens medio volgend jaar totdat Hamas grotendeels uitgeschakeld is, over de lijdende burgers in Gaza. Die Hamas ons maar wat graag, gekleurd, laat zien. Hamas ziet het liefst lijdende en dode Palestijnse kindertjes om die te filmen en te delen.
De media helpt wat dat betreft Hamas. Het zou aan de ene kant goed zijn als de media besluiten om nog maar 1 keer per week verslag te doen vanaf het slachtveld in Gaza. Hamas is hier het kwaad, niet Isral die vecht tegen terroristen die maar een doel hebben en dat is heel Isral uitroeien.
[..] In de media gaat het een dag of 3 over de moord op 1.300 Isralische burgers. En daarna, gaat het elke dag tot ergens medio volgend jaar totdat Hamas grotendeels uitgeschakeld is, over de lijdende burgers in Gaza. Die Hamas ons maar wat graag, gekleurd, laat zien. Hamas ziet het liefst lijdende en dode Palestijnse kindertjes om die te filmen en te delen.
De media helpt wat dat betreft Hamas. Het zou aan de ene kant goed zijn als de media besluiten om nog maar 1 keer per week verslag te doen vanaf het slachtveld in Gaza. Hamas is hier het kwaad, niet Isral die vecht tegen terroristen die maar een doel hebben en dat is heel Isral uitroeien.
De media geeft enorme mensencrisis aan. Dat is haar taak. Israel kan daarnaast gaan tot een bepaald punt.
[..] In de media gaat het een dag of 3 over de moord op 1.300 Isralische burgers. En daarna, gaat het elke dag tot ergens medio volgend jaar totdat Hamas grotendeels uitgeschakeld is, over de lijdende burgers in Gaza. Die Hamas ons maar wat graag, gekleurd, laat zien. Hamas ziet het liefst lijdende en dode Palestijnse kindertjes om die te filmen en te delen.
je kunt het ook moeilijk over oud NWS blijven hebben in het journaal
Ik heb vandaag de beelden gezien van oud Isralische vrouwtjes die als gijzelaars vrijgelaten zijn door Hamas. Ze verkeerden in hele goede staat en gaven expliciet aan dat zij tijdens hun gijzeldagen heel goed behandeld zijn geweest door Hamas.
Compleet het tegenovergestelde van hetgeen wat Westerse media ons constant van probeert te overtuigen, namelijk dat de verzetsstrijders van Hamas bloeddorstige barbaren zouden moeten zijn. Daar krijgen we nu wel een andere indruk van.
Op dinsdag 24 oktober 2023 21:09 schreef Werkperd het volgende: Ik heb vandaag de beelden gezien van oud Isralische vrouwtjes die als gijzelaars vrijgelaten zijn door Hamas. Ze verkeerden in hele goede staat en gaven expliciet aan dat zij tijdens hun gijzeldagen heel goed behandeld zijn geweest door Hamas.
Compleet het tegenovergestelde van hetgeen wat Westerse media ons constant van probeert te overtuigen, namelijk dat de verzetsstrijders van Hamas bloeddorstige barbaren zouden moeten zijn. Daar krijgen we nu wel een andere indruk van.
Op dinsdag 24 oktober 2023 21:06 schreef opgebaarde het volgende: De media helpt wat dat betreft Hamas. Het zou aan de ene kant goed zijn als de media besluiten om nog maar 1 keer per week verslag te doen vanaf het slachtveld in Gaza. Hamas is hier het kwaad, niet Isral die vecht tegen terroristen die maar een doel hebben en dat is heel Isral uitroeien.
Doe je mee aan die onzin? Hamas is niet de Palestijnen. Het is meer dan terecht dat dit menselijke drama zoveel aandacht krijgt. Het zou IsraI vs Hamos moeten zijn. Maar het is helaas vs de regular Palestine. En we proberen het nog goed te praten ook. Schandalig.
Op dinsdag 24 oktober 2023 21:09 schreef Werkperd het volgende: Ik heb vandaag de beelden gezien van oud Isralische vrouwtjes die als gijzelaars vrijgelaten zijn door Hamas. Ze verkeerden in hele goede staat en gaven expliciet aan dat zij tijdens hun gijzeldagen heel goed behandeld zijn geweest door Hamas.
Klein beetje propaganda kan geen kwaad op zijn tijd .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
Tot hier eens
quote:
Maar hier zitten wel wat haken en ogen aan. Ten eerste al omdat het rampzalig zou zijn als dit niet meer belicht zou worden. Ten tweede weet je dat als dit heel lang doorgaat, dit zo langzaamaan steeds lager in de aandacht komt te staan. Vergelijk even de aandacht voor Oekraene in het begin en nu, helemaal nu dit erdoorheen is gaan fietsen.
Reken maar dat er van die luwte gretig gebruik gemaakt wordt van allemaal smerigheid. Dat zullen Hamas en Isral ook gaan doen als de lens even wat minder gefocust is hierop.
Eerlijk is eerlijk. Ontzettend mooie flyer. Ik onderschrijf ook volledig de onderliggende boodschap. Echt volledig.
Nou begin ook ik te twijfelen aan je geestestoestand.
Ach die lieve terroristjes, wat fijn dat ze mensen waar ze sowieso van af hadden kunnen en moeten blijven zo goed behandeld hebben. Koste een paar slachtoffers extra, maar dank Allah of welk denkbeeldig knuffelbeest dan ook dat ze in die tunnels van die ratten hebben mogen verblijven..
ik zag laatst beelden van Hitler met zijn hond Blondi
was eigenlijk toch wel een leuke gozer itt wat de westerse media de hele tijd loopt te roepen
Nou, nee, we krijgen daar geen andere indruk van. Diezelfde vrouw gaf ook aan dat ze met stokken geslagen was toen ze werd ontvoerd, met geweld. Maar je bent vast geen bloeddorstige barbaar als je een bejaarde vrouw met stokken moet slaan. Jeweetwel, om haar te kunnen ontvoeren.
In de video: Ja, dit gebeurd dus in ELK dorpje en dit was ook de reden waar Hamas zich met hun aanvallen op beriep.
Oh, dat is vreemd. Want naast dat er nul bewijs wordt geleverd dat dit in ELK dorp zou gebeuren, zit Hamas in de Gazastrook en amper in de Westelijke Jordaanoever. En hebben we Hamas ook helemaal niet gehoord over de situatie daar. Maar maakt niet uit hoor, de NOS verzint er gewoon van alles bij, presteren dat vervolgens als de waarheid zodat het kan worden gebruikt om Isral in een kwaad daglicht te kunnen zetten.
"Journalistiek"
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
In de video: Ja, dit gebeurd dus in ELK dorpje en dit was ook de reden waar Hamas zich met hun aanvallen op beriep.
Oh, dat is vreemd. Want naast dat er nul bewijs wordt geleverd dat dit in ELK dorp zou gebeuren, zit Hamas in de Gazastrook en amper in de Westelijke Jordaanoever. En hebben we Hamas ook helemaal niet gehoord over de situatie daar. Maar maakt niet uit hoor, de NOS verzint er gewoon van alles bij, presteren dat vervolgens als de waarheid zodat het kan worden gebruikt om Isral in een kwaad daglicht te kunnen zetten.
"Journalistiek"
Maar we weten nog steeds niet zeker wie dat ziekenhuis in de as heeft gelegd.
Hoeveel doden waren er ook al weer op die zaterdag dat Hamas aanviel?
Dit waren de propaganda gijzelaars, de jongere en beter uitziende exemplaren zullen het niet zo leuk hebben en ik betwijfel of wij ooit hun verhaal gaan horen. Hoe dan ook die zullen natuurlijk 100% omkomen door een bombardement van Isral gezien die van Hamas nu zo'n vriendelijke gasten lijken.
[..] ik zag laatst beelden van Hitler met zijn hond Blondi
was eigenlijk toch wel een leuke gozer itt wat de westerse media de hele tijd loopt te roepen
Godwin
Werd trouwens gezegd over die bepaalde leden. Ze hadden drugs gebruikt. Daarom werden ze gek. Dan heb je nog een heel leven voor je. Meisje van 4 doodgeschoten.
Isralische leger: Hamas kan brandstof teruggeven aan ziekenhuizen Het is uitgesloten dat er brandstof vanuit Egypte naar Gaza mag worden gebracht, zegt het Isralische leger. "Hamas gebruikt het voor zijn operaties", zegt woordvoerder Hagari tegen de krant Haaretz. "Hamas kan de benzine die het heeft gestolen van UNRWA teruggeven aan ziekenhuizen."
VN-hulporganisatie UNRWA zei eerder vandaag dat het morgenavond volledig zonder brandstof komt te zitten. Volgens de organisatie heeft dat desastreuze gevolgen voor de vele honderdduizenden vluchtelingen in Gaza. Sinds zaterdag zijn er 54 trucks met noodhulp geleverd vanuit Egypte, maar daarin zat geen brandstof.
Anderhalve week geleden plaatste UNRWA een bericht op X over meldingen van benzinediefstal. Volgens de tweet, die volgens The Wall Street Journal later verwijderd is, waren er meldingen dat een groep mensen van het Gazaanse ministerie van Gezondheidszorg, dat valt onder Hamas, medicijnen en benzine zouden hebben gestolen. Later sprak UNRWA tegen dat er sprake van plundering zou zijn geweest. Volgens Isral is wel degelijk sprake geweest van diefstal door Hamas.
Op dinsdag 24 oktober 2023 21:22 schreef bitterbal het volgende: Isralische leger: Hamas kan brandstof teruggeven aan ziekenhuizen Het is uitgesloten dat er brandstof vanuit Egypte naar Gaza mag worden gebracht, zegt het Isralische leger. "Hamas gebruikt het voor zijn operaties", zegt woordvoerder Hagari tegen de krant Haaretz. "Hamas kan de benzine die het heeft gestolen van UNRWA teruggeven aan ziekenhuizen."
VN-hulporganisatie UNRWA zei eerder vandaag dat het morgenavond volledig zonder brandstof komt te zitten. Volgens de organisatie heeft dat desastreuze gevolgen voor de vele honderdduizenden vluchtelingen in Gaza. Sinds zaterdag zijn er 54 trucks met noodhulp geleverd vanuit Egypte, maar daarin zat geen brandstof.
Anderhalve week geleden plaatste UNRWA een bericht op X over meldingen van benzinediefstal. Volgens de tweet, die volgens The Wall Street Journal later verwijderd is, waren er meldingen dat een groep mensen van het Gazaanse ministerie van Gezondheidszorg, dat valt onder Hamas, medicijnen en benzine zouden hebben gestolen. Later sprak UNRWA tegen dat er sprake van plundering zou zijn geweest. Volgens Isral is wel degelijk sprake geweest van diefstal door Hamas.
Op dinsdag 24 oktober 2023 21:22 schreef bitterbal het volgende: Isralische leger: Hamas kan brandstof teruggeven aan ziekenhuizen Het is uitgesloten dat er brandstof vanuit Egypte naar Gaza mag worden gebracht, zegt het Isralische leger. "Hamas gebruikt het voor zijn operaties", zegt woordvoerder Hagari tegen de krant Haaretz. "Hamas kan de benzine die het heeft gestolen van UNRWA teruggeven aan ziekenhuizen."
[..] Zonder dat je het doorhebt geef je OOK een verklaring voor het gedrag van Hamos. Want laten we wel wezen, alhoewel ze er alles aan doen ons anders te doen geloven, de aanval van Hamos is niet de eerste actie in deze decennialange geweldspiraal. Laten we dat aub helder hebben.
Ervan.
Dus wanneer je vaderland gekoloniseerd is, heb je een beweegreden om mensen te vermoorden?
Die zal ik onthouden mocht ik zelf ooit in de situatie komen dat ik iemand om het leven breng. Heb wel een vermoeden dat het niet zou werken, maar ik kan het altijd proberen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Op dinsdag 24 oktober 2023 21:18 schreef Jaroon het volgende: Werd trouwens gezegd over die bepaalde leden. Ze hadden drugs gebruikt. Daarom werden ze gek. Dan heb je nog een heel leven voor je. Meisje van 4 doodgeschoten.
Die drugs onderdrukte de slaap en honger, verhoogde de focus en ze kregen een euforisch gevoel, had nog ergens anders gelezen dat het de agressie verlaagde. Dus ze zijn niet gek geworden, al die gruwelijkheden hebben ze in volle bewustzijn gepleegd.
Op dinsdag 24 oktober 2023 21:22 schreef bitterbal het volgende: ziekenhuizen Het is uitgesloten dat er brandstof vanuit Egypte naar Gaza mag worden gebracht, zegt het Isralische leger. "Hamas gebruikt het voor zijn operaties", zegt woordvoerder Hagari tegen de krant Haaretz. "Hamas kan de benzine die het heeft gestolen van UNRWA teruggeven aan ziekenhuizen."
Propaganda is onmisbaar. Het verschil tussen Hamas en Isral is dat Hamas vrijwel geen enkele mediamacht heeft. Daarentegen hebben de zionisten controle over vrijwel alle media apparaten in en buiten het westen. Hun krachtige media gebruiken ze om publieke opinie te bepalen. Alleen werkt het averechts omdat men niet meer ergens in de jaren 80 of 90 leeft. Mensen gebruiken tegenwoordig zelf de technologie en zijn in staat om verslaggevingen te beoordelen als objectief is subjectief.
Daarom zien we ook steeds vaker dat de selectieve berichtgevingen een voor een door de mand aan het vallen zijn.
We hebben ondertussen vanaf het begin een waslijst opgesteld waarbij door meer dan ik weet niet hoe veel x kopstukken een streep erdoorheen getrokken is.
Deze post nomineer ik voor de meest stompzinnige post van de dag. Of van de maand.